ב.מ.וו iX1 חשמלי במבחן דרכים

ב.מ.וו iX1 מהווה את הגרסה החשמלית של ב.מ.וו X1 ואת כרטיס הכניסה לעולם החשמלי של ב.מ.וו. יצאנו למבחן מקומי עם המתחרה החדש בסגמנט רכבי הפנאי החשמליים

תגיות: , , , , , , רכב חשמלי

ב.מ.וו מציגה תפיסה מעט שונה במעבר לרכבים חשמליים. בעוד מרבית מתחרותיה הישירות מעדיפות להציג דגמים חשמליים יעודיים, היצרנית הבווארית מעדיפה להציג גרסאות i מונעות חשמל לדגמיה המוכרים המשווקים גם עם מנועי בעירה פנימית. ב.מ.וו iX1 הינה הגרסה החשמלית הראשונה של ב.מ.וו X1 אשר הושק בדור חדש בשלהי שנת 2022. הגרסה החשמלית ללא שינויים ויזואליים מהותיים ומבוססת על פלטפורמת UKL המשמשת גם את ב.מ.וו סדרה 1 ודגמי מותג מיני. יחידת ההנעה כוללת צמד מנועים בהספק משולב של 313 כ"ס וסוללה בקיבולת 64.7 קוט"ש המספקת טווח מוצהר של 425 ק"מ. למבחן קיבלנו את גרסת M-Sport הבכירה שמחירה עומד על 384,000 ₪.

ב.מ.וו iX1
יתרונות תא נוסעים, איכות ונוחות נסיעה, ביצועים
חסרונות מושב אחורי לא מושלם עקב פלטפורמה מוסבת

ב.מ.וו iX1ב.מ.וו iX1

עיצוב ונוחות ב.מ.וו iX1

העיצוב החיצוני של ב.מ.וו iX1 זהה כאמור לדגמי הבנזין של ב.מ.וו x1. הדגם משווק בגרסת X-Line הכוללת איפור שטח קלאסי ליצירת השליית גובה באמצעות השחרת חצאיות וספי מרכב, חיפוי מושחר סביב בתי הגלגלים, חישוקים קלים בצביעה דו-גונית, וגימורי כרום חיצוניים. הגרסה הנבחנת M-Sport מציעה סגנון ספורטיבי עם פגושים קרביים וקשתות גלגלים בצבע הרכב המשלבים כונסי אוויר גדולים, גימורים מושחרים במקום כרום בוהק, וחישוקים קלים בצבע אפור כהה. עיצוב המרכב משדר את המסר המתבקש "אני קרוסאובר של BMW" ואינו מסגיר את היותו חשמלי, פרט למספר חיפויים בצבע תכלת מטלי ואיטום הגריל הקדמי המוגזם התורם למקדם גרר של cd0.26. המידות של ב.מ.וו iX1 ממוצעות ביחס לדגמים בסגמנט עם מנועי בנזין. אורכו הכולל 4,500 מ"מ, רוחבו 1,845 מ"מ, גובהו 1,616 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,962 מ"מ - קצר מהותית מדגמים מתחרים בעלי פלטפורמה חשמלית ייעודית כגון ג'נסיס GV60 או טסלה מודל Y.

ב.מ.וו iX1ב.מ.וו iX1

תא הנוסעים כולל את מערך המסכים העדכני של ב.מ.וו Curved Display הכולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.7 אינץ' הכוללת ממשק עם תמיכה בעברית והפעלה קולית באנגלית. גרסת X-Line מוצעת עם עיטורים פנימיים בגימור דמוי אלומיניום, ואילו גרסת M-Sport זוכה לעיטורי עץ. תפעול רוב הפונקציות מתבצע באמצעות צג המגע, תוך ויתור על חוגת השליטה שאפיינה את הגרסאות הקודמות של מערכת ה- iDrive. ברוח ימים אלו לא תמצאו פקדים פיזיים למערכת בקרת האקלים, אך הקונסולה המרכזית כוללת פקדים פיזיים למצלמת הרוורס, עוצמת השמע, העברת שירים, מצבי אווירה, ומערכות בטיחות.

ב.מ.וו iX1ב.מ.וו iX1

הממשק והגרפיקה מעולים אך לא מושלמים, ומפסידים נקודות עקב אייקונים קטנים ותפעול פחות אינטואיטיבי מהמצופה. לסיכום, מערך הצגים על ממשקם ראוי ומרשים אם כי אינו משתווה למתחרה הישיר מרצדס EQA. סביבת הנהג ותא הנוסעים משדרים פרימיום הודות לחומרי דיפון איכותיים, צבעים מעוררים ועיצוב מודרני בסגנון סולידי יחסית. איכות ההרכבה והגימור מרשימים ביחס לסגמנט.

ב.מ.וו iX1ב.מ.וו iX1

פתרונות האחסון פרקטיים למדי וכוללים בין היתר חלל אחסון נמוך מתחת לקונסולה המרכזית בעיצוב צף למחצה, תאי אחסון בדלתות, תא כפפות, תא צנום מתחת למשענת היד, וצמד מחזיקי כוסות. משטח הטעינה האלחוטית מקבל מקום של כבוד בתחתית הקונסולה המרכזית, עם מסגרת תאורת אווירה ותפס למכשיר הנייד המסייע לו להיטען אנכית כדי לחסוך במקום. תא המטען בנפח מכובד של 490 ליטרים שהם 50 ליטרים פחות מגרסת הבנזין. קיפול המושב האחורי יקנה חלל פרקטי שאינו מפולס. הגישה אל תא המטען נוחה מאוד ופתיחת הדלת החשמלית חושפת כיסוי עליון קשיח ויעיל לאטימת רעשים, ושקע 12 וולט. ברצפת תא המטען נמצאים כבל טעינה וערכת ניפוח.

ב.מ.וו iX1ב.מ.וו iX1

הכניסה והיציאה נעשות בטבעיות הודות לגובהו של המרכב ומפתח דלתות נדיב המלווה בתאורת כניסה לעת חשיכה. מושבי הספורט ברכב המבחן מצוינים ומציעים תמיכה נדיבה לצד כיוונון חשמלי, זיכרונות, ופונקציית עיסוי נחמדה. תנוחת הנהיגה טבעית וגבוהה כנדרש בסגמנט. שדה הראיה מעולה הודות לקו חלונות בגובה סביר, מראות תלויות, ודשבורד שאינו עמוק שלא לצורך.

ב.מ.וו iX1ב.מ.וו iX1

המרווח מאחור טוב לצמד נוסעים, אך ההתבססות על פלטפורמה מוסבת הכוללת סוללה גדולה ברצפת המרכב מאלצת רצפה מוגבהת הגובה את מחירה בסעיף המרווח לכפות הרגליים ומאלצת תנוחת ישיבה נמוכה לעומת גרסאות הבנזין. התקנת הסוללה מבטלת את האפשרות להזזת המושבים האחוריים לפנים ולאחור על גבי מסילה הזמינה בגרסאות הבנזין. פלטפורמות חשמליות ייעודיות מציעות איכות חיים משופרת במושב האחורי הודות לבסיס גלגלים ארוך יותר ותכנון יעיל של מארז הסוללה בצורה שלא פוגעת בתנוחת הישיבה. הנוסעים מאחור יהנו ממושבים איכותיים, פתחי מיזוג, צמד שקעי USB טייפ C, תאורה אישית, חלונות כהים, משענת יד מתקפלת עם מחזיקי כוסות, וגג פנורמי נפתח ומוצלל. נוסע שלישי ייצור דוחק בשל מרווח כתפיים לא נדיב.

ב.מ.וו iX1ב.מ.וו iX1

הסרח העודף מלפנים ארוך ביחס לפלטפורמות חשמליות ייעודיות שאינן מתוכננות לקלוט מנוע בעירה ותיבת הילוכים, אך למרות זאת אין ברכב תא מטען קדמי. כושר התמרון העירוני מצוין ומגובה בחיישנים היקפיים, מצלמת רוורס איכותית, ומערכת חניה אוטומטית עם אפשרות לשחזור 50 המטרים האחרונים ביציאה ברוורס מחניה - ללא ספק הברקה שראויה להעתקה.

ב.מ.וו iX1ב.מ.וו iX1

תחילת תנועה מצריכה לחיצה על מתג הדלקה מיותר, בנוסף לקודן הנדרש על ידי חברת הביטוח. הנסיעה בעיר שקטה וחלקה כבכל רכב חשמלי איכותי, אלא שכאן נקבל בנוסף נוחות נסיעה טובה מהממוצע אודות למתלים אדפטיביים בעלי כיול מוצלח. התוצאה טובה בהתחשב במשקל כולל החוצה את רף שני הטונות (חצי טון יותר מגרסת הבנזין) אשר מלווה בדרך כלל בכיול קשיח כדי לעמוד בעומס. כושר הריסון מצליח לסנן ולעדן טלטולי מרכב וחבטות. נוחות הנסיעה אינה נופלת מדגמים מקבילים בעלי פלטפורמה חשמלית ייעודית, ואף מתעלה על חלקם. ב.מ.וו iX1 זוכה לנקודות נוספות הודות למערכת הבלימה הרגרנטיבית המאפשרת נהיגה בדוושה אחת ומתופעלת באמצעות אופציית B בבורר ההילוכים, בה בחרתי לאורך כל נסיעתי. המערכת מספקת בלימה בעצימות מדויקת ומאפשרת עצירה מוחלטת ללא שקיעת חרטום. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה נשמרת לצד בידוד רעשים טוב ותחושת איכות מוצקה.

ביצועים ב.מ.וו iX1

ב.מ.וו iX1 כולל צמד מנועים חשמליים היוצרים הנעה כפולה עם הספק מרבי משולב של 313 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 50.4 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 5.6 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 180 קמ"ש. בפועל, כפי שכבר הורגלנו מרכבים חשמליים דו מנועיים, הביצועים חזקים מאוד עם תגובות מיידיות ועוצמתיות, אשר פוחתות במהירות תלת ספרתית. מצב בוסט מוסיף כוח למערכת ההנעה למשך 10 שניות, מופעל באמצעות לחיצת מנוף מאחורי ההגה המשנה גם את גרפיקת לוח המחוונים לצבעי M, ומריץ טיימר לספירת עשרת השניות הכוחניות. התוספת לכוח אכן מוחשית אך גם עימה לא מדובר ברכב ספורט או בגרסת ביצועים כפי שפגשנו בחלק מהדגמים בסגמנט.

ב.מ.וו iX1ב.מ.וו iX1

התנהגות הכביש מתגמלת בהחלט עד כמה שניתן ממרכב במשקל העולה של שני טונות עם מרווח גחון בגובה 170 מ"מ. מערך הסוללות המרוכז ברצפת המרכב, הנעה כפולה, וכיול נכון של היצרנית הבווארית, מקנים תוצאה מרשימה למדי עם זוויות גלגול מרוסנות, התנהגות ניטרלית, ותחושת ביטחון. לצד זאת, אין מדובר בהתנהגות ספורטיבית או מהנה למרות יכולת אבסולוטית מרשימה. גלגל ההגה הבשרני מבית M נוח לאחיזה ומציג היגוי מדויק אך חסר תקשורת. תחת לחץ ניכרת המסה הכבדה וניתן לחוש תת היגוי בעת דחיקה למגבלות, בטרם התערבות הבקרות. הבלמים מציגים יכולת הולמת עם לפיתה חזקה וגיבוי מצד מערכת הבלימה הרגנרטיבית המצוינת.

ב.מ.וו iX1ב.מ.וו iX1

טווח נסיעה ב.מ.וו iX1

ב.מ.וו iX1 מצויד בסוללת ליתיום-יון בקיבולת 66.4 קוט"ש (64.7 קוט"ש נטו) המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 425 ק"מ לפי הצהרת היצרן. טעינה מלאה של הסוללה בעמדת טעינה בהספק 2.3 קילוואט באמצעות כבל מוד 2 המסופק עם הרכב תארך 32.2 שעות. טעינה מלאה של הסוללה מעמדה ביתית מוד 3 בהספק 11 קילוואט תארך 6.5 שעות. מערכת הניהול של הרכב תומכת בטעינה מהירה DC בהספק של עד 130 קילוואט. בעמדה מסוג זה טעינה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תארך כ- 29 דקות.

ב.מ.וו iX1ב.מ.וו iX1

בפועל, נסיעת המבחן שכללה שיוט ממושך במהירות 120 קמ"ש עם מזגן פועל, וכמה קטעים דינמיים במצב בוסט, הניבה טווח ריאלי של 340 ק"מ. הנתון מצביע על צריכת אנרגיה ממוצעת של 5.2 ק"מ לקוט"ש. בטעינה בעמדה ביתית תלת פזית הצלחנו למלא את מחצית הסוללה תוך ארבע שעות. דרגת זיהום האוויר הינה 1 מתוך 15 כמו בכל רכב חשמלי.

אמינות ועלויות אחזקה ב.מ.וו iX1

לדגמי ב.מ.וו מוניטין אמינות בינוני, ועל פי סקרי אמינות עדכניים נראה כי מצבה אינו משתפר. בסקר האמינות של ארגון Consumer Reports שנערך בארצות הברית בשנת 2021 הגיעה ב.מ.וו למקום ה- 17 מתוך 28 יצרניות, ירידה של 4 מקומות ביחס לסקר הקודם. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, שנערך בארה"ב בשנת 2022 ותוצאותיו פורסמו לאחרונה, הגיעה ב.מ.וו למקום ה- 15 מתוך 32 יצרניות, ירידה של 5 מקומות ביחס לסקר הקודם. בסקר דומה שנערך בגרמניה בשנת 2019 הגיעה ב.מ.וו למקום ה- 17 מתוך 22 יצרניות. עם זאת, חשוב לזכור כי מכוניות חשמליות עושות שימוש ביחידות הנעה פשוטות ואמינות יותר עם פחות חלקים מכניים נעים, ועל כן צפויות להציג רמת אמינות טובה יותר. עלות אגרת הרישוי השנתית לרכב חשמלי עומדת היום על 537 ₪, והינה הזולה ביותר.

ב.מ.וו iX1ב.מ.וו iX1

ב.מ.וו iX1 משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה למשך 3 שנים ללא הגבלת ק"מ. לסוללה אחריות למשך 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. טיפולים יש לבצע על פי התרעה המתקבלת בלוח המחוונים, ובכל מקרה לפחות אחת לשנתיים. מחירי הטיפולים והחלפים לא נמסרו לידינו מהיבואנית דלק מוטורס. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 7,000 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,800 ₪.

בטיחות ב.מ.וו iX1

ב.מ.וו X1 נבחן בשנת 2022 על יד ארגון הבטיחות Euro NCAP וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 86% בהגנה על נוסעים בוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, ו- 92% על תפקוד מערכות הבטיחות.

ב.מ.וו iX1ב.מ.וו iX1

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים (לא הותקן ברכב המבחן עקב מחסור בשבבים), תיקון היגוי אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, התרעה מפני פגיעה מאחור, ניטור עייפות הנהג, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ומערכת חניה אוטומטית עם זיכרון מסלול הנסיעה ב- 50 המטרים האחרונים וחזרה אוטונומית בנסיעה לאחור. רמת האבזור הבטיחותי הינה 6 מתוך 8.

תמורה למחיר ב.מ.וו iX1

ב.מ.וו iX1 משווק בישראל בשתי רמות אבזור. גרסת הכניסהX-Line מוצעת במחיר 364,000 ₪ וכוללת בין היתר בקרת אקלים דו אזורית עם פתחי מיזוג אוויר לנוסעים במושב האחורי, תמיכה בממשק אפל קאר פליי (ללא אנדרואיד אוטו), מפתח חכם, ריפוד דמוי עור, כוונון חשמלי למושב הנהג עם זיכרונות, חימום למושבים הקדמיים, מערכת ניווט מקורית, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, חיישני אור וגשם, תאורת אווירה בתא הנוסעים, חיישני חניה היקפיים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, שמשות אחוריות כהות, גג זכוכית פנורמי חשמלי, תאורת לד היקפית, פנסים קדמיים עוקבי פניה, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.

רמת האבזור הבכירהM-Sport מוצעת במחיר 384,000 ₪ וכוללת בנוסף כוונון חשמלי לצמד המושבים הקדמיים עם זיכרונות, תמיכת גב תחתון חשמלית דינמית במושב הנהג, מערכת שמע עם 12 רמקולים מביתHarman Kardon , וחבילת עיצוב ספורטיבית.

ב.מ.וו iX1 מתחרה ישירות במרצדס EQA ובוולוו XC40 החשמלי שהינם קרוסאוברים קומפקטיים מוסבים בעלי טווח נסיעה דומה. בנוסף אליהם כוללת הקטגוריה דגמים חשמליים ייעודיים כגון ג'נסיס GV60, טסלה מודל Y ואאודי Q4 e-tron המציעים יתרונות ביעילות האנרגטית ובמרווח הפנימי. תמחורו של ב.מ.וו iX1 סביר ביחס למיתוג, ולבטח יתאים למעריצי המותג ולקהל המעדיף עיצוב קונבנציונלי מבלי לוותר על ביצועים חזקים, נוחות נסיעה טובה, וטכנולוגיה מתקדמת.

ב.מ.וו iX1 xDrive30 חשמלי
מנוע שני מנועים חשמלים
הספק מרבי 313 כ"ס
מומנט מרבי 50.4קג"מ
תיבת הילוכים הילוך יחיד
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,500 מ"מ
רוחב כללי 1,845 מ"מ
גובה כללי 1,616 מ"מ
בסיס גלגלים 2,692 מ"מ
נפח תא מטען 490 ליטרים
משקל עצמי 2,085   ק"ג
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.6 שניות
מהירות מרבית 180 קמ"ש
טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) 425 ק"מ
טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) 340 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (יצרן) 18.1 קוט"ש ל- 100 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (מבחן) 19.2 קוט"ש ל- 100 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2022)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר 384,000 ₪

ב.מ.וו iX1 2023 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    יש לכם טעות, בסיס הגלגלים באורך 2,962 מ"מ הוא ארוך מדגמים מתחרים בעלי פלטפורמה חשמלית ייעודית כגון ג'נסיס GV60 או טסלה מודל Y.

    • שי26/06/23

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu