לקחנו את מרצדס EQS580 למבחן דרכים מעניין וחזרנו מחושמלים
עיצוב ונוחות מרצדס EQS
אנחנו נשים את זה כבר עכשיו על השולחן - מרצדס EQS לא נראית מרשימה וגדולה כמו אחותה מרצדס S קלאס. במרצדס החליטו ליצור בידול ברור לליין הדגמים החשמליים והעניקו למרצדס EQS, המבוססת על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי, עיצוב בועתי המכונה "קשת אחת" (One Bow) עם גג בסגנון קופה. יחד עם גריל קדמי אטום ומחודד, ידיות דלתות שקועות, חישוקים בעיצוב אווירודינמי, ותחתית מרכב חלקה משיגה מרצדס EQS מקדם גרר של 0.20Cd, הטוב ביותר לרכב בייצור סדרתי.
| מרצדס EQS | |
|---|---|
| יתרונות | נוחות עילאית, יוקרה, פינוק, יחידת הנעה, עיצוב פנים |
| חסרונות | מחיר, מערכת בלימה פושרת |
מרצדס EQS
הפנסים הקדמיים מחוברים בפס תאורה ונמרחים לאחור. הפגוש הקדמי עגלגל, נמתח עד מעל הגלגל הקדמי, פוגש ב"מכסה המנוע" ולא פוגש בכנף הצד. "מכסה המנוע" משופע ויורד בצדדים עד הגלגלים הקדמיים, ושיפוע החלון הקדמי חד במיוחד. הכנף הקדמית קצרה במיוחד ובה פתח למילוי נוזל השמשות. ידיות הדלתות שקועות בדלתות ומוארות בצורה ייחודית כאשר הן נשלפות. הצמיגים הענקיים עם חתך נמוך במידות 265/40R21 והג'נטים בשלושה צבעים משלימים מראה פרופיל נאה ומיוחד. החלק האחורי הוא החלק היפה יותר במכונית לטעמנו וכולל חלון אחורי משופע, חלון משולש גדול ליד קורות C, דלת תא מטען בתצורת פאסטבק עם זנב קצר ומשופע, ספויילר קטן, ויחידות תאורה מחוברות.
מרצדס EQS
אם העיצוב החיצוני שנוי מעט במחלוקת, עיצוב תא הנוסעים מפצה על כך בגדול. למרצדס EQS דשבורד ייחודי השונה מכל דגם אחר של היצרנית, זכה לחשיפה נפרדת עוד לפני חשיפת הרכב וזכה למאות מאמרים ותשבחות. מערכת ה- MBUX Hyperscreen כוללת משטח זכוכית ענק הנמתח לרוחב הדשבורד ומאחוריו שני מסכים בגודל 12.3 אינץ' עבור לוח המחוונים ומערכת הבידור לנוסע הקדמי, ומסך מרכזי בגודל 17.7 אינץ' לתפעול המולטימדיה ומערכות הרכב. מערכת בינה מלאכותית לומדת להכיר את הנהג ומספקת חוויות נהיגה ובידור חכמות המותאמות אישית. אליהם מצטרפת מערכת תצוגה עילית המוכרת ממרצדס S קלאס המכוונת את הנהג באלמנטים של מציאות רבודה. המערכת תומכת בעדכוני OTA לאורך כל חיי המכונית ודוברת 27 שפות אך לא עברית.
מרצדס EQS
צריך להתרגל להעדר מתגים פיזיים בסביבת הנהג, במיוחד כאלה של פעולות נפוצות כגון כיוונון עוצמת הווליום ושליטה במערכת בקרת האקלים. מגוון המסכים העשיר והגרפיקה האיכותית והדינמית שאין לאף יצרן אחר, אכן מחפה מעט על העדר המתגים בצורה הכי טובה שבנמצא. רעש מערכת בקרת האקלים וקירור הסוללות מורגש מאוד בתא הנוסעים, במיוחד נוכח העדר רעש מנוע ורעשי חוץ אחרים.
תא הנוסעים עשיר ומפנק כיאה למכונית פאר העונדת את סמל הכוכב, ועליו עבדו אלפי שעות מהנדסי עיצוב, חוויית משתמש, חומרים, אלקטרוניקה, תאורה, אקוסטיקה, ומה לא? תא הנוסעים ברכב המבחן הגיע עם שילוב צבעים מרהיב של בז' בהיר ואפור, המתובל בנגיעות כרום, אלומיניום, פלסטיק שחור מבריק, עץ, ותאורת אווירה עשירה וייחודית.
מרצדס EQS
מעל הדשבורד חיפוי אלקנטרה אפור עם תיפורים בולטים ויפים, אשר משתלב בשיפוע ייחודי אל הדלתות הקדמיות ומתחתיו פס תאורת אווירה ורצועת גריל צרה המחביאה במרכז הדשבורד את 2 פתחי המיזוג המרכזיים. 2 פתחי המיזוג בצדדים בעיצוב טורבינה עגולה עם תאורה פנימית המאירה באופן ייחודי על כל אחת מצלעותיה, וטבעת המסגרת החיצונית מוארת בגאונות הנדסית מתאורת האווירה הסמוכה לה.
הקונסולה המרכזית רחבה וגבוהה במפלס אחיד עם משענת היד המרכזית. מלפנים תא נסתר עם כיסוי בחיפוי דמוי עץ אפור הכולל 2 מתקני כוסות נשלפים, 2 שקעי USB-C לטעינה ולהתממשקות עם Apple CarPlay ו- Android Auto, משטח טעינה אלחוטית, ומשטח להנחת מפתח הרכב. בהמשך הקונסולה פנל מתגי מגע, מתג התנעה עגול וקטן, ומשענת יד ארוכה הכוללת 2 דלתות ארוכות הנפתחות הצידה וחושפות תא אחסון גדול, מואר, מקורר ושימושי עם 2 שקעי טעינה USB-C. מערכת איכות האוויר כוללת שליטה על איכות ויינון האוויר בתא הנוסעים ושליטה במערכת הבישום ברכב. את רכב המבחן קיבלנו ללא קפסולת בישום ייחודית המותקנת בתא הכפפות.
מרצדס EQS
גלגל ההגה יפה ומעוצב עם 2 צבעים ו- 3 חישורים. טבורו עגול ובולט, ומתחתיו יוצאים שלושת החישורים המחופים בפנל שחור מבריק וכוללים לא מעט מתגי מגע. גלגל ההגה שמנמן, מחומם, מרופד, מחופה עור ונעים מאוד לאחיזה. מראת הפנים יפה ללא מסגרת ומעליה בתקרה פנל צף עם תאורת אווירה הכולל תאורה ומתגי מגע לשליטה בתאורה ובשני חלונות הגג. איכות החומרים מעולה וגם בגובה הרגליים תמצאו חומרים רכים ונעימים למגע.
ארבע הכורסאות ברכב מתכווננות חשמלית עם 3 זיכרונות וכוללות אוורור, חימום וכריות נוחות מתכוונות לראש. לכורסאות האחוריות 10 כיוונונים חשמליים שונים ולכורסאות הקדמיות 12 כיוונונים כולל תמיכת הצד, גובה ועומק של תמיכת הגב, גובה ועומק משענת הראש, אורך המושב, גובה המושב, זווית המושב, וזווית משענת הגב. הכורסאות הקדמיות כוללות 10 תוכניות עיסוי מפנקות, ותמיכת צד אקטיבית התומכת אוטומטית לפי כוחות ה- G המופעלים על המכונית בעיקולים.
מרצדס EQS
תנוחת הישיבה לא נמוכה במושבים הקדמיים ושדה הראיה לפנים ולצדדים טוב. שדה הראיה לאחור פחות מוצלח בשל שיפוע החלון האחורי וקורות C הרחבות, אך שלל חיישנים ומצלמות 360 מעלות פותרים בעיה זו. מערכת השמע ההיקפית 3D מבית Burmester כוללת מגבר בהספק 710 וואט ולא פחות מ- 15 רמקולים המספקים צליל עוצמתי ואיכותי. באף אחת מהדלתות אין מתקן אחסון לבקבוקים, ומעל אף אחת מהדלתות אין ידיות אחיזה.
מרצדס EQS
הכורסאות מאוד מפנקות והנסיעה במכונית כל כך נוחה שפשוט תתקשו לצאת ממנה. המרווח בכל המושבים נדיב מאוד, לא מעט בשל בסיס גלגלים חלומי באורך 3.21 מטרים. מדרגת ההינע מאוד נמוכה מאחור והרצפה כמעט שטוחה. תאורת האווירה נוכחת גם בשולי משענת הגב של המושבים הקדמיים. שמשות הצד מאחור לא כהות במיוחד וגם וילונות נעדרים בשל העדר מסגרת חלון, אך נוסעי המושבים מאחור ייהנו מבקרת אקלים נפרדת לכל צד כולל כיוון טמפרטורה ועוצמה, משני שקעי טעינה מסוג USB-C, וממשענת יד מפנקת עם טאבלט, תא אחסון לסמארטפון הכולל טעינה אלחוטית, ושני מתקני כוסות נשלפים.
תא המטען בנפח 610 ליטרים ודלת תא המטען הגדולה בסגנון פאסטבק מסדרת נוחות מעולה להטענה ופריקת מטען. קיפול גב המושבים האחוריים מתבצע בקלות על ידי מתגים בדופן תא המטען וגם על ידי ידיות בגב המושבים. רצפת ההטענה המתקבלת אינה שטוחה אך נפח הטעינה עצום. מתחת לרצפת תא המטען ערכת תיקון תקר וכבל טעינה מקורי לטעינה ביתית.
מרצדס EQS
בידוד הרעשים והרעידות הוא ברמה הכי גבוהה שאתם מכירים, ומסתמן שתא הנוסעים של מרצדס EQS נחשב לאחד הטובים בעולם בתחום זה. מרצדס מתגאה בכך שבתהליך הייצור ניתן דגש על הפחתת רעשים ורעידות אפילו במנועים החשמליים בעזרת סידור מגנטים חכם, סלילים בעלי הטיה, ועיטוף המנועים בקצף מבודד ובשלוש שכבות מחומרים שונים. השלדה בנויה עם רצפה כפולה למכלול הסוללות ושילוב של קצף אקוסטי. בתוספת 4 מתלי אוויר אדפטיביים ומושבים קדמיים קינטיים עם תמיכת צד דינמית בסיבובים, מתקבלת איכות נסיעה מהטובות שבנמצא בכל תנאי הדרך, גם בכבישים עירוניים מצולקים, גם במעבר על פסי האטה, גם בכביש בינעירוני גלי, וגם בסיבובים מהירים.
ביצועים מרצדס EQS
מרצדס EQS מוצעת בישראל עם שתי יחידות הנעה לבחירה. לגרסת EQS450+ מנוע אחורי עם הספק מרבי של 333 כ"ס ומומנט מרבי של 56.8 קג"מ המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.2 שניות. לגרסת ההנעה הכפולה EQS580 4Matic מנוע קדמי ומנוע אחורי עם הספק מרבי משולב של 523 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 85.5 קג"מ.
מרצדס EQS
מרצדס EQS מצוידת בדור חדש של סוללות שפותחו באופן בלעדי על ידי מרצדס במפעל הסוללות המתקדם שהקימה החברה בשטוטגרט. הסוללות החדשות בעלות קיבולת וצפיפות אנרגיה גבוהה מהמקובל בתעשיה. בישראל משווקת מרצדס EQS עם סוללה בקיבולת 107.8 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 700 ק"מ בגרסת EQS450+ ו- 627 ק"מ בגרסת EQS580 4Matic. עצימות מערכת הבלימה הרגנרטיבית נשלטת על ידי מנופים מאחורי ההגה ומאפשרת נהיגה בדוושה אחת.
מערכת מצבי הנהיגה מאפשרת בחירה מבין 4 מצבים - אקו, קומפורט, ספורט ואינדיבידואל, כאשר מצב קומפורט משמש כברירת המחדל. במצב אינדיבידואל ניתן לבחור מצב קומפורט או ספורט למתלים, להיגוי, למערכת ה- ESP, ולמערכת הסאונד, ומצבי אקו, קומפורט או ספורט למערכת ההנעה. מצב אקו מסרס את המכונית לחלוטין אך יכול להיות רב ערך כשהסוללה די מרוקנת. מצב ספורט מעביר את מערכת ההנעה למוד דינמי וזריז יותר, על חשבון צריכת האנרגיה כמובן. תנועה מהירה מאוד בעיקולים מתאפשרת גם במצב קומפורט, אך מומלצת עם הפעלת תמיכת צד אקטיבית ובמצב ספורט בו מתקשחים מעט המתלים וההגה.
מרצדס EQS
שני המנועים החשמליים חזקים ושקטים במיוחד. לפי חישובי מערכת ההנעה נעה המכונית בעזרת המנוע הקדמי, האחורי או שניהם יחד. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש מהירה מאוד תוך 4.3 שניות, והכוח יורד אל ארבעת הצמיגים הרחבים ללא בזבוז אנרגיה וללא סיבסובים מיותרים. למרות גודל המכונית, התמרון בעיר נוח הודות לחיישנים ומצלמות 360 מעלות ולהיגוי אחורי של 5% התורם לקוטר סיבוב של 11.9 מטרים, כשל משפחתית עממית.
טווח נסיעה מרצדס EQS
מרצדס EQS580 4Matic מצוידת בסוללת ליתיום-יון ענקית בקיבולת 107.8 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 627 ק"מ על פי תקן WLTP. צריכת האנרגיה המשולבת עומדת על פי היצרנית על 17.6-19.6 קוט"ש לכל 100 ק"מ (או 5.1-5.7 ק"מ לכל 1 קוט"ש). במהלך המבחן שלנו באורך כ- 400 ק"מ אשר כלל נסיעה בינעירונית פקוקה ולחיצות מצערת כשהתאפשר, מדדנו צריכת אנרגיה ממוצעת של 28.2 קוט"ש לכל 100 ק"מ (או 3.5 ק"מ לכל 1 קוט"ש) המצביעה על טווח נסיעה של 370 ק"מ בתנאים אלו. רוב המבחן נסענו במצב נסיעה Comfort עם מזגן דולק. אין ספק שללא פקקים בנסיעה רגועה ניתן להשיג צריכת אנרגיה טובה בהרבה, ובמקרה של חשש לטווח הנסיעה ניתן לעבור גם למצב נסיעה Eco המוסיף עוד כ- 10% לטווח הנסיעה.
מרצדס EQS
עמדת טעינה מהירה בהספק 200 קילוואט מאפשרת הוספת טווח של 300 ק"מ בטעינה של 15 דקות בלבד על פי נתוני היצרנית. את רכב המבחן הטענו בעמדת טעינה מהירה בהספק 50 קילוואט למשך 43 דקות. בתחילת הטעינה ציין מחשב הדרך שנותרה בסוללה 16% מהקיבולת וטווח הנסיעה עמד על 87 ק"מ. בתום טעינה של 43 דקות ציין מחשב הדרך כי קיבולת הסוללה עומדת על 47% וטווח הנסיעה העפיל ל- 233 ק"מ. בסך הכל הוטענה 31% מקיבולת הסוללה בזמן הטעינה. קבוצת זיהום האוויר של מרצדס EQS580 4Matic עומדת על 1 מתוך 15 על פי משרד התחבורה הישראלי.
אמינות ועלויות אחזקה מרצדס EQS
אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית עד נמוכה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2021 דורגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 26 יצרנים. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 התברגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 23 יצרנים עם 137 תקלות ל- 100 רכבים, גבוה מהממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות ל- 100 רכבים.
מרצדס EQS
רכב חשמלי אמור להיות אמין ביחס לרכב עם מנוע בעירה פנימית הודות למיעוט מכלולים נעים ומסורבלים. כמו כן מתייתר הצורך בטיפולים הכוללים החלפת שמן מנוע, מסנן שמן, מצתים ורצועות. מרצדס EQS משויכת לקבוצת רישוי 7 אך בשל היותה מכונית חשמלית עומדת עלות אגרת הרישוי השנתית על 530 ₪ בלבד במקום 4,719 ₪ לרכב שאינו חשמלי.
מרצדס EQS משווקת בישראל עם 3 שנות אחריות כוללת, ולסוללה מוענקת אחריות למשך 10 שנים או עד 250,000 ק"מ, כולל שירותי גרירה וחילוץ במקרה שהסוללה ברכב התרוקנה. בנוסף יקבלו הרוכשים עמדת טעינה ללא תוספת תשלום. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל.
בטיחות מרצדס EQS
ארגון Euro NCAP בחן את מרצדס EQS בשנת 2021 והעניק לה ציון מרבי של 5 כוכבים, עם ציונים של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 91% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, ו- 80% על תפקוד מערכות הבטיחות. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי. מרצדס EQS חמושה בכל אבזור הבטיחות של מרצדס הנשען בין היתר על מערכת מצלמות, חיישנים היקפיים, חיישן LiDAR ומיקרופונים על מנת לספק יכולות נהיגה אוטונומיות ברמה 3 שעדיין לא מאושרת לשימוש בארץ.
מרצדס EQS
מרצדס EQS כוללת רשימת אבזור בטיחות ארוכה הכוללת בין היתר הגנה אקוסטית על משתמשי הדרך על ידי השמעת צלילי מרצדס יעודיים, זיהוי מוקדם של מצבי חירום, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, זיהוי תנועה חוצה בצומת ומאחור כולל בלימה אוטונומית, זיהוי עומסי תנועה וסיוע בפניה, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז הרכב בנתיב, היגוי אקטיבי כולל סייען מעבר נתיב אוטונומי, סיוע אקטיבי בתמרון חירום כגון עקיפת מכשול פתאומי, מערכת עזר לשינוי נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת מאחור, התרעה אקטיבית בפני תאונות, מערכת הכנה לתאונה, מערכת סיוע בהפחתת נזק בתאונה, מערכת סיוע בהפחתת נזקי שמיעה כתוצאה מתאונה, מראה מרכזית ומראות צד עם עמעום אוטומטי, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת אקטיבית לשמירה על עייפות הנהג כולל הידוק חגורת הנהג, הפעלת איתות חירום, בלימת המכונית, עצירתה בצד הדרך וקריאת מצוקה לגורמי הביטחון במקרה הצורך, תאורת DIGITAL LIGHT חכמה ודינמית, 10 כריות אוויר כולל כרית בין הכורסאות הקדמיות וכרית לברכי הנהג.
כל מערכות הבטיחות פעלו בצורה מעולה ותאורת האווירה סימנה סכנות כגון קרבה מסוכנת לרכב מלפנים ותנועה חוצה מהצדדים, על ידי תאורה אדומה דינמית בדשבורד ובדלתות. מערכת הבלימה לא מספיק חזקה ונושכת לטעמנו.
תמורה למחיר מרצדס EQS
מרצדס EQS450+ ומרצדס EQS580 4Matic משווקות בישראל בשתי רמות גימור לבחירה - פלטינום פלוס ופלטינום פלוס AMG ליין. מחירה של מרצדס EQS450+ פלטינום פלוס עומד על 890,000 ₪ ומחירה של מכונית המבחן מרצדס EQS580 4Matic פלטינום פלוס עומד על 1,290,000 ₪. התוספת לרמת הגימור פלטינום פלוס AMG ליין עומדת על 100,000 ₪.
רמת האבזור פלטינום פלוס כוללת בין היתר מושבים קדמיים אקטיביים עם 10 תוכניות עיסוי, ריפודי עור, מושבים קדמיים ואחוריים חשמליים עם חימום ואוורור, בקרת אקלים עם 4 אזורים נפרדים, תאורת אווירה, מערכת שמע היקפית מבית Burmester, שמונה שקעי USB-C, גג זכוכית פנורמי חשמלי, מערכת טיהור ובישום אוויר, סייען חניה בניצב ובמקביל, מתלי אוויר, מערכת היגוי אחורי, וחישוקים בגודל 21 אינץ'. רמת האבזור פלטינום פלוס AMG ליין כוללת בנוסף פגושים ותא נוסעים בסגנון ספורטיבי יותר, והגה ספורט קטום בתחתית.
בישראל עומד מס הקניה של רכב חשמלי על 10% אך משנת 2020 הוא מוגבל לתקרה של 75,000 ₪. חישוב המס מתבצע לפי המס לרכב רגיל העומד על 83% בתוספת מס יוקרה, בניכוי סכום תקרת ההטבה. מחירה מרצדס EQS580 4Matic פלטינום פלוס הנבחנת עומד כאמור על 1,290,000 ₪ ובארה"ב מחירה $126,000 בלבד. מחיר מרצדס S500 3.0 פלטיניום פלוס 4MATIC מיילד הייבריד המציעה ביצועים ופינוקים דומים עומד על 1,250,000 ₪ ומחירה בארה"ב כ- $116,000. מחירה של מרצדס S 580e 3.0 PHEV פלטינום פלוס עומד על 1,300,000 ₪.
אם תקרת ההטבה לרכב חשמלי לא הייתה כה נמוכה, מחירה של מרצדס EQS היה אטרקטיבי יותר ואכן משמש כעידוד לרכישתה, אך במצב הנתון, אם אינכם מחבקי עצים, תוכלו לבחור את אחת מגרסאות מרצדס S קלאס ולוותר על חרדת הטווח. הפרש הוצאות הדלק אל מול הוצאות החשמל יצא זניח ביחס למחיר הרכב.
מרצדס EQS היא מכונית מעולה המעניקה לנוסעים חוויית נסיעה עילאית עם נוחות מפנקת, יוקרה, עיצוב מתקדם, טכנולוגיה עתידנית ויחידת הנעה חזקה המזהמת הרבה פחות את כדור הארץ. מרצדס EQS היא ללא ספק מכונית חשמלית מהטובות ביותר בעולם המספקת חווית נסיעה מחשמלת וממכרת.
| מרצדס EQS580 4Matic פלטינום פלוס | |
|---|---|
| מנועים | 2 מנועים חשמליים |
| הספק מרבי משולב | 523 כ"ס (385 קוט"ש) |
| מומנט מרבי משולב | 85.5 קג"מ |
| קיבולת סוללה | 107.8 קוט"ש |
| יחידת הנעה | כפולה 4x4 |
| אורך כללי | 5,216 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,926 מ"מ |
| גובה כללי | 1,512 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,210 מ"מ |
| קוטר סיבוב | 11.9 מטרים |
| משקל עצמי | 2,585 ק"ג |
| נפח תא מטען | 610 ליטרים |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (מבחן) | 4.3 שניות |
| מהירות מרבית | 210 קמ"ש |
| צריכת אנרגיה משולבת (יצרן) | 5.1-5.7 ק"מ\קוט"ש (WLTP) |
| צריכת אנרגיה משולבת (מבחן) | 3.5 ק"מ\קוט"ש |
| טווח נסיעה מרבי (יצרן) | 627 ק"מ (WLTP) |
| טווח נסיעה מרבי (מבחן) | 370 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (מתוך 5) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 1,290,000 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.