קיה ספורטאז' במבחן דרכים

הדור החדש של קיה ספורטאז' איכותי ומאובזר מאי פעם אך גם יקר יותר. יצאנו לבדוק האם יצליח לשמור על מקומו בפסגת טבלת המסירות

תגיות: , , , ,

ברזומה של קיה ספורטאז' מספר תארים חשובים בשוק הרכב הישראלי וביניהם רכב הפנאי הראשון שכבש את טבלת המסירות, ומהרכבים הראשונים שהנגישו את מערכות הבטיחות האקטיביות להמונים בדור היוצא. על הדרך גם הפך קיה ספורטאז' לאחד הדגמים המשמעותיים ביותר של קיה ואחראי ישיר למעמד הנוכחי של היצרנית הקוריאנית בישראל.

קיה ספורטאז' 1.6 טורבו פרימיום
יתרונות עיצוב, תא נוסעים, מרווח, אבזור, נוחות נסיעה
חסרונות יחידת הנעה ללא סיוע חשמלי, ביצועים מעט מאכזבים, צריכת דלק

קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'

קיה ספורטאז' מתפקד בסביבה רווית מתמודדים שהפכו תחרותיים מתמיד, אבל הוא ממש לא מתכוון לוותר על פסגת טבלת המסירות, ומגיע חמוש בשלדה חדשה, עיצוב בולט, תא נוסעים מרשים, ורמת אבזור גבוהה. יצאנו למבחן דרכים עם קיה ספורטאז' 1.6 טורבו פרימיום המאובזר והיקר ביותר, המוצע כעת בישראל תמורת 194,900 ₪.

עיצוב ונוחות קיה ספורטאז'

קיה ספורטאז' החדש מציג עיצוב חיצוני שקשה להתעלם ממנו, עם קווים דינמיים המסייעים לו להסוות מידות חיצוניות נדיבות. בחזית נפגוש פרשנות חדשה לאף הנמר המוכר של קיה. הגריל הקדמי משתרע לרוחב החזית, מעליו עיטור כסוף, ובפינות הוא פוגש את יחידות התאורה בעיצוב מורכב עם חותמת תאורת יום בצורת בומרנג. בחלקו התחתון של הפגוש כונס אוויר רחב, ופנסי הערפל מצויים אף הם בתוך משטח דמוי כונס אוויר התחום בעיטור כסוף. הדופן מעניקה רושם דינמי בזכות קו מותניים בולט בדלתות, קו חיטוב בתחתית הדלתות, עיטורים כסופים בספי הדלתות, חיפוי שחור מבריק לבתי הגלגלים, ניפוח שרירי מעל הגלגל האחורי, ועיטור כסוף בקורה C. החישוקים הקלים בקוטר 19 אינץ' בגרסה הנבחנת זוכים לצביעה דו גונית ועיצוב נאה. הזנב מציג עיצוב אלגנטי בזכות פנסים המחוברים באמצעות פס מושחר. המשטח התחתון בדלת תא המטען מושחר וחובר אל עיצוב הפגוש המושחר אשר מעוטר בשלל אלמנטים כסופים.

קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'

המראה החיצוני רושם מהפכה של ממש ביחס לדור היוצא וקשה להתעלם מקיה ספורטאז' החדש. עובדה זו תסייע לו להתמודד עם מתחרים נאים דוגמת פיג'ו 3008 וגם עם האח המעוצב יונדאי טוסון. הגוון השחור שנבחר לרכב ההדגמה טשטש מעט מהרושם ובלע חלק ניכר מהאלמנטים העיצוביים. מבחר הצבעים כולל גוונים ייחודיים דוגמת ירוק אפרפר, ירקרק בהיר, צהוב, וגוון בטון כהה, המסייעים להדגיש את המראה הייחודי.

קיה ספורטאז' החדש גדול במעט מהדור היוצא ומידותיו נדיבות מאלה של המתחרים האירופאים. אורכו 4,515 מ"מ, רוחבו 1,865 מ"מ, גובהו 1,650 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,680 מ"מ.

קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'

גם תא הנוסעים זוכה לעיצוב חדש לחלוטין ומציג מראה מרשים, מקורי, וממוקד בנהג. חלקו העליון של הדשבורד מציג חיפוי דמוי עור עם תפרים נאים. לוח המחוונים הדיגיטלי והמסך המרכזי שוכנים יחד על משטח מעוקל הפונה אל עבר הנהג והם נראים מעולה יחד. מתחת למסך המרכזי משטח מגע עם פקדים מתחלפים אשר מיועד לשליטה בבקרת האקלים או במערכת השמע. הקונסולה בין המושבים הקדמיים זוכה לעיצוב נאה ומאכלסת פקדים לשליטה בפונקציות מרכזיות, פקדים לשליטה בחימום ואוורור המושבים, וחוגת בורר הילוכים. ההקפדה על עיצוב פתחי המיזוג, דיפוני הדלתות, והמושבים מעניקה אווירה מחניפה לנהג ולנוסעים.

קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'. צילום: רונן טופלברג

איכות החומרים טובה אך לא מתעלה מעבר למקובל בסגמנט. במחירה של גרסת המבחן הבכירה ניתן לרכוש רכבים שיציעו איכות חומרים עדיפה בתא הנוסעים. עם זאת בחירת הגוונים מוצלחת ומשדרגת את חווית השהייה ברכב. הסתייגות קלה נרשמת מהשימוש הנרחב בפלסטיק שחור מבריק הנוטה לצבור סימני טביעות אצבעות ונראה תמיד מלוכלך. איכות ההרכבה מצוינת וחיפשנו לשווא אחר דיפונים רופפים או חוסר התאמה בחיבורי הדיפונים. כל מרכיבי תא הנוסעים מעוגנים היטב למקומם והנסיעה חפה מרשרושי פלסטיקה.

קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'

תא הנוסעים מציע מערך תאי אחסון שימושי. בתחתית הקונסולה תא עם מכסה המחליק לאחור וחושף משטח טעינה וחיבורי מדיה. בין המושבים תא פתוח המכיל צמד מתקני כוסות נשלפים. התא מתחת למשענת היד עמוק ושימושי אך אינו מכיל שקעי טעינה. תא הכפפות מרווח ומציע מפתח רחב אך הוא פשוט ונטול דיפון. התאים בדלתות הקדמיות אינם גדולים אך כוללים מגרעת לאחסון בקבוק שתיה.

קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'

הנדסת האנוש מקבלת ציון כללי טוב. התפעול נוח וקל לזהות במהירות על איזו פונקציה אחראי כל פקד. מי שקצת פוגם בנוחות התפעול הוא משטח המגע האחראי על השליטה בבקרת האקלים ובמערכת השמע. שינוי הטמפרטורה מתבצע באמצעות צמד גלגלות נוחות לשימוש, אולם השליטה בעוצמת המיזוג וביתר הפונקציות דורשת שימוש במשטח המגע ומצריכה הסטה של המבט מהכביש. בלחיצת כפתור מתחלפת פונקציונליות המתגים לטובת שליטה במערכת השמע, וגם כאן שינוי עוצמת השמע באמצעות הגלגלת נוח, אך השימוש ביתר הפקדים פחות אינטואיטיבי. לשימוש בחוגות בורר ההילוכים ניתן להתרגל במהירות, והפקדים הקטנים על גבי גלגל ההגה מוכרים מדגמי קיה הקטנים ומרגישים מעט זולים. מיקום בלם החניה משמאל לגלגל ההגה אינו מרגיש טבעי. לא ברור מדוע פתיחה וסגירה של חלונות הצד בלחיצת כפתור קצרה לא מוצעת בגרסאות הכניסה, וברמות האבזור הבכירות מוצעת רק בחלונות הקדמיים.

קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'

הכניסה אל המושבים הקדמיים נוחה. הדלתות גדולות, המפתח רחב והמפתן אינו גבוה במיוחד. המושבים הקדמיים רכים ונעימים אולם מצליחים גם לספק תמיכה טובה. חלקו העליון של מסעד הגב מעט צר ועלול ליצור תחושת אי נוחות עבור בעלי כתפיים רחובות. המרווח מלפנים מצוין, למעט עבור ברך ימין של הנהג. משענות הראש מעולות ומספקות תמיכה לעורף ולצוואר בנסיעות ארוכות. ברכב המבחן המאובזר המושבים הקדמיים מחוממים וגם מאווררים. מדובר באבזור שאינו נפוץ בקרב המתחרים וגם לא ברמת מחיר זו.

המושבים הקדמיים חשמליים ולמושב הנהג שני זיכרונות. גם טווח הכוונון של ההגה רחב ומסייע לסגל תנוחת ישיבה נוחה. הראות לפנים טובה אם כי קורות A מעט עבות ובתנאים מסוימים הרגשתי צורך להעיף מבט נוסף לפני ניסיון השתלבות בתנועה. מראות הצד ממוקמות היטב ומספקות שדה ראייה מעולה. הראות לאחור נפגעת מעט עקב קורות אחוריות עבות אולם השמשה האחורית גדולה מהמקובל. המגב האחורי מסתתר מתחת לספוילר ומוגן מפני חשיפה לשמש הישראלית הגורמת להתייבשות מהירה. דגמי הכניסה מצוידים בחיישני רוורס מקוריים והגרסאות הבכירות מגיעות עם חיישנים היקפיים הכוללים תצוגה גרפית שימושית. תצוגת מצלמת הרוורס כוללת פסי הכוונה דינמיים אך איכות המצלמה לא מרשימה.

קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'

הדלתות האחוריות הגדולות פוערות מפתח רחב שיאפשר למבוגרים כניסה נוחה פנימה בנוחות, וגם נוחות עדיפה ברתימת פעוטות למושב הבטיחות. המרווח נדיב בכל המימדים על אף שגג השמש גוזל מעט ממרווח הראש. המושב האחורי יוכל לאכלס שלושה נוסעים בוגרים בנוחות סבירה בזכות רצפה שטוחה ומושב מרכזי נוח יחסית שאינו מוגבה באופן מוגזם. האווירה מאחור מעט חשוכה עקב קו החלונות הגבוה. הנוסעים מאחור זוכים לפתחי מיזוג, שקעי טעינה מסוג USB-C, שמשות אחוריות כהות, ומשענת יד עם צמד מתקני כוסות. גג השמש הפנורמי הענקי מאפשר גם לנוסעים מאחור ליהנות ממבט לשמיים.

קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'

לקיה ספורטאז' תא מטען גדול בנפח 591 ליטרים. ברכב ההדגמה הבכיר פתיחה וסגירה חשמלית גם מרחוק באמצעות השלט, ומפתח תא המטען רחב ושימושי. קיפול המושב האחורי ביחס של 40:20:40 מאוד שימושי ומאפשר גמישות בין הובלת מטען להסעת נוסעים. המושבים האחוריים מתקפלים באמצעות משיכת מנוף בתא המטען. לאחר הקיפול מתקבלת רצפה שטוחה וחלל הטענה גדול בנפח 1,780 ליטרים. המדף האחורי הנגלל נוח לשימוש ואין חובה להסירו בכל פעם שמובילים מטען גדול. בתא המטען אמצעי עיגון שימושיים ושקע טעינה 12V, ומתחת לרצפה גלגל חלופי זמני.

קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'

כיול המתלים מנסה לשלב בין רכות לריסון, ונוחות הנסיעה טובה על אף חישוקים קלים בקוטר 19 אינץ' העוטים צמיגים נמוכי חתך. פני הכביש מורגשים בתא הנוסעים אך לא באופן מעיק. בורות גדולים וחדי שפה או רצף של שיבושים יגרמו לרעשי מתלים בולטים ולנדנודי מרכב. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה מאוד, עם ריסון מוצלח של תנודות המרכב ותגובה טובה במפגש עם שיבושים. בידוד הרעשים טוב מאוד כל עוד פני הכביש חלקים ואיכותיים, אך כבישים משובשים יגרמו לשאון צמיגים בולט. בידוד רעשי המנוע והרוח מעולה.

ביצועים קיה ספורטאז'

בשורת החשמול הגיעה אל קיה ספורטאז' והדור הנוכחי הוצג עם יחידת הנעה היברידית, היברידית נטענת, וגם עם יחידות הנעה הכוללות סיוע היברידי קל. עם זאת, בשלב זה לישראל מגיע קיה ספורטאז' עם יחידות ההנעה נטולות סיוע חשמלי. גרסת הטורבו דיזל מיועדת בעיקר לציי רכב. אל מבחן הדרכים שלנו התייצב קיה ספורטאז' המצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1,598 סמ"ק עם הספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט של 27.0 קג"מ, בתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, ובמערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.8 שניות והמהירות המרבית עומדת על 201 קמ"ש.

קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'

יחידת ההנעה דומה עד כדי זהות לזאת של הדור היוצא, אולם היא עברה שדרוג קל לטובת פעולה חלקה וחסכון בדלק. בתנועה עירונית יחידת ההנעה חלקה ונעימה, ופעולתה שקטה וחרישית. עם היציאה מהעיר כאשר מתעוררת הדרישה לכוח, מתגלה המנוע כאנמי מעט ביחס לנתונים המבטיחים ותנועת הרכב מרגישה מעט כבדה. נעיצת דוושת התאוצה ברצפה תספק ביצועים עדיפים, אך במחיר של תחושת מאמץ, וללא קלות הרגליים המאפיינת מנועי טורבו בנזין. חלק מהמתחרים מצליחים לספק תחושות עדיפות, אולי בזכות נתון משקל נמוך ב- 100 עד 200 ק"ג.

קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'

גם אופי הפעולה של תיבת ההילוכים השתפר במסגרת עדכון יחידת ההנעה, אך היא עדיין מציגה פעולה מעט איטית. שילוב ההילוך הראשון מתבצע באיטיות, ובפקקים נרשם לעיתים שילוב גס והעברות שאינן חלקות בין ההילוכים הראשונים. בנסיעה בין עירונית נרשמו העברות הילוכים איטיות ומהוססות הקוטעות את התחושה הלינארית שבתאוצה. ייתכן כי אופי הפעולה נובע מניסיון להגן על המצמדים ולהאריך את חייהם, אך נתקלתי כבר בתיבות רובוטיות עם ביצועים משכנעים יותר. במצב ספורט ההתנהגות עדיפה עם משיכה קלה של ההילוכים, תגובות מהירות יותר לקיק דאון, ותחושה עדיפה בעת העברת הילוכים.

קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'

אחיזת הכביש מעולה ומספקת תחושת ביטחון לאוחז בהגה. רכות המתלים באה לידי ביטוי בזוויות גלגול מורגשות אשר יוצרות רכינת מרכב בפניות וגורמות להעברות משקל מוחשיות. בתנאי נהיגה ספורטיבית בכבישים מפותלים זקוקים המתלים למעט יותר ריסון. ההיגוי מדויק אך משקלו מעט קל והוא אינו מספק תחושה לנהג. הבלמים מספקים נשיכה ראשונית טובה אך מהלך הדוושה אינו לינארי מספיק ורק לקראת סופו הורגש תגבור משמעותי עוצמת הבלימה.

צריכת דלק קיה ספורטאז'

צריכת הדלק המשולבת של קיה ספורטאז' עומדת על 13.5 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק של 10.9 ק"מ לליטר, לא מרשימה בהתחשב בעובדה שמדובר במנוע טורבו בנזין מודרני, ובהשוואה למתחרים שהציגו לרוב צריכת דלק חסכונית יותר. ללקוחות עם נסועה גבוהה נמליץ לבדוק את גרסת הטורבו דיזל. מיכל דלק בנפח 54 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 590 ק"מ. קיה ספורטאז' 1.6 טורבו פרימיום מדורג בקבוצת זיהום 13 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה קיה ספורטאז'

קיה זוכה למוניטין אמינות מוצלח בישראל ועשרות אלפי רכבי קיה ספורטאז' שעלו על הכבישים בשנים האחרונות מחזקים אותו. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב ונערך בארה"ב בשנת 2022 הגיעה קיה למקום הראשון מתוך 32 יצרניות, טיפוס של שני מקומות ביחס לסקר הקודם, תוך עקיפת יצרנית האם יונדאי שהגיעה למקום השלישי. קיה ספורטאז' מהדגם היוצא כיכב ברשימת רכבי הפנאי האמינים ביותר בסקר. בסקר האמינות של ארגון Consumer Reports שנערך בארצות הברית בשנת 2021 זכתה קיה לציונים פחות מחמיאים והגיעה למקום ה- 19 מתוך 28 יצרניות, ירידה של 3 מקומות ביחס לסקר הקודם.

קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'

קיה ספורטאז' משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית טלקאר. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 5,346 ₪ ועלות ביטוח החובה 1,530 ₪. קיה ספורטאז' 1.6 טורבו פרימיום ניצב בקבוצת רישוי 5 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,407 ₪.

בטיחות קיה ספורטאז'

קיה ספורטאז' החדש עדיין לא עבר את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות בכל רמות האבזור כולל בין היתר 7 כריות אוויר בהן כרית אוויר מרכזית בין הנהג והנוסע מלפנים, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, חיישני רוורס, מצלמת רוורס, התרעה על עייפות הנהג, והתרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי.

קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'

רמות האבזור הבכירות EX ופרימיום כוללות בנוסף מערכת אקטיבית לזיהוי תנועה המגיעה משמאל בעת כניסה לצומת עם בלימה אוטונומית בעת חירום, חיישני חניה היקפיים, ובקרת שיוט אדפטיבית. כל רמות האבזור זוכות לרמת אבזור בטיחותי 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.

מפרט אבזור הבטיחות נאה אך ציפינו למצוא את בקרת השיוט האדפטיבית כפריט סטנדרטי בכל רמות האבזור, לאחר שהפכה לאבזור סטנדרטי בקרב מרבית גרסאות הכניסה של המתחרים וגם ברכבים קטנים וזולים הרבה יותר. נציין כי מערכת זו נעדרת גם מגרסאות הכניסה של אחיו יונדאי טוסון.

קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'

מערכות הבטיחות תפקדו היטב במהלך ימי המבחן למעט פעלתנות יתר של המערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה אשר סיפקה התרעות מרובות ומיותרות. במצב שמירה על מרכז הנתיב תפקודה היה מעיק אף יותר ולא הצלחתי להשתמש בה יותר מכמה דקות ברצף.

תמורה למחיר קיה ספורטאז'

קיה ספורטאז' החדש מוצע בישראל עם שתי יחידות הנעה ובמגוון רמות אבזור. גרסת הכניסה אורבן מוצעת עם מנוע טורבו בנזין או טורבו דיזל תמורת 169,900 או 174,900 ₪ בהתאמה. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.3 אינץ' ואפליקציית Waze מובנית, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, חיישני אור וגשם, מפתח חכם עם אפשרות להנעה מרחוק, חימום וקיפול חשמלי למראות הצד, תאורה ראשית מסוג לד, שמשות אחוריות כהות, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.

רמות האבזור הבאות מוצעות עם מנוע טורבו בנזין בלבד. קיה ספורטאז' טופ מוצע תמורת 179,900 ₪ וכולל בנוסף ריפוד עור בשילוב בד, תאורת פנימית מסוג לד, וגג זכוכית פנורמי חשמלי. קיה ספורטאז' EX מוצע תמורת 184,900 ₪ וכולל בנוסף כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, חימום למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, פנסי לד אחוריים, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

קיה ספורטאז' פרימיום הבכיר שהתייצב למבחן הדרכים מוצע תמורת 194,900 ₪ וכולל בנוסף בורר הילוכים בצורת חוגה, ריפוד עור מלא, זיכרונות למושב הנהג, אוורור למושבים הקדמיים, תאורת אווירה בתא הנוסעים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, גריל קדמי בגימור שחור מבריק, תאורת מטריקס לד, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.

קיה ספורטאז' החדש מרשים מתמיד. הוא מציג עיצוב נועז ומרשים וחמוש בתא נוסעים בניחוח פרימיום, בעיקר ברמות האבזור הבכירות. המרווח נדיב וכך גם רמת האבזור, מבלי לסבך את תפעול הרכב ותוך שמירה על הנדסת אנוש טובה.

קיה ספורטאז' התייקר ואיבד את יתרון המחיר שהיה לו מול המתחרים, אך מחירו החדש הולם את החבילה אותה הוא מציע ואת יכולותיו המשופרות. התנפלות הלקוחות על אולמות התצוגה מוכיחה שגם הקהל חושב כך, ואם ההקצאות המיועדות לשוק המקומי יעמדו בהיקפי הביקוש הוא צפוי להמשיך ולככב בראש טבלת המסירות. יחידות ההנעה ההיברידיות שיגיעו בהמשך צפויות להפוך אותו למרשים עוד יותר, בתקווה שלא יביאו להתייקרות משמעותית.

קיה ספורטאז' 1.6 טורבו פרימיום אוטומט
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,598 סמ"ק
הספק מרבי 180/5,500 סל"ד/כ"ס
מומנט מרבי 27.0/1,500 סל"ד/קג"מ
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,515 מ"מ
רוחב כללי 1,865 מ"מ
גובה כללי 1,650 מ"מ
בסיס גלגלים 2,680 מ"מ
מיכל דלק 54 ליטרים
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.8 שניות
מהירות מרבית 201 קמ"ש
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.5 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.9 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 194,900 ₪

קיה ספורטאז' פרימיום 2022 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

6 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 6

    נוחות נסיעה? אתם רציניים או שזו רק בדיחה?

    • מירי14/05/22

    נסיעה כן. נוחות לא.

  • 5

    נוחות נסיעה קיה ספורטז'? מה זה?

    • מאיר כהן14/05/22

    עשיתי נסיעה על הכלי מהמזרח הרחוק שם לא שמעו כנראה על המונח נוחות נסיעה, הייתי סקרן לבדוק כיצד ממוקמת הפולקסווגן טיגואן אולספייס 2022 שלי לעומת הדבר הזה המכונה קיה. אוי לי ואבוי לי. אין דמיון בין שני הכלים, פשוט זוועה. יצאתי מהסוכנות ודילגתי במהירות חזרה לטיגואן המפנק שלי.

  • 4

    מאמר מטעה!

    • יוסף10/05/22

    נוחות נסיעה? באמת? עשיתי נסיעת נבחן ברכב ו"נוחטת הנסיעה" הייתה נוראית! ממליץ בחום לכל מי שחושב לקנות את הרכב הזה לעשות נסיעת מבחן!

  • 3

    מודל 2020

    • אני10/05/22

    שכחתם לציין שהגיר הרובוטים בקיה מחליק ובתחילת הנסיעה כל הרכב רועד חייבים ללחוץ על הגז הגיר לא מוצלח זה הספורטז השלישי שלי והתאכזבתי מאוד

  • 2

    הישראלים מתנפלים על הכול

    • חיים פ.10/05/22

    החל מטיסות וחבילות נופש, המשך ברכבים, דירות, נדלן וכו. יש משהו דפוק בגן שלנו שגורם לנו לחיות כאילו אין מחר( המחר איננו). תירגעו, תנשמו, תהיו שכלתנים. אל תפעלו מהבטן.

  • 1

    יקר יקר יקכ

    • אני נוסע בספורטז09/05/22

    אוטו מעולה אבל מחירי המכוניות בארץ יצאו מפרופורציה ולכן צריך להחרים ולא לקנות עד שירדו המחירים

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu