ב.מ.וו סדרה 3 330e 2023 במבחן דרכים

ב.מ.וו סדרה 3 החדשה 2023 עברה מתיחת פנים ומגיעה אלינו למבחן בגרסת הפלאג-אין הייבריד 330e. יצאנו לבחון את הבווארית המחודשת במבחן הזמן

תגיות: , , , ,

ב.מ.וו סדרה 3 אשר הושקה בדורה הנוכחי עוד בשנת 2018 עברה מתיחת פנים אשר נועדה לרענן את המראה הקלאסי, להטמיע בתא הנוסעים את מערך המסכים החדש המוכר מהדגמים החשמליים של המותג, ולעדכן את חווית התפעול בהתאם למערכות המודרניות. לקחנו את מי שנחשבת למלכת הקטגוריה לאורך דורות למפגש נוסף בגרסת הפלאג-אין הייבריד במטרה להתרשם ממערך התפעול החדש, ולקבל תזכורת נוספת מיכולתו של הדגם בפרספקטיבה עדכנית ביחס לתמורות שחלו בקטגוריה על רקע מגמת ההתחשמלות החולשת על השוק בכללותו. הגרסה הנבחנת הינה ב.מ.וו 330e הכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של 252 כ"ס ברמת אבזור M ספורט שמחירה 369,900 ₪.

ב.מ.וו 330e M ספורט
יתרונות איכות נסיעה, יכולת דינמית, איכות הרכבה
חסרונות תא מטען, משקל, העדר תמיכה באנדרואיד אוטו, העדר שליטה בבלימה הרגרנטיבית

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

עיצוב ונוחות ב.מ.וו 330e

מתיחת הפנים החיצונית אינה רושמת שינויים מהותיים, ומתמקדת בעדכון החזית הכוללת כעת פגוש קדמי במראה מעודן בזכות כונסי אוויר קטנים מבעבר, ופנסי חזית צרים הנושאים את חותמת התאורה העדכנית של ב.מ.וו עם מראה נקי ואלגנטי. מהצד ניתן לזהות חישוקי 18 אינץ' קלים בעיצוב חדש. חבילת M שמגיעה כסטנדרט מקנה עיצוב ספורטיבי יותר הודות לפגוש קדמי עם פתחי אוורור בסגנון חלת דבש, פגוש אחורי אגרסיבי עם דיפיוזר מושחר, וצמד יציאות מפלט עגולות. מעבר לכך נשמר אותו מראה מוכר ואלגנטי המזוהה עם ב.מ.וו סדרה 3 לדורותיה, לרבות גריל הכליות האייקוני המוצג כאן במידות סבירות ובפרופורציות טובות, עם אופציית אטימה לפתחי האוורור. מידות ב.מ.וו 330e משקפות את המקובל בסגמנט. אורכה של 4,713 מ"מ, רוחבה 1,827 מ"מ, גובהה 1,444 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,851 מ"מ.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

בתא הנוסעים השינויים משמעותיים יותר, והשינוי העיקרי כולל הטמעת מערך המסכים העדכני Curved Display המוכר מהדגמים החשמליים של ב.מ.וו. מדובר במשטח קמור הפונה אל עבר הנהג וכולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' וצג מרכזי בגודל 14.9 אינץ'. תפעול המערכות מתאפשר כעת באמצעות פקודות קוליות, ובאמצעות מגע במסך המרכזי ובמשטח השליטה. מערכת בקרת האקלים מתופעלת כעת באמצעות המסך המרכזי. מערכת ההפעלה בגרסת iDrive 8 מציגה ממשק גרפי ורספונסיבי המוכר מליין הדגמים האחרון, ומהווה שיפור ביחס לדגם הפורש. חסרון מוכר בדגמי היבואנית הינו היעדר תמיכה בצימוד לאנדרואיד אוטו. כחלופה נוספת בגרסה עדכנית זו מוצעת מערכת ניווט חדשה ומרשימה, אך ניכר כי היא לא תהווה אלטרנטיבה מתקבלת למכורי אפלקציית WAZE על יתרונותיה המובנים. בקונסולה שבין המושבים הותקן בורר הילוכים אלקטרוני זעיר. מעבר לכך תמצאו את אותה ארכיטקטורה בווארית קלאסית עם הנדסת אנוש מופתית ואיכות חומרים והרכבה מצוינים המקנים תחושת פרימיום מכל עבר.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

המושבים ותנוחת הנהיגה מצטיינים כמסורת היצרנית. כושר התמרון טוב הודות לרדיוס סיבוב קטן יחסית, קו חלונות בגובה סביר, וקורות A שאינן עבות באופן חריג. למרות אלו, היעדרן של מצלמות 360 מעלות תמוה בטווח מחירים זה, ותוספת המצלמות נראית לנו חשובה הרבה יותר מאשר המערכת לשחזור 50 המטרים האחרונים בנסיעה ברוורס. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות למדי בזכות דלתות גדולות בעלות מפתח נדיב. המרווח הפנימי טוב כמקובל בסגמנט, ונוסעי המושב האחורי יזכו למרווח ברכיים נדיב, מושב תומך ונוח לצמד נוסעים, ואזור בקרת אקלים נפרד עם שקעי טעינה. נוסע שלישי במרכז ייצור קרבה אינטימית מדי בין הנוסעים, בעיקר באשמת מדרגת ההינע הבולטת.

פתרונות האחסון מונים תא כפפות גדול ומואר, תא נוסף מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים בו מצויים גם שקעי טעינה USB-C, תאי אחסון עמוקים בדלתות, משטח טעינה אלחוטי בתחתית הקונסולה המרכזית, ומחזיקי כוסות עם כיסוי נסתר. משענת היד המתקפלת במושב האחורי מכילה גם היא שני מחזיקי כוסות לטובת הנוסעים. תא המטען בגרסה ההיברידית קטן ביחס לדגמי הבנזין לטובת אחסון הסוללות, ומציע נפח של 375 ליטרים בלבד. לפחות פתח הטעינה רחב ונוח. הסוללות גם לא הותירו די מקום לגלגל חלופי, ובמקומו מצוידת ב.מ.וו 330e בערכת תיקון תקר.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

לחיצה על מתג הפתיחה בשלט מביאה עימה מופע אורות צנוע הכולל תאורה נאה ממראות הצד המוקרנת על מפתן הדלת. בדומה לרכבי פלאג-אין אחרים, תחילת תנועה עם סוללה טעונה מתבצעת באופן חלק וחרישי כמו ברכב חשמלי מלא. בידוד רעשי הרוח והדרך טוב מאוד, ויחד עם בקרת הזחילה בפקקים מתאפשרת התנהלות עירונית נינוחה. נוחות הנסיעה בעיר טובה ומפתיעה לאור היומרות הדינמיות. המתלים מציגים כיול קשיח אך ניחנים בכושר ריסון מצוין המסייע לסינון מופתי של רוב שברי האספלט וריסון מרשים של גלים גם תחת עומס. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה מרשימה לא פחות עם יציבות כיוונית משרת ביטחון ועבודת מתלה משובחת. איכות המתלים החוברת לאיכות המרכב המוצק, יוצרות תחושת קשיחות חסונה ומאפשרת שיוט מהיר ונינוח על כל סוגי האספלט ומצדיקה לפחות בעניין זה את הפרמיה הנדרשת.

ביצועים ב.מ.וו 330e

המערכת ההיברידית הנטענת (PHEV) בב.מ.וו 330e אינה רושמת שינויים במסגרת מתיחת הפנים, וכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 184 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק 113 כ"ס המפיקים הספק מרבי משולב של 252 כ"ס (292 כ"ס במצב בוסט למספר שניות) ומומנט מרבי של 42.8 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ומספק תאוצה מעמידה למאה קמ"ש תוך 5.8 שניות.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

פקדי מצבי נהיגה הצמודים לבורר ההילוכים מאפשרים בחירה בין הפעלת מנוע הבנזין והחשמלי יחדיו, נהיגה חשמלית בלבד המספקת לכל התנהלות שאינה כוללת תאוצות חזקות או שיוט במהירות של למעלה מ- 120 קמ"ש, או נהיגה על בנזין בלבד תוך שמירת האנרגיה החשמלית למועד מאוחר יותר. שני המנועים מעבירים את הכוח אל הגלגלים האחוריים ומספקים ביצועים מעולים. נתון התאוצה מאפס למאה קמ"ש אינו מרשים בעידן המכוניות החשמליות, אבל תאוצות הביניים במהירויות גבוהות, בהן רכבים חשמליים מאבדים מומנט, מרשימות ומהוות את היתרון שביחידת הנעה זו ביחס לדגמים חשמלים מלאים. מצב ספורט ובוסט מחזקים את הנופך הדינמי עם הוספת סוסים חשמליים למספר שניות, צליל מנוע מלאכותי אך מעורר, ותגובות חדות יותר מיחידת ההנעה.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

בכבישים הנכונים אנו זוכים להתפעל שוב מכיול השלדה הנכון, המציע איזון מופתי בין נוחות והתנהגות בזכות כושר ריסון משובח וחלוקת משקל של 50:50 בין הסרנים. ההגה מרשים ביותר בעידן הנוכחי, עם פידבק ומשקל נכונים, ואינו סובל מלוחמת מומנט הודות להנעה אחורית אידיאלית. כל אלו חוברים יחד לייצר יכולת דינמית מרשימה ומהנה, גם אם לא ספורטיבית. תחת עומס של ממש, ניתן לחוש במשקל הסוללה המכבידה על הסרן האחורי וגורעת במעט מהפוטנציאל הספורטיבי. חובבי ההנעה האחורית ישמחו לגלות שניתוק הבקרות מאפשר את החלקת הזנב הצידה תחת פרובוקציה, אך גם זו מרוסנת ואינה מאפשרת נהיגה ספורטיבית של ממש. הבלמים מרשימים בעוצמתם אך חסרי תחושה, ובעיקר חסרה לנו מערכת בלימה רגרנטיבית הניתנת לשליטה. במקומה נמצאת מערכת אוטומטית נשלטת רדאר שאינה תמיד מזמינה לשימוש.

צריכת דלק ב.מ.וו 330e

לפי נתוני היצרן מאפשרת ב.מ.וו 330e טווח נסיעה חשמלי של כ- 61 ק"מ הודות לסוללה בקיבולת 12 קוט"ש. בפועל, ניתן לצפות לטווח חשמלי של כ- 40 ק"מ בנהיגה סבירה. לאחר התרוקנות הסוללה, מתקבלת צריכת דלק ממוצעת של 11.0 ק"מ לליטר. מדובר בצריכת דלק סבירה בהחלט בהתחשב בביצועים ובמשקל, שתשתפר פלאים בשימוש הכולל טעינה קבועה של הסוללה. על פי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק על 47 ליטר ל- 100 ק"מ עם סוללה טעונה, כאשר 61 ק"מ הראשונים מתבצעים על טהרת החשמל. דרגת זיהום האוויר היא ברמה 2 מתוך 15.

עלויות אחזקה ב.מ.וו 330e

מוניטין האמינות של ב.מ.וו נפגעה לאחרונה, על פי סקרי אמינות עדכניים המשקפים את שביעות רצון הלקוחות. בסקר אמינות שערך בארצות הברית ארגון Consumer Reports בשנת 2021 הגיעה ב.מ.וו למקום ה- 17 מתוך 28 יצרניות, ירידה של 4 מקומות ביחס לסקר הקודם. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, שנערך בשנת 2022 בארה"ב, הגיעה ב.מ.וו למקום ה- 15 מתוך 32 יצרניות, ירידה של 5 מקומות ביחס לסקר הקודם. בסקר דומה שנערך בשנת 2019 בגרמניה הגיעה ב.מ.וו למקום ה- 17 מתוך 22 יצרניות.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

דגמי ב.מ.וו משווקים בישראל עם אחריות ל- 3 שנים ללא הגבלת נסועה + 6 שנים או עד 100 אלף ק"מ לסוללה. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא נמסרו לידינו מהיבואנית דלק מוטורס. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 12,000 ₪, ועלות ביטוח החובה 1,800 ₪.

בטיחות ב.מ.וו 330e

במבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP שנערך ב- 2019 טרם מתיחת הפנים, קיבלה ב.מ.וו סדרה 3 ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות על פי הקריטריונים דאז, עם ציון של 97% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 87% בהגנה על הולכי רגל, ו 76% על מפרט מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות בכל רמות האבזור כולל 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, התרעה מפני פגיעה מאחור, וניטור עייפות הנהג. רמות האבזור M דיזיין ו- M ספורט מוסיפות בקרת שיוט אדפטיבית. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר ב.מ.וו 330e

ב.מ.וו סדרה 3 העדכנית מוצעת בגרסת כניסה 318i ביזנס במחיר 295,000 ₪ הכוללת בין היתר ריפודי בד, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר ושליטה נפרדת עבור המושבים האחוריים, מערכת ניווט מקורית, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, בלם חניה חשמלי עם פונקציתAuto Hold , חיישני אור וגשם, חיישני חניה היקפיים, תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור, גג שמש חשמלי, מראות צד עם קיפול חשמלי והטיה אוטומטית בחניה, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'. גרסת 320e מוצעת במחירים של 289,900 או 324,900 ₪ בהתאם לרמת האבזור.

ב.מ.וו 330e ברמת האבזור M דיזיין מוצעת במחיר 339,900 ₪ וכוללת בנוסף מתלי M ספורט, היגוי ספורטיבי ביחס משתנה, תאורת אווירה בתא הנוסעים, ריפוד דמוי עור בשילוב בד, מושבי ספורט קדמיים עם כוונון חשמלי וזיכרונות, שמשות אחוריות כהות, מצלמת רוורס, מערכת לחניה אוטומטית עם זיכרון ל- 50 המטרים האחרונים, תאורת גישה במראות הצד, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

ב.מ.וו 330e ברמת האבזור הנבחנת M ספורט מוצעת במחיר 369,900 ₪ וכוללת בנוסף ריפוד דמוי עור, חימום למושבים הקדמיים, עיטורים פנימיים בגימור עץ, מפתח חכם עם נעילה ופתיחה בקרבה לרכב, משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע עם 10 רמקולים, ופנסי חזית עוקבי פניה עם שליטה אוטומטית באורות הגבוהים.

ב.מ.וו 330e החדשה 2023 שומרת על הכתר ומעמדה גם בעידן המתחשמל. גרסת הפלאג-אין הייבריד הנבחנת מביאה עימה את היתרונות המובנים בהנעה חשמלית חלקית ואינה גורעת במידה משמעותית מהיכולת הדינמית אשר נותרה הטובה בסגמנט, ולבטח המהנה ביותר. מתיחת הפנים תרמה בעיקר לארכיטקטורה מודרנית יותר לתא הנוסעים כך שגילו של הדגם אינו ניכר באיכות או ביכולת. יש מתחרות עם תא נוסעים מרשים יותר ותחושה סלונית עדיפה, ואלטרנטיבות חשמליות יציעו את היתרונות המובנים שבהנעה חשמלית, אך ב.מ.וו 330e היא היחידה שתשלב את הטוב שבכל העולמות ותספק יכולת דינמית מצוינת והנאה מנהיגה.

ב.מ.וו330e Mספורט אוטומט
מנוע טורבו בנזין 1,998 סמ"ק + מנוע חשמלי
הספק מרבי משולב 252כ"ס (292 במצב בוסט)
מומנט מרבי משולב 42.8 קג"מ
הספק מרבי מנוע בנזין 184/5,000-6,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי מנוע בנזין 30.6/1,350-4,000 (סל"ד/קג"מ)
הספק מרבי מנוע חשמלי 113 כ"ס
מומנט מרבי מנוע חשמלי 27 קג"מ
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,713 מ"מ
רוחב כללי 1,827 מ"מ
גובה כללי 1,444 מ"מ
בסיס גלגלים 2,851 מ"מ
מיכל דלק 40 ליטרים
נפח תא מטען 375 ליטרים
משקל עצמי 1,893 ק"ג
מהירות מרבית 230 קמ"ש
תאוצה 0-100קמ"ש (יצרן) 5.8 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 71.4 ק"מלליטר (עם סוללה טעונה)
צריכת דלק משולבת(מבחן) 11 ק"מלליטר (לאחר התרוקנות הסוללה)
קיבולת סוללה 12 קוט"ש
טווח נסיעה חשמלי (יצרן) 61 ק"מ
טווח נסיעה חשמלי (מבחן) 40 ק"מ
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2019)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 369,990 ₪

ב.מ.וו 330e 2023 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu