התרשמות קצרה מהקרוסאובר החדש של קיה מגלה שיש לו את כל הכלים להצלחה בישראל
בשבוע שעבר בישרנו לכם על השקתו של קיה סטוניק החדש, הקרוסאובר הקומפקטי מבית קיה ואחיו הקטן של קיה ספורטאז', אשר נכנס לשוק ער ורבוי מתחרים כגון יונדאי קונה - אחיו לפלטפורמה, סיאט ארונה, אופל מוקה, ורנו קפצ'ור. נהיגת התרשמות מגוונת אשר נערכה במסגרת ההשקה ע"י טלקאר, יבואנית קיה לישראל, הקנתה לנו אפשרות להתרשם מיכולתו של השחקן הקוראני החדש על כבישי הארץ.
קיה סטוניק
נהגנו בקיה סטוניק עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר בהספק 120 כ"ס, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, בגרסת פרימיום בפסגת ההיצע המקומי, שמחירה 118,900 ₪.
עיצובו החיצוני של קיה סטוניק נראה שמרני ביחס לאחיו יונדאי קונה, אך לדעתנו נראה טוב יותר ומציג מראה שטח חסון ודינמי. הוא עושה זאת באמצעות שימוש בקווים נקיים עם זוויות ישרות היוצרות מראה קובייתי וחסון, ומשלב אלמנטים דינמיים כגון קשתות גלגלים וחצאיות מושחרות, פסי גגון בגוון כרום, קורה C אלכסונית, ספויילר אחורי, מגלש אחורי דמוי אלומיניום, וצביעת מרכב דו גונית בגרסות הבכירות.
קיה סטוניק
תא הנוסעים נעים לשהייה ומעוצב בצורה נאה ונוחה. הקונסולה מחולקת לשלושה מפלסים. במפלס העליון ניצב מסך המולטימדיה בגודל 7 אינץ' עם תפריטים ברורים וממשק נוח וידידותי. הבחירה במיקום פתחי האוורור לצידי הצג ולא מתחתיו מצביעה על הנדסת אנוש טובה ושימת לב לפרטים. במפלס האמצעי פקדי מערכת בקרת האקלים, ובמפלס התחתון מדף אחסון נוח לסמארטפון ולציוד אישי. מתחת למשענת היד תא אחסון נוסף. בגרסאות EX ופרימיום הכוללת צביעה דו גונית, מתקבלים בהתאמה גם פאנלים ותיפורים תואמים בצבע כתום או כסוף המוסיפים חיות לסביבת התא.
איכות ההרכבה מעולה והדוקה, אך אכזבה נרשמה לאור רמת החומרים בתא הנוסעים. חלקו העליון של הדשבורד אינו מיישר קו עם רמת האיכות המוכרת בסגמנט, וכבר במפלס מתחתיו, אנו נתקלים בחומרים קשיחים וזולים. דיפון הדלתות גם הוא מפלסטיק קשיח ופשוט החולש לכל גובה הדלת.
קיה סטוניק
המושבים מלפנים טובים, נוחים ותומכים, והמרווח המוצע נוח בכל הכיוונים. מאחור מרווח ראש טוב ומרווח ברכיים סביר בהתחשב בבסיס הגלגלים באורך 2,580 מ"מ. בכל הגרסאות תמצאו חלונות כהים מאחור, ידיות אחיזה ושקע USB, אך לא תמצאו פתחי אוורור, וחבל. תא המטען מציע נפח הטענה כמקובל עם מפתח נוח.
אבזור הבטיחות נדיב החל מגרסת הבסיס וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, התרעה על עייפות נהג, אורות גבוהים עם עמעום אוטומטי, חיישני רוורס, ומצלמת רוורס.
קיה סטוניק
בנסיעה מתגלה יחידת ההנעה הקטנה כביצועיסטית לא רעה. למנוע הקטן יש די כוח להריץ את הסטוניק בעליות בקצב מכובד ולייצר צליל נעים המתלווה למנועים משולשי צילינדרים. נוחות הנסיעה נעימה בסה"כ. בנסיעה איטית על שברים, המרכב מטלטל וחובט מעט אך לא באופן חריג ביחס למקובל בסגמנט. ככל שעולה המהירות משתפרת הנוחות והסטוניק מציג כושר ריסון מתלים טוב בהחלט.
היציבות הכיוונית על הכביש המהיר מעולה, והגבהת המרכב לקבלת מרווח גחון של 183 מ"מ כמעט ואינה מורגשת. התנהגות הכביש בטוחה וצפויה. זוויות הגלגול מדודות בכביש מתפתל, אך תחת לחץ ישמעו יללות צמיגים המבשרות על איבוד אחיזה קרב. משקלו של ההגה מעט קל ואינו מעודד נהיגה דינמית, אך סביר שימצא חן בידי רוב הנהגים בשימוש עירוני יום-יומי.
קיה סטוניק
לסיכום, נראה כי קיה סטוניק מצוייד בכלים להצלחה, ביניהם עיצוב נאה המשדר שטח ואף אופנתיות בצביעה דו גונית, מוניטין יצרן מבוסס בארץ, אבזור נוחות ובטיחות עשיר למדי, ויחידת כוח מוצלחת בגרסת הטורבו. התמחור אמנם אינו מביא בשורה שוברת שוק כמו שעשתה טלקאר עם קיה ספורטאז' אורבן 1.6 בזמנו, אך בהחלט משקף את שווי המוצר. עם אספקה זמינה מצד היצרן, מכירותיו מובטחות כרכב פרקטי העונה על צרכי השוק כקרוסאובר אופנתי, שימושי, ומאובזר.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.