הדור השמיני הכל חדש של המכונית הנמכרת באירופה מגיע אלינו עם הבטחה לשיפור בכל התחומים לצד הופעה חיצונית שמרנית
פולקסווגן גולף הראשונה אשר הוצגה בשנת 1974 הפכה עם השקתה למכונית הנמכרת ביותר באירופה, תואר אותו היא מחזיקה בהתמדה לאורך השנים עם לא פחות מ- 35 מיליון מסירות עד כה. הדור השמיני אשר הוצג בשנת 2019 מבוסס על פלטפורמת MQB של קונצרן פולקסווגן, ולצד העיצוב השמרני ומידות שצמחו רק במעט ביחס לדור הקודם, מציג את חזית טכנולוגיות הבטיחות ומערכות הבידור של המותג. אלא שהגעתה באיחור אופנתי, לאחר שנחשפנו לאחיותיה מבית שהקדימו הגעתן ארצה, כגון סקודה אוקטביה, סיאט לאון, ואאודי A3, מפחיתה את אפקט ההתלהבות הראשוני. למבחן התייצבה פולקסווגן גולף החדשה עם מנוע טורבו בנזין בהספק 150 כ"ס ברמת אבזור לייף פלוס הבכירה, המשווקת במחיר גבוה של 157,900 ₪.
פולקסווגן גולף
| פולקסווגן גולף 1.5 ליטר טורבו eTSI אוטומטי | |
|---|---|
| יתרונות | מנוע, תא נוסעים, איכות, נוחות |
| חסרונות | מחיר |
עיצוב ונוחות
עיצובה החיצוני של פולקסווגן גולף החדשה 2021 מהווה אבולוציה טבעית לדור הקודם. החזית כוללת גריל צר עם לוגו פולקסווגן החדש, ויחידות תאורת LED צרות ומחודדות. החלק האחורי מתהדר בתאורת LED מלאה ואת העיצוב משלימים חישוקי 17 אינץ' יפיפיים. לאור הצלחה הנמתחת על פני למעלה מארבעה עשורים, ניכר כי מעצבי היצרנית דוגלים באמירה "סוס מנצח לא מחליפים" ומסתפקים בשיפור הקיים והתאמתו לשפת העיצוב הנוכחית של המותג. השמרנות היתרה באה לידי ביטוי בחוסר שימת לב רבתית מצד משתמשי הדרך. אם בנסיעת מבחן טיפוסית הורגלתי לחופן שאלות ומבטים בחניה וברמזורים, בדגם הנוכחי, אשר הושק כבר לפני שנתיים כמעט, ניכר כי רוב המתבוננים כלל לא זיהו כי מדובר בדור חדש.
פולקסווגן גולף
מידותיה החיצוניות של פולקסווגן גולף צמחו רק במעט ביחס לדגם הפורש. אורכה צמח ב- 30 מ"מ לכדי 4,284 מ"מ, רוחבה 1,870 מ"מ, גובהה 1,441 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,619 מ"מ.
השינוי המשמעותי בדור השמיני ניכר בתא הנוסעים שזכה לארכיטקטורת עיצוב חדשה ומערכות שליטה מודרניות. בדומה למגמה הרווחת בדור האחרון של דגמי הקונצרן, גם גולף מעדיפה תפעול ושליטה באמצעות משטחי מגע, תוך ויתור על פקדים פיזיים, למעט חוגת כיוון עוצמת השמע, ליצירת סביבת נהג נקייה. במרכז הקונסולה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.25 אינץ', אשר אמון על תפעול רוב המערכות לרבות מערכת בקרת האקלים. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' כולל ממשק גרפי עדכני עם מגוון תצוגות לבחירה. בדומה לדגמים אחרים בקונצרן, גם פולקסווגן גולף מקבלת בורר הילוכים זעיר ואלגנטי וכפתור התנעה בצמוד לו. בתחתית הקונסולה משטח טעינה אלחוטי עם צמד שקעי USB-C. איכות תא הנוסעים מהגבוהות שבנמצא עם חומרים רכים בחלקים העליונים, דיפון בד בדלתות, לבד בכיסי האחסון, ותחושת מוצקות המזוהה עם המותג.
פולקסווגן גולף
עם רדת החשיכה תתחנף הגולף החדשה לבעליה עם תאורת אווירה עשירה עם 30 צבעים לבחירה. קיצורי הדרך למערכת בקרת האקלים מקלים על תפעולה, ופקדי השליטה על האורות ומפשיר האדים במפלס העליון של הדשבורד נוחים לתפעול. מחזיקי הכוסות ממוקמים אחורה מדי ולא נוחים לשימוש, ומשענת היד שבין המושבים אמנם מתכווננת לגובה ולמרחק אך מרופדת בבד זול שהראה סימני שחיקה מוקדמים כבר ברכב המבחן החדש.
פולקסווגן גולף
תאי האחסון מונים כיסי אחסון בדלתות, תא כפפות בגודל סביר, ותא פתוח למחצה מתחת למשענת היד. תא המטען בנפח ממוצע של 381 ליטרים וכולל מפתח רחב, רצפה כפולה, שקע 12V, ופתרונות פרקטיים כגון ווים לתליית שקיות. קיפול המושב האחורי מתאפשר בקלות ומדרגה להרמת רצפת תא המטען מאפשרת משטח הטענה שטוח. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל חלופי זמני מפלדה.
לראשונה בקונצרן, ננעלות ונפתחות דלתות המכונית באמצעות חיישן קרבה ללא צורך בנגיעה פיזית בידית. בגרסת המבחן לייף פלוס מוזח מושב הנהג החשמלי אוטומטית לאחור ומקל על הכניסה והיציאה מהמכונית. לעת לילה יכובדו הנוסעים בתאורת כניסה בגרפיקת כדור גולף מקורית. המושבים הקדמיים מעולים, מרופדים בקטיפה איכותית, ומספקים תמיכה צידית כמעט ספורטיבית. מושב הנהג כולל חשמול מלא עם שני זיכרונות ואופציית עיסוי בסיסית בעזרת ניפוח והרפיה של כרית הגב. מושב הנוסע מתכוונן ידנית עם אפשרות להקשחת גב המושב. גלגל ההגה עבה ונעים לאחיזה, וכולל פקדי שליטה נוחים על מחשב הדרך, מערכת בקרת השיוט האדפטיבית, ומערכת השמע. גובה סף החלונות סטנדרטי ומציע שדה ראיה טוב לכל הכיוונים, ויחד עם חיישני חניה היקפיים ומצלמת רוורס, מתקבל כושר תמרון עירוני ידידותי למדי.
פולקסווגן גולף
מרווח הפנים סטנדרטי ביחס לסגמנט. בסיס גלגלים באורך 2,619 מ"מ מקנה מרווח ברכיים טוב לצמד נוסעים במושב האחורי, כאשר נוסע שלישי יסבול ממושב צר וקשיח, וממדרגת תעלת הינע בולטת ברצפת המרכב. מרווח הראש מאחור טוב גם לגבוהים ומרווח הכתפיים משקף את הממוצע בקטגוריה. נוסעי המושב האחורי ייהנו מחלונות אחוריים כהים ומפתחי מיזוג יעודים.
פולקסווגן גולף
פולקסווגן גולף מצדיקה את תדמיתה המתעלה ביחס לבנות משפחתה העממיות באמצעות ציוד גרסת ה- 1.5 ליטרים במתלה אחורי רב חיבורי בדומה לאאודי A3, אשר אינו מוצע עם מנוע זה בסיאט לאון ובסקודה אוקטביה למשל. בתוך העיר התנועה נעימה בהחלט עם כושר ספיגה טוב בזכות כיול בסיסי רך ופעולת בולמים שקטה. פולקסווגן גולף מבודדת את הנוסעים מרוב המפגעים, כך שרק בורות וחריצים חדים יעבירו חבטה מסוימת אל המרכב. בכביש בין עירוני הנוחות כבר טובה ממש, עם יכולת גבוהה בריסון גלי אספלט תוך שמירה על יציבות כיוונית בטוחה. בידוד הרעשים סביר ואינו מתעלה. מעל מאה קמ"ש מתחילים לחדור מעט רעשי דרך ורוח, ורעש המנוע נשמע תחת עומס בצליל שאינו ערב לאוזן.
ביצועים
פולקסווגן גולף הנבחנת מצוידת במנוע טורבו בנזין eTSI בנפח 1,498 סמ"ק עם הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ ב- 1,500-3,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה קדמית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות. מדובר בהספק ותאוצה זהים לאלו של גולף GTI בעלת תיבת הילוכים ידנית מלפני שני עשורים.
פולקסווגן גולף
יחידת הנעה זו של קונצרן פולקסווגן נבחנה על ידינו ביותר מעשרה דגמים שונים, ומופיעה כאן בגרסתה העדכנית הכוללת מערכת מיקרו-היברידית במתח 48 וולט (המסומנת באמצעות תוספת הקידומת e לסימון TSI). בדומה לפעמים קודמות, מדובר ביחידת הנעה ביצועיסטית ויעילה המציגה גמישות וכוח זמין לצד חסכון בדלק. מדובר במנוע הנמצא ברף העליון מבחינת ביצועים, והמערכת המיקרו-היברידית מעדנת את פעולת מערכת העצור וסע שאינה הייתה רהוטה בלעדיה. מעבר למצב ספורט נעשית בדחיפה נוספת מטה של בורר ההילוכים המקוצר, ומכיילת את ניהול המנוע לעבודה בסל"ד גבוה, מאחרת את העברות ההילוכים בהתאם, ומגבירה את משקל גלגל ההגה.
אחיזת הכביש גבוהה ובטיחותית גם תחת פרובוקציות מכוונות, כך שפולקסווגן גולף לא ששה לאבד אחיזה ולהתפזר. על אף כיול בולמים רך בבסיסו, המתלה האחורי הרב חיבורי אמון על התנהגות כביש מהוקצעת. למרות זוויות גלגול מוחשיות מהצפוי, ריסון המרכב יעיל ומאפשר קצב נסיעה זריז וספורטיבי למדי בכביש מפותל. מגבלות האחיזה גבוהות, ודחיקת פולקסווגן גולף לקצה תביא לתת היגוי מזערי. ההיגוי מדויק וקל מאוד, מקבל מעט משקל במצב ספורט, אך אינו מעביר שמץ של פידבק לידי הנהג. מנופי העברת ההילוכים מאחורי ההגה נוחים לתפעול, ומאפשרים להפיק בלימת מנוע לצד שמירה על הילוך נמוך בטרם האטה לקראת פניה. הבלמים גילו ביצועים תואמים ליכולת הכללית עם נשיכה חזקה ועמידות טובה במאמץ.
צריכת דלק
מנוע ה- 1.5 ליטרים מצויד במערכת מיקרו-היברידית הכוללת סוללת ליתיום ואלטרנטור-מתנע במתח V48 המשמש כמנוע עזר חשמלי לטובת שיוט קצר במהירויות בין עירוניות ללא שימוש בדלק. פעולת המערכת שקופה למשתמש וכמעט ואינה מורגשת. בימי המבחן אשר כללו נסיעה רגועה עם כמה קטעי נהיגה דינמיים, רשמה פולקסווגן גולף צריכת דלק ממוצעת של 13.0 ק"מ לליטר עם מערכת עצור וסע פועלת. עם מיכל דלק בנפח 50 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.
פולקסווגן גולף
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי פולקסווגן נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2020 דורגה פולקסווגן במקום ה- 18 מתוך 28 יצרנים, עם ירידה של 2 מיקומים מדירוג קודם בשנת 2019. פולקסווגן גולף משווקת עם אחריות יצרן לשנתיים או עד 100,000 ק"מ. שנת אחריות שלישית מוצעת בתוספת תשלום של 1,000 ₪ ומומלצת מאוד.
פולקסווגן גולף
הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס. מחיר ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא היסטוריית תאונות ושלילות רישיון עומד על 6,000 ₪. מחיר ביטוח חובה 1,600 ₪.
בטיחות
במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2019, זכתה פולקסווגן גולף לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 95% בהגנה על בוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, ו- 78% עבור מערכות הבטיחות.
פולקסווגן גולף
אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, מערכת לניטור מרחק מלפנים, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, ניטור כלי רכב בשטח מת לסיוע בעת מעבר נתיב, התרעת עייפות נהג, מצלמה אחורית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים המפעילים בלימה אוטונומית בתמרוני חניה, ומערכת eCall עם לחצן חיוג למוקד חירום.
גרסת לייף פלוס מוסיפה מערכת Travel Assist המאפשרת נהיגה סמי אוטונומית עד למהירות 210 קמ"ש. המערכת שולטת על מערכות ההיגוי, התאוצה והבלימה בכבישים בינעירוניים ומהירים. מערכת זו מסייעת לשמור על הרכב במרכז הנתיב וכוללת את מערכת emergency assist המסייעת לבלום את הרכב באופן אוטונומי בצד הדרך במצב חירום. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.
תמורה למחיר
פולקסווגן גולף מוצעת בישראל בשתי גרסאות - לייף ולייף פלוס. גרסת לייף מוצעת עם מנוע 1.0 ליטר במחיר 134,900 ₪ וגם עם מנוע 1.5 ליטרים במחיר 146,900 ₪. רשימת האבזור בגרסת לייף כוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה מקורית עם תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto,, שבעה רמקולים, מערכת APP Connect לשיקוף הטלפון הנייד, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים כולל שליטה על הטמפרטורה ליושבים מאחור, תאורת אווירה פנימית צבעונית עם 30 גוונים לבחירה, מושבי Comfort קדמיים עם תמיכה לגב התחתון, גלגל הגה בחיפוי עור, פנסי LED קדמיים ואחוריים, חיישני תאורה וגשם, וחישוקי 16 אינץ'.
מחירה של מכונית המבחן בגרסת לייף פלוס עומד כאמור על 157,900 ₪ ורשימת האבזור בגרסה זו כוללת בנוסף כניסה והתנעה ללא מפתח, מושב נהג ErgoActive מתכוונן חשמלית עם זיכרונות ועיסוי, ריפודים משודרגים, גג שמש פנורמי עם הפעלה חשמלית, וחישוקי 17 אינץ'.
פולקסווגן גולף בדורה השמיני נותרת נאמנה למסורת רבת שנים המגישה תחושת פרימיום במחיר בר השגה ובאריזה איכותית. המסורת המקומית גוררת עימה גם מחירים מעט יקרים ביחס לסגמנט, תוצאה של מיתוג סמי פרימיום מוצדק במידה מסוימת לאור האיכות העדיפה והמתלה האחורי הרב חיבורי. פולקסווגן גולף מתברגת כהרגלה בצמרת המשפחתיות הקומפקטיות בזכות מנוע חזק ויעיל, איכות נסיעה מתעלה, תא נוסעים איכותי ומפואר, וקדמה טכנולוגית בתחומי הנוחות והבטיחות.
| פולקסווגן גולף 1.5 eTSI לייף פלוס אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,498 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 150/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,284 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,789 מ"מ |
| גובה כללי | 1,441 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,619 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען | 381 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,440 ק"ג |
| מהירות מרבית | 224 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.6 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 17.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 4(מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 (2019) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 157,900 ₪ |

תפריט נגישות








שנת אחריות שלישית מומלצת ביותר
עושים טובה שנותנים אחריות .זבל של אמינות