פורד אקספלורר 2020 במבחן דרכים. הנה מגיע השריף

פורד אקספלורר 2020 החדש שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט ואבזור נדיב, לצד תג מחיר מעולם הפרימיום

תגיות: , , ,

פורד אקספלורר הינו אחד הרכבים הפופולריים בארה"ב. בשנת 2019 עמד במקום ה- 11 ברשימת הרכבים הנמכרים ביותר ביבשת בזכות מאפיינים האהובים על הקהל האמריקאי, ביניהם ממדי ענק, הופעה בעלת נוכחות, אבזור עשיר, ומחיר נגיש. בארץ מוצאו הוא אף משרת כניידת משטרה. לישראל מגיע הדוד מאמריקה ברמת אבזור לימיטד עשירה, בתצורת שישה או שבעה מושבים, במחיר 354,900 ₪ המציב אותו בעין ישראלית כמוצר פרימיום הנדרש לאיכות חומרים ונסיעה בהתאם. למבחן התייצבה גרסת שבעת המושבים.

פורד אקספלורר לימיטד 2.3 טורבו ליטרים אוטומטי
יתרונות מרווח לחמישה נוסעים, אבזור, ביצועים, נוכחות
חסרונות מחיר ביחס למותג עממי, צריכת דלק, איכות חומרים

פורד אקספלורר פורד אקספלורר

עיצוב ונוחות

עיצובו החיצוני של פורד אקספלורר 2020 החדש בדורו השישי מהווה אבולוציה לדורות העבר, וכולל חרטום בעל נוכחות רבה עם שבכה קדמית בגוון כרום, גופי תאורה רחבים, ופגוש קדמי עם מגלש כסוף. מן הצד בולטים קו מכסה המנוע הנמתח הרחק לפנים, קורות A ו- B ומראות צד מושחרות, וקורה C אלכסונית המהווה אלמנט עיצובי המאפיין את הדגם לדורותיו. כמובן שתמצאו כאן את כל איפור השטח הנחוץ, לרבות מסילות גג וקשתות גלגלים, תחתית פגושים, וחצאיות מושחרות. חישוקי 20 אינץ' ענקיים משלימים הופעה אמריקאית שלמה.

פורד אקספלורר פורד אקספלורר

מאחור בולטים ספוילר, מגלש כסוף וצמד פתחי מפלט. הדגם מבוסס על פטלפורמה חדשה בעלת הנעה אחורית שסייעה לו להפחית כ- 50 ק"ג ממשקלו ביחס לדור הקודם למרות גידול בממדים החיצוניים. אורכו 5,072 מ"מ, רוחבו 2,004 מ"מ, גובהו 1,781 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 3,025 מ"מ. התוצאה הסופית יוצרת נוכחות רבה בחסות ממדי הענק ושימוש נרחב בעיטורי כרום וכסף, אשר תקלע בעיקר לטעמם של חובבי תוצרת דטרויט.

תא הנוסעים מעט מאכזב ביחס למצופה מרכב במחיר זה. העיצוב אינו מתוחכם אך פרקטי. הדשבורד הדו מפלסי מעוצב כך שחלקו העליון כולל את פתחי האוורור הממוקמים בגובה מצוין, ובמרכזו מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ'. מדובר בצג הזהה בגודלו לזה המותקן בסיאט איביזה למשל, אך בתא נוסעים כה רחב ועתיר ממדים הוא נראה קטן מדי. הגרפיקה המיושנת אינה משפרת את התחושה אך הממשק מהיר וידידותי. לוח המחוונים גם הוא שמרני בהופעה וצג מחשב הדרך אינפורמטיבי ובעל גרפיקה טובה. את סף המפלס העליון תוחמת מדרגה בדיפון פלסטיק דמוי עץ זול לתחושה ולמראה, ותחתיו נמצא את פקדי מערכת בקרת האקלים. מערכת השמע מבית O&B מציעה 12 רמקולים המפיקים חוויה ווקאלית איכותית.

פורד אקספלורר פורד אקספלורר

החומרים בינוניים למדי. החלקים העליונים באיכות סבירה אך בחלק התחתון ובדלתות האחוריות חשים בחיסכון המלווה בדיפון קשיח וחלול. איכות ההרכבה טובה אך לא מתעלה ואינה מיישרת קו עם המתחרים מאירופה.

בקונסולה שבין המושבים מחזיקי כוסות מוארים, משטח אחסון, וחוגת הילוכים פחות נוחה לתפעול מבורר הילוכים קלאסי הנע על גבי מסילה. אלו מצטרפים למגוון פתרונות אחסון, ביניהם משטח טעינה אלחוטי אנכי מתחת למשענת היד, משטח אחסון נוסף לסמארטפון של הנוסע, תא כפפות גדול, תא אחסון מתחת למשענת היד הרחבה, ותאים בדלתות.

פורד אקספלורר פורד אקספלורר

דלת תא המטען נפתחת חשמלית ובעזרת מחוות רגל. קיפול השורה השלישית מתאפשר ע"י פקד חשמלי בתא המטען ובכך נוצר משטח הטענה בעל רצפה שטוחה לחלוטין בנפח 516 ליטרים. שפת ההטענה גבוהה עקב הממדים הטבעיים, וישנם תאי אחסון נוספים מתחת לרצפה הכפולה. קיפול מושבי השורה השנייה מתאפשר באמצעות ידיות בגב המושבים, כך שקיפולים יוצר חלל עצום בנפח 1,357 ליטרים.

תא הנוסעים השמרני והפשוט מביא עימו הנדסת אנוש יעילה, ברורה ונטולת תחכומים. לוח המחוונים ברור וקריא, וקל לתפעל את כל המערכות, לרבות שליטה באמצעות פקדי השליטה על גלגל ההגה. בתקרת הרכב צמד סוככי שמש גדולים הכוללים תאורת איפור. הנוסעים בשורת המושבים השניה והשלישית ייהנו מפתחי מיזוג בתקרה. כיאה לרכב אמריקאי שורשי, אף נוסע לא יקופח ללא מחזיק כוסות. 

פורד אקספלורר פורד אקספלורר

תנוחת הישיבה גבוהה מאוד ומקנה תחושת ביטחון ושליטה. כורסאות העור הקדמיות מזמינות ומספקות תחושת נינוחות אמריקאית טיפוסית ורכה בטעם של פעם. אמנם התמיכה הצידית אינה מצטיינת, אך הן מתגלות כפרטנריות מושלמות בנהיגה ארוכה. להשלמת הפינוק ישנו כיוונון חשמלי מלא, קירור וחימום, ושלוש זיכרונות לנהג. הגה המתכוונן חשמלית לעומק ולגובה מאפשר למצוא תנוחת נהיגה נוחה וגבוהה לכל נהג. קו החלונות בגובה סטנדרטי אך מכסה המנוע הארוך והממדים הנדיבים מקשים על התמרון במקומות צפופים. סוללת מצלמות 360 מעלות וחיישנים היקפיים משלימים מערך עזרים יעיל בתוואי עירוני צפוף.

פורד אקספלורר מספק מרחב עצום לכל הנוסעים בזכות הממדים המכובדים ובסיס גלגלים באורך 3,025 מ"מ. שורת המושבים האמצעית מציעה אירוח ברמה הגבוהה ביותר עם מושבים איכותיים בעלי כיוונון מרחק וזווית גב המושב, איזור בקרת אקלים נפרד, ומרווח עצום. נוסע שלישי לא יצור צפיפות חריגה כל עוד אינו רחב במיוחד. חרף ההנעה הכפולה ופלטפורמת ההנעה האחורית, מדרגת תעלת ההינע לא גבוהה מדי, המרווח בשורת המושבים השלישית מצומצם ונועד לשני מתבגרים לכל היותר.

פורד אקספלורר פורד אקספלורר

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות ענקי, אך נמוכי קומה עלולים לחוש כי הם מטפסים אל התא הגבוה. לטובת נוסעי השורה השניה קיימות ידיות אחיזה בצד המשקוף המסייעות כנקודת אחיזה בעת הטיפוס פנימה. הכניסה אל השורה השלישית דורשת קיפול חשמלי נוח של שורת המושבים האמצעית, אך לאחר מכן תדרוש השתחלות פנימה ולכן תתאים בעיקר לילדים.

הכניסה וההתנעה מתבצעות באמצעות מפתח חכם. כמו כן ישנה אופציה להתנעה מרחוק באמצעות לחיצה על השלט לטובת מיזוג או חימום הרכב בטרם הכניסה אליו. בעת הכניסה לרכב המונע יש להקליד את הקוד בקודן וללחוץ על מתג ההתנעה. תחילת תנועה בעיר מנפצת את הציפיה לרכות אמריקאית טיפוסית. על אף ייעודו של הצ'יף לקהל אמריקאי, שלדת ההנעה האחורית מכויילת לריסון אירופאי עם יכולת שיכוך ראויה. לכיול ההדוק יחסית, יש חסרון בעת נסיעה על אספלט עירוני מרוסק, כך ששברים וגלים מעבירים טלטולים וחבטות מרוסנות אל המרכב הענק. במהירות גבוהה יותר מתקבל שיכוך עדיף והמתלה האחורי הרב חיבורי מצליח לרסן בורות ושברים בצורה ראויה בהחלט. על הכביש המהיר מתגלה פורד אקספלורר כקרוזר נהדר הודות לכורסאות מפנקות, יציבות כיוונית מעולה, ובידוד טוב של רעשים מכל הסוגים, החודרים אל תא הנוסעים רק ממהירות 120 קמ"ש ומעלה.

פורד אקספלורר פורד אקספלורר

פורד אקספלורר אינו רכב פנאי המיועד לטיולי שטח קשוחים והוראות היבואן מנעו את בחינתו בשטח, אך הנתונים היבשים הכוללים מערכת הנעה כפולה עם מרווח גחון של 205 מ"מ, צמיגים בחתך 55, ובורר מצבי שטח, מרמזים על יכולת שטח שהיא מעבר לשבילים ידידותיים.

ביצועים

פורד אקספלורר משווק בישראל עם מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים מסדרת אקו בוסט בנפח 2.3 ליטרים עם הספק מרבי של 300 כ"ס ומומנט מרבי של 42.9 קג"מ ב- 3,500 סל"ד גבוהים ולא אופייניים למנועי טורבו. המנוע משודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית עם פקדים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, ולהנעה כפולה קבועה כסטנדרט. תיבת ההילוכים מפצה על חוסר מחץ בסל"ד נמוך, כך שהכוח זמין כל הזמן ובשפע. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות ותאוצות ביניים ועקיפות נעשות בקלות. תיבת ההילוכים חלקה, יעילה, ומגיבה בזריזות. בנסיעה במהירות 100 קמ"ש בהילוך עשירי פועל המנוע ב- 1,500 סל"ד. מצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה משפר את הביצועים אך הופך את העברות ההילוכים לאגרסיביות במעט.

פורד אקספלורר פורד אקספלורר

התנהגות הכביש גמלונית ואינה מעודדת נהיגה דינמית. עם משקל יבש של למעלה משני טונות ומרכז כובד גבוה, לא ציפינו להתנהגות כביש מושחזת וחדה. זוויות הגלגול המוחשיות ויללות הצמיגים ירסנו כל נהג ממהר בכביש המפותל. אחיזת הכביש לעומת זאת, טובה למדי בזכות ההנעה הכפולה. הצמיגים רחבי הסוליה אוחזים את הכביש היטב ושומרים את הג'מוס האמריקאי בתוך קו הפניה, ומערכת ההנעה הכפולה מאפשרת לצאת חזק לאחר האייפקס, הרבה יותר מיכולת המתלים לרסן את רכינת המרכב. ההגה במשקל קל וחסר תקשורת לחלוטין. הבלמים טובים ומצליחים לבלום את המסה הכבירה ביעילות.

צריכת דלק

פורד אקספלורר על 2,131 קילוגרמיו ו- 300 סוסיו הציג צריכת דלק משולבת של 8.0 ק"מ לליטר בנהיגה סטנדרטית שכללה כמה קטעים מאומצים, מערכת עצור וסע כבויה, ומזגן פועל. הנתון שקיבלנו אינו רחוק מנתון היצרן העומד על 8.9 ק"מ לליטר עפ"י התקן האמריקאי הידוע כמציאותי יותר ביחס לאירופאי. נהיגה מתונה ו/או מזג אויר צונן יותר לבטח תשווה בקלות לנתון היצרן. מיכל דלק בנפח 68 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 550 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.

פורד אקספלורר פורד אקספלורר

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי פורד נחשבת לבינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2019 דורגה פורד במקום ה- 16 מתוך 28 יצרנים עם ירידה של מקום אחד ביחס לדירוג בשנת 2018. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2018 התברגה פורד במקום ה- 17 מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום ה- 6 מתוך 23 יצרנים בגרמניה.

פורד אקספלורר משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנתיים או בכל 20,000 ק"מ.

פורד אקספלורר פורד אקספלורר

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על 15,900 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,600 ₪.

בטיחות

פורד אקספלורר נבחן במבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2019 וקיבל ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 87% בהגנה על בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 61% בהגנה על הולכי רגל, וציון 76% על מערכות עזר לבטיחות.

פורד אקספלורר פורד אקספלורר

אבזור הבטיחות מקיף וכולל בין היתר 8 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, מערכת להתרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים ופונקציית שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, סיוע אקטיבי בהתחמקות ממכשול, בקרת יציבות עם פונקציית תמיכה בעת רוחות צד וטלטול נגרר, ומערכת בלימה לאחר תאונה למניעת תאונות משנה. מערכת Mykey מאפשרת להגדיר עבור אחד המפתחות הגבלת מהירות והגבלת עוצמת השמע לטובת שמירה על נהגים צעירים. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי הינה 7 מתוך 8.

תמורה למחיר

פורד אקספלורר ברמת אבזור לימיטד, היחידה המוצעת בישראל, מוצע במחיר 354,900 ₪ לגרסת 6 או 7 מושבים. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, מערכת שמע מבית Bang&Olufsen עם 12 רמקולים, מסך בגודל 6.5 אינץ' בלוח המחוונים, מפתח חכם, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים עם פתחי מיזוג אוויר גם לשורה השלישית, וילונות גלילה בחלונות הצד האחוריים, ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות למושב הנהג, חימום ואוורור במושבים הקדמיים, חימום במושבי השורה השניה, תאורת אווירה, חיישני חניה היקפיים, מערך מצלמות היקפי, גג זכוכית פנורמי חשמלי, תאורה חיצונית מסוג לד, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען גם באמצעות מחוות רגל, שמשות אחוריות כהות, וחישוקי גלגלים בגודל 20 אינץ'.

פורד אקספלורר מציע עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים מאוד לחמישה נוסעים עם אופציה להסעת שניים נוספים, ושפע אבזור נוחות ובטיחות המקנים תחושת פינוק לצד ביצועים מעולים. לחובתו עומדת איכות נסיעה וחומרים בינונית, ותג מחיר מגזרת רכבי הפרימיום בעודו נושא סמל עממי. פורד אקספלורר יתאים לאלו המסתייגים מתדמית מנקרת עיניים ומוכנים לוותר על איכות ללא פשרות, אך מעוניינים ברכב מרווח ומפנק לנסיעות ארוכות ולטיוליים משפחתיים.

פורד אקספלורר לימיטד 2.3 ליטרים טורבו אוטומטי AWD
מנוע בנזין 4 צילינדרים 2.3 ליטרים אקובוסט
הספק מרבי משולב 300/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 42.9/3,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 10 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 5,072 מ"מ
רוחב כללי 2,004 מ"מ
גובה כללי 1,781 מ"מ
בסיס גלגלים 3,025 מ"מ
מיכל דלק 68 ליטרים
נפח תא מטען 516/1,357 ליטרים
משקל עצמי 2,131 ק"ג
מהירות מרבית 214 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.5 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 8.9 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.0 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2019)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

354,900 ₪

פורד אקספלורר 2020 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu