לינק אנד קו מגיעה לישראל עם רכב פנאי היברידי נטען שלא מסתיר את הקשרו לוולוו, ומציע טווח נסיעה חשמלי גדול מהמקובל ורמת אבזור עשירה במחיר אטרקטיבי
בשנים האחרונות הושקו בישראל שלל מותגי רכב סיניים, החל מרכבים בסיסיים וזולים, חברות הזנק עם מיקוד בעולם הרכב החשמלי, מותגי יוקרה, וגם חברות ענק המובילות את טבלאות מסירות הרכב בסין. הסיפור של לינק אנד קו מעט שונה. המותג הצעיר נולד משיתוף פעולה בין וולוו לג'ילי, שהיא גם הבעלים של שני המותגים, בניסיון להציג גישה חדשה ומודרנית אל עולם רכבי הפרימיום.
| לינק אנד קו 01 | |
|---|---|
| יתרונות | אבזור עשיר ביחס למחיר, הנדסת אנוש, טווח נסיעה חשמלי |
| חסרונות | צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש |
לינק אנד קו 01
בניגוד למקובל, בלינק אנד קו לא מנסים לטשטש את הקשר אל יצרניות האם ומתגאים בהתבססות על מכלולי וולוו, ובמקרה זה בפלטפורמת CMA וביחידת הנעה המשמשת גם את וולוו XC40. הפיתוח הגלובלי מטשטש מעט את ההקשר הסיני והיצרנית מתגאה בשורת ספקיות מהשורה הראשונה. באירופה מוצע הרכב במודל בעלות ייחודי המאפשר שיתוף והשכרה של הרכב למשתמשים אחרים. בישראל מחירו מציב אותו בתחרות מול רכבי פנאי היברידיים נטענים של מותגים עממיים. הוא זול מרובם ומוצע במחיר של 229,900 ₪ וברמת אבזור יחידה וגבוהה. יצאנו עם לינק אנד קו 01 למבחן דרכים בכדי לברר מה בדיוק הסיפור של הסיני-שוודי החדש בשכונה.
עיצוב ונוחות לינק אנד קו 01
לינק אנד קו 01 זוכה לעיצוב ייחודי ומובחן. בחזית מערך פנסים מפוצל כאשר יחידות התאורה העליונות מותקנות ממש לצד מכסה המנוע, והתחתונות כהות וכמעט נטמעות בתוך השבכה. הגריל הקדמי תחום בעיטור תכלכל שנפגוש שוב בהמשך. הפגוש משלב ספי פלסטיק מושחרים כמצופה מרכב פנאי שטח מודרני. הדופן מציגה שלל אלמנטים עיצוביים. זה מתחיל בעיטור בקצה הכנף הקדמית, המסתיר את שקע הטעינה בצד הנהג, וממנו נמתח משטח שקוע במרכז הדלתות. הגג המושחר מעוטר בפס תכלכל הנמתח עד לזנב, ובספי הדלתות חצאיות מעוצבות. הגוון התכלכל משולב באופן מקורי גם בחישוקים הקלים הנאים. יחידות התאורה האחוריות הגדולות זוכות לעיצוב ייחודי ומציגות חותמת תאורה הבולטת למרחקים. במרכז דלת תא המטען כיתוב שם המותג בפונט מקורי. הפגוש האחורי משלב סף מושחר מסיבי הכולל גם דיפיוזר צנוע וצמד יציאות מפלט.
לינק אנד קו 01
לינק אנד קו 01 מצליח לבלוט בין עדר רכבי הפנאי הנעים על הכבישים. עיצובו נאה, גם אם אינו חדשני, והוא לא מזכיר בדבר את אחיו לפלטפורמה. מבחר הצבעים מצומצם למדי - לבן, שחור, כחול, ואפור, אבל בישראל המצב טוב יותר לעומת שווקים אחרים בהם הוא מוצע בכחול או בשחור בלבד. מידותיו של לינק אנד קו 01 קרובות לאלה של המתחרים והוא גדול במעט מאחיו וולוו XC40. אורכו 4,541 מ"מ, רוחבו 1,857 מ"מ, גובהו 1,694 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,734 מ"מ.
לינק אנד קו 01
פתיחת הדלת חושפת תא נוסעים נאה. שילוב הגוון הכחול מופיע גם בתא הנוסעים בריפוד המושבים ובתפרים המעטרים דיפונים נבחרים. הדשבורד המוגבה גולש אל עבר שבכת פתחי המיזוג המותקנת לרוחב תא הנוסעים, ומתחתיה דיפון מעוצב ומשטח המחופה בחומר נעים בטקסטורה דמוית אלקנטרה. המסך המרכזי מעוצב כטאבלט המונח על הקונסולה המרכזית והוא פונה אל עבר הנהג. הקונסולה בין המושבים הקדמיים רחבה ומוגבהת, ועל גביה מותקנים פקדי שליטה מרכזיים ובורר הילוכים אלקטרוני. גלגל ההגה שמנמן ונאה. על גביו פקדים בעיצוב נקי ודרכו מביטים בלוח המחוונים הדיגיטלי המציע מגוון תצוגות לבחירת הנהג. עיצוב דיפוני הדלתות נאה עם שילוב מקורי של חומרים וטקסטורות. בחשיכה מואר תא הנוסעים בתאורת אווירה אדמדמה שהופכת לכחולה בעת קבלת התרעות.
לינק אנד קו 01
איכות החומרים טובה מאוד, כל עוד משווים לדגמים מקבילים ממותגים עממיים, אך ביחס למותגי פרימיום היא אינה מתעלה. בד הריפוד על המושבים עשוי מרשתות דייג ממוחזרות. הוא נאה ונעים למגע, ויתאים לקיץ הישראלי, אך יתכן כי ריפודי עור, גם אם מלאכותיים, היו מצליחים לשדרג את ההרגשה בתא הנוסעים אל מחוזות הפרימיום. איכות ההרכבה מצוינת ולא נצפו דיפונים רופפים. ראויים לציון מנועי חלונות החשמל השקטים והחלקים המוכרים מרכבי פרימיום יקרים הרבה יותר.
לינק אנד קו 01
היצע תאי האחסון לא רחב במיוחד ולא חורג מהמקובל. מתחת למסך המרכזי תא פתוח המשמש גם כמשטח טעינה אלחוטי. בין המושבים הקדמיים, מתחת לכיסוי נגלל, צמד מתקנים לעיגון כוסות אך אלה ממוקמים מעט מאחור כך שהגישה אליהם אינה נוחה. בנוסף לכך, הזחת משענת היד לפנים חוסמת את אחד ממתקני הכוסות. התא שמתחת למשענת היד קטן ומעט רדוד, ובתוכו נמצאים חיבורי המדיה והחשמל. תא הכפפות מעט נמוך, אך הוא גדול, מרווח, מדופן היטב, וגם ממוזג. בסמוך לברך שמאל של הנוסע מלפנים רשת אחסון. התאים בדלתות מעט קטנים אך כוללים מגרעת עבור אחסון בקבוק שתיה. הנוסעים במושב האחורי יוכלו להשתמש בכיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים, ובצמד מתקני כוסות במשענת היד המתקפלת.
לינק אנד קו 01
הנדסת האנוש זוכה לציון כללי טוב, גם אם עבור פונקציות נבחרות נדרש תרגול קצר. בורר ההילוכים דורש שני קליקים עבור מעבר ממצב חניה לנסיעה לפנים או לאחור, וגרם לנו להמתין כמה פעמים לתנועה כשאנו בכלל בניוטרל. העברת הילוכים ידנית אינה אינטואיטיבית ומתאפשרת באמצעות בורר ההילוכים בלבד בתנועה ימינה/שמאלה ולא למטה/למעלה כמקובל. תפעול בקרת האקלים נוח על אף שילוב בין פקדים פיזיים לתפעול באמצעות המסך המרכזי. תפעול מחשב הדרך מעט פחות מוצלח ודורש יותר מדי לחיצות עבור קבלת אינפורמציה בסיסית. גם תפעול מערכות הבטיחות והעזר באמצעות הפקדים על גבי גלגל ההגה היה פחות נוח, ונדרשו יותר מדי לחיצות להפעלת הפונקציות השונות.
לינק אנד קו 01
הכניסה אל הרכב נוחה בזכות הגובה הנדיב ומפתח הדלת הרחב. גובה המושב מוצלח ומאפשר להתיישב בו בקלות מבלי לטפס או ליפול פנימה. המושבים הקדמיים נאים והעיצוב בסגנון באקט מעניק נגיעה ספורטיבית. בסיס המושב ארוך ומעניק תמיכה טובה לירכיים. תמיכת הצד מורגשת מבלי להיות מוגזמת, וגם המסעד העליון מוצלח עם משענת ראש נוחה. התחושה מלפנים אינה מרווחת במיוחד. הקונסולה בין המושבים הקדמיים רחבה וגבוהה, וגוזלת ממרווח הרגליים. מרווח הכתפיים טוב וגם מרווח הראש מוצלח על אף גג השמש הפנורמי. שדה הראייה לפנים טוב וגם קורות A אינן פוגעות בו. הפנסים הבולטים בפינות מכסה המנוע מסייעים לאמוד את קצות המרכב. מראות הצד מעולות ומספקות שדה ראייה רחב, ושתיהן רוכנות מטה בשילוב לרוורס. הראות לאחור אינה מבריקה בשל משענות הראש המסתירות חלק מהשמשה האחורית. לינק אנד קו 01 מצויד בחיישני חניה היקפיים ובמערכת מצלמות היקפיות באיכות מעולה. בעת הפעלת איתות במהירות נמוכה מופיעה תמונת הרכב מהמצלמות ההיקפיות במסך המרכזי. יעילותה ומטרתה של הפונקציה לא ממש ברורה, והיא מסתירה את הוראות הניווט. בעיני מדובר בגימיק מיותר.
לינק אנד קו 01
גם הכניסה למושב האחורי מוצלחת. המפתח נוח וזווית הפתיחה של הדלת מאפשרת להתיישב במושב בנוחות. המושב האחורי נמוך במעט מהמושב הקדמי אך תנוחת הישיבה מוצלחת והמושב מעניק תמיכה טובה לכל חלקי הגוף. המושבים הקדמיים הגדולים חוסמים חלק ניכר מהראות לפנים של הנוסעים מאחור. המרווח מאחור מוצלח עבור שני נוסעים בוגרים או שלושה ילדים. שלושה נוסעים בוגרים יחושו במעט צפיפות מאחור, והנוסע במרכז יאלץ להתמודד עם מושב נוקשה ומעט מוגבה עם מעין גיבנת בחלקו האחורי, ולשבת בפישוק רגליים בשל מדרגת הינע לא קטנה. הנוסעים מאחור ייהנו מפתחי מיזוג, שקעי טעינה, משענת יד, תאורה אישית, ווי תליה, ונוף לשמיים מגג השמש הגדול.
לינק אנד קו 01
דלת תא המטען החשמלית חושפת מפתח רחב ונוח. תא המטען רבוע ומימד הגובה מוצלח. נפחו עומד על 466 ליטרים אך בפועל הוא נראה גדול יותר. התאורה עשירה, ובדופן שמאל רשת אחסון עבור חפצים שלא תרצו שיתגלגלו בתא המטען, וגם שקע חשמל V12. בפינות תא המטען ווי עיגון שימושיים. מעל לרצפת הבד אמבטיית פלסטיק נשלפת ורחיצה המוצעת לרוב כאביזר בתוספת תשלום. מתחת לרצפה תא מרופד לאחסון כבל הטעינה והכלים לתיקון תקר, שכן הרכב משווק ללא גלגל חלופי. מתחת לחיפוי המרופד חלל אשר יכול היה להכיל גלגל חלופי אך מאוכלס במצבר.
לינק אנד קו 01
המתלים מתקשים להתמודד עם אתגרי הסלילה המקומיים. שיבושים עירוניים קטנים הורגשו, והחדים שבהם גם גרמו לחבטות. ההתמודדות עם בורות גדולים הייתה מוצלחת יותר, אך גם הם לא נעלמים מתחת לגלגלים. אחרי מפגש עם פסי האטה הופיעו נדנודי משנה. מחוץ לעיר המצב טוב יותר כל עוד איכות הסלילה טובה. על כבישים צדדיים משובשים הורגשו תנועות רבות על המתלים שיצרו תחושה עסוקה שאינה נינוחה. בכבישים גליים הורגשו תנודות מרכב חדות שגרמו להורדת מהירות הנסיעה. זוויות הגלגול חדות ורכינת המרכב בעיקולים מורגשת. בידוד הרעשים טוב מאוד, במיוחד על רקע השקט מצד יחידת ההנעה במצב החשמלי.
ביצועים לינק אנד קו 01
לינק אנד קו 01 משווק בישראל עם יחידת הנעה היברידית נטענת המורכבת ממנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1,477 סמ"ק עם הספק מרבי של 179 כ"ס ומומנט מרבי של 27.0 קג"מ, ומנוע חשמלי עם הספק מרבי של 81 כ"ס ומומנט מרבי של 16.0 קג"מ. נתון ההספק המרבי המשולב עומד על 261 כ"ס, ונתון המומנט המרבי אינו מפורסם. יחידת ההנעה מחוברת אל תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.0 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 210 קמ"ש.
לינק אנד קו 01
המצב החשמלי מעניק נסיעה חלקה וחרישית ושיוט נעים. מצב B בתיבת ההילוכים מאפשר להגביר את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית ולנצל את אנרגיית הבלימה עבור טעינת הסוללה. הביצועים לא דומים לאלה המקובלים ברכבים חשמליים בשל הספק המנוע הנמוך אך הם עדיין טובים לכשעצמם עם תגובות זריזות, ויכולת להשתלב ללא מאמץ גם בתנועה בכביש מהיר.
לינק אנד קו 01
במצב ההיברידי מתחילה הנסיעה על חשמל, ובהמשך מצטרף מנוע הבנזין העושה זאת בגסות ומעביר ויברציה אל תא הנוסעים. חוץ מזה מנוע הבנזין פועל באופן חלק במיוחד. מבחוץ קולו כמעט שאינו נשמע, והוא אינו מעביר רעידות אל תא הנוסעים כפי שעושים בדרך כלל מנועים בתצורת 3 צילינדרים. גם תחת מאמץ נותר המנוע שקט, וצלילו כמעט שאינו חודר לתא הנוסעים. הביצועים טובים אך אינם מסעירים. חלק מרכזי באשמה מוטל על תיבת ההילוכים שתפקודה איטי במיוחד ותגובתה בהורדת הילוך לבקשת קיק דאון איטית. מצב Power מביא עמו תגובות מעט יותר זריזות, אך אל תצפו לביצועים המזכירים רכבים עם הנעה חשמלית מלאה.
לינק אנד קו 01
לינק אנד קו 01 מכוון להעניק חווית נסיעה בטוחה, והוא יהיה פחות מבריק כבן לוויה לנסיעה ספורטיבית. המתלים הרכים מייצרים זוויות גלגול גדולות המביאות לרכינת מרכב מורגשת בעיקולים. עם זאת רמת האחיזה טובה בסך הכל. קיימת נטייה לתת היגוי קל, אשר ירוסן בעת הצורך בעדינות על ידי בקרת היציבות. משקל ההיגוי קל והוא אינו מתקשר, ורמת הדיוק סבירה בלבד ולא יותר מזה. גם דוושת הבלם מקשה על יצירת מינון בלימה מדויק משום שעוצמת הבלימה משתנה בעת מעבר מבלימה רגנרטיבית לבלימה באמצעות הבלמים.
צריכת דלק וטווח נסיעה לינק אנד קו 01
לינק אנד קו 01 מצויד בסוללת ליתיום יון בקיבולת 17.6 קוט"ש, וטווח הנסיעה החשמלי עומד על 75 ק"מ על פי נתוני היצרן. הרכב נמסר לידי עם סוללה טעונה ב- 100% ואת הנסיעה התחלתי במצב החשמלי. הצלחתי לכסות 73 קילומטרים על חשמל בנסיעה נינוחה שרובה בין עירונית, כולל שיוט בקצב התנועה בכביש 6. נתון זה מכובד מאוד ויאפשר לנהגים רבים שימוש יום יומי ברכב מבלי להשתמש בדלק, ולפגוש בתחנת דלק רק לעיתים רחוקות במיוחד. ראויה לציון גם הקרבה לנתוני היצרן, ויתכן כי בשימוש עירוני יהיה טווח הנסיעה אף נדיב יותר.
לינק אנד קו 01
צריכת הדלק שנמדדה במצב נסיעה היברידי בלבד עמדה על 10.1 ק"מ לליטר, בנסיעה שרובה בין עירונית בכבישים מהירים עם קטע פקקים קצר. מדובר בצריכת דלק גבוהה ביחס לדגמים עם מנועי טורבו בנזין, וגם ביחס לדגמי PHEV מתחרים, וזאת על אף שימוש נרחב במערכת הבלימה הרגנרטיבית האמורה לסייע בטעינה מוגברת של הסוללה ובהגברת הסיוע ההיברידי. אם משקללים את המרחק שכוסה על חשמל הסוללה בלבד, תעמוד צריכת הדלק על 12.0 ק"מ לליטר. נתון זה לא מרשים במיוחד, ואף מאכזב ומחמיץ את ייעודה המרכזי של יחידת הנעה מסוג זה. אזכיר כי רכבים היברידיים נטענים משתלמים בעיקר כשטווח הנסיעה היומי חופף לטווח הנסיעה החשמלי, וזה של לינק אנד קו 01 מכובד ביחס למקובל בקרב המתחרים, על כן הוא עדיין עשוי להיות משתלם לחלק מאיתנו. מיכל דלק בקיבולת 42 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 420 קילומטרים בנסיעה במצב ההיברידי בלבד. לינק אנד קו 01 מתברג אל קבוצת זיהום 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה לינק אנד קו 01
לינק אנד קו הוא מותג צעיר המשווק במספר שווקים מצומצם, ועל כן אין בנמצא נתונים אודות רמת אמינות רכביו. עם זאת, בשל ההתבססות על מכלולי וולוו ניתן להסיק מנתוני האמינות של מותג האם. אנו מניחים כי לאור הביצועים של וולוו בסקרים, אנשי המותג דווקא היו שמחים להצניע את היחסים בין היצרניות בהקשר הזה. בסקר אמינות שערך ארגון Consumer Reports בארה"ב בשנת 2022 הגיעה וולוו למקום ה- 20 מתוך 28 יצרניות, ירידה של מקום אחד ביחס לסקר הקודם. בסקר שערך ארגון J.D Power שנערך בארה"ב בשנת 2021 המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב הגיעה וולוו למקום ה- 30 מתוך 32 יצרניות, ירידה של 5 מקומות ביחס לסקר הקודם עם כמות תקלות גבוהה באופן ניכר ביחס לנתון הממוצע שנמדד בסקר. בסקר דומה שערך הארגון בגרמניה בשנת 2019 זכתה וולוו לנתונים מחמיאים יותר והגיעה למקום ה- 12 מתוך 22 יצרניות עם כמות תקלות נמוכה מהממוצע שנמדד בסקר.
לינק אנד קו 01
לינק אנד קו משווק בישראל עם אחריות יצרן נדיבה מהמקובל למשך 4 שנים או עד 100,000 ק"מ. למנוע החשמלי, ממיר המתח והסוללה אחריות מורחבת ל- 8 שנים או עד 150,000 ק"מ. לקוחות המותג יקבלו שירות פרימיום למשך 24 חודשים מיום הרכישה והוא יחודש ל- 12 חודשים נוספים לאחר טיפול במרכז שירות מורשה מטעם היבואן. שירות הפרימיום כולל איש קשר אישי, מוקד שירותי דרכים הפעיל 24/7, שטיפת רכב בכל טיפול תקופתי, בדיקת תקינת מערכות הרכב בעת טיפול תקופתי, עדכוני תוכנה, שירות השאלת גלגל חלופי במקרה של קרע בצמיג, איסוף הרכב לטיפול התקופתי והחזרתו, ורכב חלופי במקרה של תקלה. לקוחות שירכשו את הרכב בעסקת ליסינג מטעם היבואנית יהיו זכאים לשירות למשך כל תקופת החכירה.
מחירי הטיפולים והחלפים לא מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית מאיר. מחירו של לינק אנד קו 01 מציב אותו בקבוצת רישוי 6 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 3,402 ₪.
בטיחות לינק אנד קו 01
לינק אנד קו 01 עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2021 וזכה בציון המרבי של 5 כוכבים, עם ציוני משנה של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 81% על תפקוד מערכות הבטיחות.
לינק אנד קו 01
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, ניטור שטחים מתים, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, ניטור עירנות הנהג, זיהוי תמרורים עם פונקציית התאמת מהירות הנסיעה למהירות המותרת בתמרור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ולחצן מצוקה. אבזור הבטיחות מזכה את לינק אנד קו 01 בציון 6 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה.
לינק אנד קו 01
מערכות הבטיחות תפקדו היטב במהלך ימי המבחן, אם כי המערכת למניעת סטיה מנתיב הנסיעה מעט פעלתנית מדי ומבצעת תיקוני היגוי מעט גסים. ראויה לציון המערכת לזיהוי תמרורי מהירות אשר מציגה את התמרור עם המהירות המותרת בלוח המחוונים וגם מסמנת בשעון המהירות את המהירות המותרת ומתריעה על חריגה ממנה באופן יעיל.
תמורה למחיר לינק אנד קו 01
לינק אנד קו 01 מוצע בישראל ברמת אבזור אחת עשירה למדי במחיר של 229,900 ₪. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 12.7 אינץ', תמיכה אלחוטית בממשק אפל קאר פליי, תמיכה באמצעות כבל באנדרואיד אוטו, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע מבית Herman Infinity עם 10 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, חיישני אור וגשם, כוונון חשמלי וזיכרונות למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים, תא כפפות מקורר, גג שמש פנורמי חשמלי, שמשות אחוריות כהות, קיפול חשמלי וחימום למראות הצד, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, צביעה דו-גונית, תאורת לד היקפית, תאורת חזית עוקבת פניה, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ'.
לינק אנד קו 01 הוא רכב פנאי היברידי נטען מרשים. לזכותו הופעה חיצונית נאה, תא נוסעים איכותי ונעים, רמת אבזור עשירה, הנדסת אנוש מוצלחת, וטווח נסיעה חשמלי גדול באופן משמעותי מהמקובל בקרב המתחרים. לחובתו נוחות נסיעה בינונית, התנהגות כביש פושרת, וצריכת דלק גבוהה במצב ההיברידי. ליחידת ההנעה לא היה מזיק ליטוש קל עבור שילוב חלק יותר של מנוע הבנזין, ופעולה מהירה יותר של תיבת ההילוכים.
במצב הנוכחי בשוק הרכב הישראלי מציע לינק אנד קו 01 עסקה מעניינת. הוא זול מרכבי הפנאי ההיברידיים הנטענים של רוב מותגי הרכב העממיים, ומצליח להיות גם מאובזר יותר מהם ולהציע ניחוח קל של פרימיום. למעשה רק MG EHS PHEV זול ממנו, אך לטעמנו לינק אנד קו 01 מרשים ממנו ומתפקד באופן עדיף. עם זאת, מחירו של לינק אנד קו 01 גבוה ממחירם של מספר דגמים חשמליים שאף ישאירו אתכם עם עודף עבור התקנת עמדת טעינה. נכון שלינק אנד קו זמין במלאי באופן כמעט מידי, אך אם אתם כבר בשלים למעבר לרכב חשמלי מלא ויש לכם סבלנות להמתין עד לאספקה של אחד כזה, הוא כנראה יהיה עסקה עדיפה וגם זולה יותר לשימוש ולאחזקה לטווח הארוך.
| לינק אנד קו 01 PHEV אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 3 צילינדרים 1,477 סמ"ק + מנוע חשמלי |
| הספק מרבי משולב | 261 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | לא מפורסם |
| הספק מרבי מנוע בנזין | 179/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי מנוע בנזין | 27.0/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| הספק מרבי מנוע חשמלי | 81 כ"ס |
| מומנט מרבי מנוע חשמלי | 16.0 קג"מ |
| קיבולת סוללה | 17.6 קוט"ש |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,541 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,857 מ"מ |
| גובה כללי | 1,694 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,743 מ"מ |
| מיכל דלק | 42 ליטרים |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.0 שניות |
| מהירות מרבית | 210 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 100.0 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 12.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים מתוך 5 (2021) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 229,900 ₪ |

תפריט נגישות








מנוע בנזין 179 כ"ס, מנוע חשמלי 81 כ"ס נותנים ביחד 261 כ"ס, לא נשמע הגיוני שהשלם גדול מסך חלקיו.