רכב הפנאי יגואר F Pace כבר לא צעיר ועבר מתיחת הפנים לאחרונה. יצאנו לבדוק כיצד מתיחת הפנים תסייע לו בהתמודדות עם המתחרים המוכשרים
לפני 7 שנים חשפה יגואר את רכב הפנאי הראשון שלה - יגואר F Pace. הצעד שנחשב בעבר חילול הקודש או לכל הפחות שנוי במחלוקת הוכשר לפני כעשור וחצי על ידי פורשה, ומאז נראה שכל יצרניות הפרימיום והספורט האקזוטיות הבינו שכדי לשלם חשבונות צריך למכור ג'יפונים. אפילו אסטון מרטין, למבורגיני ופרארי משווקות כיום רכבי פנאי.
| יגואר F Pace | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, התנהגות כביש, ייחודיות, אחריות יצרן |
| חסרונות | נוחות נסיעה, ביצועים, צריכת דלק, תמורה למחיר |
יגואר F Pace
מאז השיקה יגואר גם רכב פנאי קטן ורכב פנאי חשמלי, אך נדמה שהבריטים, הנמצאים כעת תחת חסותה של טאטא ההודית, קצת מתמהמהים, ובזמן שהמתחרים מתקדמים בצעדי ענק ומציגים דגמים חדשים, ביגואר הסתפקו במתיחת פנים הנראית צנועה למדי. יצאנו למבחן דרכים עם יגואר F Pace 2.0 טורבו ברמת אבזור S פלוס שמחירו 419,300 ₪ בכדי לבדוק אם האווירה האריסטוקרטית עדיין קיימת ברכב על אף גילו.
עיצוב ונוחות יגואר F Pace
העיצוב של יגואר F Pace מתבגר באופן מוצלח והוא נראה נפלא גם כיום. בחזית נפגוש את הגריל המאפיין את הדור הנוכחי של דגמי יגואר, עם שבכה מעוצבת וסמל היגואר השואג במרכזו. הסמל המפוסל שהותקן בעבר בקצה מכסה המנוע לא עומדי בתקני הבטיחות המודרניים וחבל. הפגוש מציג כונסי אוויר מרשימים אך במבט מקרוב מזהים שבכה אטומה. פנסי החזית זכו לחותמת תאורה עדכנית. הדופן האתלטית מאופיינת בקווים עגלגלים המייצרים מותן שרירית. המשטח השקוע במרכז הדלתות מוסיף ליציבה הדינמית ורק מדרגות הצד שהותקנו ברכב ההדגמה מקלקלות מעט ומכבידות על המראה הנאה. הגג משתפל ברכות לאחור ויחד עם קו החלונות הזולג מטה נוצרת צללית דמויית קופה. השמשה האחורית משופעת ומחופה בספוילר מסיבי. הפנסים האחוריים הצרים מציגים חותמת תאורה בולטת, והפגוש אלגנטי ללא אלמנטים בולטים כגון דיפיוזר או יציאות מפלט.
יגואר F Pace
על אף השנים שעברו, לטעמי יגואר F Pace עדיין נראה נהדר, הפרופורציות קלאסיות והוא אינו ראוותני. לכך ניתן להוסיף את העובדה שיגואר F Pace לא נמכר בכמויות גדולות ונותר אקסקלוסיבי למדי, מה שמסייע מאוד לאפקט ההגעה המרשים. מידותיו של יגואר F Pace גדולות במעט מהמקובל בסגמנט. אורכו 4,747 מ"מ, רוחבו 2,071 מ"מ, גובהו 1,654 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,874 מ"מ.
בתא הנוסעים נרשמו שינויים משמעותיים יותר שהפכו אותו למודרני ועדכני. השילוב בין ריפודי העור בגוון קאמל וגימור העץ הטבעי שעיטרו את רכב ההדגמה נראה נהדר, והמסך המרכזי הגדול מצליח להיטמע בתא הנוסעים ולהיראות טבעי. חוגת בורר ההילוכים מהדגם היוצא הוחלפה בבורר הילוכים אלקטרוני מחופה עור עם תפרים בולטים, וגלגל ההגה זכה לעיצוב יפייפה עם שילוב של אלומיניום ועור בשני גוונים.
יגואר F Pace
איכות דיפוני האלומיניום, העץ, והעור מעולה ללא רבב, אך דיפוני הפלסטיק מרשימים הרבה פחות. פקדי בקרת האקלים המשלבים פלסטיק שחור מבריק מרגישים פשוטים, וכך גם הפקדים על גבי גלגל ההגה. הפלסטיק השחור נשרט בקלות ונראה בלוי לאחר זמן שימוש קצר. חיפוי תאי האחסון בין המושבים הקדמיים מאכזב במיוחד. הוא עשוי פלסטיק זול בגימור מרושל עם קצוות חדים, וכך גם המסילות עליהן הוא נע. לא היינו מצפים למצוא רשלנות כזו גם ברכבים שמחירם מחצית ממחירו של יגואר F Pace. איכות ההרכבה בינונית. במהלך ימי המבחן נשמעו צקצוקי פלסטיקה ברכב המבחן אשר גמע למעלה מ- 10,000 ק"מ.
יגואר F Pace
תאי האחסון מעניקים פתרונות שימושיים ברכב. התא בקונסולה המרכזית בין המושבים כולל צמד מתקני כוסות, תא פתוח לטלפון הסלולרי ולמפתחות, וגם מצית שחשבתי שכבר לא קיים ברכבים חדשים. התא שמתחת למשענת היד מדופן היטב ומכיל שקעי טעינה ומדיה. מתחת לקונסולה המרכזית תא פתוח שהגישה אליו לא נוחה. בסמוך לבורר ההילוכים תא פתוח עם משטח טעינה אלחוטית. תא הכפפות מעט קטן אך כולל רצועה לעיגון חפצים. התאים בדלתות לא גדולים אך יוכלו להכיל בקבוקי שתיה קטנין. עבור הנוסעים מאחור רשתות אחסון בגב המושבים הקדמיים, תא פתוח בסמוך לפתחי המיזוג, ומתקני כוסות במשענת היד.
יגואר F Pace
הנדסת האנוש אינה מושלמת אך לאחר שימוש קצר ניתן להתרגל אליה. בורר ההילוכים אינו אינטואיטיבי במיוחד, ונדרשת לחיצה חזקה על דוושת הבלם ודחיפה חזקה של הבורר כדי להעביר הילוכים . רצוי לוודא שההילוך הרצוי נבחר ומופיע בלוח המחוונים. בקרת האקלים זוכה לתפעול פיזי חלקי באמצעות פקדים, אך את כיוון זרימת האוויר יש לבחור באמצעות המסך. על מנת לשנות את עוצמת המפוח יש למשוך את החוגה החוצה באופן שאינו טבעי וגוזל תשומת לב. המסך המרכזי מקבל ציון טוב. הוא חד ומהיר, ותפריט קיצור הדרך מאפשר נטרול מהיר של מערכת Start&Stop. לוח המחוונים לעומת זאת פחות נוח לשימוש. על אף העובדה שהוא משלב מסך הוא לא מאפשר התאמה אישית של התצוגה והנתונים מוצגים בו בפונט קטן שקשה לקרוא בזמן נהיגה. השליטה בו באמצעות פקד בקצה מנוף האיתות ופקד הווליום על גלגל ההגה דורשת יותר מדי לחיצות וריכוז.
יגואר F Pace
הכניסה אל הרכב נוחה. הדלתות גדולות ומציעות מפתח רחב, והמושבים לא גבוהים מדי כך שלא נדרש טיפוס פנימה. מדרגות הצד לא מסייעות בשום דבר ואין בהן צורך. הן מפריעות, מגבילות את הכניסה ומלכלכות את המכנסיים ביציאה. המושבים הקדמיים נוקשים מעט ולא רכים ומלטפים. תמיכת הצד צנועה אך הם נוחים ולא מעייפים גם לאחר נסיעה ארוכה. המרווח מלפנים נדיב ותנוחת הישיבה הבסיסית גבוהה. טווח הכוונון החשמלי של המושב וגלגל ההגה רחב וניתן לסגל בקלות תנוחת ישיבה נוחה ולשמור אותה בזיכרון. ההגה נע לאחור בעת דימום המנוע בכדי להקל על היציאה, אך באופן מוזר המושב נותר במקומו. קורות A העבות חוסמות חלק משדה הראייה. מראות הצד הגדולות מספקות שדה ראייה רחב וגם הראות לאחור טובה.
יגואר F Pace
הכניסה למושבים מאחור נוחה פחות. המפתח מעט צר וזווית הפתיחה של הדלתות אינה רחבה במיוחד. המושבים נוחים אבל המרווח אינו נדיב במיוחד, בוודאי ביחס למימדים החיצוניים. שלושה ילדים לא גדולים במיוחד או שני נוסעים בוגרים ירגישו נוח מאחור, אך שלושה מבוגרים ירגישו צפוף. רמת החיים במושב האחורי טובה עם 3 שקעי טעינה, תאי אחסון, פתחי מיזוג, שמשות אחוריות כהות, ונוף לשמים דרך גג הזכוכית הפנורמי הגדול.
יגואר F Pace
דלת תא המטען החשמלית חושפת תא מטען גדול בנפח 650 ליטרים. המושב האחורי מתקפל ביחס 40:20:40 ומאפשר גמישות בין הסעת נוסעים להובלת מטען. רכב ההדגמה הגיע עם אמבטיה נשלפת ורחיצה. בתא המטען אמצעי עיגון וגם שקע טעינה. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי זמני.
יגואר F Pace
יגואר F Pace מצויד במתלים נוקשים וניתן להבחין בכך מיד עם היציאה לדרך. בתנועה עירונית הוא מתקשה לשכך מהמורות קטנות וגדולות והן מורגשות בתא הנוסעים. כשהמהירות עולה יכולת הספיגה משתפרת, ובנסיעות בין עירוניות הוא נוח יותר, אך פני הכביש עדיין מורגשים ונרשמה גם התנהגות קופצנית בכבישים גליים. בידוד רעשי המנוע טוב מאוד, אך בידוד רעשי הרוח והכביש פחות מוצלח. רעשי הצמיגים מתגברים בכבישים משובשים.
ביצועים יגואר F Pace
בעבר שווק יגואר F Pace בישראל עם מגוון מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל. ההיצע הנוכחי כולל גרסת טורבו בנזין אחת, וגרסה נוספת בעלת יחידת הנעה היברידית נטענת. למבחן הדרכים שלנו התייצב יגואר F Pace בגרסת הכניסה כשהוא מצויד במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 250 כ"ס ומומנט מרבי של 37.2 קג"מ, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.3 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 217 קמ"ש.
יגואר F Pace
על אף הנתונים הנאים, יגואר F Pace מזכיר בתחילת הנסיעה שהוא רכב גדול במשקל של 1,822 ק"ג. היציאה מהמקום כבדה, לא מרשימה במיוחד, וגורמת לנהג לחשוב שנתוני הביצועים במפרט אופטימיים מדי. צליל ההנעה מאכזב ומעט אנמי. הוא משתפר בהמשך אבל בסל"ד גבוה שוב חוזר צליל של מנוע 4 צילינדרים גנרי.
יגואר F Pace
כשהמהירות עולה הקצב משתפר ותאוצות הביניים כבר מרשימות יותר. שימוש במצב ספורט מעניק תגובות חדות וזריזות יותר. תיבת ההילוכים מספקת העברות חלקות אך איטיות. כשדוושת התאוצה נרמסת בציפייה לקיק דאון היא לוקחת כמה רגעים להתאפס על עצמה ולהוריד הילוך או שניים. כתוצאה מכך בנהיגה דינמית הכוח לא מגיע בזמן שמצפים לו ונוצרת השהייה משמעותית.
יגואר F Pace
התנהגות הכביש של יגואר F Pace לא מביישת את הפירמה. המתלים הנוקשים תומכים היטב במרכב בנהיגה דינמית עם זוויות גלגול צנועות ביחס לגובה ולמשקל, והם מסייעים לו להרגיש דינמי וחד. רמת האחיזה הגבוהה מעניקה לנהג בטחון רב. בקרת היציבות מאפשרת חופש מסוים, אבל כשהאחיזה נגמרת היא מתערבת בגסות וחותכת את הכוח באופן אגרסיבי המסרס את הביצועים. גם בקרת האחיזה משביתה שמחות וחותכת את הכוח בחדות עם שמץ קל של סחרור גלגלים. להגה משקל נעים, התנגדות טובה לגלגול ותקשורת מוצלחת עם הגלגלים. הוא מעט מעורפל סביב המרכז אך העניין מורגש בעיקר בשיוט ופחות מפריע בכבישים מפותלים. הבלמים טובים והציגו נשיכה ראשונית החלטית והמשך מהלך דוושה לינארי.
צריכת דלק יגואר F Pace
צריכת הדלק המשולבת של יגואר F Pace נעה בטווח של 9.9-10.7 ק"מ לליטר. במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק משולבת של 8.6 ליטרים, בנהיגה שרובה בין עירונית אך עם פרקי נהיגה דינמית. מיכל דלק עצום בנפח 83.5 ליטרים מספק טווח נסיעה של כ- 720 ק"מ. גרסת הטורבו בנזין מתברגת לקבוצת זיהום 14 מתוך 15. לקוחות ירוקים יוכלו לבחור בגרסה היברידית נטענת שהצטרפה להיצע במסגרת מתיחת הפנים ומבטיחה טווח נסיעה חשמלי של 53 קילומטרים.
אמינות ועלויות אחזקה יגואר F Pace
יגואר הוא מותג רכב אקסקלוסיבי לא רק בישראל, ובמרבית השווקים הוא נמכר בכמויות קטנות. בעקבות זאת לא השתתף המותג בסקר האמינות האחרון שערך ארגון Consumer Reports בארה"ב. בסקר שערך ארגון J.D Power בארצות הברית בשנת 2022 ומדד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה יגואר למקום ה- 26 מתוך 32, עליה של 4 מקומות ביחס לסקר הקודם ונתון תקלות גבוה מהממוצע שנמדד בסקר.
יגואר F Pace
דגמי יגואר משווקים בישראל עם אחריות יצרן ארוכה מהמקובל, למשך 5 שנים או עד 150,000 ק"מ. מרווח הטיפולים נדיב אף הוא ביחס למקובל ועומד על שנתיים או 34,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. עלות הטיפול הראשון עומדת על 3,939 ₪ כולל מע"מ. עלות הטיפול השני, אשר תיאורטית נדרש רק לאחר 68,000 ק"מ או 4 שנים, דומה.
עלויות החלפים אינן זולות אך לא מדובר בעלויות חריגות ביחס לרכבי פרימיום מתחרים. עלות פנס קדמי 18,163 ₪, עלות חלק אחד של הפנס האחורי 3,850 ₪, ועלות חלקו השני 1,559 ₪. עלות מראת צד קומפלט 7,400 ₪, עלות סט רפידות בלם קדמיות 3,361 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות 3,364 ₪.
יגואר F Pace
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון, עומדת על כ- 15,500 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 2,900 ₪. מחירו של יגואר F Pace מציב אותו בקבוצת רישוי 7 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,719 ₪.
בטיחות יגואר F Pace
יגואר F Pace עבר את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2017 וזכה בציון מרבי של 5 כוכבים, עם ציוני משנה של 93% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל, ו- 72% על תפקוד מערכות הבטיחות. דרישות ארגון Euro NCAP הוחמרו מאז במספר הזדמנויות, ואילו היה נבחן הרכב היום יתכן כי הציון הסופי היה נמוך יותר.
יגואר F Pace
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, ניטור עירנות נהג, מערכת לניטור שטחים מתים, התרעה והכנה מפני פגיעה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, התרעה מפני רכב חולף בנתיב המקביל בעת פתיחת דלת, חיישני חניה היקפיים, ומערכת מצלמות היקפיות. אבזור הבטיחות מזכה את גרסה זו בדירוג 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה.
יגואר F Pace
המערכת לתיקון סטיה מנתיב הנסיעה בסיסית למדי, היא לא שומרת את הרכב במרכז הנתיב אלא מתקנת את ההיגוי רק לאחר שהרכב סוטה מהנתיב. המערכת לניטור שטחים מתים פעלה היטב והיא מספקת גם התרעה קולית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב. חיישני החניה נדרכים מעט באיטיות ומעכבים את תמרוני החניה.
תמורה למחיר יגואר F Pace
יגואר F Pace ברמת האבזור S פלוס אותה בחנו מוצעת במחיר 419,300 ₪ וכוללת בין היתר מסך מרכזי בגודל 11.4 אינץ', תמיכה בממשק אפל קאר פליי, מערכת שמע מבית Meridian עם 12 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם לביש לפעילות ספורטיבית, חיישני אור וגשם, ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, חימום למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר לנוסעים במושב האחורי, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, תאורת לד היקפית, תאורת גישה במראות הצד, עמעום למראת הצד של הנהג, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, גג זכוכית פנורמי חשמלי, שמשות אחוריות כהות, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.
על אף גילו המתקדם יגואר F Pace הוא עדיין רכב פנאי מרשים. הוא נראה נהדר, מבחוץ ומבפנים, תא הנוסעים מרווח, שימושי, ומעניק חווית נסיעה יוקרתית. התנהגות הכביש מוצלחת, ומעל הכל עומדת אותה אווירה אריסטוקרטית שהמתחרים יתקשו לשחזר.
ליגואר F Pace מתחרים ישירים המציעים מנועים חזקים יותר ואבזור עשיר יותר אך לאחרונה עדכנה היבואנית את מחירו ויחד עם אחריות מלאה למשך 5 שנים הפך הדגם למתחרה ראוי בקטגוריה, יותר מבעבר.
בסגמנט רכבי הפנאי היוקרתיים אין רכבים רעים. יש מיוחדים יותר ומיוחדים פחות, והבחירה היא בעיקר עניין של טעם. לקוחות שיבחרו ביגואר F Pace יגלו שבפקקי הבוקר אין עוד רכב דומה לשלהם, ויהנו מהמבטים שילטשו לעברם הנהגים מסביב. המלצתנו היא לבדוק את גרסת ה- PHEV המעניקה אבזור נוסף וביצועים עדיפים באופן משמעותי.
| יגואר F Pace 250 S Plus אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,997 סמ"ק |
| הספק מרבי | 250/3,750 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 37.2/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,747 מ"מ |
| רוחב כללי | 2,071 מ"מ |
| גובה כללי | 1,654 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,874 מ"מ |
| מיכל דלק | 83.5 ליטרים |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.3 שניות |
| מהירות מרבית | 217 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 9.9 - 10.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 8.6 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 419,300 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.