סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

לקחנו למבחן את סיטרואן ברלינגו, אחד מהטנדרונים המבוקשים בקטגוריה. יצאנו לבדוק האם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר ו- 75 כוחות סוס יספיקו כדי לקחת אותו אל ראש טבלת המסירות

תגיות: , , ,

קטגוריית טנדרוני העבודה דלה יחסית ואינה מציעה שלל דגמים וצבעים כמו בסגמנטים אחרים. יחד עם זאת, נראה שמרבית הלקוחות יודעים מה הם מחפשים והיצרנים הבינו זאת. סיטרואן משווקת את הברלינגו המבוקש בגרסת כניסה עם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר, בעל הספק צנוע של 75 כוחות סוס, ברמת אבזור בסיסית. על הנייר, הוא לא נראה כמתכון להצלחה, אך מסתבר שזוהי הגרסה המבוקשת ביותר של הברלינגו. אנחנו יצאנו לבדוק איך קונספט המינימליזם הופך את הברלינגו לסיפור הצלחה.

סיטרואן ברלינגו 75 HDI 1.6
יתרונות   נוחות נסיעה, קלות נהיגה ותמרון, צריכת דלק, עלויות אחזקה נמוכות
חסרונות   ציון בטיחות, אבזור בטיחות, איכות הרכבה

סיטרואן ברלינגוסיטרואן ברלינגו

כבר למעלה משני עשורים שסיטרואן משווקת בארץ את הברלינגו, וכבר שנים רבות שסיטרואן ברלינגו הוא אחד הרכבים הפופולריים בסגמנט המסחריות הקטנות. הפרקטיות שלו לעסקים נותני שירות, יחד עם קלות הנהיגה בו כרכב מסחרי, ומנועים עם צריכת דלק חסכונית, הפכו אותו להצלחה מסחררת ולאחד הרכבים הנמכרים ביותר של היצרן בארץ. סיטרואן ברלינגו זוכה לביקוש ער גם כרכב משומש ונמצא בין הרכבים המסחריים המבוקשים ביותר ושומר על ערכו בהתאם, מעין מניה בטוחה.

סיטרואן ברלינגוסיטרואן ברלינגו

עיצוב ונוחות

סיטרואן ברלינגו 1.6 HDI 75 כ"ס היא גרסת הכניסה הזולה במבחר אך גם הנמכרת ביותר. נראה שהיצרן הצרפתי כיוון בראש ובראשונה לעיצוב הרכב על פי דרישות הלקוחות, ובהתאם לתפקיד בו הוא אמור לשרת. סיטרואן ברלינגו הוא רכב מסחרי וכך הוא מרגיש מהרגע הראשון. העיצוב החיצוני לא פורץ דרך אם כי עדיין בין הנאים בקטגוריה. הגריל המוכר של סיטרואן המשלב צמד פסי כרום יחד עם סמל המותג תואם לשאר דגמי היצרן הצרפתי.

סיטרואן ברלינגוסיטרואן ברלינגו

לגרסת הכניסה של סיטרואן ברלינגו פגושי פלסטיק בצבע שחור, וזה הקדמי מגיע עד לקו מכסה המנוע ובולט מאוד בחזית הרכב. גם ידיות הדלתות, מראות הצד ופסי ההגנה על הדלתות הורכבו ללא צביעה ומשדרות תכליתיות ושרידות. הרי מדובר כאן ברכב מסחרי לפני הכל. החלון הקדמי משופע מאוד ביחס למקובל בקטגוריה ומוסיף חן ואווירודינמיות לרכב.

פנים הרכב ממשיך את העיצוב הפשוט. סיטרואן ברלינגו 1.6 HDI 75 כ"ס מגיע ברמת אבזור בסיסית החסרה פרטי אבזור שהפכו סטנדרט במכוניות פרטיות. בעולם המסחריות הקטנות מסכי מגע, מערכות מולטימדיה ובקרות אקלים מפוצלות אינם פרטי אבזור שכיחים. לסיטרואן ברלינגו מזגן סטנדרטי הפועל היטב, מסך קטן בראש הקונסולה עם תצוגת מחשב הדרך ומערכת השמע, וזהו בגדול.

סיטרואן ברלינגוסיטרואן ברלינגו

אחת מנקודות החוזק של סיטרואן ברלינגו הצנוע היא נוחות המושבים. הוא ממשיך את המסורת הצרפתית של מושבים נוחים המנעימים את זמנם של הנהג והנוסעים. המושבים הקדמיים נוחים מאוד ומעניקים תמיכה הולמת לגב. ריפוד המושבים לעומת זאת, פשוט ובסיסי. המושבים מאחור נוחים אף הם, אם כי תנוחת הישיבה מעט זקופה, ונוחה פחות מאשר במושב הקדמי. מרווח הראש יספק גם נוסעים גבוהים במיוחד, ומרווח הרגליים לנוסעי שורת המושבים השנייה מצויין.

סיטרואן ברלינגוסיטרואן ברלינגו

ברכב מסחרי דרושים הרבה מקומות אחסון ובגרסת 1.6 HDI 75 כ"ס חסרונם מורגש. חסר מדף אחסון מעל השמשה הקדמית, וכמובן תא אחסון מרכזי בין מושבים הקדמיים. שניהם לא קיימים בגרסה הבסיסית וזה חבל. קיים תא אחסון קטן מאחורי ההגה שיכול להכיל מסמכים. מיקומו מתחת לשמשה הקדמית, ולא כדאי לאחסן בו חפצים הרגישים לחום. איכות החומרים לא מצטיינת ואיכות ההרכבה בחלק מהמקומות לא מספיק טובה. ניתן לשמוע קירקושים ורעשים מחיבורי פלסטיק רופפים בתא הנוסעים, הבולטים במיוחד במהירויות גבוהות ועלולים להעיק.

סיטרואן ברלינגוסיטרואן ברלינגו

הנדסת האנוש היא לא הצד החזק של סיטרואן ברלינגו. ידית השליטה על מערכת השמע ממוקמת מאחורי ההגה מתחת לידית האיתות, ונדרשת הכרות עם אופי פעולתה כדי לתפעל בעזרתה את מערכת השמע באופן חלק תוך כדי נסיעה. המתגים לפתיחת החלונות ממוקמים על הקונסולה המרכזית ולא על הדלתות עצמן, ומתג חלון הנוסע מוסתר ע"י מתקן הטלפון הנייד האופציונלי. פתיחת או סגירת שני החלונות במקביל יכולה להוות אתגר, היות ושני המתגים ממוקמים רחוק אחד מהשני.

סיטרואן ברלינגוסיטרואן ברלינגו

הנהיגה בסיטרואן ברלינגו קלה ונוחה. למרות חסרונה של מצלמת נסיעה לאחור, מלאכת החניה פשוטה וקלה. סיטרואן ברלינגו נתפס כרכב גדול אסוציאטיבית, אך במציאות הוא קצר יותר ממאזדה 3. אורכו 4,380 מ"מ, רוחבו 1,810 מ"מ, גובהו 1,801 מ"מ ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,728 מ"מ. מידותיו פרקטיות במיוחד עבור אלה העובדים עימו במרכזי ערים סואנות.

סיטרואן ברלינגוסיטרואן ברלינגו

סיטרואן ברלינגו הוא רכב נוח. המתלים שלו רכים גם כשתא המטען ריק. הנוחות הצרפתית חשובה מאוד ברכב מסוג זה. במרבית המקרים, הנהגים ברכבים אלו מבלים שעות ארוכות מאחורי ההגה ולכן, מושב טוב ונסיעה רכה חשובים יותר ממערכת מולטימדיה מתקדמת.

ביצועים

לא ציפינו לחוויית נהיגה של ממש בסיטרואן ברלינגו, בפרט לא עם המנוע הצנוע. בחזית שוכן מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר עם הספק של 75 כוחות סוס, ומומנט של 23.8 קג"מ. הנתונים לא נשמעים מפתים על הנייר אך בפועל המנוע מפתיע לטובה. על אף נתון ההספק הנמוך יחסית, לא מורגש מחסור בכוח בנסיעה עירונית. כנראה שלא תהיו הראשונים לצאת מהרמזור באור ירוק אבל לא בשביל זה קיבלתם את הרכב מהמעסיק. סיטרואן ברלינגו נועד להיות כלי עבודה יעיל וכזה הוא. הנהיגה בו קלה, שילוב ההילוכים רך, והתמרונים במקומות צרים קלים ופשוטים.

סיטרואן ברלינגוסיטרואן ברלינגו

בנסיעה בכביש בינעירוני אין לסיטרואן ברלינגו כל בעיה לעמוד במהירות המוכתבת על ידי החוק, אך ההגה מרגיש מעט מנותק. בתאוצות ביניים מרגישים את המחסור בכוח, אך במרבית המקרים ניתן להתגבר עליו בהורדת הילוך המוסיפה דציבלים רבים לרעש המנוע. למרות זאת, סיטרואן ברלינגו הוא רכב די שקט ביחס לנורמה בקטגוריה. ישנם רעשי רוח מועטים במהירות בין עירונית, ובידוד הרעשים מהכביש ומהמנוע לא מבריק אך מספק.

סיטרואן ברלינגוסיטרואן ברלינגו

צריכת דלק

המנוע הצנוע בסיטרואן ברלינגו 1.6 HDI מציע יתרון בצריכת הדלק, העומדת על 19.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת על פי נתוני היצרן. בזמן המבחן עמדה צריכת הדלק המשולבת על נתון מרשים של 14.1 ק"מ לליטר, אך עם רכב עמוס כנראה שצריכת הדלק תהיה טובה פחות. מיכל הדלק בקיבולת 53 ליטרים, וטווח הנסיעה עם מיכל דלק מלא עומד על כ- 760 ק"מ על פי מחשב הדרך.

סיטרואן ברלינגוסיטרואן ברלינגו

בטיחות

אחת מנקודות החולשה העיקריות של סיטרואן ברלינגו היא הבטיחות. סיטרואן ברלינגו קיבל ציון של שלושה כוכבים בלבד (מתוך חמישה) במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות Euro Ncap שנערכו בשנת 2014. סיטרואן ברלינגו קיבל ציון נמוך של 56% בשמירה על מבוגרים, ציון של 74% בהגנה על ילדים, 63% בהגנה על הולכי רגל ו- 48% על אבזור הבטיחות. לפי ציון הבטיחות הישראלי המוענק על אבזור בטיחות זכה הברלינגו לציון 0. אבזור הבטיחות בסיטרואן ברלינגו באמת לא מרשים וחסרות ברכב גם מערכות בטיחות אקטיביות. למעט מערכת בקרת יציבות אלקטרונית, ABS, ושתי כריות אוויר אין לסיטרואן ברלינגו מה להציע.

סיטרואן ברלינגוסיטרואן ברלינגו

עלויות אחזקה

סיטרואן ברלינגו מציג עלויות אחזקה נמוכות. הוא נדרש לטיפול תקופתי בכל שנה או 15,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. מחיר הטיפול הראשון והשלישי זהה ועומד על 467 ₪. הטיפול השני והרביעי יקרים יותר ועולים 767 ₪. עלות הטיפולים הכוללת עד 60,000 הקילומטרים הראשונים עומדת על 2,468 ₪ בלבד, כולל מע"מ. סיטרואן ברלינגו מגיע עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת קילומטרים, ואחריות לשנה השלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבניהם.

סיטרואן ברלינגוסיטרואן ברלינגו

גם מחירי חלקי החילוף נמוכים. עלות פנס ראשי חדש עומדת על 1,182 ₪, עלות פנס אחורי 531 ₪, עלות מראת צד 854 ₪, עלות רפידות בלמים 393 ₪, ועלות צלחות בלמים 678 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ. עלויות האחזקה חשובות מאוד ברכב מסוג זה שמוגדר כרכב עבודה והוצאותיו משולמות לרוב על ידי העסק. סיטרואן ברלינגו מציג עלויות אחזקה זולות הגורמות לנו להבין מדוע חוזרים אליו הרוכשים פעם אחר פעם.

תמורה למחיר

אין ספק כי סיטרואן ברלינגו 1.6 HDI 75 הוא רכב מוצלח והנוכחות הרבה שלו על כבישי ישראל מעידה על כך. רוכשים אשר היו מרוצים מהדגמים הקודמים שבים אליו שוב בזכות האמינות, השרידות הגבוהה, ועלויות האחזקה הנמוכות. סיטרואן מציעה רכב פשוט שמגיע בשביל לעבוד. סיטרואן ברלינגו הוא רכב נוח גם עבור הנהג וגם עבור הנוסעים, ומציע מרווח פנימי נדיב שיספיק לעבודה ביום וגם למשפחה בערב.

בכל הנוגע לסביבת נהג מפנקת, סיטרואן ברלינגו לוקה בחסר. אין מערכת מולטימדיה, אין מצלמת נסיעה לאחור, אין בקרת אקלים, וחסר אבזור שיכול להפוך את ימי העבודה הארוכים לנוחים יותר. עם תוספת אבזור קטנה ותאי אחסון נוספים יכול היה הברלינגו להיות פרקטי הרבה יותר. אין ספק שהמחסור באבזור נוחות הוא חסרון נוסף של סיטרואן ברלינגו.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שמדובר בגרסת הכניסה של סיטרואן ברלינגו, המציעה עמידות גבוהה ושומרת על ביקוש ער בשוק המשומשות. הברלינגו לא נופל מהמתחרים ונותן להם פייט מכובד. סיטרואן ברלינגו 1.6 HDI 75 כ"ס ממלא את ייעודו היטב. הוא נוח, פרקטי, ומרווח, וזה מה שחשוב. גם אם ניקח בחשבון את חולשותיו, הוא עדיין מציע חבילה אטרקטיבית עבור הנהג העובד.

סיטרואן ברלינגו 75 HDI 1.6
מנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל
הספק מרבי משולב 75/4,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 23.8/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים ידנית 5 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,380 מ"מ
רוחב כללי 1,810 מ"מ
גובה כללי 1,801 מ"מ
בסיס גלגלים 2,730 מ"מ
מיכל דלק 53 ליטרים
נפח תא מטען/כסאות מקופלים

3,000/675 ליטרים

משקל עצמי 1,399 ק"ג
מהירות מרבית 156 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 15.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 25.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.1 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4
ציון בטיחות ENCAP 3 כוכבים (2014)
מחיר

139,900 ₪

סיטרואן ברלינגו 2017 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu