טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

טויוטה ראב 4 החדש מציע עיצוב מוחצן, יחידת הנעה היברידית ותג מחיר בקצה העליון של הקטגוריה. יצאנו לבחון את המתחרה החדש והמסקרן

תגיות: , , ,

טויוטה ראב 4 הינו חלוץ הקטגוריה הפורחת ביותר בשוק המקומי בשנים האחרונות. כבר בשנת 1994, טרם התחיל הרומן של הנהג הישראלי עם רכבי פנאי שטח, הוצג הדור הראשון של טויוטה ראב 4 (ראשי תיבות Recreational Activity Vehicle 4WD) אשר הקדים את זמנו, מתוך הבנה כי רובם המוחלט של נהגי רכבי הפנאי בוחרים בהם בשל הישיבה הגבוהה, התדמית, ותחושת השטח ולאו דווקא בשל יכולת השטח. המתכון היה ונותר זהה - מרכב אחוד (שלדה ומרכב מחוברים), מרווח גחון מוגבה ומראה מצודד.

סרטון מבחן דרכים טויוטה ראב 4 הייבריד

טויוטה ראב 4 היברידי אוטומטי
יתרונות תא נוסעים, יכולת דינמית, צריכת דלק
חסרונות בידוד רעשים

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

למבחן שלנו התייצב טויוטה ראב 4 הייבריד ברמת אבזור אקספיריינס (רמת ביניים) עם הנעה קדמית, שמחירו עומד על 190,000 ₪

עיצוב ונוחות

טויוטה ראב 4 החדש מתבסס על פלטפורת TNGA הגלובלית של היצרנית אשר נועדה עבור מערכות הנעה היברידיות. טויוטה ראב 4 החדש 2019 מציג מראה קשוח בעל נוכחות גבוהה בזכות זוויות חדות וריבוי אלמנטים מצולעים. בולטות במיוחד הינן קשתות הגלגלים המעוצבות בחיתוך גס וריבועי. החרטום מוחצן לא פחות עם שבכה גדולה ומאיימת. מאחור העיצוב מעט סולידי יותר אך גם כאן תמצאו גופי תאורה הפולשים מעט מגבולות המרכב וצמד פתחי מפלט המסווים את היותו רכב היברידי בעל יומרות לצריכת דלק נמוכה.

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

ביחס לדור הקודם שהציע עיצוב מוצנע וסולידי, מציג הדור החדש עיצוב בולט ויש שימצאו אותו אפילו וולגרי במעט. צביעה דו-גונית וחישוקים מושחרים המוצעים בגרסאות היקרות, יבליטו את המסר האגרסיבי אף יותר. הנוכחות על הכביש מגובה בחסות ממדים נדיבים. אורכו הכולל של טויוטה ראב 4 עומד על 4,600 מ"מ, רוחבו 1,855 מ"מ, גובהו 1,685 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,690 מ"מ.

תא הנוסעים ממשיך את הקו העיצובי החיצוני ועושה שימוש נרחב באובייקטים מצולעים וזוויות חדות. ניכר כי מעצבי טויוטה ניסו להקנות גם כאן מראה שטח קשוח באמצעות פקדי מערכת בקרת אקלים מסיביים בגימור גומי במרקם ידית אופניים, וצמד ידיות אחיזה מסביות בדלתות בעלות דיפון גומי דומה. במרכז הקונסולה צג מגע צף בגודל 8 אינץ', ולצידיו פקדים פיזיים לתפריטים שונים. המערכת מציגה ממשק מגוייר נאה ונוח למדי, הכולל אפליקציית Waze ומצלמות 360 מעלות ברזולוציה נמוכה מאד. תחת המסך שוכנים פתחי המיזוג בגובה ראוי ומשטח טעינה אלחוטי ענק. לוח המחוונים נעים למראה ונראה במלואו דרך ההגה. חומרי הדיפון איכותיים ביחס לסגמנט, רכים ונעימים למגע ומקנים תחושת פרימיום. הדשבורד עטוי עור רך ונעים אפילו במפלס השני. גם דיפון הדלתות וכל חלקי הפלסטיק הקטנים לא משדרים תחושה זולה, גם באזורים הנסתרים. איכות ההרכבה מוצקה ברובה, אך פחות באיזור הקונסולה המרכזית.

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

פתרונות אחסון מצאנו בשפע - מתחת למשענת היד שבין המושבים, צמד מתקני כוסות ענקיים, תאי אחסון נדיבים בדלתות, תא כפפות גדול ומואר, ומדף צר מעליו. בורר ההילוכים מסיבי ונגיש, משמאלו בורר מצבי הנהיגה ובלם החניה החשמלי. הנדסת האנוש מוצלחת. פקדי השליטה על מערכות הבטיחות ממוקמים על גלגל ההגה ומצב המערכות מוצג על צג מחשב הדרך. מעבר לכך, הנגישות לשאר המערכות נוח והפקדים החשובים ממוקדים גבוה וזמינים בהינף יד.

המושבים הקדמיים מעולים ומציעים מבנה רחב ומרווח, נוחות ותמיכה טובות, וריפוד איכותי בתפירה נאה. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת, ויחד עם קו חלונות נמוך מתקבל שדה ראיה מעולה המסייע מאוד בתמרוני עיר ושטח. מכסה מנוע אופקי ושטוח הנראה מעמדת הנהג, מקנה תחושה של נהיגה ברכב שטח למהדרין.

המרווח לנוסעים נדיב מאוד בכל הממדים ובסיס הגלגלים באורך 2,690 מ"מ. מרווחי הראש והרגליים מעולים גם לגבוהים. מרווח הכתפיים מכובד אף הוא אך כמקובל בסגמנט, נוסע שלישי יגרום לצפיפות משמעותית, חרף מדרגת הינע ונמוכה. כמו כן, יהנו נוסעי המושב האחורי מחלונות כהים, פתחי מיזוג ייעודיים, ושני שקעי USB. גם בדגמי ההנעה הכפולה לא צפוי שינוי משמעותי.

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

הכניסה והיציאה מהרכב אידיאליים לבעלי גובה ממוצע בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב טבעי בגובה המותן. דלת תא המטען נפתחת חשמלית וחושפת נפח ענק של 580 ליטרים עם שפת הטענה נמוכה ורצפה שטוחה לחלוטין. כמו כן תמצאו תאורה נדיבה ושקע 12V. מתחת לרצפת תא המטען שוכן גלגל חלופי קטן עם חישוק פלדה.

ההתנעה כמו בכל רכב היברידי מתבצעת ללא מפתח ותחילת הנסיעה בעיר מתבצעת בכוח החשמל בשקט מוחלט וללא ויברציות. במהירות נמוכה, נוחות הנסיעה טובה למדי. כיול המתלים מעט מהודק אך ריסון טוב וצמיגים בחתך 65 מצליחים לשכך באופן יעיל שקעים וגבשושיות. פסי האטה ומפגעים רוחביים יטופלו בצורה טובה יותר. כבישים עירוניים שבורים יטלטלו את המרכב ויאתגרו את המתלים.

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

על הכביש המהיר מציג טויוטה ראב 4 יציבות כיוונית מעולה לצד ריסון טוב בכביש גלי, אך כאן מתחילים להופיע רעשי רוח וכביש ברמות גבוהות מהמצופה. על רקע רעשים אלו נשמע גם רעשו של המנוע בכל האצה או דרישה לכוח. מנוע הבנזין אינו משתלב בצורה שקופה בפעולת המערכת ההיברידית, אך על כך ניתן לסלוח, הבעיה נוצרת בעת כל האצה המביאה את המנוע לסל"ד גבוה אשר נשמר בנקודה זו שניות ארוכות בחסות תיבת ההילוכים הרציפה ויוצר רעש אחיד ומנסר החודר לתא הנוסעים.

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

ירידה מהאספלט חושפת יכולת שביל בינונית בלבד עם קופצניות המלווה נסיעה על שבילי חצץ. זוויות מרכב מוגבלות, מרווח גחון של 190 מ"מ והנעה קדמית, מאפשרים עבירות עדיפה על פני מכונית משפחתית סטנדרטית אך לא הרבה מעבר לכך.

ביצועים

טויוטה ראב 4 בגרסת המבחן מצוייד ביחידת הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים בהספק 181 כ"ס ומומנט של 22.6 קג"מ, עם מנוע חשמלי בהספק 143 כ"ס המפיקים יחדיו הספק משולב של 218 כ"ס. הכוח מועבר אל הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.4 שניות. פעולת המערכת ליניארית מאוד בזכות התיבה הרציפה, אשר דואגת לתאוצה אחידה וקבועה, כך שהעוצמה אינה מורגשת וכדאי להציץ בלוח המחוונים ולוודא שלא חרגנו מהמהירות המותרת. הטענה העיקרית מופנית כלפי הרעש הרב הבוקע מיחידת ההנעה בכל תאוצה כאמור. הביצועים האבסולטיים מעולים, עם יציאה חזקה מהמקום ותאוצות ביניים מעולות ועדיפות בעשרות מונים על גרסאות 2.0 הליטרים של המתחרים מיפן וקוריאה וכפי הנראה גם מגרסאות הטורבו הבכירות של האירופאים והקוריאנים.

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

היתרון בפלטפורמה הייעודית למערכת הנעה היברידית ניכר בהתנהגות הכביש. הסוללה אשר ממוקמת בתחתית המרכב תורמת למרכז כובד נמוך ולחלוקת משקל של 49:51 בין הסרנים היוצרת התנהגות נטרלית. כיול המתלים המהודק, שאחראי על נוחות נסיעה טובה אך לא מצטיינת, מציג התנהגות דינמית טובה, בודאי יחסית לקרוסאובר. לא מדובר במכונת נהיגה, אך בכבישים הנכונים תוכלו ליהנות מעט מנהיגה דינמית בטויוטה ראב 4. אחיזת הכביש בטיחותית וצפויה, ותחת לחץ הזנב יהיה ראשון לאבד אחיזה בצורה נשלטת. ההגה אינו מתקשר כלל, הבלמים חסרי תחושה כמו בכל רכב היברידי, אך ביחס לקרוסאובר בגודל בינוני הביצועים וההתנהגות מאפשרים קצב התקדמות מהיר בכביש מפותל. עוצמת הבלמים טובה עם נשיכה בטוחה, אך מערכת הבלימה הרגנרטיבית לטובת טעינת הסוללה יוצרת תחושה מוזרה הדורשת הסתגלות.

צריכת דלק

המערכת ההיברידית מבטיחה חיסכון מוכח בדלק. במהלך נסיעת המבחן שכללה האצות מרובות, הציג טויוטה ראב 4 הייבריד צריכת דלק משולבת של 15.0 ק"מ לליטר. הנתון הרשמי של היצרן עומד על 21.7 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 55 ליטרים, יספק טווח נסיעה של כ- 750 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר בגרסת המבחן הינה 3 מתוך 15.

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

אמינות ועלויות אחזקה

בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019 דורגה טויוטה במקום הראשון מתוך 28 יצרנים. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה טויוטה במקום השלישי מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום הראשון מתוך 23 יצרנים בגרמניה עם 108 ו- 101 תקלות לכל 100 כלי רכב בהתאמה. טויוטה ראב 4 משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או 100,000 ק"מ ואחריות לחמש שנים על המערכת ההיברידית. היבואן מאפשר להאריך את האחריות למערכת ההיברידית לתקופה של עד 12 שנים או 15,000 ק"מ בשנה, בכפוף לתשלום נוסף ובדיקת תקינות הסוללה.

עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 421 ₪, עלות הטיפול השני 956 ₪, עלות הטיפול השלישי 482 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,188 ₪. עלות הטיפולים נמוכה ביחס למקובל בקטגוריה.

עלות פנס קדמי 7,836 ₪, עלות מראת צד קומפלט 3,777 ₪, עלות פנס אחורי 3,188 ₪, עלות רפידות בלם 579 ₪, ועלות צלחות בלימה 842 ₪. מחירי החלפים של טויוטה ראב 4 מעט יקרים ביחס לסגמנט.

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,690 ₪ לביטוח חובה ו- 7,259 ₪ לביטוח מקיף.

בטיחות

טויוטה ראב 4 החדש טרם נבחן במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro Ncap. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר וחבילת בטיחות TSS מדור שני המונה בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי אופניים ביום, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית בכל מהירות, זיהוי תמרורים, ועמעום אורות אוטומטי. רמות האבזור אקסטרים ואימושן מוסיפות גם ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת מאחור. דירוג רמת אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הינו 7 מתוך 8, או 8 מתוך 8 בגרסאות אקסטרים ואימושן.

טויוטה ראב 4 הייברידטויוטה ראב 4 הייבריד

תמורה למחיר

טווח המחירים של טויוטה ראב 4 נע בין 170,000 ₪ לדגם הכניסה הכולל מנוע בנזין 2.0 ליטרים בהספק 175 כ"ס, לבין 210,000 ₪ לדגם ההיברידי ברמת אבזור אימושן. רכב המבחן ההיברידי ברמת אבזור אקספיריינס בעל הנעה קדמית, מוצע במחיר 190,000 ₪ וכולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 8 אינץ', אפליקציית Waze, מחשב דרך עם צג צבעוני בגודל 7 אינץ', מערכת שמע עם 6 רמקולים, בלם חניה חשמלי עם דריכה אוטומטית בעצירה, בורר מצבי נהיגה, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושב האחורי, משטח טעינה אלחוטי, מצלמת רוורס, חיישני חניה היקפיים, התנעה ללא מפתח, תאורת יום מסוג LED, חיישני תאורה, חישוקי 17 אינץ', ושמשות אחוריות כהות. גרסת אימושין הבכירה מוצעת תמורת 210,000 ₪ וכוללת בנוסף ריפודים דמויי עור, כיוונון מושבים חשמלי עם תמיכה לגב התחתון, חימום למושבים הקדמיים, שני שקעי USB נוספים מלפנים, תאורה קדמית מסוג LED, גג בצבע שחור, מראות צד שחורות, קשתות גלגלים בגימור שחור מבריק, וחישוקי 18 אינץ' שחורים.

טויוטה ראב 4 מתומחר בקצה העליון של הסגמנט אך מקנה ערך מוסף של ביצועים עדיפים לצד חיסכון בדלק בגרסאות ההיברידיות, תא נוסעים איכותי ומרשים, עיצוב בעל נוכחות ויכולת דינמית מעולה. את כל אלו יש לקשור למוניטין האמינות והסחירות המצויינים של טויוטה. לחובתו ניתן לטעון לחוסר עידון מסויים, עקב בידוד רעשים לוקה ונוחות נסיעה בינונית. בשורה התחתונה, טויוטה ראב 4 החדש הינו אחד הכלים הטובים בסגמנט ומציע חבילה כוללת מוצלחת ומתומחר בהתאם לכך. לא מדובר ברכב המציע יחס נדיר של תמורה למחיר אך קהל הרוכשים מצביע ברגליים והביקוש הגבוה לדגם מדבר בעד עצמו.

טויוטה ראב 4 הייבריד אקספיריינס אוטומטי 2X4
מנוע היברידי בנזין 4 צילינדרים 2,487 סמ"ק
הספק מרבי משולב 218/5,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 22.5/3,600-5,200(סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רציפה CVT
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,600 מ"מ
רוחב כללי 1,855 מ"מ
גובה כללי 1,685 מ"מ
בסיס גלגלים 2,690 מ"מ
מיכל דלק 55 ליטרים
נפח תא מטען

580 ליטרים

משקל עצמי 1,590 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.4 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 21.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 15.0 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 3 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

190,000 ₪

טויוטה ראב 4 הייבריד 2019 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

3 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 3

    חוות דעת מדוקדקת ומעמיקה וכתיבה מעולה. תודה רבה!

    • אלי ג05/10/20

  • 2

    חוות דעת מדוקדקת ומעמיקה וכתיבה מעולה. תודה רבה!

    • אלי05/10/20

  • 1

    הכל מצויין רק........

    • שמוליק.ה31/03/19

    יש לי את הרכב מהדגם שנבחן כאן בכתבה,ואני מרוצה מהרכב מאוד מאוד. הדבר היחיד שחסר ברכב תאורת לילה בדלת של הנהג. התאורות של החלונות. חוץ מזה הרכב פגז. לגבי דלק מדדתי במשך החודשיים שהאוטו אצלי והרכב עושה 5.3 ליטר ל 100 ק"מ.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu