יצאנו לבדוק האם קאדילק XT5 טוב כמו שהוא נראה והאם יוכל לשאת על גבו את צמיחת המותג בישראל
אין ספק שקאדילק עברה שינוי מהותי וחיוני בשנים האחרונות. חברת האם ג'נרל מוטורס השקיעה מיליארדים בקאדילק, מינתה מנכ"ל חדש והעבירה את מטה החברה מעיר המכוניות דטרויט שבמדינת מישיגן (אותה ייסד הצרפתי אנטואן דה לה מוט קאדילק) ישירות לכור ההיתוך של הטרנדים העולמיים במנהטן שבמדינת ניו יורק. לאחר גיוס מאסיבי של כשרונות מחברות נחשבות מתחומים שונים, והצערת גילם של עובדי המטה, שינתה החברה מהייסוד את התנהלותה ומתכוונת להציג מכוניות נחשקות בכל ז'אנר מבוקש. כל דגמי המותג מיוצרים עתה בארה"ב ונראה כי לקאדילק לא תהיה בעיה עם חוקי עידוד הייצור המקומי שיוזם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.
קאדילק XT5
| קאדילק XT5 | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, מנוע V6 בשרני, תיבת הילוכים, נוחות, שימושיות |
| חסרונות | מצב ספורט לא חד מספיק |
עיצוב ונוחות
קאדילק XT5 הוא בעצם מחליפו של קאדילק SRX אשר כבר בשנת 2010 הציג עיצוב שונה ומיוחד לקרוסאובר מפואר. ה- XT5 נראה נפלא ומתיישר עם קו העיצוב החדש של החברה. המבנה הרבוע עם קווי העיצוב המחודדים מוצלח ומקנה לרכב שימושיות גבוהה. הגריל הקדמי ענק והתאורה הראשית מסוג LED כוללת פסי תאורה אנכיים ארוכים המתחילים בגופי התאורה הקידמיים ונמתחים מטה עד הפגוש הקדמי.
קאדילק XT5
הפרופיל מרשים אף הוא. קו המותניים גבוה, ידיות הדלתות מוארות, ומסגרת החלונות מעוטרת כרום. מסילות גג מאלומיניום מוברש יחד עם פסי כרום להגנת הדלתות וצמיגים ענקיים, העוטפים חישוקי אלומיניום מרשימים בקוטר 20 אינץ', תורמים למראה המודרני והמסוקס של הרכב. מאחור זוג פנסים ארוכים, דלת תא מטען גדולה ומעוצבת, שמשה קטנה, וספויילר גדול המשתלב יפה עם גג הרכב. הפגוש האחורי משלב צבע מרכב עם פלסטיק שחור וכולל עיטור פס כרום וצמד מפלטים מרובעים ומעוצבים.
פתיחת דלת הנהג חושפת בפנינו תא נוסעים מושקע ומהודר. העיצוב מקורי ומציג קווים זוויתיים התואמים את העיצוב החיצוני. שילוב צבעי הפנים ניתן לבחירה ורכב המבחן הכיל לטעמנו שילוב נפלא של אפור בהיר, בז' ונגיעות אלומיניום. חומרי הדיפון איכותיים לעילא ועד גובה המותניים תפגשו אך ורק עור ואלומיניום אמיתיים.
קאדילק XT5
במרכז הקונסולה בולט פאנל טרפזי של מערכת המולטימדיה הכולל מסך מגע בגודל 8 אינץ' עם כפתורי מגע בצידיו. מתחתיו כפתורי מגע נוספים למעבר לדף הבית ולשליטה בהחלקה על עוצמת השמע. נמוך יותר ממוקם פאנל השליטה על מערכת בקרת האקלים הכולל מתגים מעוצבים לשליטה על טמפרטורת הרכב והמושבים הקדמיים.
לוח המחוונים כולל מד מהירות ומד סל"ד אנלוגיים וביניהם מסך מחשב דרך צבעוני בגודל 5.7 אינץ'. גלגל ההגה בגודל המתאים, מעוצב, מרשים, עוטה עור ונוח לאחיזה. המתגים מעוצבים ומסודרים בארבעת זרועות ההגה. ידית ההילוכים קצרה ומעוצבת וכוללת את כפתור בלם היד. הנדסת האנוש טובה מאוד ונראה שמיעוט הכפתורים תורם לעיצוב אך לא פוגע בפונקציונליות.
קאדילק XT5
המושבים המעוצבים עוטים עור. מושב הנהג והנוסע לצידו מחוממים ומאווררים, וכוללים 8 מצבי כוונון חשמלי כולל תמיכת גב תחתון. בסיס המושבים הקדמיים ניתן להארכה ידנית. 2 מצבי כיוונון של מושב הנהג, מראות הצד וההגה ניתנים לשמירה בזכרון הרכב. המרווח מלפנים מעולה בכל המימדים והידיים מוצאות בקלות תנוחה נעימה לשהות נוחה ברכב.
הישיבה במושב הנהג נוחה מאוד וגבוהה אך חסרה תמיכת צד. מציאת תנוחת הנהיגה האופטימלית נוחה ומהירה עם כוונונים חשמליים מגוונים. החלונות גדולים והראות לפנים ולצדדים טובה מאוד. גם הראות לאחור טובה ואת השטחים המתים בנסיעה לאחור מכסה המצלמה האחורית. מראות הצד גדולות ושימושיות והמראה בצד הנהג כוללת גם עמעום אוטומטי. פתחי המיזוג קטנים ומעוצבים, ממוקמים נכון ומקררים מעולה.
קאדילק XT5
גם הישיבה במושב האחורי נוחה ומרווחת. המושב מפוצל בתצורת 40:20:40 וכל חלק נע קדימה ואחורה על גבי מסילה. גם משענת הגב ניתנת לכיוונון במושב האחורי. שני מבוגרים ישבו מאחור בנוחות מרבית ויהנו ממשענת יד מתכווננת ומפתחי מיזוג. גם שלושה מבוגרים יוכלו לשבת מאחור בנוחות והנוסע האמצעי יקבל רצפה שטוחה ומרווח טוב גם לרגליים. דלתות גדולות וישיבה גבוהה בכל המושבים תורמים לכניסה ויציאה מהרכב בנוחות מרבית.
מערכת המולטימדיה תומכת Apple Carplay ו- Android Auto וכוללת לא פחות מ- 14 רמקולים. איכות השמע נהדרת בכל המושבים. מסך המולטימדיה מציג מסכים בגרפיקה מושקעת אך איננו חד מספיק, מותקן בשיפוע ולא קריא ביום שמש.
קאדילק XT5
תא הנוסעים בקאדילק XT5 שימושי מאוד וכולל המון תאי אחסון ביניהם תא כפפות מואר וננעל, תא גדול מתחת למשענת היד עם מקום לטאבלט ויציאת מתח 12V. זוג מחזיקי כוסות מלפנים, זוג מחזיקי כוסות במשענת היד האמצעית מאחור, תא אחסון פתוח מתחת לידית ההילוכים, ותאי אחסון גדולים בכל הדלתות הכוללים מתקנים לבקבוקים.
תא המטען בנפח 849 ליטרים ענק ושימושי. דלת תא המטען נפתחת ונסגרת חשמלית וניתן לכוונן את גובה הפתיחה אם אתם חונים בחניה עם תקרה נמוכה. תא המטען מרופד ומואר וכולל יציאת מתח 12V ומעקה מודולרי הנע על גבי מסילות לחציית תא המטען בכל תצורה אפשרית, גם בצורה אלכסונית. בלחיצה על כפתור בתא המטען מתקפל המושב האחורי ויוצר משטח הטענה ענק עם רצפה בגובה אחיד.
קאדילק XT5
ביצועים
קאדילק XT5 מצוייד במנוע בנזין V6 בשרני בנפח 3,600 סמ"ק בעל הספק מרבי של 310 כ"ס ב- 6,700 סל"ד ומומנט מרבי של 37.6 קג"מ ב- 5,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 8 יחסי העברה. גרסת פרימיום הנבחנת כוללת הנעה AWD לכל ארבעת הגלגלים הכוללת דיפרנציאל אחורי כפול מצמדים עם אפשרות להעברה של עד 100% מכוח המנוע לכל גלגל.
מערכת ההנעה נפלאה. המנוע משושה הצילנדרים מספק צליל נהדר כמו שאף מנוע טורי מוגדש טורבו לא יוכל לספק. תיבת ההילוכים מהירה ומדוייקת ומנגנת עם המנוע החזק בהרמוניה מעולה. את משקל 2 הטון של הרכב הצלחנו להזיז ממצב עמידה ל- 100 קמ"ש תוך 7.9 שניות (6.7 שניות לפי נתוני היצרן). קאדילק XT5 צובר תאוצה במהירות מרשימה ואפשר לנהוג בו במהירויות גבוהות מאוד ללא מאמץ. בשיוט מהיר מתנתקים שני צילינדרים והמנוע הופך חרישי וחסכוני יותר.
קאדילק XT5
לרכב המבחן בגרסת פרימיום אפשרות בחירה בין שלושה מצבי נהיגה - Sport ,AWD ,Tour. מצב Tour הוא הנוח והחסכוני. במצב זה המתלים רכים ונעימים ובידוד הרעשים ברכב נפלא. מצב AWD יגרום להנעת כל הגלגלים ויוסיף לבטיחות בנהיגה במיוחד בכביש רטוב, מושלג או מפותל, וכמו כן בנהיגה מעבר לאספלט. מצב Sport כולל הנעה לכל הגלגלים, מקשיח את המתלים וההגה, ומאפשר לתיבת ההילוכים להישאר בסל"ד גבוה לטובת שיפור הביצועים. בנהיגה נמרצת במצב ספורט התיבה מתפקדת מצויין אך המתלים וההגה לא מספיק חדים. גוף הרכב מעט רוכן בפניות וההגה לא מספיק מדוייק ומתקשר. העברת ההילוכים מגלגל ההגה עובדת מצויין ונוחה במיוחד בירידות ארוכות. הבלמים טובים מאוד, מאיטים את הרכב בצורה חזקה, נחושה ומדוייקת, ולא מתעייפים גם בשימוש אגרסיבי.
קאדילק XT5
צריכת דלק
צריכת הדלק העירונית הממוצעת בגרסת AWD עומדת על 7.6 ק"מ לליטר (8.0 ק"מ לליטר בגרסת ההנעה הקדמית) על פי נתוני היצרן, וצריכת הדלק הבין-עירונית הממוצעת בגרסת AWD עומדת על 11.1 ק"מ לליטר (11.5 ק"מ לליטר בגרסת ההנעה הקדמית). בימי המבחן שכללו גם תנאי נהיגה מאומצת עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 7 ק"מ לליטר, לא נתון חריג לרכב חזק הנושק לשני טון. אנו מניחים שנהיגה בין עירונית מתונה במצב Tour תניב ככל הנראה צריכת דלק משופרת שתנוע סביב ה- 10 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק גדול בנפח 79 ליטרים אפשר לצפות לטווח נסיעה של כ- 800 ק"מ.
קאדילק XT5
עלויות אחזקה
קאדילק XT5 משווק עם שנתיים אחריות ללא הגבלת קילומטרים ושנה שלישית עד 100 אלף ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 781 ₪, עלות הטיפול השני 990 ₪, עלות הטיפול השלישי 781 ₪ ועלות הטיפול הרביעי 990 ₪. סך ארבעת הטיפולים הראשונים עומד על 3,542 ₪ וכולל מע"מ ושינוע הלוך וחזור למוסך ללא עלות.
בעוד עלות הטיפולים השוטפים זולה ונגישה, עלויות חלקי החילוף המשוכללים והביטוח יקרות. מחיר פנס קדמי עומד על 12,951 ₪ ומחיר פנס אחורי 6,501 ₪. מחיר מראת צד קומפלט עומד על 7,381 ₪.
בטיחות
קאדילק XT5 לא נבחן עדיין במבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap אך נבחן ע"י ארגון חברות הביטוח בארה"ב (IIHS) וקיבל ציון גבוה - Top Safety Pick. ציוד הבטיחות הסטנדרטי בקאדילק XT5 כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מראה פנימית עם עמעום אוטומטי, תאורת כניסה לנהג ולנוסע לצידו, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, חיישני גשם, מערכת התראה מפני התנגשות חזיתית כולל אינדיקציה על מרחק מהרכב לפנים וכולל האטה ועצירת הרכב למניעת התנגשות במהירויות נמוכות, מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה כולל תיקון הגה, אור דרך אוטומטי, התראה על תנועה חוצה מאחור בנסיעה לאחור, התראה על תנועה בשטח מת בצידי הרכב, מערכת התראה לזיהוי הולכי רגל, מצלמה אחורית עם קווי הנחיה במסך הקדמי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, והתראות בטיחות ע"י רטט במושב הנהג.
קאדילק XT5
בגרסת פרימיום תקבלו בנוסף מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע לחנייה במקביל או בניצב, התראה על תנועה חוצה מאחור בנסיעה לאחור כולל עצירת הרכב למניעת התנגשות, ומערכת התראה מפני התנגשות חזיתית כולל האטה ועצירת הרכב במהירויות גבוהות למניעת התנגשות. מערכות הבטיחות האקטיביות המתקדמות נעזרות במצלמות היקפיות, חיישני רדיו, וחיישן רדאר הממוקם מתחת לסמל הקדמי. כל מערכות הבטיחות המתקדמות פעלו מצויין ברכב המבחן והמחישו לנו עד כמה אנו קרבים לרכבים אוטונומיים בכבישים.
תמורה למחיר
קאדילק XT5 משווק בישראל בשתי רמות אבזור - לוקצ'ורי ופרימיום. מחיר גרסת לוקצ'ורי עומד על 334,900 ₪ ומחיר גרסת הפרימיום עומד על 394,900 ₪. אבזור הנוחות הסטנדרטי בשתי רמות האבזור כולל בין היתר בלם יד חשמלי, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם שליטה נפרדת לנהג ולנוסע מלפנים, פתחי מיזוג מאחור, מערכת בקרת שיוט, העברת הילוכים מגלגל ההגה, מערכת התנעה מרחוק, מפתח חכם לפתיחה, נעילה והתנעה ללא מפתח, חלון גג פנורמי חשמלי, משטח הטענה אלחוטי, מערכת מולטימדיה תומכת Apple Carplay ו- Android Auto הכוללת מסך מגע בגודל 8 אינץ', חיבור בלוטות', 4 חיבורי USB, וחיבור AUX, ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, 2 זכרונות לכיוון מושב, מראות צד והגה, תאורת לד מלאה מלפנים, כוון פנסים אוטומטי, מראות צד חשמליות, מחוממות, מתקפלות חשמלית עם עמעום אוטומטי בצד הנהג, שמשות כהות, פתיחה וסגירה חשמלית של תא המטען עם אפשרות להגבלת גובה.
גרסת הפרימיום כוללת בנוסף הנעה AWD לכל ארבעת הגלגלים, מערכת בקרת שיכוך מתלים אוטומטית, בורר מצבי נהיגה, חישוקי אלומיניום בקוטר 20 אינץ' עם צמיגים במידות 235/55 (חישוקי אלומיניום בקוטר 18 אינץ' עם צמיגים במידות 235/65 בגרסת לוקצ'ורי), שליטה על טמפרטורת המיזוג מאחור, 14 רמקולים (8 רמקולים בגרסת לוקצ'ורי), מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים (מושבים קדמיים מחוממים בלבד בגרסת לוקצ'ורי), מושבים אחוריים מחוממים, וידיות דלתות חיצוניות מוארות.
קאדילק XT5 הוא רכב פנאי שטח אמריקאי גדול, מרשים, חזק ושימושי. אבזור הבטיחות ואבזור הנוחות בקאדילק XT5 גבוהים מאוד, במיוחד בהשוואה למתחרים הישירים מגרמניה. מחיר גרסת הבסיס לוקצ'ורי העומד על 334,900 ₪ מציב את ה- XT5 במקום אטקרטיבי מאוד בקטגוריה ואין ספק כי יהווה בו שחקן מהותי. אנו מניחים שצמיחת המותג בישראל תישען בתקופה הקרובה על קאדילק XT5.
| קאדילק XT5 פרימיום אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 3,600 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 310/6,700 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 37.6/5,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | AWD לכל הגלגלים |
| אורך כללי | 4,813 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,905 מ"מ |
| גובה כללי | 1,676 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,858 מ"מ |
| מיכל דלק | 79 ליטרים |
| נפח תא מטען |
849 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,955 ק"ג |
| מהירות מרבית | 240 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 6.7 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 11.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 7.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר |
394,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.