מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

תגיות: , ,

מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת קבינה יחידה או כפולה, במרכב נמוך או גבוה, עם מושבים קבועים או מתקפלים. תוכלו להתאימו כמעט לכל מטרה. יחידות ההנעה כוללות מנוע טורבו דיזל בנפח 2.1 ליטרים בהספקים של 143 ו- 163 כ"ס בשילוב תיבת 9 הילוכים אוטומטית. בנוסף מוצע מנוע טורבו דיזל V6 בהספק 190 כ"ס עם הנעה אחורית ותיבת 7 הילוכים אוטומטית. כמו כן, קיימת אופציה לתיבת 6 הילוכים ידנית.

מרצדס ספרינטר 314 קומפורט נמוך 3.55 טון 2.1 טורבו דיזל אוטומטי
יתרונות סביבת נהג, מושב נהג, מרווח פנימי, מערכות בטיחות
חסרונות לא נוחה ללא מטען, שדה ראיה מוגבל לאחור

מרצדס ספרינטר מרצדס ספרינטר

גרסת 314 הנבחנת, במשקל כולל של 3,550 ק"ג, בעלת בסיס גלגלים קצר (5,267 מ"מ), מרכב נמוך (2,356 מ"מ), שבעה מושבים כולל נהג, משטח הטענה אחורי, ויכולת העמסה של 1,400 ק"ג. יחידת ההנעה היא הבסיסית בהיצע עם 143 כ"ס ומחירה עומד על 199,900 ₪ כולל מע"מ.

עיצוב ונוחות

עיצובו של מרצדס ספרינטר נאה ביחס לרכב מסחרי ומהווה אבולציה טבעית של הדגם הפורש. הזווית בין השמשה הקדמית למכסה המנוע הצטמצמה לטובת שדה ראיה עדיף לפנים. ניכר כי מעצבי מרצדס דחקו את הקבינה לפנים לטובת מקסום חלל האחסון מאחור. החרטום כולל את השבכה המוכרת עם סמל הכוכב הענק המתנוסס במרכזה. זנבו שופע זוויות בנות 90 מעלות ויוצר קופסה בעלת נפח מכובד המיועדת לאכלס נוסעים ומטען. מרצדס ספרינטר מציג עיצוב קופסתי קונבנציונלי ולא ציפינו לשאר רוח עיצובי מרכב שנועד בראש ובראשונה להיות פרקטי ויעיל.

מרצדס ספרינטר מרצדס ספרינטר

תא הנוסעים מציג שיפור מהותי ביחס לדגם הפורש ומהווה רף חדש בסגמנט עם סביבת נהג דומה לזו המוכרת מרכבי מרצדס הפרטיים. במרכז הקונסולה מסך מגע בגודל 7 אינץ' המציג את מערכת ה- MBUX החדשה של מרצדס, בעלת שליטה קולית על מגוון אופציות. הפקדים, פתחי המיזוג, המנופים השונים וגלגל ההגה עוצבו בהשראת דגמיה הפרטיים של היצרנית, אם כי חלקם בגימור פשוט יותר כגון גלגל ההגה העשוי מפלסטיק פשוט למראה ולמגע במקום חומרים איכותיים אליהם הורגלנו ממרצדס.

ניתן למצוא אבזור נוחות המקל באופן משמעותי על השימוש ברכב, כגון התנעה ללא מפתח, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, ובלם חניה חשמלי עם פונקציית HOLD לעצירה ללא צורך בהחזקת דוושת הבלם לחוצה. מעבר לכך סביבת הנהג נקייה ומאורגנת היטב. פתחי המיזוג ממוקמים משני צידי מסך המולטימדיה הממוקם בראש הקונסולה, ותחתיו פקדי מערכת השמע. במפלס נמוך יותר נמצאת מערכת בקרת האקלים ומתחתיה שני כיסי אחסון עמוקים המתווספים לשלושה תאי אחסון גדולים הממוקמים בחלקו העליון של הדשבורד וכוללים גם מתקני כוסות. גם הדלתות מכילות תאי אחסון עמוקים ופרקטיים. תא כפפות אינו בנמצא.

לוח המחוונים קריא, פשוט ויעיל. מחשב הדרך במרכזו מציג גרפיקה מיושנת אך ניתן לשליטה באמצעות פקדי מגע על ההגה, ממש כמו בדגמי מרצדס הבכירים. בורר ההילוכים הוא למעשה המנוף המוכר של מרצדס. בונוס נחמד הינו האפשרות לעבור אוטומטית להילוך P (חניה) בעת פתיחת הדלת. חומרי הדיפון כולם קשיחים למגע בהתאם לייעוד. לא מצאנו כאן חומרים רכים ומפנקים, אך היתרון בכך היא תחושת מוצקות ועמידות המגובה גם באיכות הרכבה טובה. קו חלונות נמוך ושטח שמשות ענק, משלים סביבת נהג אוורירית ונעימה לשהייה.

מרצדס ספרינטר מרצדס ספרינטר

מושב הנהג ההידראולי נוח ומציע אפשרויות כיוונון ידניות של קשיחות הבולם, גובה ומרחק המושב, וזווית משענת הגב. גם ההגה מתכוונן לגובה ולמרחק וקל למצוא תנוחת נהיגה נוחה. המושבים לצד הנהג נוחים דיים, אך חסרה תמיכה צידית לגב וזווית משענת הגב זקופה מאוד ואינה ניתנת לכוונון. שורת המושבים השנייה מותקנת בארץ וכוללת 4 מושבים נפרדים ונוחים לנסיעות ארוכות. הנוסעים יהנו ממרווח רגליים עצום גם אם מדובר בשחקני כדורסל, אך המושבים מותקנים על רצפת המרכב, נמוך מאוד ביחס לאלו הקדמיים, כך שהנוסעים עלולים להרגיש מעט מקופחים ביחס ליושבים מלפנים. כניסה אל מושב הנהג ואל המושבים שלצידו מצריכה טיפוס קליל עקב גובהם של המושבים. הכניסה אל שורת המושבים השניה נוחה מאוד בזכות דלת הזזה בעלת מפתח רחב וגובה מושבים סביר.

מרצדס ספרינטר מרצדס ספרינטר

תא המטען מאחור סגור ומבודד מתא הנוסעים, נפחו בינוני והוא יספק לצרכי חלוקה של עסק קטן או מזוודות הנוסעים. הדלתות האחוריות נפתחות בזווית רחבה, וגובה שפת ההטענה אינו גבוה במיוחד. העמסה לתא מתבצעת בקלות יחסית וכושר ההעמסה עומד על 1,400 ק"ג.

מרצדס ספרינטר מרצדס ספרינטר

תמרון בעיר בשעות העומס אינה משימה פשוטה עם מרצדס ספרינטר. למרות שדה ראיה טוב לפנים ולצדדים, שדה הראיה לאחור מוגבל מאד עקב מחיצה אחורית אטומה והעדרה של מצלמת רוורס. עם המידות הנדיבות, ההשתלבות בתנועה הצפופה דורשת משנה זהירות. כמו ברוב המסחריות הכבדות, כאשר הרכב ריק ממטען הנסיעה מטלטלת וחסרת רסן. קפיצי עלים אחוריים ויכולת העמסה של כמעט טון וחצי, יוצרים פשרה בכיול המתלים הגורמים לתנודות וטלטלות כאשר הרכב אינו עמוס והקפיצים מתוחים. כל גל, חריץ או שבר, מקפיצים וחובטים במרכב הגדול. מושב הנהג ההידראולי הניתן לכוונון מסייע רבות לשכך את החבטות, אך נסיעה ללא מטען בפירוש אינה נעימה. כושר הספיגה של המתלים משתפר כשהרכב עמוס. על הכביש המהיר נוחות הנסיעה טובה וכך גם בידוד הרעשים ביחס לרכב מסחרי גדול. רעשי רוח וכביש מתחילים לחדור אל התא באופן מציק רק במהירות 100 קמ"ש ומעלה.

ביצועים

מרצדס ספרינטר הנבחן מצויד במנוע טורבו דיזל בנפח 2.1 ליטרים בהספק 143 כ"ס ומומנט של 33.0 קג"מ ב- 1,400-2,400 סל"ד המשודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית פלנטרית. הביצועים סבירים אף שמדובר בגרסה החלשה ביותר. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשכת 16.0 שניות על פי מדידות אותן ביצענו. תאוצות הביניים טובות בזכות מומנט בשרני ואין בעיה לשייט אף מעבר למהירות המותרת בחוק. המומנט הבשרני ותיבת ההילוכים היעילה מבטיחים לשמור על ביצועים נאותים גם בזמן נשיאת מטען. טרטור הדיזל אינו מורגש באופן מעיק, אך בסל"ד גבוה קולו נשמע בתא הנוסעים.

מרצדס ספרינטר מרצדס ספרינטר

בדור הנוכחי בחרה מרצדס בפלטפורמת הנעה קדמית עבור גרסאות הבסיס מתוך חשיבה ליצירת סף הטענה נמוך יותר ב- 80 מ"מ ביחס לדגם הפורש והנמכת מרכז הכובד באמצעות ויתור על מכלולי הנעה כבדים ובולטים הנחוצים בתצורת הנעה אחורית ומאלצים את הרמת רצפת הרכב. עם משקל כבד וגובה המיתמר לכדי 2,356 מ"מ בגרסה הנמוכה ביותר, זוויות הגלגול מורגשות והישיבה הגבוהה לא מסייעת לתחושת הביטחון בפניות. כל עוד נהג הספרינטר לא יבקש לבדוק את תאימות שם הדגם ליכולת הדינמית, תתקבל התנהגות כביש בטיחותית ויציבה כפי שניתן לצפות מרכב מסחרי איכותי, אך פניות הדוקות יאלצו כמובן האטה משמעותית. הבלמים חזקים ובעלי כושר האטה מעולה.

צריכת דלק

בנסיעת המבחן אשר נערכה ברובה ללא מטען כבד, הציג מרצדס ספרינטר צריכת דלק משולבת של 7.2 ק"מ לליטר. מיכל סולר בנפח 65 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 400 ק"מ בין תדלוקים. מערכת עצור וסע אינה כלולה באבזור. נתוני צריכת הדלק על פי היצרן ודרגת זיהום האוויר לא פורסמו.

מרצדס ספרינטר מרצדס ספרינטר

אמינות ועלויות אחזקה

מרצדס ספרינטר משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ואופציה לרכישת אחריות לשנתיים נוספות או עד 400,000 ק"מ. כמו כן מציעה כלמוביל לרוכשים שירות 24/7 בפריסה ארצית הכולל ניידות שירות וחילוץ, סוכנות ביטוח ייעודית מטעם היבואן, עד 100% מימון, שירות ליסינג תפעולי ישירות מהיבואן, וטרייד אין. בנוסף מציעה החברה הסכמי אחזקה הכוללים טיפולים שוטפים, אחזקת שלדה כולל בלאי ושבר, ושירותי דרך 24/7. ההסכם בתשלום חודשי קבוע בהתאם לשירותים הכלולים וכמות הנסועה השנתית. עבור בעלי עסקים, "השקט התעשייתי" שמציעה כלמוביל הינו יקר ערך.

מרצדס ספרינטר מרצדס ספרינטר

בטיחות

ארגון Euro Ncap טרם בחן את מרצדס ספרינטר. אבזור הבטיחות כולל בין היתר בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, ומערכת עזר לייצוב המרכב בעת רוחות צד חזקות. ראוי היה לצייד את הרכב במצלמת רוורס, אפילו אם בהתקנה מקומית.

מרצדס ספרינטר מרצדס ספרינטר

תמורה למחיר

מרצדס ספרינטר 314 קומפקט נמוך מוצע תמורת 199,900 ₪. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ', שליטה מגלגל ההגה על מערכת השמע, קישוריות בלוטות', כניסת USB טייפ C בלבד, גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק, בלם חניה אוטומטי, שני חלונות חשמל עם פתיחה וסגירה אוטומטיים, וכיוונון מראות חשמלי.

מרצדס ספרינטר בשלל גרסאותיו מעניק מענה נוח ופרקטי לצרכי שינוע סחורות והיסעים בהתאמה אישית לצרכי הלקוח. בגרסה הנבחנת מקבלים סביבת נהג עשירה ביחס לקטגוריה, מרווח נדיב במיוחד לשבעה נוסעים, תא מטען בינוני בנפחו אך נוח להטענה, וביצועים סבירים. גרסה כזו יכולה להתאים היטב כרכב הסעות לשדה תעופה וממנו או כרכב הסעות לתיירים. כרכב היסעים או חלוקה מציע מרצדס ספרינטר חבילה מצויינת עם פתרונות מימון ואחזקה מצד היבואנית אשר מספקים שקט וביטחון.

מרצדס ספרינטר 314 קומפרוט נמוך 3.55 טון טורבו דיזל 2.1 ליטרים אוטומט
מנוע 2,143 סמ"ק
הספק מרבי 143 כ"ס
מומנט מרבי 33.0/2,400-1,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 9 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 5,267 מ"מ
רוחב כללי 2,020 מ"מ
גובה כללי 2,356 מ"מ
בסיס גלגלים 3,259 מ"מ
מיכל דלק 65 ליטרים
משקל עצמי 2,150 ק"ג
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 7.2 ק"מ לליטר 
ציון בטיחות Euro NCAP לא נבחן
מחיר

199,900 ₪

מרצדס ספרינטר 2019 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    מחפס מרצדס מסחרית כמו 316

    • חמודי18/07/23

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu