קאדילק אסקלייד הוא טוען רציני לכתר מוביל הנוסעים האולטימטיבי. יצאנו לבדוק איך זה להתנהל עם רכב הפנאי הענקי ברחובות ישראל
קאדילק אסקלייד עשוי להיחשב בעיני רבים כרכב האמריקאי האולטימטיבי. הוא גדול, מרשים, חזק, מרווח, עוטה עור מקיר לקיר, ומאובזר כמעט בכל דבר שתצליחו לחשוב עליו. הוא פופולרי במיוחד כרכב הסעות עבור אח"מים בכל רחבי העולם, ואין כוכב הוליוודי שמכבד את עצמו שלא מחזיק אחד כזה שחור בגראז'.
| קאדילק אסקלייד | |
|---|---|
| יתרונות | מרווח, אבזור, מערכת שמע, ביצועים, חווית נסיעה ונהיגה |
| חסרונות | נוחות נסיעה בעיר, צריכת דלק, מימדי ענק |
קאדילק אסקלייד
בעשור האחרון הפך קאדילק אסקלייד לדגם המזוהה ביותר עם היצרנית, אולם משוק הרכב הישראלי הוא נעדר במשך שנים ארוכות. לקראת סוף חיי הדור היוצא החליטה היבואנית להשיק אותו בישראל והמלאי המצומצם אזל במהירות שהפתיעה את כולם. לדור החדש לקח כמעט 3 שנים להגיע ארצה, אבל עכשיו הוא כאן, ואנחנו טיפסנו אל סיפונו של קאדילק אסקלייד לקצ'ורי פלטינום הנושא תג מחיר של 949,990 ₪ בכדי להרגיש אנשים חשובים לכמה ימים.
עיצוב ונוחות קאדילק אסקלייד
קשה מאוד להתעלם מקאדילק אסקלייד, וזה מתחיל במידות XXXL. אורכו 5,382 מ"מ, רוחבו 2,060 מ"מ, גובהו 1,948 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 3,071 מ"מ. למעט בסיס הגלגלים הוא גדול וגבוה בפער לא מבוטל ממתחרים כגון ב.מ.וו X7 ומרצדס GLS. העיצוב החיצוני לא ממש מנסה להיטמע בסביבה עם חזית אנכית המציגה גריל ענקי ושופע כרום. הדפנות לא מציגות אלמנטים מיוחדים למעט שמשות כהות במיוחד ועיטורי כרום בנקודות אסטרטגיות. הפנסים האחוריים גדולים ומייצרים מופע תאורה מקורי בחשיכה. צמד יציאות המפלט המעוצבות הן רמז קל למה שמתחולל מתחת למכסה המנוע.
קאדילק אסקלייד
תא הנוסעים של קאדילק אסקלייד שופע עור ועץ, המראה מהודר אולם אינו עדכני במיוחד. סביב עמדת הנהג מערך המורכב משלושה מסכים בגודל מצטבר של 38.0 אינץ', אך לא מדובר באלמנט בומבסטי בשל המרחבים הנדיבים בתא הנוסעים. איכות החומרים טובה מאוד ושילוב גווני העור ברכב המבחן נאה ומקורי. בחלקים הנמוכים פגשנו בחומרי דיפון מעט פחות מרשימים, וכך גם ככל שמדרימים אל שורת המושבים השלישית. איכות ההרכבה מצוינת.
קאדילק אסקלייד
פתרונות האחסון בסביבת הנהג שימושיים, עם צמד מתקני כוסות גדולים, תא ייעודי עבור הטלפון הסלולרי עם טעינה אלחוטית, וגם תא פתוח לחפצים קטנים ולמפתחות. התא שמתחת למשענת היד לא גדול במיוחד אך זאת משום שמדובר במקרר. לא תא מצונן אלא מקרר אמיתי שידאג לקרר ואפילו להקפיא את השתיה שלכם בנסיעות ארוכות. בסמוך לרגלי הנהג והנוסע תאי אחסון פתוחים עם חיבורי חשמל. תא הכפפות גדול ומדופן היטב, התאים בדלתות גדולים וכוללים מגרעת עבור אחסון בקבוק שתיה. הנוסעים בשורת המושבים השנייה זוכים לצמד מתקני כוסות בסמוך לפתחי המיזוג, ולתאים בדלתות. עבור הנוסעים בשורה השלישית מתקני כוסות ותא אחסון פתוח בדפנות.
קאדילק אסקלייד
הנדסת האנוש טובה בזכות שימוש בפקדים פיזיים עבור פונקציות מרכזיות כגון תפעול מערכת המיזוג ושליטה במערכת השמע. לצד המסך פקדי מגע עבור קיצורי דרך. המסך המרכזי רחוק מהנהג ודורש רכינה ושליחת יד עבור תפעול בזמן הנהיגה. התפריטים ותתי התפריטים נשמרו עבור פונקציות ופקודות שאינן בשימוש יום יומי. בנסיעה עם אורות בשעות היום לוח המחוונים מתעמעם וקצת קשה לקרוא את המוצג בו. מחשב הדרך המוצג על מסך בגודל 7.2 אינץ' מציג שפע של מידע אך נשלט באמצעות מגע ופחות נוח לשימוש בזמן נהיגה. מיקומו דורש הסטת מבט משמעותית מהכביש בזמן נהיגה. הופתענו לגלות שרק החלונות הקדמיים נפתחים ונסגרים בלחיצה אחת. באמת קאדילק, על זה חסכתם? למערכת השמע לא פחות מ- 36 רמקולים, חלקם משולבים בתקרה ובמשענות הראש והם מעניקים איכות שמע גבוהה במיוחד.
קאדילק אסקלייד
הכניסה פנימה דורשת טיפוס, ולשם כך קאדילק אסקלייד המנומס ישלוף עבורכם את מדרגת הצד החשמלית. אפשר גם להנמיך את מתלי האוויר בלחיצת כפתור על מנת להעניק גישה נוחה יותר פנימה. המושבים הקדמיים גדולים ונוחים. הם אולי לא כורסאות רכות כפי שציפיתי לפגוש, אבל הם גם לא נוקשים או ספורטיביים במיוחד. טווח הכוונון החשמלי של המושב ושל ההגה רחב במיוחד וקל להגיע לתנוחת ישיבה נוחה. המושבים הקדמיים כוללים חימום, אוורור ועיסוי. תנוחת הישיבה גבוהה במיוחד ותציב אתכם בגובהם של נהגי משאיות קלות. המרווח נדיב בכל המימדים ויתאים לנהגים ונוסעים בכל המידות. הראות לפנים טובה על אף קורות A עבות ומסיביות. מראות הצד גדולות במיוחד, וגם העובדה שהמראה בצד הנהג מגדילה את הנשקף ממנה, לא ממש פוגעת בראות לצדדים. המראה המרכזית יכולה להקרין גם את תמונות מצלמות הצד המצלמות וידאו מהשטחים המתים בצידי הרכב, אך הראות במצב זה לא טבעית וקצת קשה להתרגל אליה. חיישני חניה היקפיים ומערכת מצלמות היקפיות איכותיות מסייעים בתמרונים צפופים.
קאדילק אסקלייד
הדלתות האחוריות הגדולות מאפשרות כניסה נוחה אל שורת המושבים השנייה המורכבת משתי כורסאות קפטן עם משענת יד וחימום. הנוסעים בשורת המושבים השנייה זוכים גם לצמד מסכים מקוריים בגב המושבים הקדמיים ולאוזניות אלחוטיות. המרווח גם בשורת המושבים השנייה נדיב בכל המימדים וגם נוסעים גבוהים ירגישו בנוח. בין שני המושבים בשורת המושבים השנייה מעבר אל שורת המושבים השלישית המונה 3 מקומות ישיבה. תנאי המחייה בשורת המושבים השלישית נחותים במעט לעומת השורות הקדמיות, אך הספסל האחורי גדול מספיק בכדי לאכלס 3 מבוגרים לא גדולים במיוחד. במהלך המבחן מיקמנו שם צמד כסאות בטיחות לפעוטות ומבוגר צנום הצליח להתיישב ביניהם. לרשות הנוסעים בשורת המושבים השלישית פתחי מיזוג בתקרה ושקעי טעינה.
קאדילק אסקלייד
היצרנית מפרסמת את נפח תא המטען בתקן האמריקאי במדידה עד התקרה, כך שהנתונים במפרט לא מספרים את הסיפור האמיתי. בפועל גם כאשר כל המושבים בשימוש נפח תא המטען עדיין מכובד ומאפשר להוביל מספר מזוודות. קיפול שורת המושבים השלישית מתבצע באופן חשמלי באמצעות פקדים בדופן תא המטען, ומייצר נפח בסטנדרטים של מסחרית קטנה המאפשר להוביל חפצים גדולים כגון מוצרי חשמל. רמת הגימור בתא המטען גבוהה, והשטיח עבה ואיכותי. באמצעות הפקדים שבדופן תוכלו גם להנמיך את מתלה האוויר האחורי לטובת גישה משופרת להטענת חפצים כבדים. כמובן שדלת תא המטען נפתחת חשמלית, ולוגו קאדילק המוקרן על הכביש יסמן לכם היכן להעביר את הרגל בכדי שהדלת תפתח ללא מגע יד. מתג פתיחת דלת תא המטען מעמדת הנהג ממוקם בתקרה בסמוך לתאורת המפות ולקח קצת זמן עד שאיתרנו אותו. ניתן גם לפתוח את השמשה האחורית בלבד. מתחת לרצפת תא המטען, תא רדוד עבור כלי החלפת הגלגל וציוד החירום. הרכב משווק בישראל עם גלגל חלופי זמני.
קאדילק אסקלייד
קאדילק אסקלייד מצויד במתלי אוויר אדפטיביים ובמערכת בקרת נסיעה הסורקת את פני הכביש ומכינה אותו להתמודדות אופטימלית עמם. הציפייה למתלים רכים ומתנדנדים בסגנון אמריקאי נעלמת מהר מאוד. המתלים מעט נוקשים אך יכולת הריסון מפתיעה לטובה. בעיר נרשם קושי בהתמודדות עם שיבושים והם יורגשו בתא הנוסעים, אך לאחר מפגש עמם לא נרשמו נדנודי משנה. מחוץ לעיר שיכוך המהמורות טוב יותר ונוחות הנסיעה עדיפה. גלי כביש עשויים לייצר קפיצה משמעותית אך גם כאן הריסון מהיר ויעיל. לזכותם של מתלי האוויר יכולת ריסון של רכינת המרכב בעיקולים, כך שהנוסעים לא צפויים לסבול מבחילות גם בכבישים מפותלים. בידוד הרעשים מעולה בזכות השתקה מוחלטת של רעשי הרוח וסינון יעיל של רעשי הכביש. קולו של המנוע נשמע בתא הנוסעים וגרגורו מלווה את הנסיעה כמעט באופן קבוע.
ביצועים קאדילק אסקלייד
מכסה המנוע של קאדילק אסקלייד לא סתם גדול וגבוה. הוא מאכלס מנוע V8 אטמוספרי בנפח 6.2 ליטרים עם הספק מרבי של 420 כ"ס ומומנט מרבי של 63.6 קג"מ. הכוח מועבר אל הגלגלים באמצעות תיבת 10 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה. היצרנית והיבואנית לא מפרסמות את נתוני הביצועים הרשמיים, אך על פי מקורות זרים עומדת התאוצה 0-100 קמ"ש על 6.2 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 242 קמ"ש. הנתונים מרשימים מאוד ביחס למימדי הענק ולמשקל עצמי של למעלה מ- 2.6 טון ללא נהג וציוד.
קאדילק אסקלייד
המנוע הוא גיבור אמיתי. מדובר בתחנת כוח המניעה בקול רועם ובצליל שכבר גורם לנו להתגעגע אליו לאור העתיד החשמלי. עם היציאה לדרך מגלים שהצליל נוכח כבר מסל"ד נמוך ומתגבר עם העמקת הלחיצה על דוושת התאוצה. עבורי מדובר בסימפוניה משובחת אך לא בטוח שהאח"מים הצפויים לאכלס את המושב האחורי יחשבו כך. היציאה מהמקום מזכירה שעל אף הנתונים לא מדובר במכונית ספורט קלת משקל, אך כמובן שמחסור בכוח לא הורגש בשום שלב. בעת הזינוק מורגשת חבטה קלה מכיוון הציר האחורי, שאינה מורגשת כאשר משולבת ההנעה הכפולה. בעיר צובר קאדילק אסקלייד מהירות בקלילות, ולזכותו התנהלות לינארית ללא פרצי כוח מוגזמים. מחוץ לעיר הוא מתנהל בנונשלאנטיות, והאופי הרגוע ישמור עליכם מלהגיע למהירויות פליליות מבלי לשים לב. מעיכה של דוושת התאוצה מספקת זינוק מרשים, וקצב צבירת המהירות מפתיע בכל פעם מחדש. החלפות ההילוכים מהירות וחלקות, התגובות לקיק דאון טובות, ותיבת ההילוכים משתפת פעולה היטב, כך שלא נדרש שימוש במנופי העברת ההילוכים שמאחורי גלגל ההגה.
קאדילק אסקלייד
כבר מההתחלה היה ברור שקאדילק אסקלייד לא תוכנן עבור תקיפת כבישים מפותלים, אך הוא הצליח לשמור על התנהגות מכובדת וממלכתית גם בהם. הוא יודע לשדר בעדינות שהסיטואציה לא לרוחו אבל לא מאבד בקלות את העשתונות. מתלי האוויר מצליחים להקטין במידה מסוימת את זוויות הגלגול, ונטיית המרכב בעיקולים אינה מוגזמת. אחיזת הכביש טובה, אך הנטייה לתת היגוי בולטת כבר משלב מוקדם. אחיזת הכביש בנסיעה מהירה בעיקול אובדת בהדרגתיות ולא באופן פתאומי העלול לייצר מצב חירום. להיגוי משקל מוצלח אך הוא חסר רגש. דוושת הבלם דורשת לחיצה הגונה, ועצירת חירום דורשת מהנהג לשבת על הבלמים. לאחר ירידה ארוכה ושימוש תכוף בבלמים נרשמה דעיכה ביכולת הבלימה.
צריכת דלק קאדילק אסקלייד
צריכת הדלק המשולבת של קאדילק אסקלייד עומדת על 7.2 ק"מ לליטר, על אף מערכת המנתקת עד 6 מתוך 8 הצילינדרים לטובת חיסכון בדלק. במבחן הדרכים נמדדה צריכת דלק משולבת של 6.0 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית רגועה. לא רחוק מנתון היצרן אך עדיין לא חסכוני בעליל. מיכל דלק בנפח 91 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. בוודאי לא תופתעו לשמוע שקאדילק אסקלייד ניצב בדרגת זיהום 15 הגבוהה ביותר.
אמינות ועלויות אחזקה קאדילק אסקלייד
מותג היוקרה האמריקאי קאדילק נהנה בעבר מתהילת עולם, אך בשנים האחרונות נאלצת היצרנית לחפש ולהמציא את עצמה בכל פעם מחדש. מוניטין האמינות של קאדילק נמצא במגמת שיפור בשנים האחרונות. בסקר האמינות של ארגון J.D. Power שנערך בארצות הברית בשנת 2022 ומדד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב ,הגיעה קאדילק למקום ה- 12 מתוך 31 יצרניות עם כמות תקלות נמוכה מהנתון הממוצע שנמדד. בסקר שביעות רצון של ארגון Consumer Reports שנערך בשנת 2021 ותוצאותיו פורסמו בתחילת שנת 2022 הגיעה קאדילק למקום ה- 16 מתוך 28 יצרניות, עליה של 6 מקומות ביחס לסקר הקודם.
קאדילק אסקלייד
קאדילק אסקלייד משווק בישראל עם אחריות יצרן ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית UMI.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 56,000 ₪, ועלות ביטוח החובה 1,951 ₪. מחירו של קאדילק אסקלייד מציב אותו בקבוצת הרישוי הגבוהה ביותר 7 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,787 ₪.
בטיחות קאדילק אסקלייד
קאדילק אסקלייד נמכר באירופה בכמויות קטנות מאוד ועל כן לא עבר את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP. ארגון NHTSA האמריקאי בחן אותו בשנת 2022 והעניק לו ציון של 4 כוכבים מתוך 5 עם ציוני משנה של 5 כוכבים לבטיחות הנהג, 4 כוכבים לבטיחות הנוסע מלפנים, 5 כוכבים בכל תרחישי ההתנגשות מהצד, ו- 3 כוכבים על הסיכון להתהפכות עם הסתברות של 21.9% להתהפכות בתמרון חירום.
קאדילק אסקלייד
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים כולל זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, זיהוי הולכי רגל ובלימה בעת נסיעה לאחור, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, זיהוי תמרורים, מתיחת חגורות הבטיחות בעת בלימת חירום, התרעה מפני שכחת ילד במושב האחורי, מערכת מצלמות היקפיות, חיישני חניה היקפיים עם בלימה אוטונומית למניעת התנגשויות חניה, התרעות באמצעות רטט במושב הנהג, ומערכת Teen Driver לניטור והתרעה מפני סכנות כאשר נהג צעיר משתמש ברכב. אבזור הבטיחות מזכה את קאדילק אסקלייד בציון 6 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.
קאדילק אסקלייד
מערכות הבטיחות תפקדו היטב במהלך נסיעת המבחן, וההתרעות באמצעות רטט אפקטיביות מאוד. מערכת הבלימה האוטונומית בחניה תסייע במניעת פגיעות בפגושים היקרים.
תמורה למחיר קאדילק אסקלייד
קאדילק אסקלייד משווק בישראל בשתי רמות אבזור הנבדלות באלמנטים עיצוביים. קאדיליק אסקלייד פרימיום לקצ'ורי פלטינום מוצע במחיר של 949,990 ₪ ואילו קאדילק אסקלייד ספורט פלטינום מוצע במחיר של 959,990 ₪. המפרט כולל בין היתר בקרת אקלים מפוצלת ל- 3 אזורים עם פתחי מיזוג אוויר בכל שורות המושבים, ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה, זיכרונות למושב הנהג ולגלגל ההגה, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים, קיפול חשמלי לשורת המושבים השלישית, מערכת ניווט מקורית, תצוגה עילית, מערכת לראיית לילה עם תצוגה בלוח המחוונים, צמד מסכים בגודל 12.6 אינץ' בגב המושבים הקדמיים, תאורת אווירה בתא הנוסעים, מערכת מיקרופונים המאפשרת לנוסעים בשורת המושבים השלישית לשוחח עם הנוסעים מלפנים, מפתח חכם עם אפשרות להנעה מרחוק, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, גג שמש פנורמי חשמלי, תאורת לד היקפית, תאורת גישה במראות הצד, שמשות אחוריות כהות, מדרגות צד נשלפות חשמלית, וחישוקים קלים בקוטר 22 אינץ'.
קאדילק אסקלייד הוא מוביל נוסעים מצטיין. המרכב הענקי מרווח ונוח, המראה מרשים ובולט למרחקים, הביצועים מעולים, אבזור הנוחות שופע, ונסיעות ארוכות על סיפונו יעברו בנחת ובשלווה. הוא אולי קצת פחות מתוחכם ומעודן מהמתחרים הגרמניים, וצריכת הדלק שלו מחייבת מנוי בתחנת הדלק, אבל הוא שופע קסם אמריקאי שהופך את הנהיגה והנסיעה בו לחוויה שיהיה קשה מאוד לשחזר ברכבים אחרים.
| קאדילק אסקלייד V8 6.2 פרימיום לקצ'ורי פלטינום אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין V8 6.2 ליטרים |
| הספק מרבי | 420/5,600 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 63.6/4,100 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 10 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 5,382 מ"מ |
| רוחב כללי | 2,060 מ"מ |
| גובה כללי | 1,948 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,071 מ"מ |
| מיכל דלק | 91 ליטרים |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 4.4 שניות |
| מהירות מרבית | 286 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 7.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 6.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | לא נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 949,990 ₪ |

תפריט נגישות








עע
מגניב יותר זול ממיליון ש"ח ממש מציאה .