לקחנו את אאודי TTS למבחן דרכים מהיר בכבישים המפותלים של הצפון. לא נדרש זמן רב להגיע למסקנה שהיא אחת המכוניות היותר מהנות הנמכרות היום בישראל
אאודי TT המקורית הוצגה לראשונה בשנת 1995 אך הגיעה לפס היצור בשנת רק בשנת 1998. אאודי בחרה לקרוא לסדרת ה- TT על שם מסלול מרוצי האופנועים הקטלניIsle of Man TT . במשך 20 השנים האחרונות הספיקה יצרנית הרכב הבאוורית להעלות על פס הייצור שלושה דורות של אאודי TT הממותגת כמכונית ספורטיבית, צעירה ועדכנית. למבחן הדרכים שלנו התייצבה אאודי TTS, גרסת הביצועים של הדגם, המציעה ביצועים חדים יותר ומנוע חזק בהספק 286 כ"ס המניע את ארבעת הגלגלים.
| אודי TTS קופה | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, ביצועים, אחיזת כביש, יחידת כוח |
| חסרונות | שימושיות, צריכת דלק |
אודי TTS
עיצוב ונוחות
במבט חטוף קשה יהיה להבחין בין אאודי TT סטנדרטית לגרסת ה- TTS היקרה יותר שמחירה עומד על 440,800 ₪. על אף כי השתיים חולקות תכונות דומות, אאודי TTS רחבה, נמוכה ובעיקר חזקה יותר מאאודי TT. ארבעה פתחי מפלט בוהקים בציפוי כרום מכריזים כי מדובר במכונית ספורטיבית וקרבית. הגריל הקדמי הטרפזי באאודי TTS ענק עם מסגרת כרום. במרכזו מספר הרכב ולצידו סמל TTS. סמל המותג הוזח מעלה אל מכסה המנוע. פנסי הקסנון הקדמיים יפים למראה ומאירים בעוצמה משתנה אוטומטית על פי תנאי הדרך.
אודי TTS
כמכונית מהדור השלישי בשושלת אאודי TT, אין פלא שאאודי TTS החדשה ירשה את הגנטיקה המשפחתית ועוצבה באותו סגנון המוכר לנו משנים קודמות. קווי המתאר מוחצנים ומעוגלים בחלקה העליון אך חדים ומינימליסטים לכל אורכה של המכונית. אאודי TTS משווקת בישראל עם חישוקי אלומיניום בעלי חמש צלעות בקוטר 19 אינץ' המוסיפים חן למכונית היפה ממילא. הכנף האחורית נפתחת באופן אוטומטי במהירות העולה על 120 קמ"ש וניתנת גם לשליטה ידנית.
תא הנוסעים באאודי TTS דומה לדגם הסטנדרטי ומצליח להרשים בקלות. ההבדל המשמעותי ביותר בתא הנוסעים הינו מושבי הספורט הקדמיים. המושבים מאפשרים תנוחת ישיבה נוחה ולא מאומצת, ריפודי העור איכותיים ונעימים למגע והאות S המייצגת את הדגם רקומה במרכזם. מושבי הספורט לא רק נראים טוב אלא גם תומכים היטב בנוסעים. צמד המושבים האחוריים קטנים מאד ומיועדים לילדים לכל היותר.
אודי TTS
תא המטען סביר בגודלו ובמבנהו. נפחו עומד על 305 ליטרים או 712 ליטרים מכובדים לאחר קיפול המושבים האחוריים. שפת ההטענה נמוכה, הגישה נוחה וקיפול המושבים האחוריים מאפשר רצפת הטענה שטוחה למדי.
אודי TTS
ההגה של אאודי TTS קטום בתחתית, בשרני ובעל שלוש צלעות. באמצעות מגוון מתגי שליטה קטנטנים הממוקמים על צלעות ההגה, ניתן לשלוט על כלל מערכות הרכב השונות. יש לציין כי נדרש תרגול וכן מעט סבלנות על מנת להצליח לתפעל ביעילות את המערכות השונות מגלגל ההגה, שכן כל מתג אחראי על כמה פעולות שונות במקביל. הממשק המרכזי והיחיד ברכב נמצא בלוח המחוונים הדיגיטלי שאחראי על תצוגת נתוני הדרך ומערכת המולטימדיה. ברכב המבחן הותקנה גם מערכת ניווט Waze בהתקנה מקומית שתפעולה לא הולם מכונית יוקרה.
קונסולת הפיקוד המרכזית מאובזרת בכל טוב וממוקמת הרחק מהישג ידיו של הנוסע שלצד הנהג. זוהי מכונית לנהג המיועדת לשרת קודם כל את רצונותיו. פתחי המיזוג ניתנים לשליטה מלאה, אך אחד מהם במיקום לא נוח מקפיא את יד ימין של הנהג. התקרה באאודי TTS נמוכה אך נהג בגובה ממוצע ירגיש כי קיים מרווח מספק בין ראשו לתקרת הרכב. חלונות הצד, על אף היותם קטנים, אינם מייצרים תחושת צפיפות בדומה למכוניות ספורט אחרות.
אודי TTS
ביצועים
יומיים במחיצתה של אאודי TTS חיזקו את דעתנו לגבי שושלת ה- TT המיתולוגית. זוהי מכונה גדושה בטכנולוגיה גרמנית שתוכננה בקפידה על מנת להצליח לשמר אחיזת כביש מלאה בכל מהירות ובכל זווית פנייה אפשרית. היא יודעת לייצר בכל רגע נתון מקסימום חיכוך בין הכביש לבין ארבעת גלגליה.
אודי TTS
אאודי TTS מלאה בשלל מערכות יציבות ובקרה אלקטרוניות. אפילו בעת כיבוי כל מערכות הסיוע, נאחזת אאודי TTS בכביש באמצעות הנעה כפולה מתוחכמת. חובבי ההנעה האחורית יתאכזבו לגלות כי עם ה- TTS לא ניתן ליצור החלקות כוח. לעומת זאת, מציעה אאודי TTS אחיזה מדהימה המתבטאת ביכולתה לתקוף פניות במהירות גבוהה במיוחד ולצאת מהן במהירות גבוהה לא פחות. ההגה חד, מהיר ומדוייק מאוד, והבלמים מרשימים עם נשיכה חזקה ועמידות גבוהה תחת עומס.
אאודי TTS שוקלת פחות מטון וחצי ומחזיקה 286 סוסים באורווה. מומנט גבוה של 38.7 קג''מ מיוצר בטווח רחב של 1,800-5,200 סל"ד ועל כן זמינות הכוח מרשימה, כיאה לרכב ספורט. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם אפשרות לתפעול ידני באמצעות מנופים על גלגל ההגה. במידה והנהג בחר בתפעול ידני ושכח להעביר הילוכים במשך זמן מה, תיקח ה- TTS פיקוד על מערכת ההנעה ותחליף הילוכים בעצמה. במצב הנהיגה דינמיק (Dynamic) מאפשרת תיבת ההילוכים יותר חופש פעולה ומערכת הפליטה מפיקה צליל עמוק וחזק הנשמע היטב בתא הנוסעים. בעת העברת הילוך נשמעת נהמה עמומה שיכולה להעלות חיוך זדוני על פניו של כל נהג. אין ספק כי מהנדסי הסאונד בחטיבת הפיתוח באאודי ידעו בדיוק מה הם עושים. תא הנוסעים מבודד היטב מרעשי כביש ורוח, ותחושת האיכות הגרמנית ניכרת.
אם חשקה נפשכם בתאוצת רמזורים, תוכלו לבטל את מערכות הבטיחות הנוקשות ולהפעיל את בקרת השיגור. שילוב של לחיצה קבועה עם רגל שמאל על דוושת הבלם והעלאת סיבובי המנוע ל- 4,000 סל''ד עם רגל ימין במקביל, יפעילו את המערכת. ברגע שחרור דוושת הבלם תזנק אאודי TTS מהמקום על כל סוסיה ותגיע למהירות 100 קמ''ש תוך 4.8 שניות בלבד.
אודי TTS
אאודי TTS מציעה חמישה מצבי נהיגה השולטים על קשיחות בולמי הזעזועים, תגובת המצערת ותיבת ההילוכים, משקל ההגה, ואפילו עוצמת צליל המנוע. על מנת ליהנות מנסיעה נינוחה ורגועה יחסית, ניתן לבחור במצב קומפורט (Comfort) המרכך את מהמורות הכביש ומנסה למנוע מרעשי המנוע לחדור לתא הנוסעים. למרות המאמצים הרבים אאודי TTS אינה מצליחה לשכך לגמרי בורות וכבישים משובשים גם במצב נהיגה זה. מצב אקונומיק (Economic) משאיר את המנוע בסל''ד נמוך ככל שניתן על מנת לשפר את צריכת הדלק. מצב דינמיק (Dynamic) מקשיח את הבולמים, מחדד את ההיגוי, ומתאים את שלל המערכות לנהיגה ספורטיבית על חשבון נוחות הנסיעה, שהופכת לקופצנית למדי. מצב הנהיגה אינדיבידואל (Individual) מאפשר כיוונון של כל אחת מהמערכות בנפרד על פי העדפת הנהג. מצב הנהיגה אוטומט (Auto) מאפשר למחשב הרכב להחליט על ההגדרות המתאימות ביותר לתנאי הנהיגה.
אודי TTS
צריכת דלק
בסעיף צריכת הדלק אאודי TTS אינה מצטיינת כלל. כמובן שלא מדובר ברכב חסכוני וידידותי לסביבה, אלא במכונה ספורטיבית, רגזנית ויקרה. ככזו, אאודי TTS אינה מיועדת ללקוחות המתעדכנים במחירי הדלק באופן יומיומי, אלא לאלו המשאירים שטר של 50 ₪ כתשר למתדלק בתחנה. מיכל הדלק באאודי TTS יכול לשאת 55 ליטרים ובשעת נסיעה מאומצת יתרוקן בקצב מסחרר של 6.2 ק''מ לליטר. לעומת זאת, בנסיעה רגועה תעמוד צריכת הדלק על כ- 12 ק"מ לליטר. באאודי TTS מותקנת כסטנדרט מערכת עצור וסע הניתנת לביטול ידני.
אודי TTS
עלויות אחזקה
אאודי TTS משווקת עם שלוש שנות אחריות ללא הגבלת קילומטרים. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 1,078 ₪, עלות הטיפול השני 2,086 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,078 ₪ ועלות הטיפול הרביעי 4,223 ₪. סך ארבעת הטיפולים הראשונים עומד על 8,465 ₪. בנוסף ליוקר הטיפולים השוטפים, עלויות חלקי החילוף גבוהות גם הן. מחיר פנס קדמי עומד על 20,963 ₪, מחיר פנס אחורי 6,247 ₪, ומחיר מראת צד קומפלט עומד על 6,296 ₪. כל המחירים כוללים מע''מ.
אודי TTS
בטיחות
אבזור הבטיחות באאודי TTS כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה הפועלת במהירות של 60 קמ"ש ומעלה, התרעה על ירידת לחץ אוויר בצמיגים, חיישני חניה מלפנים ומאחור, וכן פנסי חזית עם אורות גבוהים הנשלטים באופן אוטומטי. בשנת 2015 התייצבה אאודי TT למבחן הריסוק של ארגון ENCAP וקיבלה ציון של 4 כוכבים מתוך 5.
אודי TTS
תמורה למחיר
אאודי TTS אינה מסוג המכוניות המציעות פתרון הולם לטיול משפחתי רגוע בסוף השבוע, אלא אם אתם מתייחסים לתיק מחבט הטניס שלכם כבן משפחה. גם בסעיפים כמו חיסכון בדלק, שמירה על איכות הסביבה ועלויות אחזקה לא נרשמה הצטיינות יתרה. סעיפים אלו אינם באמת חשובים, שכן אאודי TTS היא לא מכונית לאנשים המחשבים כמה בדיוק עולה מיכל דלק מלא או כמה פחמן דו חמצני נפלט בכל קילומטר נסיעה.
אאודי TTS היא מכונית היודעת להעניק לבעליה הנאה צרופה מחוויה מוטורית אקסקלוסיבית. כזו הנקייה משיקולים סביבתיים, חברתיים או כלכליים. אז נכון, תצטרכו לקנות עוד רכב משפחתי לגיבוי ולא ממש עזרתם לשמור על איכות הסביבה, אבל שילמתם 440 אלף ₪ על מכונית המושכת מבטים שטופי קנאה בכל מקום אליו היא מגיעה. בינינו, זוהי הסיבה האמיתית שבזכותה מיוצרת אאודי TT כבר במשך שלושה דורות.
| אודי TTS קופה | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 1,984 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 286/6,200 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 38.7/5,200 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,191 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,832 מ"מ |
| גובה כללי | 1,371 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,505 מ"מ |
| מיכל דלק | 55 ליטרים |
| נפח תא מטען |
305 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,460 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 4.7 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 6.2 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 13 (מתוך 15) |
| רמת אבזור ביטיחותי | 2 (מתוך 8) |
| מחיר |
440,800 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.