מרצדס GLS 2020 במבחן

מרצדס GLS החדש מציע מימדי ענק, תא נוסעים סלוני, מרווח עצום, וחווית נסיעה ייחודית לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

תגיות: , , ,

מרצדס GLS מתחרה בקטגוריה נישתית וייחודית של רכבי פנאי ענקיים ומפוארים בעלי שבעה מושבים. קטגוריה זו מונה מספר מצומצם של מתחרים ביניהם ב.מ.וו X7 וקאדילק אסקלייד. הדור השלישי של מרצדס GLS אשר כונה בדורותיו הקודמים GL, מציע את סביבת הנהג החדשנית של מרצדס, רוב פאר והדר, ורשימת אבזור שאינה נגמרת. אלו הופכים אותו לספינת מדבר טכנולוגית המכוונת לקהל מצומצם מאוד של בעלי אמצעים, הזקוקים לתכונות אלו באריזה ענקית.

מרצדס GLS 350d
יתרונות מרווח עצום, תא נוסעים מפואר, בידוד רעשים
חסרונות כושר תמרון, גמלוני במראה ובתחושה

מרצדס GLSמרצדס GLS

מרצדס GLS החדש אשר הוצג בשנת 2019, מביא עימו את ארכיטקטורת תא הנוסעים האחרונה של היצרנית הכוללת את מערך ה- MBUX, בתצורת שבעה מושבים. למבחן שלנו התייצב הענק הגרמני בגרסת 350d ברמת אבזור לוקצ'ורי שמחירו 811,900 ₪.

עיצוב ונוחות

מרצדס GLS הוא רכב ענק. כמה ענק? אורכו נמתח לכדי 5,207 מ"מ, רוחבו 1,956 מ"מ, גובהו 1,823 מ"מ, ובסיס גלגליו באורך 3,135 מ"מ. די במימדים אלו כדי ליצור מקדם נוכחות שאין שני לו. עיצובו מחזק את נוכחותו ומדבר בשפת העיצוב החדשה של היצרנית הכוללת שבכה גדולה עם שני פסי כרום רוחביים ומכסה מנוע בעל תפיחה שרירית. עוד ניתן להבחין בכתפיים רחבות, קורות C אלכסוניות, ספויילר אחורי, ושני פתחי מפלט מדומים עם מגלש כרום ביניהם. ההופעה החיצונית מרשימה בזכות הסמל הנכון, אך המימדים הקיצוניים יוצרים תחושת כובד ומראה שנע בין וואן לרכב פנאי, במיוחד בחלק האחורי.

מרצדס GLSמרצדס GLS

תא הנוסעים מציג את פאר היצירה המוכרת מדגמיה הבכירים של מרצדס. האלמנטים הבולטים ביותר הם צמד הצגים המחוברים, כאן בגודל 12.3 אינץ' כל אחד, וארבעה פתחי מיזוג מרובעים על גבי פנל עץ הנתחם בחלקו התחתון בפס תאורת אווירה. בקונסולה המרכזית שבין המושבים הקדמיים נמצא אלמנט עיצובי מבריק של שתי ידיות אחיזה מוארות. כל הפקדים והמנופים כוללים פידבק ללחיצה, המקנה תחושה איכותית לצד צליל מתכתי.

תחושת הפרימיום מועצמת באמצעות דשבורד המחופה עור רך בתפירה איכותית, עץ אמיתי המקיף את הנוסעים, וידיות פתיחת הדלתות שעשויות אלומיניום מוצק. איכות ההרכבה של כל רכיבי התא והמרכב מעניקה תחושת חוסן ואטימה יוצאת מן הכלל. תאורת אווירה צבעונית ב- 64 גוונים משלימה את תחושת היוקרה.

מרצדס GLSמרצדס GLS

הנדסת האנוש ותפעול המערכות אינטואיטיביים להפליא ביחס לכמות התפריטים והנתונים האין סופיים המוצגים לנהג, עליהם ניתן לכתוב כתבה נפרדת. משטחי המגע על גלגל ההגה אינם פועלים באופן מושלם אך מאפשרים שיטוט נרחב בשלל התפריטים והצגתם על לוח המחוונים, המאפשר מצידו אין ספור אפשרויות תצוגה בהתאם להעדפת הנהג.

הכורסאות הקדמיות במרצדס GLS נוחות וכוללות את מיטב הטכנולוגיה עם כיוונון חשמלי לכל חלק אפשרי כולל תמיכת הירכיים והצלעות, זכרונות, חימום ומיזוג, ואופציות עיסוי. ריפודי העור האיכותיים וצבעם הבהיר ברכב המבחן מקנים תחושה אוורירית ונעימה. המושבים רחבים עם תמיכת צד מספקת, ויאכלסו ללא בעיה גם בעלי גוף רחב. גלגל ההגה מתכוונן באופן חשמלי על צירי הגובה והמרחק.

מרצדס GLSמרצדס GLS

תנוחת הישיבה כמעט מסחרית ומקנה מוקד צפייה על כל הנעשה בכביש למרחק. קו החלונות בגובה סטנדרטי אך המימדים העצומים מקשים על התמרון בסביבה עירונית ברחובות צרים ובסימטאות בהן חונים רכבים משני צידי הכביש, שם הופכת משימת התמרון למלחיצה ומלאת התראות מסוללת החיישנים ההיקפיים. אמנם מערך המצלמות ההיקפיות מסייע מאוד אך את מימדי הענק לא ניתן לכווץ, כך שנהגים המבלים שעות בנסיעה אורבנית עלולים להתעייף בשל שלל התמרונים להם יזדקקו.

מרצדס GLSמרצדס GLS

שורת המושבים האמצעית מציעה אירוח בתנאי VIP בזכות מרווח מהטובים בנמצא, מושבים איכותיים המתכווננים חשמלית, איזור בקרת אקלים נפרד, וארבע פתחי מיזוג. באופן נדיר בעולם הרכב, הודות למרחב העצום יוכלו שלושה נוסעים בוגרים לבלות בנעימים בנסיעה ארוכה במושבי השורה השניה, ללא אינטימיות יתרה. המרווח בשורת המושבים השלישית סביר ויכול להתאים גם לצמד בוגרים, אלו יהנו מפתחי מיזוג נפרדים וצמד שקעי טעינה לסמארטפון החיוניים ביותר לקהל יעד זה.

הכניסה והיציאה מהרכב דורשות טיפוס קל, אך אפשרות הנמכת המרכב בעזרת הבולמים האדפטיביים פותרת בעיה זו. מעבר לכך, מפתח הדלתות ענקי ומזמין, ומושב הנהג כולל מערכת המקלה על כניסה ויציאה באמצעות הזחת המושב לאחור בעת כיבוי המנוע, והזחתו לפנים בעת התנעה. הכניסה אל השורה השלישית דורשת קיפול חשמלי נוח של שורת המושבים האמצעית, אך לאחר מכן תדרוש השתחלות פנימה ועל כן תתאים בעיקר לילדים. בחו"ל קיימת גם גרסת מאייבך סופר יוקרתית בתצורת ארבעה מושבים, כאשר מאחור נמצאים בר משקאות ושתי כורסאות מחלקה ראשונה עם אפשרות הטיה למצב שכיבה.

מרצדס GLSמרצדס GLS

בתא הנוסעים פתרונות אחסון רבים, ביניהם תא עמוק עם שני שקעי USB C TYPE מתחת למשענת היד המרכזית, תא סגור בתחתית הקונסולה הקדמית הכולל מדף לאחסון הטלפון הסלולרי, מתקני כוסות עם קירור וחימום, תא כפפות מואר, ותאי אחסון בדלתות. תא המטען בנפח 355-2,400 ליטרים בהתאם לקיפול שורת המושבים השלישית ובהתאם למיקום שורת המושבים השניה. שפת ההטענה גבוהה אך מתג ייעודי מאפשר את הנמכת המרכב ושפת ההטענה כאמור.

מרצדס GLS מצוייד כסטנדרט בבולמי אוויר אדפטיביים המעניקים נוחות נסיעה מצוינת מחוץ לעיר, אך טובה בלבד בעיר. מהנדסי השלדה נאלצו להדק את המהלך הראשוני של הבולם כדי למנוע תנודות ורכינות חריגות הנובעות מנתונים טבעיים כגון מרכז כובד גבוה ומשקל רב. עקב כך, שילוב של מהירות איטית ואספלט לא איכותי יוצרים נוחות נסיעה בינונית בלבד שאינה מסננת באופן מושלם בורות ושברים ומרסנת באופן חלקי טלטולי מרכב, גם במצב קומפורט. גלי כביש מרוסנים ביעילות גם במהירות גבוהה אם כי פסי האטה ומכסי ביוב מורגשים ומצליחים להעביר טלטלות מרוסנות אל תא הנוסעים.

מרצדס GLSמרצדס GLS

הכביש המהיר הוא המקום המושלם לנהוג את ה- GLS. יכולת השיוט משובחת ביותר, בידוד הרעשים מכל הסוגים מצטיין בכל מהירות, גלים ושינויי גובה מרוסנים ללא בעיה, והעברת המתלים למצב ספורט משפרת את כושר הריסון. כל שנותר לנהג הוא להפעיל את אופציית העיסוי המועדפת עליו יחד עם מיזוג המושב, לנגן שיר אהוב ממערכת הבורמייסטר, ולהתרפק על יכולת בליעת המרחקים מהמרשימות בהן נתקלתי.

ביצועים

מרצדס 350d GLS כולל יחידת הנעה מיקרו-היברידית מסוג EQ Boost המשלבת מנוע טורבו דיזל 6 צילינדרים טורי בנפח 3.0 ליטרים בהספק 286 כ"ס ומומנט של 60 קג"מ, יחד עם אלטרנטור-מתנע במתח 48V המשמש כמנוע עזר חשמלי בהספק 22 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית פלנטרית ולמערכת הנעה כפולה חכמה המסוגלת להעביר עד 100% מהמומנט אל הציר בעל האחיזה העדיפה.

מרצדס GLSמרצדס GLS

פעולת המנוע חלקה בזכות מבנה טורי והולמת מאוד את אופיו של הרכב. בזכות מומנט בשרני המגיע לשיאו כבר ב- 1,200 סל"ד, ולמרות המשקל העצום, הביצועים חזקים וחסרי מאמץ עם תחושת בניית כוח לינארית ותאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.0 שניות. המנוע השרירי, בשילוב תיבת תשעת ההילוכים החלקה, יודעים לאלחש את תחושת הכבדות ולספק תאוצות ביניים בטוחות ושיוט מהיר וסופר חרישי בכבישים מהירים. יש לזכור שמדובר במנוע הצנוע בהיצע, ומעליו גרסת דיזל מחוזקת עם 330 כ"ס, וגרסת טורבו בנזין V8 בהספק 489 כ"ס.

ביחס לרכב פנאי כה ענק בעל שלדה אחודה, יכולת השטח מכובדת בהחלט אך דורשת משנה זהירות מחשש לשריטת המרכב היקר. ספק כמה מבעלי מרצדס GLS יבחנו את יכולת השטח, אך אלו שיתעקשו יגלו כי ההנעה הכפולה מספקת שפע אחיזה בשבילי כורכר כך שמתאפשר קצב התקדמות מרשים מאוד ואף מפתיע. מתלי האוויר מאפשרים להגביה את המרכב ב- 60 מ"מ ולצלוח שטח בתוואי סלעי. במצב מוגבה, מתלי האוויר נוקשים ומדובר בתופעה ידועה של מתלי אוויר הפוגמת באופן מהותי בנוחות הנסיעה.

מרצדס GLSמרצדס GLS

בכביש המפותל חושף מרצדס GLS הגרמני הכבד התנהגות כביש גמלונית וצפוייה. חרף האפשרות להנמכת המרכב ב- 15 מ"מ, מרכז הכובד הגבוה ומשקל עצמי יבש של 2.5 טונות, יוצרים רכינת מרכב מורגשת בפניות מהירות. כניסה מהירה לסיבוב תשדר לנהג כי לא לאתגרים מסוג זה נועד הרכב. מצב ספורט במתלים אכן משפר את היכולת הדינמית אך נוחות הנסיעה נפגמת מכך קשות. הבלמים העצומים מתמודדים בכבוד עם עצירת המסה הכבירה, מספקים ביצועי בלימה התואמים את הכוח והמשקל, ואינם מגלים סימני עייפות תחת עומס גם במזג אוויר לוהט.

צריכת דלק

בנסיעת המבחן אשר כללה נסיעה מנהלתית ברובה וכמה קטעים דינמיים, מערכת עצור וסע כבויה, ומזגן שפעל ללא הפסקה, התקבלה צריכת דלק ממוצעת של 10.0 ק"מ לליטר. מדובר בצריכת דלק טובה מאוד בהתחשב במשקל העצום ובביצועים, ולא רחוקה מנתון היצרן המצהיר על 12.4 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 85 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 850 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר בגרסה זו הינה 15 מתוך 15.

מרצדס GLSמרצדס GLS

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2019 דורגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 28 יצרנים. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 התברגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 23 יצרנים עם 137 תקלות ל- 100 רכבים, גבוה מהממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות ל- 100 רכבים.

מרצדס GLS משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 50 עם עבר נטול תביעות ושלילות רשיון עומדת על כ- 40,000 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 2,400 ₪.

מרצדס GLSמרצדס GLS

בטיחות

מרצדס GLS טרם נבחן במסגרת מבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap, אך אחיו הקטן – מרצדס GLE, נבחן בשנת 2019 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 91% בהגנה על בוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל, וציון 78% על מערכות עזר לבטיחות. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי הינה 7 מתוך 8.

מרצדס GLSמרצדס GLS

אבזור הבטיחות כולל בין היתר מערכות נהיגה חצי-אוטונומיות כגון בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה ושמירה על מרכוז הרכב בנתיב, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, ומערכת ניטור שטחים מתים הפועלת גם בעת יציאה מהרכב לטובת התרעה על פתיחת דלת בעת תנועה חוצה.

תמורה למחיר

מרצדס GLS 350d 4MATIC ברמת אבזור לוקצ'ורי מוצע במחיר של - 811,900 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מערכת מולטימדיה עם חיווי קולי ומסך בגודל 12.3 אינץ', מושבים בריפוד עור, דיפוני עץ, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת שמע עם 13 רמקולים מבית בורמייסטר, בורר מצבי נהיגה, תאורת אווירה עם 64 צבעים לבחירה, מחזיקי כוסות עם קירור וחימום, תצוגה עילית, חיפוי עור לדשבורד, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מושבים קדמיים עם עיסוי, חימום, קירור וזכרונות, משטח טעינה אלחוטית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת עזר לחניה, חיישני חניה היקפיים, מצלמות היקפיות, פתיחה וסגירה חשמלית של דלת תא המטען גם במחוות רגל, סגירת ואקום לדלתות, מתלים אדפטיביים, גג פנורמי חשמלי, חישוקי 21 אינץ', ותאורת Full LED מלפנים ומאחור. רמת אבזור אולטימייט לוקצ'ורי מוסיפה חבילת עץ מורחבת, וילונות אחוריים חשמליים, ושורה שניה עם מושבי קפטן נפרדים.

מרצדס GLS 350d מציע אבזור מפנק, יכולת שיוט נדירה, מרווח אדיר לחמישה נוסעים, אופציה לשבעה מושבים, ואיכות כוללת המצדיקה את סמל הכוכב המפאר את חרטומו. מחירו ומימדיו הקיצוניים מיעדים אותו ללקוחות ספציפיים מאוד, אשר הפרוטה מצויה בכיסם, וזקוקים למוביל נוסעים עתיר מימדים, מפואר, מפנק, ובעל יכולת שטח טובה.

מרצדס GLS 350d 4MATIC לוקצ'ורי
מנוע טורבו דיזל 6 צילינדרים בטור 2,925 סמ"ק
הספק מרבי משולב 286/4,200-3,600 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 60.0/1,200-3,200 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 9 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 5,207 מ"מ
רוחב כללי 1,956 מ"מ
גובה כללי 1,823 מ"מ
בסיס גלגלים 3,135 מ"מ
מיכל דלק 85 ליטרים
נפח תא מטען

355-2,400 ליטרים

משקל עצמי 2,500 ק"ג
מהירות מרבית 227 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.0 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 12.4 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.0 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

811,900 ₪

מרצדס GLS 2020 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu