יונדאי איוניק 5 החדש 2021 - התרשמות ראשונית

יונדאי איוניק 5 החדש 2021 מתיימר לנתץ את ההגמוניה של טסלה 3 בסגמנט הרכבים החשמליים, באמצעות תכנון מבריק, עיצוב עתידני ותמחור תחרותי

תגיות: , , , ,

אמש דיווחנו לכם על השקת יונדאי קונה EV ויונדאי איוניק 5 החדש 2021, אשר הושקו באירוע מושקע אותו ערכה כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, ובמסגרתו אף נחשפנו למתחם פופ-אפ החוויתי בשם The Electric Experience showroom- באולם התצוגה של יונדאי בתל אביב. המתחם החדשני כולל מיצג דיגיטלי סביב רכבי החשמל, סרטונים ומידע חיוני, שולחנות משחקים אינטראקטיביים ללמידה והתנסות הכוללים מחשבון לחישוב נסיעה, ומחולל ממוחשב להכרת הנבחרת החשמלית של יונדאי.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

מתחם The Electric Experience showroom יהיה פתוח לקהל הרחב למשך חודשיים בין התאריכים 29 ליולי ועד ה- 29 לספטמבר כולל בתקופת החגים, באולם יונדאי ברחוב יגאל אלון בתל אביב.

לאחר ההתרשמות מהמתחם זכינו לחוות את יונדאי איוניק 5 החדש, רכב הקרוסאובר החשמלי המלא (EV), שאמנם אינו ה- EV הראשון של יונדאי, אך הוא הדגם החשמלי הראשון של יונדאי המתבסס על פלטפורמת E-GMP חשמלית ייעודית, ללא גרסאות הנעה שאינן חשמליות, מה שממקסם את ניצול הרכב עם רצפה שטוחה, בסיס גלגלים ארוך, סרחי עודף קצרים, מרכז כובד נמוך, תא מטען נוסף מלפנים, וחלוקת משקל אידיאלית.

גרסאות

יונדאי איוניק 5 משווק בשלוש גרסאות אבזור. גרסת פרסטיג' שמחירה 189,900 ₪ כוללת צמד צגים דיגיטליים בגודל 12.25 אינץ', למערכת המולטימדיה וללוח המחוונים, מנופים לשליטה על עוצמת הבלימה הרגנרטיבית מגלגל ההגה, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, תאורת LED מלא מלפנים ומאחור, וחישוקי 19 אינץ'. גרסת סופרים שמחירה 199,900 ₪ מוסיפה גג פנורמי חשמלי עם וילון הצללה אטום, וגרסת עלית הנבחנת שמחירה 216,900 ₪ מוסיפה ריפודי עור, כיוונון חשמלי לארבעת המושבים, אוורור למושבים הקדמיים וחימום לארבעתם, תאורת אווירה, דלת תא מטען חשמלית, וחישוקי 20 אינץ'.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

עיצוב

העיצוב החיצוני חדשני, ויונדאי איוניק 5 נראה כאילו נשלף מסט צילומים בסרט משנות ה- 90, בו מככב כרכב עתידני. הקווים החדים והרבועים של המרכב, בשילוב גופי התאורה בעלי פיקסלים גסים, ופסי תאורה מחברים מלפנים ומאחור, יוצרים מראה רטרו-מודרני בעל נוכחות רבה המושכת מבטי סקרנים. הפרופורציות אינן שגרתיות גם הן. אורכו של יונדאי איוניק 5 עומד על 4,635 מ"מ, רוחבו 1,890 מ"מ, וגובהו 1,647 מ"מ. בסיס הגלגלים עצום באורך 3,000 מ"מ.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

תא הנוסעים

תא הנוסעים ממשיך את הקו הרטרו מודרני עם עיצוב נקי הכולל ארכיטקטורה דו מפלסית. אל מול הנהג נמצאים צמג צגים בגודל 12.25 אינץ' מחוברים, בעלי מסגרת לבנה המריצים את מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים המוכרים מדגמי ג'נסיס (חטיבת היוקרה של יונדאי). במפלס השני נמצאים פתחי המיזוג ומערכת בקרת האקלים. חרף החדשנות, יונדאי בחרה שלא לוותר על פקדים פיזיים למערכת בקרת האקלים וקיצורי הדרך, ויחד עם שלל ההברקות, מתקבלת הנדסת אנוש מצטיינת, המגובה בחומרים דיפון טובים ואיכותיים.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

יונדאי שמה בכוונת את טסלה 3, וציידה את יונדאי איוניק 5 בתא נוסעים איכותי לעילה וסופר מתוחכם, אשר יגרום לכל הברקה שימושיות מבית סקודה להחוויר, ונפרט במה הדברים אמורים. הפלטפורמה החשמלית בעלת הרצפה השטוחה ובסיס הגלגלים העצום, אפשרו למהנדסי יונדאי חופש תנועה לא רק של המושבים האחוריים הניתנים לכיוונון מרחק וזווית משענת הגב, אלא גם השכבה כמעט מלאה של המושבים הקדמיים, כולל פתיחת הדום בדומה לכורסת טלוויזיה, לטובת מנוחה בעת טעינה בעמדה ציבורית. מעבר לכך, הקונסולה המרכזית ניתנת להזחה לפנים ולאחור כמקשה אחת בטווח של 140 מ"מ, לטובת פינוי מרווח רגליים בהתאם לכמות הנוסעים ברכב. תא הכפפות נפתח כמגירה על מסילות, ומשמאל ללוח המחוונים נמצא משטח מגנטי להצמדת כרטיסי חניה ופתקים בדומה למקרר. תא הנוסעים אוורירי בעל שטח חלונות עצום ושדה ראייה פנורמי. המרווח בכל המדדים מרשים, כאשר לנוסעים מאחור מוצע מרווח שלא יבייש רכבי פאר. דלתות הענק מאפשרות כניסה ויציאה נוחות, אך תנוחת הנהיגה אינה גבוהה כמצופה מרכב קרוסאובר ורק מעט יותר גבוהה מרכב משפחתי טיפוסי.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

ביצועים וטווח נסיעה

יחידת ההנעה החשמלית כוללת מנוע אחד המניע את הסרן האחורי עם הספק מרבי של 217 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 7.4 שניות והמהירות המרבית עומדת על 185 קמ"ש. הביצועים חזקים ומיידיים כמצופה ממנוע חשמלי, אך אינם מסחררים או עדיפים בהרבה על משפחתית טורבו זריזה. הסוללה בקיבולת 72.6 kWh מאפשרת טעינה בכל מתח מוכר שקיים כיום בארץ ואף תומכת בטעינה סופר מהירה במתח 800 וולט. יונדאי טוענת לטווח נסיעה מרבי של 481 ק"מ, אך בנסיעת המבחן שבוצעה עם מזגן בעוצמה חזקה, צמד בוגרים על ציודם, ונהיגה בכבישים מהירים, נמדד טווח ריאלי של 360 ק"מ.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

נוחות והתנהגות

איכות הנסיעה הכוללת ביונדאי איוניק 5 מרשימה מאוד. תא הנוסעים המרווח, חובר אל היתרונות המובנים במערכת הנעה חשמלית נטולת ויברציות, רעשים והעברות הילוכים, ואלו מגובים בבידוד רעשים הולם, וכיול מתלים רך ומרוסן. בכביש נהיגה קצר אותו חוויתי, הפתיע יונדאי איוניק 5 עם התנהגות מתגמלת ואפשרות לזריקת זנב קלה בפנייה הדוקה, אך כיול המתלים הרך לא אפשר נהיגה דינמית של ממש.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

סיכום

יונדאי איוניק 5 מביא עימו בשורה חדשנית. המראה העתידני, שלל הפתרונות החכמים המוצעים בתא הנוסעים, והתמחור אשר בוצע בהשוואה ישירה לטסלה מודל 3, מעניקים קרוסואבר משפחתי סופר שימושי ואיכותי המבצע את כל מטלות הנהיגה בצורה מעולה, כל עוד טווח הנסיעה החשמלי הריאלי רלוונטי עבורכם.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

ולגבי שאלת מיליון הדולר - איך הוא ביחס לטסלה מודל 3? התשובה מאוד פשוטה. יונדאי איוניק 5 מככב היכן שטסלה נכשלת, אך אינו מצליח להשתוות בנקודות החוזקה של טסלה. יונדאי איוניק 5 שימושי יותר כרכב משפחתי, איכותי יותר בפער גדול, שקט ונוח יותר. מנגד, יונדאי איוניק 5 לא עומד מול הביצועים המחשמלים של טסלה מודל 3, התנהגות הכביש שלו מתגמלת פחות, והאבזור בגרסת הבסיס מאותגר ביחס לחדשנות אותה מציעה טסלה, עם מערכת נהיגה אוטונומית מבוססת סוללת מצלמות ורדאר, ומערכת מולטימדיה המאפשרת תפעול חשמלי לשלל רכיבים.

לעומת טסלה שהינו מותג רכב עם שיטות שיווק ושירות ישירות ואינטרנטיות, יונדאי הינו מותג הרכב הנמכר ביותר בישראל, בעל מוניטין מוצק, המעניק לרכביו אחריות ל- 5 שנים או עד 100,000 ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת ל- 7 שנים או עד 150,000 ק"מ. רוכשי יונדאי איוניק ייהנו גם מטיפולים בחינם למשך 3 שנים או עד 45,000 ק"מ, וגם מעמדת טעינה 11 kW ללא תוספת תשלום.

איוניק 5 נהיגה ראשונה גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

5 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 5

    גם הנירו EV עושה אותו הדבר במחיר נמוך יותר.

    • Ty06/08/21

  • 4

    לא מתחרה בטסלה

    • דני05/08/21

    הרכב הסה רחוק מהחדשנות של טסלה. לטסלה ביצועים בליגה אחרת. שילדה מהמה לנהיגה הליגה אחרת. טווח טוב יותר וסטיריאו של אולם קונצרטים. היונדאי הזאת רחוקה מטסלה ב 10 שנים

  • 3

    מחכה להשוואה עם הקיה החשמלית

    • אופיר05/08/21

  • 2

    Ioniq 5

    • Denis03/08/21

    אין ספק שיונדאי עשתה פה קפיצה משמעותית עם מבט לעתיד, אותו עם עיצוב מיוחד ומושך, משום מה הצד של הרכב מזכיר E-Tron AUDI אבל בגרסה קטנה . כרגע יש ליונדאי קלף חזק ביד, בהצלחה.

  • 1

    כל הכבוד!

    • יהונתן חזי29/07/21

    כל הכבוד לכם על התרשמות המהירה והאיכותית ביותר (:

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu