MG EHS מגיע לישראל בגרסה היברידית נטענת חזקה ומאובזרת, ובמחיר שובר שוק. נשמע כמו הצעה שקשה לסרב לה
מותג הרכב MG כיכב בכותרות מדורי הרכב הישראליים בשנתיים האחרונות. לא נלאה אתכם בגלגולי המותג שמקורו בבריטניה ונמצא כיום בידיים סיניות, אך לאחר כעשור של ניסיונות חדירה אל השוק הישראלי נדמה שהכוכבים הסתדרו בשביל MG, או ליתר דיוק כוכב אחד - רכב הפנאי הקומפקטי MG ZS בגרסתו החשמלית שהפך לרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל עד להגעת טסלה.
| MG EHS PHEV | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, תא נוסעים, אבזור, ביצועים |
| חסרונות | הנדסת אנוש, מערכת מולטימדיה, צריכת דלק כשהסוללה ריקה |
MG EHS PHEV
רכבים חשמליים עדיין לא תפסו נתח שוק משמעותי בישראל, אולם אלה פני העתיד. הובלת המסירות בתחום זה היא אולי סימבולית כרגע, אך עשויה להפוך משמעותית בהמשך. MG לא מזניחה את ההווה ומקווה לשחזר את הישגיה גם בתחום רכבי הפנאי הנטענים באמצעות MG EHS PHEV המוצע במחיר הנמוך בכ- 60,000 ₪ מהמתחרים הישירים ועומד על 158,888 ₪.
עיצוב ונוחות
MG EHS מציג עיצוב חיצוני נאה אך אינו ייחודי בנוף. בחזית שבכה מהודרת בדוגמת יהלומים המעוטרת במסגרת כרום עבה, פנסי לד בגרפיקה נאה, ובתחתית הפגוש פנסי ערפל עם מסגרת כרום. מבט מהצד חושף צללית קלאסית של רכב פנאי הכוללת בתי גלגלים תפוחים מחופים במסגרת פלסטיק מושחרת, המכילים חישוקים נאים בצביעה דו-גונית, אך אלה נראים קטנים מעט ביחס למרכב הגדול. עיטורי כרום סביב חלונות הצד וברצועת הפלסטיק בתחתית הדלתות מוסיפים חן לרכב. הזנב נאה אך גנרי למדי ולולי הסמל היה קשה לשייך אותו למותג כלשהו. MG EHS הוא רכב פנאי משפחתי במידות המקובלות בסגמנט. אורכו 4,574 מ"מ, רוחבו 1,876 מ"מ, גובהו 1,664 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,720 מ"מ.
MG EHS PHEV
תא הנוסעים מתהדר בעיצוב מרשים. את פני הנוסעים מקדמים שפע גימורי עור ודמוי אלומיניום. מוטיבים מסוימים כגון פתחי המיזוג ופקדי השליטה בחלונות מזכירים דגמים של אאודי ומרצדס. ריפודי העור האדומים ברכב ההדגמה תורמים אף הם לאווירה הנעימה. הדשבורד משתפל מטה במספר מפלסים, חלקו העליון כולל תפרי עור מדומים ואילו בחלק המרכזי ובדיפוני הדלתות תפרי עור נאים. הקונסולה בין המושבים רחבה ונאה עם בורר הילוכים אלקטרוני ופקדי שליטה פיזיים אחדים. בחשיכה מאירה את תא הנוסעים תאורת אווירה במגוון צבעים לבחירה.
איכות החומרים טובה מאוד. ריפודי העור עבים, איכותיים ונעימים למגע, כך גם הדיפונים איתם באות הידיים במגע. בחלקים הנמוכים נמצא פלסטיק באיכות נמוכה יותר, אך לא באופן חריג. לא נשמעו קרקושים ואיכות ההרכבה טובה.
MG EHS PHEV
בהתאם למגמה הרווחת בעולם הרכב, תכנון תא הנוסעים מינימליסטי ומציג מיעוט של פקדים פיזיים, עניין הדורש ממשק הולם לתפעול המערכות דרך המסך המרכזי. כאן הנדסת האנוש של MG EHS הותירה רושם פחות חיובי. המערכות שעדיין מתופעלות באמצעות פקדים פיזיים, קלות לשימוש ופועלות היטב. גם לוח המחוונים הדיגיטלי ברור ונוח לשימוש, אם כי היינו שמחים אילו הנתונים היו מופיעים בפונט גדול יותר. עם זאת, מרבית הפונקציות מתופעלות באמצעות המסך המרכזי וזה פועל באופן איטי מאוד. המסך אינו רגיש מספיק למגע ולעיתים נדרשות מספר לחיצות על מנת לבצע את הפעולה המבוקשת. הפריע לנו בעיקר התפעול האיטי למערכת בקרת האקלים. הרזולוציה נמוכה ועיצוב התפריטים מרגיש מיושן. שימוש בוויז באמצעות Android Auto היה מתסכל כשהתצוגה על המסך והפקודות הקוליות אינן מסונכרנות ועלולות לגרום לטעויות בניווט. לטעמנו מערכת המולטימדיה היא עקב האכילס של הרכב ונקווה שמרבית הבעיות יפתרו באמצעות עדכון תוכנה.
הכניסה פנימה נוחה וקלה הודות לדלתות גדולות המציעות זווית פתיחה רחבה וסף דלתות נמוך שאינו מצריך הנפת רגליים לגובה. המושבים הקדמיים במבנה באקט נאה ומציעים כוונון חשמלי בסיסי אך התמיכה לגב ולפלג הגוף העליון אינה מספקת וגם התמיכה לעורף לוקה בחסר. המושב האחורי מרווח ונעים לשהייה, הוא יקבל בברכה שני נוסעים בוגרים שייהנו ממרווח טוב. נוסע שלישי יהפוך את האווירה לאינטימית יותר אך בזכות מבנה מושב שטוח ורצפה כמעט שטוחה, הוא לא יאלץ לסבול. הנוסעים מאחור ייהנו מפתחי מיזוג, שקעי טעינה, ושמשות אחוריות כהות. המושבים הקדמיים הגדולים מקשים על הנוסעים מאחור לראות את הדרך מלפנים אך גג הזכוכית הגדול לא מקפח אותם ומאפשר להם ליהנות מנוף קצת אחר.
MG EHS PHEV
פתרונות האחסון בתא הנוסעים טובים. משמאל לנהג תא קטן ושימושי לאחסון מטבעות או חפצים קטנים. מתחת למשענת היד המרכזית תא אחסון מקורר אך נעדר דיפון. מתקני הכוסות מלפנים מסתתרים מתחת לכיסוי נגלל איכותי, מידתם הגדולה מקשה מעט לשלוף מתוכם כוסות שתיה קטנות. התאים בדלתות גדולים ושימושיים, גם אלה שבדלתות האחוריות. תא הכפפות בגודל ראוי אך נעדר דיפון ומרגיש פשוט. משענת היד במושב האחורי מעניקה רושם איכותי עם תא אחסון מדופן ומתקן כוסות נשלף.
דלת תא המטען נפתחת ונסגרת חשמלית, וחושפת תא מטען במבנה רבוע ובנפח 463 ליטרים. המדף הנגלל ממוקם נמוך יחסית ושימוש בו מגביל את חלל האחסון. סף ההטענה מעט גבוה אך לא יוצר מדרגה וממוקם באותו מפלס עם רצפת תא המטען. המושב האחורי מתקפל בקלות במשיכת מנוף הנגיש גם מתא המטען, ויוצר רצפה שטוחה המספקת חלל אחסון שימושי. מתחת לרצפת תא המטען ממוקם המצבר והוקדש חלל אחסון לכבל הטעינה. הרכב מגיע עם ערכת תיקון תקר וללא גלגל חלופי.
MG EHS PHEV
התמקמות בעמדת הנהג מעניקה תחושה של נהיגה ברכב גדול. שדה הראיה לפנים ולצדדים טוב אך אינו חף מהפרעות, המראה המרכזית ממוקמת נמוך וקרוב מאוד לנהג, ועשויה לפגום בשדה הראיה לימין. שדה הראיה לאחור מצומצם. מראות הצד הגדולות מעניקות שדה ראיה רחב וכוללות נורת התרעה על רכב בשטח מת הממוקמת בבסיס המראות בתוך הרכב ולא בתוך המראה כמקובל. בנוסף היא קטנה וכמעט בלתי נראית במהלך היום. מערכת המצלמות ההיקפיות מציעה תצוגה תלת מימדית המאפשרת "לסובב" את הרכב על מנת לאתר מפגעים פוטנציאליים. המערכת נדרכת באופן אוטומטי בעת קרבה למכשול ובנסיעה לאחור, וניתן להפעלה באמצעות פקד בסמוך לבורר ההילוכים. התמונה אינה איכותית ועשויה להיות מעוותת.
כיול המתלים מוצלח ומאפשר ספיגה ושיכוך של מרבית השיבושים העירוניים. רק נסיעה על בורות אכזריים מלווה בצליל חבטה מכיוון הבולמים. גם מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה רוב הזמן אם כי כבישים גליים הצליחו לערער את הריסון ולנדנד את המרכב באופן משמעותי. בידוד רעשי הכביש והרוח מוצלח, אך בידוד רעשי המנוע לוקה בחסר וצלילו אינו ערב לאוזן.
ביצועים
MG EHS מצויד ביחידת הנעה היברידית נטענת המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1,490 סמ"ק עם הספק מרבי של 162 כ"ס ומנוע חשמלי עם הספק מרבי של 122 כ"ס. ההספק המרבי המשולב עומד על 258 כ"ס והמומנט המרבי המשולב 37.7 קג"מ. בעת לחיצה נחושה על הדוושה כשהסוללה טעונה, מצב בוסט מספק מומנט מרבי מוגדל של 48.9 קג"מ למשך מספר שניות. מנוע הבנזין משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית והמנוע החשמלי משודך לתיבת 4 הילוכים אוטומטית. הסוללה מסוג ליתיום-יון בקיבולת 16.6 קוט"ש. הכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.9 שניות על פי נתוני היצרן. המהירות המרבית במצב חשמלי עומדת על 130 קמ"ש ובמצב משולב על 190 קמ"ש.
MG EHS PHEV
הרכב מתעורר לחיים ויוצא לדרך בשקט. תחילת הנסיעה על חשמל מלווה במעין רחש שנשמע כמו צרצור שנעלם כשנוסעים במהירות מעל 20 קמ"ש. מעבר לכך הנסיעה על חשמל חרישית ונעימה, והמנוע החשמלי מתמודד היטב עם המשקל ומספק זינוק משכנע מהמקום וגם תאוצות ביניים זריזות.
MG EHS PHEV מציג ביצועים טובים, התאוצה מהמקום נחושה, ובשום מצב לא מורגש מחסור בכוח. עם זאת, התאוצה אינה לינארית. תיבת ההילוכים פועלת לעיתים באיטיות ובאגרסיביות עם הרגשה של הילוך מחליק או גיר רציף, ואז פריצה פתאומית של מחסום ושעיטת הרכב קדימה. עד למהירות 100 קמ"ש מרגיש הרכב כאילו הוא מותח חוט גומי, כי בכל הרפיה מדוושת התאוצה, מערכת הבלימה הרגנרטיבית האגרסיבית מאטה את הרכב בחוזקה. חבל שלא ניתן לקבוע את עצימות המערכת לנטרול תחושה זו ולהתאמה לתנאי הדרך ולתחושות הנהג.
MG EHS PHEV
התנהגות הכביש בטוחה ומאוזנת. רמת האחיזה גבוהה והיא מורגשת בעיקר על רקע זוויות גלגול בולטות. בקרת היציבות אינה ממהרת להתערב. ההיגוי מציג משקל טוב אך לוקה בחסר בדיוק ובתקשורת. הבלימה הרגנרטיבית האגרסיבית מאפשרת בכבישים מסוימים נהיגה כמעט ללא שימוש בדוושת הבלם, ובניגוד למערכות דומות אצל המתחרים, הבלימה כאן נעימה ולינארית והמעבר מבלימה רגנרטיבית לבלימה באמצעות הבלמים כמעט אינו מורגש.
צריכת דלק
יצאנו לדרך עם סוללה טעונה במלואה, בתוואי נסיעה משולב שרובו עירוני אך כלל גם גיחות לכבישים מהירים. הצלחנו לגמוע 58 קילומטרים לפני שהתרוקנה הסוללה ומנוע הבנזין התעורר לחיים. נתון מכובד ביחס לטווח הנסיעה הרשמי העומד על 52 ק"מ. בנסיעה היברידית, לאחר התרוקנות הסוללה, התקבלה צריכת דלק מאכזבת של 10.9 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק קטן בנפח 37 ליטרים יתקבל טווח נסיעה של כ- 400 ק"מ בלבד. טעינת הסוללה בעמדת טעינה ייעודית אורכת כ- 4.5 שעות. MG EHS PHEV מדורג ברמת זיהום 2 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
MG הוא אמנם מותג ותיק, אך בגלגולו הנוכחי טרם נצבר עמו ניסיון משמעותי בארץ או בעולם. דגמים ראשונים של המותג תחת הבעלים הסיניים הגיעו לישראל בשנת 2011 אך נמסרו בכמויות קטנות. עד כה נראה כי הקהל הישראלי מפגין אמון במותג שהיה לנמכר ביותר בתחום הרכב החשמלי עד להגעתה של טסלה לישראל.
אחריות היצרן תקפה ל- 5 שנים או עד 150,000 ק"מ, המוקדם מבין שניהם. הסוללה זוכה לאחריות מורחבת למשך 8 שנים או עד 150,000 ק"מ.
MG EHS PHEV
MG EHS נזקק לטיפול אחת לשנה או בכל 24,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 1,474 ₪ ועלות הטיפול השני 1,775 ₪. עלות פנס קדמי 7,204 ₪, עלות פנס אחורי 3,015 ₪, עלות מראת צד 4,512 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות עומדת על 642 ₪, ועלות צלחות בלימה קדמיות 775 ₪. עלות החלפת סוללה 22,230 ₪, ועלות החלפת מודול בסוללה 3,393 ₪. מחירי הטיפולים מעט יקרים אך החלפים במחירים סבירים המקובלים בסגמנט.
בטיחות
MG EHS בגרסת הבנזין עבר את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2019 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 92% בהגנה על בוגרים, 81% בסעיף הגנה על ילדים, 64% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 76% על תפקוד מערכות הבטיחות. ניתן להניח שגרסת ה- PHEV תשיג ציונים דומים.
אבזור הבטיחות הנדיב מזכה את MG EHS PHEV בציון של 7 מתוך 8 בדירוג משרד התחבורה הישראלי וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית ממהירות של עד 150 קמ"ש, התרעה ותיקון סטיה מנתיב הנסיעה כולל שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב זחילה בפקקים, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, זיהוי תמרורים, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, חיישני חניה היקפיים, מערך מצלמות היקפי, וצליל התרעה מלאכותי עבור הולכי רגל.
MG EHS PHEV
תפקוד מערכות הבטיחות מעט היסטרי. בקרת הסטיה מהנתיב מרבה לבצע תיקוני היגוי גם כשרמת הרגישות הוגדרה לנמוכה ביותר, כך שבחלק מהזמן בחרנו לבטל אותה. גם המערכת לניטור מרחק מלפנים מעט פעלתנית ובמספר מקרים הגבירה את עוצמת הבלימה באופן מלאכותי למרות שהרכב מלפנים היה רחוק.
תמורה למחיר
MG EHS משווק בישראל עם יחידת הנעה אחת וברמת אבזור אחת המכונה נט אפ אשר מציגה מפרט עשיר הכולל בין היתר ריפודי עור בשילוב אלקנטרה, כוונון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 10 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ', תאורת אווירה צבעונית, חיישני אור וגשם, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, קיפול חשמלי למראות הצד, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, שמשות אחוריות כהות, גג זכוכית פנורמי חשמלי, וחישוקי 18 אינץ'. המחיר אטרקטיבי ועומד על 158,888 ₪. צבע מטאלי מוצע בתוספת 999 ₪ וריפודי עור בצבע אדום מוצעים בתוספת של 888 ₪.
MG EHS מציע מפרט חסר תחרות. רכבים מתחרים בגודל דומה מוצעים תמורת מחיר יקר הרבה יותר ומאובזרים פחות. המתחרה הקרוב ביותר ברמת המחיר הוא קיה נירו בגרסה ההיברידית הנטענת, אשר קטן ממנו באופן משמעותי ומאובזר פחות.
MG EHS מציע תא נוסעים מאובזר, איכותי ונעים לשהייה, נוחות נסיעה טובה, ביצועים זריזים, וחווית שימוש מוצלחת באופן כללי גם אם אינה מלוטשת. צריכת הדלק לאחר שהסוללה מתרוקנת אינה מרשימה ועל כן הוא יתאים לנהגים שהנסועה היומית שלהם חופפת לטווח הנסיעה החשמלי. מדובר באחד הרכבים הבודדים המציעים תמחור מאד אגרסיבי ביחס לסגמנט ולא מגיעים עם פשרות משמעותיות. מדובר ברכב ששווה בדיקה עבור הרוכשים בקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים.
| MG EHS 1.5 טורבו PHEV | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,490 סמ"ק + מנוע חשמלי |
| הספק מרבי משולב | 258/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 37.7/1,700 (סל"ד/קג"מ) 48.9 קג"מ במצב בוסט |
| הספק מנוע חשמלי | 122 (כ"ס) |
| מומנט מנוע חשמלי | 23.4 (קג"מ) |
| סוג סוללה | ליתיום-יון |
| קיבולת סוללה | 16.6 קוט"ש |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים למנוע הבנזין + 4 הילוכים למנוע החשמלי |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,574 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,876 מ"מ |
| גובה כללי | 1,664 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,720 מ"מ |
| מיכל דלק | 37 ליטרים |
| נפח תא מטען | 463 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,850 ק"ג |
| מהירות מרבית | 190 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 6.9 שניות |
| טווח נסיעה חשמלי (יצרן) | 52 ק"מ |
| טווח נסיעה חשמלי (מבחן) | 58 ק"מ |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 55.1 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.9 ק"מ לליטר (עם סוללה ריקה) |
| קבוצת זיהום | 2 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים מתוך 5 (2019) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 158,888 ₪ |

תפריט נגישות








4.5 שעות טעינה ל-52 ק"מ ?
לא הבנתי.