מותג הרכב המסקרן BYD יוצא לדרך בישראל, ובסגמנט רכבי הפנאי הרותח מציג את BYD אטו 3 עמו יצאנו לנסיעת התרשמות
מתקפת יצרני הרכב הסיניים על שוק הרכב הישראלי נמשכת והפעם תורו של מותג BYD שהשיק את פעילותו בישראל. BYD היא יצרנית רכב מתקדמת אשר מעבר לייצור כלי רכב חשמליים עוסקת גם בייצור סוללות לרכב חשמלי עבור מותגי הרכב המובילים בעולם, ומגיעה עתה לישראל בכבודה ובעצמה, ולא שולחת מותג בת או מציעה דגמים במיתוג שונה. עם השקת המותג בישראל הושקו גם 3 דגמי BYD עם יחידות הנעה חשמליות.
| BYD Atto 3 EV | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב חיצוני, מסך ענקי ואיכותי, תא נוסעים מקורי, אבזור |
| חסרונות | טווח נסיעה, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בלימה רגנרטיבית |
BYD אטו 3
עם כל הכבוד לדגמי BYD האן וטאנג המרשימים והיקרים, הדרך להגיע אל המיינסטרים של שוק הרכב הישראלי היא באמצעות סגמנט רכבי הפנאי המשפחתיים, ומי שיוביל את תהליך הכניסה של BYD לישראל הוא בדיוק כזה, BYD אטו (Atto) 3 אותו בחנו ברמת האבזור הגבוהה דיזיין המוצעת תמורת 164,990 ₪.
עיצוב ונוחות BYD אטו 3
המפגש הראשון עם BYD אטו 3 הותיר רושם חיובי. החזית נאה ונטולת אלמנטים מצועצעים. בין פנסי הלד הקדמיים הנאים משטח בגימור אלומיניום המעניק לרכב חזית טבעית ולא מראה חשמלי נטול גריל קדמי שנראה לעיתים מוזר. גם הפגוש משלב אלמנטים דמויי כונסי אוויר מושחרים, ואת ספי המרכב מחפה פלסטיק שחור ועיטור מעודן דמוי מגן גחון. עיצוב הדופן נאה ומסמן V על כל מה שמתבקש מרכב פנאי משפחתי. קו המותניים נאה ומשחקי נפח בדלתות מעניקים רושם גבוה וזקוף. הגג משתפל מטה בעדינות ומסילות הגג הכסופות מחזקים את אפקט רכב הפנאי. את קורה C מחפה אלמנט עיצובי מרוקע בגימור אלומיניום, ובספי הדלתות עיטור בגוון כסוף. הזנב נאה אך מעט גנרי ונטול זהות. מעל השמשה המשופעת ספוילר נאה, ועל חלקה העליון של דלת תא המטען כיתוב Build Your Dreams בפונט נאה. בקומה למטה נפגוש פנסים אחוריים מחוברים עם איתות דינמי כצו האופנה. חלקה המרכזי של דלת תא המטען שקוע, והפגוש מציג עיצוב נאה עם משטח מושחר המאכלס את לוחית הרישוי.
BYD אטו 3
BYD אטו 3 חדש לחלוטין על כבישי ישראל ומשך מבטים של מתעניינים בכבישים בהם נהגנו. עם זאת, העיצוב שגרתי יחסית, נטמע בהמון, ולא מייצר אפקט WOW לו זוכים דגמים כגון יונדאי איוניק 5. BYD אטו 3 מציג מימדים חיצוניים נדיבים ביחס למתחרים כגון MG ZS EV וג'ילי גיאומטרי C, ובניגוד אליהם הוא מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית ולא על פלטפורמת המיועדת למנועי בעירה פנימית. אורכו 4,455 מ"מ, רוחבו 1,875 מ"מ, גובהו 1,615 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,720 מ"מ.
BYD אטו 3
בעיצוב החיצוני נמענו BYD מעיצוב מצועצע המקובל בסין כדי להתאימו למערב, אבל בעיצוב תא הנוסעים יש כמה הבלחות עיצוב סיניות. פתיחת הדלת חושפת שילוב גוונים נאה ומקורי - כחול, אפור בהיר ושחור עם נגיעות אדומות בתפרי המושבים ובדיפוני עור. האווירה הכללית נעימה בהחלט והעיצוב רך ועוטף עם קווים גליים ועגלגלים. גלגל ההגה נאה אך משלב יותר מדי גוונים, חומרים ומרקמים המייצרים מראה מעט מצועצע.
BYD אטו 3
איכות החומרים מעורבת. העור המלאכותי וחיפוי העור דמוי האלקנטרה נעימים למגע. הפלסטיק ממנו עשויות ידיות האחיזה בדלתות פחות הרשים והרגיש פשוט למגע, והמפגש בין קצוות הפנלים אינו מהוקצע. עיצוב דיפוני הדלתות אינו שגרתי, בעיקר ידיות פתיחת הדלתות שלא נראות כמו שום דבר אחר. עיצוב כיס האחסון מצועצע עם מיתרי בד אדומים שילדים בוודאי ישמחו "לנגן" עליהם בנסיעות ארוכות. איכות ההרכבה טובה. הדגם המאובזר שהתייצב לאירוע ההשקה צויד במסך מגע מרכזי ענקי בגודל 15.6 אינץ' (12.8 אינץ' בגרסת הכניסה) והוא מסתובב חשמלית ממצב אופקי לאנכי בלחיצת כפתור על המסך או על גלגל ההגה.
BYD אטו 3
פקדי השליטה על גלגל ההגה נוחים לשימוש, למעט מחשב הדרך המופעל בלחיצות כפתור ומעניק כמה שניות קצרצרות לנווט בין הנתונים באמצעות גלגלת הווליום. אם במקרה תקבלו התרעה על סטיה מנתיב הנסיעה באותן שניות תצטרכו לחזור על התהליך מחדש. לוח המחוונים הדיגיטלי הקטן בגודל 5.0 אינץ' עמוס אינפורמציה וקשה מאוד לקרוא את הנתונים בו תוך כדי נהיגה.
BYD אטו 3
המסך המרכז מגיב במהירות והרגישות למגע טובה. מערכת ההפעלה מבוססת על ממשק אנדרואיד והניווט בין התפריטים דורש מעט תרגול אך ברור בסך הכל. בולטת בהיעדרה התמיכה בשיקוף מסך באמצעות אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, אולם היא צפויה להתווסף במהלך הרבעון הראשון של השנה הבאה באמצעות עדכון תוכנה מרחוק. עד אז, בהיעדר פונקציית ניווט מובנית, תיאלצו להסתפק במסך הקטן של הטלפון החכם. בקרת האקלים נשלטת באמצעות המסך. פקדי הטמפרטורה והעוצמה מופיעים באופן קבוע במסך הבית אך התפעול אינו נוח וגוזל תשומת לב רבה מדי בזמן הנהיגה. תפעול קולי באמצעות הקריאה היי BYD נענה בטון נעים ומאפשר לבצע מגוון פעולות מבלי להוריד את הידיים מגלגל ההגה.
BYD אטו 3
פתחי המיזוג מציגים עיצוב שבו לא נתקלתי באף רכב אחר. המראה מקורי אך הביצוע לא מבריק, ואת פתחי המיזוג המרכזיים הנמוכים קצת קשה לכוון כך שהאוויר יגיע אל הפנים. המזגן קירר את הרכב היטב אך לקח לו קצת זמן להוריד את הטמפרטורה לאחר עמידה ממושכת בשמש.
הקונסולה בין המושבים מוגבהת וזוכה לעיצוב נאה עם בחירה נכונה בפלסטיק שאינו מבריק ושוליים מחופים בריפוד דמוי עור עם תפירה נאה. בורר ההילוכים מציג עיצוב מקורי אך מיקום כפתור מצב החניה אינו נוח לשימוש. בסמוך לבורר ההילוכים פקדים שימושיים רבים, ביניהם כפתור התנעה, גלגלת שימושית לשליטה בעוצמת השמע, מתג להפעלת וכיבוי המזגן, ומתג איתות חירום. בנוסף נמצא פקדים קטנים עבור המערכת לבחירת מצבי נהיגה, עוצמת הבלימה הרגנרטיבית, והפעלת מצב שטח בבקרת המשיכה.
BYD אטו 3
תא הנוסעים אינו שופע בפתרונות אחסון. מתחת לפתחי המיזוג תא פתוח עם משטח טעינה אלחוטית, מתחת למשענת היד תא אחסון בגודל סביר, ובסמוך אליה גם צמד מתקני כוסות קטנים. תא הכפפות קטן והתא הפתוח מתחת לקונסולה המרכזית בחיפוי גומי מכיל חיבורי מדיה אך אינו שימושי במיוחד והגישה אליו במהלך נהיגה מחייבת את הנהג להתכופף.
המושבים מציגים עיצוב נאה ואפילו ספורטיבי עם מסעד עליון המשלב את משענת הראש ביחידה אחת. גם כאן שילוב של 4 גוונים הוא מעט מוגזם ויוצר מראה מעט מקושקש. הרושם הראשוני מוצלח אך מיד כשמתיישבים מגלים שהם קטנים מדי עם בסיס צר וקצר שאינו מעניק תמיכה לברכיים, ומסעד גב צר. תמיכת הצד עשויה להציק לנהגים בעלי מבנה גוף רחב אך דווקא משענת הראש שאינה מתכווננת הפתיעה עם תמיכה מוצלחת לצוואר. טווח הכוונון רחב והעובדה שההגה אינו מסתיר את לוח המחוונים בשום מצב מסייעת לסגל תנוחת ישיבה נוחה. מושב הנוסע אינו מתכוונן לגובה אך מוצב בגובה סביר ולא נמוך או גבוה מדי.
BYD אטו 3
הדשבורד הנמוך מסייע לקבלת ראות מעולה לפנים אולם קורות A מעט עבות מצריכות מבט נוסף הצידה בעת ניסיון להשתלב בצומת. על אף הדשבורד הנמוך התחושה במושבים הקדמיים אינה מרווחת במיוחד, בעיקר בשל הקונסולה הרחבה במרכז הגוזלת מרווח יקר. מראות הצד מספקות שדה ראיה מצוין וגם השמשה האחורית מעניקה ראות טובה. מערך המצלמות ההיקפיות פועל נהדר והתצוגה על המסך המרכזי ברורה ואיכותית מאוד.
המושב האחורי יתאים לשני נוסעים בוגרים וילד צנום במרכז. מרווח הרגליים טוב והרצפה השטוחה מעניקה גם לנוסע במרכז מקום לרגליים. לעומת זאת מרווח הכתפיים מעט חסר והגג המשתפל יחד עם המושב המעט מוגבה מצמצמים את מרווח הראש. בשילוב התקרה השחורה נוצרת אווירה מעט אינטימית במושב האחורי. פתיחת וילון הגג החשמלי הייתה מעניקה תחושה מרווחת יותר, אך בנסיעה בשמש הקופחת הוחלט לוותר על כך. ראוי לציין כי החום החודר פנימה מורגש דרך הווילון הדקיק. הנוסעים מאחור ייהנו מפתחי מיזוג, שקעי טעינה, ונוף לשמים דרך גג הזכוכית.
בדגם המאובזר דלת תא המטען נפתחת חשמלית וחושפת חלל אחסון בנפח מכובד של 440 ליטרים. מתחת לרצפה אין גלגל חלופי וישנם מספר תאים המשמשים לאחסון כבל טעינה וערכה לתיקון תקרים. על אף הפלטפורמה הייעודית לרכב חשמלי מלפנים מותקן המנוע ועל אף מיקומו הנמוך לא נוצל החלל העודף עבור תא אחסון נוסף.
BYD אטו 3
מיד עם תחילת הנסיעה בולטים המתלים הרכים אשר מסתייעים בצמיגים בחתך 50 ומצליחים בנהיגה עירונית לשכך חלק ניכר מהמהמורות. מדובר במערך מודרני עם מתלה מקפרסון קדמי ורב חיבורי מאחור. כשהמהירות עולה נוחות הנסיעה הטובה נשמרת כל עוד פני הכביש חלקים. כשהמהירות עולה מפגשים עם שיבושים יצרו תחושה פחות נעימה וההתמודדות פחות מוצלחת עם תנודות ומחסור בריסון. על כבישים מרובי שיבושים נרשם חוסר נינוחות מצד המתלים שיצר תחושה עסוקה ותנודות מרכב כמעט ללא הפסקה. על כבישים גליים המצב דומה. בידוד רעשי הכביש והרוח מוצלח בכבישים מהירים ואיכותיים. בנסיעה בדרכים עירוניות נשמעו רעשי צמיגים.
ביצועים BYD אטו 3
BYD אטו 3 משווק בישראל עם יחידת הנעה אחת ומצויד במנוע חשמלי קדמי עם הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ. הכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים באמצעות מערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.3 שניות, והמפרט המקומי לא מציג את המהירות המרבית.
BYD אטו 3
תהליך ההתנעה מעט איטי אך לשמחתי נטול צפצופים. את ההתרעות תקבלו באופן קולי בשפה האנגלית ובטון נעים. מהלך דוושת התאוצה ארוך והיא לא פועלת כמו מתג ON/OFF כך שמתאפשרת יציאה רכה מהמקום ושליטה במינון התאוצה הרצוי. על הכביש BYD אטו 3 מעניק ביצועים טובים. ההבדלים בין מצבי הנהיגה Eco, Normal ו- Sport אינם גדולים ובכולם לחיצה הגונה על דוושת התאוצה תעניק זינוק זריז, וביציאה מהמקום גם סחרור גלגלים ולוחמת הגה. עם זאת הוא מרגיש מעט פחות חזק ביחס לרכבים חשמליים אחרים ולא מעניק מכת תאוצה מורגשת בגב.
BYD אטו 3
BYD אטו 3 הוא לא השותף האידיאלי לנהיגה דינמית. המתלים הרכים יוצרים זוויות גלגול משמעותיות וקולות מחאה מצד הצמיגים הירוקים מגיעים מוקדם יותר. ההיגוי קל וחסר תחושה עם שטח מת מורגש במרכז. נוסיף לכך מערכת הנעה קדמית שצריכה להתמודד עם כוח רב ונקבל תחושות מעורפלות ותת היגוי שמגיע מוקדם ויגרום לנהג להוריד את הקצב. בחירה במערכת הנעה אחורית שמפרידה בין ההנעה להיגוי הייתה משפרת את המצב. גם התחושה המתקבלת מדוושת הבלמים אינה מבריקה ומקשה לעיתים על קבלת בלימה במינון הרצוי. מערכת הבלימה הרגנרטיבית אכזבה כאשר במצב הרגיל לא הורגשה כמעט האטה ובמצב המוגבר הבלימה לא הייתה חזקה מספיק כדי לאפשר נהיגה באמצעות דוושה אחת. לאור זאת גם התרומה לטווח הנסיעה צנועה למדי, ובירידה ממצפה רמון אל תוך המכתש גדל טווח הנסיעה במחשב הדרך בקילומטר אחד בלבד.
טווח נסיעה BYD אטו 3
מסלול נהיגת המבחן כלל בעיקר נסיעה בין עירונית וקטעים רבים של שיוט, עם מספר ירידות וללא עליות ארוכות. לדרך יצאנו עם סוללה טעונה ב- 100% וטווח נסיעה של 420 ק"מ הוצג במחשב הדרך, בהתאמה להצהרת היצרן. לאחר 285 קילומטרים שכללו בעיקר נהיגה רגועה וקטע דינמי קצרצר בקילומטרים האחרונים של הנסיעה הגענו ליעד עם 11% טעינה בסוללה ומחשב הדרך דיווח על טווח נסיעה של 47 קילומטרים. חישוב קל מעמיד את טווח הנסיעה בתנאי המבחן על 320 ק"מ.
BYD אטו 3
ראוי לציין כי רכב ההדגמה חדש לחלוטין ובחלוף מספר מחזורי טעינה ופריקה של הסוללה יעילותה צפויה להשתפר. בתנאי נסיעה סטנדרטיים טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ- 350 קילומטרים ואף למעלה מכך, בוודאי בתוואי שישלב גם נסיעה עירונית. טעינה מהירה מעמדת DC בהספק של 88 קילוואט מאפשרת להגיע מ- 30% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 32 דקות. חלק מהמתחרים יעשו זאת מהר יותר.
אמינות ועלויות אחזקה BYD אטו 3
מותג הרכב BYD עושה את צעדיו הראשונים מחוץ לסין בימים אלה וישראל היא מהשווקים האירופאים הראשונים בהם הוא משיק את פעילותו לאחר פיילוט של שנה עם מכירה של כמה מאות רכבי BYD טאנג בנורווגיה. כתוצאה מכך טרם הספיק המותג לבנות מוניטין אמינות, אך התבססות על יחידות הנעה חשמליות אמורה לסייע לו לשמור על רמת אמינות גבוהה.
BYD אטו 3
BYD אטו 3 משווק בישראל עם אחריות יצרן ל- 4 שנים או עד 120,000 ק"מ. האחריות ליחידת ההנעה היא ל- 8 שנים או עד 150,000 ק"מ. האחריות לסוללות הבלייד היא ל- 8 שנים או עד 200,000 ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלויות הטיפולים והחלפים אינם זמינים ברשת האינטרנט וטרם פורסמו על ידי היבואנית שלמה מוטורס.
העובדה כי מדובר ברכב חשמלי מזכה את BYD אטו 3 באגרת רישוי מופחתת בסך 537 ₪.
בטיחות BYD אטו 3
BYD אטו 3 טרם עבר את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP אך צפוי לעשות זאת בקרוב.
BYD אטו 3
אבזור הבטיחות בשתי רמות האבזור זהה ומקיף, וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם התרעה מפני התנגשות, בלימה אוטונומית בעת חירום, התרעה ותיקון סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, התרעה מפני התנגשות מאחור, התרעה על פתיחת דלתות במעבר רכב במקביל, חיישני חניה היקפיים, מערכת מצלמות היקפיות, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים.
BYD אטו 3
המפרט הנדיב מזכה את BYD אטו 3 בדירוג בטיחות 7 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר BYD אטו 3
BYD אטו 3 משווק בישראל בשתי רמות אבזור. גרסת הכניסה קומפורט מוצעת תמורת 156,500 ₪ ומציעה מפרט עשיר הכולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע מסתובב בגודל 12.8 אינץ', טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 5.0 אינץ', ריפוד דמוי עור, כוונון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, תאורת אווירה בתא הנוסעים, מפתח חכם עם אפשרות להנעה מרחוק, כרטיס עם שבב NFC המשמש כמפתח, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג אוויר עבור הנוסעים במושב האחורי, גג זכוכית פנורמי חשמלי, פנסי לד מלפנים ומאחור, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.
רמת האבזור הבכירה דיזיין מוצעת תמורת 164,990 ₪ וכוללת בנוסף מסך מגע מסתובב בגודל 15.6 אינץ', פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, ותאורת אווירה עם פונקציית "ריקוד" בהתאם למערכת השמע,
BYD אטו 3 הוא תוצר מרשים עבור יצרנית צעירה. העיצוב החיצוני נאה ונטול אלמנטים מצועצעים ואילו העיצוב הפנימי מרשים אך ייתכן כי מדובר בטעם נרכש. רמת האבזור מרשימה מאוד הן ביחס למתחרים החשמליים והן ביחס לדגמים קונבנציונליים במחיר דומה. הנדסת האנוש מאפשרת בסך הכל תפעול נוח וברור לפונקציות השונות, אך לא חפה מטעויות. היכולת לקבלת עדכונים מרחוק תעניק בהמשך פיצ'רים נוספים והיא משדרגת את חווית הבעלות. בסמוך למועד התחלת המסירות תשיק היבואנית את האפליקציה הייעודית לרכב אשר תאפשר קבלת אינפורמציה ושליטה ברכב מרחוק לרבות הפעלת המיזוג, פתיחת הנעילה, והנעת הרכב.
לחובתו של BYD אטו 3 ניתן למנות טווח נסיעה נמוך ביחס למתחרה הישיר ג'ילי גיאומטרי C, ובאופן כללי יחידת ההנעה פחות מרשימה בתחום אחזור האנרגיה עם בלימה רגנרטיבית בסיסית למדי. גם תחום התנהגות הכביש אינו חף מפשרות ומפתיע לגלות כי הפלטפורמה הייעודית לא סייעה לו להציג תפקוד מרשים יותר בסעיף זה ביחס לדגמים עם פלטפורמה מוסבת כגון ג'ילי גיאומטרי C.
בתנאי השוק הנוכחיים, זמינות ומלאי הם אלמנטים מרכזיים ביכולת המכירה של דגמים חדשים, ובסעיף הזה, על רקע הקשיים שנצפים אצל מותגים אחרים, נראה שיבואנית BYD שלמה מוטורס מכינה לנו הפתעה. קברניטי היבואן להוטים להתחיל ולקבל הזמנות ומצהירים כי מלאי משמעותי של רכבים יגיע ארצה במהלך החודש לקראת התחלת המסירות בחודש הבא, וכי הם ערוכים לענות על הביקוש הרב לרכבים חשמליים עממיים. בשורה התחתונה לא צפויות בעיות זמינות בתקופה הקרובה ועל רקע העניין שיוצר הרכב בקרב לקוחות פוטנציאליים והדיונים הארוכים בקבוצות פייסבוק רבות ייתכן כי מדובר בחדשות לא טובות לרשימות ההמתנה של המתחרים. בנוסף לעליית המס על כלי רכב חשמליים הצפויה בתחילת השנה הבאה, יהפוך סיכום מסירות כלי הרכב החשמליים ברבעון האחרון של השנה מצפוי ומנומנם למעניין מאוד, ואולי אף מפתיע.
| BYD אטו 3 EV דיזיין אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | מנוע חשמלי סינכרוני קדמי |
| הספק מרבי | 204 כ"ס |
| מומנט מרבי | 31.6 קג"מ |
| מערכת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,455 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,875 מ"מ |
| גובה כללי | 1,615 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,720 מ"מ |
| נפח תא מטען | 440 ליטרים |
| קיבולת סוללה | 60.5 קוט"ש |
| טווח נסיעה משולב (יצרן) | 420 ק"מ |
| טווח נסיעה משולב (מבחן) | 320 ק"מ |
| משקל עצמי | 1,750 ק"ג |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.3 שניות |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 164,990 ₪ |

תפריט נגישות








6 צודק
כל מה שכותבים נח ולא נח זה לא קשור למציאות במיוחד שיש גם סוקרים שבוחנים רכב של 150000 אם ציפיות לנוחות של רכב 500000
קנית byd 3
הרכב הוצע לי לקניה באלבר האם יש עם זה בעיה
לכו תעשו נסיעת מבחן ברכב תעשו לעצמכם טובה
אנשים קוראים מבחנים אבל לא יודעים דמויות זה מונח דינאמי בין אדם לאדם קראתי אלפי כתבות , אלפי מבחנים, לאדם אחד זה נוח , לאדם שני זה לא נוח . מי שרוצה וחפץ ברכב חשמלי לכו תעשו נסיעת מבחן על ה BYD גם ככה המחירים בארץ זה שוד לאור היום !! אני עשיתי והזמנתי ( ולכל החכמולוגים אני לא אוהב בחברה ואין לי קשר בחברה בהצלחה לכולם ❤️
מחיר
תתחילו להתרגל למכוניות חשמליות ולמחירים זה העידן החדש ולא משנה איזה חברה .
בעיה. הרכב נופל בכל מה שחשוב
אין נוחות, אין התנהגות כביש, אין טווח אז מה הרעיון? למה לרכוש בכלל? אה... יש לו מסך ברזולוציה טובה...
מחיר כבוה ביחס למתחרות
חונקים אותנו היבואנים האלה. זה מותג חדש, מס רק 10%, בכל מקום בעולם ממותג כרכב חשמלי זול. מיהו יכול להסביר איך הם הגו את המחיר של 156 אלף שקל??
במכירות הבטיחו 420 ק"מ ולא פחות ק"מ אחד
אחר קריאת הכתבה אני באמת לא יודע מה להחליט גילי או אטו3
11 אחוז זה לא באמת עוד 47 ק"מ
הרכב ממשיך לחשב לפי טווח של 420 ק"מ - בדיחה.