שברולט קמארו ZL1 במבחן חם במיוחד

לשברולט קמארו גרסאות בקטגוריית מכוניות הפוני אך גם גרסאות חזקות במיוחד בקטגוריית מכוניות השרירים. לקחנו למבחן את שברולט קמארו ZL1, אחת המכוניות החזקות בישראל עם 650 כ"ס, שמבלה כל היום בחדר הכושר

תגיות: , , , ,

שברולט קמארו היא מכונית אייקון אמריקאית ונצר לשושלת בת 6 דורות אשר שורשיה נטועים בשנות ה- 60 של המאה הקודמת. בכל דור הציגה שברולט קמארו עיצוב שונה ומיוחד המתאים לרוח התקופה, ורק הדור השישי האחרון שמר על עיצוב דומה לדור שקדם לו למרות החלפת הפלטפורמה.

שברולט קמארו ZL1
יתרונות יחידת הנעה, ביצועים, עיצוב, מחיר
חסרונות העדר מערכות בטיחות מתקדמות, צריכת דלק

שברולט קמארו ZL1 שברולט קמארו ZL1

שברולט קמארו נולדה כדי להתחרות בפורד מוסטנג ששלטה אז בקטגוריית מכוניות הפוני בארה"ב. כשעיתונאי הרכב שאלו את מנהל המוצר בהשקת הדור הראשון מה זאת קמארו הם נענו שזוהי חיה קטנה ומרושעת שאוכלת מוסטנגים, אבל מקור השם מהמילה הצרפתית camarade שפירושה חבר.

שברולט קמארו ZL1 שברולט קמארו ZL1

יצאנו למבחן סוף שבוע חם במיוחד (ולא רק בגלל טמפרטורת אוגוסט המוגזמת) עם שברולט קמארו ZL1 עוצמתית בצבע לבן עם שילוב צבע שחור מאיים במכסה המנוע.

עיצוב ונוחות

שברולט קמארו ZL1 מציגה עיצוב ספורטיבי ושרירי ההולם מאוד את ביצועיה. מבנה הגוף רחב ונמוך, וחלונות הצד הצרים תופסים חלק קטן מאוד מפרופיל המכונית. החזית אגרסיבית וכוללת גופי תאורה מסוג לד צרים וארוכים, המשתלבים עם גריל צר ומושחר הכולל את לוגו המותג עם מסגרת כרום בלבד כדי להרוויח עוד מעט שטח לאוורור המנוע.

שברולט קמארו ZL1 שברולט קמארו ZL1

מתחת גריל גדול ומושחר עם כיתוב ZL1, תאורת יום מסוג לד ארוכה וצרה, וספויילר גדול ומושחר. מכסה המנוע גדול, ובטבורו מופרד על ידי פתחי איוורור, מכסה מוגבה בצבע שחור עם כיתוב ZL1. גם פרופיל המכונית שרירי ואגרסיבי. דלת הצד מסתיימת הרבה לפני הגלגל האחורי ומותירה המון מקום לכנף אחורית ענקית, מוגבהת ובולטת הכוללת גם חלונות צד משולשים קטנים. חצאיות הצד גדולות, מעוצבות ומושחרות, וצמיגי הענק יושבים על חישוקים מעוצבים בקוטר 20 אינץ' בצבע טיטניום.

שברולט קמארו ZL1 שברולט קמארו ZL1

מאחור חלון משופע בחדות, ספויילר ענק, צמד חישוקי לד אדומים בכל גוף תאורה, סמל מותג מושחר, פגוש ענק, דיפיוזר מושחר גדול, וארבע יציאות מפלט, שניים בכל צד. שילוב הצבעים של שחור ולבן, היציבה הנמוכה, ופרופורציות הרכב אכן משדרים ספורטיביות, אך בצורה מאופקת מאוד ביחס לביצועים הקיצוניים של המכונית.

פתיחת דלת הצד חושפת תא נוסעים ספורטיבי ומעוצב בצבע אפור כהה, עם תיבולי אלומיניום ותפירות בצבע אדום. בסף דלתות הצד כיתוב CAMARO גדול, צבעוני ומואר. הדשבורד עשוי מחומר רך, מדופן במיקרופייבר דמוי זמש (אלקנטרה בלשון העם), ומעוצב כפנל ארוך ושקוע בו משולבים המסך המרכזי, לוח המחוונים, ופתחי המיזוג העגולים. מתחת למסך המרכזי במיקום נמוך ממוקמים פתחי מיזוג מרכזיים גדולים ועגולים עם מסגרת אלומיניום המשמשת כחוגה לכיוונון הטמפרטורה המועדפת. מערכת המולטימדיה תומכת ב- Android Auto ו- Apple Carplay בחיבור אלחוטי ולא תמצאו שום שקע USB ברכב. מערכת השמע כוללת 9 רמקולים מבית Bose ומספקת צליל היקפי איכותי וחזק ההולם את המכונית.

שברולט קמארו ZL1 שברולט קמארו ZL1

הקונסולה המרכזית גבוהה ורחבה, כיאה לרכב ספורט, וכוללת את ידית ההילוכים הספורטיבית המחופה בזמש, מתג בחירת מצב הנהיגה, מתג בלם החניה, שקע 12V, שני מתקני כוסות, ומשענת יד לנהג שמתחתיה תא אחסון בגודל בינוני. ההגה קטום בחיפוי זמש, מחומם, מתכוונן ידנית לגובה ולעומק, כולל מתגים שונים ומנופי העברת הילוכים, ונעים מאוד לאחיזה. בלוח המחוונים מדי סל"ד ומהירות אנלוגיים וביניהם מסך צבעוני בגודל 8 אינץ'.

שברולט קמארו ZL1 שברולט קמארו ZL1

סוככי השמש בגודל מלא וכוללים מראה ותאורת לד. הנדסת האנוש טובה ושמחנו למצוא פקדים פיזיים לכל פונקציה.

דיפון דלת הצד מעוצב ומשלב חיפוי זמש עם עיטור אלומיניום מעוצב הכולל תאורת אווירה, אך אינו פרקטי היות ונעדרת ידית אחיזה גדולה ומסיבית, ותא האחסון בו מיניאטורי ולא נוח לשימוש. מושבי הספורט הקדמיים מבית Recaro מחופים עור בשילוב זמש וכוללים כיתוב ZL1, תמיכות צד מחבקות למותניים ולירכיים, חימום ואיוורור נחוץ ויעיל במיוחד, וכיוונון חשמלי עם זיכרונות לנהג.

תנוחת הישיבה ברכב נמוכה, ויחד עם כיוונון ההגה מתקבלת תנוחה מותאמת לנהיגה ספורטיבית. הדשבורד הגבוה, קורות הצד העבות, חלונות הצד הצרים עם סף גבוה, מכסה המנוע הארוך והישיבה הנמוכה, לא מספקים שדה ראיה מטבי לפנים ולצדדים, אך ניתן להתרגל אליהם גם בנהיגה באזור אורבני צפוף. היינו שמחים לציוד המכונית בחיישנים מלפנים. שדה הראיה לאחור ממש מוגבל עקב האחוריים הגבוהים, חלון אחורי משופע, וחלונות צד אחוריים קטנטנים, אך כאן מתקבלת עזרה ממצלמה ומחיישנים אחוריים. מראת הפנים כוללת עמעום אוטומטי ומסך לתצוגה ברורה של כל מה שקורה מאחורי המכונית, ללא מגבלת המבנה הספורטיבי.

שברולט קמארו ZL1 שברולט קמארו ZL1

הישיבה מאחור מתאימה לילדים בלבד. מדרגת תעלת ההינע רחבה וגבוהה, ומגיעה כמעט עד לגובה המושב. למרות שהמושבים בגודל סביר בהחלט, מרווחי הראש והברכיים מצומצמים מאוד, ולנוסעים מגובה 160 ס"מ ומעלה לא היינו ממליצים לנסות את הספסל האחורי. אם חשבתם שמישהו היה מוכן לשמוע להמלצתנו זו ולפספס סיבוב בשברולט קמארו ZL1, אז אתם טועים ובגדול. נפילים תאבי ביצועים היו מוכנים להתקפל מאחור כדי להרוויח עוד כמה דקות של נסיעה במפלצת הנוהמת.

שברולט קמארו ZL1 שברולט קמארו ZL1

פתח תא המטען צר אך נפחו העומד על 257 ליטרים סביר בהחלט ביחס למבנה המכונית, ומפתיע שניתן גם לקפל את גב המושבים האחוריים לטובת נפח הטענה גדול יותר. מתחת לרצפת תא המטען ערכת תיקון תקר.

שברולט קמארו ZL1 שברולט קמארו ZL1

בהתאמת המתלים עשו בשברולט עבודה נהדרת וציידו את קמארו ZL1 במתלים אדפטיביים עם שיכוך מגנטי כך שהמכונית תוכל להתאים לנהיגה ספורטיבית ולמסלול, אך תהיה גם מספיק נוחה להתנהלות יום יומית. לכל זה מצטרפת מערכת בחירת מצבי נהיגה הניתנת לתכנות אישי ומציעה 4 מצבי נהיגה מוגדרים מראש: שלג (Snow), תיור (Tour), ספורט (Sport) ומסלול (Track). ניתן לשלוט דרך המערכת על ביצועי המנוע ותיבת ההילוכים, קשיחות ההגה והמתלים, ואף על צליל מערכת הפליטה (לבחירתכם: חזק מאוד או פסיכי לגמרי).

שברולט קמארו ZL1 שברולט קמארו ZL1

נוחות הנסיעה בעיר סבירה בהחלט בבחירת מצב רך של המתלים אך צלקות האספלט עוברים לתא הנוסעים בשל הצמיגים הדקיקים. ניתן בקלות לעבור על פסי האטה במהירות סבירה ללא צורך לחשוש למכות טלטול המרכב או לשלמות תחתית המכונית. במצב תיור ובשילוב הילוך גבוה ניתן בהחלט להשיג נסיעה מהירה ונוחה, למרות רעשי כביש נוכחים.

ביצועים

אין ספק שסעיף הביצועים הוא המשמעותי ביותר ברכב ספורטיבי אמיתי, ומסתבר ששברולט השקיעו בו מאוד כדי לספק מכונית ספורט טהורה שאפשר לקחת גם לנהיגה במסלול המירוצים. שברולט קמארו ZL1 מצוידת במנוע טורבו בנזין V8 בנפח 6,162 סמ"ק מדגם LT4 המבוסס על מנוע שברולט קורבט Z06 ומצויד במגדש על (Supercharger). המנוע משודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית פלנטרית ולמערכת הנעה אחורית.

שברולט קמארו ZL1 שברולט קמארו ZL1

ההספק המרבי של המנוע עומד על 650 כ"ס ב- 6,400 סל"ד והמומנט המרבי עומד על 89.5 קג"מ ב- 3,600 סל"ד. המהירות המרבית עומדת על 322 קמ"ש והתאוצה 0-97 קמ"ש (60 mph) עומדת על 3.5 שניות.

שברולט קמארו ZL1 שברולט קמארו ZL1

כל כך הרבה כוח בהנעת ציר אחד חייב לרדת אל הכביש עם צמיגי ספורט מותאמים, אחרת מדובר בבזבוז לא הגיוני של כוח וכסף, וכבר נהגנו ברכבי ספורט חדשים ויקרים הנמכרים בישראל עם צמיגים מבישים. בשברולט עשו עבודה טובה בבחירת הצמיגים ונעלו לקמארו ZL1 צמיגים דביקים במיוחד מסוגGood Year Eagle F1 SuperCar 3. מאחור מידות הצמיגים 305/30R20 ומלפנים 285/30R20. אחיזת הצמיגים עולה ככל שהם מתחממים יותר, ומצאנו אותם מספקים אחיזת כביש משובחת, במיוחד בכביש יבש.

סרטון בדיקת ביצועים לצמיגי Good Year Eagle F1 SuperCar 3

אחרי שפרסנו בפניכם את המפרט הספורטיבי המגרה, אתם בטח שואלים איך הוא מתבטא באספלט, ואנחנו שמחים לבשר לכם שמדובר במכונית ביצועים משובחת חסרת פשרות. עם ההנעה נשמע צליל מנוע אימתני גם אם לא תלחצו על דוושת הגז, וההנעה דרך שלט הרכב היא גימיק מגניב להבהלת מתעניינים הצמודים מדי למכונית, או סתם עוברים ושבים חפים מפשע. הכוח זמין באופן מיידי עם כל לחיצה על דוושת התאוצה, אודות להספק הפסיכי, מגדש העל, תיבת ההילוכים הסופר מהירה והצמיגים המשובחים.

שברולט קמארו ZL1 שברולט קמארו ZL1

מפסק הסרנים הקדמי עומד על 1,610 ס"מ והאחורי על 1,591 ס"מ, ומשקל המכונית 1,761 ק"ג. ניתן לתקוף פניות ארוכות במהירות גבוהה מאוד והמתלים המשובחים מגבילים מאוד את זוויות הגלגול. השלדה מעולה וגם העברות משקל מהירות מצד לצד לא מדגדגות לשברולט קמארו ZL1. היא נשארת מהירה, יציבה ונשלטת על האספלט גם במהירויות גבוהות בכביש מפותל. הבלמים מבית Brembo כוללים דיסק מאוורר עם קליפר 6 בוכנות מלפנים ו- 4 בוכנות מאחור. יחד עם הצמיגים הדביקים כושר הבלימה מעולה בכל מהירות, וגם תחת לחץ לא הראו הבלמים סימני עייפות.

שברולט קמארו ZL1 שברולט קמארו ZL1

ההגה מעולה. הוא נעים מאוד לאחיזה, קצר מנעילה לנעילה, מדויק וקשיח בכל מצב, ואף יותר מכך במצבי ספורט ומסלול. העברות ההילוכים מתבצעות בצורה חלקה ומהירה מאוד גם בתאוצות וגם בתאוטות, ותיבה כה מוצלחת ומרובת הילוכים שמתמודדת עם כל כך הרבה כוח בהחלט ראויה להערכה. עם מערכת בקרת השיגור לא התקשנו להשיג תאוצה מעמידה למאה קמ"ש תוך 3.5 שניות כפי שמצהיר היצרן.

ניתן לומר שהתאוצות הסופר מהירות דומות לרכב חשמלי חזק אך כאן נלווה אליהן צליל מנוע בשרני מעורר אימה וכל כך נעים לאוזן. תיבת ההילוכים שומרת תמיד על הילוך נמוך במצבי ספורט ומסלול ומצאנו את עצמנו עוסקים רבות בהעברת הילוכים מהנה ממנופי גלגל ההגה, כדי להעלות הילוכים לנסיעה רגועה יותר, אך גם בשביל להוריד הילוכים כדי לשמוע את גרגור המנוע ופצפוצי בקפייר מעוררי חיוך. אם תרצו לחסוך בדלק או סתם ליהנות מקצת שקט במכונת הקרב הזו, תוכלו לשלב להילוך עשירי והמכונית תתמודד בכבוד בכל תאוצה או תאוטה במהירות בינעירונית בהילוך כה גבוה.

שברולט קמארו ZL1 שברולט קמארו ZL1

לשברולט קמארו ZL1 הספק אדיר ממחוזות רכבי העל, וחלוקת המשקל בין הצירים נוטה בכבדות לציר הקדמי. זה אומר שגם בכביש יבש, למרות הצמיגים המעולים, לחיצה חזקה על דוושת התאוצה תגרום לבריחות זנב עד שמערכת בקרת האחיזה תצליח להשתלט על המכונית. אין מה לדבר על לחיצת גז חזקה בפניה, בטח שלא בכביש רטוב, והס מלהזכיר אפשרות של ביטול מערכת בקרת האחיזה בכביש ציבורי. שברולט קמארו ZL1 היא מכונית מושלמת לדריפטים במסלול הפתוח. שם גם ניתן ללמוד כיצד ניתן לתקוף פניות חדות מהר יותר ולאלף את הסוררת בכביש המפותל.

צריכת דלק

צריכת הדלק היא לא קריטריון בבחירת מכונית כמו שברולט קמארו ZL1. אם בכל זאת אתם שואלים מהי צריכת הדלק, נוכל לספר שבמהלך המבחן תיעדנו 3.8 ק"מ לליטר בנהיגה ספורטיבית עם רגל כבדה על הגז. עם מיכל דלק בנפח 72 ליטרים תוכלו לגמוע לא פחות מ- 250 ק"מ גם בנהיגה אגרסיבית, עד שתאלצו לבקר שוב בתחנת הדלק. נהיגה רגועה במצב תיור תגדיל משמעותית את טווח הנסיעה ותשפר לאין ערוך את צריכת הדלק. דרגת זיהום האוויר היא 15 (מתוך 15) ומומלץ ליהנות מהמכונית כל עוד הדבר לא נחשב לעבירה פלילית כנגד כדור הארץ.

שברולט קמארו ZL1 שברולט קמארו ZL1

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי שברולט נחשבת לבינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2021 דורגה שברולט במקום ה- 17 מתוך 26 יצרנים. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2021 התברגה שברולט במקום ה- 12 מתוך 33 יצרנים בארה"ב.

שברולט קמארו משווקת עם אחריות מלאה לשלוש שנים או 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. מחירי החלפים והטיפולים לא מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מחברת UMI היבואנית. מבירור שערכנו מסתבר שמחירי הטיפולים והחלפים יקרים, אך פרופורציונליים למחיר ולנתוני הרכב, וזולים לאין ערוך ממחירי החלפים והטיפולים של רכבי ספורט דומים של מותגי הפרימיום ומותגי העל.

בטיחות

שברולט קמארו נבחנה ע"י ארגון הבטיחות האמריקאי IIHS בשנת 2016 וזכתה לציון מרבי "טוב" (Good) עם ציון מרבי בכל זוויות הריסוק למעט חוזק הגג. הציון שקיבלה למערכות הבטיחות המתקדמות היה בסיסי (Basic) בלבד. כל גרסאות שברולט קמארו מצוידות במפרט בטיחות זהה הכולל בין היתר 8 כריות אוויר, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעה על תנועה חוצה מהצד ומאחור, חיישנים אחוריים, מצלמה אחורית ברזולוציית HD, מראת פנים עם עמעום אוטומטי ותצוגת וידאו, ומראת צד נהג עם עמעום אוטומטי.

שברולט קמארו ZL1 שברולט קמארו ZL1

מערכות בטיחות אקטיביות נעדרות מהמפרט ומעידות על גיל המכונית. מערכת MOVON MDAS-3LF+ הנעזרת במערכת GPS מותקנת בארץ על ידי אדי מערכות לרכב ומספקת התרעות על אי שמירת מרחק, סטיה מנתיב הנסיעה, ונהיגה במהירות גבוהה מהמהירות המותרת. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 1 מתוך 8 לפי דירוג משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר

רשימת האבזור בשברולט קמארו ZL1 כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' התומכת בקישוריות Android Auto ו- Apple Carplay בחיבור אלחוטי, מערכת שמע עם 9 רמקולים מבית Bose, מסך בגודל 8 אינץ' בלוח המחוונים, תצוגה עילית צבעונית, טעינה אלחוטית לטלפון נייד, כניסה והתנעה ללא מפתח, התנעה מרחוק, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים, חיפוי עור וזמש למושבים, מושבי ספורט Recaro קדמיים עם חימום, איוורור, כיוונון חשמלי, וזיכרונות למושב הנהג ולמראות הצד, דוושות ספורט בגימור מתכת, ותאורת אווירה עם 24 גוונים לבחירה.

שברולט קמארו ZL1 משווקת בישראל במחיר 599,731 ₪ ומציעה יחס מחיר-הספק של 923 ₪ לכל כ"ס. מדובר במכונית ספורט של ממש שנועדה למסלול אבל יכולה לשמש גם פרטנרית בחיי היום יום, בתנאי שתנהגו בה באופן רגוע ונשלט בכביש הציבורי.

המנוע עוצמתי ומפיק צליל משכר, ותיבת ההילוכים זריזה וחלקה. המתלים מעולים ומתכווננים בלחיצת כפתור והצמיגים רחבים ודביקים מאוד בטמפרטורה הנכונה. לחגיגה המוטורית מצטרפים גם הגה קשיח, מתקשר ומדויק, ומושבי ספורט Recaro מחבקים. מערכות הבטיחות וצריכת הדלק קצת פחות משמחות, אך לדעתנו מדובר במכונת נהיגה ספורטיבית ומהנה המספקת תמורה מעולה למחיר.

שברולט קמארו ZL1 אוטומטית
מנוע בנזין V8 עם מגדש על 6,162 סמ"ק
הספק מרבי משולב 650/6,400 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 89.5/3,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 10 הילוכים
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,812 מ"מ
רוחב כללי 1,897 מ"מ
גובה כללי 1,330 מ"מ
בסיס גלגלים 2,811 מ"מ
מיכל דלק 72 ליטרים
נפח תא מטען

257 ליטרים

משקל עצמי 1,761 ק"ג
מהירות מרבית 322 קמ"ש
תאוצה 0-96 קמ"ש (יצרן) 3.5 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) לא נתון 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 3.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות IIHS טוב
רמת אבזור בטיחותי 1 (מתוך 8)
מחיר

559.731 ₪

שברולט קמארו ZL1 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    שני דברים חשובים:

    • אבירם ברז פידל28/08/21

    1. אי אפשר להניח את המרפק מחוץ לחלון בשום אופן כי הוא גבוה מאוד יחסית. 2. מי שלוקח כזאת מפלצת באוטומט מבצע פשע כמגד האנושות (כן כן, יותר מהירה באוטומט, בלה בלה, אז מה).

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu