אופל קרוסלנד X מציע מרווח פנימי נדיב ושימושיות ברמה גבוהה במיוחד. האם זה יספיק לו במלחמה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים ?
זמן לא רב עבר מאז פרסמנו את רשמנו ממבחן הדרכים של אופל אינסיגניה החדשה, המכונית האחרונה שנולדה במסגרת הבעלות הארוכה של ג'נרל מוטורס על אופל, והנה התייצבו בישראל בהשקה משותפת אופל גרנלנד X המתחרה בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים, ואופל קרוסלנד X לשמו התכנסנו, המתחרה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים. שניהם פרי שיתוף פעולה עם קונצרן PSA (פיג'ו וסיטרואן) שהחל עוד בטרם רכש את אופל.
אופל קרוסלנד X
בארסנל של אופל כבר קיים רכב פנאי קטן העונה לשם מוקה X, והיצרן הצהיר כי אופל קרוסלנד X לא יחליף אותו אלא ישווק לצידו, ויתמחה בשימושיות ובמרווח פנימי. יצאנו לבדוק למי מיועד אופל קרוסלנד X, והאם יש מקום לרכב פנאי נוסף במבחר של אופל.
| אופל קרוסלנד X | |
|---|---|
| יתרונות | מרווח פנימי, נוחות נסיעה, תנוחת ישיבה, מערכות בטיחות מקוריות |
| חסרונות | עיצוב בסגנון מיקרוואן, מחיר חבילות האבזור |
סרטון מבחן דרכים אופל קרוסלנד X
עיצוב ונוחות
אופל קרוסלנד X מזוהה מיד כבן למשפחת אופל בזכות עיצוב החזית המוכר של רכבי היצרן. תאורת היום מסוג לד, המוטמעת בפנסי החזית והגריל הגדול עם עיטורי הכרום מייצרים שייכות לליין דגמי אופל הנוכחי. חלקו התחתון של הפגוש הקדמי עטוף בפלסטיק שחור כיאה לרכב פנאי שטח. במבט מהצד ניכר כי מעצבי אופל ניסו ליצור עניין עיצובי עם אלמנטים כגון גג שחור עם עיטור כרום עבה המעניק מראה של גג צף, קו מותניים מובחן המגולף בדלתות, וחגורת פלסטיק שחור עבה ומשמעותית בתחתית הדלתות. למרות כל אלה, שטח הפח הגדול בדלתות והמרחק הקטן מהקרקע משווים לו מראה של מיקרוואן קומפקטי ולא של רכב פנאי שטח.
אופל קרוסלנד X
מאחור צמד פנסים גדולים ושקופים הנראים מצויין בחשיכה ומציגים קווי דימיון לתאורת הלד מלפנים. הפגוש האחורי מסיבי ומשלב פלסטיק שחור וכסוף. התוצאה הסופית נאה, ובהחלט ניכרת השקעה בעיצוב. לקוחות התרים אחר עיצוב קשוח יותר יוכלו לקבל את מבוקשם באופל מוקה X הוותיק.
מידותיו של אופל קרוסלנד X מציבות אותו עמוק בתוך קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים. אורכו 4,212 מ"מ, רוחבו 1,765 מ"מ, גובהו 1,605 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים 2,604 מ"מ. נפח תא המטען נע בין 410 ל- 520 ליטרים, בהתאם למיקום המושב האחורי הנע על גבי מסילה. לאחר קיפול המושב האחורי וקיבוע רצפת תא המטען במצב הגבוה מתקבלת רצפה שטוחה ונפח הטענה של 1,255 ליטרים.
גם עיצוב הפנים של אופל קרוסלנד X מחזק את הקשר המשפחתי לליין דגמי אופל. הדשבורד גבוה ומסיבי, עוטף את כל הפנל הקדמי, ובקצותיו ממוקמים פתחי המיזוג. המסך המרכזי הגדול ופתחי המיזוג המרכזיים מוקפים במסגרת כסופה נאה. פקדי בקרת האקלים ממוקמים נמוך יותר ומתחתם חלל אחסון פתוח המכיל את חיבורי החשמל והמדיה. תחתית החלל משמשת גם כמטען אלחוטי לטלפון הסלולרי. משענת היד מחופה עור רך ונעים למגע. עיצוב דיפוני הדלתות נאה, והרמקול הממוקם נמוך בדרך כלל טיפס מעלה ופינה מקום לחלל אחסון גדול במיוחד.
אופל קרוסלנד X
מול הנהג ניצב הגה נאה בעיצוב ספורטיבי המסייע לאחיזה נכונה. על ההגה פקדי שליטה במערכת השמע ובבקרת השיוט. לוח המחוונים נראה נהדר בזכות מסגרת כרום העוטפת את שעוני הסל"ד והמהירות. במרכזו מסך צבעוני גדול המשמש לתצוגה מפורטת של מחשב הדרך. השליטה במחשב הדרך ממנוף השליטה על האורות מוצלחת פחות. התצוגה העילית מוקרנת על מסך שקוף מעל לוח המחוונים ומציגה את מהירות הנסיעה ונתונים נוספים לבחירת הנהג.
החומרים בפנל הקדמי איכותיים, רכים, ונעימים למגע. לעומת זאת הפלסטיק המחפה את הדלתות הזכיר לנו את חיפוי הדלתות של דגמי סיטרואן האחרונים. הוא מרגיש דק, פשוט, ואינו נעים למגע. המסגרת המבריקה של פנל ידית ההילוכים סינוורה אותנו מספר פעמים במהלך הנהיגה.
אופל קרוסלנד X
איכות ההרכבה לא מושלמת ומעט קרקושים נשמעו מלוח המחוונים ומהמושב האחורי. חלון השמש הפנורמי אינו נפתח ומשתרע כמעט לכל אורך הגג. הוילון החשמלי של הגג הפנורמי מחורר ואינו אטום, ולכן חודר חום אל תא הנוסעים ומקשה על פעולת המזגן בימים חמים. היבואן הגדיל לעשות והתקין מעמד לטלפון הסלולרי המונע מפתח המיזוג המרכזי-ימני לצנן את הנוסע היושב לצד הנהג.
הכניסה אל אופל קרוסלנד קלה ונוחה במיוחד בזכות דלתות גדולות הנפתחות בזווית רחבה. המושבים ממוקמים היטב ומאפשרים להתיישב בקלות, מבלי לטפס או לצנוח אל המושב. המושבים ברכב המבחן זכו לריפוד איכותי משולב בד ועור, ולשפע אפשרויות כוונון, כולל אפשרות להארכת בסיס המושב. מושב הנהג כלל כוונון חשמלי סטנדרטי ובנוסף גם כוונון לזווית בסיס המושב ולתמיכת הגב התחתון.
אופל קרוסלנד X
תנוחת הישיבה גבוהה גם במצב הנמוך ביותר, ומייצרת ישיבה נוחה וזקופה עם רגליים בזווית של 90 מעלות. גם המושב האחורי מציע שפע אפשרויות כוונון. הוא נע קדימה ואחורה על גבי מסילה, וכולל כוונון לזווית מסעד הגב. המרווח מצויין לשני נוסעים בוגרים או שלושה ילדים. בסיס המושב מעט קצר, אך הוא שטוח ויקל על עיגון מושבי בטיחות לילדים.
נוחות הנסיעה באופל קרוסלנד X מציעה שילוב מעניין של סגנון צרפתי עם סגנון גרמני. הכיול הבסיסי רך וסופג, ובתוך העיר התקבלה נוחות נסיעה מצוינת תוך שיכוך מוצלח של רוב המהמורות בהן נתקלנו. התמרון ברחובות העיר הצפופים קל בזכות שטח החלונות הגדול ותנוחת הנהיגה הגבוהה והשולטת, היוצרים בנוסף תחושה אוורירית ונעימה.
מחוץ לעיר נשמרת נוחות הנסיעה הטובה. בכבישים פרבריים נתקלנו בזוויות גלגול בולטות בפניות, אך במעבר מעל שיבושים הריסון מוצלח ולא נרשמו התרסקויות או נדנודים מיותרים. בידוד הרעשים לא מושלם. גרגור המנוע נשמע כמעט באופן קבוע מלפנים אך לא באופן מטריד. מחוץ לעיר במהירות שיוט נתקלנו גם ברעשי צמיגים ורעשי רוח אך לא באופן מוגזם או כזה שיקשה על ניהול שיחה בין הנוסעים.
אופל קרוסלנד X
ביצועים
מתחת למכסה המנוע הקצרצר פוגשים יחידת הנעה המוכרת לנו היטב משלל דגמי פיג'ו וסיטרואן. מדובר במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים המציג הספק של 110 כ"ס ב- 5,500 סל"ד, ומומנט של 20.9 קג"מ החל מ- 1,500 סל"ד. המפרט הרשמי מספר על תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 11.8 שניות, ומהירות מרבית של 187 קמ"ש. במבחן התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש שאנחנו ביצענו עצר אופל קרוסלנד X את השעון לאחר 12 שניות בדיוק. תאוצות הביניים מערערות את האווירה השלווה עם צליל נוכח וגרוני מכיוון המנוע ותנועה מורגשת על המתלים.
אופל קרוסלנד X
המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית שפיתחה חברת אייסין היפנית. ההילוכים מעט ארוכים וחסר לנו מצב ספורט שיסייע לשמור על המנוע בתחום היעיל כשנדרש, או בבלימת מנוע בירידות ארוכות. העברות ההילוכים חלקות לרוב, למעט המעבר בין הילוך ראשון לשני ובעיקר בעומסי תנועה. רוב הזמן שומרת תיבת ההילוכים על סל"ד נמוך התורם לשקט בתא הנוסעים וגם לצריכת הדלק, אך בעת הצורך היא תוריד הילוך ואף שניים בזריזות, ותסייע לצבירת מהירות בקצב מהיר ולהשגת ביצועים זריזים. העברת הילוכים ידנית מתאפשרת באמצעות בורר ההילוכים.
התנהגות הכביש של אופל קרוסלנד X בינונית אך בטוחה ונשלטת. המתלים הרכים התורמים לנוחות מייצרים זוויות גלגול משמעותיות, ותנועה מורגשת של המתלים בעת העברות משקל יגרמו לרוב הנהגים להוריד מהירות. מי שינסה בכל זאת להגיע רחוק יותר יגלה נטייה להרחבת קו הפניה. פרובוקציה כגון בלימה במהלך עיקול תגרום להידוק קו הפניה על ידי הגלגלים האחוריים. ההגה החשמלי מעט קל ואינו מתקשר, אך שומר על רמת דיוק טובה. דוושת הבלם מעט ספוגית ומהלכה ארוך ומעורפל. בנוסף הורגשה צלילת חרטום בעת בלימה חזקה.
אופל קרוסלנד X
צריכת דלק
צריכת הדלק הרשמית של אופל קרוסלנד X עומדת על 18.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בנסיעת המבחן שלנו נמדדה צריכת דלק של 10.8 ק"מ לליטר בנסיעה שכללה תוואי הררי, ובתנאי מזג אוויר שרבי שדרש עבודת מיזוג מאומצת. נפח מיכל הדלק עומד על 45 ליטרים וניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 500 קילומטרים עם מיכל מלא. דרגת הזיהום הינה 7 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
אופל קרוסלנד X משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ, ולשנה שלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. על פי הוראות היצרן יש לבצע טיפול תקופתי אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 654 ₪, עלות הטיפול השני 1,271 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,527 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,271 ₪. עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ מסתכמת ב- 4,723 ₪, מעט גבוה מהמקובל בקבוצת רכבי הפנאי הקטנים אך נמוך מהאחות לפלטפורמה פיג'ו 2008.
עלות פנס קדמי 2,317 ₪, עלות פנס אחורי 866 ₪, ועלות מראת צד קומפלט 2,165 ₪. עלות סט רפידות בלם קדמיות 644 ₪, ועלות סט צלחות בלם קדמיות עומדת על 1,018 ₪. עלויות החלפים זולות ביחס למתחרות. עלות ביטוח מקיף וחובה לכל נהג מעל גיל 21 עם ותק של 3 שנות נהיגה ועבר נקי מתביעות ושלילות רישיון, עומדת על 6,937 ₪. אופל קרוסלנד X אינוביישן מדורג בקבוצת רישוי 3 ועל כן עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 1,803 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ.
אופל קרוסלנד X
בטיחות
אופל קרוסלנד X עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2017 וזכה לציון מלא של 5 כוכבי בטיחות. בסעיף הגנה על נוסעים בוגרים זכה ב- 85%, בסעיף הגנה על ילדים 84%, בסעיף הגנה על הולכי רגל 62%, ובסעיף מערכות הבטיחות 57%. הציונים משקפים רמת בטיחות גבוהה ביחס לקטגוריה.
אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, התרעה על סכנת התנגשות מלפנים הכוללת בלימת חירום אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, והתרעה על עייפות הנהג. רמת אבזור הבטיחות עומדת על 6 מתוך 8. אבזור הבטיחות המקורי עונה על דרישות משרד התחבורה ומונע את הצורך במערכת התרעה בהתקנה מקומית. ברכב המבחן הותקנו גם מערכת לניטור שטחים מתים ומערכת לזיהוי תמרורים, אך הן אינן כלולות במפרט הרכבים שישווקו בארץ.
אופל קרוסלנד X
תמורה למחיר
אופל קרוסלנד X בגרסת הכניסה המכונה אנג'וי מוצע תמורת 115,900 ₪. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, דיבורית Bluetooth, בקרת שיוט, חיישני תאורה, חיישני חניה היקפיים, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'. רמת האבזור אינוביישן מוצעת תמורת 124,900 ₪ ומציעה בנוסף מושבים בריפוד בד בשילוב עור, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, חיישן גשם, בקרת אקלים מפוצלת, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
חבילת אינוביישן פרימיום מוצעת תמורת 5,000 ₪ נוספים וכוללת בנוסף גג זכוכית פנורמי שאינו נפתח, ומפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח. חבילת אינוביישן פרימיום פלוס מוצעת תמורת 7,500 ₪ נוספים וכוללת בנוסף מסך מרכזי בגודל 8 אינץ' ותצוגה עילית. מחיר חבילת האבזור פרימיום פלוס אינו פרופורציונלי ביחס לתוספת האבזור ולטעמנו גרסת האינוביישן מציעה את התמורה המאוזנת ביותר למחיר.
אופל קרוסלנד X מציע נוסחה מעט שונה לרכב פנאי שטח. הוא חמוש בעיצוב נאה אך פחות קשוח מהמקובל, מציע נוחות נסיעה ברמה גבוהה, ביצועים זריזים, ורמת בטיחות גבוהה. יותר מהכל הוא מרגיש בעינינו כמחליף אופנתי למיקרוואן אופל מריבה שיצורו הופסק זה מכבר, והוא יתאים ללקוחות התרים אחר מרווח פנימי נדיב ותא נוסעים מודולרי, תוך שמירה על ממדים חיצוניים קומפקטיים.
| אופל קרוסלנד X אינוביישן פרימיום פלוס | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 3 צילינדרים 1.2 ליטרים |
| הספק מרבי משולב | 110/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 20.9/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,212 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,765 מ"מ |
| גובה כללי | 1,605 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,604 מ"מ |
| מיכל דלק | 45 ליטרים |
| נפח תא מטען |
410-520 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,214 ק"ג |
| מהירות מרבית | 187 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 18.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 7 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר |
137,400 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.