מבחן דרכים אאודי S1

אאודי S1, מכונית ספורט פר אקסלנס, נקרתה בדרכה בצוות מערכת גיר, נפגשנו נלחמנו ונהנינו מכל רגע

תגיות: , , ,

אאודי, היצרן המוביל היום את סטנדרט האיכות, מודל החיקוי של יצרניות רכב רבות, פיתח במעבדותיו בבריסל את אאודי S1, גרסת הספורט הרדיקלית לאאודי A1. לפני שנספר על המראה החיצוני השרירי, נדבר על מה שבאמת חשוב ומעניין ברכב הקיצוני של המותג הגרמני. מנוע 2.0 ליטרים בטכנולוגית TFSI, מתלים מגנטיים ומערכת הנעה קוואטרו האייקונית. חטיבת הכוח מפיקה כוח מתפרץ של 230 כ"ס ב- 6,000 סל"ד, וכ- 37.7 קג"מ המגיעים כבר ב- 1,600 סל"ד תודות לטורבו העוצמתי. כמות הכוח העצומה עוברת דרך תיבת הילוכים ידנית קצרצרה בשידוך למערכת הקוואטרו ומשם לגלגלי הרכב. השילוב המשולש יוצר חטיבת כוח אימתנית ומדוייקת, המשגרת את האאודי S1 על 1,390 הקילוגרמים שלה, מעמידה למאה תוך פחות מ- 6 שניות. להמחשה, בזמן שלקח לכם לקרוא את המשפט האחרון עברה אאודי S1 למהירות תלת ספרתית. תאוצת הביניים שבין 80 ל- 120 לצורך עקיפות זריזות הסתיימה לאחר פחות מ- 4 שניות מסחררות שהותירו אותנו עם חיוך גדול. המהירות המרבית אליה מסוגלת להגיע אאודי S1 הוגבלה אלקטרונית ע"י היצרן ועוצרת כשהמחוג הלבן נושק למספר 250. המחיר שאאודי דורשת ליצירת ההנדסה הקרבית הוא לא פחות מ- 231,300 ₪. יצאנו לבדוק עבורכם האם המחיר הגבוה מצדיק את עצמו.

אאודי S1אאודי S1

הופעה חיצונית - חבילה קטנה אך גדושה בהפתעות

הגענו לסוכנות צ'מפיון מוטורס בבני ברק, אאודי S1 צהובה וזועקת חיכתה לנו במגרש החניה מצוחצחת, נמוכה, וקרבית. מערכת התאורה הראשית גדושת פרטים עיצוביים, הפרונט מתוח לאחור, פס אדום נמרח בפנסים ומסגיר את כוונת המשורר, ונורות לד מעטרות את מערכת התאורה. הגריל המוכסף נושא את ארבעת העיגולים, המסמלים את האיחוד ההיסטורי של מקימי החברה, ואת תגית ה- S1 הטבועה ברקע אדום שנועדה להזהיר את העיניים הסקרניות כי לא מכונית רגילה מתייצבת לפניהם אלא מכונית ספורט מהליגה של הגדולים. כונסי האוויר מעוצבים באופן אווירודינמי ובעזרת ספוילר אחורי גדול ודיפיוזרים תחתונים, כוח ההצמדה שאאודי S1 יוצרת הוא מעורר השראה. המידות לא גדולות וחרב הקטאנה המושקעת הזו מגיעה באורך של 3,975 מ"מ, רוחב של 1,740 וגובה של 1,441 מ"מ בלבד. תא המטען לא נדיב במיוחד ומציע 210 ליטרים, לא בדיוק רכב פרקטי או משפחתי, מטרתו לקצר את הזמן מנקודה אל נקודה, בכיף אדיר ובמהירויות מסמרות שיער.

ארבעת פתחי הפליטה המעוצבים לא משאירים הרבה מקום לדמיון והצליל שהם משמיעים יפחידו את המתדלק בתחנת הדלק ואת החתולים שבסביבה. מראות הצד החשמליות מגיעות עם כיסויים מוכספים והן גדולות וברורות וגם נושאות מערכת איתותים. הצדודית כוללת פס עיצוב אווירודינמי על המרכב ושבירת צבע ע"י התקרה השחורה שמסתירה גג נפתח חשמלי. התאורה האחורית מפורטת ומעוצבת ותגית ה- S1 לא נזנחת ומוצבת בדופן הדלת החמישית כסימון טריטוריה חייתי. חישוקי הסגסוגת המחומשים מגיעים בקוטר 17 אינץ' וחובקים צמיגים רחבים בעלי חתך נמוך הטבועים בצמד מספרים מרשים של 215/40, את רפידות הבלימה מחזיקים קאליפרים אדומים עם הכיתוב S1. העיצוב החיצוני אכן מדגיש שמדובר כאן במכונית ספורט אמיתית.

אאודי S1אאודי S1

פתיחת הדלת הארוכה חושפת קוקפיט מעוצב למשעי, המשלב חיפויי עור יוקרתי. מושבי הספורט המעוצבים עשויים בד משולב עור בתפירה אדומה שנוכחת גם בידית ההילוכים וההגה התלת חיבורי הקטן המחופים עור. עיטורי הכרום עוטפים כל מתג וכפתור וההרגשה היוקרתית לה ציפינו מאאודי לא איחרה להגיע. שילוב של פלסטיק איכותי עם צבעי הכסף והתפירה האדומה חתמו את מיצוב האאודי S1 בסגמנט הפרימיום, כיאה לאאודי אמיתית.

מכונית הספורט הקטנה של אאודי מגיעה עם כל הפיצ'רים שמגיעים ברכב מודרני, מתגים על גלגל ההגה, מסך מולטימדיה עליון מסוג TFT בגודל 6.5 אינצ' הנשלף בלחיצה, מערכת שמע בעלת 8 רמקולים איכותיים, כניסת AUX, קורא כרטיסי SD וחיבור בלוטות' מובנה לשיחות טלפון ולניגון קבצי אודיו. מחשב הדרך הנמצא במרכז התצוגה הראשית מפורט וברור, וכולל אפשרויות רבות כמו צריכת דלק רגעית ותצוגת מהירות דיגיטלית.

אאודי S1אאודי S1

העיצוב הקרבי של תא הנוסעים ניכר במושבי הספורט התומכים והנוחים, בידית ההילוכים הקטנה מעוטרת הכרום, עיצוב התצוגה הראשית החתומה בתג הספורטיבי S1, ובפתחי האוורור המעוצבים כמנועי סילון. לרעת אאודי S1 נאמר שכיוונון המושבים הקדמיים לגובה ולעומק נעשה ע"י ידיות פלסטיק פשוטות שלא הולמות את רמת הרכב. חבילת התאורה באאודי S1 כוללת לדים עדינים ברחבי תא הנוסעים ותאורת "לווה אותי הביתה" המשאירה אור חיצוני ופנימי דולקים למספר שניות ונכבית באופן עצמאי.

אאודי S1אאודי S1

בין שלל מערכות הבטיחות שיש באאודי S1, שזיכו אותה בחמישה כוכבי בטיחות, נכללים כל מערכות העזר לבלימה הקיימות ביניהן ABS, EBD, ESP, ASR , ומערכת נעילת דיפרנציאל חכמה שתשארנה אתכם על הכביש גם לאחר טעות בלתי נמנעת בסוס הפרא הקטן. שאר מערכות הבטיחות כוללות 6 כריות אוויר, איתות נתיב, הדלקת נורות חירום בבלימה פתאומית, ועיגוני ISOFIX לכסאות בטיחות, למקרה ומישהו באמת יצליח להשחיל מאחורה ילד קטן. אאודי S1 מגיעה גם עם מערכת עזר לזינוק בעלייה ומערכת עצור וסע לחיסכון בדלק.

חווית הנהיגה – טירוף חושים מהפנט

הכניסה והישיבה המכונסת בתא הנהג הקורץ נוחה ותומכת, הראייה טובה לכל הכיוונים, והמראות גדולות וברורות, בנהיגה נמרצת הטיית ראש קטנה והשטחים המתים מכוסים בקלות. ההנעה מתבצעת ע"י כפתור כסוף עם עיטור אדום, ומעוררת מנוע עצבני שרק מחכה לצווח בצהלות שמחה. הגיר ידני, כבר לא דבר שבשגרה ברכבי ספורט של ימינו. בשילוב להילוך ראשון נכבה המנוע בגלל הקלאץ' הגבוה אך מערכת עצור וסע הגיעה כאביר לבן להציל אותי מהשפלה, לחיצה נוספת על הקלאץ' העירה את המנוע לחיים.

הכיול ראשון שאני מבצע הוא לחיצה על לחצן Drive Select ובחירה במצב Efficency, במצב זה מתרככים מעט המתלים המגנטיים ומאפשרים נסיעה נוחה במקצת, גם ההגה הופך במצב זה רך וקל יותר. לחיצה קלה על המצערת ואני מבין שהכיול שביצעתי לא משפיע על המנוע במאומה ואני משוגר החוצה מהחניון. לפני שנגיע אל החוויה העירונית באאודי S1 הקרבית, נפתח בפינתו הטכנית עם שני מושגים אותם גאה אאודי להציג. הראשון הוא מנוע TFSI, ראשי התיבות מסמנים מנוע טורבו בעל הזרקת דלק ישירה (Turbo Fuel Stratified Injection). הטורבו גודש את המנוע באוויר קר, מחשב המנוע מפצה בדלק ויוצר בעירה עשירה בחמצן, הזרקת הדלק הישירה מוזרקת אל תוך הצילינדר בצורה מרובדת לקבלת בעירה סופר אופטימלית, ובעברית, הזרקת דלק ישירה נועדה להוסיף שמן למדורה. חידושי טכנולוגיה אלו מעלים את יכולות המנוע הן מבחינת ביצועים והן מבחינת חיסכון בדלק. הטכנולוגיה השניה אותה מציגה אאודי בגאווה היא מערכת המתלים המגנטיים. מתלה רכב בנוי בד"כ מקפיץ, בוכנה ומוטות קישור. תנועת המתלה מעלה ומטה קבועות בד"כ ואין אפשרות לשנות את אופי המתלה. המתלים המגנטיים בהם משתמשת אאודי יכולים להתרכך או להתקשח בלחיצת כפתור ולתת אופי נהיגה שונה לחלוטין. במתלה המגנטי השמן שנמצא בתוך הבוכנה מלא בכדוריות מגנט ובלחיצת כפתור הופכות כדוריות המגנט את השמן לסמיך או דליל ובכך משנות את אופי שיכוך הרכב. מערכת מתלים זו מתייצבת בשורה הראשונה עם מערכות המתלים המתקדמות בעולם. אנחנו מצאנו את הפונקציה הזו יעילה ומעניינת.

אאודי S1אאודי S1

בתוך העיר מצב הנהיגה Efficiency מרכך מעט את המתלים אך הכיול הוא עדיין ספורטיבי מאוד וקשיח. המנוע העצבני מתפקד היטב בסל"ד נמוך, ללא השהיות או נפילות כוח, מצאנו את האאודי הקטנה יעילה בסביבה אורבנית אם כי לא נוחה כמו מכונית סופר מיני מן מניין. רגל שמאל מזמן לא עבדה כ"כ קשה והפעלת הקלאץ' הפכה טורדנית במקצת בפקקי הכרך.

לאחר מספר עקיפות זריזות מאוד מצאנו את עצמנו פותחים מבערים בכביש 6. לחיצה קלה על מתג בחירת מצב הנהיגה מעבירה את המכונית למצב Dynamic והרכב נדרך למצב ספורטיבי, ההגה הפך קשה ומתקשר באופן יוצא מן הכלל, המתלים הפכו לקשיחים יותר וכל מהמורה מורגשת, התחושה היא שהמרכב קשיח ומוכן לכל פיתול ותעלול. מערכת הקוואטרו, שמניעה את כל ארבעת הגלגלים ביחסים משתנים הפכה לקרבית יותר והאחיזה היא לא פחות ממושלמת. אאודי S1 אוחזת בכביש בלפיתה דורסנית בכל סיבוב, באותה מהירות בה נכנסת האאודי לפנייה בהשחזה חדה היא משוגרת ממנה כאילו הייתה כדור הנחבט מאלת בייסבול.

ההנאה האמיתית שמציעה אאודי S1 מתבטאת בנסיעה מדויקת בפניות, בלימות והאצות המלווה בצלילי צמיגים צווחניים. הבעיה היא שהרכב הזה נורא בטוח, ההרגשה שאאודי S1 משדרת היא ביטחון מלא בכל מהירות ובכל פנייה. למעשה כל נהג שיעלה על אאודי S1 ירגיש שהוא לפחות לואיס המילטון וידחף את עצמו לקצה היכולת. האאודי הקטנה תעמוד בדרישה ותהיה המבוגר האחראי מביניכם, רק ביום שתזמינו נסיעת מבחן תזכרו שלכל מכונה יש מגבלה, ואם תרגיזו את ה- S1 היא תנשך אתכם, וחזק.

המשחק האמיתי והמהנה שמציעה אאודי S1 הוא העברת הילוכים ידנית הנשלטת באופן מלא ע"י הנהג. עיקר המשחק הוא בין הילוך שלישי ורביעי ולכן הם ממוקמים בחלק השמאלי של תיבת ההילוכים קרוב יותר להילוך הראשון והשני. ההילוך החמישי והשישי ממוקמים בחלק הימני הרחוק של התיבה כדי למנוע העברה לא רצויה להילוך חמישי, במקום להילוך שלישי, שמסוגלת להרוס לכם את כל המומנטום באמצע סצנת המרדף. למעשה ההילוכים הגבוהים הם הילוכי מהירות שנועדו לשתי מטרות, מצד אחד לסגירת מהירות מקסימלית ומצד שני לנהיגה חסכונית בסל"ד נמוך. ההעברה בין ההילוכים היא מהנה, קצרה וקרבית בדיוק כמו שגיר ידני צריך להיות. ניתוק ההצתה נמצא גבוה מעל לקו האדום שמסתיים בספרה 7, אך מאמץ נוסף והירואי מצד המנוע ייתן דחיפה נוספת עד ל- 7,500 סיבובים לדקה בקול שאון מרתק.

אאודי S1אאודי S1

ישנם דברים שלא אהבנו באאודי S1, למשל התאורה הראשית, תאורה חזקה מסוג קסנון שלא מצאה חן בעינינו כי היא מספקת שני מצבים בלבד - מצב שבו רואים הכול, ומצב שבו לא רואים כלום. תאורת הקסנון ברכב מאוד מדויקת ומאוד בהירה, ולמעשה תסנוור מאוד את הנהג האומלל שמגיע ממול. לא סתם זנחו יצרני הרכב את תאורת הקסנון היקרה להחריד והבזבזנית באנרגיה, ועברו לתאורת לד חסכונית חזקה וחכמה. נקודת חולשה נוספת הוא המצמד הרגיש והגבוה מדי, כיול נכון יהיה נוח יותר ויוציא את הכוח הזמין של המנוע ביעילות טובה יותר.

סיימנו להתבכיין ולקחנו את האאודי S1 אל הרי הגלבוע שם זהרה המכונית בין השחזת הפניות, השיגור לאחריהן, ואחיזת הכביש העיקשת. לאחר יום מתיש ומעייף, חזרנו לכיוון העיר, העברנו למצב נהיגה Efficiency וחזרנו לכדור הארץ. החוויה הייתה מתישה מהנה ועם טעם של עוד, אאודי S1 היא בת הים שתהפנט אתכם ולא תשחרר. זוכרים את הספונטניות של גיל 19? החלטה רגעית שבשלוש בלילה יורדים לאילת? אז האאודי S1 היא אותו חבר שמציע את זה עם חיוך מתגרה. כשהשעון הורה לנו להחזיר את מסחטת האדרנלין בחזרה לכלוב שלה, הבנו שהאוטו הזה הוא מכונת נהיגה מהפנטת. עצרנו לתדלק בפעם השנייה, צריכת הדלק הראתה ליטר לכל 8.5 ק"מ. היינו בטוחים שהתוצאה תהיה גרועה בהרבה תחת המבחן המקיף שהאאודי S1 עברה, ובהחלט התרשמנו לטובה.

ביום ההחזרה נכנסתי לדיכאון קל, איך אחזור עכשיו לאוטומטית שלי? אאודי S1 הציבה רף גבוה מאוד, כמות האנרגיה שהוצאנו מאאודי S1, השתוותה לאנרגיה, היזע, ודמעות השמחה אותם סחטה מאיתנו. נראה לי שמצאתי דיאטה מסוג חדש - אאודי S1 עם חסה ונבטים.

סיכום

אאודי S1 היא הספרטה של מכונית ההוט האצ' שעשתה הכל ובגדול, נכנסה אל ליבנו ולא תצא משם לעולם, אנחנו התחלנו לחסוך. והנה הגענו לשאלת המחיר, 231,300 ₪ להאצ'בק לא פרקטית בעליל. הפרמטרים הרגילים לא תופסים כאן, נכון היא קלה לחנייה, ארבע אנשים ישבו בה וקצת יכעסו, וגם הגיר ידני, כי אין אאודי S1 אוטומטית. גולף GTI שמשתמשת בדיוק באותו מנוע נמכרת במחיר התחלתי של 212,900 ₪ והיא פרקטית בהרבה, וגם הגיונית וסבירה יותר, האם מערכת הקאווטרו שווה את המאמץ? אנחנו אומרים שכן, ללא ספק. כרכב ספרטני לסופי שבוע מדובר פה על מציאה שתקנה חוויה על כל שקל שתוציאו במעמד הרכישה. נכון ישנם רכבים ספורטיביים אחרים של יצרניות אחרות שמגיעים עם מחיר נמוך יותר, אבל כאן מדובר באייקון. אאודי S1 שווה כל שקל.

אאודי S1
מנוע 1,984 סמ"ק טורבו
הספק מרבי 231/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 37.7/1,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות
יחידת הנעה כפולה, קוואטרו
אורך כללי 3,975 מ"מ
רוחב כללי 1,740 מ"מ ללא מראות
גובה כללי 1,441 מ"מ
בסיס גלגלים 2,469 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען 210 ליטרים
משקל עצמי 1,390 ק"ג
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 5.8 שניות
קבוצת זיהום 13
ציון בטיחות ENCAP חמישה כוכבי בטיחות
מחיר 231,300 ₪

אאודי S1 2015 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu