רנו קליאו במבחן - הכל או כלום

עם מנועי טורבו חדשניים ועיצוב מוחצן, רנו החליטה לשחרר את כל המעצורים. יצאנו לבדוק מה טיבה של הקליאו הרביעית

תגיות: , , , , ,

רנו קליאו הגיחה לעולם בשנת 1990. שלושת הדורות הראשונים של הקליאו זכו להצלחה גדולה באירופה. לזכות הקליאו ניתן לציין את העובדה כי מהבודדות שזכו בתואר רכב השנה פעמיים, בשנת 1991 עם הדור הראשון ובשנת 2006 עם הדור השני לאחר מתיחת הפנים שכונה בארץ קליאו B2. הדור השלישי של הקליאו הלך אחרי רוח התקופה והיה רך, כבד ובוגר יותר ומרגש הרבה פחות משני הדורות הקודמים והיה חסר את החן והאופי של הדורות הקודמים שהפכו אותו, כך עפ"י אחד מחברי המערכת, ל"ערימה של שעמום".

התרשמות חיצונית - להיות או לחדול

ניכר כי בתכנון הדור הרביעי של הקליאו החליטו בהנהלת רנו ללכת על גישת "להיות או לחדול". נראה שההנהלה הושיבה את צוות העיצוב שהיה אחראי על הקליאו, נתנו לעובדים כמה מנות אספרסו והמון שוקולד על מנת להפעיל את האיזורים היצירתיים במוח ושלחו אותם לעבוד.

רנו קליאורנו קליאו

התוצאה לפניכם: פנסי LED לתאורת יום מגשרים על המרחק בין יחידות התאורה הראשיות לסמל היהלום הענק המעטר את מרכז החזית, קו ירכיים מודגש הרץ לכל אורך המרכב, מגוון צבעים, שלל אפשרויות לעיצוב החישוקים ואפילו אפשרות להוסיף מדבקות על הגג ומכסה המנוע. יחידות התאורה האחוריות צרות ומדגישות את מימד הרוחב שגדל. ידיות הדלתות האחוריות המוסתרות בקורה C בשילוב העיטורים בשחור ובכרום משווים לקליאו מראה נמוך וספורטיבי. המידות מאששות את מה שהעין רואה כך לדוגמה עומד האורך על 4,062 מ"מ (לעומת 3,986 מ"מ בקליאו הקודמת), הרוחב עומד על 1,732 מ"מ (1,719 מ"מ בדור הקודם) והגובה עומד על 1,448 מ"מ (1,495 מ"מ בדור הקודם). בסיס הגלגלים צמח במקצת ועומד כעת על 2,589 מ"מ לעומת 2,575 מ"מ בקליאו היוצאת.

רכב המבחן, שהגיע ברמת גימור קולקשן נראה שלם הרבה יותר מגרסת האקספרסיון הפשוט שנאלץ להסתפק בחיפויי פלסטיק לגלגלים וחיפויי צד שחורים פשוטים למראה. כמו כן גרסת האקספרסיון מגיעה ללא תוספת הכרום בתחתיות הדלתות. המראה הכללי של הקליאו עונה על מרבית הסעיפים שחשובים לקהל היעד של מכונית סופר מיני: היא נראית ספורטיבית, מעניינת ושובבה. את הקליאו אפשר לאהוב או לשנוא, אבל לא משנה באיזה צד של המתרס תהיו, קשה להישאר אליה אדישים.

תא הנוסעים - רושם ראשוני יכול להטעות

הכניסה לתא הנוסעים של הקליאו מלווה מחד במתקפה על החושים ומאידך בתחושה של מינימליזם קיצוני. במבט ראשון "תוקפים" את העיניים שלל אלמנטים עיצובים צבעוניים על ההגה, מסביב לפתחי המיזוג ובמסגרת ידית ההילוכים אבל כשמתיישבים ונרגעים כמה דקות שמים לב שהיא דווקא מעוצבת ברוח מינימליסטית למדי. הרוב המוחץ של מערכות הרכב נשלטות ממסך המגע המרכזי ועל הקונסולה המרכזית נשארו רק הכפתורים השולטים על בקרת האקלים.

רנו קליאו. תא הנוסעיםרנו קליאו. תא הנוסעים

אין ספק שלמינימליזם יש את היתרונות שלו, הכל פשוט, קריא וברור לתפעול. אך גם כאן הרושם הראשוני מטעה וגישוש מאחורי ההגה גילה את מערך השליטה על מערכת הסטריאו ודיבורית הבלוטות' המובנית שניתן לתפעל רק ע"י מישוש מאחר וההגה מסתיר את כולו. זה אמנם מאפשר להשאיר את ההגה נקי ונאה אך דורש הסתגלות רבה שרצוי שתיעשה בזמן שהרכב לא בתנועה. התבוננות נוספת בתא הנוסעים גילתה מאחורי ידית ההילוכים את הכפתור המדליק את בקרת השיוט ומגביל המהירות. נחמד, לא שגרתי, מעניין, אך מאוד תמוה לאור העובדה כי הכפתורים ששולטים על שאר פעולות בקרת השיוט (קביעת מהירות, האצה, האטה, והשהיה) נמצאים על ההגה.

המושבים בקליאו עוטים בד מהודר עם טווח כיוון רחב של הגובה והמרחק אולם הם אינם מצטיינים בנוחות או תמיכה צידית. גם ההגה העוטה עור נעים למגע בעל טווח כיוונון מרשים. עיטורי הפלסטיק שבהגה מרגישים זולים, אינם נעימים למגע ואיכות הגימור שלהם ירודה. טוב היה אם רנו הייתה משאירה את העיטורים החביבים באיזורים איתם יד אדם לא תבוא במגע יומיומי. ככל שיורדים נמוך יותר בתא הנוסעים נתקלים במשטחים פחות נעימים ופוגשים בעיגול פינות בכל הנוגע לגימור. לסיכום סעיף זה ניתן לומר כי מרבית המשטחים והפקדים עליהם הנחנו את ידנו באופן תדיר בעת הנהיגה, הרגישו נעימים ומספקים בהחלט.

כשעוברים למושב האחורי בקליאו החדשה מבינים כמה רחוק התקדמה הקטגוריה בעשורים האחרונים בכל המובנים כשאחד הבולטים שבהם הוא מרווח הפנים, אם לפני 15-20 שנה לחשוב לקחת ארבעה או חמישה מבוגרים לטיול בסופר מיני הייתה בדיחה עצובה, היום הדבר אפשרי בהחלט. לקליאו יש בסיס גלגלים מהארוכים בקטגוריה שנמתח על פני 2,589 מ"מ ומספק דיי והותר מרווח ברכיים ליושבים מאחור במידה והמושבים הקדמיים אינם מוסטים עד הסוף לאחור. במהלך המבחן לא הייתה כל בעיה להושיב שני מבוגרים במושב האחורי ולא נשמעו כל תלונות. בזכות רצפה ומושבים נמוכים יחסית, לא נרשמו תלונות גם בסעיף מרווח הראש שאמנם אינו מזהיר על הנייר אך בפועל מספק. עם זאת, לנוסע שלישי בספסל האחורי תהיה חוויה פחות נעימה בכל הנוגע למרווח כתפיים. בניגוד מוחלט, ילדים קטנים פחות יהנו במושב האחורי של הקליאו עקב העיצוב הספורטיבי שגובה כקורבן שטח חלונות קטן וקו חלונות שעולה מעלה בחלקה האחורי של הדלת ומקשה עוד יותר על המבט החוצה.

מרבית הצמיחה בבסיס הגלגלים של הקליאו מתבטאת בהגדלת מרווח הפנים בתא נוסעים. תא המטען יצא נשכר פחות ונפחו של זה גדל ב- 12 ליטרים בלבד המציבים את הקליאו החדשה במקום ממוצע לקטגוריה. עם קיפול המושבים הנפח גדל ל- 1,038 ליטר אך נותרת מדרגה, שיחד עם שפת הטענה גבוהה מאוד ונפח לא מאוד מרשים מלכתחילה, יוצרים תא מטען שמיש, אך לא מאוד שימושי. לקפוץ לסופר ולחזור עם קניות לשבוע תוכלו בקלות. להעביר דירה, הרבה פחות.

אבזור והנדסת אנוש - יש והרבה

הרנו קליאו היא ללא ספק אחת המכוניות המאובזרות יותר בקטגוריה, היא משווקת בישראל עם שלושה מנועים, שני סוגי תיבות הילוכים ושלוש רמות גימור. בסך הכל ניתן להרכיב חמש ואריציות שונות של הקליאו במחירים הנעים בין 77,900 ₪ לגרסת אקספרסיון עם מנוע 1.2 ליטר ותיבת הילוכים ידנית ועד 108,900 ₪ לגרסת קולקשן עם מנוע 1.2 ליטר טורבו ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.

רנו קליאו. מערכת מולטימדיה כבר בדגם הבסיסרנו קליאו. מערכת מולטימדיה כבר בדגם הבסיס

כבר בגרסת אקספרסיון הבסיסית שמשווקת עם מנוע 1.2 ליטר ותיבת הילוכים ידנית היא מגיעה מצויידת בהגה מחופה עור, מערכת מולטימדיה עם תמיכה מלאה בעברית, מסך מגע מרכזי בגודל 7 אינץ', קישוריות בלוטות' ושקעי USB ו- AUX, בקרת שיוט, מגביל מהירות, ומערכת ניווט. אבזור הבטיחות מקיף וכולל עיגוני ISOFIX ומערכות יציבות אלקטרוניות הכוללות ABS למניעת נעילת גלגלים, בקרת יציבות אלקטרונית (ESP), בקרת משיכה, תגבור בלמים בבלימת חירום וחלוקת לחצי בלימה שהעניקו לקליאו חמישה כוכבים במבחני הבטיחות של Euro NCAP. בסעיף הבטיחות ניתן לציין לחובתה של הקליאו כי מגיעה רק עם 4 כריות אוויר ואפשרות לניתוק כרית האוויר של הנוסע מלפנים. למפרט הרכב המלא.

גרסת אקספרסיון Pack מוסיפה לרשימה המכובדת חיישני הפעלה לפנסים ולמגבים, קיפול חשמלי למראות הצד, ארבעה חלונות חשמל (לעומת שניים ברמת הגימור הבסיסית) וכניסה והנעה ללא מפתח. למפרט הרכב המלא. רמת גימור קולקשן הבכירה מגיעה מאובזרת גם במערכת בקרת אקלים, חישוקי סגסוגת ואביזרי פנים וחוץ בהתאמה אישית. למפרט הרכב המלא.

יחידת הנעה - הגודל לא קובע

המנועים איתם משווקת הקליאו יוצרים לא מעט בלבול אצל הקוראים שמתייעצים עימנו לפני הרכישה העתידית. לעיתים ניתן ממש לשמוע את הגבה המתרוממת כשנאמר להם שהמנוע הקטנטן בנפח 0.9 ליטרים יקר יותר מזה בנפח 1.2 ליטר. אז למנוע הקטן, זה שהתייצב למבחן, חיברו ברנו מגדש טורבו שעוזר לו להפיק 90 כ"ס בניגוד לאחיו המגודל-אך-אטמוספרי בנפח 1.2 הליטרים המפיק 75 כוחות הסוס.

רנו קליאו. תא המנוערנו קליאו. תא המנוע

נחזור לרכב המבחן - 900 סמ"ק, 898 ליתר דיוק, שלושה צילינדרים, מגדש טורבו אחד וחמישה הילוכים ידניים. המנוע מפיק כאמור 90 כ"ס ונתון מומנט מרבי של 13.8 קג"מ שמקביל בקירוב למנוע 1.4 ליטר ללא מגדש טורבו. המספרים האלה מתורגמים לנתון האצה של 12.2 שניות מאפס למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 182 קמ"ש. עם זאת במהלך המבחן נמדדו 13.5 שניות לא מאוד מרשימות במיאוץ מעמידה למאה קמ"ש ו- 8 שניות סבירות במיאוץ מ- 80 ל- 120 קמ"ש שהתארכו למעל ל- 15 שניות כאשר היינו בהילוך חמישי.

היתרון הגדול של המנוע הקטן הוא בצריכת הדלק, זו עמדה במהלך המבחן שכלל בעיקר נהיגה בין עירונית עם קטעים של נהיגה אינטנסיבית על 15.3 ק"מ לליטר. לצריכת הדלק המוצהרת של היצרן שעומדת על 22.2 ליטר לק"מ בנסיעה משולבת אמנם לא הצלחנו להגיע, אך בהתחשב בתנאי המבחן היא נראית הגיונית למדי עם רגל קלה יותר על הדוושה.

המנוע בקליאו החדשה משודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת חמש הילוכים. תפעול הידית נוח ומדוייק ודוושת המצמד קלילה ולא מעייפת. ההילוכים ארוכים לטובת חסכון בדלק, דבר שנזקף לחובתה של הקליאו בנהיגה נמרצת אך עובד מצויין ביתרת הזמן. מהלך הידית ארוך מעט, דבר שפוגם ביכולת להעביר הילוכים במהירות אך יחד עם מרווח טוב בין נקודות השילוב ומהלך דוושת מצמד ארוך מאפשר העברות מדוייקות ונעימות מבלי לטלטל את הרכב גם כשזוחלים בפקק.

על הכביש - לא כמו פעם

רנו קליאו החדשה היא לא צרפתייה של פעם. מערך המתלים מכוון לנוקשות מסויימת שמנסה ליישר קו עם התדמית הספורטיבית והשובבה שיוצר המראה החיצוני. היא אמנם מצליחה לבלוע שיבושים עירוניים באופן משביע רצון אך שיבושים גדולים מועברים היטב לתא הנוסעים וגורמים לאי נוחות למרות שקט מופתי שנשמר מכל חלקי הפלסטיקה.

רנו קליאורנו קליאו

כל עוד נוסעים לפנים, התמרון בעיר נעשה בקלילות הודות להגה הזריז והקל אך ברגע שמשלבים להילוך אחורי ומנסים להכנס לחנייה, גובה העיצוב הכה מוצלח קורבן נוסף. לקליאו יש חלון אחורי, אך הראות דרכו מאוד מוגבלת. בשילוב עם הירכיים התפוחות שמסתירות חלק ממראות הצד וחלונות הצד מאחורי קורות C שחיפויי הפלסטיק שלהם עוצבו כך שלא ניתן להביט דרכם ממושב הנהג אלא רק מחוץ לרכב פנימה, או מתוך תא המטען החוצה, הופכים את מלאכת החנייה במקומות צפופים למשימה לא פשוטה. כנראה שבאמת לא קל להיות יפה.

היציאה לכביש המהיר מלווה כבר במהירויות נמוכות ברעשי רוח שאינם משוככים כראוי, אולי העובדה כי המנוע שקט יחסית והצמיגים מתגלגלים בנינוחות ודממה הטיפוסית של צמיגים "ירוקים" בעלי התנגדות נמוכה לגלגול תרמה לכך שרעשי הרוח בלטו בנוכחותם. הקליאו החדשה קלה יותר מקודמתה בכ- 100 ק"ג בממוצע והדיאטה הורגשה בעיקר בקלילות בה התבצעו עקיפות.

ברגע שמביאים את הקליאו לכביש מפותל היא מוכיחה כי זו הטריטוריה שלה, בעיר היא הייתה מעט נוקשה, בכביש המהיר מעט קופצנית. השלדה מצויינת ומאוזנת מספיק ולא נרשמו איבודי אחיזה חריגים כששומרים עליה בתחום מהירות סביר ולא מתגרים בה יתר על המידה עם הפניות חריפות של ההגה.

בכבישים מפותלים המנוע מראה את מה שיש לו באמת לתת, יחד עם הטורבו הוא מספק מומנט ראוי שלמרות שאי אפשר לומר שהוא עוקר הרים הוא מספק לחלוטין למעט השתובבות. רצועת הכח אמנם קצרה מעט והמנוע מרגיש חלש מתחת לתחום הסל"ד היעיל של הטורבו שמתעורר לחיים סביב 3,000 סל"ד אך אם מצליחים לשמור אותו שם הוא מספק מספיק כח.

סיכום - יש הגיון בשגעון

אחרי שהקליאו הביאה אותי לפסגת הר החרמון וזחלה איתי בפקקים של גוש דן לא יכולתי שלא להתאהב בה, יש בה מין מוזרות מלבבת וערך מוסף שקשה למצוא היום במכוניות בטווח המחירים שלה. בין אם אלה המדבקות על הגג או כפתורי בקרת השיוט שמפוזרים בתא הנוסעים משל שני מהנדסים ברנו לא הסכימו להחליט על מיקומם. היא מעוצבת למשעי ולטעמנו אחת המכוניות היפות ביותר בקטגוריה ואפילו בין המכוניות העממיות המרשימות הנעות על כבישי ישראל.

רנו קליאורנו קליאו

הקליאו שופעת אבזור כבר בדגם הבסיס ומגיעה מצויידת במנועים חסכוניים ותיבות הילוכים מתקדמות. אותנו היא שבתה בקסמיה גם בתחום הרגש וגם בכל הנוגע להגיון.

רנו קליאו 2013 - מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu