טויוטה יאריס קרוס נכנס לסגמנט SUV-B הפורה, כשברשותו כל הקלפים המוכרים של היצרנית לרבות גרסה היברידית חסכונית
טויוטה יאריס קרוס הינו התשובה של היצרנית היפנית לסגמנט SUV-B הפורה, אליו היא נכנסת לראשונה ובאיחור אופנתי. לעת עתה ועד להגעתו של טויוטה אייגו X, מדובר בקרוסאובר הקומפקטי ביותר במבחר של טויוטה, אשר כשמו כן הוא, מבוסס על טויוטה יאריס עם מרווח גחון של 170 מ"מ ואיפור שטח נדרש.
| טויוטה יאריס קרוס הייבריד פרימייר | |
|---|---|
| יתרונות | צריכת דלק, שימושיות עירונית, מוניטין אמינות |
| חסרונות | מחיר, בידוד רעשים, אבזור ביחס למחיר |
מבחן דרכים טויוטה יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס מגיע אלינו ממפעלי טויוטה בצרפת עם מנוע בנזין או היברידי בשש גרסאות לבחירה במחיר של החל מ- 119,900 ₪. למבחן שלנו התייצבה גרסת פרמייר הבכירה מכולן, המוצעת רק עם יחידת הנעה היברידית בהספק מרבי משולב של 116 כ"ס ומחירה יקר ביחס לסגמנט ועומד על 146,900 ₪.
עיצוב ונוחות טויוטה יאריס קרוס
את שפת העיצוב של טויוטה יאריס קרוס פגשנו בטויוטה יאריס עליה הוא מבוסס, בתוספת איפור שטח ושינויים נוספים המבדלים אותו מהאחות הנמוכה. החזית מוגבהת וכוללת גריל עליון טרפזי, שבכה תחתונה רחבה, ותאורת יום אנכית בצידי הפגוש ליצירת אשליית גובה. מהצד בולטים בתי גלגלים רחבים עם חיפויי פלסטיק מושחרים, רצועת פלסטיק מושחרת בספי הדלתות עם כיתוב שם הדגם, וסף חלונות המטפס מעלה ותורם למראה דינמי המודגש בצביעה דו-גונית של רכב המבחן. מאחור בולטים ספוילר אחורי וגופי תאורה המחוברים בפס תאורה היוצר הפרדה בין השמשה האחורית לדלת תא המטען. מכסה המנוע האנכי ופרופורציות מחמיאות, מקנות מראה קרוסאוברי הומוגני שאינו נופל לקלישאה "מכונית סופר מיני על עקבים".
טויוטה יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס החדש מבוסס על פלטפורמת TNGA-B הגלובלית של היצרנית. אורכו 4,197 מ"מ בגרסת פרימייר הנבחנת (4,172 מ"מ בשאר הגרסאות), רוחבו 1,765 מ"מ, גובהו 1,595 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,560 מ"מ.
תא הנוסעים מוכר מטויוטה יאריס וכולל ארכיטקטורה דו מפלסית. במפלס העליון פתחי אוורור ומסך מגע מרכזי בגודל 8 אינץ' עם פקדי תפעול מסביבו. במפלס השני משטח זמין להנחת סמארטפון ומתגי השליטה במערכת בקרת האקלים. לוח המחוונים הדיגיטלי שנוסף בגרסת פרימייר ברור וקריא, אך בדומה לשאר דגמי טויוטה מוצף בכמות אינפורמציה מבלבלת ושלל נתונים. רובם אודות צריכת האנרגיה וחבל שמד סל"ד לא נכלל ביניהם. גלגל ההגה נעים לאחיזה וניתן לתפעל בעזרת המתגים בו את מערכות הבטיחות, השמע והטלפון. איכות ההרכבה מוצקה והדוקה, וחומרי הדיפון רכים בחלקים העליונים. ביחס לסגמנט שמתאפיין בתאי נוסעים פלסטיים וקשיחים, מצאנו כאן חומרים המותירים תחושה איכותית. הנדסת האנוש מצטיינת כמצופה מטויוטה, נטולת תחכומים, ובסידור מקובל וצפוי של פקדים. מערכת המולטימדיה הוותיקה מגלה את סימני גילה בשלהי שנת 2021, אך מציעה תפעול אינטואיטיבי בשילוב פקדי תפריטים פיזיים ומסך מגע רספונסיבי.
טויוטה יאריס קרוס
הכניסה והיציאה נגישות הודות לקו הגג הגבוה, אך מפתח דלתות מוגבל מאחור מקשה במעט על הכניסה למושב האחורי. המושבים הקדמיים בגרסת פרימייר רחבים ותומכים, וזה של הנהג מציע ניפוח חשמלי לכרית הגב. תנוחת הנהיגה גבוהה ביחס לסגמנט, וקו החלונות מאפשר שדה ראייה נרחב וכושר תמרון עירוני מצוין. הנהג והנוסע שלצידו ייהנו ממרווח טוב בכל הממדים, סוככי שמש עם תאורת איפור, שני משטחי אחסון לסמארטפון בקונסולה המרכזית, צמד מחזיקי כוסות, ותאים לאחסון בקבוקים בנפח 1.5 ליטרים בדלתות. מעבר לכך, תא הכפפות קטנטן, ותא האחסון מתחת למשענת היד מספיק בקושי לכמה מטבעות.
טויוטה יאריס קרוס
הנוסעים מאחור לעומתם, יתפשרו על מרווח ברכיים מספק בלבד בשל בסיס גלגלים באורך 2,560 מ"מ בלבד. מרווח הראש טוב הודות למרכב המוגבה. עוד מאחור נמצא חלונות כהים ומתקני אחסון לבקבוקים קטנים בדלתות, אך בדומה לשאר הקטגוריה לא נקבל בשום גרסה פתחי מיזוג או שקעי טעינה. הרצפה כמעט שטוחה לחלוטין מאחור ללא מנהרת הינע בולטת, אך מרווח כתפיים מוגבל ומושב אחורי המפוצל ביחס 40:20:40, מותיר מרווח צר לנוסע אמצעי מאחור.
טויוטה יאריס קרוס
תא המטען בנפח נדיב ביחס לקטגוריה עם 397 ליטרים ורצפה כפולה, שבתחתיתה ערכת תיקון תקרים. בנוסף מצאנו בתא שקע 12V. קיפול המושב האחורי מגדיל את נפח ההטענה לכדי 1,097 ליטרים. העמסת הציוד נוחה הודות למפתח רחב וסף הטענה שאינו גבוה מדי.
טויוטה יאריס קרוס
מידות קומפקטיות, תנוחת ישיבה גבוהה, ויחידת הנעה בעלת מסוגלות חשמלית שקטה ויעילה הופכים את טויוטה יאריס קרוס לכלי עירוני שימושי. נוחות הנסיעה העירונית לא מבריקה. מפרט מתלים בסיסי הכולל קורת מתח אחורית ומהלך ראשוני קשיח, ביחד עם צמיגים בחתך 55 בגרסת פרימייר הנבחנת, מעבירים יותר מדי ממהמורות העיר אל הנוסעים.
טויוטה יאריס קרוס
מחוץ לעיר, על גבי סלילה איכותית יותר, הנוחות טובה בהחלט אך שם מתחילים להופיע רעשי כביש ומנוע כבר במהירות 100 קמ"ש, ורגישות לרוחות צד פוגעת ביציבות הכיוונית. הכביש המהיר אינו מקומו הטבעי של טויוטה יאריס קרוס החושף חוסר עידון גם בתחום יחידת ההנעה. הדגם יתאים לנהגים המבלים את רוב זמנם בעיר ובפקקים. בכל מקרה מדובר ברמת עידון ומדד NVH מקובלים ביחס לקטגוריה, אשר מלכתחילה מכוונת את הדגמים לקהל אורבני.
ביצועים טויוטה יאריס קרוס
יחידת ההנעה ההיברידית כוללת מנוע בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1,490 סמ"ק עם הספק מרבי של 90 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 12.2 קג"מ ב- 3,800 סל"ד, בשילוב מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 79 כ"ס וסוללת ליתיום-יון מקוררת אוויר. ההספק המרבי המשולב עומד על 116 כ"ס ומאפשר תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 11.2 שניות.
טויוטה יאריס קרוס
באזור המחייה העירוני והטבעי של טויוטה יאריס קרוס, מתגלים הביצועים כמספקים בהחלט והמערכת ההיברידית מאפשרת נסיעה חשמלית על פני קטעים ממושכים. בכביש בין עירוני ובכביש המהיר עלולה יחידת ההנעה לגלות קוצר נשימה לאחר התרוקנות הסוללה, התגובות הופכות רפויות במעט ויחידת ההנעה מתקשה להאיץ את המרכב השוקל 1,215 ק"ג בגרסה הנבחנת. דרישה לתאוצה מרבית מביאה את המנוע לסל"ד גבוה המלווה ברעש בולט שנמשך לשניות ארוכות בשל תיבת ההילוכים הרציפה.
טויוטה יאריס קרוס
בכבישי הצפון המפותלים התגלתה התנהגות הכביש כבטוחה, עם זוויות גלגול מרוסנות ואחיזת כביש טובה. ביחס לטויוטה יאריס המהנה לנהיגה עליה מבוסס הדגם, 125 הק"ג הנוספים והגבהת מרכז הכובד ביטלו לחלוטין את מרכיב ההנאה וההתנהגות השובבה. ביחס לסגמנט מדובר בנתונים מספקים בהחלט וברור שקהל היעד לא מציב נהיגה דינמית בראש מעייניו. הבלמים מעט מעורפלים בשל מערכת הבלימה הרגרנטיבית, אך מספקים עוצמת בלימה טובה.
צריכת דלק טויוטה יאריס קרוס
יחידת ההנעה ההיברידית הוכיחה את יעילותה עם צריכת דלק אמיתית של 17.5 ק"מ לליטר בתנאי המבחן שכלל נסיעה תובענית במסלול הררי עם מזגן, וכבישים מהירים לרוב. בורר ההילוכים כולל מצב B (Battery) היוצר בלימה רגרנטיבית התורמת להאטה מתונה בעת עזיבת דוושת הגז, לצד אחזור אנרגיה לטעינת הסוללה. בדומה לרכב חשמלי, כדאי ומומלץ לנהוג אך ורק במצב זה התורם לחיסכון בדלק ובשימוש בבלמים. היצרנית מצהירה על צריכת דלק של 22.2 ק"מ לליטר, שנראה ריאלי בתנאי נהיגה מתונה וחסכונית יותר. מיכל דלק בנפח 36 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 630 ק"מ. דרגת זיהום האוויר הינה 2 מתוך 15.
עלויות אחזקה טויוטה יאריס קרוס
מוניטין האמינות של טויוטה הינו שם דבר בעולם הרכב. בדירוג האמינות של Consumer Reports לשנת 2021 דורגה טויוטה במקום השני מתוך 26 יצרנים. בסקר J.D. Power התברגה טויוטה במקום הרביעי בארה"ב בשנת 2021 ובמקום השמיני בגרמניה בשנת 2019. טויוטה יאריס קרוס משווק עם אחריות מלאה לחמש שנים או עד 100,000 ק"מ.
טויוטה יאריס קרוס
טיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 486 ₪, עלות הטיפול השני 955 ₪, עלות הטיפול השלישי 561 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,141 ₪. מדובר בעלויות טיפולים המשקפות את הממוצע בקטגוריה.
עלות יחידת תאורה קדמית 6,853 ₪, עלות פנס אחורי 4,589 ₪ ועלות מראת צד קומפלט 3,048 ₪. עלות רפידות בלם 566 ₪ ועלות צלחות בלם 681 ₪. עלות החלפת מודול בסוללה ההיברידית 9,963 ₪. מחירי החלפים ממוצעים ביחס לקטגוריה למעט עלויות יחידות התאורה הקדמיות והאחוריות היקרות מהממוצע.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 8,000 ₪, עלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪.
בטיחות טויוטה יאריס קרוס
ארגון הבטיחות Euro NCAP בחן את טויוטה יאריס קרוס החדש בשנת 2021 והקנה לו ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 86% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל, ו- 81% עבור תפקוד מערכות הבטיחות.
טויוטה יאריס קרוס
אבזור הבטיחות זהה בכל הגרסאות וכולל שמונה כריות אוויר כולל כרית בין הנהג לנוסע לצידו למניעת התנגשות ביניהם במקרה של תאונה צידית, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי ביום ובלילה, ניטור תנועה צולבת בעת חציית צמתים המסוגלת לבלום אוטונומית במקרה של התפרצות רכב או הולך רגל אל תוך מסלול הנסיעה לרבות תיקון היגוי אקטיבי למניעת פגיעה בהם מבלי להסיט את הרכב מחוץ לנתיב הנסיעה, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם מרכוז הרכב בנתיב, זיהוי תמרורים, וצליל התראה חיצוני עבור הולכי רגל עד למהירות 25 קמ"ש. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.
תמורה למחיר טויוטה יאריס קרוס
גרסת הכניסה עם מנוע בנזין ברמת אבזור סול מוצעת במחיר 119,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, מסך בגודל 8 אינץ' משולב בלוח המחוונים, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, חיישני אור וגשם, וחישוקי פלדה בקוטר 16 אינץ'.
גרסת אורבן מוצעת במחיר 124,600 ₪ וכוללת בנוסף שמשות אחוריות כהות, קיפול חשמלי למראות הצד, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'.
גרסת סקיי מוצעת במחיר 129,900 ₪ ומוסיפה מפתח חכם, תאורת אווירה בתא הנוסעים, פנסי ערפל מסוג לד, וגג זכוכית פנורמי.
היצע הגרסאות ההיברידיות מתחיל בגרסת אקו המוצעת במחיר 134,900 ₪ וכוללת אבזור דומה לגרסת הבנזין סול בתוספת בקרת אקלים.
גרסת אורבן ההיברידית מוצעת במחיר 136,900 ₪ וכוללת בנוסף מפתח חכם, שמשות אחוריות כהות, קיפול חשמלי למראות הצד, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'.
הגרסה ההיברידית הנבחנת פרימייר מוצעת לרגל השקת הדגם במחיר 146,900 ₪ ומוסיפה מושב אחורי מתקפל ביחס 40:20:40 עם משענת יד, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת אווירה, ריפוד דמוי עור בשילוב בד, מושבים קדמיים ספורטיביים מחוממים, פנסים קדמיים עם תאורת לד, צביעה דו גונית, פסי גגון, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
טויוטה יאריס קרוס מציב תמחור ברף הגבוהה של הסגמנט, אך מצדיק זאת באמצעות מוניטין חיובי של המותג, תא נוסעים איכותי, מערכות בטיחות עשירות, וצריכת דלק מעולה בגרסאות ההיברידיות. כקרוסאובר עירוני, ובמיוחד בגרסה ההיברידית, מדובר במתחרה המציע חבילה כוללת שלמה ויעילה, גם אם לא הנוחה והזולה ביותר.
| טויוטה יאריס קרוס הייבריד פרימייר אדישן | |
|---|---|
| מנוע | הייבריד בנזין 3 צילינדרים 1,490 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 116 (כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | לא נתון |
| הספק מרבי מנוע בנזין | 90/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי מנוע בנזין | 12.2/3,800 (קג"מ/כ"ס) |
| הספק מנוע חשמלי | 79 (כ"ס) |
| מומנט מנוע חשמלי | 14.37 (קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,197 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,765 מ"מ |
| גובה כללי | 1,595 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,560 מ"מ |
| מיכל דלק | 36 ליטרים |
| נפח תא מטען | 397 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,215 ק"ג |
| מהירות מרבית | 170 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 22.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 17.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 2 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2021) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 146,900 ₪ |

תפריט נגישות








Android Auto App לא עובדת עם כל הפונקציות של המולטימדיה פה
כבעלים של טויוטה chr
עם מודעות ליכולות החשמליות של הרכב, ניתן באזורים ערוניים- פרבריים ללא שימוש במזגן להגיע לתוצאות קרובות מאוד ל 30 קמ כמעט לכול ליטר. בנסיעות בינערוניות- מהירות וכול עוד מחוון המד כוח לא עובר את קו ה eco הראשון ניתן להגיע לתוצאה של 22-23 קמ לליטר אחד. כמובן נהגים עם רגל כבדה או עם מודעות נמוכה ליכולת החשמלית של הרכב ישיגו תוצאות נמוכות יותר. * כאשר המזגן פועל בנסיעה ערונית נטו או בפקקים כבדים דווקא אז מתגלה היחידה כפחות יעילה ונוטה לשלב את מנוע הבנזין בתדירות גבוהה ( אגב פועל בסלד יחסית גבוה בסרק של 1200 סלד)בכדי לשמור על רמת מינימום של הסוללה. פועל יוצא מזה צריכת דלק גבוהה יחסית עד כדי שאתה שואל את עצמך האם הרכב הינו היברידי
במחיר הזה יש אופציות טובות יותר
גם יפניות, כמו לדוגמה מאזדה cx3 או cx30, סוזוקי ויטארה, סובארו XV ויש עוד. תמחור מזעזע. יש סיניות חשמליות לגמרי במחיר כזה, עם הרבה יותר איבזור, עם טווח של כמעט 400 ק"מ ורכב גדול בהרבה.