הונדה CR-V ממשיך להיות יקר ביחס למתחרים, יצאנו לבדוק האם יש תמורה לאגרה
הדור הרביעי של הונדה CR-V הושק בישראל בתחילת שנת 2013, כשנה לאחר שהוצג לראשונה בגרסה האירופאית. הדור הרביעי אינו מציג מהפכה של ממש לעומת הדור הקודם אלא שיפור של הנוסחה המוצלחת שלו. למבחן התייצבה גרסת קומפורט עם מנוע 2.0 ליטר, מערכת הנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית. קומפורט הינה הגרסה האוטומטית הזולה ביותר של הדגם ומחירה העומד על 193 אלף ₪ מציב אותה בקבוצת הדגמים היקרים בקטגוריה. יצאנו לבדוק האם יש הצדקה לתג המחיר הגבוה.
התרשמות חיצונית
בהונדה בחרו שלא להתעסק יותר מדי עם העיצוב המוכח שתרם את חלקו למכירות הנאות של CR-V בדור הקודם והמשיכו עם קו העיצוב האופייני לדגם, כלומר עיצוב שמרני, סולידי ונאה בסה"כ, בדיוק כמו שהלקוחות של הונדה CR-V אוהבים. אין ספק כי ל- CR-V נוכחות על הכביש וזאת בזכות מימדיו המכובדים ולא בזכות עיצוב פורץ דרך. החזית מציגה מראה קרבי יותר מבעבר בזכות יחידות תאורה מלוכסנות עם תאורת יום LED החובקות גריל גדול המעוטר בשלושה פסי כרום. העיצוב הכללי של הדור הקודם זלג גם לדור החדש וזה ניכר בעיקר במבט מהצד ומאחור. יחידות התאורה האחוריות תוחמות את השמשה האחורית והחלק האחורי נראה כבד וגמלוני.
הונדה CR-V
תא הנוסעים
פתיחת דלת הנהג חושפת תא נוסעים מרווח, מעוצב ומזמין. תחושה אוורירית ונעימה עוטפת את הנוסעים מיד עם הכניסה לרכב, רק הצבעים הכהים הורסים מעט את החגיגה. העיטורים בתא הנוסעים מסתכמים בפס דמוי סיבי פחמן לאורך הקונסולה, נגיעות כרום בכפתורי הבקרה וצבע מתכתי סביב ידית ההילוכים. כפי שמקובל ברוב הרכבים בקטגוריה, איכות החומרים בחלקה העליון של הקונסולה איכותיים ורכים למגע אך קשים וחלולים בחלקה התחתון. איכות ההרכבה טובה ומוקפדת בכל חלקי הרכב ואלו מהודקים היטב למקומם. שדה הראיה לפנים ולצדדים טוב מאד אך שדה הראיה לאחור מוגבל עקב קורות C עבות וחלון אחורי קטן.
האחיזה בהגה מאכזבת נוכח העובדה שאינו מחופה עור, עובדה חריגה מאוד לרכב במחיר כזה. עם זאת, ההגה נוח לאחיזה והכפתורים עליו מסודרים בהגיון ומרגישים מוצקים ואיכותיים. לוח השעונים מעוצב בסגנון מודרני והוא קריא וברור. במרכז לוח השעונים נמצא מסך עגול המציג מידע לנהג, סביבו מד המהירות ונורות הבקרה לחיווי תקלות ומצב תיבת ההילוכים. מצד שמאל, מד סל"ד קטן ומימין מד דלק וחום נוזל הקירור. בחלק העליון של הקונסולה מותקן מסך המציג את נתוני מחשב הדרך ומערכת השמע, הראות בו טובה בכל שעות היום מאחר והמסך ממוקם עמוק כך ששמש ישירה לא מגיעה אליו. הנדסת האנוש מוצלחת בזכות כפתורים גדולים ומוארים הממוקמים בדיוק היכן שצפוי למצוא אותם ותפעול המערכות פשוט וידידותי.
המושבים ברכב המבחן מרופדים בבד קטיפתי ונעים למגע המוכר לנו מדגמי הונדה לאורך השנים, את אותו הבד פוגשים גם במשענת היד המרכזית ומשענות היד בדלתות. המושבים הקדמיים נוחים ומפנקים, הם רכים ורחבים עם אפשרות לכיוון חשמלי לתמיכת הגב התחתון במושב הנהג. כיוון גובה אפשרי רק במושב הנהג וההגה מתכוונן לגובה ולעומק. מרווחי הראש והרגליים בשורה הקדמית נדיבים ומתאימים גם לנהגים גבוהים. באזור החיכוך של הברך עם הקונסולה הקדמית מותקנות כריות, הרעיון מבורך ואמור לתרום לנוחות אך הביצוע לא מספיק טוב לדעתנו, מילוי הכרית לא רך דיו וריפוד הויניל הדק מרגיש זול ולא עמיד לאורך שנים.
הכניסה לשורת המושבים האחורית קלה מאד בזכות גובה המרכב ופתיחת דלתות בזווית של כמעט 90 מעלות. המושבים האחוריים מאכלסים 3 מבוגרים בנוחות וזאת בזכות המבנה השטוח, מרווחי ראש ורגליים מצויינים והיעדר מדרגת תעלת הינע המפריעה לרגלי הנוסע האמצעי. בשורת המושבים האחורית נרשם חסרון בולט אחד והוא חוסר בפתחי מיזוג ברמת אבזור זו. המושבים האחוריים מתקפלים ביחס 60:40 וקיפולם מגניב ומעניין, משיכת ידית בתא המטען מפעילה מנגנון קיפול מיוחד שבפעולה מכנית אחת מרים את בסיס המושב, מקפל את משענות הראש ולבסוף מקפל את משענות המושבים למשטח הטענה כמעט שטוח.השימושיות הגבוהה ב- CR-V באה לידי ביטוי גם בתאי אחסון גדולים ומגוונים בתא הנוסעים: תא גדול ועמוק מתחת למשענת היד המרכזית, 3 מחזיקי כוסות עם כיסוי, תא לבקבוק בכל דלת, תא קטן נוסף בדלתות הקדמיות, תא קטן משמאל להגה ותא כפפות ללא תאורה.
פתיחת דלת תא המטען קלה במיוחד הודות לידית הפתיחה הממוקמת נמוך. תא המטען מרשים, נפחו עומד על 589 ליטר או 1,669 ליטר לאחר קיפול המושבים, מספיק בהחלט לציוד הקמפינג של המשפחה או 2 זוגות אופניים וציוד נלווה כאשר המושבים מקופלים. מבנה תא המטען שימושי ושפת ההטענה הנמוכה מאפשרת העמסת חפצים גדולים בקלות רבה. רוחב פתח תא המטען כ- 107 ס"מ בחלקו התחתון וכ- 77 ס"מ בחלקו העליון. גובה פתח תא המטען עומד על 90 ס"מ ועומקו 94 ס"מ. תא המטען מאובזר בטבעות עיגון, רשת גומי לקיבוע חפצים קטנים בדופן השמאלית, ווי תלייה לשקיות ושקע V12. מתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל חלופי זמני עם חישוק פלדה
מאפיינים ואבזור
רמת האבזור קומפורט הבסיסית של רכב המבחן כוללת בין היתר: בקרת אקלים דו אזורית, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, פתיחה וסגירת חלון נהג בנגיעה, מראות חשמל, תא אחסון למשקפיים, 3 שקעי מתח V12, כוון חשמלי לתמיכת הגב התחתון במושב הנהג, תאורת יום LED, חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 17 אינץ', מערכת בקרה במורד ופקדי העברת הילוכים מאחורי ההגה. מערכת השמע נשלטת מההגה וכוללת רדיו דיסק MP3 מובנה, 4 רמקולים, שקע USB ושקע AUX. את איכות השמע ב- CR-V בגרסה זו נגדיר כממוצעת והיא תספק את צרכי רוב הלקוחות, לא מדובר במערכת עוצמתית או איכותית במיוחד. עם תג המחיר המוצמד לרכב היינו מצפים לקבל עוד אבזור כסטנדרט, למשל מערכת מולטימדיה עם 6 רמקולים, מצלמת חנייה אחורית, קישוריות בלוטות', הגה מחופה עור, תאורה בתא הכפפות ופתחי מיזוג מאחור. אבזור זה ואבזור נוסף ניתן לקבל ברמת האבזור אלגנס הבינונית. מערכת מולטימדיה עם מסך מגע ומערכת ניווט היא אופציה בתוספת תשלום בכל הגרסאות.
רמת האבזור אלגנס שמחירה עומד על 213 אלף ₪ מוסיפה על רמת האבזור קומפורט גם הגה מחופה עור, פתחי מיזוג לנוסעים מאחור, חיישני אור וגשם, חיישני חנייה אחוריים, מצלמת חנייה אחורית, מראה מרכזית עם עמעמום אוטומטי, מראות צד מתקפלות חשמלית, הטיית מראת צד בשילוב הילוך אחורי, מרימי שמשות, תאורה בתא הכפפות, פנסי ערפל, זוג טוויטרים וקישוריות בלוטות'.
רמת האבזור אקסקיוטיב הבכירה שמחירה עומד על 250 אלף ₪ מוסיפה על רמת האבזור אלגנס גם מפתח חכם המאפשר כניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים בריפוד עור, מושב נהג חשמלי, מושבים קדמיים עם חימום, מושב נוסע עם כיוון חשמלי לתמיכת הגב התחתון וכיוון גובה ידני, דלת תא מטען עם תפעול חשמלי, תאורת אווירה, מערכת שמע פרימיום עם סאבוופר, גג זכוכית פנוראמי, פנסי בי-קסנון עוקבי פניה וחישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינץ'.
אבזור הבטיחות זהה בכל הגרסאות וכולל 6 כריות אוויר עם אפשרות לנטרול כרית האוויר של הנוסע, עיגוני ISOFIX וכל מערכות הבטיחות האקטיביות המקובלות כולל בקרת יציבות לנגרר. הונדה CR-V זכה בציון בטיחות של 5 כוכבים במבחן הריסוק שבוצע ע"י ארגון Euro NCAP.
יחידת הנעה
הונדה CR-V משווק בישראל עם מנוע יחיד, בנזין בעל 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר המספק 155 כ"ס ב- 6,500 סל"ד, נתון המומנט המרבי עומד על 19.6 קג"מ המושגים ב- 4,300 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים ידנית בת 6 הילוכים והנעה קדמית או תיבה אוטומטית בת חמישה הילוכים בשילוב הנעה כפולה, זו האחרונה התייצבה למבחן הדרכים שלנו ועליה נרחיב. עפ"י נתוני היצרן, צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 13.3 ק"מ לליטר ותאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 12.3 שניות. על ה- CR-V גמענו מרחק של מעל 400 ק"מ שכללו נהיגה אינטנסיבית כמו גם נהיגה רגועה בדרכים מגוונות והשגנו צריכת דלק של 10.3 ק"מ לליטר. בנהיגה יומיומית עם הפעלת מצב ECON ניתן להגיע לצריכת דלק טובה יותר שמתקרבת לנתוני היצרן וניתן בהחלט לומר כי המנוע חסכוני למדי וזו היא מטרתו העיקרית. גם נתוני התאוצה לא רחוקים מאד מנתוני היצרן, מדדנו 12.4 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש.
על הכביש
בהונדה החליטו לכוון את המנוע ותיבת ההילוכים ליעילות וחסכון בדלק. בנוסף, קיים כפתור ה- ECON הירוק שלחיצה עליו צובעת את לוח המחוונים באור ירוק והופכת את ה- CR-V למכונית חדורת מוטיבציה לחסכון בדלק. מצב החסכון מסרס סחיטות דוושה וגורם למנוע לעבוד בסל"ד נמוך ובהילוך גבוה כמה שניתן, דבר הפוגע בתאוצות הרכב שאיננו זריז גם בנטרול מצב ה- ECON. מצאנו כי מצב הנהיגה הרגיל הוא האופטימאלי לנהיגה עירונית, אז תגובת הדוושה קשובה יותר לנהג והמנוע מרגיש חזק מספיק. בעקיפות על הכביש המהיר ובעליות תלולות המנוע לא חזק מספיק, לא במצב הרגיל ובטח לא במצב חסכון.
תיבת ההילוכים בעלת יחסי העברה ארוכים והיא משתפת פעולה עם המנוע ומכתיבה קצב תנועה רגוע, גם בקיק-דאון לא ממהרת התיבה להוריד הילוך. העברת ההילוכים מתבצעת בצורה חלקה והתיבה משתדלת להישאר בהילוך גבוה לטובת שיפור צריכת הדלק. תפעול ידני של התיבה בעזרת מנופי העברת ההילוכים או הפעלת מצב ספורט מאפשרים קצב התקדמות מהיר יותר ושמירה על המנוע בסל"ד גבוה יותר.
ההיגוי בהונדה CR-V מתוגבר חשמלית, אין זה בהכרח מרמז על היגוי מנותק וקל אבל במקרה שלנו זהו בדיוק המצב. משקל ההגה קל בעיר ולכן נוח לתמרון אך מחוץ לעיר ההגה קל מדי וחסר תקשורת לחלוטין, בנהיגה אינטנסיבית אין לנהג כל מושג למתרחש מתחת לגלגלים. הרכב מכוון כאמור לנהיגה נינוחה ומבודדת מתנאי הדרך ולא למסלול המרוצים או לחובבי ההגה לכן כיול היגוי שכזה איננו חריג והוא מתאים לאופיו של ה- CR-V.
ניתן לומר כי כיול המתלים בהונדה CR-V מכוון לאמצע הסקאלה עם נטייה לרכות, לא רך מדי אך בהחלט לא קשיח. עבודת המתלים בנסיעה עירונית מספקת את הסחורה, ה- CR-V מציג נוחות נסיעה גבוהה בעיר ורוב פגמי הכביש נבלעים במערכת המתלים ולא מגיעים לתא הנוסעים. בנסיעה בין עירונית המצב משתפר עוד יותר והמתלים מצליחים לרסן את המרכב בכבישים באיכות בינונית או כבישים גליים והנסיעה נטולת טלטלות רציניות. התנהגות הרכב בטוחה וצפויה בנהיגה מנהלתית. גם בנהיגה מהירה בעיקולים ארוכים ה- CR-V מקנה לנהג תחושת בטחון. בנהיגה שדורשת העברות משקל מהירות מצד לצד ה- CR-V מאבד את השלווה, זוויות גלגול גדולות בשילוב היגוי מנותק ומושבים ללא תמיכת צד טובה לא משרים בטחון על הנהג וזאת למרות מערכת ההנעה הכפולה שבלעדיה המצב היה אף גרוע יותר. שוב נזכור כי הונדה CR-V איננו רכב ספורט ואינו מתיימר להיות כזה. רוב הנהגים לא יתקרבו לגבול יכולת האחיזה שלו.
בידוד הרעשים מוצלח מאד. רעש המנוע חודר לתא הנוסעים רק כשמאמצים אותו מאד, רעשי הצמיגים סבירים בהחלט וכמעט ואינם נשמעים וגם רעשי הרוח לא חודרים לתא הנוסעים פרט לרעש מכיוון מראות הצד הגדולות, אבל גם אז מדובר ברעש סביר. כאמור, איכות ההרכבה טובה ולא נשמעו קרקושים מיותרים בתא הנוסעים. פעולת המזגן שקטה ויעילה והוא מצליח לקרר את הרכב במהירות. מערכת הבלמים קשובה לנהג, השליטה בעוצמת הבלימה טובה ובעת הצורך הבלימה חזקה ונטולת דרמות.
אמנם ה- CR-V מוגדר כרכב פנאי שטח אבל עם מרווח גחון של 165 ס"מ איננו ממליצים להיכנס איתו לשטח עם מכשולים גבוהים. מערכת ההנעה הכפולה מכניסה את הגלגלים האחוריים לפעולה רק במקרה הצורך כאשר היא מזהה איבוד אחיזה, המערכת מתגלה כיעילה ומאפשרת לנסוע על משטחים חלקים ובחול.
סיכום
הונדה CR-V הוא רכב מרווח ונוח לכל נוסעיו, ידידותי למשתמש, פרקטי למשפחה, איכותי ונעים לשהייה. אמנם הביצועים מאכזבים מעט אך את הדיבידנד מקבלים בצריכת דלק טובה. מערכת ההנעה הכפולה טובה אך מיותרת לרוב הלקוחות הפוטנציאליים ומייקרת את הרכב והופכת אותו לפחות אטרקטיבי לעומת המתחרים. ה- CR-V מתאים למשפחות שאוהבות לגמוע מרחקים ולעשות זאת תוך הנאה מהנוחות והשלווה השוררים בתא הנוסעים, מצריכת דלק טובה ומוניטין אמינות גבוה. בסה"כ מדובר ברכב טוב שמחירו היקר הוא חיסרונו העיקרי. המתחרים מציעים יכולות דומות, צריכת דלק דומה וביצועים עדיפים עם אבזור עשיר יותר ובמחיר נמוך יותר.

תפריט נגישות








1 תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.