אחת הכוכבות בשוק הרכב הישראלי השתדרגה, אז יצאנו לנסיעת מבחן כדי לבדוק האם עדיין יש לה את מה שצריך כדי להמשיך ולהוביל בקטגוריית הרכבים הקטנים בישראל
עבור היצרן, קיה פיקנטו אינה עוד רכב בארסנל הדגמים אלא רכב חשוב מאוד. בישראל קשה לחשוב על מישהו שלא נסע בקיה פיקנטו, בין אם שלו, של חבר, של קולגה או של בן משפחה, ואולי אף במילואים או כרכב חלופי. נראה שבכל מקום אליו נסתכל, נגלה קיה פיקנטו חמודה, ולכן אחריות גדולה מונחת על כתפייה הקטנות. יצאנו לבדוק את קיה פיקנטו 2025 לאחר מתיחת פנים, שנותרה כמעט לבדה בסגמנט העירוניות, שהצטמצם לכדי שני דגמי בנזין ודגם חשמלי אחד.
| קיה פיקנטו | |
|---|---|
| יתרונות | צריכת דלק, נוחות נסיעה |
| חסרונות | רעש מנוע במהירות גבוהה, תיבת הילוכים רובוטית, איכות חומרים |
קיה פיקנטו
עיצוב ונוחות קיה פיקנטו
הקוריאנית הקטנה עברה עדכון, ואחד מהמאפיינים העיצוביים הראשונים שבולטים הוא יישור קו עם הליין העיצובי העדכני של המותג. יחידות התאורה הקדמיות והאחוריות, יחד עם הסבכה הקדמית הותאמו לשפת העיצוב החדשה, ויחד עם הלוגו החדש משלימים את המשימה ומוסיפים חן רב ועיצוב עדכני יותר ביחס לדגם היוצא.
קיה פיקנטו
פנים הרכב עבר עדכון גם הוא והתחדש במערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' שנוח מאוד לתפעול. ההגה קטום וספורטיבי אך חשוב מכך, הוא כזה שאינו סובל מריבוי לחצנים ופונקציות, וזה מצוין. לקיה פיקנטו לוח מחוונים דיגיטלי קריא וברור, וכל הפקדים שאנו מחפשים בזמן נהיגה, כמו אלו של המיזוג ועוצמת השמע, נמצאים בדיוק איפה שהיינו מצפים. מדובר בסביבת נהג נעימה ופשוטה עם חומרי פלסטיק קשיחים ואיכות הרכבה טובה. אמנם הנדסת האנוש טובה מאוד אך תא הנוסעים על גווניו השחורים, מרגיש מיושן מעט.
הכניסה למושבים הקדמיים קלה ואלו נוחים למדי ונותנים תמיכה מספקת לגב גם בנסיעות ארוכות. באופן כללי, היות והקונסולה המרכזית בין המושבים נמוכה, סביבת הנהג מרווחת ומתאימה גם לנהגים מעל לגובה הממוצע. הגודל האמיתי של הרכב מורגש כאשר מבוגר נוסף מתיישב ליד הנהג והכתף שלו מרגישה קרובה מאוד. תנוחת הנהיגה טובה ונעימה, מרווח הראש מצוין גם לנהגים שאוהבים לשבת גבוה, ושדה הראייה טוב מאוד בזכות החלונות הגדולים יחסית ביחס לרכב הקטן. קלות הנהיגה ניכרת גם בערי ישראל הצפופות, הודות למידות קומפקטיות וכושר תמרון גבוה. במילים פשוטות, קיה פיקנטו הינה מכונית קלה לנהיגה בסביבה עירונית.
קיה פיקנטו
הכניסה למושבים האחוריים מאתגרת יותר אך בל נשכח שמדובר ברכב מיני באורך 3,605 מ"מ עם בסיס גלגלים באורך 2,400 מ"מ, ולכן גם הספסל האחורי אינו מרווח. על אף שמדובר ברכב עם חמישה מושבים, חמישה מבוגרים לא ישבו בה בנוחות ומרווח הברכיים יהיה סביר רק אם הנהג והנוסע מלפנים אינם גבוהים במיוחד. מעבר לכך, החלק האחורי של קיה פיקנטו נטול פינוקים ולא כולל פתחי מיזוג ושקעי טעינה. לטעמנו קיה פיקנטו מיועד לאנשים הנוסעים לרוב לבד, או כרכב שני במשפחה.
קיה פיקנטו
בקיה פיקנטו לא תמצאו הרבה שטחי אחסון למעט תא הכפפות ותא אחסון קטן בין המושבים הקדמיים. תא המטען בנפח 255 ליטרים אמנם קטן אך תואם בגודלו למידות הרכב. עגלת תינוק תתקשה להיכנס אך הקניות בסופר או בקניון הקרוב ימצאו כאן מקום. הספסל האחורי מתקפל בתצורת 60/40 והופך את תא המטען לגדול משמעותית ומכפילו פי ארבע לכדי 1,010 ליטרים. למרות שלאחר קיפול המושבים הרצפה לא בגובה אחיד וסף ההטענה טיפה גבוה, עדיין ניתן להעמיס יותר ממזוודה אחת בדרך לחופש הגדול שחיכיתם לו. נקודה נוספת לציון היא הגלגל החלופי שנמצא מתחת לשטיח תא המטען והפך לנדיר בימינו.
קיה פיקנטו
למרות חישוקי 16 אינץ' וצמיגים בחתך נמוך, מספקת קיה פיקנטו נוחות נסיעה טובה רוב הזמן, אם כי לעיתים קופצנית מדי בכביש משובש. המתלים מנסים לעשות עבודתם נאמנה ולרוב גם מצליחים. בכבישים מהירים יותר, נוחות הנסיעה משתפרת ומרוסנת יותר, אך כאן מתעצמת מגבלתו של בידוד הרעשים המתקשה לעמוד ברעשי הרוח ובעיקר ברעשי המנוע במהירות תלת ספרתית.
ביצועים קיה פיקנטו
יחידת ההנעה המוצעת בישראל כוללת מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1,197 סמ"ק עם הספק מרבי של 79 כ"ס ותיבת 5 הילוכית רובוטית חד מצמדית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 16.5 שניות, איטית אף יותר מהדגם הקודם, והמהירות המירבית עומדת על 159 קמ"ש.
יתרון תיבת ההילוכים בתצרוכת הדלק פוגש את חסרון התיבה במהלך הנהיגה. התנהגות התיבה הרובוטית דורשת הסתגלות קלה, אך אלו המחפשים להיות תמיד ראשונים ברמזור, יתקשו קצת להתרגל. לרוב עושה התיבה את עבודתה נאמנה, אך בדרכים מאתגרות יותר או במקרי עקיפה בהם נדרש כוח מתפרץ, יורגש מחסור בכוח זמין. מעבר לכך, אופי התיבה יגרום לנו להרגיש כל העברת הילוך בשל פעולת המצמד האיטית, אך ככל שניסע בעדינות יותר, כך נרגיש אותה פחות.
קיה פיקנטו
למרות מגבלת הכוח ואיטיות תיבת ההילוכים, מרגישה קיה פיקנטו חיה ותזיזיתית בכבישים מפותלים. לקיה פיקנטו אחיזת כביש טובה בזכות הצמיגים ובסיס הגלגלים הקצר, ויחד עם הבלמים הטובים ניתן ליהנות מנהיגה דינמית עם שינויי כיוון זריזים ופניות מהירות מהצפוי, כל עוד לא מדובר בעלייה תלולה.
צריכת דלק קיה פיקנטו
היתרון של תיבת ההילוכים הרובוטית הוא בצריכת הדלק. נתוני צריכת הדלק של היצרן מצביעים על 16.9 ק"מ לליטר, אך במהלך המבחן אשר כלל לרוב נסיעה בתוך העיר ולעיתים נסיעה מאומצת, התקבלה צריכת דלק של 14.1 ק"מ לליטר. לקיה פיקנטו אין מערכת עצור וסע, ויש לה מיכל דלק בקיבולת 35 ליטרים המספק כ- 500 קילומטרים בין תדלוקים, וזהו נתון נאה לרכב קטן. דרגת זיהום האוויר עומדת על 11 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה קיה פיקנטו
קיה נהנית בישראל ממוניטין חיובי. כבר שנים ארוכות שהיא מככבת בצמרת טבלת המסירות בישראל ודגמיה זוכים לביקוש ער כחדשים וכמשומשים. סקרי אמינות מרחבי העולם מציגים תמונה דומה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2023 הגיעה קיה למקום ה- 10 מתוך 30 יצרניות. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בארה"ב בשנת 2021 ומדד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה קיה למקום השלישי מתוך 33 יצרניות. בסקר דומה שנערך בגרמניה בשנת 2019 הגיעה קיה למקום החמישי מתוך 22 יצרניות.
קיה פיקנטו
לקיה פיקנטו אחריות ארוכה העומדת על 7 שנים, מתוכן 3 שנים ראשונות באחריות מלאה ללא הגבלת ק"מ, ועוד 4 שנים או עד 150,000 ק"מ אחריות נוספת למנוע ולתיבת ההילוכים.
ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 ללא תביעות ושלילות רישיון יעלה כ- 5,600 ₪. ביטוח חובה יעלה כ- 1,800 ₪.
בטיחות קיה פיקנטו
ארגון הבטיחות Euro NCAP בחן את קיה פיקנטו בשנת 2017 טרם השינויים שעברה בשנים האחרונות והעניק לה ציון של 4 כוכבים מתוך 5, עם ציונים של 87% בהגנה על נוסעים בוגרים, 64% בהגנה על ילדים, 54% בהגנה על הולכי רגל, וציון של 47% על תפקוד מערכות הבטיחות. יש לציין שמאז שופר אבזור הבטיחות של קיה פיקנטו, אך מאידך הוחמרו דרישות ארגון הבטיחות במבחנים.
קיה פיקנטו
אבזור הבטיחות של קיה פיקנטו זהה בשתי רמות האבזור LX Plus ו- GT Line וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, מצלמה אחורית, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מניעת סטיה מנתיב הנסיעה, ניטור עייפות נהג, התרעה על תחילת נסיעה של רכב מוביל, וזיהוי תמרורים עם הגבלת מהירות ISA. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי נמוכה ועומדת על 1 מתוך 8.
תמורה למחיר קיה פיקנטו
קיה פיקנטו משווקת בישראל בשתי רמות אבזור. גרסת LX Plus מוצעת במחיר 109,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' ותמיכה בקישוריות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, מפתח חכם, ובקרת אקלים דיגיטלית. גרסת GT Line הנבחנת מוצעת במחיר 109,990 ₪ (בתוספת זניחה של 90 ₪) ומוסיפה לרשימה תאורה קדמית ואחורית מסוג לד, מראות צד עם קיפול חשמלי ונורות איתות לד, חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 16 אינץ', חלון גג חשמלי נפתח וריפוד מושבים דמוי עור.
קיה פיקנטו המחודשת אינה זרה לנו. למרות השינויים הקלים בתפוקת המנוע ובעיצוב, זו אותה קיה פיקנטו שכולנו מכירים ונמנית בין המכוניות הפופולריות ביותר בשוק הרכב הישראלי, כחדשה וכמשומשת. מדובר במכונית עירונית קטנה שאינה מרווחת מאחור ומגיעה עם תא מטען קטן התואם לגודלה. הדגם סובל מרעשי מנוע במהירויות גבוהות ויש לה תיבת הילוכית רובוטית שלא כולם יאהבו. קיה פיקנטו היא מכונית שכיף לנהוג בה בעיר ותענה על מרבית הצרכים של הנהג הישראלי הנוסע יום יום לבדו בפקקים לעבודה, ועסוק בחיפוש אחר חניה פנויה.
| קיה פיקנטו GT Line 1.2 רובוטית חד מצמדית | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 4 צילינדרים 1,197 סמ"ק |
| הספק מרבי | 79/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 11.5/4,200 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית חד מצמדית 5 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 3,605 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,595 מ"מ |
| גובה כללי | 1,485 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,400 מ"מ |
| מיכל דלק | 35 ליטרים |
| נפח תא מטען | 255 ליטרים |
| משקל עצמי | 991 ק"ג |
| מהירות מרבית | 159 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 16.5 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 16.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 14.1 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 11 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 4 כוכבים מתוך 5 (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 1 (מתוך 8) |
| מחיר | 109,990 ₪ |

תפריט נגישות








פיקנטו GT 2025
אחלה אוטו עירוני.מתזז מצוין בפקקים וחונה בכל מקום בלי בעיות. חסכוני עם עיצוב יפה. מולטימדיה מצוינת. שווה כל אגורה. ו-7 שנות אחריות שוות כסף.
תגובה
לכל הצעירים החכמים גדולים שמעבירים ביקורת על קיה פיקנטו פשוט שיקנה מרצדס ויסתומו את הפה
יקר.
לא שווה יותר מ69,900
קיה פיקנטו
מה יש לומר על קופסת פח, מלכודת מוות ביוצר מ-100 אלף ₪ ?
קיה קטנה - גדולה
הפיקנטו פשוט נהדרת, זיריזה מתמרנת מצויין בין המכוניות, נוחה מאוד ל- חניה...מכונית ממש כייפית✌
מי האידיוט שישלם 110 אלף על העגלה הזאת
הזייה
קאיה פיקנטו
עגלה עם חמור עדיף קניתי לפני שלושה חודשים יומיים אחרי רציתי להחליף לא שווה כלום נסיעה גרועה מקרטע מתקשה בעליות אין האצה מעצירה לנסיעה אוטו גרוע ביותר לא מומלץ בשום אופן
גיר רובוטי
הגיר אינו מאפשר נסיעה חלקה צרריך לחשוב טוב האם להיכנס לכל הטוב הזה, כאשר הרכב קופת בין הילוכים
יש להם את הפרונט
במגעיל יותר?
לא מעניין
המתיחת פנים היחידה היעילה ברכב ההזה זה הגיר הרובוטוי שמתחמם ולא שווה את הקנייה כל השאר לא מעניין.
הדגם הקודם עם המנוע 1.25 והתיבה האוטומטית הפלנטרית יותר מוצלח
וגם אם צריכת הדלק מעט יותר גבוה ,המנוע חזק יותר והגיר מצויין, נראה שפשוט רצו להוריד עלויות ולהציג חיסכון בדלק,פחות מוצלח ויהיה פחות מבוקש.גיר רוטבטי חד מצמדי זה סיוט ,וכל רכב שנמכר איתו נכשל.
פיקנטו 2025
האצה יותר גרועה מהפיקנטו הקודמת. ממש לא נעים לנסוע בנתיב השמאלי. אבל כל השאר סבבה.
רכב בושה
על משרד התחבורה לאסור יבוא דל הרכב. המנוע והגיר בושה והרכב לא סוחב ומהווה סכנה בטיחותית בעקיפה
קיה פיקנטו
אוטו אפור לאנשים אפורים