פיג'ו 408, רכב הפנאי קופה הראשון בתולדות פיג'ו, יוצע עם מנוע בנזין צנוע ושתי יחידות הנעה היברידיות נטענות
פיג'ו חושפת את רכב הפנאי-קופה הראשון בתולדותיה - פיג'ו 408. היצרנית הצרפתית הציגה בשנים האחרונות שפת עיצוב אגרסיבית השזורה בכל דגמיה, אולם התמקדה בסגמנטים הוותיקים ונראה היה שאת הניסיון לפרוץ לנישות חדשות השאירה לסיטרואן אחותה לקונצרן. כעת כשהאהדה לרכבי פנאי כבר ברורה ונראה כי אינה יודעת שובע, החליטה פיג'ו שהגיע הזמן להעז ולהשיק רכב פנאי קופה מרשים למראה. בשלב זה פיג'ו 408 מצטרף לליין הדגמים המוכר ולא מחליף אף אחד מהדגמים הוותיקים של פיג'ו.
פיג'ו 408
פיג'ו 408 לוקח את המראה המוכר מהדור האחרון של דגמי פיג'ו צעד אחד קדימה ומציג עיצוב יפיפה. יחידות התאורה הקדמיות המדמות ניבי אריה נראות אגרסיביות מתמיד והן משתלבות עם הגריל הגדול נטול המסגרת אשר צבוע בצבע המרכב. בפגוש משולבים אלמנטים מושחרים המעצימים את המראה הדרמטי. מבט מהצד חושף קפלי פח אנכיים ואופקיים בדלתות, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ' בעיצוב לא שגרתי. קו הגג המשתפל לאחור מקבל חיזוק ממשטח מושחר מאחורי החלונות האחוריים. מאחור ספוילר מעוצב בראש השמשה האחורית, פנסים עם חותמת תאורה תלת ממדית המחוברים באמצעות משטח מושחר, ופגוש מוגבה עם עיצוב אגרסיבי דמוי דיפיוזר.
פיג'ו 408
פיג'ו 408 הוא אח לסיטרואן C5 X ומציג בסיס גלגלים זהה ומידות חיצוניות קטנות מעט. מידותיו החיצוניות של פיג'ו 408 גדולות מאלה של פיג'ו 3008 למעט גובהו, והוא צפוי להתמקם בפלח העליון של סגמנט רכבי הפנאי המשפחתיים. אורכו 4,687 מ"מ, רוחבו 1,848 מ"מ, גובהו 1,478 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,787 מ"מ. מרווח הגחון עומד על 189 מ"מ. נפח תא המטען משתנה בהתאם ליחידת ההנעה ולמערכת השמע הנבחרת ונע בין 454 ליטרים בגרסאות ה- PHEV עם מערכת שמע של Focal לבין 536 ליטרים בגרסת הבנזין עם מערכת שמע סטנדרטית.
פיג'ו 408
תא הנוסעים בארכיטקטורת i-Cockpit מגיע ישירות מפיג'ו 308 החדשה ומציג דשבורד מוגבה עם פתחי מיזוג צרים ולוח מחוונים דיגיטלי. המסך המרכזי פונה אל עבר הנהג, מתחתיו שורת פקדי מגע לשליטה בפונקציות מרכזיות, ובקומה התחתונה שורת פקדים פיזיים צנועה הכוללת גם בורר פיזי לעוצמת השמע. בין המושבים קונסולה מוגבהת עם בורר הילוכים אלקטרוני זעיר ושלל תאי אחסון.
פיג'ו 408
היצע יחידות ההנעה מוכר היטב ובשלב זה כולל מנוע בנזין אחד ושתי יחידות הנעה היברידיות נטענות. גרסאות טורבו דיזל לא יוצעו ככל הנראה אך בהמשך תוצע יחידת הנעה חשמלית מלאה. לגרסת הכניסה מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים עם הספק מרבי של 130 כ"ס ומומנט מרבי של 23.5 קג"מ, תיבת 8 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה קדמית.
לגרסת ה- PHEV הראשונה מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטרים עם הספק מרבי של 150 כ"ס ומנוע חשמלי קדמי עם הספק מרבי של 110 כ"ס. נתון ההספק המרבי המשולב עומד על 180 כ"ס ויחידת ההנעה כוללת תיבת 8 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה קדמית. לגרסת ה- PHEV הבכירה מנוע חשמלי זהה ומנוע בנזין בנפח זהה אך עם הספק מרבי מחוזק של 180 כ"ס המביא את נתון ההספק המשולב ל- 225 כ"ס. גם גרסה זו מצוידת בתיבת 8 הילוכים אוטומטית ובמערכת הנעה קדמית.
פיג'ו 408
שתי הגרסאות מוצעות עם סוללה בקיבולת 12.4 קוט"ש ומטען פנימי בהספק 3.7 קילוואט המספק טעינה מלאה מ- 0% ל- 100% מקיבולת הסוללה תוך 3 שעות ו- 55 דקות. כאופציה יוצע מטען פנימי בהספק 7.4 קילוואט שיקצר את זמן הטעינה לשעה ו- 40 דקות בלבד. בשלב זה לא פורסמו נתוני הביצועים, צריכת הדלק, וטווח הנסיעה החשמלי של אף אחת מהגרסאות.
אבזור הבטיחות כולל את העזרים האקטיביים המוכרים ומציע בנוסף מערכת לראיית לילה עם תצוגה בלוח המחוונים הדיגיטלי המתריעה מפני הולכי רגל ורוכבי אופניים עוד לפני שהנהג מצליח לראות אותם באמצעות האורות הגבוהים. המערכת לניטור שטחים מתים בעלת טווח התרעה של 75 מטרים הארוך מהמקובל. עוד יוצעו מערכת מצלמות היקפיות, ובקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת עצירה מלאה, זינוק מחדש וסיוע אוטונומי במעבר נתיב. מפרט האבזור האופציונלי כולל בין היתר ריפודי עור נאפה, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, עיסוי במושבים הקדמיים, גג זכוכית פנורמי חשמלי, ומערכת שמע מבית Focal.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.