MG מארוול R חשמלי במבחן דרכים

MG מארוול R נכנס באיחור לסגמנט החשמלי הסוער ביותר עם תג מחיר אטרקטיבי ורשימת אבזור ארוכה. יצאנו לבחון את ביצועו בפועל

תגיות: , , , , , , רכב חשמלי

ספינת הדגל של MG - המארוול R, הושק בעולם עוד בשנת 2020 אך בעטיין של שלל בעיות גלובליות הגיע אלינו רק עתה, ישירות אל סגמנט רווי ומגוון. הדגם מציע תמחור תחרותי, רשימת אבזור עשירה, ומפרט מערכת הנעה חשמלית שונה מהמקובל.

MG מארוול R נועד להתחרות בקטגורית D-SUV המונה בין היתר דגמים כגון סקייוול ET5, יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק, פולקסווגן iD.4, וטסלה מודל Y. הדגם מוצע בשתי גרסאות. גרסת הכניסה הנבחנת לקצ'ורי מציעה צמד מנועים חשמליים אחוריים בהספק מרבי משולב של 180 כ"ס וטווח נסיעה של 402 ק"מ במחיר 205,888 ₪. מעליה גרסת פרפורמנס המוסיפה מנוע שלישי קדמי, הנעה כפולה עם הספק משולב של 288 כ"ס וטווח נסיעה מקוצר של 370 ק"מ במחיר 218,888 ₪.

MG מארוול R לקצ'ורי
יתרונות מחיר, אבזור, בידוד רעשים, התנהגות כביש
חסרונות נפח תא מטען, טווח נסיעה, ביצועים פושרים

MG מארוול RMG מארוול R

עיצוב ונוחות MG מארוול R

MG מארוול R ניחן בעיצוב מודרני ואתלטי עם חזית "חשמלית" אטומה הכוללת פס לד רוחבי. הצדודית מתאפיינת בפרופורציות נאות לצד אלמנטים כגון חישוקים אטומים למחצה וידיות נשלפות, לצד קישוטים סיניים כגון פתחי אוורור דקורטיביים. מאחור בולטים פס לד המחבר בין גופי התאורה, ופתחי אוורור דקורטיביים נוספים. המידות מקובלות ביחס לסגמנט. אורכו של הרכב 4,674 מ"מ, רוחבו 1,919 מ"מ, גובהו 1,618 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,800 מ"מ.

תא הנוסעים מציג ארכיטקטורה מודרנית עם סידור נוח הכולל קונסולה מרכזית צפה שבמרכזה צג מגע אופקי בגודל 14 אינץ' המהווה את מרכז חוויית המשתמש, ובניגוד לסיניות רבות מאפשר צימוד לסמארטפון. הצג הענק כולל ממשק שליטה זמין וקבוע במערכת בקרת האקלים לרבות כיוונון פתחי המיזוג (בדומה לטסלה), ללא צורך לנבור בין התפריטים כדי לשנות טמפרטורה. בנוסף נשלטים דרך המסך מערכת השמע, מערך המצלמות ההיקפיות, תאורת האווירה, מערכות הבטיחות ועוד. הממשק וחוויית המשתמש זוכים לציון כללי בינוני בשל גרפיקה וצבעים שאינם עשירים, תפעול שלא תמיד אינטואיטיבי ולפעמים אף מסורבל, וריספונסיביות המפספסת פה ושם. גם לוח המחוונים הדיגיטלי סובל מבעיות דומות, ובדומה לרוב לוחות המחוונים מחולק גם הוא לשלושה חלקים וירטואליים, אלא שחלקו המרכזי והעיקרי יודע להקרין רק את מערכת הניווט שאינה פעילה בארץ, כך שהנהג יאלץ לצפות בהודעת NO MAP INFORMATION במרכז לוח המחוונים לאורך כל חיי הרכב.

MG מארוול RMG מארוול R

הפקדים הפיזיים כוללים צמד מתגים לבחירה מבין שלוש רמות עצימות לבלימה הרגנרטיבית, שגם החזקה בהן אינה מאפשרת נהיגה בדוושה אחת, ומתג לבורר מצבי הנהיגה. חוגת ההילוכים זהה לזו המוכרת מ- MG4 וגם כאן היינו מעדיפים לקבל מנוף מאחורי גלגל ההגה הנכון הרבה יותר לרכבים חשמליים. על פקד הכיבוי וההדלקה ניתן לוותר גם כאן כמו בכל רכב חשמלי, קל וחומר אם הדגם כולל אפליקציה ייעודית המאפשרת זיהוי ופתיחה. הפקדים בצד ימין של גלגל ההגה מתפעלים את מחשב הדרך המוצג בצידו השמאלי של לוח המחוונים ואילו הפקדים בצד ימין מתפעלים את מערכת השמע המוצגת בצידו הימני של לוח המחוונים. מעבר לכך, עיצוב סביבת הנהג, הביצוע, מרקם החומרים ואיכותם נאותים ואף למעלה מכך, והתחושה עשירה ומכובדת ביחס לסגמנט. צבעים בהירים היו משדרגים את תחושת העושר עוד יותר.

MG מארוול RMG מארוול R

הכניסה והיציאה נוחות בדומה לרוב הדגמים בסגמנט הודות לגובה מרכב אידיאלי, וגם תנוחת הנהיגה גבוהה בדומה לרוב המתחרים. קו חלונות בגובה סטנדרטי מאפשר שדה ראיה טוב, ומערך המצלמות מקרין בעת פניות את תצוגת הצד. המושבים מצוינים, מעוצבים נהדר, נוחים, וכוללים כיוונון חשמלי, חימום ואוורור אפקטיבי עליו ברכנו בימי המבחן הלוהטים - פריט חובה בכל דגם הכולל ריפוד עור סינטטי במדינתנו שטופת השמש. המרווח טוב בפני עצמו והן ביחס לסגמנט, אם כי ישנם מתחרים שמתעלים באספקט זה במידה או שתיים. רצפה שטוחה מאחור, מושבים נעימים ומרווח ברכיים טוב מספקים תנאים נוחים אפילו לשלושה נוסעים שיהנו גם מפתחי מיזוג, שקעי טעינה, תאורה, ידיות אחיזה, גג פנורמי מוצלל ומשענת יד מרכזית עם מחזיקי כוסות ומגירה לטלפון.

MG מארוול RMG מארוול R

פתרונות האחסון מונים תא נדיב מתחת לקונסולה המרכזית, תא נוסף מתחת למשענת היד, תא כפפות מואר ומדופן, ותאי אחסון מדופני גומי בדלתות. תא המטען מסתפק בנפח צנוע של 357 ליטרים אך כולל דלת חשמלית הנפתחת במחוות רגל, כיסוי נגלל, רשתות עיגון בצדדים, תאורה, ומפתח רחב. קיפול המושב האחורי יביא למשטח טעינה שאינו מפולס בנפח 1,396 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכת תיקון תקר. הפלטפורמה החשמלית מאפשרת בגרסה זו שאינה כוללת מנוע קדמי, תא מטען קדמי בנפח 150 ליטרים.

MG מארוול RMG מארוול R

אפליקציה ייעודית מאפשרת שליטה בפתיחת ונעילת הדלתות מרחוק, הפעלת המיזוג לפני ההגעה לרכב, וקבלת מידע אודות רמת הטעינה בסוללה. הכניסה מתבצעת כמובן ללא מפתח, אך ההדלקה דורשת קודן מקומי ולחיצה על מתג ההדלקה המיותר. מעבר ל- D בחוגת ההילוכים מביא לתחילת נסיעה חשמלית טיפוסית חלקה וחרישית. סינכרון פעולת צמד המנועים ושני ההילוכים שקופים לנהג בתנאים מנהלתיים. מעבר לכך נוחות הנסיעה העירונית טובה הודות למשקל קל יחסית, בידוד רעשים מעולה ומתלה אחורי רב חיבורי המצליח לרסן את המרכב. הבלימה הרגרנטיבית מתאפסת בכל נסיעה לעוצמה 2 מתוך 3 שגם בה לא מתאפשרת נהיגה בדוושה אחת אשר הייתה מקלה מאוד בנהיגה בפקקים ובכרך. מחוץ לעיר נשמרת יכולת ריסון נאותה בנוסף לבידוד הרעשים שמתגלה כיעיל ביותר בשיוט במהירויות גבוהות שהופך לקליל ובלתי מורגש.

ביצועים MG מארוול R

מערכת ההנעה החשמלית ב- MG מארוול R כוללת סידור לא שגרתי עם צמד מנועים חשמליים אחוריים בהספקים שונים ותיבת שני הילוכים. ההספק המרבי המשולב עומד על 180 כ"ס צנועים אך המומנט המרבי המשולב בשרני ועומד על 41.8 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות על פי המפרט, והמהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש. לאור צמד המנועים וההילוכים, ניתן היה לצפות ליעילות אנרגטית מתעלה או תאוצות ביניים מרשימות, אך בפועל לא ברור מדוע בחרה היצרנית לסבך את מערכת ההנעה אם הביצועים וטווח הנסיעה משתווים או אף פוחתים משלל דגמים בעלי מנוע ויחס העברה יחיד בתקן הסטנדרטי של 204 כ"ס ו- 30 קג"מ. יתרה מכך, תחת עומס מורגש המעבר בין צמד ההילוכים, המתייתר ברכב חשמלי בעל הילוך יחיד.

MG מארוול RMG מארוול R

על אף הביצועים הפושרים מפצה המארוול R ביכולת דינמית נאותה, אשר בדומה ל- MG4 ניחן גם הוא בהנעה אחורית, מרכז כובד ומשקל נמוכים המחולקים באופן שיוויוני, ומתלה רב-חיבורי מאחור. התנהגות הכביש מצליחה לאלחש את המשקל, והמארוול R מרגיש קליל לפחות במידה אחת ביחס למתחריו הישירים, לבטח אלו בעלי מערכת הנעה קדמית. לא מדובר בהתנהגות כביש פוחזת בדומה לאחות הקטנה, אך ביחס לסגמנט מאוורל R מאפשר קצב התקדמות מהיר בכביש מפותל, זוויות גלגול מדודות, וביטחון בפניות. הבלמים משלימים זאת עם כושר בלימה נאות ותחושה לינארית למדי המגובה בבלימה רגנרטיבית מוחשית בעוצמתה הגבוהה.

טווח נסיעה MG מארוול R

MG מארוול R לקצ'ורי הנבחן מצויד בסוללה בקיבולת 70 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 402 ק"מ לפי נתוני היצרן. הסוללה תומכת בטעינה ביתית בהספק 11 קילוואט ובטעינה מהירה DC בהספק של 93 קילוואט. בנסיעת המבחן שנעשתה בעומס חום כבד במיוחד עם מזגן פועל במלוא עוצמתו, קבלנו טווח ריאלי של 330 ק"מ. נסיעה הכוללת מהירויות גבוהות והאצות אף תפחית את הטווח לכדי 300 ק"מ, ונהיגה מתונה וחסכונית תניב כ- 360 ק"מ. מכאן, שצריכת האנרגיה עומדת על כ- 4.7 ק"מ לקוט"ש. טעינה בעמדת DC בהספק 60 קילוואט מילאה את מחצית הסוללה תוך שעה. עמדה ביתית בהספק 11 קילוואט עשתה זאת בארבע שעות. דרגת זיהום האוויר כמו בכל רכב חשמלי הינה 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה MG מארוול R

MG הוא אמנם מותג ותיק אך בגלגולו הנוכחי טרם נצבר עמו ניסיון משמעותי בארץ או בעולם. דגמים ראשונים של המותג תחת הבעלים הסיניים הגיעו לישראל בשנת 2011 אך נמסרו בכמויות קטנות. עד כה נראה כי הקהל הישראלי מפגין אמון במותג שהיה לנמכר ביותר בתחום הרכב החשמלי עד להגעתה של טסלה לישראל. לצד זאת, יש לזכור שבדגמים חשמליים צפויה אמינות עדיפה בשל הוויתור על מכלולי הינע ורכיבים שחיקים רבים. אגרת הרישוי השנתית עומדת על 588 ₪ והינה הזולה ביותר בישראל. שגרת הטיפולים מצריכה טיפול בכל 24,000 ק"מ או בכל שנה, המוקדם מביניהם.

MG מארוול RMG מארוול R

MG מארוול R משווק בישראל עם אחריות מלאה ל- 5 שנים או עד 150,000 ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת ל- 8 שנים או עד 150,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 9,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ-1,800 ₪.

בטיחות MG מארוול R

MG מארוול R נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2021 וזכה לציון של 4 כוכבים מתוך 5 עם ציוני משנה של 80% בהגנה על נוסעים בוגרים, 75% בהגנה על ילדים, 55% בהגנה על הולכי רגל, ו- 80% על תפקוד מערכות הבטיחות.

MG מארוול RMG מארוול R

אבזור הבטיחות בכל רמות האבזור כולל בין היתר7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מוחלטת, בלימה אוטונומיתעם זיהוי הולכי רגל, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, מערכת לזיהוי שטח מת במראות הכוללת תיקוני היגוי, התרעה על תנועה חוצה מאחור עד 25 מטר מכל צד, התרעה על הימצאות כלי רכב ודו-גלגלי בעת פתיחת דלתות הרכב, בקרת ערנות נהג, זיהוי תמרורי מהירות ושינוי המהירות בבקרת השיוט או במגביל המהירות, ואורות גבוהים אוטומטיים. במהלך נסיעת המבחן התגלתה מערכת תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה כפעלתנית מדי ואגרסיבית מדי עד שהעדפנו לנטרלה. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי עומדת על 7 מתוך 8.

תמורה למחיר MG מארוול R

MG מארוול R משווק בישראל בשתי גרסאות. גרסת ההנעה האחורית לקצ'ורי הנבחנת מוצעת במחיר 205,888 ₪ וכוללת בין היתר מסך מרכזי בגודל 19.4 אינץ', משטח טעינה אלחוטית, אפליקציה ייעודית MG iSmart, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', 4 שקעי USB, מערכת שמע עם 8 רמקולים, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, כניסה והתנעה ללא מפתח, גג שמש פנורמי נפתח עם כיסוי וילון, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע יד, וחישוקי 19 אינץ'.

גרסת ההנעה הכפולה פרפורמנס מוצעת במחיר 218,888 ₪ וכוללת בנוסף מערכת שמע עם 9 רמקולים מבית Bose. מתאם V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים בהספק של עד 2,500 וואט מוצע כאופציה בתוספת תשלום.

MG מארוול R הינו קרוסאובר חשמלי טוב המציע עיצוב נאה, אבזור עשיר, התנהגות כביש טובה ושימושיות משפחתית אשר נפגמת במעט בשל תא מטען קטן. הביצועים וטווח הנסיעה אינם מרשימים וגם הנדסת האנוש זקוקה לשיוף או שניים, אך ניתן לסלוח על אלו בהתחשב בגילו של הדגם שהגיע אלינו באיחור ניכר. גרסת הפרפורמנס אשר דורשת תוספת תשלום בסך 13,000 ₪, מביאה עימה ביצועים אשר פותחים פער מחיר משמעותי אל מול המתחרים בגרסאות החזקות ונראית כהצעה מעניינת לחובבי הביצועים.

MG מארוול R לקצ'ורי 180 כ"ס חשמלי
מנוע שני מנועים חשמלים אחוריים
הספק מרבי 180 כ"ס
מומנט מרבי 41.8 קג"מ
תיבת הילוכים שני הילוכים אוטומטית
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,670 מ"מ
רוחב כללי 1,920 מ"מ
גובה כללי 1,620 מ"מ
בסיס גלגלים 2,800 מ"מ
נפח תא מטען 357/1,396 ליטרים
משקל עצמי 1,885 ק"ג
תאוצה 0-100קמ"ש (יצרן) 7.9 שניות
מהירות מרבית 200 קמ"ש
טווח נסיעהמרבי משולב (יצרן) 402 ק"מ
טווח נסיעהמרבי משולב (מבחן) 330 ק"מ
צריכת חשמלמשולבת (יצרן) 17.4 קוט"ש ל-100 ק"מ
צריכת חשמלמשולבת (מבחן) 21.2 קוט"ש ל-100 ק"מ
קבוצת זיהום 1(מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 4כוכבים (2021)
רמת אבזורבטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 205,888 ₪

MG מארוול R 2023 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

3 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 3

    מכוניות חשמליות

    • אבי ציון24/08/23

  • 2

    מה עם וו גרירה

    • יעקב דנינו21/08/23

  • 1

    רכישת רכב מארוול

    • אלי לוי21/08/23

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu