העמדנו למבחן הנסיעה לאילת את רכב הפרימיום החשמלי סרס M5 AWD, וחזרנו כדי לדווח
המותג הסיני הצעיר סרס (SERES) נוסד בשנת 2016 והגיע לישראל בשנת 2021 יחד עם רכב הפנאי החשמלי SERES 3 EV. בספטמבר 2023 הושק בישראל סרס 5, ושנה לאחר מכן הושק סרס M5 מחליפו בישראל, היישר אל קטגוריית SUV-D רוויית המתחרים המונה את MG מארוול R, סקייוול ET5, יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק, פולקסווגן iD.4, טסלה מודל Y, ואחרים.
| סרס M5 AWD | |
|---|---|
| יתרונות | תמורה למחיר, הספק, הנעה כפולה, איכות חומרים, אבזור |
| חסרונות | היעדר וילון גג חשמלי, היעדר שיקוף למכשירי אנדרואיד |
סרס M5
סרס M5 משווק בישראל בגרסת הנעה אחורית RWD בהספק 268 כ"ס במחיר 224,900 ₪, ובגרסת הנעה כפולה AWD הנבחנת בהספק משולב של 489 כ"ס במחיר 244,900 ₪. שתי הגרסאות מוצעות עם סוללה בקיבולת 80 קוט"ש.
עיצוב ונוחות סרס M5 AWD
סרס M5 מוצע בסין גם בגרסת PHEV בעלת מנוע בנזין קדמי ולכן עיצובו ניחן בפרופורציות המקובלות ברכבי בנזין עם תא מנוע סטנדרטי וארוך, אשר בגרסתו החשמלית כולל שבכה אטומה. הפרופיל מתאפיין בסגנון אתלטי דמוי קופה וכולל חישוקים גדולים וספורטיביים עם קליפרים אדומים, וידיות נשלפות. מאחור בולט פס לד המחבר בין גופי התאורה. התוצאה הסופית דינמית ומרשימה בהחלט. המידות מקובלות ביחס לסגמנט, אך סרס M5 הוא בין הארוכים שבמתחרים. אורכו של סרס M5 עומד על 4,785 מ"מ, רוחבו 1,930 מ"מ, גובהו 1,620 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,880 מ"מ.
סרס M5
העיצוב החיצוני של סרס M5 טוב ואלגנטי הרבה יותר מעיצובו של סרס 5 המוחלף. הפגוש הקדמי והאחורי חלקים ומינימליסטיים יותר, וסיומת חלונות הצד עגולה, מקובלת ופרקטית יותר. גם החישוקים נאים ואלגנטיים יותר לטעמי. ידיות הרכב לא נשלפות רק בצד אחד ונעות על ציר אנכי כמו בסרס 5, אלא נשלפות במלוא רוחבן ומציגות תצורת "ח" סטנדרטית.
תא הנוסעים מציג ארכיטקטורה מודרנית ונקיה עם סידור פרקטי למדי. הקונסולה המרכזית לא צפה כמו בסרס 5 ולא כוללת תא אחסון תחתיה. הדשבורד מעוצב בקווי רוחב נקיים. פתחי המיזוג המרכזיים ממוקמים נמוך, מתחת למסך המרכזי, וכיוונונם של ארבעת פתחי המיזוג הקדמיים מתבצע דרך המסך המרכזי.
מסך המגע המרכזי בגודל 15.6 אינץ' נראה צף ומודרני יותר מאשר בסרס 5. המסך ברזולוציה ובניגודיות גבוהה, ונראה מעולה גם ביום שטוף שמש. גרפיקת ממשק השליטה נאה, והשימושיות טובה למדי, אך מצריכה זמן למידה. לוח המחוונים הדיגיטלי קטן מ- 12.3 אינץ' ל- 10.25 אינץ', אך הוא זורם יותר עם מבנה הדשבורד ותצוגת המסך טובה יותר.
סרס M5
העיצוב הנקי נטול המתגים גובה מחיר בשימושיות הרכב ומצריך התעסקות רבה מדי גם בפונקציות פשוטות ושכיחות. שיקוף המסך תומך במכשירי אפל בלבד, ולמחזיקי מכשירי אנדרואיד מומלץ במיוחד לרכוש את חבילת האפליקציות הכוללת ווייז ואפליקציות נוספות עם סים וחיבור אינטרנט למשך 3 שנים. מקום האחסון לטלפון נוח רק למכשירים תומכי טעינה אלחוטית ואלו המצריכים טעינת כבל לא ימצאו שם את מיקומם.
בורר ההילוכים משמר תצורה סטנדרטית אשר גוזלת מקום בקונסולה המרכזית, ותואמת פחות לרכב חשמלי. מנוף העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה יכול היה להיות פרקטי יותר. סוככי השמש כוללים כיסוי מגנטי למראות גדולות ומודרניות הכוללות גם כפתורי מגע לבחירת גוון ועוצמת תאורת הלד.
איכות החומרים מעולה וניכר שימוש בחומרי דיפון רכים גם במקומות הנמוכים ביותר, כולל פנים וחוץ של תאי האחסון בדלתות, מה שלא תמצאו גם ברכבי פרימיום שעלותם פי 3. תא הנוסעים מגיע במספר צבעים לבחירה: שחור, אדום, בז' ושנהב. תא הנוסעים של רכב המבחן בצבע שנהב נראה יפה ותורם להרגשת היוקרה ואווריריות הרכב ללא תוספת מחיר.
סרס M5
המיזוג חזק ושקט אך חבל שתפעול המזגן, כולל זה של יציאות המיזוג, מתבצע רק במסך המרכזי ולא כולל מתגי שליטה מהירים. מערכת השמע איכותית וכוללת 11 רמקולים, כולל אחד במיקום לא שכיח מעל הדשבורד במרכזו.
הכניסה והיציאה מהרכב נוחות בדומה לרוב רכבי ה- SUV, ומושב הנהג מוזח אוטומטית לאחור לכניסה נוחה אף יותר. לסרס M5 התווספה גם הקרנת שם המותג על הכביש בפתיחת הדלתות הקדמיות. ידיות הרכב נכנסות למקומן אוטומטית בתחילת הנסיעה, וכדי לשולפן החוצה יש למשוך פעם אחת את ידית הפנים של דלת הרכב.
תנוחת הנהיגה היא קרוסאוברית טיפוסית עם שדה ראיה טוב. מראות תלויות וחלונות משולשים קדמיים קטנים מאפשרים ראות טובה לפנים והצידה. מראת הפנים נאה ומודרנית ללא מסגרת, כוללת עמעום אוטומטי וראות טובה לאחור. לאלו מצטרפים מערך מצלמות 360 מעלות משובח ומערכת חניה אוטונומית מהירה ומדויקת, אשר מקלים מאוד על משימות החניה.
סרס M5
ההגה כולל מתגי תפעול שונים, מחופה עור נאפה, נעים למגע ונוח לשימוש. כיוונון ההגה לגובה ולעומק מתבצע בקלות באופן ידני, אך טוב היה אם ברכב כה מאובזר היה מתבצע חשמלית ונשמר בזיכרונות הרכב יחד עם מיקום המושבים ומיקום מראות הצד.
המושבים מחופים בעור נאפה איכותי ונעים למגע. המושבים הקדמיים נוחים וכוללים כיוונון חשמלי עם זיכרונות, גם לגובה ולעומק תמיכת הגב התחתון, חימום, אוורור ועיסוי. מרווח הפנים טוב, אך ביחס לסגמנט המונה מתחרים בעלי פלטפורמה חשמלית טהורה ובסיס גלגלים באורך 3 מטרים, לסרס 5 מרווח ברכיים קטן יותר מאחור והגג המשתפל אינו תורם למרווח הראש מאחור. עם זאת, בסיס הגלגלים באורך 2,880 מ"מ נדיב מאוד ומרווח הרגליים מספק בהחלט גם מאחור. נוסעי המושב האחורי ייהנו מחלונות צד מוצללים, רצפה שטוחה כמעט לחלוטין, פתחי מיזוג, שקעי טעינה, משענת יד עם מחזיקי כוסות ותא לטלפונים, ידיות אחיזה עם תאורה, כיסי רשת בגב המושבים, וגג פנורמי המעניק תחושה אוורירית אך חסר הצללה מובנית.
סרס M5
חלון הצד האחורי גדול יותר מאשר בסרס 5 וסף החלון נמוך יותר ותורם להרגשה מרווחת יותר וקלסטרופובית פחות מאחור. ברכב כה מאובזר היינו מצפים לפתחי מיזוג מאחור עם תצוגה עשירה ואפשרות לכיוונון טמפרטורה ועוצמת מיזוג בנפרד. חסר מאוד וילון הצללה מובנה חשמלי, אך פתרון ההצללה להרכבה ידנית מסופק עם רכישת הרכב, ואין בעיה להרכיבו ולפרקו מדי פעם.
תאי אחסון נמצאים בשפע בתא הנוסעים וכוללים תאים משני צידי הקונסולה המרכזית עם שקעי טעינה, תא מתחת למשענת היד שבין המושבים, תא כפפות מואר ומדופן, ותאי אחסון רחבים בדלתות. מימין לידית ההילוכים תא אחסון לא עמוק המוסתר מתחת לדלת מחופה עור, אותו ניתן לחלק לאחסון לא עמוק של 2 כוסות. מתקן כוסות אחד גדול ועמוק נמצא בראש הקונסולה המרכזית מימין למשטח הטעינה.
סרס M5
תא המטען האחורי מסתפק בנפח של 367 ליטרים, ואליו נוסף תא מטען קדמי בנפח 80 ליטרים (לעומת 67 ליטרים בלבד בסרס 5). פתיחת דלת תא המטען החשמלית, הפועלת גם במחוות רגל, חושפת מפתח רחב וגבוה במעט, ותא מטען מדופן הכולל תאורה ושקע 12 וולט. קיפול המושב האחורי ביחס 1:2 יביא למשטח הטענה בנפח 723 ליטרים יעיל להובלה אך לא מפולס. סף ההטענה גבוה מרצפת תא המטען ונוח פחות להובלת ציוד כבד. מתחת לרצפת תא המטען ערכה לתיקון תקר.
קרבה לרכב עם המפתח תביא לפתיחתו לרבות שליפת ידיות הפתיחה. הדלקת הרכב מתבצעת כמתבקש מרכב חשמלי עם מעבר להילוך נסיעה ללא צורך בפקד הדלקה/כיבוי וללא קודן. נוחות הנסיעה בעיר טובה אך אינה מבריקה בשל פעולה מעט סגורה ומוגבלת של המתלה האחורי, על אף תצורתו הרב חיבורית. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, אך גלי אספלט מאתגרים יצליחו להוציא את המרכב הכבד משלוותו. בידוד הרעשים טוב מאוד ורעשי רוח ודרך מופיעים רק במהירות תלת ספרתית.
ביצועים סרס M5 AWD
סרס M5 מוצע בישראל בשתי גרסאות. גרסת ההנעה האחורית RWD כוללת מנוע אחורי בודד עם הספק מרבי של 268 כ"ס ומומנט מרבי של 36.7 קג"מ, המספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.1 שניות. גרסת ההנעה הכפולה AWD הנבחנת כוללת צמד מנועים עם הספק מרבי משולב של 489 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 68.8 קג"מ, המספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות. כפי שמרמזים הנתונים על הנייר, ובדומה לחשמליות דו מנועיות רבות, הביצועים הם מהסוג שהיה שמור למכוניות ספורט נחשקות ויקרות מאוד טרם עידן הרכב החשמלי.
סרס M5
מערכת ההנעה של סרס M5 חדשה ושונה מזו של סרס 5 המוחלפת. את מערכת ההנעה החדשה פיתחה ענקית הטכנולוגיה HUAWEI, המשווקת את הדגם גם תחת שם המותג שלה בשווקים אחרים. נתוני מערכת ההנעה החדשה חזקים פחות ממערכת ההנעה הקודמת, במיוחד בגרסת ההנעה הכפולה. ההספק המשולב המרבי ירד מ- 576 ל- 489 כ"ס, והמומנט המשולב המרבי ירד מ- 95.8 ל- 68.8 קג"מ.
הפלטפורמה החשמלית עשויה מאלומיניום והמרכב עשוי פלדה בעל חוזק מתיחה גבוה. שני המנועים יושבים בצירי הרכב והסוללה ממוקמת ברצפת הרכב. מרכז הכובד בתצורה זו נמוך מאוד, במיוחד ביחס לרכב SUV עם מנוע בעירה פנימית, ותורם רבות לביצועים הדינמיים.
סרס M5
סרס M5 AWD מציג כמה מצבי נהיגה:
מצב התאמה אישית Custom בו ניתן לבחור את עוצמת ההאצה (רגילה או גבוהה), את עוצמת מחזור האנרגיה (רגילה או גבוהה), ואת מצב ההיגוי (נוח או ספורט).
מצב אקו ECO הוא מצב ברירת המחדל, לנהיגה חסכונית ולהשגת טווח נסיעה מרבי. במצב זה עוצמת ההאצה רגילה, עוצמת מחזור האנרגיה גבוהה, ומצב ההיגוי נוח.
מצב קומפורט Comfort הוא מצב הנהיגה לחוויית נסיעה נוחה. במצב זה עוצמת ההאצה רגילה, עוצמת מחזור האנרגיה רגילה, ומצב ההיגוי נוח.
מצב ספורט Sport הוא מצב הנהיגה בו כדאי לבחור לחוויית ספורט מקסימלית. במצב זה עוצמת ההאצה גבוהה ומצב ההיגוי ספורטיבי ומעט קשיח יותר.
בנוסף מציע סרס M5 AWD גם מצבי סיוע בהתאם לתנאי הדרך: מצב שלג, מצב לדרכים רטובות וחלקלקות, ומצב של חסכון-על באנרגיה אשר עוזר כאשר שיעור הטעינה בסוללה נמוך, ומגביל את מהירות הנסיעה ושימוש במצבי נהיגה, את מיזוג הרכב, את מחממי המושבים, ותפקודים נוספים.
כמצופה, התנהגות הרכב בהעברות משקל מהירות על כבישים מפותלים מרוסנת היטב, והיציבות הכיוונית טובה גם במהירויות גבוהות. היכולת הדינמית טובה, עד כמה שניתן לצפות מרכב SUV במשקל 2,350 ק"ג עם מרווח גחון בגובה 175 מ"מ. ההגה רך מדי לטעמי, גם במצב ספורט. נוחות הנסיעה טובה למרות צמיגי הספורט במידות R20 255/45, אך נרשמו טלטולי מרכב במעבר על פסי האטה.
סרס M5
בלחיצה הגונה על דוושת התאוצה בכל מצבי הנהיגה מתקבלת תאוצה מהירה ומסחררת בכל מהירות. גם התאוצה מעמידה מרשימה ומהירה ביותר בזכות הכוח העצום, הנעה לכל הגלגלים, וצמיגי PIRELLI P ZERO מעולים ורחבים במיוחד. הבלמים החזקים מתמודדים עם העומסים הרבים בצורה טובה, אך הייתי שמח לפגוש בלימה רגרנטיבית חזקה יותר המאפשרת נהיגה בדוושה אחת.
צריכת אנרגיה וטווח נסיעה סרס M5 AWD
לסרס M5 סוללה בקיבולת 80 קוט"ש גם בגרסת הנעה אחורית וגם בגרסת ההנעה הכפולה הנבחנת. טווח הנסיעה הרשמי לפי תקן WLTP עומד על 480 ק"מ בגרסת הנעה אחורית ו- 450 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה הנבחנת. צריכת החשמל המשולבת הרשמית עומדת על 16.8 קוט"ש ל- 100 ק"מ בגרסת הנעה אחורית ו- 17.8 קוט"ש ל- 100 ק"מ בגרסת הנעה אחורית. הסוללה תומכת בטעינה מהירה בהספק 100 קילוואט DC המאפשרת טעינה מ- 20% עד 80% מקיבולת הסוללה תוך כ- 40 דקות. טעינה ביתית בהספק 11 קילוואט אורכת כ- 8 שעות.
אתם בטח שואלים כיצד עם אותה הסוללה, טווח הנסיעה אינו שונה כל כך בין גרסת ההנעה האחורית לגרסת ההנעה הכפולה החזקה הרבה יותר. התשובה היא שרוב הזמן מתנהלת גרסת ההנעה הכפולה עם המנוע האחורי בלבד בהספק 268 כ"ס, ורק במצבים מסוימים נכנסים גם המנוע הקדמי בהספק דומה והציר הקדמי לפעולה. מצבים אלו כוללים בין היתר ירידה בשיעור אחיזת הגלגלים, בחירה בעוצמת תאוצה גבוהה (במצב ספורט ובמצב התאמה אישית), בחירה במצב סיוע שלג או דרכים רטובות וחלקלקות, וכשמאיצים במהירות באחד ממצבי הנהיגה האחרים. אין ספק שכאשר שני המנועים עובדים והכוח יורד אל הכביש דרך ארבעת הגלגלים, הכוח רב יותר, התאוצה מהירה יותר, והאחיזה גבוהה יותר, אך גם צריכת האנרגיה גבוהה יותר.
סרס M5
אנו קיבלנו את הרכב עם סוללה טעונה ב- 99% וטווח הנסיעה החשמלי במחשב הדרך הצביע על 464 ק"מ במצב נהיגה קומפורט. מתל אביב יצאנו ישירות לעיר הדרומית המרוחקת אילת. לאחר 308 ק"מ עצרנו להתרעננות ביטבתה כאשר מחשב הדרך הצביע על טווח נסיעה של 58 ק"מ, 13% טעינת סוללה וצריכת חשמל ממוצעת של 20.9 קוט"ש ל- 100 ק"מ. חיברנו את הרכב לעמדת טעינה בחיבור מסוג CCS1, אשר טענה 20% מקיבולת הסוללה במשך 22:46 דקות בקצב ממוצע של 45 קילוואט. מחשב הדרך הראה בסוף הטעינה קיבולת של 33% בסוללה וטווח נסיעה של 156 ק"מ במצב נהיגה קומפורט.
בערב התחלנו את מסע הקניות שלנו במרכז ביג אילת שם ממוקמות עמדות טעינה מהירות במיוחד עד 180 קילוואט. התחברנו לאחת העמדות כאשר קיבולת הסוללה עמדה על 19% וטווח הנסיעה החשמלי במחשב הדרך הצביע על 92 ק"מ במצב נהיגה קומפורט. לאחר 47 דקות טעינה בקצב ממוצע של 45.5 קילוואט בחיבור מסוג CCS1, קיבולת הסוללה עמדה על 45% וטווח הנסיעה החשמלי במחשב הדרך הצביע על 212 ק"מ במצב נהיגה קומפורט.
סרס M5
לאחר יומיים בהם הסתובבנו עם הרכב באילת ללא טעינה נוספת, הטענו את הסוללה במלואה בבוקר היציאה. התחברנו לאחת העמדות במרכז ביג אילת כאשר קיבולת הסוללה עמדה על 30% וטווח הנסיעה החשמלי במחשב הדרך הצביע על 139 ק"מ במצב נהיגה קומפורט. כאשר היינו לבדנו בעמדות הטעינה עמד קצב הטעינה הממוצע על 104 קילוואט בחיבור מסוג CCS1, אף מעבד למוצהר ע"י היבואן. ל- 80% בקיבולת הסוללה (הטענה של 50%) הגענו לאחר 31 דקות, אז עמד טווח הנסיעה החשמלי במחשב הדרך על 376 ק"מ במצב נהיגה קומפורט. ל- 93% בקיבולת הסוללה הגענו לאחר 20 דקות נוספות, אז עמד טווח הנסיעה החשמלי במחשב הדרך על 439 ק"מ במצב נהיגה קומפורט, ול- 100% בקיבולת הסוללה הגענו לאחר 14 דקות נוספות, אז עמד טווח הנסיעה החשמלי במחשב הדרך על 470 ק"מ במצב נהיגה קומפורט, אף מעבר למוצהר ע"י היבואן.
לאחר טיפוס העליות מאילת הגענו לצומת דבירה, מעט צפונית לבאר שבע, לאחר 258 ק"מ. אז עמדה צריכת האנרגיה הממוצעת על 22.1 קוט"ש ל- 100 ק"מ, הסוללה עמדה על 20%, וטווח הנסיעה החשמלי עמד על 97 ק"מ במצב נהיגה קומפורט. לאחר 25 דקות בחיבור מסוג CCS2, בקצב טעינה ממוצע מטורף של 126 קילוואט, הרבה מעבר למוצהר ע"י היבואן, עמדה קיבולת הסוללה על 73%, וטווח הנסיעה החשמלי במחשב הדרך הצביע על 343 ק"מ במצב נהיגה קומפורט.
סרס M5
עם צריכת אנרגיה ממוצעת של 20.9 קוט"ש ל- 100 ק"מ, אין ספק שסרס M5 AWD עובר בהצלחה את מבחן הנסיעה ממרכז הארץ לאילת למרות הספק המנועים הגבוה. טווח הנסיעה בפועל עומד על 380 ק"מ ומספק בהחלט.
אמינות ועלויות אחזקה סרס M5 AWD
סרס הינו מותג רכב צעיר אשר טרם גיבש מוניטין אמינות כזה או אחר בשוק המקומי או האירופאי, אך שייך לקונצרן הסיני הענק דונגפנג הנמנה בין שלושת יצרני הרכב הגדולים בסין על כלל מותגי הרכב אשר באמתחתו. בדומה לרכבים חשמליים רבים, ניתן לצפות לאמינות טובה הודות לפשטות המכנית לעומת רכב עם מנוע בעירה פנימית. חיסכון נוסף ניכר גם באגרת הרישוי השנתית שמחירה עומד כיום על סך 567 ₪, אך צפויה לעלות בינואר 2025 למחירה המלא בסך 3,552 ₪ לקבוצת רישוי 6, לאחר ביטול הטבת הרישוי לרכב חשמלי.
סרס M5 משווק עם אחריות מלאה למשך 4 שנים או עד 100,000 ק"מ. האחריות למנוע ולסוללה למשך 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 11,300 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.
בטיחות סרס M5 AWD
סרס M5 טרם נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP היות ואינו משווק באירופה, אך סרס 5 נבחן בארגון הבטיחות הסיני C-NCAP בשנת 2020 וזכה לציון מעולה של חמישה כוכבי בטיחות.
סרס M5
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען זחילה בעומסי תנועה, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה ומרכוז בנתיב, התרעת עייפות נהג, התרעה מפני פתיחת דלת בעת רכב חולף, ניטור שטחים מתים, ניטור תנועה חוצה מאחור, ואורות גבוהים אוטומטיים. מערכות הבטיחות המתקדמות פעלו בצורה טובה ובוגרת במהלך המבחן ללא התראות שווא. רמת האבזור הבטיחותי על פי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 5 מתוך 8.
תמורה למחיר וסיכום סרס M5 AWD
סרס M5 משווק בישראל בגרסת הנעה אחורית RWD בהספק 268 כ"ס במחיר 224,900 ₪, ובגרסת הנעה כפולה AWD הנבחנת בהספק משולב של 489 כ"ס במחיר 244,900 ₪. שתי הגרסאות מוצעות עם סוללה בקיבולת 80 קוט"ש. רשימת האבזור כוללת בין היתר כניסה והתנעה אוטומטית ללא לחצן התנעה, כיבוי מערכות הרכב ונעילתו בעת התרחקות מהרכב, מסך מגע מרכזי בגודל 15.6 אינץ' השולט בכל מערכות הרכב וכולל אפשרות לשיקוף הסמארטפון למכשירי אפל בלבד, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' הכולל תצוגת רכבים בנתיבים סמוכים, ומשטח טעינה אלחוטי. המושבים הקדמיים כוללים כיוונון חשמלי עם זיכרונות לנהג, חימום ואוורור, תאורת אווירה עם אינסוף צבעים לבחירה, מערכת שמע עם 11 רמקולים, ומערכת מצלמות 360 מעלות. גרסת ההנעה הכפולה הנבחנת כוללת גם תצוגה עילית HUD וחמש תוכניות עיסוי למושבים הקדמיים.
סרס M5 מציע חוויית פרימיום אמיתית וחבילה משתלמת במיוחד של ביצועים ואבזור עשיר, לצד ביצוע מרשים עם תא נוסעים מפואר, איכות נסיעה טובה ואבזור נוחות מפנק. הרכב אינו חף מליקויים, כאשר המהותיים שבהם הינם תא מטען קטן יחסית, היעדר וילון גג חשמלי, והיעדר תמיכה בשיקוף למכשירי אנדרואיד.
בתמחורו הנוכחי מצליח סרס M5 להתבלט באבזור עשיר ובביצועים מרגשים, מול שלל מתחרים מסין בקטגוריית מחיר זו, ובמיוחד ביחס לגרסאות הכניסה של דגמי הפרימיום האירופאים.
| סרס M5 AWD | |
|---|---|
| מנוע | שני מנועים חשמליים |
| הספק מרבי משולב | 489 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 68.8 קג"מ |
| קיבולת סוללה | 80 קוט"ש |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,785 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,930 מ"מ |
| גובה כללי | 1,620 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,880 מ"מ |
| נפח תא מטען | 367 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,350 ק"ג |
| מהירות מרבית | 210 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 4.5 שניות |
| טווח חשמלי מרבי (יצרן) | 450 ק"מ |
| טווח חשמלי מרבי (מבחן) | 380 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (יצרן) | 17.8 קוט"ש ל- 100 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (מבחן) | 20.9 קוט"ש ל- 100 ק"מ |
| דרגת זיהום אויר | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 5 (מתוך 8) |
| מחיר | 244,900 ₪ |

תפריט נגישות








יש לכם טעות
חישוב הטווח שלכם לא נכון אם יצאתם לאילת טעוונים מלא ועצרתם אחרי 308 קילומטר עם 13% זה אומר שהטווח המלא הוא 330 בערך. זה לא מעניין מה המחשב רושם שנשאר לכם אלא מה עשיתם בפועל
רכב צאוד מרשים במפרט, אבל בפועל הוא יותר משפחתית ולא ג'יפ. בסוף לקחתי את הסקייוול בעיקר בגלל שהיא גדולה יותר, גבוה ומרווחת ועם סוללה גדולה יותר. הביצועים פחות חשובים ךי ומותר הנוחות.
Seres M5
נכון אין גג חשמלי - יש גג פנורמי מסנן ברמה גבוהה ומגן שמש מקורי למקרה ימים של 50 מעלות תא המטען נמדד לפי 2 שיטות מדידה אם נראה פיזית את התא בעניים ונמדוד בסנטימטר נראה שהוא מרשים ביותר שיקוף אנדרואיד אוטו הבטיח היצרן שיגיע גם עדכון בקרוב בנתיים מקבלים חבילת אפליקציות עם וויז מובנה וחבילת תקשורת לשלוש שנים