סאנגיונג רקסטון במבחן דרכים

17 שנים לאחר הצגת הדור הראשון זוכה סאנגיונג רקסטון לדגם חדש לחלוטין ומציע אלטרנטיבה אטרקטיבית לרכבי השטח האמיתיים שהולכים ומתמעטים

תגיות: , , ,

הדור הראשון של סאנגיונג רקסטון הוצג בשנת 2001 ושווק במשך 17 שנים שהם נצח במושגי עולם הרכב. סאנגיונג לא חסכה בתכנון ספינת הדגל שלה ושכרה את שירותי סדנת העיצוב איטל דיזיין (Italdesign) בבעלות מעצב העל ג'וג'ארו (Giugiaro) שעיצבה עבורה את הרקסטון. מכלולי ההנעה הגיעו כמיטב המסורת מחברת מרצדס. במהלך שנות שיווק הרקסטון המוחלף עברה סאנגיונג מספר תהפוכות, אך כעת תחת כנפי מהינדרה ההודית, שרכשה את השליטה בשנת 2011, מתחיל שיווק הרקסטון החדש.

סאניונג רקסטון 2.2 דיזל אוטומט
יתרונות   מרווח פנימי, נוחות נסיעה, מערכות בטיחות מתקדמות
חסרונות   זוויות מרכב, תפקוד בקרת המשיכה, תדמית ביחס למתחרים

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

סאנגיונג רקסטון החדש תוכנן על בסיס שלדת סולם חדשה שהיא הצהרה בפני עצמה ומבהירה כי הרקסטון הוא עדיין רכב שטח אמיתי ואין בכוונתו להתרכך. סאנגיונג רקסטון החדש מוצע תמורת 239,900 ₪, נמוך באופן משמעותי מהמתחרים הטבעיים – מיצובישי פאג'רו וטויוטה לנד קרוזר. יצאנו לבדוק האם הרקסטון החדש מהווה אלטרנטיבה אמיתית בקטגוריה המצומצמת.

עיצוב ונוחות

מחלקת העיצוב של סאנגיונג יצרה במשך השנים מספר דגמים עם עיצוב שניתן לכנות בעדינות "מקורי", אבל בשנים האחרונות נראה כי קיים קו עיצובי המקשר בין דגמי היצרנית. הרקסטון החדש חולק מספר אלמנטים עם אחיו הקטן סאנגיונג טיבולי וגם עם המינוואן רודיוס. חזית הרכב גבוהה וכמעט אנכית, בחלקה העליון צמד פנסים עם תאורת יום מסוג לד הנמשכת לאחור לעבר הכנף הקדמית. הגריל הקדמי מציג לראווה סמל ענקי בעיטור כרום. בתחתית הפגוש צמד פנסי ערפל ועיטור כרום מעודן המשלימים חזית תכליתית ואלגנטית.

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

במבט מהצד נמשכות העיניים אל בתי הגלגלים המודגשים ואל קו המותניים העובר בניהם. החישוקים הקלים נאים וצביעתם הדו-גונית מחמיאה לצבעו השחור של רכב המבחן ולעיטורי הכרום במסגרת החלונות ובפסי הגגון. מאחור צמד פנסים גדולים עם תאורת לד, כיתוב נאה של שם הדגם מתחת לשמשה האחורית, ובתחתית הפגוש עיטור החולק דימיון עיצובי לחלק הקדמי.

סאנגיונג רקסטון החדש גדול ורחב מהדגם הקודם. אורכו 4,850 מ"מ, רוחבו 1,960 מ"מ, גובהו 1,825 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,865 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 649 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש וגדל עד ל- 1,806 ליטרים כאשר המושבים מקופלים. קיפול מושבי השורה השלישית מתבצע בקלות באמצעות משיכת רצועה בגב המושבים. לאחר הקיפול נוצרת מדרגה בין רצפת תא המטען למושבים המקופלים. מושבי השורה השנייה מתקפלים בקלות באמצעות מנוף הממוקם בצידי המושב ומאפשר גם קיפול לצורך כניסת נוסעים אל השורה השלישית.

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

פתיחת הדלת הגדולה וטיפוס פנימה מפגישה אותנו עם תא הנוסעים. הבחירה בגוונים כהים מעט מעמעמת את הרושם הראשוני אך מדובר בקפיצת מדרגה מרשימה עבור סאנגיונג בהצגת תא נוסעים מעוצב ואיכותי. הקונסולה המרכזית זוכה לעיטורים בגוון כסוף מסביב למסך המרכזי. ברכב המבחן הותקנה מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית אך בהמשך תגיע מערכת מקורית עם מסך איכותי וגדול יותר. מתגי בקרת האקלים ממוקמים נמוך יותר על פנל נפרד ועיצובם נאה. בתחתית הקונסולה המרכזית תא פתוח עם חיבורי המדיה וברצפתו פנל עם התקן שימושי המאפשר את עיגון הסמארטפון כך שהמסך יהיה גלוי לעיני הנהג. בורר ההילוכים נאה ולפניו ממוקמים מתגי השליטה במצבי מערכת ההנעה ובבלם היד החשמלי הכולל גם פונקציית Auto Hold המחזיקה את הבלמים לאחר עצירה מלאה ומקלה בעמידה ברמזור ובנסיעה בפקקים.

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

גלגל ההגה גדול ומסיבי, והחישור עבה ומחופה בעור נעים למגע. על ההגה ממוקמים מתגי שליטה במערכת השמע, מחשב הדרך, ובקרת השיוט. מנופי השליטה במגבים ובתאורה נראים מעט מבלבלים בתחילה עם שני מתגים נוספים עליהם אך הם נוחים לשימוש ואיכותיים. לוח המחוונים נאה עם תאורה בגווני כחול ולבן, ומסך מחשב הדרך הממוקם במרכזו גדול וברור וכולל גם מד חום ודלק דיגיטליים.

איכות ההרכבה מצויינת ובמהלך המבחן לא נשמעו רעשי פלסטיקה גם בקטעים המאתגרים. איכות החומרים טובה באופן כללי אך היינו מוותרים על העיטורים דמויי העץ שנראים מאוד מלאכותיים. תאי אחסון בדלתות הקדמיות והאחוריות יתאימו לבקבוקי שתייה קטנים, ותא הכפפות מעט פשוט וחסר דיפון אך מציע חלל אחסון מכובד. בין המושבים מתחת למשענת היד ממוקם תא גדול ועמוק, ובחלקו העליון תא קטן יותר לאחסון מטבעות. מתחת למראה המרכזית תמצאו גם תא למשקפיים. הנדסת האנוש טובה ובסאנגיונג נפתרו בעיות תפעול שליוו את הרקסטון הקודם שנים ארוכות. יוצא דופן הוא התפעול הידני לתיבת ההילוכים שמתבצע באמצעות מתג זעיר הממוקם על בורר ההילוכים.

כמצופה מהמידות החיצוניות הנדיבות, המרווח בתא הנוסעים של סאנגיונג רקסטון מצויין בכל המדדים. המושבים הקדמיים רחבים אך תמיכתם בגוף לוקה בחסר, בעיקר בפלג הגוף העליון שרחוק מהמשענת. הכניסה למושב האחורי נוחה בזכות הדלת הגדולה, המרווח מצויין והמושב יאכלס בקלות 3 נוסעים בוגרים. המושבים רחבים ונוחים מאוד, אך המושב המרכזי מעט מוגבה וצר, ולכן פחות נוח. זווית משענת הגב ניתנת לכוונון. לטובת יושבי השורה השנייה פתחי מיזוג, שקע USB, ואפילו שקע חשמל 220 וולט.

הכניסה אל שורת המושבים השלישית מעט מאתגרת ומתבצעת באמצעות קיפול משענת הגב של השורה השנייה. לאחר שמתגברים על הכניסה ומתמקמים מגלים צמד מושבים באיכות מפתיעה המציעים נוחות ישיבה טובה וגם מרווח טוב, למעט מרווח הרגליים. החיסרון העיקרי הוא ראות החוצה המוגבלת מבעד לחלון קטן בלבד. לטובת היושבים בשורה השלישית הותקן שקע חשמל 12V ומיזוג מפוצל עם שליטה נפרדת בעוצמת המיזוג. כל שורות המושבים זוכות לתאורה עשירה מסוג לד.

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

סאנגיונג רקסטון החדש מציע נוחות נסיעה טובה בזכות מתלים רכים וצמיגים שמנמנים. בתוך העיר מצליח הרקסטון להתמודד עם רוב השיבושים בכבוד, אך רצף של מהמורות יכול לגרום לו להתנדנד מעט. מחוץ לעיר במהירות גבוהה משתפר הריסון ורק גלים גדולים יוציאו את הרקסטון משלוותו.

בידוד הרעשים של סאנגיונג רקסטון מצויין, ומרשים במיוחד על רקע החרטום והשמשה האנכיים המתנגדים לרוח, הממדים הגדולים, וגובה הרכב. השקט נשמר גם במהירויות שיוט, וביחד עם המרווח הפנימי ונוחות הנסיעה הטובה מקבלים רכב שנעים מאוד להעביר בו נסיעות ארוכות.

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

ביצועים

סאנגיונג רקסטון החדש ירש את יחידת ההנעה מהדגם הקודם שקיבל אותה ממש בערוב ימיו. מדובר במנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטרים עם הזרקה ישירה במסילה משותפת בהספק 181 כ"ס הזמין ב- 4,000 סל"ד. מומנט של 42.8 קג"מ הזמינים החל מ- 1,600 סל"ד מלמד על מנוע חזק וגמיש. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים אוטומטית. נתוני הביצועים הרשמיים מספרים על תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 11.9 שניות, ומהירות מרבית של 185 קמ"ש. במבחן שלנו נמדדה תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 12.4 שניות.

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

המנוע מגרגר בצליל דיזלי לאחר ההנעה אך כמעט ואינו נשמע כשהדלת נסגרת. הוא מציג ביצועים טובים בכל תנאי ומסתייע בתיבת הילוכים מצויינת המעבירה הילוכים בזריזות ובאופן חלק שאינו מורגש. כשדוושת המצערת נלחצת והסוסים נקראים לדגל מורגשת משיכה כוחנית ועקיפות מסתיימות בתחושה חסרת מאמץ. התנהגות הכביש היא לא אחת מנקודת המשיכה לרכבי שטח גדולים. סאנגיונג רקסטון מציג זוויות גלגול גדולות בכבישים מפותלים אך שומר על התנהגות בטוחה.

בשטח

סאנגיונג רקסטון הוא רכב שטח אמיתי המתגאה בשלדת סולם חסונה ובמערכת הנעה 4X4 עם הילוך כוח. בנסיעת שבילים נמשכת נוחות הנסיעה שהתקבלה בנסיעה על הכביש. אבנים קטנות וחריצים בשביל שהיו גורמים לכל ג'יפון לקפץ נספגים ברכות תחת מתליו של הרקסטון ואינם מועברים אל תא הנוסעים. כשהקצב עולה מתגלה ריסון מרכב טוב המאפשר נסיעת שבילים מהירה.

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

עם ההגעה לשטח טכני התמונה קצת משתנה. עושה רושם כי בשם העיצוב הוקרבה חלק מיכולת השטח של הרקסטון, והאשמים הם הפגושים מלפנים ומאחור היורדים נמוך ופוגעים בזוויות המרכב. זווית הגישה נפגעה במיוחד ועומדת על 20.5 מעלות בלבד. הדגם הקודם הציג זווית גישה של 28.0 מעלות, ומתחריו אף הציגו נתון טוב יותר.

ניגשנו לאתגרי עבירות ברמת קושי בינונית בזהירות יתרה בכדי שלא לגרום נזק לפגושים, וגילינו כי בקרת המשיכה איטית יחסית בזיהוי של איבוד אחיזה והעברת הכוח לגלגל האוחז מתעכבת וגורמת לעיתים לפרפורים ארוכים של הגלגלים ללא תזוזה משמעותית.

צריכת דלק

סאנגיונג מצהירים על צריכת דלק משולבת של 12.0 ק"מ לליטר. במבחן שלנו עמדה צריכת הדלק המשולבת על 9.2 ק"מ לליטר. נסיעת המבחן כללה נסיעות שיוט ארוכות בכביש 6 ובכבישי הבקעה אך גם נסיעה בתוואי הררי. נפח מיכל הדלק עומד על 70 ליטרים וניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 650 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום אוויר עומדת על 15 מתוך 15.

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

אמינות ועלויות אחזקה

סאנגיונג רקסטון משווק עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ, ואחריות לשנה השלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. על פי הוראות היצרן שגרת הטיפולים היא אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון עומדת על 1,138 ₪, עלות הטיפול השני 2,056 ₪, ועלות הטיפול השלישי 1,256 ₪. סך הכל עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 4,450 ₪ כולל מע"מ.

עלות פנס קדמי עומדת על 5,210 ₪, עלות פנס אחורי 2,037 ₪, עלות מראת צד קומפלט 4,528 ₪, עלות זוג רפידות בלמים קדמיות 479 ₪, ועלות צלחות בלמים קדמיות עומדת על 997 ₪. סאנגיונג רקסטון מדורג בקבוצת רישוי 6, ועלות אגרת הרישוי השנתית בקבוצה זו עומדת על 3,314 ₪. עלות ביטוח מקיף וחובה לשנה לכל נהג מגיל 21 עם וותק של 3 שנות נהיגה ועבר נקי מתביעות ושלילות רישיון עומדת על 11,837 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ ומצביעים על עלויות אחזקה ממוצעות ביחס למקובל בקרב רכבי שטח 4X4.

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

בטיחות

סאנגיונג רקסטון החדש טרם עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות מרשים, בוודאי ביחס למתחרים המיושנים, וכולל 9 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית הפעילה עד למהירות של 180 קמ"ש, מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי תנועה, ועמעום אוטומטי לאורות הגבוהים למניעת סנוור. רמת אבזור הבטיחות על פי משרד התחבורה עומדת על 6 מתוך 8.

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

תמורה למחיר

סאנגיונג רקסטון מוצע בישראל ברמת אבזור אחת בתמורה ל- 239,900 ₪. רשימת האבזור צנועה למדי וכוללת בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, דיבורית Bluetooth עם שליטה מההגה, חיישני גשם ואורות, מראות צד עם קיפול חשמלי ותאורת כניסה, וחלונות אחוריים כהים.

סאנגיונג רקסטון החדש ביצע קפיצת מדרגה מטאורית ביחס לדגם המוחלף. הוא מציע יחידת הנעה מצויינת עם ביצועים טובים, מרווח פנימי נדיב, נוחות נסיעה טובה, ואבזור בטיחות מתקדם כסטנדרט. כל זאת תמורת מחיר הנמוך בכ- 80,000 ₪ ממתחריו הישירים מיצובישי פאג'רו וטויוטה לנד קרוזר.

לחובתו של סאנגיונג רקסטון יכולת שטח מעט מוגבלת באתגרי עבירות, אך נציין כי נהגים הנמצאים בשטח באופן תכוף יוכלו לסור לסדנה לשיפור רכבי שטח ולטפל בנקודות התורפה של הרקסטון במחיר שעדיין יותיר פער מהותי בינו לבין המתחרים.

עבור משפחות גדולות האוהבות לטייל, יתאים סאנגיונג רקסטון כמו כפפה ואין ספק שהוא מהווה אלטרנטיבה אטרקטיבית מאוד.

סאנגיונג רקסטון 2.2 דיזל אוטומט
מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים 2.2 ליטרים
הספק מרבי משולב 181/4,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 42.8/1,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 7 הילוכים
יחידת הנעה אחורית + כפולה
אורך כללי 4,850 מ"מ
רוחב כללי 1,960 מ"מ
גובה כללי 1,825 מ"מ
בסיס גלגלים 2,865 מ"מ
מרווח גחון 215 מ"מ
מיכל דלק 70 ליטרים
נפח תא מטען

649-1,806 ליטרים

משקל עצמי 2,205 ק"ג
מהירות מרבית 185 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 15.0 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.2 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

239,900 ₪

סאנגיונג רקסטון 2018 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    איך 649 ליטר תא מטען? טעיתם...

    • בוחן02/06/18

    זה הנפח במצב 5 מושבים ולא 7.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu