וולוו S90 במבחן דרכים

וולוו S90 - מכונית הסלון החדשה של היצרנית השבדית כבר כאן. יצאנו לבדוק את יכולותיה על האספלט הישראלי והאם היא מהווה אלטרנטיבה ראויה לטריו מגרמניה

תגיות: , , ,

וולוו שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות, אך חסרות כישורים דינמיים, החלה בניסיונות לשנות תדמית זו מאמצע שנות ה- 90 עם ה- 850 T5 שצוידה במנוע טורבו חזק, בימים בהם מנועי טורבו היו נחלתן הכמעט בלעדית של מכוניות ספורט מכוונות ביצועים. כיום בהתאם לתפיסת השוק הרווחת, מוכרת וולוו יותר רכבי פנאי ממכוניות סלון. וולוו S90 החדשה משתמשת בשם מן העבר ובפלטפורמה מודולרית עליה מתבססים גם רכבי הפנאי של היצרנית. וולוו S90 מחליפה את וולוו S80 הוותיקה והיא נצר לשושלת מפוארת של מכוניות סלון מבית היצרנית.

וולוו S90 T6 AWD
יתרונות מושבים, נוחות, תא נוסעים, בטיחות
חסרונות לא מספיק מהנה לנהיגה

וולוו S90וולוו S90

עיצוב ונוחות

עיצובה של וולוו S90 שופע נוכחות וכריזמה, ולא רק בגלל הממדים הנדיבים ביחס לסגמנט מכוניות הסלון. בחזית פעור גריל רבוע בעל סורגי כרום המזוהה עם היצרנית מזה עשורים, עליו פס כרום אלכסוני בולט, ובמרכזו מתנוסס בגאווה סמל ענקי של וולוו. גופי התאורה בחזית יפיפיים ומכילים תאורת יום מסוג לד ופנסי קסנון. החלק האחורי של וולוו S90 הוא ללא ספק החלק המעוצב ביותר, קו הגג גולש באלגנטיות אל מכסה תא המטען ומזוויות מסוימות מזכיר מכוניות קופה 4 דלתות. גופי התאורה בצורתם הייחודית מקנים לוולוו נוכחות וסגנון המבדילים אותה משאר מתחרותיה. גם הכתפיים הרחבות מוסיפות למראה הכוחני, ופתחי המפלט הכסופים משלימים הופעה מצודדת ומרשימה מבלי לאבד את האלגנטיות. צבע לבן פנינה של רכב המבחן תרם לתחושת ניקיון, אך צבע כהה היה תורם למראה אלגנטי עוד יותר.

וולוו S90וולוו S90

כניסה לתא הנוסעים מפגישה אותנו עם הפרשנות השבדית למחלקה ראשונה. וולוו ידעה מאז ומתמיד ליצור תאי נוסעים איכותיים, וגם כאן נמצא את מיטב החומרים. עור בתפירה איכותית עוטף את המושבים המעולים, חולש על הדשבורד בתפירה קפדנית ומופיע גם בדיפון הדלתות. ידיות הפתיחה מבפנים עשויות אלומיניום איכותי, ואפילו השטיחים עבים ורכים מהסטנדרט. עיצוב הפנים הסקנדינבי מעניק תחושה אוורירית ומודרנית. במרכז הקונסולה שוכן מסך מגע איכותי, מצדדיו פתחי אוורור מעוצבים העשויים אף הם מאלומיניום.

וולוו S90וולוו S90

לוח המחוונים הדיגיטלי מאפשר בחירה בין כמה סגנונות תצוגה לפי טעמו של הנהג. תאורת הפנים כוללת גם תאורת אווירה בשלל צבעים לפי בחירה, המאירה גם את אזור ידית ההילוכים, מתג ההנעה הצמוד אליה, ומתג כוונון מצבי הנהיגה. הנדסת האנוש היא ברמה הגבוהה ביותר ושהייה בתא הנוסעים מעניקה לנהג את התחושה המצופה ממכונית סלון אירופאית ואף מעבר לכך.

תפעול מערכת המולטימדיה מסבך מעט את העניינים. בוולוו, בניגוד למתחרות הגרמניות, דוגלים בשליטה באמצעות מגע בלבד, עניין המצריך מהנהג זיגזוג בין תפריטים כשידו באוויר. לטעמנו שימוש במספר כפתורים פיזיים לניווט בין התפריטים היה הופך את התפעול לאינטואיטיבי ונוח יותר. בנבכי המערכת אינספור תפריטים המעניקים לנהג שליטה מלאה על שלל הפונקציות המצויות ברכב, ובין היתר שליטה על מערכות הבטיחות הרבות, מערכת החנייה האוטומטית, כוונון מערכת הסאונד, ושינוי עוצמת תאורת האווירה. קשה לאפשר שליטה בכל כך הרבה אפשרויות תוך שמירה על שימוש ברור וקל, והשימוש במערכת דורש לימוד ותקופת הסתגלות.

וולוו S90וולוו S90

המושבים ב-S90 הם מהטובים בהם נתקלנו. המושבים ברכבי וולוו נוחים ומפנקים והם לא מאכזבים גם הפעם. למושבים כיוונון חשמלי מלא, ניתן גם לכוון את התמיכה באזור המותניים, אורך בסיס המושב, ותמיכת הגב. קל למצוא תנוחת נהיגה מושלמת בעזרת כיוונון נכון, והתחושה היא של ישיבה בתוך המושב ולא מעליו. הישיבה ברכב לא מעייפת גם לאחר שעות ארוכות של נהיגה. המרחב מעולה בכל הממדים, נוסעי המושב האחורי ייהנו בנוסף למושבים המעולים משפע של מרחב לרגליים, פתחי מיזוג במרכז תא הנוסעים וגם בקורות B, שקע טעינה, חלונות כהים, וכמובן וילונות לתחושת מכונית השרד המושלמת. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות בזכות מפתח רחב של הדלתות ועיצוב שלא הקריב את השימושיות לטובת מראה קופה ארבע דלתות.

וולוו S90וולוו S90

בתא עצמו פזורים תאי אחסון רבים. תא עמוק שוכן תחת משענת היד שבין המושבים, ובאזור ידית ההילוכים תא נוסף עם סגירה באמצעות תריס אלומיניום. ישנם תאי אחסון עמוקים בדלתות ותא הכפפות גדול דיו, מואר ומדופן היטב. תא המטען בנפח 500 ליטרים עמוק מאוד וכולל פתיחה וסגירה חשמלית. העמסתו תחייב סידור המטען לעומק התא. פתח הטעינה רחב, שפת הטעינה נמוכה, והעמסת המטען נוחה. בתא ישנן נקודות עיגון וברצפתו גלגל רזרבי קטן מפלדה.

התנעה ללא מפתח מתבצעת באמצעות מתג מעוצב הממוקם בסמוך לידית ההילוכים, וגרם לנו לתהות מדוע מתעקשים רוב היצרנים להשאיר את מתג ההתנעה במקום מוסתר, היכן ששכן בעבר הסוויץ', כאשר לאחר ההתנעה בכל מקרה עוברת היד אל ידית ההילוכים. תחילת תנועה בעיר מתרחשת בנינוחות. תא הנוסעים שקט מאוד בזכות זיגוג כפול ובידוד מעולה, והשקט נשמר גם במהירויות של כביש 6. רכב המבחן ברמת גימור אינסקריפשן (Inscription) הבכירה צוייד במתלי אוויר שהעניקו נוחות נסיעה רכה, אם כי שברים ומהמורות אכזריים יותר הצליחו לחבוט בצמיגים בחתך 40 נמוך, ולהעביר חלק מהזעזוע אל תא הנוסעים.

וולוו S90וולוו S90

ניתן לבחור בין שלושה מצבים לכיול המתלים: נוחות, דינמי, ואישי. בחירה במצב נוחות מומלצת בתוך העיר ואף מחוצה לה במהירות בינעירונית. הריסון מעולה, תנועת מהלך המתלה רכה אך נותרת מרוסנת תמיד, והיכולת של המתלים להתמודד עם שיבושים בכל מהירות מרשימה מאוד. זו לא נוחות מושלמת וקיימים רכבים נוחים יותר, אך לוולוו S90 יכולת בידוד מהגבוהות שבנמצא. למרות אורכה הנושק לחמישה מטרים, אין בעיה מיוחדת לתמרן עם וולוו S90 החדשה בעיר הצפופה, בזכות שדה ראיה מעולה המופרע רק מעט על ידי קורות A עבות, ושלל חיישנים היקפיים.

גרסת T6 היא החזקה במבחר המוצע בישראל והיא מצויידת בהנעה לכל הגלגלים המהווה יתרון בכביש המפותל. כאשר יוצאים מפניה מהירה עם רגל כבדה על הגז, ניתן ממש לחוש את ארבעת הגלגלים אוחזים היטב באספלט. הוולוו הכבדה נותרת נטועה בקו הפנייה ונוסכת בנהג ביטחון ורצון לנהיגה מאתגרת יותר. לא מדובר ביכולת ספורטיבית, אך הצמיגים הרחבים בשילוב ההנעה הכפולה והמנוע החזק, מאפשרים צליחת פיתולים בביטחון ובמהירות. ההגה בעל משקל טוב ומתקשח ככל שעולה המהירות, אך הוא חסר תקשורת ולא מעודד לנהיגה דינמית. הבלמים מצליחים להאט את המסה הכבדה ביעילות ואינם מתעייפים גם בשימוש אינטנסיבי. וולוו S90 הגדולה מרגישה בבית בנסיעה מהירה וחלקה, שם יתרונותיה באים לידי ביטוי במלוא הדרם. השקט והנינוחות משרים רוגע בתא הנוסעים ומספקים תחושה סלונית של מכונית שרד אמיתית.

וולוו S90וולוו S90

ביצועים

לוולוו ניסיון רב שנים עם מנועי טורבו. עוד בימים שהיריבות מגרמניה התפארו בשפע צילינדרים ואלו מארה"ב השוויצו במנועים עצומי נפח, הקדימה וולוו את הפתרון הנפוץ להוספת כוח למנוע בצורה הזולה ביותר. מכונית המבחן נושאת את תווית ה- T6 אשר סימנה בדורות הקודמים מנועי טורבו בעלי 6 צילינדרים, אך מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע בנפח 2.0 ליטרים עם ארבעה צילינדרים בלבד אך בעל הספק מרשים של 320 כ"ס, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 8 מהירויות.

וולוו S90וולוו S90

הביצועים מעולים בכל מצב ולמכונית שפע של כוח. המנוע הגמיש והתיבה היעילה בעלת יחסי ההעברה הקצרים מספקים דחף תמידי בכל מהירות. היציאה מהמקום חזקה והחלטית, ועקיפות מתבצעות כהרף עין. נסיעה במהירות 100 קמ"ש מרגישה כמעט מנומנמת, וטוב שיש אופציה להגבלת מהירות. הטרוניה היחידה ביחס למנוע היא הסאונד, שלא רק שמזכיר לנהג כי מקור עדר הסוסים בחזית מופק מארבעה צילינדרים כמו ברכב של השכן, אלא גם נשמע מתכתי בווליום שאינו מכבד רכב בקטגוריה זו. בידוד רעשי הכביש והרוח טובים מאוד אך ציפינו לבידוד מוצלח יותר של רעשי המנוע.

צריכת דלק

עם כל הניסיון לחיסכון בדלק בעזרת מנוע קטן, וולוו S90 מזכירה לנו בתחנת הדלק כי מדובר במכונית כבדה עם הנעה כפולה. בימי המבחן המאומצים עמדה צריכת הדלק על 6.8 ק"מ לליטר בנזין אוקטן 98. כמעט מחצית מנתון היצרן העומד על 13 ק"מ לליטר. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.

עלויות אחזקה

וולוו S90 משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 863 ₪, עלות הטיפול השני 1,393 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,288 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,393 ₪. עלות ארבעת הטיפולים הראשונים עומדת על 4,937 ₪, סבירה ואף נמוכה מהמקובל בסגמנט מכונית הסלון.

וולוו S90וולוו S90

עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,655 ₪ והיא מחושבת לפי עלות הרכב. עלויות הביטוח הן 1,455 ₪ לביטוח חובה ו- 6,500 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילת רישיון. עלויות הביטוחים סבירות ולא יקרות בהתחשב במחיר הרכב.

מחיר פנס קדמי עומד על 10,701 ₪ ומחיר פנס אחורי 2,554 ₪. מחיר מראת צד קומפלט עומד על 5,285 ₪, מחיר רפידות בלמים 1,116 ₪, ומחיר צלחות בלמים 1,667 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ. עלויות החלפים גבוהות אך תואמות למקובל בפלח שוק מכוניות הסלון.

בטיחות

וולוו מצדיקה את מוניטין רב השנים שצברה בתחום הבטיחות. במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2017, זכתה וולוו S90 לציון מלא של חמישה כוכבים עם מפרט מערכות הבטיחות זהה למשווק בישראל. האבזור הבטיחות כולל את כל מערכות הבטיחות המוכרות לנו, ביניהן התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה עם תיקון היגוי אקטיבי, בלימה אוטומטית בעת חירום, שליטה באורות גבוהים, בקרת ערנות, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, ו-7 כריות אוויר. גרסת המבחן ברמת גימור אינסקריפשין כוללת בנוסף מערכת התרעה והכנה לפגיעה מאחור, ניטור תנועה צולבת מאחור, ומערכת לניטור רכב בשטח מת.

וולוו S90וולוו S90

תמורה למחיר

וולוו S90 בגרסת המבחן הבכירה אינסקריפשן תעבור לבעלותכם תמורת 499,900 ₪, כ- 60,000 ₪ יותר מגרסת הבסיס מומנטום. האבזור הנוסף בגרסה זו כולל מתלי אוויר, חישוקי 19 אינץ', מסעד מתכוון חשמלית במושבים הקדמיים, תאורה קדמית אקטיבית, חבילת תאורה מורחבת, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, וילונות בדלתות האחוריות, חלונות אחוריים כהים, פתיחה חשמלית לתא המטען, ודיפוני אלומיניום מוברש בתא הנוסעים.

הפרמיה אותה דורשת וולוו S90 מקובלת בקטגוריית מכוניות הסלון ביחס למפרט האבזור וההספק. וולוו S90 נהנית ממוניטין יוקרתי אך סולידי יותר מאשר המתחרות מגרמניה. היא יודעת להציע לנוסעיה בטיחות ואיכות נסיעה כוללת ברמה הגבוהה ביותר. לוולוו S90 חסרה היכולת הדינמית המאפיינת חלק מהמתחרות ואולי גם את מקדם הפוזה שמשדר הסמל של חלקן, אך אלו מכם שיעדיפו את הפרשנות הסקנדינבית לפאר, ייהנו מתא הנוסעים הייחודי ומכל מעלותיה של ה-S90 שבהחלט מסוגלת להתחרות בכבוד בטובות שבמכוניות הסלון.

וולוו S90 T6 AWD אינסקריפשן
מנוע טורבו בנזין 1,969 סמ"ק
הספק מרבי משולב 320/5,700 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 40/2,200 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,960 מ"מ
רוחב כללי 1,890 מ"מ
גובה כללי 1,440 מ"מ
בסיס גלגלים 2,940 מ"מ
מיכל דלק 60 ליטרים
נפח תא מטען

500 ליטרים

משקל עצמי 1,892 ק"ג
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 12.9 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 6.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 14 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2017)
מחיר

499,900 ₪

וולוו S90 2017 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    כתבה מעולה!!!

    • המכור לוולבו30/08/17

    כתבה מדוייקת, לא חסרה אף פרט פשוט ברמה!

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu