MG3 מציעה חבילה קטנה ומעוצבת עם תג מחיר תחרותי למדי. האם לסופר מיני הסינית יש את מה שדרוש כדי להתחרות בכל השאר? התשובות במבחן שלפניכם

תגיות: , , ,

לפני שמתחילים לדון ב- MG3, צריך להבין מי היא חברת MG כיום. MG החלה את דרכה בתחילת המאה הקודמת בבריטניה והפכה לאייקון בדפי ההיסטוריה של העולם המוטורי. במהלך חייה עברה MG מספר רב של תהפוכות והספיקה להיות בבעלות ליילנד, ב.מ.וו, וקבוצת נאנג'ינג הסינית. בשנת 2012 נרכשה MG ע"י הענקית הסינית סאיק (SAIC) שכבר החזיקה ברישיון לייצור דגמי רובר וכך נוצרה חברת MG Motor הנוכחית. את רכבי MG מייבאת לישראל חברת קאר איסט מקבוצת לובינסקי המייבאת את רכבי סיטרואן ופיג'ו.

MG3 2015MG3 2015

רכבי MG מיובאים אלינו לארץ הקודש ישירות ממפעל החברה בסין. בבריטניה MG Motor הוא אחד ממותגי הרכב הצומחים ביותר בשנה האחרונה אך בישראל נמכרו רק כ- 200 רכבי MG3 מאז הושק הדגם בסוף שנת 2014. הסיבות לכך הן מגוונות, החל משיווק צולע ועד לסלידה של עם ישראל ממוצרים סינים, בעיקר כשמדובר במכוניות. היום אנו עדים למהפכה בשוק הסמארטפונים עם הגעתם של מכשירים סינים מצויינים במחירים זולים שלעיתים מתעלים על המותגים הגדולים. ננסה לבדוק האם גם בתחום הרכב המהפכה החלה.

 

עיצוב חיצוני - רובוטריק מן המזרח

למבחן ניגשתי עם מעט חשש אך עם ניסיון אמיתי לא להיות ביקורתי יתר על המידה וללא דעות קדומות. רכב המבחן שקיבלנו הגיע בגרסת הביניים קומפורט שמחיר עם תג מחיר של 73,990 ₪. MG3 מציגה מידות חיצוניות נדיבות, אורכה 4,018 מ"מ ורוחבה 1,912 מ"מ כולל המראות. למבחן התייצבה MG3 בצבע כחול בהיר עם קורות וגג בצבע שחור. שילוב הצבעים עשה עמה חסד והפך אותה אטרקטיבית למראה, MG3 עמוסה בפיצ'רים חיצוניים המקנים למכונית מראה דינאמי ומעט ספורטיבי, יש שיאמרו מצועצע מדי.

לאלו מאיתנו שראו את הסרט השני בסדרת רובוטריקים, זכורות ככל הנראה שתי מכוניות סופר מיני, שברולט טרקס קונספט ושברולט ביט קונספט שלימים נודעה כשברולט ספארק שכולנו מכירים. בדיון לילי עם עוברי אורח שהרכב משך את מבטם, הוא עלה בתור אופציה מוצלחת לרובוטריק הבא מן המזרח בסרט הבא בסדרה.

חזית הרכב מעוטרת בפנסים מאורכים, תחתיהם ניצבת שבכת קירור תחתונה בולטת בצבע שחור ומשני צידיה תאורת יום LED משופעת. במבט צד ניתן לראות חצאיות ארוכות וחישוקי סגסוגת מעוצבים בקוטר 16 אינץ'. מאחור מעטר את הרכב דיפיוזר שחור ובולט המאכלס פתח מפלט מרובע וסמל MG3 בולט. השמשה האחורית הקטנה נתחמה בשני צידיה על ידי זוג פנסים ארוכים, אלמנט עיצובי נדיר ברכבי ההאצ'בק החדשים. את המראה משלים ספויילר קטן שתורם רבות להופעה הכללית. למרות ארץ מוצאה הנוכחי מביאה MG3 נגיעות ספורטיביות עם ניחוח בריטי,אני אהבתי את התוצאה, אך לא כולם.

MG3 2015MG3 2015

נכנסים פנימה

פתיחת הדלת וכניסה אל תא הנוסעים לא מביאה עמה בשורות יוצאות דופן. העיצוב אינו מעניין וכולל ניסיונות להקנות לרכב מראה ספורטיבי. המושבים מחופים בד עם תפירות ועיטורים אדומים, הדשבורד רחב ובמרכזו תא אחסון נאה וגדול המאכלס בתוכו את חיבורי ה- USB וה- AUX. במרכז הקונוסלה ניצבת מערכת השמע הכוללת דיבורית בלוטות' ותצוגה אדומה ההופכת בלילה לברורה ונאה יותר עם פס לד אדום המקיף אותה. מתחת למערכת שמע ניצבת בקרת האקלים, פשוטה יחסית אך מצויידת בצג יפה לחיווי הטמפרטורה בתצוגת עיגול המתמלא באור כחול לטמפ' קרה או אדום לטמפ' חמה. בין המושבים הקדמיים ממוקמים תא אחסון קטן, שני מחזיקי כוסות, ידית בלם יד, כפתור תאורת החירום, ומתג ביטול כרית האוויר לנוסע הקדמי שעדיף היה למקמו במקום נסתר מהעין.

באופן כללי, תא הנוסעים משדר תחושה מעט אפרורית עקב ספי חלונות גבוהים, קורות עבות מאוד וצבעים כהים. החומרים פשוטים אך איכות ההרכבה טובה לרוב. ההגה מחופה עור עם תפירות אדומות שברכב המבחן החלו להיפרם כבר לאחר 11,000 ק"מ, אנו מקווים כי הסיבה לכך היא זלזול יתר מצד בוחנים ולקוחות שנהגו ברכב לפנינו. ההגה נוח לאחיזה ובמידות טובות אך אינו מתכוונן לעומק, מה שמקשה מעט על מציאת תנוחת נהיגה טובה. בדלתות ניכר שלא הושקעה מחשבה רבה, העיצוב פשוט וכך גם איכות החומרים.

MG3 2015MG3 2015

למרות הכל מצליחה MG3 להצטיין בשני פרמטרים חשובים בתא הנוסעים והם נוחות ומרווח. המושבים הקדמיים נוחים וחסרה רק מעט תמיכה צידית ותמיכה לרגליים אך גם לאחר ארבע שעות נסיעה הגב שלי לא התלונן כפי שקורה בהרבה רכבים אחרים. מאחור המצב מצויין ביחס למכונית סופר מיני, המושבים נוחים, מרווח הראש נדיב ויש שפע מקום לרגליים. רק הנוסע האמצעי יסבול מעט עקב מדרגת ההינע. תקרת הרכב עוטה בד מסוג לבד פשוט בצבע בז' עם תאורה קדמית מיושנת.

הנדסת האנוש בתא הנוסעים טובה מאוד, תפעול ותפקוד מערכת השמע עם הדיבורית מצויינת, וכמעט כל הבקרים נמצאים במיקום סטנדרטי למעט מתג ביטול כרית האוויר לנוסע ותאורת החירום שנמצאים בין המושבים, מיקום שהתגלה כמעצבן במיוחד ודורש הסתגלות בכל עצירה בצד הדרך. ארבעה תיקים וצדנית קטנה נכנסו בקלות מפתיעה לתא המטען שנפחו 256 ליטרים.

אבזור הבטיחות ב- MG3 כולל שש כריות אוויר ואת כל מערכות בקרת הבלימה והיציבות המקובלות בסגמנט אך במבחן הריסוק של ארגון ENCAP שבוצע בשנת 2014 קיבלה MG3 ציון מאכזב של 3 כוכבי בטיחות בלבד מתוך 5.

יוצאים לדרך

טבריה, חצות היום, בחוץ 33 מעלות חום ובתוך הרכב הרבה רעש מהמזגן עם מעט תוצאות. המזגן מעוצב יפה אך מתקשה לעמוד בקצב, תא הנוסעים נשאר צונן זמן רב ורק לאחר עשר דקות התקרר וזכיתי למעט שקט. מוזיקת מעליות נעימה הפכה את כביש 90 ליפה עוד יותר ועלינו צפונה. רעשי הרוח כמעט לא מורגשים אך ניתן לחוש ברעשי הכביש שמגיעים מהצמיגים.

ה- MG3 לא מתרסקת בבורות ועוברת בגבורה על מהמורות ושיבושי כבישי מע"צ אך לא בשקט מופתי. קשיחות המתלים של ה- MG3 מתייצבת באמצע הסקאלה עם נטייה לכיוון הנוקשות הספורטיבית. כאשר הרכב לא עמוס, הנסיעה נוקשה וקופצנית אך עם רכב מלא נוסעים וציוד היא הפכה לנעימה ונינוחה. בירידות הבקעה השלדה מעט מתפתלת ומתאמצת לשמור על הזנב בתוך קו הסיבוב, אם תידחקו בה היא תשחרר מעט זנב למשחק.

MG3 2015MG3 2015

לעומת מה שהורגלנו בסגמנט הסופר מיני, ההיגוי כאן בעל תגבור הידראולי. תמרוני חנייה בעיר דורשים השקעה של מעט כח פיזי אך בנסיעה בכביש המהיר ההגה מתקשר ואפילו מעביר פידבק לנהג. בשילוב עם שילדה ומתלים שתוכננו על ידי מוחות בריטיים מעולם המרוצים, התוצאה מפתיעה לטובה. יחידת הכח של ה- MG3 מורכבת ממנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 106 כ"ס ומומנט של 14.0 קג"מ המשודך לתיבת 5 הילוכים ידנית. בסל"ד סרק פועל המנוע בשקט מופתי ורק טיפוס במעלה הסל"ד גורם למנוע לנהום, וזו לא נהמה בעלת צליל נעים. עבודה בסל"ד גבוה הוא לא המגרש הביתי של המנוע, תחת מאמץ הוא נותן תחושה של מנוע דיזל ומסרב לעבור בשקט את ה- 4,200 סל"ד. מעבר לכך קיימת תחושת חנק של המנוע שגורמת מיד להעלות הילוך או להרפות מדוושת הגז.

תיבת ההילוכים היא מן הטובות שפגשתי בזמן האחרון, היא נעימה, חלקה ומדוייקת. נקודת המגע של הקלאץ' גבוהה יחסית ודורשת מעט הסתגלות אך עם יחסי העברה די קצרים ותפעול מדוייק מפצה התיבה על חוסר הגמישות של המנוע. על פי נתוני היצרן, מאיצה ה- MG3 מאפס למאה קמ"ש תוך 10.9 שניות. במבחן המיאוץ שלנו קבעה ה- MG3 זמן של 12.1 שניות מאפס למאה קמ"ש, לא הכי מהיר אך נסבל. המבחן נפרש על פני יומיים וכ- 670 קילומטרים שכללו נסיעות עירוניות, בין עירוניות, מיאוצים, וכבישים מפותלים שבסיומם רשמה ה- MG3 צריכת דלק ממוצעת של 12.1 ק"מ לליטר. מדובר בצריכת דלק ממוצעת לקטגוריה וסבירה בהחלט בהתחשב בעומס ובתנאי המבחן. בנסיעה מנהלתית רגועה ניתן יהיה להגיע לצריכת דלק טובה יותר.

MG3 2015MG3 2015

סיכום

MG3 גרמה לי לקונפליקט פנימי, היא מעין אנדרדוג שרציתי לאהוב אך לא הצלחתי. נכון יותר יהיה לומר שאהבתי את הסינית הקטנה אך לא התאהבתי בה. MG3 סובלת מפיצול אישיות, כאשר היא מסיעה את הנהג לבדו היא מסוגלת לקחת אותו למחוזות של כיף והשתובבות, כאלו שיגרמו לו לרצות לנהוג עוד ולקחת אותה אל הקצה. הבעיה היא שמהרגע שהיא עמוסה היא לובשת מסיכה עצובה ומסרבת להראות שהיא זריזה ומלאת שמחת חיים.

 .

MG מזכירה לי מעט את יונדאי לפני עשור, היא מנסה ומביאה מוצר שהוא חבילה טובה בסה"כ, עדיין לא טובה מספיק אך אין ספק שהם בכיוון. מחירה של MG3 בגרסת קומפורט שהתייצבה למבחן עומד על 73,990 ₪, מחיר תחרותי לכל הדעות. נכון שבין הסופר מיני הידניות ניתן למצוא כמה דגמים עם שם נחשק יותר ורמת בטיחות גבוהה יותר אך אלו אינם מציעים את רמת האבזור והאחריות שמציעה MG3. קאר איסט מעניקה 5 שנות אחריות מלאות, אפשרויות מימון והתחייבות לטרייד אין עתידי במחיר מחירון, מהלך שאמור להביא יותר לקוחות לאולמות התצוגה. מי שלא פוחד מגיר ידני ומחפש עיצוב וסטייל בתקציב מוגבל, ימצא את ה- MG3 כאופצייה מצויינת לרכב חדש במחיר אטרקטיבי, בעל מפרט אבזור נדיב וסטייל.

MG3 קומפורט ידני
מנוע בנזין 1.5 ליטר
הספק מרבי 106/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 14.0/4,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים ידנית, 5 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,018 מ"מ
רוחב כללי 1,728 מ"מ
גובה כללי 1,507 מ"מ
בסיס גלגלים 2,520 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען 256 ליטרים
משקל עצמי 1,115 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 10.9 שניות (יצרן)
קבוצת זיהום 6
ציון בטיחות ENCAP 3 כוכבי בטיחות
מחיר 73,990 ₪

MG3 2015 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

3 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 3

    היתייחסות

    • שאולי23/04/16

    נוהג ברכב כבר 15 חודשים....ובכול נסיעה מיתפעל מחדש....רכב שהורכב בסין...לא מיתפרק ולא כלום....נכון המיתלים של הרכב הייתי משפר...בגדול רכב עים אחריות 5 שנים ...ובכלום כסף....ובנוסף בקטגוריה שלו ....אני מתחייב במקומות הריאשונים....אים לא הריאשון.....

  • 2

    רכב סיני

    • נאור04/08/15

    רכב סיני יתפרק אחרי 20,000 קילומטר

  • 1

    מנוע הרכב

    • חיים סבג24/07/15

    יש לי MG3 ורציתי לדעת למה כתוב מאחור VTI ועל המנוע רשום VTI TECH . האם זה מנוע של HONDA כי ככה אמרו לי בסוכנות? ואם לא אז למה רשום VTI?

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu