שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.
שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט בלייזר משמשת את קאדילק XT5 אך בשל המיתוג הוא מתחרה מול דגמים כגון קיה סורנטו, יונדאי סנטה פה, ופורד אדג'. לארץ מגיע הדוד מאמריקה בשתי רמות הגימור הגבוהות ביותר, פרימייר ו- RS הנבחנת, כאשר ההבדלים ביניהן מתרכזים בהופעה בלבד. רמת פרימייר מציעה מראה אלגנטי יותר רווי כרום, בעוד גרסת RS מציעה מראה קרבי בעל נוכחות בהשראת שברולט קאמרו.
| שברולט בלייזר 3.6 ליטרים אוטומטי | |
|---|---|
| יתרונות | נוכחות, אבזור, ביצועים, מרווח |
| חסרונות | נוחות נסיעה, התנהגות גמלונית, צריכת דלק |
שברולט בלייזר
עיצוב ונוחות
עיצובו של שברולט בלייזר מעניק לו נוכחות עצומה המושגת בראש ובראשונה בזכות חזית אגרסיבית. שבכה קדמית תלת מימדית מושחרת בצורת שעון חול וצמד גופי תאורת LED צרים מקנים לבלייזר את מראה "המכונית של החבר'ה הרעים". מן הצד בולטים חישוקים ענקיים בקוטר 21 אינץ' וקו חלון אחורי הנמתח מעלה בחדות וחוצה את הקורה האחורית בעיטור מושחר אלכסוני. מאחור בולטים דיפיוזר וספויילר מושחרים וצמד פתחי מפלט. הצבע הכהה של רכב המבחן השלים הופעה קרבית, משך מבטים מסוקרנים, ומנע צפירות וצעקות חוות דעת ישראליות. גם המימדים תורמים להופעה המוחצנת. עם אורך של 4,862 מ"מ, רוחב של 1,947 מ"מ, וגובה של 1,703 מ"מ, מדובר במימדים המתקרבים לגדולים שברכבי הפנאי האירופאים, אף שהתמחור מציב אותו מול רכבי פנאי פרימיום בגודל בינוני.
שברולט בלייזר
תא הנוסעים מעוצב למשעי ודומה מאוד לשברולט קאמרו הספורטיבית. מעל כולם בולטים פתחי מיזוג בעיצוב מנוע סילון אשר בגרסת ה- RS עונדים טבעות מסגרת אדומות המשמשות לכיוון הטמפרטורה ועוצמת האוורור. גרסת ה- RS כוללת גם תיפורים אדומים התורמים לתחושה הספורטיבית בתא הנוסעים. החומרים באיכות בינונית למדי, כאשר בחלקים העליונים האיכות סבירה וככל שיורדים מטה או עוברים לאחור חשים בחיסכון המלווה בדיפון קשיח וחלול. איכות ההרכבה טובה אך לא מתעלה ואינה מיישרת קו עם המתחרים מאירופה.
מערכת המולטימדיה MyLink בגרסה העדכנית ביותר כוללת מסך מגע HD בגודל 8 אינץ' צף למחצה. המערכת אינטואיטיבית וקלה לתפעול, מגיבה במהירות, ומציגה תמונה חדה ואיכותית. ניתן לצמד למערכת המולטימדיה זוג סמארטפונים (אך לא להזרים מידע במקביל). מערכת השמע מבית BOSE הכוללת שמונה רמקולים מציעה חוויה ווקאלית איכותית.
שברולט בלייזר
מתחת לצג מערכת המולטימדיה נמצאים פקדים פיזיים לשליטה נוחה על מערכת בקרת האקלים ועדיפים על מערך שליטה דרך מסך המגע. פתחי המיזוג המרכזיים נמוכים ובמיקום שאינו אידיאלי, ומזרימים אוויר ישירות אל ידי הנהג. פרט לכך, הנדסת האנוש יעילה, ברורה ונטולת תחכומים. בתחתית הקונסולה מדף אחסון המשמש כמטען אלחוטי לסמארטפון. לוח המחוונים קריא וברור, ובמרכזו צג מחשב דרך צבעוני.
מושבי העור מזמינים ומספקים תחושת נינוחות אמריקאית רכה בטעם של פעם. אמנם התמיכה הצידית אינה מצטיינת, אך המושבים הקדמיים מתגלים כפרטנרים מושלמים בנהיגה ארוכה. להשלמת הפינוק מצויידים המושבים הקדמיים בכיוונון חשמלי מלא, קירור, חימום, וזכרונות לנהג. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מושב בגובה אידיאלי לבעלי גובה ממוצע, ודלתות ענקיות בעלות מפתח רחב.
שברולט בלייזר
המרחב לנוסעים בשברולט בלייזר עצום ונדיב בכל המימדים ולכל הנוסעים. המידות המכובדות יחד עם בסיס גלגלים באורך 2,863 מ"מ, מאפשרים הכנסת שורת מושבים שלישית בקלות, אך בארה"ב מתברג שברולט בלייזר בקטגוריית ה- SUV בגודל בינוני ואת שורת המושבים השלישית מקבלים רק בשברולט טראוורס הענק. הויתור על שורת מושבים שלישית משתלם וניכר במרחב אדיר לכל הנוסעים. את המושב האחורי ניתן להזיח קדימה ואחורה על גבי מסילות. צל"ש מגיע לשברולט אשר הצליחה ליצור רצפה שטוחה לחלוטין ברכב עם הנעה כפולה - יתרון המעצים את תחושת המרווח במושב האחורי. כמו כן ייהנו הנוסעים מאחור גם מחלונות כהים, פתחי מיזוג ייעודיים ושקעי USB.
שברולט בלייזר מצוייד במערכת חשובה למניעת שכחת ילדים במושב האחורי. המערכת פועלת באמצעות התרעה ויזואלית וקולית בצג מחשב הדרך בעת יציאה מהרכב לאחר נסיעה בה נפתחה ונסגרה אחת מהדלתות האחוריות. מדובר במערכת פשוטה ויעילה בעלת ערך מוסף כביר בארצנו החמה.
שברולט בלייזר
הגה המתכוונן חשמלית לעומק ולגובה מאפשר למצוא תנוחת נהיגה נוחה וגבוהה לכל נהג. שדה הראיה לפנים ולצדדים טוב תודות לחלונות גדולים, אך קורות C רחבות וחלון אחורי צר פוגעים בשדה הראיה לאחור. לעזרה בתמרונים מגיעים חיישנים היקפיים וסוללת מצלמות 360 מעלות. פריט חדשני ומעניין הינו מראה מרכזית שבהינד ידית הופכת למסך המציג את הנעשה מאחורי הרכב דרך מצלמה ייעודית המותקנת בחלקו האחורי של הרכב. בנוסף ניתן לכוון את בהירות התמונה, לבצע זום, ולשנות את זווית המצלמה. אמנם לא ניתן לראות את יושבי המושב האחורי, אך הרציונל הבטיחותי שלשמו נועדה המראה המרכזית מתקיים במלואו בזכות שדה ראיה רחב ונקי, ללא הפרעות מצד משענות ראש, נוסעים או מטען. בתקרת הרכב צמד סוככי שמש הכוללים תאורת איפור, פקדי שליטה בגג הפנורמי, ופקדים לסנכרון שלט פתיחת מחסום הבית והמשרד.
בתא הנוסעים מגוון תאי אחסון שימושיים הכוללים תא גדול מתחת למשענת היד ובתוכו שקעי USB, מדף אחסון בתחתית הקונסולה המרכזית המשמש גם כמטען אלחוטי, תא כפפות גדול ומואר, תאי אחסון עמוקים בדלתות, וכיאה לרכב אמריקאי, לא פחות מארבעה מתקני כוסות - שניים מלפנים ושניים במשענת היד במושב האחורי.
שברולט בלייזר
תא מטען עצום בנפח 864 ליטרים מסוגל להכיל ציוד קמפינג שבועי למשפחה שלמה. שפת ההטענה גבוהה עקב הממדים הטבעיים, אך שטוחה ומציעה מסילות עיגון מתכווננות. דלת תא המטען נפתחת חשמלית או בעזרת מחוות רגל כאשר סמל שברולט מוקרן על הרצפה לסימון המיקום המומלץ להנפת הרגל. בורר בדלת הנהג מאפשר גם פתיחה חלקית של דלת תא המטען - שימושי בחניונים עם תקרה נמוכה. קיפול המושבים האחוריים ביחס 40:60 יוצר רצפת הטענה שטוחה לחלוטין עם חלל הטענה ענק ושימושי. מתחת לרצפת תא המטען שוכן גלגל חלופי עם חישוק פלדה בגודל מלא.
הכניסה וההתנעה מתבצעות באמצעות מפתח חכם. כמו כן ישנה אופציה להתנעה מרחוק באמצעות לחיצה על השלט לטובת מיזוג הרכב בטרם הכניסה אליו. בעת הכניסה לרכב המונע יש להקליד את הקוד בקודן וללחוץ על מתג ההתנעה כדי להתחיל בנסיעה.
בנסיעה עירונית נוחות הנסיעה אינה טובה. פעולת המתלים הדוקה, עם מהלך ראשוני מעט נוקשה הגורם לנסיעה קופצנית ולתנודות בעת מעבר על חריצים ושברים. צמיגים נמוכי חתך אינם מסייעים בשיכוך שיבושים חדים, במיוחד במהירויות נמוכות. פסי האטה, גלים, ושיבושים עגולים יותר, משוככים באופן עדיף אך גם כאן טלטולים ותנודות מרכב גורעים מאיכות הנסיעה הכוללת. בשיוט בכביש המהיר משתפרת נוחות הנסיעה אך מורגש חוסר ריסון המטלטל את המרכב בכביש גלי.
שברולט בלייזר
בידוד הרעשים מוצלח. רעשים מתחילים לחדור אל תא הנוסעים רק במהירויות גבוהות. שברולט בלייזר מצוייד במערכת נטרול רעשים אקטיבית המורכבת ממיקרופונים המותקנים בתקרה אשר קולטים רעשים בתדרים נמוכים כגון אוושת צמיגים, ומורים למערכת השמע לשדר תדר הפוך לביטול הרעש. קשה לאמוד את טיב המערכת ללא ציוד מקצועי, אך התוצאה הסופית מוצלחת מעבר לממוצע בסגמנט.
שברולט בלייזר אינו רכב פנאי המיועד לטיולי שטח אף שהינו מצוייד במערכת הנעה כפולה. מרווח גחון של 198 מ"מ, צמיגים בחתך 45, וכיול מתלים קשיח במהלכו הראשון, יוצרים נסיעה קופצנית בדרכים לא סלולות. המתלים אינם מצליחים לרסן ביעילות בורות וחריצים, והפגושים אינם חסינים לפגיעת אבנים, כך שעדיף לוותר מראש על כל רעיון לירידה לשטח.
ביצועים
שברולט בלייזר מצוייד במנוע בנזין V6 בנפח 3.6 ליטרים המפיק 305 כ"ס ומומנט של 37.2 קג"מ ב- 5,000 סל"ד גבוהים. המנוע משודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית פלנטרית. בניגוד ליצרניות האירופאיות המציעות יחידות הנעה מוגדשות, שברולט נותרה נאמנה למסורת השגורה בפי כל אמריקאי ינקי: "There is no replacement for displacement". זהו מנוע שרירים אשר נותן את מיטב אונו בסל"ד גבוה כפי שמרמזים הנתונים על הנייר. תיבת תשעת ההילוכים מפצה על חוסר מחץ בסל"ד נמוך, כך שהכוח זמין תמיד ובשפע. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 6.8 שניות ותאוצות ביניים ועקיפות נעשות בקלות. תיבת ההילוכים חלקה, יעילה, ומגיבה בזריזות. בורר מצבי הנהיגה מציע מצב הנעה כפולה, מצב ספורט ומצב גרירה. במצב ספורט הביצועים משתפרים מעט יותר וצלילו הערב לאוזן של מנוע ה- V6 חודר אל תא הנוסעים מעל ל- 4,000 סל"ד.
שברולט בלייזר
התנהגות הכביש גמלונית ואינה מעודדת נהיגה דינמית. עם משקל יבש הנושק לשני טונות ומרכז כובד גבוה, לא ציפינו להתנהגות כביש מושחזת וחדה. זוויות הגלגול המוחשיות, רכינת המרכב תחת לחץ מתון, ויללות הצמיגים, ירסנו כל נהג ממהר בכביש המפותל. אחיזת הכביש טובה למדי, במיוחד במצב הנעה כפולה. הצמיגים הרחבים מסייעים לג'מוס האמריקאי לשמור על קו הפניה, ומערכת ההנעה הכפולה מאפשרת לצאת חזק לאחר האייפקס. ההגה בעל משקל קל וחסר תקשורת לחלוטין.
שברולט בלייזר
הבלמים סבירים בלבד. בנהיגה דינמית הייתה חסרה נשיכה ועוצמת בלימה חזקה יותר. מוזר בהתחשב שעסקינן ברכב כבד וחזק בעל יכולת גרירת נגרר במשקל 680 ללא בלמים. מבט בצלחות הבלימה הקטנות ביחס לקוטר החישוקים מרמז על הסיבה לכך. להערכתי, רכב במשקל של שני טונות עם למעלה מ- 300 כ"ס ראוי למערכת בלימה עוצמתית בהתאם. בכל אופן, בנהיגה מנהלתית סביר כי נהג הבלייזר לא יחוש כל מחסור בעוצמת בלימה.
צריכת דלק
שברולט בלייזר מצוייד במערכת עצור וסע ובמערכת לניתוק צילינדרים בשיוט להפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים. המערכת לא ממש מפצה על משקל גבוה ומנוע עתיר נפח צמא לדלק. רכב המבחן הציג צריכת דלק משולבת של 8.5 ק"מ לליטר בנהיגה סטנדרטית שכללה כמה קטעים מאומצים והפעלת מזגן. הנתון שקיבלנו לא רחוק מהנתון הרשמי של היצרן העומד על 10.6 ק"מ לליטר עפ"י התקן האמריקאי הידוע כמציאותי יותר ביחס לאירופאי. נהיגה מתונה יותר לבטח תתרום לנתון צריכת דלק עדיף. מיכל דלק בנפח 75 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
שברולט אינה נהנית ממוניטין אמינות גבוה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2019, התברגה שברולט במקום ה- 22 מתוך 28 יצרנים, המהווה ירידה של 4 מקומות ביחס לאשתקד. שברולט בלייזר משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ואחריות לשנה שלישית או עד 100,000 ק"מ. עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על כ- 2,500 ₪ לביטוח חובה וכ- 12,000 ₪ לביטוח מקיף.
שברולט בלייזר משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ואחריות לשנה שלישית או עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 696 ₪, עלות הטיפול השני 963 ₪, עלות הטיפול השלישי 696 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 969 ₪. מדובר במחירים זולים ביחס למקובל בפלח רכבי הפנאי הגדולים.
עלות יחידת תאורה קדמית 12,440 ₪, עלות מראת צד 8,981 ₪, עלות פנס אחורי 5,506 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 594 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 1,275 ₪. יחידות התאורה ומראות הצד יקרות יחסית אך שאר החלפים שבדקנו מוצעים במחירים ממוצעים לסגמנט. כל המחירים כוללים מע"מ.
בטיחות
שברולט בלייזר לא נבחן במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro Ncap אך זכה לציון מירבי של 5 כוכבים במבחן הבטיחות של ארגון ה- NHTSA האמריקאי. אבזור הבטיחות עשיר וכולל 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על תנועה צולבת מאחור, ניטור שטחים מתים, עמעום אורות אוטומטי, רטט במושב הנהג הנלווה בכל חיווי התרעה קולי, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה היקפיים, והתרעה על שכחת ילד במושב האחורי.
תמורה למחיר
שברולט בלייזר מוצע ברמת אבזור פרימייר שעלותה 280,000 ₪ וברמת אבזור RS שעלותה 285,000 ₪. האבזור כולל בין היתר מערכת מולטימדיה MyLink עם צג מגע HD בגודל 8 אינץ', צימוד לשני סמארטפונים במקביל, מערכת שמע מבית BOSE עם 8 רמקולים, גג פנורמי נפתח, מראת רוורס דיגיטלית חכמה, משטח טעינה אלחוטי, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, כיוונון חשמלי להגה עם חימום, מערכת התנעה מרחוק, כניסה והתנעה ללא מפתח, פתיחת תא מטען חשמלית עם מחוות רגל, ריפודי עור, מושב נהג מתכוונן חשמלית עם שני זכרונות, קירור וחימום במושבים הקדמיים, פנסי LED מלאים, וחישוקי 21 אינץ'.
שברולט בלייזר מציע עיצוב בעל נוכחות, מימדים נדיבים מאוד לחמישה נוסעים, ושפע אבזור נוחות ובטיחות המקנים תחושת פינוק לצד ביצועים מעולים. לחובתו עומדות איכויות נסיעה וחומרים בינוניות, ותג מחיר מגזרת רכבי הפרימיום בעודו נושא סמל עממי. על כן, שברולט בלייזר יתאים לאלו מכם המסתייגים מתדמית מנקרת עיניים אך מעוניינים ברכב חזק, מעוצב למשעי, מרווח ומאובזר לנסיעות ארוכות וטיולים.
| שברולט בלייזר RS 3.6 ליטרים אוטומטי | |
|---|---|
| מנוע | בנזין V6 3.6 ליטרים |
| הספק מרבי משולב | 305/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 37.2/5,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 9 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,862 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,947 מ"מ |
| גובה כללי | 1,703 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,863 מ"מ |
| מיכל דלק | 75 ליטרים |
| נפח תא מטען |
864 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,985 ק"ג |
| מהירות מרבית | 209 קמ"ש |
| תאוצה 0-97 קמ"ש (יצרן) | 6.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 10.6 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 8.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | טרם נבחן |
| מחיר |
285,000 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.