לקחנו למבחן את אאודי A5 ספורטבק בגרסת הכניסה המציעה ביצועים פושרים והרבה פוזה תמורת הרבה כסף
אאודי A5 ספורטבק מגשרת על הפער העיצובי בין אאודי A4 סדאן הפרקטית לבין אאודי A5 קופה היפייפיה ולמעשה מנסה לשלב בין שני העולמות. אאודי A5 ספורטבק נהנית לעת עתה מבלעדיות בקטגוריה, עד להצגת ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה החדשה. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A5 נועדה להשאירה רעננה ועדכנית לשנים הקרובות, תוך הטמעת עדכונים בתחומי העיצוב, הבידור, והבטיחות. העיצוב המוצלח מלכתחילה מיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של המותג, תא הנוסעים זוכה למערכת מולטימדיה מהדור החדש, וליחידת ההנעה נוספה מערכת מיקרו-הייבריד במתח 48V. למבחן שלנו התייצבה אאודי A5 35TFSI לוקצ'ורי שמחירה עומד על 362,200 ₪.
| אאודי A5 35 TFSIספורטבק | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, תא נוסעים איכותי, תדמית |
| חסרונות | מחיר, ביצועים |
אאודי A5 ספורטבק
עיצוב ונוחות
במסגרת מתיחת הפנים קיבלה אאודי A5 שבכה קדמית רחבה ושטוחה מבעבר, הפגוש הקדמי הונמך, ודיפיוזר בפגוש האחורי חותם שינויים אווירודינמיים המשפרים גם את הביצועים. בנוסף עודכנו חתימות התאורה מלפנים ומאחור לטובת הופעה דרמטית ומחודדת יותר. התוצאה הסופית אינה שונה מהותית מהדגם הפורש ורק חדי עין יזהו את ההבדלים, אך האמת היא שהעיצוב המקורי המוצלח לא נזקק ליותר מכמה נגיעות כדי למשוך מבטים, חרף צבעו הלבן והאנמי של רכב המבחן.
אאודי A5 ספורטבק
בתא הנוסעים השינויים כוללים מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך צף בחלקו העליון של הדשבורד בגודל 10.1 אינץ' המתופעל באמצעות מגע בניגוד לחוגה בדגם היוצא. המערכת דורשת הסתגלות קצרה לאור ריבוי התפריטים, אך השיטוט ביניהם אינטואיטיבי ומהיר בזכות ממשק נאה ויעיל. גלגל ההגה זכה לעיצוב חדש וחומרי הדיפון שודרגו לאיכותיים ורכים יותר. סביבת הנהג באאודי A5 החדשה אמנם יוקרתית אך אינה מציגה את חזית הטכנולוגיה של המותג. חבל שאאודי לא עדכנה את עיצוב תא הנוסעים כמו שעשתה בדגמיה הבכירים הכוללים 3 צגים מרשימים.
אאודי A5 ספורטבק
העיצוב הפנימי דו מפלסי וכולל קווים אופקיים המספקים תחושה נקיה ואוורירית. הדשבורד, הדיפונים והפקדים עשויים כולם מחומרים רכים ואיכותיים, אפילו במקומות הנסתרים. שילוב הצבעים ברכב המבחן שכלל ריפודי עור בצבע בז' עם דיפון שחור, מוסיף לתחושה האוורירית. תאורת האווירה משלימה עם רדת החשיכה הופעה יוקרתית, ואיכות ההרכבה מוקפדת כיאה למותג. מערכת שמע מבית Bang & Olufsen אחראית על חוויה ווקאלית מדהימה עם צליל נקי ופיזור קול מרשים כאשר כל החלונות אטומים. ניתן לומר כי חרף גילו, תא הנוסעים של אאודי A5 הוא מקום מאוד נעים לשהייה וגם לנסיעה.
אאודי A5 ספורטבק
אאודי A5 ספורטבק רושמת מידות דומות למשפחתיות פרימיום גדולות. אורכה 4,733 מ"מ, רוחבה 1,843 מ"מ, גובהה 1,386 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,824 מ"מ. התמרון בתנועה צפופה מדגיש מעט את המידות הנדיבות, והעיצוב המשופע גובה את מחירו בשדה הראיה לאחור. חבל שמפרט האבזור אינו כולל מצלמות היקפיות 360 מעלות למרות המחיר היקר, אך חיישני חניה היקפיים ומצלמת רוורס מסייעים רבות בתמרון במקומות צפופים.
אאודי A5 ספורטבק
המושבים הקדמיים באאודי A5 רחבים ונוחים, אך הייתי שמח לקבל מעט יותר תמיכת צד. הכיוונון חשמלי, לרבות קשיחות התמיכה לגב, ולרשות הנהג גם שני זיכרונות. קו הגג קרוב לפדחתו של הנהג ותנוחת הנהיגה מעט נמוכה אך נוחה ואינה מעייפת גם לאחר שעות ארוכות של נהיגה.
אאודי A5 ספורטבק
המושב האחורי זוכה לסופרלטיבים דומים אך קו הגג המשתפל לאחור בא על חשבון מרווח הראש העלול להיות צפוף לנוסעים המיתמרים למעלה מ- 1.80 מטרים, ודורש מהנוסעים להתכופף בעת הכניסה לרכב. מעבר לכך, מרווח הברכיים במושב האחורי טוב מאוד, ובנוסף ייהנו הנוסעים מאחור מבקרת אקלים נפרדת, שקע טעינה, וחלונות כהים. נוסע שלישי מאחור יסתפק במושב צר וקשיח, יאלץ לפסק רגליו עקב מדרגת הינע גבוהה ורחבה, וייצור צפיפות לשלושה נוסעים בוגרים מאחור.
אאודי A5 ספורטבק
פתרונות האחסון כוללים תא מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים, תאי אחסון עמוקים בדלתות, תא עמוק מאוד מול ברכו השמאלית של הנהג, צמד מחזיקי כוסות מלפנים וצמד נשלף ממשענת היד במושב האחורי. מעבר לכך, תא הכפפות צנום וצר, ופיזור תאי אחסון צרים בסביבת בורר ההילוכים הופכת אותם לבלתי שימושיים, כאילו ניסו אנשי אאודי לעשות שימוש מאולץ במשטחים הריקים. תא המטען בנפח 465 ליטרים ומבנהו עמוק מאוד. פתח ההטענה גדול בזכות דלת גדולה הנפתחת יחד עם השמשה האחורית, ושפת ההטענה נמוכה ומקלה על העמסת ציוד. בצידי התא נקודות עיגון וברצפתו גלגל חלופי קטן.
כיול המתלים של אאודי A5 ספורטבק 35TFSI הדוק מאוד ביחס לגרסת כניסה ללא יומרות ספורטיביות, ויחד עם צמיגים בחתך נמוך מתקבלת נוחות נסיעה בינונית בעיר, עם יותר מדי תזוזות וחבטות המצליחות לעבור אל הנוסעים דרך מעטה הבידוד. מחוץ לעיר משתפרת נוחות הנסיעה באופן דרמטי, ונסיעה על גבי אספלט בסלילה "אירופאית" מסדרת שיוט נעים ונינוח. גלי אספלט או שברים אינם מתקבלים באופן נאות ובמפגש איתם מטלטל המרכב יותר מהצפוי. חרף הטרוניות ראוי לציין כי לאורך נסיעת המבחן הייתה פעולת המתלים חרישית ועיקר הביקורת מופנה לכיול קשיח מדי שאינו מגובה במנוע חזק ואינו מתאים לאספלט הלבנטי המקומי. מתלים אדפטיביים היו יכולים לפתור את העניין.
ביצועים
יחידת ההנעה ברכב המבחן כוללת מנוע טורבו בנזין TFSI בנפח 2.0 ליטרים בשילוב מערכת מיקרו היברידית MHEV במתח 48V עם הספק מרבי של 150 כ''ס בטווח 3,900-6,000 סל''ד ומומנט מרבי של 27.5 קג''מ בטווח 1,350-3,900 סל''ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים S-TRONIC ולמערכת הנעה קדמית. תאוצה 0-100 קמ''ש אורכת 9.1 שניות בגרסה זו, והמהירות המרבית עומדת על 210 קמ"ש.
אאודי A5 ספורטבק
מדובר באחד ממנועי הטורבו 2.0 ליטרים החלשים בשוק. הביצועים פושרים מאוד ומיישרים קו עם משפחתיות קומפקטיות אשר עולות כשליש ממחירה של אאודי A5 ספורטבק. נתון המומנט המרבי מעודד יותר, במיוחד בהיותו זמין בסל"ד נמוך. הביצועים בפועל מספקים לשימוש בסיסי והשתלבות חלקה בתנועה אך אינם תואמים את המחיר והציפיות ממכונית קופה יוקרתית.
אאודי A5 ספורטבק
את הנקודות אותן הפסידה אאודי A5 ספורטבק בסעיף הנוחות היא מחזירה בריבית בקטעים הדינמיים עם התנהגות כביש מרוסנת וניטרלית, זוויות גלגול צנועות, ויכולת מתגמלת בכביש המפותל. ההגה בעל יחס היגוי משתנה המאפשר כניסה חדה יותר לפניות מהודקות, ובמצב דינמיק מקבל ההגה משקל מעולה המדמה פידבק לידי הנהג. באותם קטעים דינמיים נותר רק להצר על כך שהמנוע לא מאפשר מיצוי פוטנציאל הפאן שמאפשרת השלדה המעולה, המציעה אחיזת כביש מעולה גם על אספלט לקוי. הבלמים עושים מלאכתם נאמנה, עם נשיכה חזקה ומדודה.
צריכת דלק
לאור המערכת המיקרו-היברידית וההספק הצנום ציפיתי לנתון צריכת דלק מרשים יותר, אך בתחנת הדלק הזכירה לי אאודי A5 כי מדובר במכונית כבדה. בימי המבחן המאומצים עמדה צריכת הדלק על 10.5 ק"מ לליטר בנזין אוקטן 95. בנהיגה מנהלתית אפשר יהיה להתקרב יותר לנתון היצרן העומד על 14.7 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 54 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 9 מתוך 15.
אאודי A5 ספורטבק
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי אאודי נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2020 דורגה אאודי במקום במקום ה- 14 מתוך 30 יצרנים עם ירידה של 7 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2019. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2020 התברגה אאודי למקום ה- 20 מתוך 22 יצרנים בגרמניה ובמקום ה- 8 מתוך 31 בארה"ב. אאודי A5 ספורטבק משווקת עם אחריות לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ.
אאודי A5 ספורטבק
מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 50 עם עבר נטול תביעות ושלילות רשיון עומדת על כ- 22,000 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,800 ₪.
בטיחות
אאודי A5 טרם נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים, מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה צולבת מאחור, עמעום אורות אוטומטי, מצלמת רוורס, וחיישני חניה היקפיים. ציון אבזור הבטיחות הישראלי עומד על 6 מתוך 8.
אאודי A5 ספורטבק
תמורה למחיר
אאודי A5 החדשה ספורטבק מוצעת בגרסת 35TFSI במחיר 336,000 ₪ עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 150 כ"ס, ובגרסת 40TFSI במחיר 375,000 ₪ עם אותו מנוע בהספק 204 כ"ס. שתי הגרסאות מוצעות ברמת אבזור אדוונסד הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 10.1 אינץ', מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, גלגל הגה בעיצוב ספורטיבי, מערכת שמע היקפית עם 10 רמקולים, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם תמיכה לגב התחתון וזיכרון למושב הנהג, ריפוד עור משולב בד, גג פנורמי, מצלמה אחורית מקורית, תאורת אווירה, פנסים קדמיים מסוג לד מטריקס, פנסים אחוריים מסוג לד, איתות דינמי, וחישוקי 18 אינץ'.
בעלות של 26,200 ₪ ניתן להוסיף את חבילת לוקצ'ורי הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי, חבילת עור פנימית, מערכת שמע מבית B&O עם 19 רמקולים, וחישוקי 19 אינץ'.
אאודי A5 ספורטבק מתומחרת באופן זהה לתמחור מכונית קופה, כלומר הופעה סקסית במחיר יקר על חשבון שימושיות או מרווח ראש במקרה של גרסת הספורטבק. בראיה קרה, אין כל הגיון להוסיף 30% על מחירה של אאודי A4 ולקבל מכונית דומה עם גג משתפל, אך בדומה לרכישת מכונית קופה גם כאן הרכישה אינה רציונלית אלא אמוציונלית והרוכשים יהיו מוכנים לשלם יותר כדי להיראות באאודי A5 ספורטבק המציעה עיצוב מרשים ודינמי לצד תא נוסעים איכותי ותדמית נחשקת. העדכונים שנוספו במסגרת מתיחת הפנים מיישרים קו עם שאר דגמי הקונצרן החדשים, ומשלימים מכונית מרשימה ומלאת פוזה, גם אם הביצועים אינם תואמים את הציפייה.
| אאודיA5 35 TFSI ספורטבק | |
|---|---|
| מנוע | 4 צילינדרים טורבו בנזין 1,984 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 150/4,000-6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 27.5/1,300-3,850 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,757 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,843 מ"מ |
| גובה כללי | 1,368 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,829 מ"מ |
| מיכל דלק | 54 ליטרים |
| נפח תא מטען | 465 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,585 ק"ג |
| מהירות מרבית | 210 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.1 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 9 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | לא נבחנה |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 362,200 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.