פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

תגיות: , ,

פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצרכן הישראלי.

פיג'ו 308 1.2 ליטרים
יתרונות אחיזת כביש, צריכת דלק, יכולת דינמית
חסרונות הנדסת אנוש, העדר פתחי מיזוג מאחור

פיג'ו 308פיג'ו 308

עיצוב ונוחות

עיצובה של פיג'ו 308 התעדכן קלות במסגרת מתיחת הפנים וכולל נגיעות מינוריות שנועדו להקנות לה מראה ספורטיבי יותר. עיצוב חרטום המכונית בשפת העיצוב החדשה של המותג, כולל גריל תלת ממדי עם כיתוב פיג'ו בחלקו העליון, צמד גופי תאורה עם חתימת LED, ופגוש קדמי אגרסיבי. בסך הכל מתקבלת הופעה חיצונית נאה אם כי גילה של המכונית ניכר והיא אינה מביאה עימה אלמנטים חדשניים או שיק צרפתי מיוחד כמו בדגמים האחרונים של המותג.

פיג'ו 308פיג'ו 308

תא הנוסעים נותר גם הוא ללא שינויים מהותיים ביחס לדגם המוחלף וכולל סביבת נהג הנקיה כמעט לחלוטין מפקדים פיזיים. במרכז הדשבורד בולטת מערכת המולטימדיה המוכרת של פיג'ו עם מסך מגע בגודל 9.7 אינץ' הפונה לכיוון הנהג. ממשק המערכת מציג מהירות תגובה טובה, אך תפעולו אינו מהאינטואיטיביים שבנמצא. דרך המסך ניתן לשלוט על מרבית מערכות הרכב, ביניהן בקרת אקלים מפוצלת, מצלמת 360 מעלות, אפליקציית ניווט Waze, ומערכת שמע עם איכות סאונד בינונית.

פיג'ו 308 מקבלת ציון נמוך בהנדסת האנוש. ניכר כי מהנדסי פיג'ו הנמיכו את קו הדשבורד כדי ליצור שדה ראיה גדול ואוורירי, אך כתוצאה מכך לוח המחוונים מוסתר ברובו ע"י גלגל ההגה הקטן. מערכת בקרת האקלים ניתנת לשליטה דרך מסך מערכת המולטימדיה בלבד, כך שכל שינוי טמפרטורה או עוצמת אוורור מתבצע בצורה לא נוחה ולא בטיחותית ומצריך יציאה ממערכת הניווט למשל וכניסה אל תפריט מערכת בקרת האקלים.

פיג'ו 308פיג'ו 308

הרמת משענת היד שבין המושבים חושפת מנגנון זול שאינו נאה למראה וטוב היה אילו נחסך מעיני הנוסעים. מנוף מערכות בקרת השיוט ומגביל המהירות מוכר מדגמי פיג'ו וסיטרואן עוד מתחילת המילניום ונראה שהגיע העת לעדכן את עיצובו. איכות החומרים בחלקים הנמוכים של תא הנוסעים פחות משכנעת, ובאיכות הגימור נרשמו כמה מחדלים קטנים ביניהם חיתוכי פלסטיק גסים ומרווחים גדולים בחלק מהחיבורים.

המושבים בפיג'ו 308 מעולים. הם מספקים תמיכה צידית תואמת להתנהגות הרכב ומאוד נוחים. קשה למצוא תנוחת נהיגה טובה, בשל כיוונון מוגבל לגובה גלגל ההגה ולוח המחוונים המוסתר על ידו. בסוף, נותר רק להבין שיש למצוא פשרה המונעת מבט ישיר אל לוח המחוונים. המרווח מלפנים טוב כמצופה ממשפחתית אירופאית. המרווח מאחור סביר אך ארוכי רגליים עלולים לחוש במרווח ברכיים חסר. נוסע שלישי מאחור יאלץ להצטופף, אך לא מדובר בנתון חריג בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות. מבנה המושב האחורי נוח והחלונות האחוריים הכהים מספקים תחושה אינטימית לנוסעים. מורגש היעדרם של פתחי מיזוג עבור הנוסעים במושב האחורי.

פיג'ו 308פיג'ו 308

פתרונות האחסון בתא הנוסעים פרקטיים למדי. תא הכפפות מואר ונפחו מספק, ומתחת למשענת היד תא אחסון עמוק ונוח. ישנם תאי אחסון עמוקים בדלתות ומשטח קטן בתחתית הקונסולה בו ניתן להניח את הטלפון הנייד. תא המטען בנפח 470 ליטרים וקיפול המושב האחורי מגדיל את נפחו לכדי 1,309 ליטרים. העמסת הציוד נוחה עקב שפת הטענה נמוכה ומפתח רחב. חבל שפיג'ו חסכה בתאורה בצידו השמאלי של התא. ברצפת תא המטען גלגל חלופי קטן מפלדה.

פיג'ו 308פיג'ו 308

נוחות הנסיעה בתוך העיר מעולה. הצרפתייה אשר מתגלגלת על צמיגים בחתך 45 אשר אינו נחשב קיצוני בדורות האחרונים של המשפחתיות, מצליחה לסנן ולרסן את רוב מפגעי האספלט העירוני. היא עושה זאת בזכות מהלך ראשוני מעט מרוכך של הבולם, עם כושר ריסון מעולה המצדיק את מוניטין הנוחות שנקשר ליצרנית לאורך העשורים האחרונים. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת והריסון המופתי של המתלים מבצע עבודה מעולה בכל הקשור לשיכוך גלי אספלט, פסי האטה, ובורות מכסי ביוב. היציבות הכיוונית בכביש המהיר מרשימה ונוטעת תחושת ביטחון אצל הנהג.

בידוד הרעשים טוב ביחס למקובל בסגמנט. רעשי רוח מתחילים להופיע במהירות של 110 קמ"ש וגם מעבר לכך אינם נשמעים ברמה מטרידה. רעשי הכביש תלויים באיכות הסלילה כך שעל אספט איכותי רעשי הצמיגים נשמעים רק במהירות העולה על 100 קמ"ש, אך על אספלט מחוספס ישמע קולם כבר במהירות 60 קמ"ש.

ביצועים

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס ומומנט של 23.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית חדשה. הביצועים מעולים עם כוח זמין לרוב וגמישות גם בסל"ד נמוך, ללא רטט וטרטורים. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.8 שניות, והמנוע מפיק צליל בריטון גברי המסווה את היותו קטן נפח.

פיג'ו 308פיג'ו 308

תיבת שמונת ההילוכים מהווה את הבשורה העיקרית במסגרת מתיחת הפנים והיא מביאה לסגמנט ערך מוסף ויתרון שטרם הוצג אצל המתחרות העממיות הקרובות במחירן לפיג'ו 308. פעולת התיבה חלקה רוב הזמן, פה ושם מורגשות העברות הילוכים, אך הטרוניה העיקרית נוגעת לשיהוי הנוצר עקב ריבוי ההילוכים בתיבה כך שרמיסת דוושת הגז לצרכי עקיפה גורמת לעיכוב בקבלת ההחלטה האם להסתפק בהורדת שניים, שלושה, או אולי ארבעה הילוכים.

התנהגות הכביש הינה ללא ספק הקלף החזק ביותר בשרוולה של פיג'ו 308. אף שמדובר במכונית משפחתית ללא יומרות ספורטביות, על אספט איכותי מצליחה פיג'ו 308 לאתגר את הטובות שבסגמנט המשפחתיות עם התנהגות כביש חדה, זוויות גלגול קטנות ואחיזת כביש גבוהה. גלגל ההגה הקטנטן מעביר לידי הנהג פידבק על אחיזת צמיגי המישלין פיילוט ספורט ומאפשר ליהנות מהנהיגה בכביש המתפתל. קל לבחור את הקו הנכון בתוך הפנייה בזכות הגה מדוייק בעל משקל נכון, ומרכב במשקל קל יחסית של 1,205 ק"ג מאפשר תנודות מרכב מינמליות בעת שינוי כיוון, כך שביטחון הנהג אינו נפגע גם בתנאים תובעניים.

פיג'ו 308פיג'ו 308

המנוע מאפשר קצב התקדמות זריז בהחלט במצב ספורט, ומנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה תורמים לא מעט ליכולת התאוטה ושמירה על הילוך נכון, אך הביצועים האבסולוטים אינם ספורטביים ואת אלו שומרת פיג'ו לגרסת ה- GTI. הבלמים מציעים נשיכה טובה וכושר תאוטה מעולה.

צריכת דלק

בימי המבחן שכללו נסיעה מנהלתית עם כמה קטעי נהיגה דינמיים ומערכת עצור וסע פועלת ברוב הזמן, עמדה צריכת הדלק על 14.5 ק"מ לליטר. מדובר בנתון מעולה אם כי מעט רחוק מנתון היצרנית אשר מצהירה על צריכת דלק משולבת של 18.5 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 53 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.

פיג'ו 308פיג'ו 308

אמינות ועלויות אחזקה

בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019, התברגה פיג'ו במקום השישי מתוך 28 יצרנים, עם 108 תקלות לכל 100 כלי רכב. פיג'ו 308 משווקת עם אחריות מלאה לשלוש שנים או 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 920 ₪, עלות הטיפול השני 1,451 ₪, עלות הטיפול השלישי 920 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,451 ₪. מדובר במחירים המשקפים את המקובל בפלח המשפחתיות הקומפקטיות.

פיג'ו 308פיג'ו 308

יחידת תאורה קדמית תעלה 2,053 ₪, מחיר מראת צד עומד על 3,366 ₪, מחיר פנס אחורי עומד על 658 ₪, רפידות בלם קדמיות יעלו 621 ₪, וצלחות בלם קדמיות יעלו 954 ₪. יחידות התאורה זולות יחסית אך שאר החלפים שבדקנו מוצעים במחירים ממוצעים לסגמנט.

עלויות הביטוח הן 1,613 ₪ לביטוח חובה ו- 2,394 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.

בטיחות

ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את פיג'ו 308 בשנת 2013 והעניק לה ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. פיג'ו 308 קיבלה ציון של 92% בהגנה על מבוגרים, 79% בהגנה של ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל, ו- 81% בגין מערכות הבטיחות ברכב דאז. אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר שש כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, ניטור שטחים מתים, עמעום אורות אוטומי, זיהוי תמרורים, ומצלמות 360 מעלות. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.

פיג'ו 308פיג'ו 308

תמורה למחיר

מחירה של פי'גו 308 ברמת אבזור פרימיום הנבחנת עומד על - 132,000 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר גג זכוכית פנורמי, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 9.7 אינץ', קישוריות בלוטות', בורר מצבי נהיגה, בלם חניה חשמלי אוטומטי, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, כניסה והתנעה ללא מפתח, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, בקרת אקלים מפוצלת, שקעי USB מלפנים ומאחור, מערכת חניה אוטומטית במקביל ובניצב למדרכה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמות 360 מעלות, חיישני גשם, מראות צד מתקפלות חשמלית, תאורת יום מסוג LED, וחישוקי 17 אינץ'.

פיג'ו 308 הינה משפחתית מאובזרת, פרקטית, נוחה, ואף מהנה לנהיגה. אף שאין לה כל תכונה בולטת פרט לתיבת 8 הילוכים, פיג'ו 308 הייתה ועודנה משפחתית איכותית, וכעת גם בטיחותית ומאובזרת, המציעה חבילה מעולה ותחרות ראויה בסגמנט.

פיג'ו 308 1.2 ליטרים פרימיום אוטומטית
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים, 1,199 סמ"ק
הספק מרבי משולב 130/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 23.4/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,253 מ"מ
רוחב כללי 1,804 מ"מ
גובה כללי 1,472 מ"מ
בסיס גלגלים 2,620 מ"מ
מיכל דלק 53 ליטרים
נפח תא מטען

470 ליטרים

משקל עצמי 1,204 ק"ג
מהירות מרבית 205 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.8 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 18.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2013)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

132,000 ₪

פיג'ו 308 2019 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    עלויות אחזקה

    • S.p26/04/19

    920 שח לטיפול קטן במוסך יבואן???? זה מחיר ממוצע? רפידות ב 600 דח? צלחות 950? שאלוהים ישמור עלינו ממחירים כאלה

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu