סרס 5 חשמלי במבחן דרכים

סרס 5 הינו קרוסאובר סיני חשמלי משפחתי המצליח להתבלט עם תמורה גבוהה למחיר, בעיקר עבור חובבי האבזור והביצועים

תגיות: , , , , , רכב חשמלי

המותג הסיני הצעיר סרס (SERES) נוסד בשנת 2016 ומוכר במחוזותינו מאז השקתו של סרס 3 שלא זכה כאן לפופולריות גבוהה. חתן השמחה - סרס 5, הינו דגם שונה בתכלית אשר הושק בשנת 2019 ומגיע אלינו עתה אל קטגורית SUV-D שוצפת מתחרים המונה את MG מארוול R, סקייוול ET5 , יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק, פולקסווגן iD.4, וטסלה מודל Y. הדגם מוצע בגרסת הנעה אחורית עם הספק של 295 כ"ס וטווח נסיעה של 500 ק"מ שמחירה 219,900 ₪, ובגרסת הנעה כפולה שהתייצבה למבחן עם הספק משולב של 576 כ"ס, טווח נסיעה של 483 ק"מ ותג מחיר של 239,900 ₪.

סרס 5 AWD
יתרונות מחיר, אבזור, ביצועים, צימוד לסמארטפון
חסרונות גודל תא מטען, טווח נסיעה, מרווח מאחור

סרס 5סרס 5

עיצוב ונוחות סרס 5

סרס 5 מוצע בסין גם בגרסת PHEV בעלת מנוע בנזין קדמי ולכן עיצובו ניחן בפרופורציות המקובלות ברכבי בנזין עם תא מנוע סטנדרטי וארוך, שבגרסתו החשמלית כולל שבכה אטומה עם פס תאורת לד רוחבי. הפרופיל מתאפיין בסגנון אתלטי דמוי קופה לצד חישוקים אטומים למחצה, ידיות נשלפות, ודקורציות פתחי אוורור. מאחור בולט פס לד המחבר בין גופי התאורה, ופתחי אוורור דקורטיביים נוספים. התוצאה הסופית דינמית ומרשימה בהחלט. המידות מקובלות ביחס לסגמנט. אורכו של סרס 5 עומד על 4,710 מ"מ, רוחבו 1,930 מ"מ, גובהו 1,620 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,875 מ"מ.

סרס 5סרס 5

תא הנוסעים מציג ארכיטקטורה נקיה עם סידור נוח הכולל קונסולה מרכזית צפה שבמרכזה צג מגע אופקי בגודל 15.6 אינץ' המציג ממשק שליטה גרפי ונוח למדי, אם כי ריבוי "שכבות" מצריך חיטוט בתפריטים. באופן נדיר ברכב סיני, כולל הממשק צימוד לסמארטפון המשפר את חווית השימוש. אהבתי מאוד את מערך מצלמות ה- 360 מעלות וקיצורי הדרך לבקרת האקלים ולצימוד לסמארטפון, אך גישה אל תפריט מצבי הנהיגה דרך המסך אינה אינטואיטיבית ודורשת התעסקות תוך כדי נהיגה. לוח המחוונים הדיגיטלי מחולק לשלושה חלקים וירטואליים, כאשר מרכזו וצידו השמאלי מאפשרים בחירה בין מספר תפריטים רנדומליים ופחות רלוונטיים לרוב, כגון מד כוחות G, ובכל מקרה ניתן להציג בכל העת את אחוז טעינת הסוללה, טווח הנסיעה, מהירות ברכב ונתוני דרך חיוניים.

סרס 5סרס 5

הדשבורד מעוצב בקווי רוחב נקיים. פתחי המיזוג המרכזיים ממוקמים נמוך, מתחת לצג מערכת המולטימדיה, וכיוונונם נעשה דרכה בדומה לסידור המוכר מטסלה. השראה דומה אומצה גם לסידור צמד המטענים האלחוטיים וסוככי השמש עם כיסוי מגנטי למראות ותאורת לד רכה. בורר מצבי הנהיגה משמר תצורה סטנדרטית אשר פחות תואמת לרכב חשמלי מאשר מנוף מאחורי גלגל ההגה. איכות החומרים מעולה וניכר שימוש בחומרי דיפון רכים גם במקומות הנמוכים. תא הנוסעים מגיע בשלושה צבעים לבחירה: שחור, בורדו וקאמל. תא הנוסעים השחור של רכב המבחן נראה קודר ומשמים ביחס לצבע הקאמל עליו נהגנו בעת השקתו של דגם, אשר מביא עימו תחושת עושר ויוקרה עדיפה ללא תוספת מחיר.

סרס 5סרס 5

הכניסה והיציאה נוחות בדומה לרוב הדגמים בסגמנט הודות לגבהי מרכב אידיאלים (מרווח גחון וקו גג), ואופציית הזחה של מושב הנהג לאחור. תנוחת הנהיגה היא קרוסאוברית טיפוסית עם שדה ראיה מפתיע לטובה. מראות תלויות וחלון משולש קדמי מאפשרים ראות טובה לפנים והצידה, ובאופן חריג לטובה, אף הראות לאחור מצוינת. נוסף על אלו, מערך מצלמות 360 מעלות משובח מקל מאוד על תמרוני החניה.

המושבים מחופים בעור נאפה איכותי ונעים למגע. המושבים הקדמיים נוחים וכוללים כיוונון חשמלי עם זיכרונות, חימום, אוורור, ועיסוי, כולם אפקטיביים ומפנקים. מרווח הפנים טוב אך ביחס לסגמנט המונה מתחרים בעלי פלטפורמה חשמלית טהורה ובסיס גלגלים באורך שלושה מטרים, לסרס 5 מרווח ברכיים קטן יותר מאחור והגג המשתפל אינו תורם למרווח הראש ולשטח חלונות הצד מאחור. עם זאת, המרווח מספק בהחלט, גם אם הישיבה נמוכה בדומה לרכבים חשמליים רבים. נוסעי המושב האחורי ייהנו מפתחי מיזוג, שקעי טעינה, משענת יד עם מחזיקי כוסות ותא לטלפונים, ידיות אחיזה עם תאורה, כיסי רשת בגב המושבים, וגג פנורמי המעניק תחושה אוורירית אך חסר הצללה מובנית. פתרון ההצללה להרכבה ידנית המסופק עם רכישת הרכב, לא סופק ברכב המבחן.

סרס 5סרס 5

תאי אחסון נמצאים בשפע וכוללים תא מתחת לקונסולה המרכזית, תא מתחת למשענת היד שבין המושבים, תא כפפות מדופן וממוזג, ותאי אחסון רחבים בדלתות. כפי שהורגלנו ברכבים סיניים רבים, תא המטען מסתפק בנפח של 367 ליטרים, אליו נוספים 67 ליטרים מקדימה, המדופנים בשטיח לבד קשיח. פתיחת דלת תא המטען החשמלית חושפת מפתח רחב וגבוה במעט, אך כולל תאורה, ווי תליה ושקע 12 וולט. קיפול המושב האחורי יביא למשטח הטענה יעיל להובלה.

קרבה לרכב עם המפתח תביא לפתיחתו לרבות שליפת ידיות הפתיחה. הדלקת הרכב מתבצעת כמתבקש מרכב חשמלי עם מעבר להילוך D, ללא צורך בפקד הדלקה/כיבוי וללא קודן. תחילת תנועה בעיר מפיגה חששות מפני צלילי התראה השכיחים במהירות נמוכה ברכבים סיניים רבים. לצד הנינוחות התפעולית, נוחות הנסיעה בעיר אינה מבריקה. על רקע פעולה סגורה ומוגבלת של המתלה האחורי, על אף תצורתו הרב חיבורית, מתקשה הרכב להתמודד עם שברים ובורות באספלט. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, אך גלי אספלט מאתגרים יצליחו להוציא את המרכב הכבד משלוותו. בידוד הרעשים לעומת זאת ראוי בהחלט, ובעזרת חומרי בידוד טובים וזיגוג כפול, רעשי רוח ודרך מופיעים רק במהירות תלת ספרתית.

סרס 5סרס 5

הבלימה הרגרנטיבית, שכל כך חשובה לנו ברכבים חשמליים, מציעה כאן עצימות חלושה, וזמינה רק במצב אקונומי המרסן את פוטנציאל הביצועים. הבלימה הרגרנטיבית כמעט ואינה קיימת במצבי הנהיגה האחרים, למרות שהייתה יכולה לסייע רבות בנהיגה עירונית ובהפחתת השימוש בבלמים.

ביצועים סרס 5

סרס 5 מוצע בישראל בשתי תצורות. גרסת ההנעה האחורית RWD כוללת מנוע אחורי בודד עם הספק מרבי של 295 כ"ס ומומנט מרבי של 42.8 קג"מ, המספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.8 שניות. גרסת ההנעה הכפולה AWD הנבחנת כוללת צמד מנועים עם הספק מרבי משולב של 576 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 95.8 קג"מ, המספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.2 שניות. כפי שרומזים הנתונים על הנייר ובדומה לחשמליות דו מנועיות רבות, הביצועים הם מהסוג שהיה שמור למכוניות ספורט נחשקות ויקרות טרם עידן החשמל. מצב ספורט או RACE, מאפשרים יציאה עוצמתית מהמקום, מהסוג המסחרר עקב אי ספיקת חמצן למוח בשל כוח G עצום. תאוצות הביניים עצומות גם הן, במיוחד ממהירות דו ספרתית, ומעל ומעבר לכל צורך דימיוני של נהג קרוסאובר משפחתי.

סרס 5סרס 5

היכולת הדינמית נאותה, עד כמה שניתן לצפות מרכב במשקל 2,360 ק"ג עם מרווח גחון בגובה 180 מ"מ. זוויות הגלגול מצליחות להישאר מדודות גם בפניות מהירות, אך כיול א-סימטרי של המתלים, המתאפיין במתלה אחורי בעל פעולה סגורה ביחס למתלה קדמי בעל כיול רך יותר, אינו יוצר התנהגות גמלונית, אך גם לא חדה ומאוזנת. כמו כן, סרס לא חסכה עם צמיגים סיניים נחותים, וציידה את הדגם בצמיגי פירלי P זירו בעלי אחיזה גבוהה אשר תרמו לאחיזת כביש בטוחה, תוך אפשרות יציאה חזקה מפניות בחסות ההנעה הכפולה. הדבר מוערך, אך גם נדרש ומתבקש ברכב כה כבד ועוצמתי.

סרס 5סרס 5

הבלמים העוצמתיים מתמודדים עם העומסים הרבים בצורה טובה, אך הייתי מייחל לבלימה רגרנטיבית חזקה המאפשרת נהיגה בדוושה אחת, כזו שתייתר את מרב השימוש בבלמים, תחסוך בשחיקת רפידות ותתרום לטעינת הסוללה. מצב אקונומי אכן כולל בלימה רגרנטיבית, אך עוצמתה חלושה כאמור, ומחוץ לעיר הפיתוי לנהיגה במצבים דינמיים גובר על הנוחות שבבלימה הרגרנטיבית המוצעת רק במצב זה.

טווח נסיעה סרס 5

סרס 5 מצויד בסוללת LFP בקיבולת 80 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 483 ק"מ בגרסה כפולת ההנעה הנבחנת. הסוללה תומכת בטעינה ביתית בהספק 11 קילוואט המאפשרת טעינה מלאה תוך 8 שעות, ובטעינה מהירה DC בהספק 100 קילוואט המאפשרת טעינה מ- 20% עד 80% מקיבולת הסוללה תוך כ- 40 דקות. בנסיעת המבחן אשר כללה תאוצות רבות ועומס חריג במצב ספורט, נרשם טווח נסיעה של 240 ק"מ בלבד. בקטעי שיוט ונהיגה שגרתית, נרשמה צריכת חשמל של 4.2 ק"מ לקוט"ש המצביעה על טווח ריאלי של 330 ק"מ. מכסה הטעינה נפתח דרך הצג ונסגר רק ידנית. טעינה בעמדה תלת פאזית ביתית בהספק 11 קוט"ש, מילאה את מחצית הסוללה בארבע שעות. דרגת זיהום האוויר הינה 1 מתוך 15, כמו בכל רכב חשמלי.

אמינות ועלויות אחזקה סרס 5

סרס הינו מותג רכב צעיר אשר טרם גיבש מוניטין אמינות כזה או אחר בשוק המקומי או האירופאי. בדומה לכלל הרכבים החשמליים, ניתן לצפות לאמינות טובה הודות לפשטות המכנית שאינה מצריכה מנוע, תיבת הילוכים ומכלולים שחיקים רבים. חיסכון נוסף ניכר גם באגרת הרישוי השנתית שמחירה עומד כיום על סך 558 ₪, והינה הזולה ביותר.

סרס 5סרס 5

סרס 5 משווק עם אחריות מלאה למשך 4 שנים או עד 150,000 ק"מ + אחריות למנוע ולסוללה למשך 8 שנים או עד 150,000 ק"מ, כך שהבעלים הראשונים יכולים לנהוג בראש שקט. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 9,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.

בטיחות סרס 5

סרס 5 טרם נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP היות ואינו משווק באירופה. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען זחילה בעומסי תנועה, ניטור שטחים מתים, ניטור תנועה צולבת מאחור, מניעת סטייה מנתיב הנסיעה, והתרעה מפני עייפות נהג, התרעה מפני פתיחת דלת בעת רכב חולף, ואורות גבוהים אוטומטיים. מערכות הבטיחות המתקדמות פעלו בצורה טובה ובוגרת במהלך המבחן ללא התראות שווא. רמת האבזור הבטיחותי על פי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 6 מתוך 8.

תמורה למחיר סרס 5

סרס 5 משווק בישראל בגרסת הנעה אחורית (RWD) בהספק 295 כ"ס במחיר 219,900 ₪, ובגרסת הנעה כפולה (AWD) הנבחנת בהספק 576 כ"ס במחיר 239,900 ₪. שתי הגרסאות מוצעות עם סוללה בקיבולת 80 קוט"ש וברמת אבזור זהה הכוללת בין היתר כניסה והתנעה אוטומטית ללא לחצן התנעה, כיבוי מערכות הרכב ונעילתו בעת התרחקות מהרכב, מסך מגע מרכזי בגודל 15.6 אינץ' השולט בכל מערכות הרכב וכולל אפשרות לשיקוף הסמארטפון (אנדרואיד ואפל), לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' הכולל תצוגת רכבים בנתיבים סמוכים, וצמד משטחי טעינה אלחוטיים. המושבים הקדמיים כוללים כיוונון חשמלי עם זיכרונות לנהג, חימום, אוורור ו- 5 תוכניות עיסוי. עוד ברשימת האבזור תאורת אווירה עם 64 צבעים לבחירה, מערכת שמע עם 11 רמקולים, תצוגת עילית HUD,מצלמת דרך DVR מובנית, ומערכת מצלמות 360 מעלות.

סרס 5 מציע חבילה משתלמת במיוחד של ביצועים ואבזור עשיר, לצד ביצוע מרשים עם תא נוסעים ראוי, איכות נסיעה טובה ומערך מולטימדיה נאות. הרכב אינו חף מליקויים, כאשר המהותיים שבהם הינם מרווח סביר בלבד מאחור ביחס לסגמנט, תא מטען קטן יחסית, בלימה רגרנטיבית חלושה והנדסת אנוש שאינה בשלה לגמרי.

בתמחורו הנוכחי מצליח סרס 5 להתבלט באבזור עשיר ובביצועים מרגשים, במיוחד ביחס לגרסאות הכניסה של דגמים אירופאים ומול שלל מתחרים מסין בקטגורית מחיר זו.

סרס 5 AWD חשמלי
מנוע שני מנועים חשמליים
הספק מרבי 576 כ"ס
מומנט מרבי 95.8 קג"מ
תיבת הילוכים הילוך יחיד
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,710 מ"מ
רוחב כללי 1,930 מ"מ
גובה כללי 1,620 מ"מ
בסיס גלגלים 2,875 מ"מ
נפח תא מטען 367+ 67 ליטרים
משקל עצמי 2,360 ק"ג
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 4.2 שניות
מהירות מרבית 200 קמ"ש
טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) 483 ק"מ
טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) 330 ק"מ
קיבולת סוללה 80 קוט"ש
צריכת חשמל משולבת (יצרן) 16.7 קוט"ש ל-100 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (מבחן) 29.1 קוט"ש ל- 100 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר 239,900 ₪

סרס 5 2024 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

10 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 10

    כתב מקצוען ויסודי

    • אני24/08/24

    אחת הכתבות והסקירות הברורות והמקיפות שנרשמו על הרכב, כל הכבוד אלדר, מקצועי לחלוטין, אהבתי

  • 9

    סין אוייבת ישראל וחלק מציר הרשע

    • אלן דלונג23/08/24

    סין תחרים את ישראל כמו תורקיה וארדוגן. לא לקנות סין אם לא חייבים. להבדיל, גרמניה ידידת אמת לישראל. קנו אופל זול. מגרמניה

  • 8

    איפו באיזור חיפה יש אולם תצוגה של הסרס

    • אריה פלקוביץ20/08/24

  • 7

    מעל 200 אלף התחרות קשה

    • סתם אחד28/07/24

    מעל 200 אלף שח יש כבר הרבה אופציות חשמליות. יהיה קשה.

  • 6

    מי שקונה סיני

    • מיכאל28/07/24

    שלא ילין אחר כך שאין חלקי חילוף

  • 5

    רכב יפייפה

    • מוטי27/07/24

    חבל שהחברות לא באות לקראת הלקוח בטרייד . על סונטה חדשה 2021 הם מוכנים לתת 130000 ,

  • 4

    חוות דעת לכתבה

    • דני27/07/24

    קצת מיושׂן חסר לי טכנולוגיה. חנייה אוטומטית צילום 24/7 בעת גרימת נזק או כוונה כזו. מרווח לרגליים לאחור הרכב נמוך ביחד לוולוו xc 40 לדוגמא. גובה כללי נמוך ביחד לsuv

  • 3

    רכב סיני

    • Jack25/07/24

    מתי יהיה טפשר לשדרג אותם למוניות

  • 2

    אחד הרכבים היפים בישראל

    • אבי12/02/24

  • 1

    סרס,5

    • אחלה אוטו חזק מאוד מפנק מאוד בכלום כסף04/01/24

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן דרכים...

אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...

אלדר מנורי3 דצמבר 2025

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu