רכב הפנאי הקומפקטי של לקסוס עבר עדכון קליל ואנחנו יצאנו לבדוק למה הלקוחות של לקסוס פשוט מאוהבים בו
מותג הרכב לקסוס נוסד בשלהי שנות ה- 80 עם הפנים לאמריקה, ובתוך שנים ספורות הפך שם לסיפור הצלחה. למרות זאת לקח ללקסוס זמן רב עד שהחלה ברצינות להציע את מרכולתה באירופה, אז גם הבינה שהיא צריכה להציע גם מכונית קומפקטית שתקרוץ ללקוחות עירוניים צעירים והחלה לשווק את לקסוס CT200 שהייתה יותר מדי טויוטה ופחות מדי לקסוס, ולא הצליחה להיות אלטרנטיבה אמיתית למתחרות הגרמניות.
| לקסוס UX250h | |
|---|---|
| יתרונות | נוחות נסיעה ובידוד מהסביבה, איכות ועיצוב תא הנוסעים, הנדסת אנוש, צריכת דלק |
| חסרונות | מרווח בתא הנוסעים, שימושיות, שאון יחידת ההנעה |
לקסוס UX250h
אופנת המעבר לרכבי פנאי הייתה הזדמנות טובה להפרד מלקסוס CT200 שלא הוצגה לה מחליפה ישירה. את מקומה במשבצת הקומפקטית תפס לקסוס UX, רכב פנאי קומפקטי שהוצע עם מנוע טורבו בנזין ויחידת הנעה היברידית, ובהמשך גם בגרסה חשמלית מלאה. לקסוס UX הפך לסיפור הצלחה, ולראיה מאז תחילת השנה הוא אחראי לכמעט שליש ממסירות לקסוס בישראל. רענון קל שעבר לקסוס UX לא שינה את העיצוב החיצוני אבל כולל לא מעט שינויים מתחת לעור. יצאנו למבחן דרכים עם לקסוס UX250 ברמת האבזור הבכירה טאקומי (Takumi) המוצע במחיר של 254,900 ₪ בכדי להבין מה יש בו שלקוחות לקסוס כל כך אוהבים.
עיצוב ונוחות לקסוס UX250
כמעט בלתי אפשרי לטעות בשיוך המשפחתי של לקסוס UX. בחזית נפגוש את גריל שעון החול המוכר של לקסוס המעוטר בשבכה נאה ומעוצבת. חלקו התחתון זוכה לעיטור כסוף נאה. הפנסים הקדמיים מציגים חותמת תאורה מעוצבת, ובפינות הפגוש כונסי אוויר המשלבים את פנסי הערפל. מהדופן הוא נראה יותר כמו האצ'בק מוגבה ופחות כמו רכב פנאי SUV. קו המותניים הנמתח מקשת הגלגל הקדמי ואלמנטים נוספים בתחתית הדלת הקדמית ומעל הגלגל האחורי מצליחים לייצר רושם דינמי. הזנב ייחודי בזכות יחידות התאורה הבולטות, והוא זוכה גם לספוילר מושחר ומעוצב. דלת תא המטען קטנה והפגוש מוגבה ומעוצב.
לקסוס UX250h
כאמור, לקסוס UX נראה מרוב הזוויות כמו רכב האצ'בק מוגבה שקיבל קצת אלמנטים עיצוביים מעולם רכבי הפנאי, ופחות כמו SUV קשוח, סגנון המזכיר את הדור הקודם של מרצדס GLA. עם זאת האלמנטים הדרמטיים המזוהים עם שפת העיצוב של לקסוס לוקחים את המראה לכיוון ספורטיבי יותר, ובשורה התחתונה זה עובד. מימדיו החיצוניים של לקסוס UX מיישרים קו עם המקובל בקרב המתחרים, למעט גבוהו הנמוך. אורכו 4,495 מ"מ, רוחבו 1,840 מ"מ, גובהו 1,540 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,640 מ"מ.
לקסוס UX250h
גם תא הנוסעים של לקסוס UX דובר לקסוסית שוטפת. הדשבורד המורכב בנוי ממספר מפלסים. חופת לוח המחוונים הבולטת ממנו מעוטרת בצמד מנופים מוגבהים. הימני עבור בחירת מצבי הנהיגה, והשמאלי עבור נטרול בקרת היציבות. הרעיון המקורי הוצג בלקסוס LFA האייקונית וזלג אל יתר דגמי היצרנית, אך לא בטוח שהוא רלוונטי במקרה של רכב פנאי היברידי קומפקטי. הדגם הקודם צויד במסך מרכזי צף בגודל 7.0 אינץ' או 10.25 אינץ', והדגם החדש זוכה למערכת מולטימדיה חדשה עם מסך בגודל 8.0 אינץ' או 12.3 אינץ' ברמת אבזור הבכירה. בין המושבים קונסולה רחבה עם בורר הילוכים מעוצב ופקדי שליטה בפונקציות מרכזיות. גלגל ההגה השמנמן מציג עיצוב נאה, ולוח המחוונים אליו תביטו דרכו מציג מראה חצי דיגיטלי ומשלב בין מסך לשעונים מסורתיים. אווירת היוקרה מועצמת בזכות ריפודי העור הנאים בגוון קאמל ברכב ההדגמה.
לקסוס UX250h
איכות החומרים מעולה ומשדרת פרימיום. העור רך ונעים מאוד למגע, הפלסטיק עבה ואיכותי, הפקדים מעניקים משוב מוצק והחלטי, והתפרים על הדשבורד ועל המושבים אחידים. איכות ההרכבה ללא רבב, כל הדיפונים מעוגנים היטב למקומם והדממה בתא הנוסעים נשמרה גם בדרכים משובשות במיוחד.
שימושיות היא לא הצד החזק של לקסוס UX והיצע תאי האחסון לא נדיב במיוחד. בקונסולה המרכזית תא צר עם משטח טעינה אלחוטית וצמד מתקני כוסות הממוקמים היטב ונוחים לשימוש. משענת היד נפתחת לצד ימין וגם לצד שמאל וחושפת תא אחסון גדול עם שקע USB וגם שקע מצת. התאים בדלתות הקדמיות קטנים למדי אך הם כוללים מגרעת עבור אחסון בקבוק שתיה. בדלתות האחוריות אין כלל תאי אחסון והנוסעים שם יאלצו להסתדר עם כיס בגב מושב הנוסע, ועם צמד מתקני כוסות במשענת היד המתקפלת. פתיחת תא הכפפות הנמוך תחייב את הנוסע מלפנים להזיח מעט את המושב לאחור. תא הכפפות אינו נדיב והחלל בו צר, אך הוא כולל מדף שימושי המאפשר ארגון נוח את הציוד.
לקסוס UX250h
הנדסת האנוש זכתה לשיפור משמעותי במסגרת השדרוג שעבר לקסוס UX. משטח המגע המסורבל הוסר, מערכת המולטימדיה קיבלה מערכת הפעלה עדכנית, ויחד עם מסך ברור ורגיש למגע התפעול נוח יותר באופן ניכר. לחובתה של מערכת המולטימדיה עיצוב ממשק בסיסי במיוחד ופונט שגורם לה להיראות מיושנת. בקרת האקלים מתופעלת באמצעות פקדים פיזיים קטנים אך נוחים לשימוש. הייתי שמח אילו עוצמת המפוח הייתה מופיעה בתצוגה הקטנה הסמוכה לפקד ולא רק במסך המרכזי. המסך בלוח המחוונים קטן ומציג מידע רב מדי עם בפונט צפוף שאינו קריא במבט חטוף. פקד בלם החניה האלקטרוני נמצא במיקום מעט נסתר בסמוך לברך ימין של הנהג, אך הוא משתחרר אוטומטית בשילוב למצב נסיעה, ונדרך אוטומטית בשילוב למצב חניה.
לקסוס UX250h
הדלתות הקדמיות הגדולות יוצרות מפתח רחב אל המושבים הקדמיים אך כדאי להיזהר מהגג הנמוך. בכניסה אל המושבים הקדמיים נדרש כיפוף קל המזכיר שמימד הגובה לא נדיב ביחס לרכבי פנאי ודומה יותר לזה של מכונית משפחתית. המושבים הקדמיים קרובים לרצפה ומכתיבים תנוחות ישיבה נמוכה המחייבת את שליחת הרגליים לפנים. המושבים נוחים ונעימים במיוחד, הם לא רכים מדי, ותמיכת הצד צנועה, אולם יצאתי מהם רענן גם לאחר נסיעות ארוכות בישיבה ממושכת. תנוחת הישיבה אינה מוצלחת משום שגלגל ההגה המתכוונן חשמלית ממוקם נמוך מדי ואינו יוצא מספיק החוצה, והדוושות קרובות מדי, כך שנהגים רבים ימצאו את עצמם מתכופפים אל עבר ההגה. המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית בטווח רחב. המרווח מלפנים אינו נדיב. הקונסולה בין המושבים הקדמיים וגם דיפוני הדלתות מצמצמים את מרווח הרגלים, והגג הנמוך בשילוב עם גג השמש גוזלים ממרווח הראש. קורות A העבות חוסמת חלק משדה הראייה, בעיקר לכיוון שמאל, ועשויות להפריע בעת השתלבות בצומת. מראות הצד קטנות אך העובדה שהן ממוקמות החוצה מהמרכב מסייעת להן להעניק שדה ראייה טוב. קצת קשה לנחש היכן נמצאים קצוות המרכב ממושב הנהג, ולעזרתכם יחלצו חיישני חניה היקפיים ורגישים עם מערכת בלימה אוטונומית לטובת שלמות הפגושים.
לקסוס UX250h
הכניסה למושב האחורי לא נוחה. הדלתות האחוריות קטנות, מרווח הכניסה עבור הרגליים צר, והקורה האחורית הנמוכה גוזלת את מרווח הראש וכדאי להתכופף בכדי שלא לפגוש בה. המרווח במושב האחורי מצומצם והוא יאכלס שני מבוגרים או שלושה ילדים בצפיפות. מרווח הרגליים מצומצם וכך גם מרווח הראש. מנהרת ההינע הרחבה תחייב את הנוסע במושב המרכזי לשבת בפישוק רגליים. קו החלונות המטפס כלפי מעלה מצמצם את כמות האור החודרת פנימה ויחסום את שדה הראייה עבור ילדים קטנים. לרווחת הנוסעים במושב האחורי פתחי מיזוג וצמד שקעי טעינה.
לקסוס UX250h
המפרט של לקסוס UX מספר על תא מטען בנפח 438 ליטרים. בפועל דלת תא המטען החשמלית חושפת תא מטען קטן במיוחד שיתקשה מאוד לשרת משפחה. מפתח תא המטען רחב, וסף ההטענה גבוה, אך כמעט באותו מפלס עם רצפת תא המטען. הרצפה הגבוהה הופכת את תא המטען לרדוד מאוד, אך העובדה שאין מדף מאפשרת להטעין גם ציוד לגובה. המושב האחורי מתקפל באמצעות מנוף בסמוך למשענות הראש. קיפולו יוצר משטח נמוך במעט מרצפת תא המטען, אך השטיח הקשיח מיישר את המדרגה ומאפשר הובלת חפצים גדולים. בתא המטען תאורה, אמצעי עיגון ושקע טעינה. מתחת לרצפת תא המטען מדף עם כלים להחלפת גלגל, ומתחתיו נמצא גלגל חלופי זמני.
לקסוס UX250h
לקסוס UX הוא אחד הרכבים הנוחים ביותר בהם יצא לי לנהוג לאחרונה. הוא מצליח לספוג שיבושים ובורות מבלי להיות רך, מתנדנד, או קופצני. נסיעות עירוניות עוברות בשלווה כשהמהמורות חולפות מתחת לגלגלים מבלי להעביר חבטות. הריסון המוצלח נשמר גם מעל בורות אכזריים במיוחד ופסי האטה גדולים. גם מחוץ לעיר נשמרת תחושת הנינוחות. מרבית השיבושים מנוטרלים, וגם מעל גלים נרשם ריסון מוצלח של תנודות הגוף. בידוד רעשי הרוח והכביש טוב מאוד, וכל עוד הנסיעה רגועה נשמר השקט בתא הנוסעים. מנוע הבנזין רועש, בעיקר תחת מאמץ, ומפר את השלווה בתא הנוסעים.
ביצועים לקסוס UX250
לקסוס UX נפרד מגרסת הטורבו בנזין ומוצע כעת בישראל בגרסה חשמלית מלאה UX300e או בגרסה היברידית UX250h אשר התייצבה למבחן הדרכים כשהיא מצוידת במנוע בנזין בנפח 1,987 ליטרים עם הספק מרבי של 152 כ"ס ומומנט מרבי של 19.4 קג"מ, בשילוב מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 80 כ"ס ומומנט מרבי של 20.6 קג"מ. נתון ההספק המרבי המשולב עומד על 184 כ"ס, ונתון המומנט המרבי המשולב אינו מפורסם. יחידת ההנעה עושה שימוש בתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ובמערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 177 קמ"ש.
לקסוס UX250h
כמקובל בכלי רכב היברידיים לקסוס UX מתעורר בשקט מופתי ויוצא מהמקום בדממה. בתוך העיר אפשר לבלות זמן ניכר בנסיעה על חשמל כל עוד תקפידו על רגל קלילה על דוושת התאוצה. מנוע הבנזין מתעורר בצליל מעט צורם, אך בעיר הוא שומר על שקט יחסי והביצועים טובים. מחוץ לעיר נשמרת תחושת הנינוחות כל עוד הנסיעה רגועה. תאוצות הביניים זריזות. הדבקת דוושת התאוצה לרצפה מספקת אמנם תאוצה מורגשת אבל גם שאון מנוע מוחשי משום שתיבת ההילוכים שולחת את מנוע הבנזין לבלות זמן ממושך בסל"ד גבוה. בעליות ארוכות כשהסוללה מתרוקנת השאון מתגבר ועשוי להיות מעיק. עם זאת גם בתנאים אלה הביצועים נאותים ולא תרגישו כאילו משקולת מנסה למשוך אתכם מטה. יחידת ההנעה מעניקה ביצועים טובים ומתגמלת גם בתחנת הדלק.
לקסוס UX250h
השאון הנובע מיחידת ההנעה תחת מאמץ לא ממש מעורר רצון לדחוק את לקסוס UX לפינות, אבל אני בכל זאת לקחתי אותו לכביש מפותל והוא הצליח להיות בן לוויה נעים מאוד ואפילו מהנה גם בתנאים אלה. המתלים המצליחים לספק נוחות נסיעה מעולה, מצליחים לתמוך היטב במרכב גם בכבישים מפותלים עם זוויות גלגול קטנות ומרכב שנותר מאוזן. רמת האחיזה טובה ולקסוס UX נכנס בהחלטיות לפניה. בהמשך מתגלה נטייה לתת היגוי קל ונשלט, ובקרת האחיזה מתערבת באופן מורגש וחותכת את הכוח בחדות. ההגה מציג משקל קל אך רמת הדיוק טובה. חבל שהוא נעדר תקשורת והיזון חוזר. הבלמים טובים יחסית למקובל ברכבים עם מערכת הנעה היברידית, אך עדיין מורגש שינוי בעוצמת הבלימה עם המעבר לבלימה באמצעות הבלמים הקונבנציונליים.
צריכת דלק לקסוס UX250
כאמור, האופי הרגוע והנינוח של לקסוס UX משלם דיבידנדים כשמגיעים לתחנת הדלק. צריכת הדלק המשולבת על פי נתוני היצרן עומדת על 18.5 ק"מ לליטר. במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק משולבת זהה לנתוני היצרן שעמדה על 18.5 ק"מ לליטר, בנסיעה שרובה בין עירונית מהירה וכמעט ללא פקקים. מדובר בצריכת דלק מרשימה שלטעמנו אף ניתן לשפר בתנאי היום יום, ובוודאי אם מרבים בנסיעה עירונית המטיבה עם צריכת הדלק בכלי רכב היברידיים. למעשה צריכת הדלק של לקסוס UX מעלה תהייה בנוגע לנחיצותן של מערכות הנעה היברידיות נטענות, בוודאי לאור פערי המחיר הבלתי מבוטלים בינו לבין המתחרים בגרסאות PHEV. מיכל דלק בנפח 43 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של קרוב ל- 800 קילומטרים בין תדלוקים. לקסוס UX250h ניצב בקבוצת זיהום 3 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה לקסוס UX250
שביעות רצון ואמינות הם מהערכים המזוהים ביותר עם לקסוס כמעט מאז היווסדה, וזה שנים ארוכות שהיא מככבת בראש טבלאות סקרי שביעות הרצון ברחבי העולם. בסקר אמינות שערך ארגון Consumer Reports בארצות הברית בשנת 2021 הגיעה לקסוס למקום הראשון מתוך 28 יצרניות, עליה של 2 מקומות ביחס לסקר הקודם. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בארצות הברית ותוצאותיו פורסמו בתחילת שנת 2022, הגיעה לקסוס למקום השישי וציינה ירידה של 5 מקומות ביחס לסקר הקודם ושני מקומות מתחת לג'נסיס המנסה וגם מצליחה להיות לקסוס הקוריאנית.
לקסוס UX250h
לקסוס UX משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. למערכת ההיברידית אחריות מורחבת ל- 5 שנים או עד 100,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית לקס מוטורס.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 7,100 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,850 ₪. מחירו של לקסוס UX250h ברמת אבזור טאקומי מציב אותו בקבוצת רישוי 6 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 3,402 ₪.
בטיחות לקסוס UX250
לקסוס UX עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2019 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 82% בהגנה על הולכי רגל, ו- 77% על תפקוד מערכות הבטיחות. פרוטוקול המבחן עודכן מאז ואילו היה נבחן היום יתכן כי היה מקבל ציון נמוך יותר.
לקסוס UX250h
אבזור הבטיחות בכל רמות האבזור כולל בין היתר 8 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע היגוי אקטיבי בתמרוני חירום, זיהוי תמרורים, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ניטור עירנות הנהג, התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי, לחצן מצוקה, וחיישני חניה היקפיים עם מערכת בלימה אוטונומית למניעת תאונות חניה. אבזור הבטיחות מזכה את רמות האבזור קיושו והדורי בדירוג של 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.
רמת האבזור הבכירה טאקומי כוללת בנוסף מערכת לניטור שטחים מתים והתרעה מפני תנועה חוצה מאחור. גרסה זו זכאית לדירוג המרבי 8 של אבזור הבטיחות, על פי משרד התחבורה הישראלי.
לקסוס UX250h
מערכות הבטיחות תפקדו היטב במהלך ימי המבחן עם פעולה טבעית וכמעט בלתי מורגשת. במסגרת העדכון הופחתה באופן משמעותי כמות ההתרעות הקוליות, במיוחד אלו המתריעות על סטייה מנתיב הנסיעה, ועתה מסתפק הרכב בתיקון ובהתראה ויזואלית בלוח המחוונים. בקרת השיוט האדפטיבית מציגה פעולה טבעית עם שמירת מרחק כמעט כמו של נהג אנושי שתאפשר כנראה רק לנהגים אמיצים או חצופים במיוחד להשתחל מלפנים. חיישני החניה ההיקפיים מאפשרים השתחלות למקומות חניה צפופים במיוחד, ובמקרה הצורך בולמים את הרכב בהחלטיות עם חיווי קולי וגם חיווי ויזואלי בלוח המחוונים על קרבה מסוכנת לעצמים מסביב.
תמורה למחיר לקסוס UX250
לקסוס UX250h מוצע בישראל בשלוש רמות אבזור. גרסת הכניסה קיושו מוצעת תמורת 228,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.0 אינץ' ומערכת הפעלה בשפה העברית, תמיכה בממשק אפל קאר פליי בחיבור אלחוטי, מסך בגודל 7.0 אינץ' משולב בלוח המחוונים, מפתח חכם, חימום למושבים הקדמיים, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי עם פונקצית Auto Hold, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, חיישני אור וגשם, תאורת לד היקפית, קיפול חשמלי למראות הצד, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ' בגימור אלומיניום.
רמת האבזור הדורי מוצעת תמורת 243,900 ₪ וכוללת בנוסף ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, גג שמש חשמלי, תאורת גישה בידיות פתיחת הדלתות, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ' בגימור מושחר.
רמת האבזור הבכירה טאקומי מוצעת תמורת 258,900 ₪ וכוללת בנוסף מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע עם 10 רמקולים וסאבוופר, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הסלולרי, כוונון חשמלי לגלגל ההגה, ופתיחה חשמלית לדלת תא המטען.
סוף השבוע עם לקסוס UX ענה על השאלה הגדולה וסייע לי להבין מה לקוחות לקסוס כל כך אוהבים בו. מדובר ברכב נוח במיוחד שאף מצליח לעיתים לנתק את הנהג והנוסעים מהסביבה ההומה ולספק להם חווית נסיעה נעימה ומרגיעה, כשהם ספונים בתא הנוסעים היוקרתי. לזכותו של לקסוס UX גם הנדסת אנוש טובה, התנהגות כביש נאותה, צריכת דלק נמוכה, ובגרסה הנבחנת גם רמת אבזור עשירה. דגמי לקסוס בישראל נהנים מתדמית צנועה ומופנמת יותר לעומת מותגי היוקרה הראוותניים מגרמניה, עובדה שמהווה מוקד משיכה נוסף עבור לקוחות המעדיפים לשמור על פרופיל נמוך.
לחובתו של לקסוס UX מרווח פנימי מצומצם שלא מאפשר שימוש משפחתי טיפוסי, שאון יחידת ההנעה כשמנוע הבנזין בפעולה, והעובדה שהוא נראה יותר כמו משפחתית מוגבהת ופחות כמו רכב פנאי. אבל אלה כנראה פחות מעניינים את לקוחות לקסוס, המצביעים ברגליים והופכים את לקסוס UX לאחד הדגמים המבוקשים ביותר בסגמנט רכבי הפנאי פרימיום. כיום מוצע לקסוס UX גם בגרסה חשמלית שתזכה לטווח נסיעה מוגדל בקרוב, אך לאור צריכת הדלק החסכונית של הגרסה ההיברידית והוורסטיליות שהיא מאפשרת, לטעמי היא הגרסה הנבחרת.
| לקסוס UX250h 2.0 הייבריד טאקומי אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | הייבריד בנזין 4 צילינדרים 1,987 סמ"ק + מנוע חשמלי |
| הספק מרבי משולב | 184 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | - |
| הספק מרבי מנוע בנזין | 152/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי מנוע בנזין | 14.5/3,600 (סל"ד/קג"מ) |
| הספק מרבי מנוע חשמלי | 80 כ"ס |
| מומנט מרבי מנוע חשמלי | 20.6 קג"מ |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,495 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,840 מ"מ |
| גובה כללי | 1,540 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,640 מ"מ |
| מיכל דלק | 43 ליטרים |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.5 שניות |
| מהירות מרבית | 177 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 18.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 18.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 3 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2019) |
| רמת אבזור בטיחותי | 8 (מתוך 8) |
| מחיר | 258,900 ₪ |

תפריט נגישות








גרוטאה במחיר מופקע
לא הבנתי מה יש בו. המחיר גבוה ללא יחס לתמורה. מנוע וגיר חלשים יחסית. ועיצוב פנימי עלוב לפי מיטב מסורת היצרן. ללקסוס נותרה אמינות מופלגת ו…זהו. לא שווה את הכסף