אאודי A3 ספורט סדאן במבחן - ספורט מוכר?

אאודי A3 ספורט סדאן החדשה מכוונת למנהלים צעירים שמוכנים לוותר על המרחב של המכוניות המשפחתיות הגדולות ומוכנים להסתפק ברכב פחות מרווח הנושא את סמל הטבעות המשולבות. יצאנו לבדוק כמה "ספורט" יש בספורט סדאן החדשה של אאודי.

תגיות: , , ,

לפני מספר חודשים השיקה צ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי לישראל את גרסת הסדאן של האאודי A3 אותה היא מייעדת בעיקר לאותם מנהלים צעירים ומשפחות בתחילת דרכן שהממון בכיסם והם אינם זקוקים למכונית במימדים של משפחתית גדולה אך עדיין מבקשים מכונית שתותיר רושם על הסובבים, תהא שימושית כמו רכב משפחתי ותהא מפנקת, נוחה ומאובזרת בנדיבות.

אאודי A3 ספורט סדאןאאודי A3 ספורט סדאן

בעולם הפרסום קיימת מזה עשרות שנים המנטרה ש"סקס מוכר", כך גם המצב עם מכוניות והמילה "ספורט", שמוצמדת למכוניות שונות ויותר מפעם היא מייצגת רמת אבזור או סגנון עיצובי ואין לייחס לסיומת זאת יכולות ספורט, על אף זאת באאודי החליטו בכל זאת להיצמד למתכון המוכח, כי אחרי הכל, ספורט באמת מוכר.

התרשמות חיצונית - דור ההיי-טק

במסיבת העיתונאים שסימלה את תחילת השיווק של גרסת הסדאן הראשונה בהיסטוריה של ה- A3 בארץ הקודש, הבטיחו נציגי היבואנית כי מהנדסיה של אאודי שקדו ועמלו על התאמת תא המטען הנפרד ל- A3 שהייתה עד כה קטומת זנב. הם ציינו כי היא עוצבה מחדש ותוכננה מאפס, כל זאת על מנת להמנע מתוצאות "קשות" בהן נתקלנו במכוניות האצ'בק שזכו לגרסאות סדאן במהלך חייהן.

אאודי A3 ספורט סדאןאאודי A3 ספורט סדאן

למען האמת ניתן להגיד שהצליח להם באאודי, בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, ה- A3 ספורט סדאן נראית כמו רכב בוגר ומתוכנן היטב, יותר כמו A4 מוקטנת מאשר A3 עם תא מטען שהודבק לה כלאחר יד. מבט בנתוני ממדי הרכב מלמד שאכן כך הדבר, גרסת הספורט סדאן ארוכה, גבוהה ורחבה יותר מאחותה בעלת חמש הדלתות. אורכה עומד על 4,456 מ"מ (4,310 מ"מ בגרסת הספורטבק), רוחבה 1,796 מ"מ (1,785 מ"מ בגרסת הספורטבק) וגובהה 1,441 מ"מ (1,425 בגרסת הספורטבק). התוספת למימדים, כמו גם הטיית השמשה האחורית בזווית חדה לאחור, תרמו את חלקן למראה זורם ואלגנטי.

למבחן התייצבה ה- A3 ספורט סדאן בגרסת 1.4 TSI הבסיסית וחבילת אבזור לוקצ'ורי. החבילה מוסיפה לאבזור הבסיסי של הרכב פנסי בי קסנון, פנסי LED לתאורת יום, חישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינץ' (במקום 16 אינץ') וחלון גג חשמלי וגדול שמוסיפים נקודות בונוס יקרות למראה הכללי ותורמים למראה היוקרתי של הרכב שמחירו העומד על 212,200 ₪ (186,300 ₪ ללא חבילת לוקצ'ורי) נראה כמו מחיר מציאה. האמת היא, שבמבט חטוף אפילו מביני עניין יתקשו להבדיל בין ה- A3 ספורט סדאן לבין אחיותיה הגדולות יותר, וזו מחמאה גדולה.

תא הנוסעים - במילה אחת, אאודי

הכניסה לתא הנוסעים מלווה בבליל בלתי מוסבר של רגשות מעורבים. מצד אחד, סביבת הנהג, ולמעשה תא הנוסעים כולו, מרגישים קודרים ולא מעניינים. למעט פס כסוף דקיק החוצה את הקונסולה המרכזית ומספר נגיעות כרום עדינות במקומות אסטרטגיים, כל תא הנוסעים צבוע בשחור ובגוונים כהים מאוד של אפור.

אחרי מספר דקות, מבינים שהמהנדסים מבוואריה יודעים היטב את עבודתם והושקעה מחשבה רבה בכל אספקט של תא הנוסעים. מגוון הצבעים המצומצם מאפשר לנהג להתמקד בפריטי אבזור חשובים כמו בקרי השליטה של מערכת בקרת האקלים המפוצלת, מסך השליטה של מערכת ה- MMI שמקבל את פניו בגיחה חשמלית ואלגנטית מתוך לוח המחוונים ובקרי השליטה של המערכת שנמצאים בדיוק מתחת ליד ימין שנחה על הקונסולה המרכזית הגבוהה. בנוסף לכל אלה, מאפשרים הצבעים הכהים להתמקד במה שבאמת חשוב, בנהיגה. המשטחים השונים אינם משתקפים בשמשה הקדמית ופריטי הכרום ממוקמים כך שהם אינם מסנוורים. אאודי הגדילה לעשות ואף שייפה בגסות את חלקי הכרום הנמצאים על ההגה כך שהאור המשתקף מהם יהיה עמום ולא יסנוור או יפריע במהלך היום.

אאודי A3 ספורט סדאן. תא הנוסעיםאאודי A3 ספורט סדאן. תא הנוסעים

המושבים באאודי A3 ספורט סדאן עוטים עור ויש להם מנגנון כוונון חשמלי לגובה ולמרחק וקיימת בהם תמיכה מתכווננת לגב התחתון. בין היתר, מאחר שמושבים חשמליים זזים לאט יותר מאלה הידניים, במכוניות עם כיוון מושבים חשמלי, נהוג לקבוע מספר לחצני זכרון על מנת לאפשר לנהגים הקבועים ברכב לקבוע לעצמם את תנוחת הנהיגה האופטימלית מבלי להתעסק עם כיוונון בכל כניסה לרכב. ב- A3 ספורט סדאן אין זכרונות לכוונון המושבים וחסרונם מורגש, שכן הכיוון האיטי של המושבים יכול לתסכל אם תידרשו להתעסק איתו על בסיס קבוע. המושבים סיפקו נוחות מפליגה בכל תנאי דרך וגם לאחר שעות ארוכות ורצופות מאחורי ההגה, לא נשמעו כל תלונות או חריקות מאיזור הגב. חסרונם של לחצני זכרון והעובדה כי המושבים אינם אוחזים כראוי ממכונית הנושאת את המילה "ספורט", הם ללא ספק המגרעות המרכזיות בכל הנוגע לסעיף הנוחות והשימושיות של המושבים.

במושב האחורי המצב טוב פחות, בין היתר, מכיוון שעיצוב הגג המשתפל שתורם רבות למראה האלגנטי "נפגש" עם פדחתם של מבוגרים בגובה ממוצע ומעלה ומקשה על הכניסה לרכב. גם לאחר ההשתחלות פנימה, אין שיפור משמעותי במרווח הראש והוא נשאר מצומצם יחסית. גם כאן, כמו בשאר המכוניות מקונצרן פולקסווגן המבוססות על פלטפורמת MQB המודולארית, גוזלת מדרגה גבוהה מרווח משמעותי מרגליו של הנוסע במושב האמצעי, אך כ"פרס ניחומים", מציעה לו ה- A3 ליהנות משני פתחי אוורור יעילים מאוד. למרות מרווח הראש המצומצם יחסית, מרווח הברכיים ב- A3 ספורט סדאן יספק גם את הגבוהים שבחבורה ואם נחזור לרגע לאסטרטגיית השיווק של אאודי, כאמור למשפחות בתחילת דרכן, הרי שמרווח הראש לא מהווה מכשול של ממש לילדים קטנים, שיאכלסו לרוב את המושב האחורי.

תא המטען של האאודי A3 ספורט סדאן נדיב במידותיו ונפחו עומד על 450 ליטר. הגישה אליו נוחה הודות לפתח מרובע ורחב. הפתעה נעימה הייתה הגילוי של פתח בגודל מלא שנפתח עם קיפול המושבים האחוריים, ממש כמו שאנו רגילים ממכוניות במרכב האצ'בק. קיפול המושבים אמנם לא יוצר משטח הטענה שטוח אך הוא מאפשר גישה נוחה לתא המטען מהמושב האחורי ונפח הטענה נדיב במידת הצורך. מתחת לרצפת תא המטען מתחבא גלגל רזרבי קטן מידות והפתעה נעימה נוספת בדמות סט שטיחונים נוסף.

אבזור והנדסת אנוש - עשיר אבל תמוה

רשימת האבזור של ה- A3 ספורט סדאן יצרה לא מעט גירודים בפדחת, מצד אחד היא כוללת פריטים מפנקים כמו מושבי עור חשמליים, פנסי בי קסנון מצויינים, מערכת מולטימדיה מתוחכמת, משוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה שתורמים להרגשה הספורטיבית, מערכת עצור וסע והחזקה אוטומטית של הבלם בעצירות שעובדות עשרות מונים טוב יותר מאשר במכוניות אחרות מהקונצרן ועוד אין ספור פריטים שתורמים להרגשה שקיבלתם את מלוא התמורה עבור כספכם. מאידך, ה-A3 ספורט סדאן נטולה פריטים שגרתיים לחלוטין כמו שקע USB, חיישני אורות, שליטה מההגה על דיבורית הבלוטות' ותצוגה של מחשב הדרך על המסך המרכזי.

אאודי A3 ספורט סדאן. ממשק השליטה של מערכת ה- MMIאאודי A3 ספורט סדאן. ממשק השליטה של מערכת ה- MMI

בכל הנוגע להנדסת האנוש, ה- A3 יכולה לשמש דוגמה למהנדסיהן של יצרניות הרכב השונות ובמהלך המבחן צצו רק שתי תלונות: הראשונה היא משוטי העברת ההילוכים הקטנים שדורשים הזזה של היד על מנת לתפעל אותם והשניה היא מיקומו של כפתור ה"חזור" של מערכת ה- MMI שממוקמם מימין לגלגלת השליטה המרכזית וגורם לתפעול המערכת להיות מסורבל יותר ממה שהיינו רוצים. מלבד שתי התלונות הקטנוניות למדי הללו, הנדסת האנוש ב- A3 סדאן היא ללא רבב, כל הפקדים נמצאים בדיוק היכן שמצופה מהם, מערך השליטה של מערכת המולטימדיה מהיר ונוח, וארבעה כפתורים מעל לגלגלת המרכזית יקחו אתכם בלחיצה אחת למסך הרדיו, מערכת הניווט, הטלפון או המדיה.

יחידת הנעה - הטוב מכל העולמות

ה- A3 ספורט סדאן מוצעת בישראל עם שני מנועים מוגדשי טורבו המשודכים לתיבת הילוכים כפולות מצמדים בת שבעה הילוכים. למנוע הראשון נפח של 1.4 ליטר והוא מפיק 122 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ. המנוע השני הינו בנפח 1.8 ליטר, הספקו עומד על 180 כ"ס והמומנט המרבי הוא 25.5 קג"מ. עפ"י נתוני היצרן, ה- A3 ספורט סדאן עם מנוע 1.4 מאיצה מאפס למאה קמ"ש תוך 9.3 שניות, המהירות המרבית הינה 211 קמ"ש וצריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 20 ק"מ לליטר.

בנסיעה לא תובענית במיוחד שכללה עמידה ממושכת בפקקים, עמד נתון צריכת הדלק על 13.8 ק"מ לליטר. המיאוץ מאפס למאה ארך 9.8 שניות, והמיאוץ מ- 80 ל- 120 קמ"ש נגמר תוך 6 שניות זריזות מאוד.

כאמור, בנוסף למנוע זה, מוצעת האאודי A3 עם מנוע 1.8 ליטר מוגדש טורבו המפיק 180 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ. ביצועיו של מנוע זה עומדים על 7.3 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש, המהירות המרבית עומדת על 235 קמ"ש וצריכת הדלק עומדת על 17.8 ק"מ לליטר.

על הכביש - ספורט? סדאן.

אם נתחיל מהסוף אז בשורה התחתונה, ה- A3 ספורט סדאן מציעה חוויית נסיעה מצויינת. היא מתמודדת מצויין עם כל תחלואי האספלט הישראלי, בין אם מדובר בבורות בכביש בעירוני, או גלים וחריצים בכביש בין עירוני על אף שהיא מצוידת בצמיגים עם חתך נמוך (המגיעים כחלק מחבילת לוקצ'ורי). בידוד הרעשים גם הוא מעולה ורעשי הרוח והכביש אינם מגיעים לרמה מורגשת עד למהירויות גבוהות מאוד. לאווירה בתא הנוסעים מוסיפה מערכת השמע המצויינת שמתאימה את עוצמת השמע למהירות הנסיעה באופן אוטומטי. בהיעדר תיאור טוב יותר, ה- A3 ספורט סדאן היא "זוללת" קילומטרים שגורמת גם לנסיעות ארוכות להרגיש כמו קפיצה קטנה למכולת השכונתית.

אאודי A3 ספורט סדאןאאודי A3 ספורט סדאן

מיד לאחר הפניה הראשונה שביצענו באאודי בכביש טכני ומפותל יכולנו לקבוע כי הכינוי ספורט בשמה של האאודי נשאר בעיקר מעל דפי הקטלוג ואינו נוכח ברכב. ה- A3 ספורט סדאן איננה מכונית ספורטיבית. המנוע מספק מספיק כח לכל מצב הגיוני והאיטיות המסויימת של תגובת הדוושה כשתיבת ההילוכים נמצאת במצב D נעלמת כלא הייתה עם המעבר למצב S או למצב ידני. למרות קיומו של מצב "ספורט" במערכת בקרת היציבות, ה- A3 ספורט סדאן לא ממהרת להתמסר לנהיגה אגרסיבית.

הנטייה החריפה של המכונית לתת היגוי בלחיצה על דוושת התאוצה במהלך פניה מכניסה מהר מאוד את מערכת בקרת היציבות לפעולה אגרסיבית עם פנים חמורות סבר, דבר שמבטל כל אפשרות להשתעשע עם המכונית בכבישים הנכונים. בנהיגה חלקה ונכונה ה- A3 ספורט סדאן מציגה יציבות מרשימה וסף אחיזה גבוה ומאפשרת קצב התקדמות מהיר, אך היא מרגישה מנותקת ולא מערבת לחלוטין. אפשר לנסוע איתה מהר מאוד, אבל ההנאה לא מובטחת.

סיכום

ה- A3 ספורט סדאן של אאודי מציעה חבילה אטרקטיבית בעבור אנשים הזקוקים למכונית סדאן מרשימה ואיכותית אבל נרתעים מהגודל של משפחתיות גדולות. היא תיקח אתכם רחוק ותביא אתכם למחוז חפציכם במהירות וכשתגיעו תרגישו רעננים כמו ברגע שנכנסתם לרכב. היא מספקת איכות גבוהה מאוד, נוחות נסיעה מצויינת, רשימת אבזור ארוכה ומחיר לא רחוק ממכוניות שעד לא מזמן היו האופציות ההגיוניות למשפחות שרוצות יותר מסתם מכונית משפחתית.

אאודי A3 ספורט סדאןאאודי A3 ספורט סדאן

אאודי A3 ספורט סדאן גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu