טסלה מודל Y במבחן דרכים

רכב הפנאי החשמלי טסלה מודל Y הוא הרכב הנמכר ביותר בעולם מתחילת השנה ונהנה מביקוש ער גם בישראל. יצאנו לבדוק מה יש בו שכובש את כולם

תגיות: , , , , ,

גבירותיי ורבותיי, מהפך. הרכב הנמכר ביותר בעולם מתחילת השנה הוא לא דגם של טויוטה, של הונדה או של פולקסווגן. הוא גם לא רכב היברידי, ובכלל לא רכב עם מנוע בעירה פנימית. מדובר בטסלה מודל Y! הדגם הצעיר ביותר של טסלה אשר הוצג לראשונה בשנת 2019 ונמסר ללקוחות החל בתחילת שנת 2020. הביקוש לדגם כאמור גבוה, והייצור מתבצע ב- 4 מפעלי טסלה ברחבי העולם.

טסלה מודל Y
יתרונות מרווח, ביצועים, אבזור, חווית שימוש ובעלות ייחודיות
חסרונות נוחות נסיעה, איכות חומרים והרכבה, גג זכוכית ללא כיסוי

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

בישראל טסלה מודל Y הוא לא הרכב הנמכר ביותר, וגם לא הרכב החשמלי הנמכר ביותר, אולם מאז החל להימכר בישראל בשנה שעברה, הספיק להפוך לדגם הנמכר ביותר של טסלה כשהוא מדיח את האחות הזולה והוותיקה טסלה מודל 3. טסלה מודל Y מתמודד באחד הסגמנטים התחרותיים והצפופים ביותר עבור רכבים חשמליים והוא מסקרן מאוד כרכב, אך גם כחלק מחבילה רחבה יותר בשל חווית הבעלות הייחודית על רכבי טסלה. יצאנו לנסיעת מבחן עם טסלה מודל Y לונג ריינג' שמחירו עומד על החל מ- 270,619 ₪. רכב ההדגמה כלל כמעט את כל האופציות האפשריות שהביאו את מחירו ל- 391,477 ₪.

עיצוב ונוחות טסלה מודל Y

בניגוד לגישה שבחרו חלק מהמתחרות, טסלה לא מנסה להסעיר את עיני הצופים עם עיצובו של טסלה מודל Y. מעצבי החברה נטלו את טסלה מודל 3 המשפחתית כבסיס ופשוט מתחו אותה כלפי מעלה. התוצאה שגרתית ולא מקורית. החזית מזוהה מיד כטסלה אולם הפרופורציות מעט מוזרות בשל מכסה המנוע הקצר והנמוך. הפרופיל נאה עם קו גג בסגנון קופה וגג זכוכית מושחר המתחבר אל השמשה האחורית. החישוקים ברכב המבחן הם בתוספת תשלום ורגישים מאוד למפגשים עם מדרכות. הזנב נהנה ממראה כוחני בזכות השפה הבולטת מעל הפנסים האחוריים. גוון הצבע החדש Quicksilver שעיטר את רכב ההדגמה מוצע בתוספת תשלום של כמעט 20,000 ₪ ועורר עניין בקרב בעלי טסלה בכבישים ובעמדות הטעינה. טסלה מודל Y גדול במעט מהמתחרים יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק, וקיה EV6. אורכו 4,751 מ"מ, רוחבו 1,921 מ"מ, גובהו 1,624 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,890 מ"מ.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

תא הנוסעים של טסלה מודל Y מינימליסטי במיוחד וכמעט זהה לזה שתפגשו בטסלה מודל 3. האלמנט הבולט ביותר הוא כמובן המסך המרכזי הענקי בגודל 15.0 אינץ' השולט כמעט בכל הפונקציות וגם משמש כלוח מחוונים. בין המושבים הקדמיים קונסולה נמוכה עם משטחי טעינה ותאי אחסון. גם גלגל ההגה נוקט בעיצוב מינימליסטי ונקי עם צמד גלגלות בלבד. רכב ההדגמה הגיע עם ריפוד דמוי עור בצבע לבן המוצע בתוספת תשלום של כ- 7,500 ₪. הריפוד נעים למגע ולא מתחמם בשמש כמו ריפודי עור אמיתיים, אך מרגיש דקיק וסופג כתמים במהירות. איכות החומרים לא מרשימה במיוחד. חומרים רכים נפגוש רק במשענות הידיים, ואפילו לא בדשבורד המרגיש פלסטיקי ובסיסי. גם העיטור הכסוף לאורכו מרגיש דקיק וחלול. איכות ההרכבה בינונית ורשרושי פלסטיקה נשמעו בתא הנוסעים במהלך המבחן.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

בין המושבים הקדמיים תא אחסון עמוק עם כיסוי וצמד מתקני כוסות. מתחת למשענת היד תא מעט רדוד. תא הכפפות נפתח באמצעות פקד במסך המגע והקשת קוד, הוא מדופן היטב אך מעט קטן. התאים בדלתות אינם גדולים אך מדופנים היטב. בין המושבים האחוריים משענת יד מתקפלת עם צמד מתקני כוסות. בגב המושבים הקדמיים כיסי אחסון.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

הנדסת האנוש נראית קצת מאיימת בהתחלה עם מסך אחד גדול עבור תפעול הפונקציות השונות, ללא פקדי קיצור דרך שאימצו מרבית היצרניות. במהרה הופתעתי לגלות שהתפעול פשוט למדי, אין תתי תפריטים סבוכים ואופציות מיותרות, ובמרוצות השנים הצליחה טסלה לזקק את הממשק ולפשט אותו. על שינוי כיוון זרימת האוויר מפתחי המיזוג באמצעות מסך המגע הייתי מוותר, אך אודה כי גם את זה הצלחתי לבצע די בקלות. אני לא מחבב את השימוש במסך המרכזי גם כלוח מחוונים, המחייב הסטת מבט מהותית מהכביש בזמן נסיעה. גם אם רוצים לשמור על עיצוב מינימלסטי ולא להוסיף לוח מחוונים, ניתן היה להוסיף מערכת תצוגה עילית לנהג. הפעלת המגבים באמצעות המנוף השמאלי לא טבעית, אך בזכות חיישני גשם כמעט ולא נדרשים לעשות זאת במרבית תנאי הדרך. גג הזכוכית הגדול נטול כיסוי ומכניס חום רב אל תא הנוסעים. טסלה לא תומכת בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי אבל תוכנת הניווט שלה נוחה לשימוש. לזכותה פונקציות יעילות כגון תחזית של רמת הטעינה בסוללה בעת הגעה ליעד, וכן הכנת הסוללה לטעינה מהירה בעת ניווט לעמדת טעינה. מערכת השמע המותקנת ברכב מעולה.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

נוח להיכנס אל המושבים הקדמיים המוגבהים דרך הדלתות הגדולות. המושבים הנאים מייצרים רושם ראשוני טוב, אך במהרה התגלה כי בסיס המושב קצר ואינו תומך כראוי בירכיים, וחלקו האחורי שוקע בנסיעות ארוכות. תנוחת הישיבה גבוהה והמרווח מלפנים מעולה. בכל שינוי של כיוון המושב תקפוץ הודעה במסך שתציע לשמור את המיקום החדש בזיכרון. את ההגה ומראות הצד מכוונים באופן לא טבעי באמצעות תפריט ייעודי במסך וגלגלות על גלגל ההגה. קורות A עבות מאוד ופוגמות בראות לפנים, והשמשה האחורית קטנה ופוגמת בראות לאחור. גם מראות הצד לא מבריקות ומעט קטנות. בעת הפעלת איתות מוקרנת תמונת השטח המת במסך המרכזי, אך היא קטנה וקשה להתרכז בה בעת החלפת נתיב בשל מיקום המסך.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

הכניסה למושב האחורי נוחה בזכות מפתח רחב ומרווח רגליים נדיב. הגג לא משתפל לאחור בחדות ועל כן גם מרווח הראש לא נפגע, אך רצוי שנוסעים גבוהים יזהרו מפני המשקוף. המושב האחורי נוח ויוכל לאכלס שלושה נוסעים בוגרים, אולם הנוסע במרכז יסבול מתנאי מחיה נחותים בשל מושב מוגבה ונוקשה. הנוסעים מאחור ייהנו מאפשרות כוונון של זווית מסעד הגב, מפתחי מיזוג, משני שקעי טעינה, ומנוף לשמים דרך גג הזכוכית הגדול.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

על פי נתוני היצרנית עומד נפח תא המטען של טסלה מודל Y על 854 ליטרים, אך יתכן כי בחשבון נלקחו גם התאים שמתחת לרצפה וגם נפח ההטענה שמעל גובה המדף. דלת תא המטען החשמלית חושפת חלל הטענה גדול. באופן מוזר המדף האחורי לא מתרומם עם הדלת אך ניתן לקפלו בכדי לקבל גישה נוחה יותר אל מעמקי התא. בדופן שמאל פקדים לקיפול המושבים האחוריים המתקפלים ביחס של 40:20:40 כך שניתן לשלב בין הסעת נוסעים להובלת מטען. קיפול המושבים האחוריים מייצר רצפה שטוחה להטענה. לחובתו של תא המטען מחסור באמצעי עיגון ועזרים כגון שקע חשמל. מתחת לרצפת תא המטען שני תאים, האחד עמוק וגדול והשני רדוד יותר. הרכב משווק ללא גלגל חלופי. מלפנים תא מטען נוסף בנפח 117 ליטרים המכונה פראנק. חיפוי הפלסטיק הרחיץ שלו הופך אותו לשימושי עבור הובלת ציוד מלוכלך, למשל נעליים מלאות בוץ אחרי טיול, או ציוד מחוף הים.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

טסלה מודל Y חמוש במתלים נוקשים שלא מצליחים לסנן היטב שיבושים, והצמיגים נמוכי החתך בוודאי לא מסייעים בכך. שיבושים עירוניים מורגשים מאוד ומועברים באדיקות אל תא הנוסעים, בעיקר הקטנים שבהם. בהתמודדות עם שיבושים גדולים נרשם עידון קל של עוצמת החבטה. מחוץ לעיר נרשמו תגובות קופצניות למפגשים עם שיבושים, ובורות גדולים מייצרים חבטות משמעותיות, בעיקר כאלה בעלי שפה חדה. טסלה מודל Y מתקשה לשכך גם כבישים גליים והמעקב האדוק אחרי תוואי הכביש לא יהיה נעים עבור הנוסעים. בידוד רעשי הכביש והרוח לא מבריקים, והם בולטים עוד יותר על רקע העובדה שאין רעש מנוע. בנסיעה אל עמדת הטעינה נשמע זמזום חזק שהזכיר קצת מקרר ישן.

ביצועים טסלה מודל Y

טסלה מודל Y לונג ריינג' שהתייצב למבחן הדרכים מצויד בצמד מנועים חשמליים, אחד מלפנים ואחד מאחור, המייצרים מערכת הנעה כפולה. היצרנית מפרסמת מפרט חלקי, אך ההערכות הן כי ההספק המרבי המשולב עומד על 514 כ"ס והמומנט המרבי המשולב עומד על 58.6 קג"מ, שהופכים אותו לחזק באופן משמעותי ביחס למתחרים. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 5.0 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת ל- 217 קמ"ש.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

את טסלה מודל Y לא צריך להניע, רגל על דוושת הבלמים והרכב מוכן לנסיעה. תגובת הדוושה מעודנת ומאפשרת יציאה מהמקום ללא פרץ כוח בלתי רצוי. כשהתנועה מסביב הפכה דלילה יותר נתנו דרור לדוושת התאוצה וגילינו ביצועים מעולים שגרמו לנתון התאוצה הרשמי להישמע פסימי. כמצופה מיחידת הנעה חשמלית הכוח זמין תמיד ועוצמת התאוצה מורגשת גם במהירויות גבוהות. התאוצות מרשימות מאוד כבר במצב צ'יל הרגוע, ובמצב סטנדרט מעיכה של דוושת התאוצה שותלת את הנהג והנוסעים בכסאות ומעיפה את הרכב קדימה בעוצמה.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

מערכת הבלימה הרגנרטיבית יעילה במיוחד ומאפשרת להסתגל במהירות למצב נהיגה באמצעות דוושה אחת תוך מקסום אחזור האנרגיה. לאחר זמן הסתגלות קצר ניתן לנהוג ברכב ללא שימוש בדוושת הבלמים ולהגיע למינון נכון של האטה לפני צומת באמצעות הרפיית הרגל מדוושת התאוצה.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

אחיזת הכביש של טסלה מודל Y טובה מאוד אולם קיימת נטייה לתת היגוי תחת עומס ומתעוררת תחושה שהמכלולים מעט מתקשים להתמודד עם הכוח הרב. בקרת היציבות מתערבת מעט באיחור. ההתנהגות בעיקולים יוצאת נשכרת מהמתלים הנוקשים המפחיתים את זוויות הגלגול ורכינת המרכב בעיקולים. עיקולים בכבישים שאינם סלולים היטב יגרמו לקופצנות העשויה להטריד את הנוסעים, ובמפגש עם שיבושים במהלך העיקול נרשמו חבטות עצבניות. ההגה מדויק אך משקלו מעט קל וההתנגדות מרגישה מעט מלאכותית. הבלמים טובים יחסית לחשמליות אחרות ומציגים תגובה לינארית, אך מהלך הדוושה קצר.

טווח נסיעה טסלה מודל Y

טסלה לא מפרסמת את המפרט הטכני המדויק של דגמיה אך ההערכות הן כי טסלה מודל Y לונג ריינג' מצויד בסוללה בקיבולת 82.0 קוט"ש (75.0 קוט"ש נטו). אין פרטים לגבי יכולת הטעינה המהירה של הסוללה. על פי נתוני היצרנית עומד טווח הנסיעה על 533 ק"מ. כפי שכבר ציינו רכב ההדגמה צויד בחישוקים משודרגים בקוטר 20 אינץ' הפוגמים בטווח הנסיעה. הרכב נמסר לידינו עם 99% טעינה בסוללה ומחשב הדרך דיווח על טווח נסיעה של 523 ק"מ. אל עמדת הסופרצ'ארג'ר הגענו לאחר 129 ק"מ בהם נצרכו 21.0 קוט"ש ורמת הטעינה בסוללה עמדה על 71%, צריכת החשמל עמדה על 16.7 קוט"ש ל- 100 ק"מ כך שטווח הנסיעה בפועל צפוי לעמוד על כ- 450 ק"מ. הטעינה מ- 71% ל- 80% מקיבולת הסוללה ארכה 7 דקות בלבד. השלמת הטעינה ל- 100% ארכה כחצי שעה נוספת.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

אל הביקור השני בעמדת הסופרצ'ארג'ר הגענו לאחר 175 ק"מ בהם נצרכו 29 קוט"ש ורמת הטעינה בסוללה עמדה על 54%, צריכת החשמל עמדה על 16.5 קוט"ש ל- 100 ק"מ והיא מעידה על טווח נסיעה של קצת יותר מ- 450 ק"מ. הטעינה מ- 54% ל- 80% מקיבולת הסוללה ארכה כרבע שעה. השלמת הטעינה ל- 100% ארכה כ- 25 דקות נוספות.

כמו שכבר הבנתם טסלה לא ממש נדיבה בפרטים שהיא מפרסמת אודות דגמיה, והמפרט החשוף לציבור חלקי בלבד. הספק הטעינה בעמדות המהירות של טסלה אינו מפורסם אך ההערכה היא שהוא עומד על 250 קילוואט. רשת תחנות הטעינה המהירות של טסלה המכונות סופרצ'ארג'ר נפרשה בנקודות מפתח ברחבי ישראל, עם מספר רב של עמדות בכל אחד מהמיקומים לעומת עמדות בודדות של ספקיות הטעינה המקומיות. בשלב זה משמשות תחנות הסופרצ'ארג'ר את בעלי טסלה בלבד כך שמדובר ביתרון משמעותי על המתחרים. כמו כל הרכבים החשמליים המשווקים בישראל טסלה מודל Y מדורג בקבוצת זיהום 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה טסלה מודל Y

טסלה הא יצרנית רכב המנסה לעשות דברים אחרת, ולצד הצלחות משמעותיות וחידושים שחלחלו גם אל יצרניות הרכב המסורתיות, היא סבלה מבקרת איכות מרושלת בתחילת הדרך, ובשנים האחרונות ביצעה שינויי מחירים תכופים במסגרתם נחתכו מחירים לאחר גל התייקרויות ממושך באופן שפגע ברוכשים הקודמים. סקרי אמינות מעידים על רמת אמינות נמוכה. בסקר האמינות של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות הממוצעת לכל 100 כלי רכב שנערך בארה"ב בשנת 2022, הציגה טסלה כמות של 242 תקלות לכל 100 כלי רכב שהיה יכול להציב אותה במקום ה- 28 מתוך 32 יצרניות, אך היצרנית לא העניקה לחוקרי הארגון גישה אל מאגר הנתונים שלה ולכן לא נכנסה לטבלה הסופית. בסקר של ארגון Consumer Reports שנערך בארה"ב בשנת 2021 הגיעה טסלה למקום ה- 27 מתוך 28 יצרניות ולא הצליחה לשפר את מיקומה ביחס לסקר הקודם.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

יתרון משמעותי לטסלה ביחס למתחרים היא העובדה שאין טיפולים תקופתיים. היצרנית ממליצה לבדוק את נוזל הבלמים ולהחליף את פילטר המזגן אחת לשנתיים, ולהחליף את החומר המייבש במזגן לאחר 6 שנים. רכבי טסלה משווקים עם אחריות יצרן מלאה ל- 4 שנים או עד 80,000 ק"מ. האחריות המורחבת לסוללה משתנה בהתאם לדגם ולגרסה הספציפית, ובמקרה של טסלה מודל Y לונג ריינג' האחריות היא ל- 8 שנים או עד 192,000 ק"מ והיא תמומש במקרים שבהם קיבולת הסוללה יורדת מ- 70%. טסלה מחזיקה מוסך אחד בלבד בישראל, ומפעילה צי של ניידות שירות המגיעות לתיקון תקלות בבית הלקוח או במקום העבודה במידה וניתן לטפל בהן ללא הגעה למוסך.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 12,200 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 2,400 ₪. בשל היותו רכב חשמלי טסלה מודל Y נהנה מאגרת רישוי שנתית מופחתת בסך 558 ₪.

בטיחות טסלה מודל Y

טסלה מודל Y עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2022 וזכה בציון המרבי 5 כוכבים וגם בתואר רכב הפנאי הבטוח ביותר שנבחן בשנת 2022. ציוני המשנה גבוהים עם 97% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 82% בהגנה על הולכי רגל, ו- 98% על תפקוד מערכות הבטיחות.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מניעת תאוצה בלתי רצויה בעת זיהוי מכשולים בקרבת הרכב, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת מצלמות היקפיות עם תצוגת עזר בעת החלפת נתיב, זיהוי תמרורים עם אפשרות להתאמת מהירות הנסיעה למהירות שזוהתה בתמרור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ומערכת לניטור עירנות הנהג המבוססת על מצלמה המותקנת בתא הנוסעים. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

מערך האוטופיילוט המורחב מוצע בעלות של כ- 36,000 ₪ וכולל תכונות כגון החלפת נתיב אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית המשולבת עם מערכת הניווט, וחניה אוטומטית בניצב ובמקביל. רכב ההדגמה שנמסר לידינו צויד במערך FSD המוצע בתוספת תשלום של 75,400 ₪, אשר כולל את מערך האוטופיילוט המורחב ומוסיף זיהוי רמזורים ותמרורי עצור, וציות להם. לצערנו בשל תקלה נקודתית ברכב ההדגמה לא הזדמן לנו להשתמש בפונקציות אלה. המערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה מרבה לנזוף בנהג, ואם אינה מרוצה מתיפקדו, פעולתה מושבתת עד לנסיעה הבאה.

תמורה למחיר טסלה מודל Y

טסלה מודל Y מוצע בישראל בשלוש גרסאות. גרסת הכניסה RWD מוצעת במחיר של החל מ- 224,199 ₪ ומצוידת במנוע בודד עם הספק מרבי של 300 כ"ס, במערכת הנעה אחורית, ובסוללה בקיבולת 60.0 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 455 ק"מ.

טסלה מודל Y לונג ריינג' אותו בחנו מוצע במחיר של החל מ- 270,619 ₪ ומצויד בשני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 514 כ"ס, במערכת הנעה כפולה, ובסוללה בקיבולת 82.0 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 533 ק"מ.

טסלה מודל Y פרפורמנס מוצע במחיר של החל מ- 279,903 ₪ ומצויד בשני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 534 כ"ס, במערכת הנעה כפולה, ובסוללה בקיבולת 82.0 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 514 ק"מ.

המפרט בכל הגרסאות כולל בין היתר ריפוד דמוי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זיכרונות למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, חימום לגלגל ההגה, מסך מרכזי בגודל 15.0 אינץ', אפליקציית מפתח דיגיטלי לטלפון החכם, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, מערכת מצלמות אבטחה DVR עם אפשרות לצפייה מרחוק באמצעות האפליקציה, שני משטחי טעינה אלחוטיים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, גג זכוכית פנורמי, קיפול חשמלי למראות הצד, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ', או 21 אינץ' בגרסת פרפורמנס.

ברשימת האופציות צבע חיצוני שאינו לבן בתוספת מחיר משתנה בהתאם לגוון הנבחר, חישוקים קלים משודרגים בעלות של 19,000 ₪, וו גרירה מקורי בעלות של כ- 7,500 ₪, ריפוד דמוי עור בצבע לבן בעלות של כ- 7,500 ₪, מערך אוטופיילוט מורחב בעלות של כ- 36,000 ₪, ומערך FSD בעלות של כ- 75,400 ₪.

לאחר נסיעת המבחן קל להבין כיצד הפך טסלה מודל Y לאמת מידה בסגמנט רכבי הפנאי החשמליים. מדובר ברכב מאובזר היטב, בעל תא נוסעים מרווח, ביצועים מצוינים, וטווח נסיעה נדיב המעיד על יעילות אנרגטית. לכך יש להוסיף את חווית הבעלות הייחודית הכוללת ממשק משתמש מתקדם, עדכונים תכופים המותקנים מרחוק, עמדות טעינה סופרצ'ארג'ר, שליטה מרחוק ברכב, טריקים נחמדים כגון משחקים המותקנים במסך המרכזי, וגם צלילי הנפיחות שהוא מסוגל להשמיע.

לחובתו של טסלה מודל Y איכות חומרים בתא הנוסעים שאינה מרשימה, מתלים נוקשים הפוגמים בנוחות הנסיעה, גג זכוכית ענק נטול כיסוי המכניס חום רב אל תא הנוסעים, ואופי תפעול העשוי להרתיע חלק מהמשתמשים.

הפחתת המחיר האחרונה והשקת גרסת הכניסה החדשה הביאו לכך שמחירו של טסלה מודל Y מיישר קו עם המתחרים והתמורה למחיר השתפרה באופן משמעותי. עבור רוכשים המעוניינים ברכב פנאי חשמלי חדש מדובר בעסקה אטרקטיבית שקשה מאוד להתעלם ממנה.

טסלה מודל Y לונג ריינג' אוטומט
מנוע שני מנועים חשמליים (קדמי ואחורי)
הספק מרבי משולב 514 כ"ס
מומנט מרבי משולב 58.6 קג"מ
תיבת הילוכים הילוך יחיד
מערכת הנעה כפולה
אורך כללי 4,751 מ"מ
רוחב כללי 1,921 מ"מ
גובה כללי 1,624 מ"מ
בסיס גלגלים 2,890 מ"מ
נפח תא מטען 854 ליטרים
משקל עצמי 2,054 ק"ג
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 4.8 שניות
מהירות מרבית 217   קמ"ש
טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) 533 ק"מ (עם חישוקי 19 אינץ')
טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) 450 ק"מ (עם חישוקי 20 אינץ')
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2022)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 270,619 ₪

טסלה מודל Y 2023 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

10 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 10

    טסלה הרכב הטובה, היפה והנחשק ביותר שיש בארץ

    • אבי28/06/23

    והיום גם במחיר זול יותר. לא סתם הרכב הכי נמכר בעולם.

  • 9

    טסלה y הנעה אחורית

    • מאיר בלו22/06/23

    האם כבר בוצע לדגם הנ"ל החדש נסיעת מבחן בארץ או בחול ? אפשר לפרסם את התוצאות ?

  • 8

    יש מה לשפר

    • אחד העם08/06/23

    לא ברור מדוע לא מוצע להוסיף 2 כסאות מאחור, ואני מוחה על החמדנות. הן שלא להוסיף אנדרואיד אוטו והן שלא לספק מערכות בטיחות אקטיביות, כמו בקרת שיוט אדפטיבית עם מרכוז נתיב מלאות בכל הדגמים

  • 7

    אחלה סקירה

    • אבי08/06/23

    כל מילה בול. לפי מה שאני מבין אין לרכב 513 כ"ס. יותר לכיוון ה 400כ"ס. אם לרכב היו 513כ"ס הוא היה הרבה יותר מהיר ל- 100 ובכלל. . איוניק 5 עושה אותו 0 ל- 100 עם רק 320 כ"ס. וה GV60 עם 486 כ"ס משאירה ללונג ריינג אבק. לגבי כל השאר פשוט אמרת את כל האמת. רכב בינוני+ שמחפר על כך בתאוצה ושימושיות.

  • 6

    לא טסלה

    • רק06/06/23

    רכב מכוער ברמות מטורפות

  • 5

    ביטוח

    • יבגני05/06/23

    אתם עושים צחוק לגבי מחיר הביטוח שפרסמתם??? רוב בעלי הרכב משלמים בין 5-6 אלף עבור מקיף + חובה

  • 4

    הדבר הכי חשוב הוא שמודל Y בטוח יוצר מכל רכב שאינו טסלה.

    • רונן יצחקי04/06/23

    איך הפך מודל Y לרכב הנמכר בעולם ברבעון האחרו? 1. הכי בטוח למניעת תאונת דרכים בזכות עזרים לנהג שמונעים או מקטינים את הסיכוי לתאונה 2. הרכב הבטוח בעולם בהגנה על הנוסעים והנהג במקרה של של תאונה 3. הרכב הכי יעיל אנרגטית ולכן צריך פחות הטענות. 4. ביצועים של מכונית ספורט. 5. מערך של 14 (נכון להיום) תחנות הטענה עם מהירים ומהירות הטענה המהירה ביותר. 6. היחידה שמקבלת OTA עדכוני תוכנה בזמן התחברות לוויפיי הביתי, שאינם זניחים. 7 שביעות הרצון הגבוהה ביותר בקרב צרכנים.. JD Power וקונסיומר ריפורט הם ארגונים מוטים. מספיק לראות את הסקרים של החברות מחקר סיניות בסין על מספר התקלות של רכבים בשנתם הראשונה...בסין לטסלה יש את רבע מהתקלות של BYD והיא נמצאה הכי אמינה. 8. מערכת תוכנה לניהול הטענות, מערכת בידור, פונקציות אפליקציות ברמה גבוהה בהרבה מכל המתחרים. 9. היחידה שמשווקת בארץ עם תא מטען קידמי.. (פראנק) 10. והכי כיף אין באמת טיפולים יזומים. למשל כשקונים MG הערכת החברה...האופטימית שיש עלות מוסכים בעלות 3200 שח לטיפולים יזומים עד 120 אלף ק"מ

  • 3

    תראו ביקורות מחו"ל למי שמתלבט

    • אני04/06/23

    הרכב נוח מאוד , בקטע הזה יש פה פער בין הכתבה למציאות ... אולי בגלל גלגלי ה 20" ? מבחינת בטיחות מדובר על הרכב הבטוח ביותר בעולם .. לא שווה לציין את זה? אני מאוד מפקפק בכתבות בארץ , אני תמיד חושד שהיבואנים מרפדים אותם כדי לבקר לטובה את הרכבים שלהם [יונדאי קיה טויוטה] , ידוע שטסלה לא .

  • 2

    מכוער

    • נחמיה02/06/23

    האוטו הכי מכוער שראיתי.

  • 1

    טסלה הרכב החשמלי הטוב עלי אדמה, מחיר חמדני.

    • אלי תל אביב01/06/23

    טסלה מודל Y , הרכב החשמלי המשתלם ביותר בארץ.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu