רכב הפנאי הענקי לקסוס LX מציע יכולת שטח גבוהה לצד פאר ופינוקים המזוהים עם המותג. התמחור מציב אותו מול צמרת רכבי הפנאי היוקרתיים
רכב השטח לקסוס LX מגיע לראשונה לישראל לאחר ששלושת דורותיו הקודמים לא שווקו כאן. רכב הפנאי הגדול ביותר של היצרנית מהווה גרסה יוקרתית וממותגת של רכב השטח הקשוח טויוטה לנד קרוזר 300 (לא אחיו הקטן לנד קרוזר 100 המוכר במחוזותינו) ומבוסס על שלדת סולם עם סרן אחורי חי לטובת יכולת שטח אמיתית. לקסוס LX מתחרה בקטגוריה מצומצמת המונה רכבי שטח גדולים ויוקרתיים, ביניהם לנד רובר דיפנדר 110, מרצדס GLS, וב.מ.וו X7. הדגם מוצע בשתי גרסאות לבחירה - גרסת טקומי VIP עם 4 מושבים ותנאי פאר לצמד הנוסעים מאחור, וגרסת הדורי הנבחנת עם 7 מושבים שמחירה עומד על 949,900 ₪.
| לקסוס LX 600 | |
|---|---|
| יתרונות | יכולת שטח, נוחות, מרווח פנימי |
| חסרונות | כושר תמרון, מחיר, גמלוני בכביש |
לקסוס LX
עיצוב ונוחות לקסוס LX 600
העיצוב החיצוני ניחן בנוכחות אדירה הודות לממדי ענק, גריל קדמי מהגדולים בשוק, מכסה מנוע עם תפיחות שריריות, ומרכב בסגנון רבוע וקשוח. הפרופיל מסגיר את קשר הדם לאחיו מבית טויוטה וחישוקי הענק בקוטר 22 אינץ' נראים פרופורציונליים ביחס למידות. הזנב מציג יחידות תאורה גדולות המחוברות בפס לד, ועל דלת תא המטען כיתוב שם המותג במקום סמל המותג, בהתאם לטרנד התורן בעת הזו. התוצאה הסופית מעט גרוטסקית בחזית ומגושמת בשאר הזוויות, אם כי בעלת נוכחות ומסר ברור בדבר יכולת השטח.
לקסוס LX
תא הנוסעים מבוסס על הארכיטקטורה המוכרת מטויוטה לנדקרוזר 300, ובהתאם לכך מציג עיצוב שמרני ולא מתוחכם מדי. הטאץ' של לקסוס ניכר בחומרי דיפון איכותיים ובארסנל אבזור מפנק מעולמות היוקרה. מלפנים שלושה מסכים - מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 12.3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ' ומסך נוסף בגודל 7 אינץ' לתפעול מערכת בקרת האקלים ומידעים נוספים. בנוסף ישנה מערכת תצוגה עילית צבעונית המוקרנת בברור על השמשה הקדמית. ההתבססות על האח "העממי" מביאה עימה הנדסת אנוש פשוטה ויעילה שאינה מסתייגת מפקדים פיזיים לטובת תפעול קל וישיר. מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים מציגים ממשק טיפוסי למותג אשר מאותגר גרפית אך פרקטי למדי. התקינה האמריקאית כופה עלינו לא רק מראה שמאלית מקרבת, אלא גם תדרים אי זוגיים ברדיו ותצוגת טמפרטורות בפרנהייט ללא אפשרות הגדרה למעלות צלזיוס. האיכות של לקסוס מוסיפה גימור מוקפד ומחניף, אך לא ניתן להתעלם מכך שביחס למחיר הנושק למיליון שקלים, סביבת הנהג נראית פחות מודרנית ומפוארת מהמצופה.
לקסוס LX
הכניסה דורשת טיפוס אל הקבינה, ולשם כך התקינה לקסוס מדרגות צד וידיות אחיזה מוצקות במשקוף כל דלת. צמד הכורסאות הקדמיות רחבות, נוחות וכוללות חשמול מלא, אוורור מבורך, וחימום. ראוי היה לספק גם מערכת עיסוי איכותית במחיר זה. שורת המושבים השנייה מציעה מרווח עצום לשלושת הנוסעים שייהנו כמעט מכל אבזור נוחות מוכר, לרבות צמד צגי מגע אישיים ומקוריים בגודל 11.4 אינץ' לשליטה וצפייה במערכות הבידור, בקרת אקלים נפרדת, פתחי מיזוג גם בתקרה, ווילונות הצללה.
קיפול ידני והזחת מושבי השורה השנייה מאפשר כניסה אל השורה השלישית הדורשת טיפוס אך נוחה ביחס לדגמי פנאי בעלי שלושה שורות מושבים. צמד המושבים מאחור מתאים בעיקר לילדים ונוער אך בניגוד לז'אנר הנוהג לקפח את נוסעי השורה השלישית, כאן יזכו הנוסעים לפתחי מיזוג אישיים, שקעי טעינה, ותאורה. על רקע העושר המחניף, בולט העדרו של גג פנורמי מלא אשר היה מסייע בהארת התא לטובת הנוסעים מאחור. במקומו ישנו חלון גג פשוט.
לקסוס LX
גרסת טקומי VIP מציעה סידור מושבים שונה הכולל ארבעה מושבים בלבד, כאשר צמד השורות מאחור מפנה את מקומו לטובת צמד כורסאות מחלקה ראשונה עם הדום נשלף, עיסוי, מערך שליטה באמצעות צג מגע, ומיני בר אישי מרכזי. בשתי הגרסאות תקבלו מערכת שמע מבית מארק לוינסון עם לא פחות מ- 25 רמקולים ופיזור צליל מוקפד ומרשים.
פתרונות האחסון כוללים בין היתר תא עצום מתחת למשענת היד המרכזית עם אופציית קירור אשר הופכת אותו למיני בר של ממש לאחסון וקירור של צמד בקבוקי ליטר וחצי. בנוסף נמצא תא כפפות מדופן, תאי אחסון בדלתות, תא למשקפיים בתקרה, ומחזיקי כוסות בכל שורות המושבים. שימוש בשורת המושבים השלישית מותיר תא מטען קטן בנפח 174 ליטרים. לאחר קיפול חשמלי של השורה השלישית אל תוך הרצפה מתקבל משטח טעינה אחיד ונפח שימושי של 982 ליטרים. קיפול צמד שורות המושבים האחוריות מסדר נפח עצום של 1,871 ליטרים במשטח דו מפלסי. תא המטען כולל שקע 12V, תאורה, ווים וטבעות עיגון. מתחת לרצפת המרכב נמצא גלגל חלופי בגודל מלא.
לקסוס LX
תנוחת הנהיגה גבוהה במיוחד אף ביחס לדגמי פנאי גדולים, ומקנה תחושת שליטה על הכביש המהיר. הבעיה מתחילה כצפוי בכניסה לעיר הצפופה או בחניונים טיפוסיים, שם היפני הענק שנועד לשעוט במדבריות דובאי הפתוחות, מצפצף ומתריע בהיסטריה יתרה בשל כל קרבה למכשול. להקלת התמרונים מתגייס מערך מצלמות היקפיות אשר יודע לשקף גם "גחון שקוף" המציג את הנעשה מתחת לרכב, ומראה אחורית הכוללת אופציית הזרמת וידאו ממצלמת הרוורס.
נוחות הנסיעה גבוהה אם כי אינה מצטיינת. מערך המתלים האדפטיביים מציע כיול רך מאוד כברירת מחדל, אשר יחד עם משקל גבוה ומהלך מתלה ארוך יוצרים תנודתיות רכה ופחות מרוסנת מכפי שניתן היה לצפות. בנהיגת שטח איטית המתכון עובד כראוי, אך נסיעה עירונית על אספלט מצולק, פסי האטה ושאר יצירות מופת מבית האספלט הישראלי הטיפוסי, מייצרים יותר טלטולים מכפי שהיינו רוצים. על הכביש המהיר העסק מרגיש דומה, עם רגישות מסוימת לאספלט גלי אשר יוצר נדנוד שאינו מסתיים תמיד בסגירה בודדת של מהלך המתלה. היציבות הכיוונית טובה והמרכב הענק אינו מגלה רגישות לרוחות צד. בידוד הרעשים מוקפד כך שבסך הכל נעים ונוח לשייט עם ספינת המדבר היפנית בכביש המהיר.
ביצועי כביש לקסוס LX 600
יחידת ההנעה כוללת מנוע בנזין טווין טורבו V6 בנפח 3.5 ליטרים עם הספק מרבי של 409 כ"ס ומומנט מרבי של 66.3 קג"מ, תיבת 10 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה. התאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 6.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 210 קמ"ש. המנוע אשר ניחן בפעולה חלקה המלווה בצליל V6 בשרני, מצליח להניע בזריזות מרשימה את המרכב הכבד. פעולת תיבת ההילוכים חלקה ותואמת את אופיו של המנוע, אך בדומה לתיבות עשרה הילוכים דומות, ניכר כי ריבוי יחסי ההעברה אינו מטיב תמיד עם יחידת ההנעה שעסוקה מדי במעבר בין הילוכים שלא כצורך. מנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה נעימים לשימוש אך מיותרים למדי ברכב שכזה.
לקסוס LX
התנהגות הכביש גמלונית כצפוי. שלדת סולם, מרכב גבוה ומתלים רכים יוצרים זוויות גלגול מוחשיות בכל פניה. הקשחת מתלי האוויר משפרת במעט את המצב אך כביש מפותל או רצף פניות יאלצו בכל מקרה לעבור למוד נהיגה מנהלתית נינוחה בו מציג המרכב התנהגות בטוחה וניטרלית. הבלמים הולמים את המשקל ומציגים כושר תאוטה ראוי לצד פעולה לינארית של הדוושה.
ביצועי שטח לקסוס LX 600
יכולת השטח מרשימה ומאפשרת עבירות גבוהה לצד נוחות נסיעה מצטיינת בתנאים אלו. נתוני הפתיחה כוללים מפרט אידיאלי ונדיר לנהיגת שטח - שלדת סולם אלסטית ומערך מתלים אדפטיביים מתכווננים עם עצמות עצה מלפנים וסרן חי מאחור. עוד ניתן למצוא מערכת בקרת זחילה, מערכת סיוע לתמרון בשטח טכני הבולמת את הגלגל האחורי-פנימי לפניה ומקטינה בכך את רדיוס הסיבוב, ובורר מצבי נהיגת שטח המתאים את המערכות השונות לתוואי של כורכר, חול, בוץ, שלג עמוק או סלעים. להשלמת היכולת הותקנה מערכת הנעה כפולה בעלת תמסורת קשיחה עם נעילת דיפרנציאל מרכזי ותיבת הפחתה ביחס של 2.62:1.
לקסוס LX
בשטח המיוער בסביבת יער בן שמן, הפגין לקסוס LX 600 יכולת שטח גבוהה מאוד. נעילת הדיפרנציאל והילוך הכוח אפשרו טיפוס תלול בביטחון רב, וצליחת מכשולים נטולת הצלבת סרנים הודות למהלך מתלים ארוך במיוחד ושלדת סולם בעלת אלסטיות מוחשית ונראית לעין. מערכת להגבהת המרכב מאפשרת צליחת מכשולים ותעלות ללא מאמץ, תוך שמירה על הנוחות העילאית גם בשטח מטלטל וקופצני. זווית גישה של 21 מעלות וזווית נטישה של 21.7 מעלות מקטינות את החשש מפני פגיעות בפגושים. בסיס הגלגלים הסביר ביחס לאורכו של המרכב מונע זווית בטן בעייתית אשר הייתה מגבילה את יכולת העבירות של הרכב בשטח טכני.
צריכת דלק לקסוס LX 600
עם משקל עצמי של 2,660 ק"ג, מנוע בנזין עתיר נפח, הנעה כפולה, ומרכב בעל ייעוד שטח מובהק, לא ציפינו לצריכת דלק חסכונית. במהלך המבחן נרשמה צריכת דלק משולבת של 7 ק"מ לליטר בנהיגה מנהלתית ונינוחה עם כמה קטעי שטח, מזגן בעצימות גבוהה, ומערכת Start&Stop פעילה. נתון היצרן עומד על 8 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 80 ליטרים יתקבל טווח נסיעה של 560 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה לקסוס LX 600
דגמי לקסוס מתברגים כדרך קבע בראש טבלאות סקרי שביעות רצון הלקוחות, ונהנים מתדמית מצוינת בתחום האמינות וחווית הבעלות. גם בישראל נהנה המותג מתדמית אמינות מצוינת. בסקר האמינות האחרון שערך ארגון J.D Power בארצות הברית בשנת 2022 המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, חזרה לקסוס למקום הראשון לאחר שטיפסה 5 מקומות ביחס לסקר הקודם. בסקר אמינות שערך ארגון Consumer Reports בשנת 2022 בארצות הברית הגיעה לקסוס למקום השני מתוך 26 יצרניות, ירידה של מקום אחד ביחס לסקר הקודם.
לקסוס LX
לקסוס LX משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. היבואנית מציעה בתשלום הרחבת אחריות ל- 10 שנים או עד 160,000 ק"מ, המעניקה לבעלים ראש שקט למשך שנים ארוכות. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 30 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון בשלוש השנים האחרונות עומדת על 24,000 ₪. עלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪. כל גרסאות הדגם ניצבות בקבוצת רישוי 7 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,787 ₪.
בטיחות לקסוס LX 600
לקסוס LX לא נבחן במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית המזהה כלי רכב והולכי רגל ביום ובלילה ורוכבי אופניים ביום, בלימה אוטונומית בצמתים, סיוע בהיגוי חירום העוזר לנהג להימנע ממכשולים בנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית המפחיתה את המהירות בעקומות בהתאם לרדיוס עיקול הכביש, וניטור שטחים מתים ותנועה חוצה מאחור כולל פונקציית בלימה. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר לקסוס LX 600
לקסוס LX 600 משווק בשתי גרסאות. גרסת הדורי הנבחנת מוצעת במחיר 949,900 ₪ וכוללת בין היתר 7 מושבים, ריפודי עור נאפה, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, אוורור במושבים האחוריים, מערכת בידור לנוסעים בשורה השנייה, תצוגה עילית, מראה מרכזית דיגיטלית, בקרת אקלים עם 4 אזורים, דלת תא מטען חשמלית, חלון גג חשמלי, מצלמות היקפיות 360 מעלות כולל פונקציית חיזוי לשטח, תאורת לד מלאה, מתלים אדפטיביים, סייען חשמלי לסגירת הדלתות, וחישוקי 22 אינץ'.
גרסת טקומי VIP מוצעת במחיר 1,049,900 ₪ וכוללת בנוסף שינוי בתצורת המושבים משבעה לארבעה מושבים, מושבים אחוריים עם עיסוי והדום חשמלי, וקונסולה מרכזית אחורית עם מסך שליטה ומטען אלחוטי לנייד.
לקסוס LX 600 הינו רכב נישה ייחודי אשר מתחרה בארץ על ליבו של קהל יעד מצומצם בעל ממון המחפש רכב 7 מושבים מפנק עם יכולת שטח גבוהה. ביחס ללנד רובר דיפנדר 110 מציע לקסוס LX 600 מרווח עדיף, תא נוסעים מפואר ואמינות משופרת. ביחס למתחרים גרמנים כגון ב.מ.וו X7 ומרצדס GLS מציע לקסוס LX יכולת שטח ועמידות עדיפות על פני איכות נסיעה ופאר. על כן לקסוס LX 600 נועד לשרת את בעליו אשר ינצלו וימצו את יכולת השטח המעולה וייזכו ליהנות בנוסף מעמידותו ומחוסנו.
| לקסוס LX 600 3.5 ליטרים טורבו בנזין 4X4 אוטומטי 7 מושבים | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 6 צילינדרים 3,445 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 409/5,200 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 66.2/2,000-3,600 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 10 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 5,100 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,990 מ"מ |
| גובה כללי | 1,895 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,850 מ"מ |
| מיכל דלק | 80 ליטרים |
| נפח תא מטען | 174/982/1,871 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,660 ק"ג |
| מהירות מרבית | 210 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 6.9 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 8 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 7 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | לא נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 949,900 ₪ |

תפריט נגישות








מחיר
מה המחיר