יונדאי איוניק 5 חשמלי 2021 במבחן

יונדאי איוניק 5 מגיע אלינו שוב, הפעם למבחן מקיף ולהתרשמות יסודית מאחד הרכבים המעניינים שנחתו כאן לאחרונה

תגיות: , , , , ,

יונדאי איוניק 5 אמנם אינו הרכב החשמלי המלא (BEV) הראשון של המותג, קדמו לו יונדאי איוניק EV ויונדאי קונה EV להם גם גרסאות בנזין והייבריד, אך יונדאי איוניק 5 הינו הראשון לעשות שימוש בפלטפורמת E-GMP של הקונצרן המיועדת לרכבים חשמליים טהורים ותשמש בעתיד הקרוב דגמים נוספים ביניהם רכב הסדאן איוניק 6 ורכב הפנאי הגדול איוניק 7. יונדאי איוניק 5 מתחרה בעיקר בסקודה אניאק שנחת בישראל לאחרונה ובעתיד גם בפולקסווגן ID4 ובקיה EV6.

יונדאי איוניק 5 עלית
יתרונות תא נוסעים שימושי, מרחב פנימי, הנדסת אנוש, אבזור בטיחות
חסרונות טווח נסיעה, נוחות עירונית, רדיוס סיבוב גדול

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

מהנדסי יונדאי השכילו לנצל את היתרונות המהותיים הגלומים בפלטפורמה הייעודית ויצרו תא נוסעים מתוחכם ופרקטי להפליא. יונדאי איוניק 5 מוצע בישראל בגרסת הנעה קדמית עם מנוע חשמלי בודד בהספק 217 כ"ס או בגרסת הנעה כפולה עם שני מנועים בהספק כולל של 305 כ"ס. כולן עם סוללה בקיבולת 72.6 קוט"ש. למבחן התייצבה גרסת הנעה קדמית ברמת אבזור עלית הבכירה שמחירה 216,900 ₪.

עיצוב ונוחות

העיצוב החיצוני מקורי ומשלב מראה רטרו-מודרני עם מרכב המזכיר קרוסאובר בעזרת חיפויי פלסטיק בתחתית הפגושים והדלתות וסביב בתי הגלגלים. שפת העיצוב כוללת קווים ישרים ונקיים, ללא קימורים, ויותר מכל בולטים גופי התאורה הייחודיים בעיצוב פיקסלים גסים המקנים קריצה לשנות השמונים בטכנולוגיה עכשווית. בגרסת עלית הנבחנת חישוקי 20 אינץ' בעיצוב מורכב וייחודי בצביעה דו-גונית. התוצאה הסופית סוחפת מבטים סקרנים ושלל שאלות מהסובבים שנתקלים לראשונה ביונדאי הייחודי. ליונדאי איוניק 5 פרופורציות חריגות לטובה בחסות הפלטפורמה הייעודית. אורכו 4,635 מ"מ, רוחבו 1,890 מ"מ, גובהו 1,647 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 3,000 מ"מ שייך לקטגוריית רכבי פאר כמו מרצדס S קלאס.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

פתיחת הדלתות הגדולות באמצעות ידיות נשלפות, חושפת תא נוסעים מרווח המתוכנן בקפידה תוך ניצול אידיאלי של חלל הפנים. בסיס הגלגלים הארוך והרצפה השטוחה מאפשרים מודולריות מקסימלית בעזרת כיוונון חשמלי מגוון של המושבים. המושבים הקדמיים ניתנים להשכבה כמעט מלאה בעת המתנה בעמדת טעינה, לרבות פתיחת הדום לתמיכה ברגליים. המושב האחורי מפוצל ביחס 60:40 ומאפשר כיוונון חשמלי למרחק וכיוונון ידני לזווית משענת הגב. הקונסולה המרכזית ניתנת להזחה קדימה ואחורה, וכוללת משענת יד רחבה, תאי אחסון גדולים, צמד מחזיקי כוסות, ושקעי USB.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

מול הנהג ניצבים צמד מסכים בגודל 12.25 אינץ' כל אחד המחוברים במסגרת לבנה ומריצים את מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים המוכרים מדגמי ג'נסיס (חטיבת היוקרה של יונדאי) עם שלל נתונים בדבר צריכת האנרגיה ומערכות הרכב השונות. תחתם נמצאים פתחי המיזוג ומערכת בקרת האקלים אשר חרף החדשנות, לא ויתרה על פקדים פיזיים וקיצורי דרך. יחד עם שלל ההברקות, מתקבלת הנדסת אנוש מעולה שאינה מסבכת את הנהג בין הפיצ'רים הרבים המתופעלים בצורה אינטואיטיבית. רמת הגימור ואיכות וחומרים ממשיכים את רצף הסופרלטיבים וראויים בהחלט ביחס למחירו של הרכב ובכלל.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

פתרונות האחסון עשירים ומונים תא עמוק בקונסולה שבין המושבים, חלל אחסון בקדמת הרצפה השטוחה, מגירת כפפות נשלפת, וכיסי אחסון עמוקים בדלתות. סוככי השמש כוללים תאורת ומראות איפור. תא המטען בנפח 531 ליטרים מציג מבנה נוח להעמסה עם מפתח רחב ונגיש, ברצפתו חלל אחסון נמוך לכבל הטעינה ולערכת ניפוח גלגלים, ובדפנותיו טבעות עיגון ושקע 12V. יתרון מובנה נוסף לפלטפורמה החשמלית מאפשר יצירת תא מטען קדמי קטן הזוכה לכינוי frunk (front trunk) ומוסיף חלל אחסון שימושי בנפח 57 ליטרים במקום בו מוצב המנוע ברכבי בעירה פנימית.

הכניסה והיציאה נוחות ונגישות מאוד. בסיס הגלגלים הארוך מכתיב צורך בדלתות ענק, אשר יחד עם קו גג גבוה ואנכי, מאפשרים מפתח דלתות רחב מאד וגישה קלה לכל המושבים, כך שגם נוסעים במידות גדולות יוכלו להיכנס פנימה בקלות. בגרסת עלית הנבחנת נוספת אל רשימת האבזור העשירה אופציה להזחת מושב הנהג לאחור בסוף הנסיעה באופן אוטומטי, המקלה על הנהג ביציאה מהרכב. שדה הראיה מצוין הודות לתנוחת הישיבה הגבוהה ושטח החלונות הגדול.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

מושבי העור מעולים ונוחים, וטווח כיוונונם העצום מאפשר לכל נהג למצוא תנוחת נהיגה אופטימלית וגבוהה יחסית. התחברתי במיוחד לאפשרות הרמת חלקו הקדמי של בסיס המושב לגובה כה רב בו טרם נתקלתי, כך שהירכיים זוכות לתמיכה תמידית המונעת עייפות וכאבים בנהיגה ארוכה. בסיס גלגלים ארוך, רצפה שטוחה ואפשרות להזחת המושבים האחוריים באופן חשמלי מסדרים מרווח ברכיים חסר תחרות, אליו מצטרפים כיוונון זווית משענת הגב במושבים האחוריים, פתחי מיזוג בקורות B, חלונות כהים, ושקעי טעינה המספקים תנאי מחייה מצוינים לשלושה נוסעים מאחור.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

בסיס גלגלים באורך שלושה מטרים מכתיב רדיוס סיבוב גדול של 5.3 מטרים העומד לרועץ בתמרוני חניה ופניות פרסה. רכבים חשמליים, קל וחומר אלו ללא מנוע מלפנים, ניחנים בתא קדמי נטול ציריות ומנוע, המאפשר זווית הפניית גלגלים נדיבה יותר ביחס לרכב עם מנוע בעירה, אך חרף זאת רדיוס הסיבוב כאן גדול ומצריך תמרוני רוורס תכופים במקומות צפופים. ניכר כי ביונדאי ערים לחסרון זה והאיוניק 5 בגרסת עלית כולל מצלמות 360 מעלות עם הדמיה דינמית של הרכב, כך שהתוכנה באה להקל על הנהג היכן שהחומרה אינה מספקת. היגוי אחורי היה פותר את הבעיה אך עדיין מדובר במנגנון יקר שאינו נפוץ.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

התנעה ללא מפתח יכולה להתבצע גם משלט הרכב, לרבות אופציה להוצאת הרכב מהחניה בשלט רחוק, שלא הייתה פעילה ברכב המבחן. יחידת ההנעה החשמלית שקטה לחלוטין ומקנה איכות נסיעה חלקה שתתקבל בשמחה אפילו אצל חובבי צלילי המנועים בעת נהיגת פקקים או סתם נהיגה עירונית משמימה. נוחות הנסיעה העירונית מאכזבת ומתגלה כקופצנית מהצפוי. המשקל הרב שנגזר בעקבות הסוללות הכבדות מעמיד את כף המאזניים על למעלה משני טונות לפני נוסעים וציוד, מה שמצריך כיול מתלים קשיח אליו נוספים בגרסה זו חישוקי גלגלים בקוטר 20 אינץ' וצמיגים בחתך נמוך, כך שההתמודדות עם שברים חדים ושקעי ביוב במהירות נמוכה אינה משכנעת. בדרכים בין עירוניות ובכביש המהיר משתפרת נוחות הנסיעה ומעצימה את יכולת השיוט החרישית.

ביצועים

יחידת ההנעה כוללת מנוע חשמלי אחורי עם הספק מרבי של 217 כ"ס ומומנט מרבי קבוע של 35.7 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.4 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל- 185 קמ"ש. על הכביש מתגלה יונדאי איוניק 5 כזריז מקצב התנועה. זמינות המומנט והורדתו לאספלט ללא מתווכים כגון תיבת הילוכים או גל הינע אמונים על פעולה חלקה ותגובתיות ישירה. תאוצות הביניים חזקות מאוד וכך גם היציאה מהמקום.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

מנופי שליטה מאחורי גלגל ההגה מאפשרים בחירה מבין ארבע עוצמות בלימה רגרנטיבית, כאשר החזקה ביותר והמומלצת מביאה את הרכב לעצירה מלאה בצורה ליניארית ללא שקיעת חרטום וטלטול נוסעי הרכב בנקודה הסופית. מערכת בלימה רגרנטיבית המאפשרת בחירה של עצימות הבלימה הינה בגדר אבזור חובה ברכב חשמלי ותורמת רבות לטעינת הסוללה כמו גם למיקסום נוחות השימוש עם נהיגה בדוושה אחת עם שימוש מועט בבלמים.

בורר מצבי הנהיגה כולל מצב נורמל, מצב אקו בו בחרתי רוב הזמן בנסיעת המבחן, ומצב ספורט. נדידה בין המצבים משפיעה באופן ישיר על צריכת האנרגיה של הסוללה ומד הטווח יתעדכן בהתאם למצב הנהיגה הנבחר.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

התנהגות הכביש מתגמלת בכל קצב נהיגה סביר. אין מדובר במכונת נהיגה דינמית או תוקפת פיתולים, אך צמיגי מישלין ייעודיים לרכב חשמלי מספקים אחיזת כביש גבוהה ובטוחה גם תחת לחץ מתון. מרווח גחון של 160 מ"מ ומשקל יבש של למעלה משני טונות נותנים אותותיהם בנהיגה דינמית בכביש מפותל, חרף מרכז הכובד הנמוך הנוצר בזכות פריסת הסוללות ברצפת המרכב.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

בסיס הגלגלים הארוך עומד לרועץ גם בכבישים טכניים, כך ששינויי הכיוון ותגובת ההגה המאולחש ממילא אינם ישירים. למרות כל אלו, מספקת ההנעה האחורית רגעי הנאה קטנים ומתוקים לנהג הדינמי עם היגוי יתר שובב המתאפשר בקלות הודות למומנט הבשרני שזמין בכל עת. בנהיגה כזו או בעת ביטול הבלימה הרגרנטיבית, נקראים הבלמים לדגל ומציגים ביצועים טובים, אך בדומה לרכבים חשמליים רבים, תחושת הבלימה מלאכותית ודורשת הסתגלות לוויסות עוצמת הלחיצה על דוושת הבלם.

טווח נסיעה

יונדאי איוניק 5 מצויד בסוללת ליתיום-יון בקיבולת 72.6 קוט"ש הממוקמת ברצפת המרכב ומאפשרת טעינה במתח 400V ואפילו 800V המקצרת את זמן הטעינה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 18 דקות, או תוספת של 100 ק"מ בחמש דקות. בעמדת טעינה ביתית (מוד 3 תלת פאזי) זמן הטעינה כ- 6:43 שעות לפי נתון היצרן. כאופציה ניתן לרכוש התקן L2V המאפשר שימוש באנרגיית הסוללה לטעינת מכשירי חשמל חיצוניים.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

נסיעת המבחן נערכה במצב אקו החסכוני עם בלימה רגרנטיבית בעצימות הגבוהה ביותר, וכללה נסיעה מנהלתית ומרוסנת בשילוב כמה קטעים קצרים ומאומצים במצב ספורט, עם מזגן מכוון לטמפרטורה של 22 מעלות. צריכת החשמל עמדה על 5.2 קילומטרים לכל קוט"ש, קרי טווח נסיעה כולל של 377 ק"מ. כמובן שנהיגה מהירה יותר או כזו הכוללת תאוצות חזקות תפחית משמעותית את הטווח, אך למרות כל אלו, ניכר כי נהג ממוצע לא יתקשה להפיק טווח ריאלי של 350 ק"מ, אשר ימתנו את חרדת הטווח אצל רוב הנהגים. טווח הנסיעה בפועל רחוק מאוד מנתון היצרן העומד על 451 ק"מ, ומאכזב בהינתן הסוללה הגדולה ומחיר הרכב. דרגת זיהום האוויר בדומה לכל רכב חשמלי הינה 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה

מותג יונדאי זוכה לתדמית אמינות חיובית בשוק המקומי והעולמי. בסקר שערך ארגון Consumer Reports בשנת 2021 שמרה יונדאי על המקום השישי בטבלה מתוך 26 מותגים. בסקר שערך ארגון J.D. Power בשנת 2021 בארצות הברית, המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה יונדאי למקום השביעי מתוך 32 יצרניות. בסקר דומה שנערך בגרמניה בשנת 2019 הגיעה יונדאי למקום השלישי מתוך 22 יצרניות.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

לאלו ניתן להוסיף את יתרונות האמינות המובנים ברכב חשמלי הנובעים מפשטות מכנית שאינה כוללת מנוע בעירה מורכב, תיבת הילוכים, משאבות דלק ורכיבי הינע נוספים, כך שגם עלויות האחזקה נמוכות עקב טיפולים שוטפים שאינם דורשים החלפת שמנים, פילטרים (למעט פילטר מזגן), מצתים ורצועות. גם את הבלמים תצטרכו להחליף לעיתים רחוקות מכיוון שהשימוש בהם מופחת משמעותית. בונוס נוסף הוא אגרת רישוי שנתית זולה שמחירה עומד כיום על 530 ₪.

יונדאי איוניק 5 משווק עם אחריות מלאה רחבה למשך 5 שנים או עד 100,000 ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת ל- 7 שנים או עד 150,000 ק"מ. נכון לכתיבת המבחן, רוכשי הרכב מקבלים טיפולים בחינם למשך 3 שנים או עד 45,000 ק"מ, ועמדת טעינה 11 קילוואט של חברת ג'ינרג'י, אפקון או סונול ללא תוספת תשלום.

יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל לגיל 30 ללא היסטוריית תאונות ושלילות עומדת על כ- 8,000 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 1,500 ₪.

בטיחות

ארגון הבטיחות Euro NCAP טרם בחן את יונדאי איוניק 5. אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר 7 כריות אוויר כולל כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע מלפנים, מערכת לניטור מרחק מלפנים כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית הפעילה גם מול תנועה חוצה בצמתים, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת תמיכה בנסיעה בפקקים, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת כניסה לנתיב חסום, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, התרעה על עייפות הנהג, התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי, התרעה ומניעת פתיחת הדלתות האחוריות בעת מעבר רכב בנתיב המקביל, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים. רמת האבזור עלית כוללת בנוסף מערכת לחניה אוטומטית, מערכת מצלמות היקפיות, והקרנת צילום חי של השטחים המתים בלוח המחוונים בעת מעבר נתיב. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי הינה 7 מתוך 8.

תמורה למחיר

יונדאי איוניק 5 מוצע בשלוש רמות גימור. גרסת הכניסה פרסטיג' מוצעת במחיר 189,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.25 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו-Android Auto , לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.25 אינץ', מנופים לשליטה על עוצמת הבלימה הרגנרטיבית מגלגל ההגה, בלם חניה חשמלי עם פונקציית, Auto Hold חיישני אור וגשם, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, מפתח חכם עם אפשרות להתנעה מרחוק, תאורת לד מלפנים ומאחור, שמשות אחוריות כהות, חיישני נסיעה לאחור, וחישוקי 19 אינץ'. רמת האבזור סופרים מוצעת במחיר 199,900 ₪ ומוסיפה גג שמש פנורמי.

רמת האבזור הבכירה עלית מוצעת במחיר 216,900 ₪ וכוללת בנוסף ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זיכרונות למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, אוורור למושבים הקדמיים, גלגל הגה מחומם, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, תאורת אווירה בתא הנוסעים, חיישני חניה היקפיים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, ידיות פתיחת דלתות שקועות הנשלפות אוטומטית, וחישוקי 20 אינץ'.

רמת אבזור עלית זמינה גם בגרסת הנעה כפולה במחיר 238,900 ₪ עם שני מנועים בהספק 305 כ"ס המאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.2 שניות. על הביצועים העדיפים משלמים בצריכת חשמל גבוהה יותר המורידה את טווח נסיעה ל- 430 ק"מ לפי נתון היצרן.

יונדאי איוניק 5 מתומחר בצורה אגרסיבית שכאילו נכפתה על היבואן בעקבות כניסת טסלה לישראל שזוכה לביקוש גבוה. כתוצאה מכך אנו זוכים לקבל מכונית חשמלית שימושית, איכותית ומבריקה, בעלת טווח נסיעה סביר, עם שלל יכולות מרשימות. יונדאי איוניק 5 שם דגש על שימושיות משפחתית, מרווח פנימי נדיב ועיצוב ייחודי. בשורה התחתונה, ובטרם מבול החשמליות הצפוי לשטוף אותנו ממזרח וממערב, מסתמן יונדאי איוניק 5 כרכב חשמלי מצוין המתומחר נכון.

יונדאי איוניק 5 עלית
מנוע חשמלי
הספק מרבי/סל"ד 217 כ"ס
מומנט מרבי משולב 35.7 קג"מ
יחידת הנעה אחורית
תיבת הילוכים תמסורת ישירה
קיבולת סוללה 72.6 קוט"ש
אורך כללי 4,635 מ"מ
רוחב כללי 1,890 מ"מ
גובה כללי 1,647 מ"מ
בסיס גלגלים 3,000 מ"מ
נפח תא מטען 531 ליטרים
משקל עצמי 2,026 ק"ג
מהירות מרבית 185 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.4 שניות
טווח נסיעה מרבי (יצרן) 451 ק"מ
טווח נסיעה מרבי (מבחן) 350 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 216,900 ₪

יונדאי איוניק 5 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

4 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 4

    טווח נסיעה

    • צוות Gear24/10/21

    תודה בן לתגובתך. נתון טווח הנסיעה הרשמי לגרסת עלית תוקן. טווח הנסיעה בפועל מושפע מגורמים משתנים רבים ובתנאי המבחן הספציפי שלנו השגנו טווח ריאלי של כ- 350 ק"מ

  • 3

    תוצאות מוזרות

    • בן17/10/21

    ראשית, הטווח בדגם העלית 451 ולא 481 כפי שכתוב. המספר השני הוא הטווח המוצהר בגרסת הבסיס. מעבר לזה, מבחנים רבים בחו"ל, לרבות נהגים בארץ, הוציאו מהרכב טווח קרוב מאוד לטווח המוצהר בנהיגה מחושבת.

  • 2

    רכב מצויין,לפי כמה השוואות שנעשו במבחני רכב,עדיף מטסלה.רכב שבאמת נותן תמורה מלאה למחיר.

    • עובר אורח17/10/21

  • 1

    נו באמת, מי צריך בהמה כזו גדולה עם טווח כזה קטן?

    • Ty15/10/21

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu