סובארו XV הוא רכב ה- 4X4 הנמכר ביותר בישראל בשנים האחרונות. לקחנו את הדגם החדש לנסיעה בכביש ובשטח ובחנו את סיבות ההצלחה
הדור הקודם של סובארו XV קיבל ביקורת שלילית מצרכנים עקב צריכת שמן גבוהה מהרגיל, אך למרות זאת הצליח רכב הפנאי הקומפקטי להפוך לפופולרי מאוד בארץ ואף זכה בתואר רכב ה- 4x4 הנמכר ביותר בישראל בשנים האחרונות. סוד הקסם של סובארו XV טמון ביכולות שטח מרשימות, אחיזת כביש גבוהה, ותא נוסעים שימושי לצרכים משפחתיים יומיומיים. סובארו XV החדש 2018 מציג נוסחה זהה ומשווק עם יחידות הנעה משודרגות, חבילת מערכות בטיחות אקטיביות ברמת האבזור EyeSight, ואחריות ל- 5 שנים. רכב המבחן עם מנוע 2.0 ליטרים בגרסת EyeSight ומחירו 155,900 ₪. הצטרפו אלינו למבחן הדרכים של סובארו XV החדש.
סרטון מבחן דרכים סובארו XV
| סובארו XV | |
|---|---|
| יתרונות | יכולת שטח ביחס לסגמנט, נוחות נסיעה, התנהגות כביש |
| חסרונות | גרסאות בסיס ללא אבזור בטיחות מתקדם, מנוע 1.6 ליטרים חלש |
סובארו XV שנת 2018
עיצוב ונוחות
עיצובו החיצוני של סובארו XV החדש דומה לדגם היוצא ואלו שאינם בקיאים ברכבי הפנאי של סובארו, יתקשו להבחין כי מדובר בדור חדש לחלוטין ולא במתיחת פנים. נראה כי סובארו XV החדש אינו מתיימר להציג עיצוב קרבי וצעקני כמו מרבית מתחריו בקטגוריה אלא בוחר בגישה סולידית וצנועה. השינויים העיצוביים העיקריים ביחס לדור הקודם באים לידי ביטוי בקווי מתאר זורמים יותר וביחידות תאורה חדשות ומודרניות יותר. סובארו XV החדש מבוסס על סובארו אימפרזה המשפחתית ולכן מציג מידות צנועות ביחס למתחרים המובילים, ביניהם קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון.
סובארו XV שנת 2018
עיצובו של תא הנוסעים נאה. המושבים הקדמיים נוחים ומספקים תמיכה טובה לגב התחתון. משענת הראש קשיחה מאוד. מרווחי הראש והכתפיים מלפנים מספקים בהחלט. המושבים האחוריים גם הם נוחים ומציעים תמיכה טובה לירכיים. משענת היד המרכזית מאחור ומשענות היד בדלתות האחוריות ממוקמות נכון ביחס לנוסעים בוגרים ומרחב הרגליים נדיב. ארבעה נוסעים בוגרים ייהנו מתנוחת ישיבה נוחה ומרווחת בחלל תא הנוסעים של סובארו XV אך הנוסע האמצעי יקבל מושב צר עם תעלת הינע גבוהה שמפריעה לרגליים. כמו כן, היינו שמחים למצוא פתחי מיזוג ליושבים מאחור.
סובארו XV שנת 2018
תא הנוסעים מציע תאי אחסון יעילים בשלל צורות וגדלים. אהבנו את תא האחסון מתחת לקונסולה הראשית המתאים לסלולרי ולארנק ומאפשר גישה מהירה להרמתם. תא המטען הינו עקב האכילס של הג'יפון היפני. לצורך אכסונו של גלגל חלופי בגודל מלא, הוגבהה רצפת תא המטען באופן המקשה על העמסת ציוד ומשאיר נפח הטענה קטן משמעותית מהמתחרים העומד על 310 ליטרים בלבד.
סובארו XV שנת 2018
לוח המחוונים כולל צג דיגיטלי בגודל 4.3 אינץ', ממוקם בין מדי המהירות והסל''ד האנלוגיים, ומציג מידע רב ושימושי ממחשב הדרך וממערכות הבטיחות האקטיביות. את תצוגת מחשב הדרך ניתן לסנכרן עם צג עילי נוסף הממוקם מעל צג המגע של מערכת המולטימדיה בגודל 6.3 אינץ' . מרוב צגים ואינפורמציה הרגשתי לעיתים מוצף במידע לא שימושי, אך הגרפיקה מעולה וכך גם בהירותם של שלושת הצגים, לאורך שעות האור והחשכה. סובארו דאגה להנעים את זמנם של משתמשי הרכב בשלל יישומונים מקוריים.
סובארו XV שנת 2018
חווית הנהיגה בסובארו XV החדש מהנה. ההתנהלות במרחב האורבני הצפוף של גוש דן הייתה זורמת וקלילה. הבולמים רכים יחסית, בולעים את מרבית פגמי הכביש, ומספקים נוחות הנסיעה טובה. רדיוס הסיבוב המינימלי של סובארו XV עומד על 5.4 מטרים ובכך מאפשר תמרונים קלים גם באזורים צפופים. מצלמת הרוורס וחיישני החניה המקוריים מתפקדים מצוין ומסייעים לחניה מהירה של הרכב. גם בכבישים בינעירוניים מתגלה סובארו XV כרכב מהנה לנהיגה. אומנם לא ספורטיבי אך בהחלט יציב, נוח ושקט.
סובארו XV שנת 2018
ביצועים
סובארו XV החדש משווק בישראל עם שני מנועי בנזין אטמוספריים מסוג בוקסר בנפחים של 1.6 ו- 2.0 ליטרים. מנוע הבוקסר מזוהה עם היצרנית היפנית כבר חמישה עשורים והצליח להוכיח את אמינותו לאורך השנים. המאפיין העיקרי שלו הוא בוכנות הנעות במישור האופקי לעומת מנוע טורי שבו הבוכנות נעות במישור האנכי. המנוע מייצר מרכז כובד נמוך בקדמת הרכב ותורם ליציבות הכיוונית. למבחן שלנו התייצב סובארו XV עם מנוע 2.0 ליטרים המפיק 156 כ''ס ומומנט של 20.0 קג''מ. המנוע אמנם אינו מרגיש חזק במיוחד, אך מצליח לספק את הסחורה כשנדרש לכך. תאוצה 0-100 קמ''ש אורכת 10.4 שניות והמהירות המקסימלית עומדת על 194 קמ"ש.
סובארו XV שנת 2018
סובארו XV החדש משווק בישראל עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה בלבד מסוג CVT. על מנת להעניק תחושה של תאוצה עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית, ולשיפור חווית הנהיגה, מצויידת התיבה במנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה עם 7 יחסי העברה מתוכנתים מראש. מצאנו כי תפקודה של התיבה הרציפה טוב מאוד אך לא מושלם. כל עוד שומרים על סל''ד סביר ולא מאומץ, חווית הנהיגה מעולה. כאשר נדרשת התיבה להאצה חזקה, תפקודה איטי ואינו רספונסיבי ביחס לתיבות אוטומטיות פלנטריות או רובוטיות. במצב נהיגת שטח X-MODE מצליחה התיבה לייצר תאוטת מנוע מעולה ולשמר את המומנט המוגבל בזמן ירידה במדרון תלול.
סובארו XV שנת 2018
בכל הנוגע למערכות הנעה כפולות, אין ספק כי סובארו היא שם דבר. סובארו החלה בייצור מכוניות משפחתיות בעלות הנעה כפולה, שנים רבות לפני שמערכות אלו הפכו לנפוצות. הניסיון הרב של סובארו בתחום מערכות ההנעה הכפולות בא לידי ביטוי בביצועים של ה- XV החדש. מערכת ההנעה החדשה מסוגלת לשנות את יחסי המומנט המועברים לציר הקדמי והאחורי בפרק זמן קצרצר. במידה ואחד הגלגלים מאבד אחיזה, שאר הגלגלים יקבלו כוח רב יותר ובכך תישמר היציבות הכיוונית של הרכב. ההיגוי של סובארו XV מדוייק ומצליח להעביר פידבק טוב מהציר הקדמי.
סובארו XV שנת 2018
משקלה של השלדה החדשה הופחת וקשיחותה עלתה ביחס לדור הקודם. זו כאמור אותה שלדה עליה מבוססת האימפרזה החדשה. נקודות החיבור בין השלדה לבולמים ולמתלים עוצבו מחדש, ומרכז הכובד הונמך. התוצאה הסופית של שדרוג המרכב מאפשרת כניסה מהירה יותר לפניות עם זווית גלגול קטנה ויכולת ריסון מעולה.
סובארו XV שנת 2018
נסיעת המבחן כללה בין היתר טיול שטח מאתגר בהרי הגליל והגולן. בציר הניווט חיכו מכשולים שהיו מכניעים את רוב רכבי הפנאי הקלים המשווקים בישראל. המכשול הקשוח ביותר היה טיפוס עלייה תלולה וסלעית הדורשת מרווח גחון גבוה, זווית גישה מכובדת והרבה מומנט בסל"ד נמוך. להפתעתי הרבה, צלח הסובארו הצנוע את כל המכשולים שהוצבו מולו ואף עשה זאת ללא רעש וצלצולים. מצב הנהיגה X-MODE תורם רבות לביצועי השטח ומחזק את תחושת האמון ברכב. לסובארו XV זוויות גישה ונטישה מהגבוהות בקטגוריה העומדות על 18 ו 24 מעלות בהתאמה. כמו כן, מרווח הגחון גבוה ביחס למתחרים ועומד על 220 מ''מ. לגרסה הנבחנת חישוקי 18 אינץ' וצמיגים בחתך נמוך. לא אידאלי לטיפוסי מדרגות סלע תלולות וחציית נהרות, אך בידיים הנכונות יצליח לכבוש פנינות טבע שאף אחד ממתחריו לא יזכה לחוות.
סובארו XV שנת 2018
צריכת דלק
נתוני היצרן מספרים על צריכת דלק משולבת של 14.4 ק"מ לליטר עם מנוע 2.0 ליטרים. במבחן שלנו, שכלל עמידה בפקקים, נסיעות בינעירוניות, נסיעות עירוניות, ומבחן שטח, רשם סובארו XV צריכת דלק משולבת של 11.2 ק''מ לליטר. נתון סביר בהחלט.
סובארו XV שנת 2018
אמינות ועלויות אחזקה
סובארו XV משווק עם 5 שנות אחריות או עד 150 אלף ק"מ - יתרון משמעותי מול המתחרים בסגמנט. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 750 ₪, עלות הטיפול השני 1,538 ₪, עלות הטיפול השלישי 948 ₪ ועלות הטיפול הרביעי 1,596 ₪. עלות ארבעת הטיפולים הראשונים עומדת על 4,832 ₪ כולל מע"מ והינה מעט יקרה מהממוצע.
מחירי החלפים מעט זולים מההמוצע בסגמנט. מחיר פנס קדמי (LED עוקב פניה) עומד על 4,446 ₪, מחיר פנס אחורי 1,743 ₪, ומחיר מראת צד 2,930 ₪. עלות ביטוח חובה ומקיף לנהג בגיל 21 ללא תביעות קודמות וללא עבר פלילי עומדת על כ- 7,500 ₪.
סובארו XV שנת 2018
בטיחות
במבחן הריסוק האירופאי EURONCAP שנערך בשנת 2017 זכה סובארו XV לציון מרבי של 5 כוכבים ואף הוכיח כי הינו אחד הרכבים הבטוחים ביותר בשנת 2017 כשקיבל ציון של 94% בהגנה על בוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל וציון 68% בסעיף מערכות הבטיחות המתקדמות. בישראל מקבל סובארו XV ציון 7 מתוך 8 בסעיף רמת האבזור הבטיחותי.
סובארו XV משווק עם מפרט בטיחות הכולל כסטנדרט 7 כריות אוויר, תאורת בלימת חירום, מערכת בקרת יציבות, בקרת משיכה, מערכת סיוע בבלימת חירום ועיגוני ISOFIX. רמת האבזור הבכירה EyeSight כוללת חבילת מערכות בטיחות אקטיביות מהטובות והמקיפות ביותר בסגמנט. המערכת מבוססת על מצלמה מתקדמת בעלת שתי עדשות ומספר חיישני מרחק המנטרים ועוקבים באופן שוטף אחר התנועה סביב הרכב, הן בקרבה מיידית והן ברדיוס היקפי רחב.
חבילת הבטיחות EyeSight כוללת בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות לכוונון המרחק הרצוי מהרכב לפנים, בלימה אוטונומית, התרעה על התחלת תנועה של רכב מוביל בעת עמידה ברמזור או בפקק, התרעה על רכב בשטח מת, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על תנועה צולבת בעת נסיעה לאחור, התרעה על רכב עוקף בנתיב מקביל, ואורות גבוהים אוטומטיים.
סובארו XV שנת 2018
תמורה למחיר
מפרט האבזור בגרסת EyeSight הבכירה כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.0 אינץ', ריפודי עור בשילוב בד, מראה מרכזית עם עמעום אוטומטי, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם חניה חשמלי, מצלמת רוורס מקורית, מצב נהיגת שטח, מערכת עצור/סע, תאורת LED עוקבת פניה, וחישוקי 18 אינץ'. מחירה של גרסה זו עומד על 144,990 ₪ עם מנוע 1.6 ליטרים ו- 159,990 ₪ עם מנוע 2.0 ליטרים. חבילת הבטיחות האקטיבית המעולה בהחלט מצדיקה את תוספת המחיר ולכן גרסאות EyeSight הן המומלצות ביותר לרכישה.
ניתן לסכם ולומר כי סובארו XV החדש הוא כלבויניק - טוב בהכל, אך לא מצטיין בשום דבר. הוא מציג יכולות שטח מרשימות אך אינו רכב השטח האולטימטיבי. הוא מסוגל לספק חווית נהיגה מהנה אך אינו ספורטיבי. הוא נוח ומרווח אך נפח תא המטען קטן מדי. לדעתנו סובארו XV החדש בהחלט ראוי למקום על הפודיום יחד עם מתחריו הקוריאנים המובילים בקטגוריה. סובארו XV החדש מצליח להסביר באופן מדוייק את המשפט הגורס כי ''השלם גדול מסך חלקיו''. אומנם הוא אינו מושלם אך מציע חבילה מוצלחת ואטרקטיבית המצדיקה את המחיר, בעיקר בגרסאות EyeSight.
| סובארו XV בנזין 2.0 אוטומט EyeSight | |
|---|---|
| מנוע | 1,995 סמ''ק |
| הספק מרבי משולב | 156/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 20.0/4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה CVT |
| יחידת הנעה | כפולה קבועה |
| אורך כללי | 4,465 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,800 מ"מ |
| גובה כללי | 1,615 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,665 מ"מ |
| מיכל דלק | 63 ליטרים |
| נפח תא מטען |
310 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,439 ק"ג |
| מהירות מרבית | 194 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 10.4 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 17.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11.6 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 13 ( מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים ( מתוך 5) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר |
155,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.