אורה 07 מביאה אל סגמנט מכוניות המנהלים החשמליות, עיצוב מקורי לצד יתרונות וחסרונות המוכרים מתעשיית הרכב הסינית
מותג אורה מבית גרייט וול הסינית אשר נוסד בשנת 2018 והחל את פעילותו בישראל בשנת 2023 עם הדגם אורה 03 (פאנקי קאט לשעבר), משיק כאן השנה את אורה 07 אשר הושקה לראשונה בסין בשנת 2021. אורה 07 מתחרה בסגמנט מכוניות המנהלים המונה דגמים כגון BYD סיל, אקספנג P7, טסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 6. אורה 07 מוצעת עם מנוע חשמלי קדמי בהספק 204 כ"ס במחיר התחלתי של 199,900 ₪ לגרסת הכניסה פיור עם טווח נסיעה רשמי של 440 ק"מ, ו- 244,900 ₪ לגרסת פרו+ הנבחנת עם טווח נסיעה רשמי של 570 ק"מ.
| אורה 07 פרו+ | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, בלימה רגנרטיבית, טווח נסיעה, אבזור בגרסת פרו+ |
| חסרונות | יחידת הנעה, תא מטען, כיול מתלים |
אורה 07
עיצוב ונוחות אורה 07
אורה 07 מציגה עיצוב חיצוני סופר מקורי, המשלב ערב רב של אלמנטים המוכרים מדגמים אירופאים מיוחסים, לצד סגנון רטרו במרכב עגלגל דמוי קופה. החזית והצללית מזכירים את פורשה פאנאמרה עם צמד פנסי לד עגולים, חלונות צד ללא מסגרת, וגג משתפל לאחור. ידיות הדלתות סמויות ונשלפות אוטומטית כשמתקרבים לרכב, וחישוקי הגלגלים בקוטר 18 אינץ' נאים, אך בחו"ל מוצעים חישוקים מסוגננים יותר. מאחור גופי תאורה המזכירים את דגמי בנטלי, וספוילר אחורי חשמלי אדפטיבי (בגרסת פרו+ הבכירה) הדומה לספוילר זנב הלווייתן מדגמי פורשה 911. ההופעה הכללית מלווה בנוכחות עצומה. יש שימצאו בה מעניינת ונאה, ויש שירטנו כי מדובר באוסף חיקויים סיניים ששולב בצורה שאינה הומוגנית דיה. אני בכל אופן התחברתי לעיצוב המביא עימו עניין ומקוריות לסגמנט שאינו כולל הברקות עיצוביות מיוחדות.
אורה 07
הממדים הם בצד הנדיב של הקטגוריה. אורכה הכולל של אורה 07 נמתח לכדי 4,871 מ"מ, רוחבה 1,862 מ"מ, וגובהה מיתמר לכדי 1,500 מ"מ המגרדים את גבולות דגמי הקרוסאובר העירוניים. אורך בסיס הגלגלים ממוצע לסגמנט ועומד על 2,870 מ"מ. בניגוד לאורה 03 המציעה שלל צבעים ססגוניים, אורה 07 מוצעת בישראל בצבע לבן או אפור כמו ברכב המבחן בתוספת 3,000 ₪.
אורה 07
העיצוב המקורי ואימוץ האלמנטים מדגמי על אירופאים ממשיך גם אל תא הנוסעים, עם קונסולה מרכזית צפה שקיבלה השראה מבוגאטי שירון וכוללת טור פקדי חוגה עגולים. לוח המחוונים הדיגיטלי מעוצב בדומה לדגמי פורשה, ומסך מרכזי בגודל 12.3 אינץ' צף בחלקו העליון של הדשבורד. העיצוב, הביצוע וחומרי הדיפון בהחלט משדרים פרימיום. כאופציה ללא תוספת תשלום, ניתן לבחור בתא נוסעים בצבע חום המעצים את תחושת היוקרה, במקום הצבע השחור והקודר כמו ברכב המבחן. מערכת המולטימדיה סבירה לתפעול ביחס לשלל מערכות סיניות מתוחכמות מדי בהן נתקלנו לאחרונה, ובעיקר כוללת צימוד אלחוטי מבורך של הסמארטפון ותצוגה קבועה בלוח המחוונים של אחוז הטעינה בסוללה וטווח הנסיעה הנותר.
פקדים פיזיים אינם מילה גסה באורה 07. הפקדים המסוגננים בקונסולה המרכזית מאפשרים תפעול מלא וקל לבקרת האקלים, ללא צורך בהתעסקות בצג פרט לכיוונון פתחי המיזוג הקדמיים. עוד ישנם פקדים לבורר מצבי הנהיגה, פתיחת דלת תא המטען, ועוד.
אורה 07
הכניסה והיציאה קלות יחסית הודות לקו הגג אשר מיתמר לגובה מטר וחצי, ואופציית הזחה אוטומטית למושב הנהג. ידיות הפתיחה הנשלפות נוחות ואינן מרעישות בעת שקיעתן בחזרה. המושבים הקדמיים בעלי עיצוב ספורטיבי נאה, רחבים ובעלי כיוונון חשמלי מלא. בגרסת המבחן כוללים המושבים הקדמיים גם חימום, אוורור ועיסוי. יש כאן כיוון לתמיכת הגב התחתון אך אין אפשרות חשובה להגבהת חלקו הקדמי של בסיס מושב הנהג לטובת תמיכה טובה יותר לירכיים. תנוחת הנהיגה טבעית ונעימה. גלגל ההגה נעים לאחיזה וכולל פקדים פיזיים נוחים לתפעול. שדה הראיה טוב, אך מראות צד שאינן תלויות מסתירות זווית ראיה אלכסונית החשובה במעברי חצייה וכיכרות. הממדים המכובדים מעט מקשים על תמרון בחניות צפופות, אך מערך מצלמות 360 מעלות וחיישנים היקפיים עוזרים בתמרוני חניה.
אורה 07
המושב האחורי מציע מרווח ברכיים נדיב בהחלט. רצפה שטוחה ורוחב נדיב מאפשרים הסעת נוסע שלישי שלא יפריע יתר על המידה בנסיעות קצרות, אך מד הגובה המרשים מתקזז עם עיצוב הגג המשתפל, כך שמרווח הראש אינו נדיב מאחור. לטובת הנוסעים מאחור פתחי מיזוג מרכזיים, צמד שקעי טעינה, משענת יד מרכזית עם מחזיקי כוסות, ידיות אחיזה, ותאורת קריאה. בקיץ יקפחו הנוסעים את ראשיהם תחת השמש שתגיע מכיוון הגג הפנורמי שאינו כולל וילון הצללה, וגם מחלונות הצד שאינם כהים.
אורה 07
פתרונות האחסון כוללים תא כפפות ותא גדול מתחת למשענת היד המרכזית עם דיפון רך, חלל עם שקעי טעינה בתחתית הקונסולה המרכזית הצפה, ותאי אחסון בדלתות. בנוסף כוללת הקונסולה המרכזית כיס טעינה אלחוטית שאינו מאפשר שימוש בטלפון בזמן נהיגה בשל צורתו, ומחזיק כוס עם עומק מתכוונן. בתקרה תוכלו למצוא סוככי שמש עם מסגרת תאורה רכה, תא אחסון למשקפיים, ותאורת קריאה אישית מלפנים ומאחור. בדומה לסיניות רבות, תא המטען בנפח צנום של 333 ליטרים בדומה למכונית סופר מיני, ומפתחו צר המקשה על העמסת ציוד. קיפול המושב האחורי יביא לנפח של 1,045 ליטרים, אך תצורת הסדאן מכתיבה גובה טעינה מוגבל. מתחת לרצפת תא המטען תמצאו ערכת תיקון תקר וכבלי טעינה. תא מטען קדמי אינו בנמצא.
אורה 07
הדלקת הרכב מלווה במופע אנימציה הזורם מלוח המחוונים אל הצג המרכזי בהם מוצגים חתול נושק לדג כתזכורת לשמו המקורי של הדגם בסין (לייטנינג קאט). תחילת תנועה אינה אפשרית כלל ללא הידוק חגורת הבטיחות של הנהג. העדרו של מתג התנעה והתקנת בורר הילוכים מאחורי גלגל ההגה, מפחיתים למינימום את מטלות תחילת התנועה, אך "טקס" ניתוק מערכות הבטיחות המעיקות ודריכת הבלימה הרגנרטיבית מאלצים התעסקות מיותרת. תחילת הנהיגה אינה מלווה בצליל התראה מעיק במהירות זחילה, אך חושפת נוחות נסיעה עירונית בינונית, כמו רוב המתחרות בקטגוריה. כיול המתלים מתאפיין במהלך ראשוני סגור במעט, שנועד כנראה לרסן את המשקל הכבד העומד על למעלה משני טונות, עם ריסון לוקה בחסר בהמשך מהלכו, מה שמקנה נוחות נסיעה בינונית בעיר ונדנודים על כביש גלי בין עירוני. בידוד הרעשים לעומת זאת טוב מאוד, עם זיגוג כפול בשמשות ותחושת מוצקות.
ביצועים אורה 07
אורה 07 מצוידת במערכת הנעה קדמית עם מנוע חשמלי קדמי בהספק מרבי של 204 כ"ס (150 קילוואט) ומומנט מרבי של 34.7 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.2 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 170 קמ"ש. בחו"ל מוצעת גרסת ביצועים עם מנוע זהה נוסף בסרן האחורי, בעלת הספק והנעה כפולים. על הכביש הביצועים סבירים, אך מרגישים חלשים וחסרי מחץ ביחס לסגמנט ואף ביחס למשפחתיות חשמליות בעלות הספק זהה ומשקל מופחת. היציאה מהמקום מהוססת, ובהמשך מתקבל כל הכוח הדרוש לנהג משפחתי טיפוסי, שאינו תר אחר ביצועים ספורטיביים.
אורה 07
חובבי הנהיגה יגלו כי ההנעה הקדמית בשילוב המומנט המיידי יוצרים לוחמת מומנט בעת יציאה מהירה מפניה, וגם כיול המתלים לא מעודד נהיגה דינמית, כך שאורה 07 מסתפקת בציון בינוני בלבד בהתנהגות הכביש, אשר אמנם תשביע את דעתם של מרבית הנהגים אך תרגיש נחותה ביחס למתחרותיה שלרוב יציעו התנהגות וכושר דינמי עדיפים בשני רמות לפחות. כפיצוי על כך, מציעה אורה אופציית בחירה בין שלושה צלילי מנוע ספורטיביים, המתנגנים ממערכת השמע המעולה מבית אינפיניטי, בעלת 11 רמקולים. ניגון הצליל מסונכרן עם פתיחת המצערת וקצב ההאצה, ועובד באופן משכנע המוסיף פאן ייחודי לחוויה ותחושה מעצימה לביצועים הבינוניים.
אורה 07
בצג המרכזי קיימת אופציה לכיוונון מערכת הבלימה הרגנרטיבית המאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת (e pedal), אך כניסתה לפעולה דורשת נבירה בתפריטים בכל התנעה, ועצימותה חלשה בכדי ליתר את הצורך בבלמים ודורשת תכנון מוקפד ביחס למערכות אחרות המאפשרות נהיגה באמצעות דוושה אחת. כאשר נקראים הבלמים לדגל הם מציגים פעולה נחושה וביצועים טובים, גם אם בדומה לחשמליות רבות תחושתם מלאכותית ואינה לינארית.
טווח נסיעה אורה 07
אורה 07 בגרסת פרו+ הנבחנת מצוידת בסוללה בקיבולת 86 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 570 ק"מ לפי תקן WLTP ותומכת בטעינה מהירה המאפשרת טעינה מ- 10% עד 80% מקיבולת הסוללה תוך 43 דקות. כידוע, ברכבים חשמליים, הנתונים בפועל משתנים בהתאם לתנאי הנהיגה, ובנהיגת המבחן שאינה חסה על הסוללה, השגנו טווח נסיעה מרשים של 430 ק"מ בתנאי נהיגה מהירים, נתון המצביע על צריכה של 5.1 ק"מ לכל קוט"ש. טעינה בעמדה מהירה בהספק 60 קילוואט, הטעינה את 30% האחרונים בסוללה תוך מחצית השעה. עמדה תלת פאזית ביתית בהספק 11 קילוואט מילאה את מחצית הסוללה בפחות מארבע שעות. מכסה פתח הטעינה ממוקם בכנף הקדמית שבצד הנוסע, ובשל כך דורש מעבר לצידו השני של הרכב בעת טעינה. בנוסף פתח הטעינה לא כולל תאורה ולא כולל פתיחה או סגירה חשמלית. דרגת זיהום האוויר כמו בכל רכב חשמלי הינה 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה אורה 07
מותג אורה אינו מוכר במערב וטרם נאספו נתונים אודות אמינותו. כמו בכל דגם חשמלי, ניתן להסתמך על יתרונות האמינות הנובעים מפשטות מכנית שאינה כוללת מנוע בעירה, תיבת הילוכים וחלקים נעים רבים ויקרים. גם הטיפולים, המייתרים החלפת שמנים, מצתים ורצועות, זולים יותר בהשוואה לרכבי בנזין. אגרת הרישוי השנתית שמחירה עומד כיום על סך 588 ₪, הינה הזולה ביותר. טיפולים נדרשים אחת ל- 30,000 ק"מ או 24 חודשים, לפי המוקדם מבין השניים. הלקוחות ייהנו ממעטפת שירות ייחודית בסגמנט הכוללת בין היתר מוקד שירות ייעודי אשר יפעל 24/7, חילוץ באמצעות טעינה, שינוע לטיפולי הרכב, וזמינות מיידית לטיפול בתקלות (עוד באותו היום).
אורה 07
אורה 07 משווקת עם אחריות מלאה למשך 5 שנים ללא הגבלת ק"מ, ולסוללה אחריות של 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 5,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,700 ₪.
בטיחות אורה 07
אורה 07 טרם נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP אך היצרנית מצפה לציון מרבי של 5 כוכבים, בדומה לאורה 03. אבזור הבטיחות כולל בין היתר בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים גם בצמתים, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, התרעה על שכחת ילדים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית לשמירה על מרכוז בנתיב הנסיעה, מערכת פנייה חכמה המזהה פניות בכביש ומתאימה את מהירות הרכב בהתאם לתנאי הדרך, והכנה להתקנת מנעולי אלכוהול. בדומה לדגמים רבים בעת האחרונה, מערכות ההתרעה על ערנות הנהג וחציית המהירות המותרת מטרידות ללא הרף, וניטרולן מתאפס בכל התנעה. מערכת תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה התגלתה כאגרסיבית עד כדי הפרעה לנהיגה, כך שהעדפתי לנטרלה בכל תחילת נסיעה. בעניין זה הבטיחו אנשי היבואן כי עדכון עתידי אמור לטפל בצורה כזו או אחרת בבעיה. רמת אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 8 מתוך 8.
תמורה למחיר אורה 07
אורה 07 מוצעת בשתי גרסאות, שתיהן בעלת מנוע קדמי בהספק 204 כ"ס. גרסת הכניסה פיור מוצעת במחיר 199,990 ₪ ומצוידת בסוללה בקיבולת 67 קוט"ש, ואבזור הכולל בין היתר בורר מצבי נהיגה כולל מצב המאפשר התאמה אישית, חיבור אלחוטי לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, טעינה אלחוטית, חניה אוטומטית, מצלמות היקפיות, גג שמש פנורמי, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים קדמיים חשמליים עם זיכרונות וחימום, ריפוד עור סינתטי, וחישוקי 18אינץ'.
גרסת פרו+ הנבחנת מוצעת במחיר 224,900 ₪ וכוללת סוללה מוגדלת בקיבולת 86 קוט"ש ובנוסף מצב נהיגה ספורט+ בבורר מצבי הנהיגה, 11 רמקולים מבית infinity, תצוגה עילית, פתיחה חשמלית חכמה של דלת תא המטען, ספויילר חשמלי, ופונקציות עיסוי, חימום ואוורור במושבים הקדמיים. לרגל השקת הדגם מוצעת גרסה זו עתה בהנחה של 5,000 ₪.
אורה 07 מתחרה בקטגוריה המונה לא מעט מתחרות מוכשרות, מולן היא מתבלטת בעיצובה החיצוני והפנימי, אשר מקנה הופעה מקורית בקטגוריה. מעבר לכך, בדומה לדגמים סיניים רבים, מעלותיה כוללים גם תא נוסעים ורשימת אבזור מרשימה, ובגרסת המבחן גם טווח נסיעה המתעלה על רוב המתחרות. לחובתה עומדת יחידת הנעה צנועה ובסיסית, החוברת להנעה קדמית וכיול פושר אשר פוגעים ביכולת הדינמית ובביצועים. גם החסרונות דומים לדגמים סיניים רבים, עם הנדסת אנוש שאינה מלוטשת דיה ותא מטען קטן, הפוגעים בשימושיות הרכב. אורה 07 תתאים בעיקר לרוכשים אשר ידלקו על עיצובה המקורי.
| אורה 07 פרו+ 204 כ"ס חשמלית | |
|---|---|
| מנוע | קדמי חשמלי |
| הספק מרבי | 204 כ"ס |
| מומנט מרבי | 34.7 קג"מ |
| תיבת הילוכים | הילוך יחיד |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,871 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,862 מ"מ |
| גובה כללי | 1,500 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,870 מ"מ |
| נפח תא מטען | 333/1,045 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,065 ק"ג |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.2 שניות |
| מהירות מרבית | 170 קמ"ש |
| טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) | 570 ק"מ |
| טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) | 430 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (יצרן) | 15.2 קוט"ש ל- 100 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (מבחן) | 20.5 קוט"ש ל- 100 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 8 (מתוך 8) |
| מחיר | 224,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.