יצאנו לבדוק כמה טוב עשתה מתיחת הפנים לרכב הפנאי קאדילק XT5 ואיך מתמודד מנוע 2.0 ליטרים עם רכב במשקל 1.8 טון
קאדילק עושה בעשור האחרון צעדים חשובים בהפיכת המותג לצעיר ואטרקטיבי יותר בכל קשת דגמיה תוך שמירה על התדמית היוקרתית. קאדילק XT5 הושק בשנת 2017 כמחליף לקאדילק SRX והציג עיצוב שונה מהמתחרים. מתיחת הפנים האחרונה שומרת על עיצובו המוצלח של רכב הפנאי האמריקאי אך כוללת נגיעות קוסמטיות קלות, מערכות בטיחות עדכניות, ומנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים המרענן את ההיצע. יצאנו לבדוק למי מתאים קאדילק XT5 בגרסת הכניסה פרימיום לוקצ'ורי שמחירה 330,000 ₪.
| קאדילק XT5 2.0 טורבו | |
|---|---|
| יתרונות | נוחות נסיעה, הנדסת אנוש, מנוע זריז |
| חסרונות | צליל מנוע אנמי, לא ניתן להרכיב וו גרירה |
קאדילק XT5
עיצוב ונוחות
קאדילק XT5 עבר מתיחת פנים עדינה ומוצלחת ששמרה על עיצובו המקורי ועדכנה רק את מה שנדרש. בחזית בולט הגריל האימתני המעוצב בפסיפס מקוטע של עיטורי כרום עם סמל המותג גדול וצבעוני במרכזו. הפרופיל מוקפד וכולל קו מותניים גבוה ובתי גלגלים גדולים. מסגרות החלונות וידיות הדלתות מעוטרות בכרום ועל הידיות פס תאורה נאה. רכב המבחן מצויד בחישוקי 18 אינץ' הנועלים צמיגים בחתך גבוה. מאחור נשמרת שפת העיצוב של המותג עם יחידות תאורה מפוסלות, פסי כרום בפגוש ומעל לוחית הרישוי, ופתחי מפלט מרשימים למראה. בחלק העליון ספוילר קטן המכסה באלגנטיות את המגב האחורי.
קאדילק XT5
עם הכניסה לרכב מתגלה עיצוב נעים ומרגיע. תא הנוסעים בגווני אפור בשילוב אלומיניום בוהק - אחת מארבע האפשרויות לשילוב גוונים. בתא הנוסעים עושה קאדילק שימוש מושכל בחומרים איכותיים ונעימים למגע בשילוב איכות הרכבה מצויינת. חלון הגג מכניס אור יום המשתלב יפה עם צבעי הרכב ותורם לאווירה נעימה ואוורירית בתא הנוסעים. היוצא מן הכלל הוא פנל פלסטיק קשיח מעל לוח המחוונים שאמנם נראה טוב אך פשוט ביחס לחומרי הדיפון ברכב.
קאדילק XT5
מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע איכותי בגודל 8 אינץ' ותומכת בממשקי Apple Carplay ו- Android Auto. מתחתיה שלישיית פקדי מגע למערכת המאפשרים סינכרון אנשי קשר, השתקה וכפתור בית. פנל תפעול המזגן אלגנטי למראה, מספק שליטה טובה ומייתר כמעט לחלוטין כניסה לתפריט היעודי במסך המגע המרכזי. בקונסולה שבין המושבים הקדמיים שוכנים מוט ההילוכים, זוג מחזיקי כוסות מתכתיים עם אופציית קירור וחימום, וחוגה לשליטה על מערכת המולטימדיה. השליטה בחוגה קלה ואינטואיטיבית כך שהצורך להוריד את העיניים מהכביש לצורך תפעול המולטימדיה מצטמצם באופן משמעותי. מערכת השמע כוללת 14 רמקולים מבית BOSE המפיקים צלילים איכותיים ועשירים.
קאדילק XT5
הנדסת האנוש מדוייקת. המתגים נמצאים במקומם הטבעי, לוח המחוונים ברור, אינפורמטיבי וקריא, והתצוגה העלית מציגה את המידע בצורה ברורה ומונעת את הצורך בהסטת המבט מהכביש.
הכניסה לרכב נוחה הודות למדרגה בכניסה והזחה אוטומטית של מושב הנהג לאחור עם כיבוי הרכב והזחתו לפנים לפני תחילת הנסיעה. המושבים הקדמיים נעימים ונוחים אם כי לוקים בתמיכת צד וחסרים כמה סנטימטרים למסעד המושב (ישנה אפשרות להארכה בגרסאות היקרות יותר). למעט זאת קל להתמקם במושב ולמצוא תנוחת נהיגה נוחה הודות לכוונון חשמלי רחב לרבות כוונון התמיכה לגב התחתון. שני זכרונות ישמרו עבורכם את מיקום המושב, המראות וההגה.
קאדילק XT5
הספסל האחורי נוח, מרווח, ומפוצל לשני חלקים ביחס של 40:60 הניתנים להזזה על גבי מסילה. היושבים מאחור אף נהנים מחימום מושבים, משענת יד מתקפלת עם מחזיק כוסות, שליטה מלאה בטמפרטורת המזגן ובעוצמתו, ורצפה שטוחה לטובת נוחות הנסיעה במושב המרכזי.
קאדילק XT5
תנוחת הישיבה מלפנים גבוהה ושדה הראיה טוב לכל הכיוונים. המראה האחורית הדיגיטלית הינה מסך המספק תמונה רחבה וברורה דרך מצלמה אחורית הניתנת לכיוון מעלה ומטה וכוללת שליטה בבהירות התמונה. איכות התמונה במראה הדיגיטלית גבוהה בכל מצב, כולל בשעות הלילה. המראה הדיגיטלית ניתנת לכיבוי ולשימוש כמראה רגילה אך פונקציית המצלמה יעילה יותר. מראות הצד טובות וגדולות ובצד הנהג מתכהה המראה אוטומטית למניעת סינוור. מערכת המצלמות ההיקפיות עובדת נפלא וכוללת הדמיה ממעוף הציפור לתמרון נוח באזורים צפופים.
קאדילק XT5
תאי האחסון בקאדילק XT5 רבים ומפוזרים היטב בחלל הפנימי. משענת היד המרכזית נפתחת לתא אחסון עמוק ובעל מגש קטן למטבעות, תא הכפפות ננעל ומואר אך אינו גדול במידותיו, מתחת לקונסולה המרכזית תא אחסון גדול עם שקע מתח 12V, ובכל דלת מקום לאחסון בקבוק שתייה.
קאדילק XT5
תא המטען בנפח 850 ליטרים רחב מידות ונוח מכל בחינה. דלת תא המטען כוללת שליטה על גובה הפתיחה, ונפתחת חשמלית ע"י לחיצת כפתור מתוך הרכב ומחוץ לרכב, וגם באמצעות מחוות רגל שמיקומה מוקרנת על הכביש בהולוגרמה עם סמל המותג. תא המטען מדופן בפלסטיק או בבד רך למגע המעניק תחושה יוקרתית, ומצויד בשקע 12V ובמעקה מודולרי הנע על גבי מסילה לפיצול תא המטען ולעגינת ציוד. המושבים האחוריים מתקפלים בלחיצת כפתור קלה ויוצרים רצפת מטען גדולה ושטוחה.
קאדילק XT5
בידוד הרעשים יעיל מאוד, בין היתר בזכות שמשה קדמית וחלונות צד אקוסטיים ומערכת אקטיבית לנטרול רעשי חוץ. השקט בתא הנוסעים מופתי עד כי מתאפשר דיבור בין הנוסעים בלחישה בזמן שיוט ב- 120 קמ"ש וגם בנסיעה בכביש משובש מאד. המתלים נעימים ומגהצים כל סוג של מפגע או בור על הכביש וקאדילק XT5 מתנהל בנוחות אלגנטית בכל תוואי דרך.
ביצועים
קאדילק XT5 בגרסת המבחן מצויד במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2 ליטרים המפיק 237 כ"ס ב- 5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 37.3 קג"מ ב- 1,500-4,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה קדמית.
קאדילק XT5
יחידת הכוח אמנם לא מפיקה את נהמת ה- V6 המוכרת, אך יעילה וזריזה להפליא. תאוצה 0-100 קמ"ש ארכה 8.6 שניות במדידה שערכנו ותאוצה 80-120 קמ"ש ארכה 7.0 שניות במצב אוטומטי, או 6.2 שניות בתפעול ידני. זמינות הכוח טובה בכל קשת הסל"ד ואפילו בלימת המנוע הפתיעה לטובה בירידה ארוכה. תיבת ההילוכים מציגה פעולה חלקה ומהירה בכל תנאי הנהיגה, מבינה היטב את צרכי הנהג ומייתרת את תפעול ההילוכים הידני כמעט בכל תנאי הדרך.
קאדילק XT5
בסעיף ההתנהגות מקבל קאדילק XT5 ציון טוב מאוד בהתחשב בכך שמדובר ברכב פנאי במשקל של כ- 1.8 טון. בעיקולים חדים מתגלה זווית גלגול משמעותית אך סבירה לרכב מסוג זה, וקל לשמור על קו הפניה גם במהירות גבוהה יחסית. ההיגוי מדויק אך אינו מתקשר ברמה גבוהה. הבלמים יעילים ומציגים נשיכה חזקה גם לאחר פעולה מאומצת.
קאדילק XT5
מעבר למצב ספורט לא משנה את התנהגות הרכב באופן משמעותי. ההיגוי הופך מעט חד יותר והחלפות ההילוכים מהירות ותכופות, אך למרות עבודה בסל"ד גבוה יותר אין שינוי משמעותי בביצועים וזו ממש אינה מכונית להביא למסלול. קאדילק XT5 מעדיף להישאר נינוח אך מאפשר נהיגה נמרצת וזריזה יותר אם תדרשו ממנו.
צריכת דלק
במהלך המבחן אשר כלל נסיעה עירונית ובינעירונית לצד נהיגה מאומצת וקטעי שטח קל, רשם קאדילק XT5 טורבו צריכת דלק משולבת של 9.0 ק"מ לליטר. מדובר בנתון סביר עבור רכב פנאי במשקלו. בנסיעה רגועה יותר השגנו צריכת דלק טובה יותר של 10.9 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 72 ליטר, ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 750 ק"מ בין תדלוקים. לקאדילק 5XT טורבו פרימיום לוקצ'ורי דרגת זיהום אוויר של 15 מתוך 15.
קאדילק XT5
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי קאדילק אינה נחשבת לטובה. בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019 דורגה קאדילק במקום ה- 28 מתוך 28 יצרנים עם ירידה של מקום אחד ביחס לדירוג בשנת 2018. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2018 התברגה קאדילק במקום ה- 24 מתוך 32 יצרנים בארה"ב.
קאדילק XT5
קאדילק XT5 T2.0 פרימיום לוקצ'ורי משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ ובשנה השלישית עד 100,000 ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון והשלישי עומדת על 548 ₪ כל אחד, ועלות הטיפול השני והרביעי עומדת על 840 ₪. עלות הטיפולים הכוללת עד 60,000 ק"מ עומדת על 2,779 ₪ והינה נמוכה משמעותית מהממוצע בסגמנט הפרימיום ואף ביחס למותגים עממיים.
קאדילק XT5
עלות פנס קדמי 14,923 ₪, עלות פנס אחורי 6,743 ₪, עלות מראת צד 8,131 ₪, עלות זוג צלחות בלימה קדמיות 1,380 ₪, ועלות רפידות בלימה קדמיות עומדת על 374 ₪. מחירי החלפים ממוצעים ביחס למתחרים בסגמנט.
בטיחות
קאדילק XT5 טרם נבחן במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro NCAP , אך במבחני הריסוק של איגוד ה- IIHS האמריקאי זכה בציון גבוה לשנת 2017 (לפני מתיחת הפנים). רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 7 מתוך 8.
קאדילק XT5
אבזור הבטיחות שודרג במסגרת מתיחת הפנים וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, התרעה מפני התנגשות חזיתית כולל אינדיקציה על מרחק מהרכב מלפנים ובלימה אוטונומית בכל מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מצלמת מראה, התרעה על תנועה חוצה מאחור בנסיעה לאחור, התרעה על תנועה בשטח מת בצידי הרכב, זיהוי הולכי רגל, מצלמה אחורית עם קווי הנחיה דינמיים במסך הקדמי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מערכת סיוע לחניה, והתרעה על הימצאות ילד במושב האחורי.
קאדילק XT5
יש לציין כי מערכות הבטיחות המתקדמות פועלות מעולה ובעדינות החלטית. בקרת השיוט האדפטיבית מזהה בזמן מעבר נתיב לטובת עקיפה ומאיצה בקצב נכון, ותיקון הסטייה מנתיב הנסיעה נעשה גם הוא בעוצמה ראויה. ההתרעות השונות מדווחות לנהג על ידי חיווי בתצוגה העילית וברטט במושב הנהג, ללא התראות קוליות המפרות את השקט המופתי בתא הנוסעים.
תמורה למחיר
קאדילק XT5 טורבו משווק ברמת אבזור פרימיום לוקצ'ורי במחיר 330,000 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Carplay ו- Android Auto, מערכת שמע מקורית מבית BOSE עם 14 רמקולים, מצלמות היקפיות 360 מעלות, מראה מרכזית דיגיטלית, משטח טעינה אלחוטי, שקע טעינה USB-C, תצוגה עילית, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום וקירור, מושבים אחוריים עם חימום, מערכת בקרת אקלים תלת-אזורית, חימום להגה, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, כניסה והתנעה ללא מפתח, התנעה מרחוק, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען עם מחוות רגל, גג פנורמי, בלם חניה חשמלי, תאורת כניסה, שלט אוניברסלי לפתיחת דלת החניה, וחישוקי 18 אינץ' עם צמיגים במידות 235/65.
קאדילק XT5 היה ונשאר רכב פנאי שטח גדול ומפנק. מתיחת הפנים עשתה לו טוב ועדכנה את אבזור הנוחות והבטיחות כך שיתאים לתחרות עם מתמודדים חזקים ויקרים ממנו, בעיקר מהיבשת האירופאית. גם בגרסת הכניסה הנבחנת מציע קאדילק XT5 רמת אבזור גבוהה, הנדסת אנוש מעולה וחוויות נסיעה שקטה ונעימה. בגרסת הטורבו הנבחנת הוא אף חסכוני בדלק באופן יחסי.
| קאדילק XT5 2.0 טורבו פרימיום לקצ'ורי | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,997 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 237/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 37.3/1,500-4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 9 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,816 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,902 מ"מ |
| גובה כללי | 1,679 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,858 מ"מ |
| מיכל דלק | 72 ליטרים |
| נפח תא מטען |
850 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,841 ק"ג |
| מהירות מרבית | לא נמסר |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.6 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 11.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.9 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | לא נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי |
7 (מתוך 8) |
| מחיר |
330,000 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.