אאודי Q5 החדש 2021 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

אאודי Q5 זכה למתיחת פנים אשר נועדה להשאירו אטרקטיבי עד להצגת הדור הבא. יצאנו לבדוק האם זה מספיק להמשך הצלחת הדגם

תגיות: , , ,

הדור הנוכחי של אאודי Q5 - הקרוסאובר הנמכר ביותר של היצרנית, הושק בשנת 2016 וזכה למתיחת פנים בשנת 2020 במסגרתה קיבל עיצוב רענן, מנועים מעודכנים עם מערכת מיקרו-היברידית, מערכת מולטימדיה חדשה ,ואבזור בטיחות משודרג. מתיחת הפנים אותה עבר אאודי Q5 נועדה להשאירו עדכני מול מתחרים צעירים כגון וולוו XC60 וב.מ.וו X3. למבחן שלנו התייצב אאודי Q5 45TFSI קוואטרו בגרסת אדוונסד לוקצ'רי (Advanced Luxury) הבכירה שעלותה 359,000 ₪.

אאודי Q5 45 TFSI
יתרונות ביצועים, איכות נסיעה
חסרונות מחיר, תא נוסעים מעט מיושן, אבזור חסר

אאודי Q5 - cccccאאודי Q5

עיצוב ונוחות

עיצובו של אאודי Q5 היה ונותר אלגנטי, מהזן המשדר יוקרה ואיפוק. השבכה הקדמית רחבה ואגרסיבית, כונסי האוויר המדומים בקצות הפגוש גדלו, ואילו פנסי החזית קטנו מעט ומציגים חותמת תאורת לד מעוצבת. מאחור פגוש חדש ופנסי O-LED מתקדמים המציגים חותמת תאורה הניתנת לבחירה וחיישן קרבה המזהה רכבים במרחק קטן משני מטרים ומפעיל תאורת התרעה עוצמתית. מידותיו של אאודי Q5 מציבים אותו במרכז הקטגוריה. אורכו 4,682 מ"מ, רוחבו 1,893 מ"מ, גובהו 1,617 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,826 מ"מ.

אאודי Q5אאודי Q5

בתא הנוסעים שודרגה בעיקר מערכת המולטימדיה אשר קיבלה מסך איכותי בגודל 10.1 אינץ' המתופעל באמצעות מגע במקום חוגת שליטה בדגם היוצא. המערכת דורשת אמנם תקופת הסתגלות קצרצרה לאור שלל הפונקציות, אך השיטוט בין התפריטים המרובים ותפעול מלוא הפיצ'רים אינטואיטיבי ורספונסיבי בזכות גרפיקה נעימה וממשק יעיל. לוח המחוונים הדיגיטלי כעת בגודל 12.3 אינץ', גלגל ההגה זכה לעיצוב חדש, וחומרי הדיפון שודרגו לאיכותיים ורכים יותר. לצד האיכות ותחושת הפרימיום, מורגשת גם תחושת החמצה כי אאודי לא שיפרה את סביבת הנהג לרמה של אאודי Q3 החדשה, המציגה ארכיטקטורה מודרנית ומתקדמת לאין ערוך ביחס לאאודי Q5 אשר מרגישה כמו דור קודם ביחס לדגמי אאודי הצעירים.

אאודי Q5אאודי Q5

העיצוב הפנימי כמעט זהה לדגם הפורש עם ארכיטקטורה דו מפלסית המעוצבת בקווים נקיים ואופקיים המספקים תחושת מרחב אוורירית. איכות החומרים מעורבת וכוללת חומר רך ואיכותי בחלקו העליון של הדשבורד, אך במפלס השני מורגשים חומרים קשיחים, ובחלקן התחתון של הדלתות מצאנו פלסטיקה שלא ראויה לרכב יוקרה. שילוב הצבעים ברכב המבחן הכולל ריפודי עור בצבע קרם בהיר עם דיפון שחור, מוסיף לתחושה האלגנטית. תאורת האווירה משלימה עם רדת החשיכה הופעה אקסלוסיבית, ואיכות ההרכבה סופר מוקפדת. לאור תג המחיר היינו מצפים למשטח טעינה אלחוטי ולמערכת שמע ממותגת ומשודרגת.

אאודי Q5אאודי Q5

המושבים באאודי Q5 מאכזבים מעט בשל תמיכה צידית צנועה ועיצוב דומה לדגמים מסגמנטים זולים יותר בקונצרן. הכיוונון חשמלי, לרבות קשיחות התמיכה לגב, ובגרסת המבחן נוספו לנהג גם שני זיכרונות. תנוחת הנהיגה גבוהה ואינה מעייפת גם לאחר שעות ארוכות של נהיגה. שדה הראיה מצוין בזכות קו חלונות בגובה סביר וכושר התמרון טוב, אך מצלמות 360 מעלות, שאינן כלולות גם בגרסה הבכירה הנבחנת, היו מקלות על תמרונים צפופים, כמו גם על אנשי המכירות.

מרחב הפנים מעולה בכל הממדים. בסיס גלגלים באורך 2,826 מ"מ מסדר מרווח ברכיים נדיב לצמד נוסעים מאחור אשר ייהנו גם ממושב נוח עם משענת מתכווננת, אזור בקרת אקלים נפרד, שקע טעינה, וחלונות כהים. נוסע שלישי מאחור יסתפק במושב צר וקשיח, יאלץ לפסק רגליו עקב מדרגת הינע גבוהה ורחבה, וייצור צפיפות לשלושה נוסעים בוגרים מאחור.

אאודי Q5אאודי Q5

פתרונות האחסון כוללים תא עמוק מתחת למשענת היד שבין המושבים, אך זו אינה מתכווננת לגובה ולמרחק כמו בשפע דגמים זולים יותר של הקונצרן, וממוקמת נמוך ורחוק מנקודת תמיכה אידיאלית ליד ימין. פתרונות אחסון נוספים כוללים תא באזור ידית ההילוכים, צמד מחזיקי כוסות, תאי אחסון עמוקים בדלתות ללא דיפון, ותא כפפות גדול, מואר ומדופן היטב. תא המטען בנפח 520 ליטרים ומבנהו רבוע ופרקטי, עם מפתח רחב ושפת הטענה בגובה סביר. בתא המטען ישנן נקודות עיגון, צמד ידיות מסיביות לקיפול המושב האחורי, וברצפתו גלגל חלופי קטן מפלדה.

אאודי Q5אאודי Q5

אם תא הנוסעים הותיר תחושת אכזבה לאור תג המחיר, המתחרים ודגמי אאודי הצעירים, הרי שאת הנקודות שאיבד אאודי Q5 בחניה הוא מחזיר על הכביש בריבית הודות לאיכות נסיעה גבוהה מאוד, עם רמות NVH נמוכות, תחושת בטחון, ובידוד מוצלח. ירידה לפרטים מעידה על זיגוג חלונות כפול, שמשה קדמית אקוסטית מבודדת חום, מסגרות חלונות מיציקת פלסטיק אחודה קשיחה מאוד, וסגירת דלת הדורשת טריקה חזקה במיוחד. בידוד רעשי המנוע והרוח מצטיינים בכל סטנדרט, ורק רעשי דרך חודרים במעט אל תא הנוסעים כאשר חישוקי ה- 19 המעוצבים פוגשים באספלט לבנטי מחוספס.

בכרך מציג אאודי Q5 נוחות נסיעה טובה וניתן להרגיש את עבודת המתלים המדויקת בריסון תנודות המרכב, אך כיול קשיח יחסית ומרכז כובד גבוה גורמים לאי נוחות בנסיעה על מפגעי כביש גדולים. בכבישים גרועים כמו בסביבת עבודות הרכבת הקלה, שברים חדים חודרים בהחלט לתא הנוסעים. מחוץ לעיר זוכים המתלים לחופן תשבחות עם כושר ריסון משובח לצד עבודת מתלים שקטה. היציבות הכיוונית במהירות גבוהה מופתית ונוטעת ביטחון, בין היתר הודות למערכת ההנעה הכפולה.

ביצועים

יחידת ההנעה היחידה המוצעת בישראל בשלב זה כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1,948 סמ"'ק עם מערכת מיקרו-היברידית 12V, הספק מרבי של 265 כ"ס ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה כפולה – קוואטרו. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 6.1 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 240 קמ"ש.

אאודי Q5אאודי Q5

המספרים לא מספרים את עיקר גדולתו של המנוע הנהנה מרצועת כוח רחבה המקנה טווח פעולה יעיל מ- 1,600 סל"ד ועד ל- 6,500 סל"ד. לאורך כל קשת הסל"ד עומד לרשות הנהג שפע מומנט זמין, העובר לגלגלים דרך תיבת ה- DSG החרוצה ומערכת ההנעה הכפולה היעילה הפועלת לרוב כהנעה קדמית ומסוגלת תוך שברירי שניה לנתב מומנט אל הגלגלים האחוריים לפי הצורך. הביצועים חזקים מאוד ואפילו ספורטיביים, אך בידוד רעשי המנוע ופעולה חלקה של מערכת ההנעה, יוצרים עוצמה שקטה המזכירה תאוצה ברכב חשמלי חזק, גם במצב "דינמיק" בו מתבקש מעט צליל מגרה ממערכת הפליטה.

היציאה מהמקום מהוססת בשניה הראשונה, וניכר כי התיבה ומגדש הטורבו מעכבים את פקודת הנהג לזינוק במלוא העוצמה, אך מיד לאחר מכן מערכת הקוואטרו והמומנט הבשרני דואגים לזינוק חזק מהמקום. בורר מצבי הנהיגה תורם לשינוי אופי פעולת המנוע ותיבת ההילוכים ומשפיע על חדות תגובת יחידת ההנעה. מצב "דינמיק" מספק העברות הילוכים מהירות מאוד והשליטה ממנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה מדויקת ומסייעת לנהיגה דינמית.

אאודי Q5אאודי Q5

הביצועים החזקים והנעת הקוואטרו המהוללת לא מצליחים לגבור על חוזי הפיזיקה, כך שמשקל יבש של 1,835 ק"ג ומרכז כובד גבוה מייצרים זוויות גלגול מוחשיות בכביש מפותל. עם מושבים בעלי תמיכה צידית סטנדרטית, לא מתאפשרת נהיגה דינמית מהנה ההולמת את ביצועי המנוע. למרות זאת, אחיזת הכביש מאוד גבוהה ובטוחה כך שלא תאכזב אף נהג שלא מצפה ליכולת ספורטיבית מרכב הפנאי שברשותו. הבלמים הרשימו מאוד עם יכולת תאוטה וסיבולת גבוהה לצד תגובה חדה.

צריכת דלק

במסגרת מתיחת הפנים קיבל המנוע מערכת מיקרו-היברידית המבוססת אלטרנטור-מתנע במתח 12V וסוללת ליתיום הממוקמת על הציר האחורי. מערכת זו משמשת כמנוע עזר חשמלי אשר נועד בעיקר לשיפור ביצועי מערכת העצור וסע החוסכת בדלק, כך שדימום המנוע יתאפשר כבר בסוף ההאטה לקראת עצירה מוחלטת. פעולת המערכת שקופה לחלוטין ואינה מורגשת, אך עם משקל עצמי של 1,835 ק"ג, הנעה כפולה, ומנוע חזק, עמדה צריכת הדלק בימי המבחן המאומצים על 9.5 ק"מ לליטר בנזין אוקטן 95. בנהיגה מנהלתית אפשר יהיה להתקרב יותר לנתון היצרן העומד על 13.2 ק"מ לליטר. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.

אאודי Q5אאודי Q5

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי אאודי נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2020 דורגה אאודי במקום ה- 14 מתוך 30 יצרנים עם ירידה של 7 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2019. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2020 התברגה אאודי למקום ה- 20 מתוך 22 יצרנים בגרמניה ובמקום ה- 8 מתוך 31 בארה"ב. אאודי Q5 משווקת עם אחריות לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ.

אאודי Q5אאודי Q5

מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 50 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 24,000 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,700 ₪.

בטיחות

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2017 לדגם המוחלף טרם מתיחת הפנים, זכה אאודי Q5 לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 93% בסעיף הגנה על בוגרים, 86% בסעיף הגנה על ילדים ברכב, 73% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 58% בסעיף מערכות הבטיחות האקטיביות דאז. יש לציין כי מאז הוחמרו הקריטריונים ובמקביל קיבל הדגם אבזור בטיחות חדש.

אאודי Q5אאודי Q5

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור שטח מת, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, ואורות גבוהים אוטומטיים. חבילת לוקצ'ורי מוסיפה מערכת בקרת שיוט אדפטיבית. ציון אבזור הבטיחות הישראלי עומד על 5 מתוך 8 בגרסת האדוונסד או 6 מתוך 8 בגרסת אדוונסד לוקצ'ורי.

תמורה למחיר

אאודי Q5 מוצע בישראל בגרסת 45TFSI ברמת אבזור אדוונסד במחיר 359,000 ₪. אבזור הנוחות בגרסה זו כולל בין היתר גג פנורמי, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 10.1 אינץ', תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto , לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת שמע עם 8 רמקולים, שמשות אקוסטיות, בקרת אקלים תלת אזורית, כיוונון חשמלי למושבים הקדמיים, ריפוד בד משולב עור, חיישני חניה היקפיים, חיישני גשם ואור, מראות נגד סינוור, תאורת LED מלאה, וחישוקי 18 אינץ'.

עלות גרסת אדוונסד לוקצ'ורי איתה הגיע רכב המבחן עומדת על 381,500 ₪ ולרשימת האבזור מתווספים זיכרונות למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמת רוורס, וחישוקי 19 אינץ'.

אאודי Q5 מציע הופעה אלגנטית, איכות נסיעה משובחת, ומערכות נוחות ובטיחות מתקדמות. תמחור שתי הגרסאות מציב את הדגם מול גרסאות הפלאג-אין הייבריד של המתחרים המציעות אבזור והספק עשירים יותר, וחלקם צעירים ומתקדמים יותר טכנולוגית. למרות המיצוב המאתגר מול המתחרים, אאודי Q5 עדיין מספק חבילה אטרקטיבית, בעיקר עבור מי ששם את איכות הנסיעה בראש סדר העדיפויות.

אאודי Q5 45 TFSI Advanced Luxury קוואטרו
מנוע 1,984 סמ''ק טורבו בנזין
הספק מרבי משולב 265/5,250-6,500 (סל''ד/כ''ס)
מומנט מרבי משולב 37.7/1,600-4,500 (סל''ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה כפולה קבועה
אורך כללי 4,682 מ"מ
רוחב כללי 1,893 מ"מ
גובה כללי 1,617 מ"מ
בסיס גלגלים 2,826 מ"מ
מיכל דלק 70 ליטרים
נפח תא מטען

520 ליטרים

משקל עצמי 1,835 ק"ג
מהירות מרבית 240 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 14 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים מתוך 5 (2017)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

381,500 ₪

אאודי Q5 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu