סיאט אטקה עבר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר. יצאנו לבדוק האם החבילה המוצעת עדיין אטרקטיבית
סיאט אטקה הוותיק אשר הושק בשנת 2016, זכה למתיחת פנים הכוללת עדכוני עיצוב ואבזור. סיאט אטקה לא הצליח לפרוץ בשוק המקומי ומנסה כעת לשפר עמדה באמצעות מראה רענן ומחיר כניסה אטרקטיבי לאור עליית המחירים בסגמנט והתיישנותם של צמד הקוריאנים קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון אשר מובילים את הסגמנט. יצאנו למפגש שני עם הספרדי המתבגר לאחר שקיבל מנת בוטוקס נדרשת. למבחן התייצב סיאט אטקה בגרסת הבסיס סטייל עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 150 כ"ס ותיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, שמחירה עומד על 143,900 ₪.
סיאט אטקה
| סיאט אטקה 1.5 ליטרים אוטומטי | |
|---|---|
| יתרונות | מחיר, יחידת הנעה |
| חסרונות | עיצוב מיושן, תא נוסעים בינוני, נוחות עירונית |
עיצוב ונוחות
סיאט אטקה המחודש שומר על המראה הכללי של קודמו ומבוסס למעשה על הפלטפורמה של סיאט לאון הפורשת, בתוספת שינויי העיצוב הנחוצים להקניית מראה השטח המבוקש. במסגרת מתיחת הפנים עודכן העיצוב החיצוני שכולל כעת חזית התואמת לשפת העיצוב החדשה של המותג אשר הוצגה עם השקת סיאט טראקו. השבכה הקדמית בצורת משושה ומצדדיה גופי תאורת LED מלוכסנים כסטנדרט עם חתימת LED בצורת משולש. מאחור בולטים גופי תאורה חדשים עם איתות דינמי, ובדומה לטרנד הנוכחי בדגמי הקונצרן, שם הדגם מוטבע על דלת תא המטען. כאן בסגנון כתב יד ברוח המותג הצעירה. עוד נרשמו פגושים וחישוקי גלגלים בעיצובים חדשים. הפרופורציות מוצלחות והתוצאה הסופית צעירה ודינמית, ותקלע לטעמם של חובבי המותג.
סיאט אטקה
תא הנוסעים מתחדש במערכת מולטימדיה חדשה עם מסך בגודל 8.25 אינץ' (9.2 אינץ' ברמות אבזור הגבוהות יותר), אך מעבר לכך מדובר בסביבת הנהג הוותיקה והמוכרת מסיאט לאון הפורשת, אשר גילה ניכר כיום ביתר שאת. חרף זאת, עדיין מדובר בסביבת נהג נעימה ופונקציונלית המציגה הנדסת אנוש טובה ונטולת תחכומים עם פקדים פיזיים עבור מערכת בקרת האקלים. התחושה בתא הנוסעים אוורירית בזכות קו חלונות נמוך, ואיכות ההרכבה מעולה ומעניקה תחושה מאוד מוצקה שבאה לידי ביטוי גם במשענות היד המסיביות בדלתות, ובהיעדר קרקושים וצקצוקים בנסיעה על כבישים רעועים.
סיאט אטקה
המושבים הקדמיים מפתיעים לטובה עם תמיכה צידית ראויה לצד נוחות טובה הנמשכת גם בנסיעות ארוכות. כיוונונם נעשה באופן ידני כולל אפשרות לכוונון קשיחות מסעד הגב התחתון. תנוחת הנהיגה הגבוהה יחד עם קו חלונות נמוך ומראות צד התלויות על הדלתות, מעניקים שדה ראיה טוב לכל הכיוונים. עם מידות קומפקטיות ביחס לסגמנט, מתאפשר כושר תמרון עירוני קליל ונינוח. סוללת חיישנים ומצלמת רוורס עם הכוונת 360 מעלות, מקלות עוד יותר בתמרוני חניה צפופים.
סיאט אטקה
המרווח לנוסעים מלפנים טוב מאוד, וגם מאחור המרווח טוב לשני נוסעים. מדרגת תעלת ההינע בולטת בגודלה ומייעדת את המושב האמצעי בעיקר לילדים. זווית משענת הגב מאחור טובה והנוסעים ייהנו גם מפתחי מיזוג נפרדים, שקע USB, וחלונות כהים. מערכת השמע כוללת 8 רמקולים ומפיקה צליל נקי ובס טוב.
סיאט אטקה
הכניסה והיציאה מהרכב נוחות וטבעיות בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי. בתא הנוסעים תאי אחסון רבים והשימושי ביותר נמצא מתחת למשענת היד. סוככי השמש מקנים תחושה איכותית וכוללים מראות עם תריסים ותאורה נעימה. נפח תא המטען 510 עד 1,604 ליטרים לאחר קיפול המושבים האחוריים באמצעות ידיות נוחות בצידי תא מטען. סף ההטענה נוח והמפתח גבוה ורחב דיו כך שהגישה למטען נוחה מאוד. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי קומפקטי עם חישוק מפלדה.
סיאט אטקה
נוחות הנסיעה אינה מצטיינת וניכר כי בסיאט לא טרחו לעדכן את הכיול הנוקשה מהדגם הפורש. כתוצאה מכך נוחות הנסיעה בעיר נפגמת ושברים וחריצים אכזריים מצליחים לטלטל את המרכב הגבוה. פסי האטה ושיבושים רוחביים הדורשים עבודה עמוקה יותר מהבולמים, משוככים באופן עדיף. מחוץ לעיר איכות הנסיעה משתפרת מאוד עם ריסון טוב על כביש מהיר וגלי, ויציבות כיוונית טובה. בכביש המהיר רעשי הצמיגים והרוח מתחילים לחדור לתא הנוסעים ברמה סבירה בהחלט, תלוי באיכות האספלט.
ביצועים
סיאט אטקה מוצע עם יחידת הנעה אחת הכוללת מנוע טורבו בנזין TSI בנפח 1,498 סמ"ק עם הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בטווח 1,500-3,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה קדמית, וכולל ניתוק צמד צילינדרים בעצימות נמוכה אך לא מתוגבר במערכת מיילד הייבריד אותה פגשנו בסיאט לאון החדשה.
סיאט אטקה
יחידת הנעה מוכחת זו מוכרת לנו משלל דגמי הקונצרן ומציגה גמישות מעולה כבר בסל"ד מאוד נמוך לצד ביצועים נמרצים. חרף יעילותה היתרה של התיבה להעביר הילוכים מוקדם ככל הניתן לטובת חיסכון בדלק, לחיצה הגונה על דוושת התאוצה יכולה להוריד שלושה הילוכים ולספק תאוצות ביניים מצויינות. בדומה לדגמים רבים עם יחידה זו, זחילה בפקקים או נסיעה עירונית רבויות עצירות והתקדמויות קצרות, מפיקות מהתיבה פעולה מעט מקרטעת ופחות חלקה. בתנאים אחרים תיבת ההילוכים חלקה ומכוילת להעברות מהירות וספורטיביות ביחס לדגמי סקודה ופולקסווגן למשל.
סיאט אטקה
בצד הדינמי מציג סיאט אטקה התנהגות כביש בוגרת, מרוסנת וצפויה. כיול המתלים המוצק שומר על זוויות גלגול מדודות בתוך הפניה, אך ההגה המנותק אינו מפתה לנהיגה דינמית. ביחס לקרוסאובר משפחתי סולידי, מדובר ביכולת טובה מהממוצע, אך נהג אשר יצפה ליכולת ספורטיבית עלול להתאכזב. הבלמים טובים ומציגים כושר בלימה מעולה ונשיכה חזקה כשצריך.
צריכת דלק
מנוע ה- 1.5 ליטרים מצויד כאמור במערכת ACT לניתוק שני צילינדרים בעת שיוט לטובת חיסכון בדלק. בנסיעת המבחן הציג סיאט אטקה צריכת דלק טובה של 12.5 ק"מ לליטר בנהיגה מנהלתית ברובה עם מערכת STOP&START פעילה. עם מיכל דלק בנפח 50 ליטרים ניתן ליהנות מטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 11 מתוך 15.
סיאט אטקה
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי סיאט נחשבת סבירה. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה סיאט במקום השביעי מתוך 23 יצרנים בגרמניה. סיאט אטקה משווק עם אחריות יצרן למשך שנתיים או עד 100,000 ק"מ. אנו ממליצים על רכישת שנת אחריות שלישית בתוספת 1,000 ₪. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רשיון עומדת על כ- 6,300 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,500 ₪.
בטיחות
במבחני הבטיחות של ארגון Euro Ncap אשר נערכו בשנת 2016, זכה סיאט אטקה לציון מרבי של 5 כוכבים, עם ציונים של 93% בסעיף הגנה על בוגרים, 84% בסעיף הגנה על ילדים ברכב, 71% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 60% בסעיף מערכות הבטיחות האקטיביות אשר שודרגו מאז. ציון אבזור הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי עומד על 5 מתוך 8 בגרסת סטייל הנבחנת, ו- 6 בגרסאות XP ו- FR.
סיאט אטקה
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז נתיב, והתרעה על עייפות הנהג כולל עצירת הרכב במקרה התעלפות. רמת אבזור XP מוסיפה ניטור שטחים מתים ומצלמת רוורס. רמת אבזור FR מוסיפה חיישני חניה היקפים מקוריים וסייען חניה.
תמורה למחיר
מחירה של סיאט אטקה ברמת אבזור סטייל הנבחנת עומד על 143,900 ₪ ורשימת האבזור בגרסה זו כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם צג מגע בגודל 8.25 אינץ', מערכת שמע עם 8 רמקולים, התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דו אזורית עם פיתחי מיזוג לאחור, מושבים קדמיים עם כיוונון גובה וקשיחות הגב התחתון, פנסי LED, וחישוקי 17 אינץ'.
מחירה של גרסת XP עומד על 163,900 ₪ ולרשימת האבזור מתווספים בגרסה זו לוח מחוונים דיגיטלי, צג מגע בגודל 9.2 אינץ', כניסה ללא מפתח, בורר מצבי נהיגה, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, וחישוקי 18 אינץ'.
מחירה של גרסת FR עומד על 168,900 ₪ ולרשימת האבזור מתווספים בגרסה זו מושבי ספורט, תיפורים אדומים, מערכת שמע מבית BEATS, ותקרה בצבע שחור.
לסיכום, מתיחת הפנים אותה עבר סיאט אטקה ליטשה מעט את המראה החיצוני הנאה אך מעבר למערכת מולטימדיה עדכנית לא טיפלה מספיק בתא הנוסעים אשר מסגיר את גילו המתקדם של הדגם. חרף אלו, לא ניתן להתעלם ממחירו האטרקטיבי של סיאט אטקה בגרסת סטייל הבסיסית הכוללת אבזור נוחות ובטיחות מעודכן, ויחידת הנעה נמרצת וחסכונית, כך שבסופו של יום מתקבלת חבילה אטרקטיבית למדי ביחס לסגמנט.
| סיאט אטקה סטייל 1.5 ליטרים טורבו TSI אוטומטי | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,498 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 150/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 25.5/1,500-3,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,381 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,841 מ"מ |
| גובה כללי | 1,615 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,621 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען |
510/1,604 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,400 ק"ג |
| מהירות מרבית | 200 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.6 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 12.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 11 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים (2016) |
| רמת אבזור בטיחותי |
5 (מתוך 8) |
| מחיר |
143,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.