MG ZS הייבריד 2025 במבחן דרכים

על רקע התמתנות המגמה החשמלית, מגיע MG ZS הייבריד עם נתוני ביצועים וצריכת דלק מרשימים, לצד מחיר נגיש ושימושיות משפחתית

תגיות: , , , ,

שינויי המיסוי שגרמו לרגרסיה במכירת דגמים חשמליים בתחילת 2025, מביאים לרנסנס דגמי פלאג-אין הייבריד והייבריד חדשים. למשבצת הזו בדיוק נכנס MG ZS הייבריד המצויד ביחידת הנעה היברידית חסכונית וביצועיסטית עם 194 כ"ס, מימדים היוצרים מרווח פנימי פרקטי למשפחה בדומה ליונדאי קונה וקיה נירו, במחיר של 157,888 ₪ בדומה לטויוטה יאריס קרוס וניסן ג'וק הייבריד השייכים לסגמנט מידות נמוך יותר.

MG ZS הייבריד 1.5 לקצ'ורי
יתרונות ביצועים, צריכת דלק, אחריות, אבזור
חסרונות תנוחת נהיגה, איכות חומרי דיפון

MG ZS הייבריד MG ZS הייבריד

עיצוב ונוחות MG ZS הייבריד

העיצוב החיצוני אגרסיבי יותר ביחס לדגם הפורש ומיישר קו עם שפת העיצוב האחרונה של המותג. החזית כוללת יחידות תאורה מלוכסנות, גריל קדמי רחב ונמוך, ופגוש עם שלל אלמנטים בולטים. מהצד חישוקי 18 אינץ' ומאחור סגנון נאה וקל לעיכול, כך שהתוצאה הסופית סולידית ואינה מתבלטת. אורכו של MG ZS עומד על 4,430 מ"מ (107 מ"מ יותר מקודמו), בסיס הגלגלים באורך 2,606 מ"מ (25 מ"מ יותר מקודמו), רוחבו 1,818 מ"מ וגובהו 1,635 מ"מ. הממדים דומים לסגמנט SUV-C, פרט לבסיס הגלגלים הקטן יותר.

MG ZS הייבריד MG ZS הייבריד

גם תא הנוסעים מציג מראה סולידי למדי אך פרקטי, הודות לפתחי מיזוג גבוהים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', מערכת מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' עם ממשק בעברית, קישוריות חוטית לממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. הדגם מגיע כסטנדרט עם ריפודים שחורים, אך בתוספת 1,000 ₪ ניתן לקבל ריפודים ודיפונים בהירים המשדרגים את ההופעה באופן ניכר. מתחת לצג המרכזי נמצאת שורת פקדים פיזיים לגישה מהירה אל פונקציות שכיחות, ותחתם בורר הילוכים עצום בקונסולה המרכזית. רשימת הטרוניות כוללת בעיקרה השתלטות מוחלטת של אנדרואיד אוטו על צג המולטימדיה, אשר אינו מאפשר כל שינוי במזגן ללא יציאה ממנו, ופקדים דו תפקודיים על גלגל ההגה, שעשויים לבלבל בין מחשב הדרך למערכת השמע.

חומרי הדיפון אינם משכנעים ברובם, וניכר כי נעשה מאמץ לשוות תחושת רכות באמצעות חיפוי דמוי עור לחלק מהמשטחים עם שימוש בחומרי דיפון בטקסטורה רכה עם דקורציית תיפורים מדומה.

MG ZS הייבריד MG ZS הייבריד

הכניסה והיציאה נוחות מאוד הודות למרווח גחון מוגבה של 160 מ"מ וקו גג גבוה. המושבים נוחים למדי וממוצעים לסגמנט, אך נהגים גבוהים יאלצו לנהוג כשהמושב נמוך מדי וההגה קרוב מדי, עם ירכיים מורמות וברכיים מצידי טבור ההגה, היות וגלגל ההגה מוגבל בכיוון הגובה ואינו מתכוונן כלל לעומק. על אף היותו רבוע, גלגל ההגה עבה, נוח לאחיזה, ועוטה עור נעים. לוח המחוונים הדיגיטלי קריא ומציג את מסך מחשב הדרך, אשר נשלט כאמור באמצעות פקד דו תפקודי מגלגל ההגה.

מרווח הפנים טוב מאוד ביחס לסגמנט SUV-B, וראוי כרכב ראשון למשפחה בת 4 נפשות הודות למרווח ברכיים טוב לצמד מבוגרים מאחור, כאשר נוסע שלישי אמצעי יגרום לצפיפות אינטימית במושב האחורי חרף הרצפה השטוחה. מעבר לכך, ראויים לציון פתחי המיזוג מאחור, אליהם מצטרפים לטובת הנוסעים מאחור גם שקע טעינה מהירה, חלונות כהים, וכיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים. גג פנורמי כמו ברכב המבחן מוצע בעלות נוספת של 1,000 ₪ וכולל וילון הצללה מלא חשמלי ואפשרות פתיחה. שדה הראיה וכושר התמרון מצוינים בשל זוויות המרכב הרבועות, בסיס הגלגלים הקצר, ומערך מצלמות 360 מעלות המציגות תמונה ברורה.

MG ZS הייבריד MG ZS הייבריד

רשימת תאי האחסון מונה תא כפפות נטול תאורה ודיפון, תא מתחת למשענת היד המרכזית, תא קטנטן פתוח מול הנוסע, צמד מחזיקי כוסות מלפנים, ותאי אחסון בדלתות. בנוסף, ישנם צמד משטחי הנחה לסמארטפון בתחתית הקונסולה המרכזית. תא המטען מציע נפח סביר של 443 ליטרים עם מפתח רחב אך ללא פתיחה חשמלית. קיפול המושב האחורי ביחס 60:40 מספק נפח של 1,457 ליטרים עם משטח טעינה מפולס. מתחת לרצפתו נמצאת ערכת תיקון תקר.

MG ZS הייבריד MG ZS הייבריד

כניסה והתנעה מתבצעות ללא מפתח, כאשר אפליקציה ייעודית מאפשרת את הפעלת המיזוג, איתור המיקום ועוד, בטרם כניסה לרכב. התנועה בעיר חרישית ותתבצע לרוב על טהרת החשמל. שמחתי למצוא אופציית בלימה רגנרטיבית מבורכת, שאינה שכיחה כלל בדגמים היברידיים. השליטה בה נעשית באמצעות תפריט במסך, הכולל שלוש דרגות עצימות, כאשר הגבוהה שבהן אינה מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת, אך עדיין יעילה בהפחתת השימוש בבלמים. חבל רק שהבחירה בדרגת העצימות מתאפסת בכל כיבוי ודורשת בחירה מחדש בכל הפעלה של הרכב.

MG ZS הייבריד MG ZS הייבריד

נוחות הנסיעה העירונית של MG ZS הייבריד בינונית למדי. מפרט מתלים פשוט הכולל קורת מתח אחורית כמקובל בקטגוריה וכיול קשיח, יוצרים נסיעה קופצנית מהמקובל בסגמנט, אך הדבר מורגש בעיקר על אספלט עירוני מצולק ורווי שברים. על אספלט סלחני יותר, ניכר ריסון ראוי שמצליח לסנן את רוב המפגעים העירוניים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת ואליה נוסף בידוד רעשים טוב ומקובל ביחס לקטגוריה, ללא רגישות מיוחדת לרוחות צד.

ביצועים MG ZS הייבריד

MG ZS הייבריד מצויד במערכת הנעה היברידית הכוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,498 סמ"ק בהספק מרבי של 102 כ"ס המשודך לתיבת 3 הילוכים אוטומטית, מנוע חשמלי קדמי עם הספק מרבי של 136 כ"ס ומומנט מרבי של 25.2 קג"מ, וסוללה בקיבולת 1.83 קוט"ש. ההספק המשולב גבוה יחסית לסגמנט ועומד על 194 כ"ס עם מומנט מרבי של 25.5 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות.

MG ZS הייבריד MG ZS הייבריד

הביצועים טובים מאוד, מתעלים בפער על המתחרים ההיברידים ומשתווים לאלו של דגמים חשמליים מלאים. למרות זאת, אחידות הביצועים אינה נשמרת לאורך רצף האצות או עליות, והתרוקנות הסוללה באה לידי ביטוי ברגרסיה ופיחות משמעותי עד לטעינתה בחזרה לקיבולת שתספיק לפעולה היברידית מלאה. התערבות מנוע הבנזין אינה חלקה אך זו מנת חלקם של דגמים היברידיים רבים. פעולת תיבת ההילוכים מוחשית במעבר בין שלושתם, ואינה תורמת למיצוי פוטנציאל הביצועים, בשל מגבלת יחסי ההעברה.

MG ZS הייבריד MG ZS הייבריד

התנהגות הכביש טובה הודות לכיול הבסיסי קשיח, המשמר זוויות גלגול מדודות ואינו מתרגש יתר על המידה מהעברות משקל. לא מדובר ביכולת דינמית מהנה או ספורטיבית, אך שמחנו לגלות התנהגות כביש ההולמת את הביצועים ומתעלה ביחס למתחרים בסגמנט. דברים דומים ניתן לומר על אחיזת הכביש, שמציגה מגבלות ברורות וגבוהות, עם תת היגוי לאחר חצייתן. הבלמים המגובים בבלימה רגנרטיבית יעילה, מציעים נשיכה הגונה, אך מהלך הדוושה לא לינארי ועצימות הבלימה לא אחידה ומושפעת מהצורך בטעינת הסוללה בכל רגע נתון.

צריכת דלק MG ZS הייבריד

יחידת ההנעה ההיברידית כוללת מנוע חשמלי עיקרי חזק, לצד מנוע בנזין חלש ממנו הפועל במחזור אטקינסון ומשמש לרוב כגנרטור לטעינת הסוללה. כפועל יוצא, נהיגה דינמית או שיוט ארוך בכבישים מהירים או עליות, ירוקנו כאמור את הסוללה למקטעים רבים, שיצריכו התערבות תכופה של מנוע הבנזין שתגביר את צריכת הדלק. מנגד, נהיגה עירונית מתונה תדע לנצל היטב את האנרגיה החשמלית. בנסיעה משולבת שכללה נסיעה בין עירונית ועירונית, עם מזגן פועל, נרשמה צריכת דלק של 16 ק"מ לליטר, נתון טוב לאור הביצועים החזקים. נתון היצרן עומד על 19.6 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 36 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ. דרגת זיהום האוויר עומדת על 6 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה MG ZS הייבריד

הרכבים ההיברידיים של מותג MG הסיני עדיין צעירים לגיבוש דעה נחרצת בעניין האמינות. עד כה נראה כי הקהל הישראלי מפגין אמון במותג המתברג במקומות מכובדים בטבלאות המסירות. MG ZS הייבריד משווק בישראל עם אחריות מלאה שהורחבה לאחרונה ל- 7 שנים או עד 150,000 ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת ל- 8 שנים או עד 150,000 ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על 15,000 ק"מ או שנה, המוקדם מביניהם.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 7,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.

בטיחות MG ZS הייבריד

MG ZS נבחן במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2024 וזכה לציון של 4 כוכבים, עם ציוני משנה של 75% בהגנה על נוסעים בוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 73% בהגנה על הולכי רגל, ו- 67% על תפקוד מערכות הבטיחות.

MG ZS הייבריד MG ZS הייבריד

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מוחלטת, מערכת לשמירת מרכז הנתיב בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, התרעת עייפות נהג, זיהוי תמרורי מהירות ושינוי המהירות בהתאם בבקרת השיוט, מערכת למניעת סנוור והחלפת עוצמת התאורה בהתאם לתנאי הדרך, ניטור שטחים מתים, וניטור תנועה חוצה מאחור במרחק של 25 מטר מכל צד. בדומה לשלל דגמים מודרניים, מערכת התראת המהירות תצריך כיבוי מחדש בכל נסיעה אם לא תרצו לשמוע התרעות ללא הרף. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 4 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר MG ZS הייבריד

MG ZS הייבריד משווק בישראל ברמת אבזור לקצ'ורי במחיר 157,888 ₪ וכולל בין היתר מסך מרכזי בגודל 12.3 אינץ', מערכת ניווט מקורית, קישוריות מלאה לממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, לוח מחוונים בגודל 7 אינץ', שקעי טעינה USB ו- USB-C, מושב נהג חשמלי, מושבים קדמיים מחוממים, ריפוד דמוי עור, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, בלם חניה חשמלי כולל Auto hold, כניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמות היקפיות 360 מעלות לסיוע בחניה, חיישני חניה אחוריים, מראות צד מתקפלות חשמלית עם הפשרת אדים, חיישני גשם, תאורת לד ראשית, וחישוקי 18 אינץ'. גג שמש מוצע כאופציה בתוספת 1,000 ₪. ריפוד פנים בהיר מוצע כאופציה בתוספת 1,000 ₪, וצבע מטאלי יוסיף עוד 1,500 ₪.

MG ZS הייבריד מגיע גם עם אפליקציית iSmart המאפשרת קבלת מידע מלא על מיקום הרכב, הפעלת מיזוג וחימום מושבים, פתיחת/נעילת דלתות, בדיקת מצב הטעינה של סוללת הרכב, כמות הדלק וטווח הנסיעה, קבלת התרעות אודות אבחון מצב הרכב, לחץ אוויר נמוך בצמיגים, ועוד.

MG ZS הייבריד החדש מהווה קפיצה משמעותית ביחס לדגם הפורש ומציע חבילה נכונה בתמחור הגון, אחריות מופלגת, וביצועים טובים ביחס למתחריו בסגמנט SUV-B. השוואה לסגמנט SUV-C תעמיד את MG ZS בנחיתות מרווח ואיכות, כך שעדיף להסתכל עליו בתור ראש לשועלי סגמנט SUV-B, או כדגם המשובץ בין שתי הקטגוריות, ומציע פתרון פרקטי למשפחה עד 4 נפשות.

MG ZS הייבריד לקצ’ורי 1.5 ליטרים אוטומט
מנוע היברידי 1,498 סמ"ק, 4 צילינדרים
הספק מרבי משולב 194 כ"ס
מומנט מרבי 25.5 קג"מ
תיבת הילוכים אוטומטית 3 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,430 מ"מ
רוחב כללי 1,818 מ"מ
גובה כללי 1,635 מ"מ
בסיס גלגלים 2,606 מ"מ
מיכל דלק 36 ליטרים
נפח תא מטען 443/1,457 ליטרים
משקל עצמי 1,420 ק"ג
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תאוצה 0-100קמ"ש (יצרן) 8.7 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 19.6 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 16.0 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 6 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 4 כוכבים (2024)
רמת אבזור בטיחותי 4 (מתוך 8)
מחיר 157,888 ₪

MG ZS הייבריד 2025 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

7 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 7

    רכב נחמד אבל לא שווה 150 אלף...

    • רז 14/11/25

    יש גבול

  • 6

    הרכב הנל mg zs 25.

    • חיימון27/05/25

    הרכב ברשותי זמן מה נסיעה נעימה יש הרבה כוח כל הזמן.מרווח מאוד קדימה ואחורה מאובזר כראוי.בהחלט מרומה.

  • 5

    מחיר שובר שוק

    • אלי11/02/25

    ב99 אלף שקל היה שובר שוויון ונמכר בכמויות חבל.

  • 4

    וגלגל רזרבי...???

    • פיני. לא גרשון.07/02/25

  • 3

    חוות דעת

    • דוד בן שושן07/02/25

    הרבה רכב במעט מחיר! רכב מעולה.

  • 2

    זה מרצדס במחיר סיני

    • אמיר07/02/25

    אני עם הרכב הנ״ל הצריכה 1-20 אף לא היה 1-16 אף פעם לא הרגשתי ירידה בכח הרכב מטוס זה ממש רכב חשמלי ללא כבל

  • 1

    mg,zs הייברידי החדש

    • אבי פרץ06/02/25

    ביצעתי נסיעת מבחן ברכב זה ומצאתי 2 חסרונות 1. רעשי כביש גבוהים כולל רעשי רוח, הגה אינו מתכוון פנימה והחוצה וזה חיסרון באיחוד לאנשים גבוהים מה שהיווה לי בעיה כשאני בגובה 1.90.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu