פורד אדג' ST במבחן דרכים

רכב פנאי ספורטיבי מתוצרת אמריקאית עם 335 כ"ס נשמע כמו מתכון מעניין. יצאנו לבדוק האם פורד אדג' ST מצדיק מחיר של 320,000 ₪

תגיות: , , , ,

חובבי הרכבים האמריקאים נשארו עם מעט מאוד אופציות לרכב חדש בסגנון המועדף עליהם. בשנים האחרונות היצרניות הגדולות מארצות הברית חתכו בבשר החי והפסיקו את יצורם של לא מעט דגמים ותיקים שסבלו מירידה בביקוש והפכו ללא רווחיים. מאלה שנותרו בייצור, מעטים מאוד מגיעים לישראל.

פורד אדג' ST
יתרונות יחידת הנעה, אבזור, ייחודיות
חסרונות מיושן, הנדסת אנוש, צריכת דלק

פורד אדג' STפורד אדג' ST

פורד אדג' הפך לאחד מכרטיסי הכניסה עבור מי שמחפש רכב אמריקאי אמיתי. הוא כבר ביקר אצלנו לפני כשנתיים בגרסת טיטניום המאובזרת, אך לרגל שדרוג קל שעבר לאחרונה יצאנו לנסיעת מבחן נוספת, הפעם בגרסת הקצה הספורטיבית ST החמושה ביחידת הנעה אימתנית ומוצעת תמורת 320,000 ₪.

פורד אדג' STפורד אדג' ST

עיצוב ונוחות פורד אדג' ST

פורד אדג' מציג עיצוב סולידי. בחזית גריל טרפזי גדול ופנסים צרים עם תאורת יום נאה בצורת פסי לד. מהצד קו מותניים החלטי וחגורה בולטת בתחתית הדלתות. הגג המשתפל לאחור מקליל מעט את הרושם הכבד שעלול ליצור רכב כה גדול, ובקצה השמשה ספוילר גדול. הפנסים האחוריים גדולים ומציגים תאורת לד נאה ומעוצבת, ביניהם משטח שחור מבריק עם סמל המותג ושם הדגם.

פורד אדג' STפורד אדג' ST

גרסת ST זוכה לעיצוב חיצוני עם מאפיינים ספורטיביים ביחס לגרסה הרגילה. הפגושים, בתי הגלגלים, והחצאיות צבועים בצבע הרכב, עיטורי הכרום הוחלפו בגימור שחור מבריק, החישוקים הגדולים בקוטר 20 אינץ' מציגים עיצוב נאה וצביעה דו-גונית, ובקצה הפגוש האחורי משטח מושחר עם שתי יציאות מפלט גדולות ורבועות. העיצוב אמנם אינו עדכני במיוחד אך נאה בסך הכל ומקדם הרושם גבוה, גם בזכות המימדים הנדיבים. למי שחפץ במראה ספורטיבי יותר מוצעים כאופציה חישוקים קלים בצבע שחור בקוטר 21 אינץ'.

פורד אדג' מציג מידות חיצוניות נדיבות המציבות אותו בסמיכות לקאדילק XT5 ולשברולט בלייזר. אורכו 4,808 מ"מ, רוחבו 1,928 מ"מ, גובהו 1,740 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,848 מ"מ.

פורד אדג' STפורד אדג' ST

עם הכניסה אל תא הנוסעים בולט מיד מסך מרכזי אנכי ענקי בגודל 12.0 אינץ'. ניכר כי המסך אינו חלק מהעיצוב המקורי של הדשבורד, אך הוא מריץ מערכת הפעלה עדכנית ותפריטים בעיצוב נאה. מעבר למסך, העיצוב שבלוני ומרגיש מעט מיושן. מצידי המסך פתחי מיזוג גדולים ובין המושבים קונסולה עם בורר הילוכים אלקטרוני בצורת חוגה. גלגל ההגה שופע פקדים ומעוטר בתג ST. לוח המחוונים בתצורה ייחודית ומוקף בעיטור כרום. מד מהירות אנלוגי נמצא במרכזו וצמד מסכים מצדדיו. התצוגה במסכים עם פונטים קטנים ועיצוב בסיסי ומיושן.

פורד אדג' STפורד אדג' ST

איכות החומרים מעורבת. ריפוד המושבים מעור בשילוב בד נעים למגע ובמרבית המקומות בהם נוגעות הידיים מצאנו חומרים נעימים באיכות סבירה. במקומות אחרים מצאנו חומרים פשוטים מאוד, כך למשל בדפנות הקונסולה בין המושבים הקדמיים ומתחת לגלגל ההגה. הגימור אינו מושלם עם קצוות שאינם מהוקצעים ומשטחים שאינם מתאימים באופן מלא למשטח הסמוך. איכות ההרכבה טובה.

פורד אדג' STפורד אדג' ST

הנדסת האנוש אינה שגרתית ומקשה על התפעול השוטף. המסך הגדול שולט בפונקציות רבות, בין היתר בתפעול מערכת המיזוג. הפקדים האחראים על המיזוג ממוקמים נמוך יחסית ונדרשות לחיצות רבות על המסך לביצוע פעולות פשוטות כגון שינוי טמפרטורת או עוצמת המיזוג. גם תפעול מערכת השמע ללא פקדים פיזיים קבועים אינו נוח. למסך המרכזי לוקח זמן מה להיכנס לפעולה לאחר התנעת הרכב ובמספר מקרים הוא נותר שחור וכבוי במשך דקות ארוכות. פיצול התצוגה בלוח המחוונים לשני מסכים מביא גם סט פקדים שאחראי על תפעול כל מסך. זה בעיקר מבלבל ולא תורם לנוחות השימוש ברכב.

בתא הנוסעים מגוון פתרונות אחסון. בבסיס הקונסולה המרכזית תא פתוח עם חיבורי מדיה ומשטח טעינה אלחוטי שהגישה אליו אינה נוחה בשל היותו עמוק וצפוף. מאחורי הקונסולה המרכזית תא פתוח שהגישה אליו מוגבלת ושקע חשמל V12 ממוקם בסמוך אליו בצד הנוסע. בין המושבים צמד מתקני כוסות ותא קטן נוסף שיוכל להכיל טלפון סלולרי או מפתחות. משענת היד מציעה פתיחה כפולה ומסתירה תא רדוד לחפצים קטנים או לעודף, ומתחתיו תא גדול ועמוק עם שקע V12 נוסף. התאים בדלתות רדודים וקטנים כך שיתאימו לבקבוקי חצי ליטר בלבד. תא הכפפות אינו גדול ונטול דיפון. בתקרה תא למשקפי שמש, ובמשענת היד האחורית צמד מתקני כוסות.

פורד אדג' STפורד אדג' ST

ההתמקמות במושב הנהג דורשת טיפוס קל. גם במצב הנמוך ביותר מעניק המושב תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת של רכב פנאי. המרווח מלפנים נדיב בכל כיוון, והמושבים הקדמיים רחבים ורכים אך אינם תומכים במיוחד או ספורטיביים.

למושב האחורי מבנה שטוח, ובשילוב רצפה כמעט שטוחה יוכלו שלושה מבוגרים להתמקם בו בנוחות ובמרווח הולם. הנוסעים מאחור ייהנו ממושב מחומם, פתחי מיזוג אוויר, שני שקעי טעינה מסוג USB, שקע חשמל 230V, שמשות אחוריות כהות, ונוף לשמיים הנשקף דרך גג הזכוכית הפנורמי הגדול.

פורד אדג' STפורד אדג' ST

דלת תא המטען החשמלית חושפת נפח הטענה של 602 ליטרים עד גובה המדף האחורי. המדף ממוקם נמוך יחסית, רחוק מקצה משענת הגב של המושב האחורי, והשימוש בו מגביל את חלל ההטענה. הרכב מסופק עם אמבטיית גומי נשלפת ורחיצה מעל רצפת תא המטען המרחיקה לכלוך מהריפוד. בדופן תא המטען מתגים לקיפול המושב האחורי ושקע V12. מתחת לרצפה גלגל חלופי זמני. קיפול המושב האחורי יוצר רצפה שטוחה ומייצר חלל אחסון עצום בנפח 1,847 ליטרים עד גובה הגג.

פורד אדג' STפורד אדג' ST

פורד אדג' לא מרגיש בבית בשטח עירוני צפוף. תנוחת הישיבה הגבוהה היא אמנם נקודת פתיחה טובה אך קורות A עבות שבסיסן עבה באופן חריג מעניקים תחושה קבועה שמפספסים משהו בניסיון להשתלב בכיכר או בצומת. מראות הצד אינן גדולות ומראת הצד השמאלית מציעה עמעום אוטומטי אך מדובר במראה מגדילה בתקן אמריקאי שלא מעניקה שדה ראיה רחב וטוב. גם הראות לאחור אינה מבריקה. הרכב מצויד במצלמה קדמית ואחורית אך התמונה מעט מעוותת ואינה מציעה סיוע משמעותי.

הציפייה למתלים אמריקאים רכים מתבדה מהר מאוד. הרכב מצויד במתלים קשיחים למדי המצליחים להתמודד בצורה טובה עם מרבית הכבישים. הם אמנם לא מעלימים את השיבושים בצורה מוחלטת אך משככים חלק ניכר מהם באופן מוצלח. בכבישים גליים איכות הנסיעה פחות טובה ונרשמו תנודות משנה עודפות. בידוד הרעשים מקבל ציון בינוני. רעשי הצמיגים חודרים לתא הנוסעים מוקדם ומתגברים עם המהירות. בידוד רעשי הרוח טוב, וגרגור המנוע הנעים שהופך לנהמה תחת מאמץ אינו מטריד ואף נעים לאוזן.

פורד אדג' STפורד אדג' ST

ביצועים פורד אדג' ST

לפורד אדג' ST מנוע V6 טווין טורבו בנפח 2,694 סמ"ק עם הספק מרבי של 335 כ"ס ב- 5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 54.5 קג"מ ב- 3,000 סל"ד גבוהים למדי. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים אוטומטית ומספק תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 6.8 שניות ומהירות מרבית של 209 קמ"ש.

פורד אדג' STפורד אדג' ST

המנוע נהדר למרות שבתחילה מרגיש מנומנם למדי היות ושיא המומנט מגיע בסל"ד גבוה יחסית למנועי טורבו. היציאה מהמקום רכה והבוסט מגיע בהמשך. לחיצה החלטית על הדוושה, בעיקר בתאוצות ביניים, מבהירה כמה הוא חזק וגמיש עם תגובה מיידית ושפע של כוח כמעט בכל מצב. רצועת הכוח הצרה לא מטרידה משום שכמות נכבדת של כוח מגיעה עוד לפני השיא. מצב ספורט מחדד את התגובות ומעניק גם סאונד משובח אך לא מבטל את ההיסוס הראשוני של המנוע. במצב ספורט מספק המנוע תאוצות ברוטליות שידביקו את הגב למושב וירשימו כל מי שיתקל בפורד אדג' ST.

פורד אדג' STפורד אדג' ST

תיבת ההילוכים מקבלת ציון סביר. תפעול בורר ההילוכים אינו נוח כך שלעיתים בתמרוני קדימה-אחורה עוברים בטעות למצב חניה. במצב הרגיל פעולת התיבה אינה מהירה. הזינוק מהמקום מהוסס והעברת ההילוכים איטית. במצב ספורט תפקוד התיבה משתפר. היא מושכת היטב את המנוע לסל"ד גבוה והעברת ההילוכים מהירה וגסה יותר. ניתן להסתייע במנופים שמאחורי גלגל ההגה על מנת לשלוט ידנית בתיבה.

כבישים מפותלים הם לא אזור המחיה הטבעי עבור פורד אדג'. בתנאים אלה בא לידי ביטוי המשקל העצמי ומרכז הכובד הגבוהים. זוויות הגלגול ורכינת המרכב מורגשים מאוד בהעברות משקל. בכבישים צדדיים אפשר לגרום לרכב לאבד אחיזה, אז מתערבת בקרת היציבות באופן מעודן ולא חותכת את הכוח במכה אחת. להגה משקל טוב, בעיקר במצב ספורט, אך הוא נטול תקשורת, ושטח מת מורגש במרכזו. הייתי שמח לבלמים עם נשיכה ראשונית חזקה יותר, וכמו כן הורגשה דעיכה ביכולת הבלימה בשימוש אינטנסיבי. קיים פער בין הקלות בה מצליח פורד אדג' ST לפתח מהירות, לבין יכולתו להתמודד עם פיתולים במהירות זו.

צריכת דלק פורד אדג' ST

במסגרת מבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק משולבת של 6.5 ק"מ לליטר בתוואי שכלל טיפוס הררי ארוך וגם מספר קטעי נהיגה ספורטיביים. מדובר בצריכת דלק גבוהה ללא ספק. גם נתוני היצרן מעידים על רכב צמא עם צריכת דלק ממוצעת של 8.9 ק"מ לליטר. ניתן לומר שמחיר ההנאה נגבה בתחנת הדלק. מיכל דלק בנפח 69.5 ליטרים יאפשר טווח נסיעה של כ- 450 ק"מ בין תדלוקים. כצפוי דרגת הזיהום גבוהה והוא מתברג בקבוצת הזיהום 15 המקסימלית.

פורד אדג' STפורד אדג' ST

אמינות ועלויות אחזקה פורד אדג' ST

אמינות רכבי פורד האמריקאים מקבלת ציון נמוך. בסקר שביעות רצון שערך ארגון Consumer Reports בארה"ב בשנת 2021 הגיעה פורד למקום ה- 22 מתוך 26 יצרנים, ירידה של 6 מקומות ביחס לסקר הקודם. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בארה"ב בשנת 2021 ומדד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב הגיעה פורד למקום ה- 22 מתוך 33 יצרניות. בישראל מנסה פורד לשפר את התדמית השלילית בעקבות תקלות סדרתיות בתיבת ההילוכים של פורד פוקוס ששווקה כאן בתחילת העשור הקודם.

פורד אדג' STפורד אדג' ST

פורד אדג' משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, ואחריות ל- 5 שנים או עד 100,000 ק"מ על יחידת ההנעה. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 16,000 ק"מ. פורד אדג' ST ממוקם בקבוצת רישוי 7 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,731 ₪.

עלות הטיפולים והחלפים אינה מפורסמת ברשת האינטרנט ולא נמסרה לנו מהיבואנית דלק מוטורס. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 6,700 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,500 ₪.

פורד אדג' STפורד אדג' ST

בטיחות פורד אדג' ST

פורד אדג' עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2016 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 85% בהגנה על נוסעים בוגרים, 76% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, ו 89% על תפקוד מערכות הבטיחות. מאז השתנה פרוטוקול המבחן ודרישות הארגון הוקשחו משמעותית.

אבזור הבטיחות כולל 8 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, התרעה ותיקון סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית שמירה על מרכז הנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, סיוע היגוי אקטיבי בהתחמקות ממכשול, חיישני חניה היקפיים, בלימה לאחר תאונה למניעת תאונות משנה, ומפתח חכם המאפשר הגבלת מהירות ועוצמת שמע כבקרת הורים עבור נהגים צעירים. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר פורד אדג' ST

פורד אדג' ST מוצע במחיר 320,000 ₪ ברמת אבזור אחת עשירה הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע אנכי בגודל 12.0 אינץ', מערכת שמע מבית Bang&Olufsen עם 12 רמקולים, תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, בלם חניה חשמלי ללא פונקציית Auto Hold, תאורת אווירה בתא הנוסעים, ריפוד עור בשילוב בד איכותי, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זכרונות למושב הנהג, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חימום למושב האחורי, מפתח חכם עם אפשרות להתנעה מרחוק, מערכת נטרול רעשים אקטיבית, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, פנסי חזית עם תאורת לד, גג זכוכית פנורמי חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ'.

פורד אדג' ST הוא חיה יוצאת דופן המציעה ביצועים מעולים ואופי ייחודי ארוזים במרכב של רכב פנאי נוח ומפנק, והכל בניחוח אמריקאי שכבר הולך ונעלם. לחובתו עומדים תא נוסעים בעיצוב מיושן, הנדסת אנוש מאתגרת וצריכת דלק שערורייתית. בטווח מחירים זה מתחרים בפורד אדג' ST דגמים מוכשרים ומודרניים יותר, רובם ממותגי יוקרה מבוססים, אך עם אופי שונה לחלוטין ואולי גם פחות ייחודיים.

פורד אדג' ST אוטומט
מנוע בנזין V6 טווין טורבו 2,694 סמ"ק
הספק מרבי משולב 335/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 54.5/3,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 7 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,808 מ"מ
רוחב כללי 1,928 מ"מ
גובה כללי 1,740 מ"מ
בסיס גלגלים 2,848 מ"מ
מיכל דלק 69.5 ליטרים
נפח תא מטען

602 ליטרים

משקל עצמי 2,121 ק"ג
מהירות מרבית 202 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.8 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 8.9 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 6.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים מתוך 5 (2016)
רמת אבזור בטיחותי

6 (מתוך 8)

מחיר

320,000 ₪

פורד אדג' ST 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    בלייזר עדיף בגרסת וי 6

    • איץ11/12/23

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן דרכים...

אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...

אלדר מנורי3 דצמבר 2025

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu