התרשמות קצרה מהקרוסאובר החדש של שברולט מגלה חבילה מעניינת בזכות ביצועים חזקים, מראה מרשים, ומרחב פנים נדיב
שברולט טרייל בלייזר החדש הגיע לישראל ומציג תמחור ומידות המציבות אותו מעל רכבי פנאי עירוניים ומתחת לרכבי הפנאי המשפחתיים. מחירו מתחיל ב- 148,990 ₪ עבור גרסת הכניסה LS ומסתיים ב- 173,990 ₪ עבור גרסת ההנעה הכפולה. במסגרת השקת הדגם בישראל ערכה קבוצת UMI, יבואנית שברולט לישראל, נהיגת התרשמות אשר הקנתה לנו אפשרות לטעום מיכולתו של השחקן האמריקאי החדש על כבישי הארץ.
שברולט טרייל בלייזר
העיצוב החיצוני של שברולט טרייל בלייזר מאמץ אלמנטים רבים משברולט בלייזר וכמוהו מציע הופעה בעלת נוכחות רבה, בין היתר בזכות אופציה לצביעה דו-גונית, גריל אגרסיבי, וגופי תאורה מפוצלים. מן הצד ניתן להבחין בקו חלונות אחורי המזדקר בחדות ויוצר קורות C עבות. החלק האחורי רבוע וקשוח, וכולל ספויילר בולט ומגלש בגוון כרום. הרוכשים יוכלו לבחור מבין 8 צבעי מרכב לרבות שילוב צביעה דו-גונית. אורכו 4,400 מ"מ, רוחבו 1,810 מ"מ, גובהו 1,660 מ"מ (1,670 בגרסת ההנעה הכפולה), ובסיס הגלגלים באורך 2,640 מ"מ.
שברולט טרייל בלייזר
תא הנוסעים נעים לשהייה ומציע מגוון צבעים ומרקמים. חומרי הדיפון מעט מאכזבים וכוללים פלסטיקה קשיחה גם בחלקו העליון של הדשבורד. איכות ההרכבה מוצקה ונותרה נטולת קרקושים במהלך הנסיעה. במרכז הקונסולה מסך מגע בגודל 8 אינץ' (7 אינץ' בגרסת הבסיס) עם ממשק נוח ורזולוציה מעולה. הקונסולה מחולקת לשלושה מפלסים. במפלס הראשון פתחי מיזוג מרכזיים גבוהים, במפלס האמצעי פתחי מיזוג צידיים ומערכת מולטימדיה, ובמפלס התחתון בקרת האקלים החד אזורית. בתחתית הקונסולה מדף אחסון נוח לסמארטפון ולציוד אישי, ומתחת למשענת היד תא אחסון נוסף. תא המטען בנפח שימושי של 500 ליטרים עם מפתח נוח להטענה. בגרסה הבכירה אפשרות לפתיחה חשמלית של תא המטען במחוות רגל עם סימון לוגו שברולט המוקרן על הרצפה.
שברולט טרייל בלייזר
המושבים מלפנים טובים, נוחים ותומכים. בגרסאות הבכירות זוכה מושב הנהג לכיוונון חשמלי הכולל גם את קשיחות מסעד הגב התחתון וזווית בסיס המושב. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת, לא פחות מג'יפונים משפחתיים וגדולים יותר. המרווח הפנימי נדיב מאוד בכל המימדים, בדגש על מרווח הברכיים מאחור.
אבזור הבטיחות נדיב החל מגרסת הבסיס וכולל בין היתר 10 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, התרעה על עייפות נהג, התרעה על אי שמירת מרחק, עמעום אורות אוטומטי, חיישני רוורס, מצלמת רוורס, תזכורת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, ומערכת הגבלות והתרעות לנהג צעיר.
שברולט טרייל בלייזר
נהגנו בשברולט טרייל בלייזר עם המנוע היחיד המוצע בארץ - טורבו בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 155 כ"ס ומומנט מרבי של 24.3 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה בגרסת ההנעה הקדמית או לתיבת 9 הילוכים פלנטרית בגרסת ההנעה הכפולה הבכירה. יחידת ההנעה הינה הקלף החזק של שברולט טרייל בלייזר ומציעה זמינות כוח מיידית ופעולה חלקה בכל טווח הסל"ד. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת כ- 8.5 שניות בגרסת ההנעה הקדמית או 9.1 בגרסת ההנעה הכפולה. האצות הביניים מרשימות ביותר ביחס לסגמנט ופעולת תיבת 9 ההילוכים חלקה. התיבה הרציפה מציגה פעולה פחות טבעית אך ביחס לתיבות רציפות אחרות מתפקדת היטב ומסייעת בשיפור צריכת הדלק.
שברולט טרייל בלייזר
נוחות הנסיעה אינה מבריקה. מתלה אחורי מסוג קורת מתח אחודה מצליח לרסן את רוב מפגעי הדרך ומספק נוחות סבירה בהחלט, אך בנסיעה איטית בכביש משובש מטלטל מעט המרכב, ומעבר על פסי האטה מורגש מעל למצופה. האמור בולט יותר בגרסת ההנעה הכפולה. ככל שעולה המהירות משתפרת נוחות הנסיעה, והיציבות הכיוונית על הכביש המהיר מעולה. בידוד הרעשים טוב ומקבל חיזוק ממערכת נטרול רעשים אקטיבית השולחת באמצעות הרמקולים תדר הפוך לרעשי כביש הנקלטים במיקרופונים. התנהגות הכביש בטיחותית וצפויה עם זוויות גלגול מדודות בכביש מפותל. גרסת ההנעה הכפולה מקבלת צמיגי כביש-שטח אל תקר המציעים אחיזה פחות טובה באספלט אך טובה יותר בשטח.
שברולט טרייל בלייזר
לסיכום, נראה כי שברולט טרייל בלייזר מביא לשוק הרווי חבילה בעלת יתרונות אמריקאים מובהקים ביניהם עיצוב בולט, מרווח נדיב, ביצועים חזקים, ואבזור נוחות ובטיחות עשירים. טווח המחירים מכוון מול דגמים קומפקטיים כגון מאזדה CX-30, סובארו XV, סיאט אטקה וניסאן קשקאי. בתמחור ובמיצוב הנוכחי, יתאים שברולט טרייל בלייזר לנהגים חובבי ביצועים ועיצוב בולט. אמנם נוחות הנסיעה וחומרי הדיפון אינם מיישרים קו עם מיטב תוצרת אירופה, אך האמריקאי מפצה על כך באבזור עשיר. חובבי השבילים אשר יפזלו אל גרסת ההנעה הכפולה AWD, בטווח העליון של המחירים, יגלו נתונים לא רעים כגון מרווח גחון בגובה 203 מ"מ וצמיגי כביש-שטח אשר מבשרים על יכולת שבילים מעניינת.

תפריט נגישות








תמחור מופרז ביותר מול המתחרים ובניגוד לתמחור הגיוני בארה"ב
מתחרות כמו סלטוס ן-ASX נמכרות ב- 136 אלש"ח ובפורמט אפס קמ"ז ב- 125 אלש"ח!!! לאור זאת איך היבואן מצפה למכור דגם זה במחיר כל כך מופרז!! הארה"ב הדגם נמכר במחיר כמו הטרקס.