סקודה סופרב החדשה רושמת שדרוג מהותי ביחס לדגם הפורש ומצליחה לשמר את מעמדה העליון בסגמנט, חרף העדרה של גרסה היברידית אמיתית
סקודה סופרב 2025 בדורה הרביעי נחתה בישראל בשלהי אשתקד ובתזמון מושלם לרנסנס סגמנט מכוניות המנהלים, שסבל מדעיכה עקב מעבר קהל היעד לרכבי קרוסאובר. סקודה סופרב 2025 מתחרה בעיקר מול צמד ההיברידיות יונדאי סונטה וטויוטה קאמרי, אך מוצעת עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים מסדרת evo2 עם טכנולוגיית מיילד-הייבריד (ללא אלטרנטיבה היברידית מלאה) והנעה קדמית, בשלוש רמות אבזור במחיר של החל מ- 202,490 ₪. מעליהן גרסת המבחן הבכירה לוריין אנד קלמנט (L&K) עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 265 כ"ס והנעה כפולה, שמחירה עומד על 283,990 ₪.
| סקודה סופרב | |
|---|---|
| יתרונות | מרווח פנים, תא מטען, שימושיות, הנדסת אנוש, איכות נסיעה |
| חסרונות | מחיר, אחריות, אבזור בגרסת הבסיס |
סקודה סופרב
עיצוב ונוחות סקודה סופרב
סקודה סופרב 2025 מציגה עיצוב המזוהה בקלות עם המותג, ובמבט ראשון אף נראה כי מדובר במתיחת פנים מקיפה למרות שכל חלקי המרכב חדשים לחלוטין. מראה השרד המכובד והמצטנע, אשר התחבב על פוליטיקאים ודיפלומטים רבים ברחבי אירופה ובישראל, ממשיך גם כאן באבולוציה המתכתבת עם שפת העיצוב העדכנית של המותג, לצד מקדם גרר נמוך של 0.23 cd. התבססות על פלטפורמת Evo MQB כמו בדגם הפורש, מכתיבה בסיס גלגלים זהה באורך 2,837 מ"מ, אך אורכו של הדגם החדש גדל ב- 43 מ"מ ביחס לדגם הקודם לכדי 4,912 מ"מ, גובהו צמח ב- 12 מ"מ לכדי 1,490 מ"מ, ורוחבו עומד על 1,849 מ"מ.
סקודה סופרב
תא הנוסעים מציג קפיצת מדרגה משמעותית ביחס לדור הקודם עם עיצוב מודרני ומלוטש המעניק לנוסעים תחושה ביתית נעימה מבלי לוותר על הנדסת אנוש טובה המזוהה עם סקודה. הדבר בא לידי ביטוי בהתקנת בורר ההילוכים לצד ההגה, ממשק גרפי משופר, ושימוש בפתרון יעיל הכולל שלוש חוגות פיזיות עם מסכים מובנים בגודל 1.25 אינץ' לתפעול פונקציות מרכזיות ברכב, כמו שפגשנו בסקודה קודיאק.
איכות החומרים וההרכבה מותירים תחושת סמי פרימיום. גרסת L&K הבכירה הנבחנת, מציגה גימור מהודר עם דיפונים דמויי עץ משכנעים במראה ובמרקם, עור אמיתי (בחלקו) בצבע קוניאק חמים, מיתוג L&K, וחומרי דיפון איכותיים יחסית גם במקומות הנמוכים. מערכת המולטימדיה, שבגרסה זו זוכה לצג בגודל 13 אינץ', מציגה ממשק גרפי אינטואיטיבי עם קיצורים יעילים ומהירים למערכת בקרת האקלים, לצימוד הסלולר האלחוטי ולמצבי הנהיגה.
סקודה סופרב
הנדסת האנוש מעולה ממש, ושמחתי לגלות שהדגם נפטר מטעויות נפוצות בדגמי הקונצרן כגון סליידרים מעיקים לכיוונון עוצמת השמע והטמפרטורה במזגן. סוללת פקדי המגע מול ברך שמאל הוחלפה בפקדים פיזיים, העברית תקינה, מערכת בקרת האקלים כוללת פקדים פיזיים, ובורר הילוכים מאחורי גלגל ההגה מחליף את הפקד הזעיר בקונסולה המרכזית. לוח המחוונים הדיגיטלי זוכה לסופרלטיבים דומים עם תפעול ותצוגה נאותים, וגם התצוגה העילית (בגרסה זו) הכוללת כיוונון גובה.
סקודה סופרב
המרחב הפנימי האדיר שסייע לסקודה סופרב להיבחר למכונית השרד של פוליטיקאים רבים, מרשים גם היום בעידן החשמלי המאפיין רכבים בעלי רצפה שטוחה וניצול מיטבי של חלל הפנים. הכניסה והיציאה מהרכב מתבצעות בנוחות בזכות מפתח דלתות רחב, ומרגע הכניסה יכולים הנוסעים מלפנים ומאחור ליהנות ממושבים מפנקים ולמתוח את רגליהם הודות למרווח השמור למרווחות שבמכוניות הסלון, ואף כזה שלא יבייש מכונית פאר. הנוסעים מאחור ייהנו גם מבקרת אקלים נפרדת, שקעי טעינה, וילון אחורי נגלל, ווילונות צד נגללים להשלמת תחושת השרד המושלמת. באופן מפתיע, חלון גג או גג פנורמי אינם בנמצא, גם לא כאופציה, אלא רק בגרסת הסטיישן שאינה משווקת בישראל. מדרגת ההינע בולטת מאוד והמושב האמצעי יתאים בעיקר להקפצת ילד בנסיעה קצרה. שדה הראייה סטנדרטי ביחס לקטגוריה, עם קו חלונות בגובה סביר ומראות צד תלויות. מצלמות 360 מעלות וחיישנים היקפיים מספקים תמונת מצב על המתרחש סביב הרכב אך התגלו כהיסטריים מדי.
סקודה סופרב
פתרונות האחסון כיאה לסקודה מגוונים ויצירתיים, ביניהם תא אחסון מתחת למשענת היד המרכזית הכולל מתקן נשלף לאחסון משקפיים, מטבעות, ועוד גומיה לעיגון. בתחתית הקונסולה קיים משטח הטענה אלחוטי לסמארטפון, ובגב המושבים הקדמיים כיסי אחסון כפולים למסמכים ולסמארטפון. מחזיקי כוסות כוללים מגרעות לתפיסת תחתית הבקבוק, שמאפשרות את פתיחתו ביד אחת. תא הכפפות המדופן כולל תופסנים לעט ולכרטיס, בדלתות חלל גלילי עם מטריות אינטגרליות, ותאי האחסון מדופנים בבד לבד רך למניעת רעשי תזוזות חפצים. לצד מראת הפנים שקע USB למצלמת דרך ועוד טריקים קטנים המקלים על שימושיות יום-יומית. לתא המטען האדיר נוספו עוד 11 ליטרים ביחס לדגם הפורש, כך שכעת נפחו עומד על 595 ליטרים. תצורת ליפטבק עם דלת חמישית הכוללת את השמשה האחורית, מסדרת מפתח ענקי וגישה נוחה למשטח ההטענה, בו שלל מחיצות סקוץ' לעיגון מזוודות, ווי תליה, רשתות, ופתרונות עיגון כמיטב מסורת סקודה. החבר'ה בסקודה לא הסתפקו בערכת תיקון תקרים, ומתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל חלופי זמני. קיפול פשוט של המושב האחורי יסדר נפח הטענה עצום של 1,745 ליטרים, אך רצפתו אינה מפולסת.
סקודה סופרב
המתלים האדפטיביים המוצעים רק בגרסת L&K כוללים 15 מצבי קשיחות. מצב קומפורט מקנה שיכוך מצוין ביחס לסגמנט. המתלים מצליחים לסנן ולשכך ביעילות את רוב מפגעי האספלט הנפוצים בארצנו, ורק המאתגרים שבהם יעבירו טלטלה אל גב הנוסעים. מחוץ לעיר, הקשחת המתלים מסייעת לרסן את המרכב על אספלט גלי ולספק יציבות כיוונית טובה. יחד עם בידוד רעשים טוב וזיגוג כפול לחלונות הצד, מתאפשר שיוט נעים ושקט למרחקים ארוכים.
ביצועים סקודה סופרב
לגרסה הבכירה L&K מנוע טורבו בנזין בנפח 1,984 סמ"ק עם הספק מרבי של 265 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, ומערכת הנעה כפולה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש. המנוע מדגם EA888 המוכר מסקודה אוקטביה RS ומפולקסווגן גולף GTI, מקבל כאן תוכנת ניהול מנוע ומערכת פליטה סולידיות התואמות את אופייה כמכונית מנהלים מכובדת, ומערכת ההנעה הכפולה מסייעת לאחיזת הכביש הגבוהה ורושמת נתוני תאוצה מאפס למאה קמ"ש טובים מהאחיות הספורטיביות.
סקודה סופרב
המומנט הבשרני שזמין כבר בסל"ד נמוך ובטווח נרחב, יוצרים רצועת כוח רחבה המקנה האצות חסרות מאמץ. תיבת ההילוכים היעילה מאפשרת עקיפות בטוחות הודות לפעולה זריזה, אליה נוסף תפעול ידני באמצעות מנופים פלסטיים מאחורי גלגל ההגה עבור מי שנהנה מכך. מצב ספורט מחדד את התגובות, ובעיקר מאפשר פעולה בסל"ד גבוה, אך לאלו המצפים לדרמה השמורה לדגמי הספורט שהוזכרו, צפויה אכזבה עקב צליל מנוע פושר ומערכת פליטה סטנדרטית.
סקודה סופרב
גם התנהגות הכביש מעולה אך אינה ספורטיבית. ההנעה הכפולה ומערך המתלים האדפטיביים, מאפשרים זוויות גלגול שטוחות לצד אחיזה גבוהה של צמיגי Goodyear Eagle F1. לצד זאת, משקל יבש של למעלה מ- 1.8 טונות אינו מאפשר העברות משקל חדות בקצב דינמי. מצב ספורט במתלים, גורם לפעולה סגורה מדי וסופר קופצנית, המתאימה למסלול או לאספלט סלול למשעי, אך לא לכביש הציבורי. גם בקטעים דינמיים העדפתי להשאיר את כיול המתלים במצב NORMAL, המאפשר מהלך סביר להתמודדות עם מפגעים לצד התנהגות טובה. ההיגוי מדויק, אך גם במצב ספורט אינו כבד דיו כנדרש לנהיגה מסוג זה. הבלמים, אף שאינם מתהדרים במיתוג אקזוטי, מקנים נשיכה חזקה ואינם מתעייפים גם לאחר רצף בלימות חזק.
צריכת דלק סקודה סופרב
בניגוד לגרסאות הכוללות מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם מערכת מיקרו-הייבריד 48V בהן צריכת הדלק מציגה נתונים קרובים לדגמים היברידיים תקניים, גרסת L&K הנבחנת, על 265 סוסיה, מסתפקת בצריכה ריאלית של 10 ק"מ לליטר בנסיעת המבחן שכללה לרוב נהיגה מנהלתית עם כמה קטעים דינמיים. הנתון מכובד ביחס לביצועים ולמשקל, אך היה יכול להיות טוב הרבה יותר עם מערכת היברידית מלאה. נתון צריכת הדלק של היצרן עומד על 12.8 ק"מ לליטר, אליהם ניתן להתקרב בנהיגה מתונה במצב אקו. עם מיכל דלק בנפח 66 ליטרים יתקבל טווח נסיעה של כ- 650 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה סקודה סופרב
אמינות רכבי סקודה נחשבת ממוצעת. סקודה סופרב משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים או עד 100,000 ק"מ. ניתן וכדאי לרכוש אחריות לשנה שלישית בתוספת 1,000 ₪. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 11,500 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪.
בטיחות סקודה סופרב
סקודה סופרב נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2024 וזכתה לציון מירבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 80% בהגנה על בוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 87% בהגנה על הולכי רגל, ו- 93% על תפקוד מערכות הבטיחות.
סקודה סופרב
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 10 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בחירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, ניטור שטחים מתים במראות הצד, מערכת זיהוי תמרורים, חיישני חניה היקפיים, מערכת מצלמות היקפיות, והתרעה על עייפות הנהג. מערכת התראת המהירות ניתנת לניתוק לצמיתות ללא דריכה מחודשת בכל התנעה. פקד על גלגל ההגה מאפשר ניתוק מהיר של מערכת תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה, שהתגלתה כהיסטרית מדי. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 7 מתוך 8.
תמורה למחיר סקודה סופרב
סקודה סופרב עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים ברמת האבזור סלקשיין מוצעת במחיר 202,490 ₪, וכוללת בין היתר מסך מגע מרכזי בגודל 10 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', 8 רמקולים, משטח טעינה אלחוטית, מושבים קדמיים מחוממים עם עיסוי, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים תלת אזורית, דלת תא מטען חשמלית עם חיישן זיהוי, שקעי USB מלפנים ומאחור, שקע USB ליד מראת הפנים לחיבור מצלמת דרך, חיישני חנייה מלפנים ומאחור, מצלמה אחורית, תאורת לד מלאה, וחישוקי 17 אינץ'.
רמת אבזור אדוונס מוצעת במחיר 219,990 ₪, וכוללת בנוסף מסך מרכזי בגודל 13 אינץ', וילונות גלילה בחלונות האחוריים, מושבים בריפוד בד בשילוב עור מלאכותי, תאורת אווירה פנימית, חבילת כרום חיצונית, וחישוקי 17 אינץ' בצביעה דו-גונית. גרסת סטייל מוצעת במחיר 231,490 ₪ ומוסיפה מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, אוורור וזיכרונות, ריפודי עור, פנסי לד מטריקס אדפטיביים עוקבי פניה, וחישוקי 18 אינץ'.
רכב המבחן ברמת אבזור L&K זמין רק עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 265 כ"ס והנעה כפולה במחיר 283,990 ₪. גרסה זו מוסיפה ריפודי עור בשילוב עור מלאכותי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, עיסוי במושבים הקדמיים, מערכת שמע מבית Canton עם 14 רמקולים, תצוגה עילית, מצלמות 360 מעלות, מערכת מתלים אדפטיביים, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.
סקודה סופרב החדשה 2025 רושמת שיפור משמעותי ביחס לדור הפורש לצד שימור היתרונות הפונקציונליים המסורתיים. הקטגוריה שחווה מיני רנסנס מתחלקת לדגמים חשמליים מלאים ולדגמי בעירה פנימית/היברידיים. המתחרות הישירות מבית יונדאי וטויוטה מציעות באותו מחיר אבזור עשיר יותר לצד מוניטין אמינות ואחריות יצרן עדיפים. למרות שגרסאות הבסיס של סקודה סופרב מציעות אבזור דל, מציגה המכונית איכות נסיעה גבוהה יותר ביחס למתחרות לצד שימושיות עדיפה ויכולת כללית משופרת. גרסת L&K הנבחנת והיקרה אינה מכוונת אל קהל המיינסטרים ומהווה חלופה לרכבי מנהלים ממותגי היוקרה, מולם היא מסתפקת בסמל עממי אך מתעלה בתחומי המרווח והתמורה למחיר.
| סקודה סופרב 2.0טורבו L&K אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,984 סמ"ק |
| הספק מרבי | 265/5,000-6,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 40.8/1,650-4,350 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 7 הילוכים DSG |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,912 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,849 מ"מ |
| גובה כללי | 1,490 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,837 מ"מ |
| מיכל דלק | 66 ליטרים |
| נפח תא מטען | 595 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,808 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.7 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 12.8 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 (2024) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 283,990 ₪ |

תפריט נגישות








למה בלי phev?
חבל שאין מנוע 2000 ברמות גימור הרגילות
עד כה היה ניתן לקבל מנוע 2000 גם ברמות גימור הרגילות מסיבה שאינה ברורה היבואן החליט לייבא מנוע 2000 רק ברמת גימור הגבוהה שהמחיר שלה גבוה מאוד
אוטו טוב מחיר גבוה ומוגזם
אוטו מעולה אבל בהחלט לא רכב יוקרה סקודה הוא רכב מנהלים נוח ואמין מחירו הגבוה הוא בעוכרי היבואן מאחר ובסכום של 300 אש״ח ניתן לרכוש רכב פאר גרמני ואו יפני והם בהחלט עדיפים על הסקודה
ממונט
המוממנט הוא 37 ולא 40.8
מה קרה הקפצתם את המחיר. יונדאי סונטה לא נופלת מהביצועים פחות 80 אלף מי יקנה את הסקודה זה עדיין בעלות צכ’ית
רכב מיותר
עדיף טויוטה קאמרי ב 230 מסקודה במחיר זהה עם המנוע הנחות. הקאמרי אמינה פי כמה,מהירה בהרבה (0-100 ב 7.2 שניות),וצורכת 20 קמ לליטר. למה לקנות במחיר זהה את הסופרב עם מנוע 1.5 החלש?